Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
14 sierpnia
2016 14:10

Jak co tydzień zapraszamy serdecznie do naszego cyklicznego zestawienia najciekawszych plotek. Według zawartych w nich informacji, najbliższe tygodnie zapowiadają się bardzo ciekawie.

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

Canon

Adapter WiFi Canon W-E1

Pojawiają się kolejne doniesienia na temat adaptera WiFi Canon W-E1. Tym razem dowiadujemy się, że to niewielkie akcesorium będzie w sklepach kosztować około 40 USD.

Canon EOS 5D Mark IV

Tydzień bez nowych przecieków dotyczących Canona EOS 5D Mark IV to tydzień stracony. Na szczęście w ostatnich dniach pojawiły się kolejne informacje na temat tej nadchodzącej, pełnoklatkowej lustrzanki, także wyciekło zdjęcie rzekomo przestawiające nowy aparat. Najnowsza, domniemana specyfikacja nadchodzącej "piątki" wygląda następująco:
  • matryca 30.4 Mpix.
  • tryb zdjęć seryjnych do 7 kl/s,
  • dwa sloty kart pamięci SD,
  • wbudowany interfejs WiFi,
  • tryby wideo 4K 30 kl/s, Full HD 60 kl/s, HD 120 kl/s,
  • kompresja wideo 4:2:2,
  • tryb MJPEG 8bit 500 mb/s,
  • złącze USB 3.0,
  • w miejscu, gdzie w starszym modelu było oznaczenie Mark III pojawiło się złącze wyzwalacza,
  • dotykowy ekran LCD,
  • cena około 3299 USD.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon EOS 7D Mark III

Podobno w tym roku nie mamy co oczekiwać nowej wersji lustrzanki Canon EOS 7D. Na pocieszenie w sprzedaży ma znaleźć się dotychczasowy model w zestawie z nadchodzącym adapterem W-E1, a także z obiektywem EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS USM.

Carl Zeiss

Nowe obiektywy dla Sony

Od pewnego czasu pojawiają się doniesienia na temat nowych obiektywów Carl Zeiss dla bezlusterkowców Sony. Według najnowszych plotek producent zaprezentuje niebawem modele Batis 135 mm oraz Loxia 85 mm.

Fujifim

Fujinon XF 23 mm f/2 R WR Asph

Sieć obiegło zdjęcie, które Matt Granger umieścił na swoim profilu na Facebooku. Zostało ono zrobione na jednej z imprez odbywających się w Australii i przedstawia mający mieć swoją premierę na Photokinie obiektyw Fujinon XF 23 mm f/2 R WR Asph.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Hasselblad

Hasselblad True Zoom

Mówi się, że Hasselblad ma pójść w ślady firmy Leica i nawiązać współpracę z jednym z producentów smartfonów. Owocem tej kooperacji ma być Hasselblad True Zoom, czyli dedykowany dla smartfona Motorola Moto Z moduł aparatu cyfrowego. Urządzenie ma wyróżniać się 10-krotnym zoomem optycznym, ksenonową lampą błyskową, możliwością zapisu w formacie RAW oraz automatycznym backupem zdjęć i funkcjami ułatwiającymi ich udostępnianie.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Leica

Nowa Leica M

Możliwe, że na wrześniowej Photokinie poznamy nowy dalmierz Leica M. Pierwsze nieoficjalne informacje wskazują, iż zostanie on wyposażony w dedykowane koło wyboru czułości ISO oraz nieco większy ekran LCD.

Nikon

Nikon Snap Bridge dla iOS

Plotki głoszą, że już niebawem w App Store pojawi się do pobrania aplikacja Nikon SnapBridge. Oprogramowanie to, umożliwiające współpracę aparatów Nikon z urządzeniami mobilnymi, jest obecnie dostępne jedynie dla systemu Android.

Nadchodzi nowy aparat

W indonezyjskim urzędzie odpowiedzialnym za rejestrację urządzeń elektronicznych wyposażonych w interfejs WiFi pojawił się produkt oznaczony jako Nikon N1546. Nie trudno domyślić się, że jest to oznaczenie kodowe nadchodzącego aparatu, jednak urządzenie ma być produkowane w Chinach, co oznacza, iż nie będzie to z pewnością zaawansowana lustrzanka.

Nowe kamery sportowe

Podobno w przyszłości firma Nikon zamierza rozszerzyć linię kamer sportowych KeyMission o dwa nowe produkty. Do modelu rejestrującego obraz 360 stopni ma dołączyć model o kącie widzenia 170 stopni, a także dedykowany do montażu na klatce piersiowej model o kącie widzenia 80 stopni.

Coś dla miłośników patentów

W jednym ze swoich wniosków patentowych firma Nikon zaprezentowała cyfrowy aparat wieloobiektywowy. Konstrukcja przypomina nieco urządzenie Light L16, jednak bazuje na czterech matrycach i takiej samej liczbie obiektywów o różnych kątach widzenia.

Nikon D3400

Plotki głoszą, że mający pojawić się przed Photokiną następca modelu Nikon D3300 zostanie oznaczony symbolem D3400. Nowa lustrzanka ma być wyposażona w matrycę o rozdzielczości 24.2 Mpix i będzie współpracować z aplikacją SnapBidg oraz znajdzie się w niej rozbudowany tryb "Guide Mode" skierowany dla początkujących użytkowników.

Olympus

Szybki sensor w E-M1 Mark II

Najnowsze doniesienia potwierdzają, że w bezlusterkowcu OM-D E-M1 Mark II ma zostać użyty zupełnie nowy sensor zaprojektowany przez inżynierów Olympusa i wyprodukowany przez Sony. Matryca ma być zoptymalizowana pod kątem szybkości działania AF i będzie mogła pochwalić się dwa razy większą prędkością sczytywania danych w stosunku do tej z modelu PEN F. Premiera nowego aparatu spodziewana jest 19 września br.

Panasonic

Trzy aparaty przed Photokiną

Plotki głoszą, że w najbliższych tygodniach czeka nas kilka premier aparatów Panasonic LUMIX. Pierwsze dwa modele mamy poznać już pod koniec tego miesiąca. Jednym z nich ma być bezlusterkowiec wyposażony w matrycę znaną z GX80, a drugim prawdopodobnie będzie następca aparatu kompaktowego LUMIX LX100. W przyszłym miesiącu czeka nas natomiast prezentacja flagowego bezlusterkowca LUMIX GH5. Jego premiera ma się odbyć podczas targów IBC, które rozpoczynają się 8 września w Amsterdamie.

Sigma

Coś dla miłośników patentów

Wygląda na to, że niebawem rodzina produktów firmy Sigma powiększy się o nowy obiektyw systemu Mikro Cztery Trzecie. Producent złożył bowiem wniosek patentowy, w którym opisano konstrukcję optyczną o ogniskowej 14 mm i świetle f/4, która przeznaczona jest dla bezlusterkowców Olympus i Panasonic.

Sony

Nie będzie następców A3000 i A58

Serwis Sony Alpha Rumors donosi, że firma Sony nie zamierza prezentować następców modeli A3000 oraz A58. W zawiązku z tym dla najmniej wymagających użytkowników będą skierowane bezlusterkowce z linii A5xxx oraz lustrzanki A6x.

Następca Sony A99

Wiele osób zwątpiło już, że poznamy następcę lustrzanki A99. Jednak według najnowszych doniesień producent nie zapomniał o systemie A i wciąż pracuje nad nowym, flagowym modelem. Niestety wciąż nie wiadomo, kiedy miałaby się odbyć jego premiera.

Nowy obiektyw STF

Tydzień temu pisaliśmy, że firma Sony od 5 lat opracowuje obiektyw z funkcją STF (Smooth Trans Focus). Podobno finalny produkt poznamy już pod koniec tego roku i będzie to model Sony FE 100 mm f/2.8 GM STF.


Komentarze czytelników (77)
  1. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 14 sierpnia 2016, 14:57

    na ogol przepowiednie w stosunku do produktow canona sie nie sprawdzaja.
    nikt nie przewidzial canona 5ds , zreszta chyba tez niewielu cos takiego rzeczywiscie oczekiwalo. Nikt tez nie przewidzial C6.

    Ja juz czekam na plotki odnoscia mkV - podobna ma sie ukazac za pare lat - tyle juz wiadomo z przeciekow.

  2. Vendeur
    Vendeur 14 sierpnia 2016, 15:07

    Jak ktoś, kto robi z poważnej marki jaką jest Hasselblad tak żenujące widowisko, może nadal sprawować swoje funkcje...?

  3. zoom2
    zoom2 14 sierpnia 2016, 15:37

    @Vendeur,
    Hasselbad już od dwóch dekad nie jest poważną firmą.
    Powaga Hassela zakończyła się ca. w latach 90 ubiegłego stulecia.

  4. Przemek_
    Przemek_ 14 sierpnia 2016, 16:56

    Batis 135 a w dalszym luka w okolicach 35/2.0. Z 35mm dla Sony to albo wielki Zeiss z 1.4 albo kompaktowy ale ciemny z 2.8. Nic pomiędzy... za wyjątkiem Loxii ale to MF.
    Orientujecie się czy zamierzają wydać np. Batisa 35/2.0/1.8 ?

  5. 14 sierpnia 2016, 17:35

    A Canon z Nikonem dalej klepią lustrzanki nie zauważając, że bezlusterkowce zaczynają odbierać im klientów. Nadal nie ma odpowiedzi obu koncernów na rozwijającą się dynamicznie serię A7.

  6. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 14 sierpnia 2016, 17:45

    wlasnie dlatego czekam na C mk v

  7. ros28
    ros28 14 sierpnia 2016, 18:00

    albo D600, zapewne nie wcześniej niż za 8 lat, o ile firma jeszcze będzie.

  8. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 14 sierpnia 2016, 18:23

    sony a7 i pentax k1 to rzeczywiscie powiew swiezego wiatru w ostatnich dwoch latach. Stabilizacja matrycy albo mozliwosc przesuwania matrycy na potrzeby jednego zdjecia - toz to genialne roziazanie.
    dla statycznych motywow mozna podniesc rozdzielczosc odwzorowania przy zachowaniu duzych rozmiarow pixeli - toz to nie przyplaca sie wzrostem szumow za wzrost rozcdzilczosci - pixele te same. No i cena , absolutnie fair.

  9. ros28
    ros28 14 sierpnia 2016, 18:36

    No cóż, miało być D550, bo D600 już dawno był. Z tego wynika, że skoro Nikon przeskoczył D400, a D600 już zajęte, to dastępcy D500 nie będzie.
    Sony przy takich cenach nie zachęca, Pentax może coś wywalczy.

  10. cedrys
    cedrys 14 sierpnia 2016, 18:43

    @Borat,
    Seria A7 rozwija się równie dynamicznie jak Twoje komentarze nt. wyższości bezlusterkowców nad lustrzankami. Dla przypomnienia: data premiery A7 to 2013-10-16. A7 II nie wniósł nic istotnego poza ceną, nie można doczekać się A9, ale jak się tak zastanowić to co takiego by musiał mieć, żeby zatkało kakao? I tak nie powstrzyma plagi smarfonowej, nie będzie miał Androida i nie będzie można na nim łapać pokemonów :)

  11. 14 sierpnia 2016, 18:45

    @Pokoradlasztuki, funkcja mikroprzesunięć matrycy w celu podniesienia rozdzielczości zdjęcia pojawiła się rok przed premierą K-1 w Olku E-M5 II, więc Pentax pod tym względem akurat nie jest rewolucją ani nowością.

    Jeśli chodzi o Sigmę 14/4 do m4/3 to naprawdę nie wiem po co taki obiektyw miałby być wprowadzony. Jest mikrusi 14/25 Panasonika, jest nadal mała Panaleika 15/1.7, jest Olympus 17/1.8 oraz naleśnik 17/2.8, są wreszcie kitowce dające takie samo światło na tej ogniskowej, a niektóre są składane do postaci a la naleśnik.

  12. przemek1978
    przemek1978 14 sierpnia 2016, 18:53

    Czyżby nadchodził od Nikona nowy DF.
    Coś kiedyś czytałem że na 100 ma być

  13. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 14 sierpnia 2016, 19:36

    @TS - Pemntax k-3 II wyszedl przed k-1 i tez to mial. Tylko to co robi Pentax jak dla mnie ma znacznie wiekszy sens - zmiast pompowac megapixele, odnosza jakosc tych dostepnych. Poza tym Pentax od lat wprowadzal innowacyjne zastosowania stabilizacji.

  14. Rafiki
    Rafiki 14 sierpnia 2016, 19:58

    cedrys, wprowadzenie w A7II pierwszej na świecie pięcioosiowej stabilizacji wykorzystującej ruch matrycy to rzeczywiście nic nowego...

  15. mrawi
    mrawi 14 sierpnia 2016, 20:16

    @cedrys "Dla przypomnienia: data premiery A7 to 2013-10-16. A7 II nie wniósł nic istotnego poza ceną"

    Poza ceną w A7 II pojawiła się stabilizacja matrycy, której w A7 nie ma. Do manuali się przyda.

  16. banc
    banc 14 sierpnia 2016, 20:18

    @Rafiki. A Olympus (np. w E-M1) to niby nie miał 5 osiowej?

  17. Rafiki
    Rafiki 14 sierpnia 2016, 20:32

    ..banc, zapomniałem dodać coś oczywistego, że to pierwsza na świecie pięcioosiowa stabilizacja pełnej klatki, czyli tak że cztery razy większej niż w Olympusa... :)

  18. 14 sierpnia 2016, 21:00

    @cedrys

    Może nie zauważyłeś, że oprócz A7 wyszły modele A7SII i A7RII. Każdy nowy model dostał 5-osiową stabilizację obrazu. Do tego A7S II wyposażony w nową 42 mpix matrycę, nowy moduł AF i zdjęcia seryjne 5 fps oraz wideo w 4K. A7S II z wideo 4K w RAWie i wysokim użytecznym ISO. Przez trzy lata powstało 6 modeli A7 do rożnych zastosowań z matrycami, 12, 24, 36, i 42 mpix.

    W tym czasie Canon zdołał wymęczyć 5Ds model z najwyższej półki, który nie ma nawet wi-fi a o 4K nawet nie ma co marzyć. O modelach amatorskich szkoda wspominać bo tam jest ten sam kotlet odgrzewany latami.

  19. r2mdi
    r2mdi 14 sierpnia 2016, 21:08

    Rafiki
    "..banc, zapomniałem dodać coś oczywistego, że to pierwsza na świecie pięcioosiowa stabilizacja pełnej klatki, czyli tak że cztery razy większej niż w Olympusa"
    I to epokowe odkrycie Sony koncentrowało się na większej matrycy? Nie uwierzyłbym. :)
    Dobra robota inżynierów Olympusa to nic. No bez jaj.

  20. focjusz
    focjusz 14 sierpnia 2016, 21:10

    Moim zdaniem czas kastrowanych z AF i najważniejszych funkcji tanich FF już się kończy. Modeli jest tyle że nie ma za bardzo sensu opracowywanie nowego i kombinowanie z czego go wykastrować aby nie zabił sprzedaży droższych.
    W przypadku Nikona jest D750 który dociągnie do sezony światecznego a potem i tak jego ceny trzeba będzie obniżyć - a wtedy następca D610 musiał by kosztowac jeszcze mniej.

  21. Rafiki
    Rafiki 14 sierpnia 2016, 21:14

    r2mdi
    ...to zupełnie inna bajka, inny mechanizm, skutecznie stabilizowćc matrycę o znacznie większej masie i rozdzielczości...

  22. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 14 sierpnia 2016, 21:35

    TS
    " funkcja mikroprzesunięć matrycy w celu podniesienia rozdzielczości zdjęcia pojawiła się rok przed premierą K-1 w Olku E-M5 II, więc Pentax pod tym względem akurat nie jest rewolucją ani nowością. "

    nie jest rewolucyjna nowoscia dlatego pisze o " swiezym powiewie", za to jest FF - pierwszym FF z taka wspaniala mozliwoscia.
    Zysk polega glownie na tym , ze podnosi sie rozdzielczosc bez pomniejszania pixeli , interpolacja RGB o ile pamietam nie jest tutaj potrzebna.
    Zreszta hasselblad byl chyba pierwszym , ktory to zastosowal ( glowy nie dam ) , tyle ze sredni Format czyli nieporeczny i piekielnie drogi.

  23. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 14 sierpnia 2016, 21:42

    "W tym czasie Canon zdołał wymęczyć 5Ds model z najwyższej półki, który nie ma nawet wi-fi a o 4K nawet nie ma co marzyć."

    nie pogniewalbym sie na canona gdyby wycial w pien polowe funkcji i gajzerow , lacznie z wifi-pfifi , gps. korekty , Profile , itd , itp ( to mozna zrobic lepiej w komputerze zewnetrznym ), gdyby mu sie udalo rozszerzyc zakres tonalny matryc o 5 EV. Nie potrzeba wiecej niz przyslona , migawka , sprawny AF , niskie szumy , dobra dynamika wejscia . odwzorowanie koloru canon ma b. dobre

  24. zdebik
    zdebik 14 sierpnia 2016, 22:31

    No i Nikon pokazal jak wysoko moze podniesc poprzeczke, w dniu premiery D500. Teraz Canon zostal pod sciana z 7D2.

  25. ciszy
    ciszy 14 sierpnia 2016, 22:51

    Chcialem napisać kiedy Sony zaprezentuje więcej obiektywow pokroju 28mm f2 (chodzi glownie o jakość i cenę) ale patrząc ile trwalo opracowanie modelu stf to zaczynam wątpić ze maja czas na takie pierdoly eh...

  26. r2mdi
    r2mdi 14 sierpnia 2016, 23:03

    Rafiki
    "...to zupełnie inna bajka,"
    Tia. Bujać to my, ale nie nas.

  27. ok99
    ok99 14 sierpnia 2016, 23:26

    @Pokoradlasztuki

    Ot właśnie to! Świetnie ująłeś to, co chciałem napisać. Wszystkie dodatki w stylu 4k, wifi, gps najwyraźniej, patrząc na coraz bardziej wygórowane ceny nowych modeli, służą jedynie podbijaniu ceny i w wielu przypadkach są gadżetami z których żadko kiedy się korzysta. Sam posiadam Canona 6D i gps użyłem raz w życiu, również dlatego, że strasznie żre akumulator, a wifi to bajer bez którego da się żyć.

    Koniec, końców liczy się dobra matryca, dobry wizjer, pewny AF i solidna jakość wykonania, plus kilka innych kluczowych cech, a reszta to w bełkot marketingowy dla sprzedawców i sprzętowych onanistów.

  28. focjusz
    focjusz 15 sierpnia 2016, 00:25

    GPS - to że go nie uzywasza (bo żre akumulator ) nie znaczy że nie jest przydatny Tym bardziej że jego cena jest obecnie śmiesznie niska ( w produkcji - vide najtańsze smartphony za 200 pln ) Podobnie z WiFi, HDR itp.
    Ale faktycznie bez tego typu gadżetów daje się żyć.
    Natomiast 4k jest tym czym FHD parę lat temu. Ortodoksom nie potrzebna - ale większość aparatów kupują ludzie z innymi oczekiwaniami a obecnie już przyzwyczajeni do uniwersalności smartphona.
    Dlatego dla mnie - brak 4k w nowych modelach świadczy albo o problemach producenta z wdrożeniem ( Nikon, Pentax) albo celowym okrojeniem funkcjonalonści ( Canon )
    Oba przypadki dyskwalifikujące ...

  29. Rafiki
    Rafiki 15 sierpnia 2016, 00:32

    r2mdi, nie będę dyskutował bo i tak wiesz lepiej :)

  30. Z_photo
    Z_photo 15 sierpnia 2016, 00:35

    @ TS: "Jeśli chodzi o Sigmę 14/4 do m4/3 to naprawdę nie wiem po co taki obiektyw miałby być wprowadzony."

    Widziałbym sens, gdyby to był obiektyw z przesuwaną osią optyczną.
    Swoją drogą - dziwię się, że taki obiektyw jeszcze nie powstał.

  31. wzrokowiec
    wzrokowiec 15 sierpnia 2016, 00:57

    A może chodzi o Sigmę 14/1,4 ???

  32. druid
    druid 15 sierpnia 2016, 01:33

    @zdebik
    "No i Nikon pokazal jak wysoko moze podniesc poprzeczke, w dniu premiery D500. Teraz Canon zostal pod sciana z 7D2."

    Masz rację, poprzeczkę cenową podniósł tak wysoko, że nawet Canon mu już nie dorównuje.

    @ok99
    "Koniec, końców liczy się dobra matryca, dobry wizjer, pewny AF i solidna jakość wykonania, plus kilka innych kluczowych cech, a reszta to w bełkot marketingowy dla sprzedawców i sprzętowych onanistów. "

    Zgadzam się, jednak to wiedzą osoby które mają już jakieś doświadczenie i coś ciekawego w swym dorobku. Pozostałe będą podniecać się jakimiś mikro przesunięciami matrycy, wieloosiowymi stabilizacjami, setkami punktów AF z super śledzeniem obiektu, tylko po to, żeby zaraz potem zachwalać manualne optyczne wynalazki, bo akurat mają mniejszą aberację i trochę więcej punktów mtf w tabelce rozdzielczości na brzegach kadru, którymi przecież ostrzenia na focus peakingu w wizjerze to bułka z masłem :D

  33. Szabla
    Szabla 15 sierpnia 2016, 11:20

    AF to taki sam bełkot marketingowy jak stabilizacja? ;)

  34. ros28
    ros28 15 sierpnia 2016, 12:25

    @zdebil
    "No i Nikon pokazal jak wysoko moze podniesc poprzeczke, w dniu premiery D500. Teraz Canon zostal pod sciana z 7D2."

    A jak ma się ktokolwiek na tę pochlapaną olejem z migawki ścianę wspiąć?

    A co do porzeczki, D500 i:
    - Lexar 1000x/2000x SD card card failures — problem is real. Repeatable, verifiable. Yet not all Lexar 1000x/2000x cards will fail in the D500.
    - Third party battery failures — problem is real. Repeatable, verifiable, undeniable. At the moment I have no report of any third-party EN-EL15 replacement that works in a D500. Curiously, an EN-EL18a clone in the MB-D17 grip will work.
    - Nikon Li-Ion1 battery underperformance — problem is real. Repeatable, verifiable. Some, but not all, batches of Li-Ion1 batteries will greatly underperform in a D500 compared to other Nikon DSLRs.

    itd.

    A to jeszcze całkiem aktualne, z noty serwisowej Nikona:
    We may actually put the newest two cameras; the D500 and D5, on to what we now call our “permanent recall list” in order to be prepared for the eventual rush of repairs for things like “nano battery cover texturing failure” and “perceived shutter button torsional flex.

    I za to płacić taką kasę? To już lepiej Canon, Pentax & Co. za pół ceny, ale dzałające i nawet FF.

  35. ros28
    ros28 15 sierpnia 2016, 12:27

    Oh sorry zdebik. K i L są przy małej laptopowej klawiaturze za blisko.

  36. focjusz
    focjusz 15 sierpnia 2016, 13:21

    @ros - jakbyś nie zauwazył to ww karty są w standardzie UHS II - czyli takim o jakim 7Dm2 może sobie tylko pomarzyć. N

    Co do battery replecment - nie lubię tego ale na razie UE nie wprowadziła ( a szkoda ) standardów w kwesti zasilania akumulatorami. Więc trudno się dziwnić producentom że z tego korzystają.

    Żaden Penax ani Canon za "pół ceny" nie oferuje takiego AF

  37. focjusz
    focjusz 15 sierpnia 2016, 13:33

    a jeszcze

    The fastest card tested in the D500 was the Lexar Professional 2933x 64GB XQD 2.0. It averaged 297.1 MB/s write speed during continuous shooting.

    In the Canon 7D Mark II, CompactFlash cards provide the fastest write speed. The camera can write at 100MB/s using fast CF cards while the fastest SD card reached 75MB/s.

    Jakby inna liga - prawda ?

  38. ros28
    ros28 15 sierpnia 2016, 15:07

    Nikt nie twierdzi, że D500 to zły aparat. Porównywanie do 7D II jest nie na czasie, bo D500 jest konstrukcją 2 lata młodszą. Można podpatrzeć u konkurencji, dodać to i owo, żeby być nieco wyżej w specyfikacji, a potem zaśpiewać za to bezwstydną cenę. Cenę którą sprzętowi onaniści uznają najwyraźniej za nic nieznaczący szczegół. Kilka tysięcy więcej? Pryszcz.
    Jeżeli już porównujesz do 7D II, co ponownie powtarzam nie jest na czasie, to trzeba stwierdzić, że D500 jest w sumie o kilka procent lepsze w specyfikacji, ale za to niemal 100% lepsze w cenie. Przed tą porzeczką nawet olimpijczyk musiałby się zastanowić czy warto.

  39. wzrokowiec
    wzrokowiec 15 sierpnia 2016, 15:18

    @ros28
    Co byś nie napisał, to i tak nie mam żadnej alternatywy dla D500. Trzeba zbierać kasę i płakać....

  40. ros28
    ros28 15 sierpnia 2016, 16:07

    Zbieraj, zbieraj. A jak za dwa lata uzbierasz, to będzie już co innego na rynku :)

  41. wzrokowiec
    wzrokowiec 15 sierpnia 2016, 16:14

    Akurat :)
    Na D500 musieliśmy czekać 7 lat!

  42. ros28
    ros28 15 sierpnia 2016, 17:34

    No właśnie. Nigdzie nie mówiłem, że będzie to Nikon :)
    Dwa to może być krótko, ale trzy lata są realistyczne.
    Następny taki Nikon pewnie dopiero w 2023, jeśli firma przeżyje kryzys w branży.

  43. r2mdi
    r2mdi 15 sierpnia 2016, 17:43

    Rafiki
    "r2mdi, nie będę dyskutował bo i tak wiesz lepiej :)"
    Może nie chodzi o to, ze wiem lepiej ale tak po inżyniersku "problem" dotyczył jedynie większej matrycy, a nie samego wynalazku jako takiego:
    link

    "Pięcioosiowa stabilizacja matrycy po raz pierwszy pojawiła się w lutym 2012 roku w bezlusterkowcu Olympus OM-D E-M5 i od tej pory była stosowana w kilku aparatach tego producenta. Sony zarzeka się, że przy projektowaniu układu nie brali udziału żadni inżynierowie z Olympusa. Pytanie tylko, jak to możliwe, że w dobie patentów Sony wyprodukowało układ identyczny w działaniu do Olympusa?"

    Nie róbmy zatem z mechanizmu Sony odkrycia na wielką miarę. Olympus się rzeczywiście wykazał pomysłem i to już w 2012 roku. Sony dostarcza 4 lata później to samo, ale dla większej matrycy.
    Trochę więcej umiaru w chwaleniu własnego podwórka i będzie OK. :)

  44. focjusz
    focjusz 15 sierpnia 2016, 17:43

    ros28 - prawie to samo można było napisać o 7dm2 ( względem D7100 ).
    Dla mnie cena startowa 7dm2 była równie przesadzona - zwłaszcza że oferował on znacznie mniej innowacji ( wzglendem mk I )
    Nie bronie tu Nikona - tylko że przeciwstawianie mu akurat Canona jest ... średnio uzasadnione.
    Myślę zresztą że przyszłość fotografi sportowej należy do tego kto pierwszy zrobi dobre filmowanie 6-8k

  45. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 15 sierpnia 2016, 18:01

    @focjusz
    "Myślę zresztą że przyszłość fotografi sportowej należy do tego kto pierwszy zrobi dobre filmowanie 6-8k"

    Fotografia sportowa bez OVF i bez fazowego AF? Herezja!

  46. focjusz
    focjusz 15 sierpnia 2016, 18:09

    Jeszcze 10 lat temu mówiono że nie ma fotografi bez kliszy ;)

  47. Szabla
    Szabla 15 sierpnia 2016, 18:56

    @r2mdi: Olympus nie ma nic wspólnego z mechanizmem stabilizacji stosowanym w serii A7. Jeżeli chcesz, to zapytaj w Olympusie. Potwierdzą.

  48. r2mdi
    r2mdi 15 sierpnia 2016, 19:02

    Ok. Nie wnikam w zawiłości patentowe i powiązania między firmami. Zrobili to samo tylko 4 lata po Olympusie. Dla większej matrycy - OK. Ale przełomu w fotografii jak sugerował Rafiki to raczej nie dokonali. I tyle w tym temacie.

  49. Szabla
    Szabla 15 sierpnia 2016, 19:08

    To nie są zawiłości patentowe. To całkowicie odmienne mechanizmy przesuwania matrycy. Nie zrobili tego samego, bo matryca 24 x 36 jest znacznie cięższa od matrycy 17 x 13 mm. Ponadto A7 daje swobodny dostęp do pełnoklatkowej optyki manualnej, co jest niemożliwe w przypadku systemu 4/3.

  50. r2mdi
    r2mdi 15 sierpnia 2016, 19:12

    Ale co ma mechanizm stabilizacji matrycy do pełnoklatkowych obiektywów manualnych?

  51. Szabla
    Szabla 15 sierpnia 2016, 19:16

    Mechanizm nic. Pełna klatka ma. :)

  52. r2mdi
    r2mdi 15 sierpnia 2016, 19:23

    :)
    Czyli reasumując wątek.
    1. Obejrzeli dokładnie to co zrobił Olympus (wcześniej o 4 lata) i zrobili to samo tylko inaczej. Tak się robi i nic w tym złego.
    2. Ich wkład w rozwój "ludzkości" dotyczy wykonania dla czterokrotnie większej (powierzchnia) i pewnie ośmiokrotnie (coś w tych okolicach) cięższej matrycy.

    Ciągle nie widzę sugerowanej przez Rafikiego epokowości tego wynalazku ze strony Sony.

  53. ros28
    ros28 15 sierpnia 2016, 19:24

    @focjusz
    "Nie bronie tu Nikona - tylko że przeciwstawianie mu akurat Canona jest ... średnio uzasadnione."
    A czy to ja byłem? To zdebik wyjechał z 7D II.
    A poza tym pirwszą "masowo" sprzedawaną pełnoklatkową lustrzanką cyfrową był Contax N. No i kto o nim pamięta? Tak samo przejdą do lamusa i 7D i D500.
    Czas leci

  54. Szabla
    Szabla 15 sierpnia 2016, 21:01

    @r2mdi: nie wprowadzaj "dobrej zmiany" do technologii fotograficznych. Nie zapominaj, że to nie Olympus wymyślił stabilizację matrycy, tylko Minolta. A ludzie z Minolty...wiesz :D

  55. focjusz
    focjusz 15 sierpnia 2016, 21:22

    @Szabla - jeśli mechanizm nie ma nic wspólnego z tym z Olympusa to na miejscu akcjonariusza Sony sprzedawał bym akcje tak źle zarządzanej firmy ..

  56. Szabla
    Szabla 15 sierpnia 2016, 21:24

    Olympus zrobił to samo, co Minolta, tylko 4 lata później :)

  57. Szabla
    Szabla 15 sierpnia 2016, 21:25

    @focjusz: myślisz alogicznie.

  58. r2mdi
    r2mdi 15 sierpnia 2016, 21:29

    Minolta, potem 4 lata Olympus, a potem jeszcze 4 Sony... :) Jest się czym chwalić?
    A z "dobrą zmianą" to nie wyjeżdżaj. Ja o tym nie wspominałem.

  59. Heimo
    Heimo 16 sierpnia 2016, 07:38

    @r2mdi
    umyka ci fakt, że Minolta to teraz Sony czy po prostu nie przyjmujesz tego do wiadomości "od grupy kolesi" z Sony? ;-)

  60. r2mdi
    r2mdi 16 sierpnia 2016, 08:08

    Heimo:
    Ależ nic podobnego. Nic mi nie umyka. Tylko zgłaszam sprzeciw na stwierdzenie kolegów z Sony, że Sony dając stabilizację matrycy FF odkryło Amerykę. Tylko tyle.:)

  61. ad1216
    ad1216 16 sierpnia 2016, 08:56

    focjusz: Jeśli chodzi o szybkostrzelność to Nikon D500 i Canon 7DII mają tyle samo czyli 10 kl/sek a różnica w cenie to inna liga na korzyść Canona. Czy warto zapłacić te kilka tysięcy więcej za Nikona D500? Dla kogoś kto ma już całą szklarnię Nikona pewnie się opłaca, ale dla pozostałych myślę, że nie.

  62. cedrys
    cedrys 16 sierpnia 2016, 09:46

    Łatwiej się kłócić niż zgadzać, nie?
    Ostatnio w celu synchronizacji z tym co się ostatnio fotografuje w nurcie amatorskim przejrzałem trochę zdjęć na Flickrze, jakieś 2 tysiące? Trudno powiedzieć, gdyż często wystarczyły mi miniatury by przeskoczyć.
    Wnioski mnie zaskoczyły - używa się wyłącznie produktów Adobe do obróbki, z czego jakieś 90% to LR. Jego użytkownicy niemal w połowie nie potrafią go obsługiwać, szczególnie jeśli chodzi o odszumianie. Widać wszystkie typowe artefakty: drobny rzucik skutkujący plikami powyżej 40 MB, kaszana oraz pąkle.
    Jeśli chodzi o sprzęt to miażdżąca przewaga lustrzanek Nikona w niemal pełnym asortymencie. Oczywiście zero D5 czy D500, gdyż to jest sprzęt pro. Jeden przypadek ILCE 7II, znakomity zresztą (dzięki obiektywowi Zeissa), jeden przypadek Leica M (miodzio, widać że prawdziwy fotograf a nie snob). Kanoniarze najczęściej używali 5D3, paru 6D. Ani jedno zdjęcie z 7D2 nie nadawało się do oglądania - najczęściej średni rzucik, niekorygowane aberracje.
    Całkiem przyzwoicie prezentowały się zdjęcia z m4/3, jak na taką małą matrycę, lecz zdarzał się także rzucik i pąkle.
    Ok. 25-30% to zdjęcia czarno-białe. Tak wysokiego odsetka zupełnie nie rozumiem, gdyż nie chodzi o jakieś akty czy zdjęcia artystyczne. To są wszystko zwyczajne, banalne zdjęcia z wyłączonym kolorem, jakby fotografujący chciał ukryć swoją nieudolność w odszumianiu czy korekcji WB.

  63. smok_wawelski
    smok_wawelski 16 sierpnia 2016, 09:58

    @r2mdi
    Nie rozumiem o co Ci chodzi: stabilizacja matrycy to dzieło Minolty, czyli po zmianach właścicielskich Sony. Zatem każdy kolejny producent tylko po Minolcie kopiował (co zresztą w latach 80-tych było nagminne).

  64. smok_wawelski
    smok_wawelski 16 sierpnia 2016, 10:10

    @cedrys

    Zacznę od końca, czyli od zdjęć czarno-białych. Osobiście uważam, że z nimi jest tak jak z tłumikami do pistoletu, co fajnie podsumował Grand w Oficerze: "Przykręciłeś tłumik i myślałeś, że jesteś zawodowcem?".

    A co do software, to z tym jest jak z innymi dziedzinami szeroko rozumianej informatyki. Dla ludzi bowiem synonimem komputera jest PC, systemu operacyjnego M$ Luft, arkusza kalkulacyjnego M$ Excel, a programem do obróbki grafiki...

  65. mkol
    mkol 16 sierpnia 2016, 10:10

    @cedrys, piękne podsumowanie :)

    Natomiast z tego co ja widzę to na flickr, w sekcji "Most Popular Cameras in the Flickr Community", pierwsze 3 miejsca to Apple, na 4 jest Samsung Galaxy, tak więc podsumowując cytatem:

    A kapusta rzecze smutnie:
    "Moi drodzy, po co kłótnie,
    Po co wasze swary głupie,
    Wnet i tak zginiemy w zupie!"

  66. mate
    mate 16 sierpnia 2016, 10:56

    @cedrys
    "Dla przypomnienia: data premiery A7 to 2013-10-16. A7 II nie wniósł nic istotnego poza ceną,"

    Serio? Dodanie stabilizacji matrycy, znaczne usprawnienie af fazowego na matrycy, pierwsza matryca ff typu BSI (A7r II), pierwsze ff z 4k na pokładzie (A7s II i A7r II) to faktycznie nie są istotne usprawnienia?

  67. ros28
    ros28 16 sierpnia 2016, 11:50

    cedrys
    16 sierpnia 2016, 09:46
    Łatwiej się kłócić niż zgadzać, nie?
    Ostatnio w celu synchronizacji z tym co się ostatnio fotografuje w nurcie amatorskim przejrzałem trochę zdjęć na Flickrze, jakieś 2 tysiące? Trudno powiedzieć, gdyż często wystarczyły mi miniatury by przeskoczyć.

    Cedrys, nie ośmieszaj się. Flickr podaje, że ma średnio 5000 uploads na minute.
    Te twoje 2000, to możesz sobie na kołku w toalecie zawiesić.
    A jeżeli już musisz być nadwornym statystykiem, to zacznij przeglądać zdjęcia pod kątem konkretnego profilu - krajobrazy, sport, akt, studio czy repotarz. Wtedy cała taka statystyka nagle staje na głowie, bo za każdym razem wychodzi co innego.
    Pójdź lepiej do supermarketu i popatrzy na regał przy kasie. Wnioski na dłoni: miażdżąca przewaga gumy do żucia, ibuprofenu i paracetamolu. Nic innego w tym sklepie nie ma znaczenia.

  68. cedrys
    cedrys 16 sierpnia 2016, 12:04

    @mkol,
    Celna pointa z Mistrza Brzechwy, dzięki.

    @mate,
    Borat to już wyjaśnił wcześniej, chyba nie czytałeś. A przy okazji, gdzie tam jest w tym cytacie literka R?
    Rozumiem, że przyszedłeś do pracy i zaniepokoiłeś się narzekaniem na dobrze sprzedające się A7 RII?

  69. mate
    mate 16 sierpnia 2016, 12:24

    @cedrys
    Piszę ogólnie o serii II A7-ek, bo część usprawnień jest wspólna dla całej serii.

  70. 16 sierpnia 2016, 21:59

    @cedrys

    Twoje statystyki można za przeproszeniem o kant dupy rozbić bo według danych, które podaje sam Flickr najpopularniejszym aparatem w 2105 roku jest uwaga Apple iPhone, drugi jest Canon trzeci Nikon. A najpopularniejszym aparatem poza telefonami jest do dzisiaj stary poczciwy Canon 5D Mark II.

    iPhone 30%
    Canon 20%
    Nikon 9%
    Samsung 9%
    Sony 9%

    link
    link

  71. smok_wawelski
    smok_wawelski 17 sierpnia 2016, 09:08

    @Borat
    "w 2105"? O cholera, ale przysnąłem...

  72. cedrys
    cedrys 17 sierpnia 2016, 12:21

    Przybywa danych do EOS 5D IV. Niektóre b. ciekawe.
    link

  73. dziobakx
    dziobakx 17 sierpnia 2016, 14:19

    @cedrys

    Co w tych danych jest ciekawego?

  74. cedrys
    cedrys 17 sierpnia 2016, 14:42

    @dziobakx
    Tylko to:
    "The way Dual Pixel works, 30MP DP sensor means a 60MP dual pixel raw file with a new RRGGGGBB pattern (vs RGGB), so potentially better dynamic range, and maybe an improved debayering algorithm."
    To może być lepsze niż Pixel Shift.

  75. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 17 sierpnia 2016, 15:33

    trudno przewidziec co dokladnie zrobi Canon.
    ale dotychczasowy Pixelshift sluzyl podniesienie rozdzielczosci - badz to przez przesuniecie calosci i ponowne naswietlenie matrycy ( hasel , Olymp), badz to przez naswietlenie kazdego z pixeli trzykrotnie pod roznymi filtrami RGB , dzieki czemu Unika sie interpolacji RGB (pentax).
    Tutaj Canon przez podwojne pixele zmierza ku rozszerzeniu zakresu tonalnego . pojedynczy Pixel przy mniejszej wielkosci ma mniejsza czulosc , ale sumujac sygnaly z dwoch pixeli zwieksza sie czulosc , natomiast szum wskutek przypadkowego charakteru sie usrednia i doda sie w mniejszym stopniu niz sygnal. Mozna tez wykorzystac sygnal dla wysokich swiatel z pojedynczego pixela. Zobaczymy co zmajstruja. Jesli nie bedzie dynamika wejscia wyraznie poprawiona w stosunku do mkiii , to sobie poczekamy na mkV.

  76. cedrys
    cedrys 18 sierpnia 2016, 10:43

    Jak kogoś interesują nowe obiektywy Canona to proszę bardzo:
    link

  77. robertskc7
    robertskc7 18 sierpnia 2016, 13:20

    Pokoradlasztuki czyżby nowy typ fotografa powstał? "Czekacze" na wymarzoną puszkę :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.