Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EOS 5D Mark IV - oficjalne przykładowe zdjęcia

Canon EOS 5D Mark IV - oficjalne przykładowe zdjęcia
26 sierpnia
2016 09:34

Firma Canon udostępniła na swojej stronie 13 przykładowych fotografii wykonanych zaprezentowaną w czwartek lustrzanką EOS 5D Mark IV. Są także filmy, w tym jeden poklatkowy.

W galerii zdjęć na stronie Canona znajdziecie przykładowe fotografie w pełnej rozdzielczości wykonane aparatem EOS 5D Mark IV - w tym m.in. z użyciem zaprezentowanego wczoraj obiektywu EF 24-105 mm f/4L IS II USM. Oprócz zdjęć japoński producent zamieścił przykładowe filmy (tryby 4K i Full HD) nagrane nową lustrzanką. Są to jednak pliki zoptymalizowane do oglądania w internecie.

Przy okazji zapraszamy do naszego obszernego tekstu Canon 5D Mark IV w naszych rękach, w którym dzielimy się pierwszymi wrażeniami na temat nowego aparatu.


Komentarze czytelników (66)
  1. zgred37
    zgred37 26 sierpnia 2016, 11:20

    chyba nieźle

  2. mancebo
    mancebo 26 sierpnia 2016, 11:27

    f4.0, f5.6 .... raczej nikt gołym okiej nie rozróżni ostrości i jakości , a czegokolwiek ...

    Ogólnie jest ok.

  3. Dersu
    Dersu 26 sierpnia 2016, 11:56

    Cena w PRL to 17 499 PLN! Uf! Odetchnąłem z ulgą.

  4. komor
    komor 26 sierpnia 2016, 12:16

    @mancebo, na jakich przyslonach chcesz oceniać pracę matrycy? Albo obiektywu 24-105f/4?

  5. Toruniak
    Toruniak 26 sierpnia 2016, 12:34

    zdjęcia niezłe, ale cena kosmiczna, przynajmniej na nasze polskie warunki...

  6. mancebo
    mancebo 26 sierpnia 2016, 12:58

    @komor => Canon ma w swojej stajni szkła f1.2 , f1.4 ... mogli coś pokazać.. ale chyba telepią portkami :)

    Poza tym wystarczy luknąć na fotkę na ISO 6400 i włosy:

    link

    To już nie jest utrata szczegółów, a degradacja obrazu... używalne ISO pewno w granicach 1600 - 2000 ;/

  7. mancebo
    mancebo 26 sierpnia 2016, 13:04

    Należy zwrócić uwagę na włosy z prawej strony => tuż przy jej dłoni...jest tragicznie, jakaś plama :(

  8. rotnem
    rotnem 26 sierpnia 2016, 13:20

    Czy ja wiem, czy aż taka tragedia na tym iso 6400? Do czego porównujesz teraz? Może do Nikona D810 na przykład:
    link :P
    Czy canon 5DsR:
    link

    A plama?
    Chciałeś ostrości w nieostrości?

    Uwielbiam malkontenctwo forowe.

  9. Solnik
    Solnik 26 sierpnia 2016, 13:45

    Fakt jest taki, że szumi bardziej niż poprzednik, ale to wynik mniejszych senseli na matrycy i raczej można było się tego spodziewać. Ponadto zdjęcie jest mocno odszumiane i ciężko stwierdzić czy degradacja obrazu jaka się pojawiła to wynik odszumiania czy też samego szumu. Jednak na mój osąd, nie wygląda to dobrze. W mojej ocenie Nikon D810, pomimo gęstszego upakowania matrycy, szumi mniej.

  10. jacq
    jacq 26 sierpnia 2016, 14:33

    Gdyby mi podano na talerzu canonowski szum vs nikonowskie gowniane zoltko , wybral bym szum.Ludziska nie cierpia zoltych zdjec !

  11. roniek2
    roniek2 26 sierpnia 2016, 15:21

    z tym żółtym "jacq" ma rację, cała prawda, dlatego sprzedałem kiedyś świetnego D700 i kupiłem 5D mark II. Ile mozna się babrać z tą żółtaczką ?

  12. focjusz
    focjusz 26 sierpnia 2016, 17:46

    Najzabawniejsze jest jak "fachowcy" mówią że system jest do dupy bo JPG na STANDARDOWYCH ustawieniach mają taki lub inny odcień
    Wot fotografiry
    ;)

  13. jacq
    jacq 26 sierpnia 2016, 17:50

    To samo mozesz napisac o szumie.

  14. focjusz
    focjusz 26 sierpnia 2016, 19:01

    O to ciekawe - możesz rozwinąć ?

  15. monangel
    monangel 26 sierpnia 2016, 19:54

    tak samo jak ludzie nie lubią tej czerwonki z canona....oj długo jeszcze canon będzie gonił tę zółtą sraczkę bo po tym co pokazuje to kolejna tragedia w matrycy....

  16. boorg
    boorg 26 sierpnia 2016, 20:11

    Nikonowskie żółtko...Olympus ma to samo. A nawet bardziej.
    Ale pytanie za 100 pkt. Kto pracuje na auto WB? Boli portfel na wzorzec kolorów za kilka stówek? Wychodzi na to, że boli. Ach Ci polscy profi. :P

    Cena jest zaporowa na nowego Canona. Obrazek daje ładny (dla mnie te ISO6400 jest bardzo OK) ale...są granice opłacalności. Wolę nikonowskie żółtko w D810. Dobry wzorzec kolorów kosztuje 4 stówki.
    link
    Po dodaniu cen -nadal mamy 5 "tysi" w kieszeni. To jednak robi różnicę (w tej cenie, jak mamy szczęście - zwiedzimy nawet kawałek Japonii).

    Pozdrawiam.

    P.S.
    A tak naprawdę kupiłbym Sony A7 za "5 tysi". Kupiłbym, gdybym "nie wdepnął" w system micro 3/4. Jestem zachwycony OMD E-M10 Mark I. Nie spodziewałem się takiej jakości w tam malutkim body.
    Do "małego obrazka" nadal mam Nikona F70 (czyli "niby" cyfrowe FF). I 9 innych analogowych body. Plus skaner Epsona. :)

  17. jacq
    jacq 26 sierpnia 2016, 21:07

    Chodzi o to ze ludziska staraja sie w niewyjasniony dle mnie sposob udowodnic wyzszosc swojego nabytku nad innym. Oczywiscie nad wszystkim mozna zapanowac ale nad glupota to sam nie wiem.

  18. druid
    druid 26 sierpnia 2016, 21:19

    @boorg
    Ja np. pracuje na auto WB, pewnie dlatego, że w RAWach można to zmienić w dowolnej chwili. Oddawanie poszczególnych barw nie ma nic wspólnego z WB i tego już nie wyrównasz balansem, a jedynie modyfikując składowe kolorów np. w LR.

    "A tak naprawdę kupiłbym Sony A7 za "5 tysi". Kupiłbym..."

    Myślisz, że kogokolwiek interesują Twoje dylematy sprzętowe, to co masz, co chciałbyś mieć i czym skanujesz? Jeśli tak, to jesteś w błędzie :D

  19. Ali
    Ali 26 sierpnia 2016, 21:19

    @Boorg
    No właśnie, w końcu ktoś napisał o tym wzorniku, sam go posiadam już parę lat, must have każdej płatnej sesji. Obojętnie na jakim body bym nie pracował kolory uzyskuje takie same.

  20. qbic
    qbic 26 sierpnia 2016, 22:46

    Sample spoko.

  21. focjusz
    focjusz 26 sierpnia 2016, 23:59

    A7 kosztuje mniej niż 5tyś - wiec zapewne chodzi o A7II albo RII. Te też bym kupił za 5 tyś. Ale on kosztuje 3 razy tyle.
    I nie jest to może interesujce poza faktem że tak mysli zdecydowana większość. Ludzie kupujcy coś między 100D a 6D stanowia dobrze ponad 90% popytu na lustra i ich konkurencję.
    Tutaj mamy przynajmniej coś osadzonego w wąskim segmencie. Zapewne większość kupujących ma już dobre szkła do niego a część ceny odzyska sprzedając staty mkIII ( choć tu się dziwię kupującym - moim zdaniem zamiast prawie na pewno zajeżdzonego 5D kupić amatorskie 6D )

  22. pinto
    pinto 27 sierpnia 2016, 00:16

    @focjusz
    Czego jest ten skrót "tyś"?

  23. robertskc7
    robertskc7 27 sierpnia 2016, 00:16

    focjusz
    "Zapewne większość kupujących ma już dobre szkła do niego a część ceny odzyska sprzedając staty mkIII"
    Raczej zostawi jako "back up" To, że wyszedł nowy aparat nie znaczy, że trzeba sprzedawać dobre body. "ONI" by tak chcieli.
    p.s Pracowałeś na 5dmkIII i 6D ? To są dwa inne światy, do różnych zastosowań. Z tym, że mkIII sprawdzi się wszędzie tam gdzie 6D a odwrotnie już nie koniecznie.

  24. Lipen
    Lipen 27 sierpnia 2016, 01:02

    Ciekawe, nie tak dawno kupowałem 5D mkII z 24-105L i kosztował troszkę ponad 1O tysiaków. Co takiego ulepszyli, że cena samego korpusu wzrosła o 100%?Jakieś platynowe wkładki tam zamontowali, czy ktoś sobie leci w...?

  25. fotopstryk
    fotopstryk 27 sierpnia 2016, 08:30

    Lipen, ktos sobie leci w...
    Wewnatrz masz trociny podobne jak w telefonie lub telewizorze. Plastik, metal, szklo, krzem, klej, farba.

  26. pinto
    pinto 27 sierpnia 2016, 10:32

    "nie tak dawno kupowałem 5D mkII z 24-105L i kosztował troszkę ponad 1O tysiaków"
    "ktos sobie leci w... "
    Nie tak dawno, czyli 7 lat temu? Jak już piszecie, to piszcie z sensem, bo bzdury wychodzą. Sprawdźcie sobie ile kosztował $ wtedy, a ile dzisiaj. Cena MARK IV jest w Polsce zawyżona, ale to nie znaczy, że powinien kosztować 8 tys. PLN.

  27. Tomeq67
    Tomeq67 27 sierpnia 2016, 11:37

    pinto
    27 sierpnia 2016, 00:16
    @focjusz
    Czego jest ten skrót "tyś"?
    Pewnie tyśkiego ;)

  28. Stiwi
    Stiwi 27 sierpnia 2016, 11:53

    Nie zła cena tylko 1100 funtów więcej od D 810 ! Okazja za jedyne £ 3599 to jest chore .

  29. jacq
    jacq 27 sierpnia 2016, 13:01

    Cena , najwyrazniej oddzieli amatorow od zawodowcow :)

  30. focjusz
    focjusz 27 sierpnia 2016, 13:20

    @robertskc7 - magiczne słowo "pracowałeś".
    Jak ktoś pracuje to powinien mieć niezawodny sprzęt a nie zajechaną używkę.

  31. focjusz
    focjusz 27 sierpnia 2016, 13:24

    @jacq - gdyby tak było to wszyscy zawodowcy pracowali by na 1D

  32. tarapa
    tarapa 27 sierpnia 2016, 21:19

    ~18 tys. - dłuugo jeszcze mój poobijany 5D3 ze mną zostanie... heh co tu płakać wróci ryży, wprowadzi EURO, i każdego będzie stać na nowe modele Canona... nie?

  33. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 28 sierpnia 2016, 10:04

    focjusz
    "Jak ktoś pracuje to powinien mieć niezawodny sprzęt a nie zajechaną używkę."

    Szczególnie niezawodny AF "jednopunkotowokrzyżowy" masz w 6D

  34. komarr
    komarr 28 sierpnia 2016, 11:07

    posty w stylu "o mamusiu mercedesy znów podrożały!!!"

    polecam komentarze z 2008 roku: link

  35. Lipen
    Lipen 28 sierpnia 2016, 13:16

    @pinto
    Najpierw sprawdź ile kosztował $ parę lat temu, a później dodawaj "mądre" komentarze. $ na pewno nie był o 100% droższy bo przekraczał 3 zł. Jak się ze mną nie zgadzasz to podaj konkretne dane.

  36. obserwator16
    obserwator16 28 sierpnia 2016, 14:25

    Sample mi sie srednio podobaja ale to nic nie znaczy,wierze,ze bedzie dobrze. Jak ktos nie chce placic podatku od nowosci albo czekac jak produkt potanieje z czasem to polecam pentaxa.

  37. siosio
    siosio 28 sierpnia 2016, 15:41

    Cena jest idiotyczna! 17599 PLN !? Nie można go kupować w takiej cenie, bo się przyzwyczają, że mogą narzucać wysokie ceny. 6D mark II będzie kosztował dychę, a może jeszcze więcej? Nowy 16-35 2.8 za 11 tysięcy!? Absurd!

  38. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 28 sierpnia 2016, 15:51

    hmm... sample...
    chcialbym sie mylic

    zdjecie dziewczyny w kostiumie clowna i zdjecia jeziora , sa naswietlone oszczednie na swiatla , przepalow nie ma , ale i nie ma szczegolow w cieniach - widoczne sa na duzej powierzchni w cieniach czarne niedopaly- brak szczegolow w glebokich tonach.
    trudno z cala pewnoscia powiedziec , czy to wina kontrastowej obrobki ( dpp ma ustawienia raczej preferujace twardy Kontrast) , czy to rzeczywiscie kwestia niezbyt szerokiego zakresu tonalnego przenoszonego przez matryce canona.

    Tak organoleptycznie , czyli " na oko" matryce sony/Nikon w takich motywach raczej przenosza szerszy zakres tonalny.

    chcialbym sie mylic , ale na podstawie tych sampli nie widze zdecydowanej poprawy zakresu tonalnego matrycy , a to byl raczej slaby punkt canona.

    jesli pomiary nie wykaza zdecydowanej poprawy , to zabawka nie bedzie warta swojej ceny. Dual Pixel to fajna rzecz dla filmowcow poprawiajaca prace af przy filowaniu , ale wazniejszy jest mi w aparacie fotograficznym zakres tonalny na uzytek fotografii , anizeli lepsza praca af na uzytek filmu.

    chcialbym sie mylic....

    reszta - czyli szumy , iso , kolor jak najbardziej ok - nie ma powodu do niezadowolenia. kazdy nastepny model jest ogolnie lepszy od poprzedniego - tak winnno byc i tym razem , ale czy Canon poprawil zakres tonalny ?

    chcialbym sie mylic, ale sample nie napawaja optymizmem .

  39. Lipen
    Lipen 28 sierpnia 2016, 23:25

    Trochę śmieszą mnie opinie wydawane przez domorosłych ekspertów tylko na podstawie jakiegoś zdjęcia oglądanego na domowym monitorze. A matryca taka, a nie inna, zakres tonalny taki, a nie inny. Tak naprawdę bez testów laboratoryjnych to G...no no możesz stwierdzić. Możesz pisać co Ci się wydaje, ale tylko tyle. Każde zdjęcie jest inne, każdy monitor jest inny, nawet każdy człowiek może trochę inaczej widzieć kolory i mieć inną czułość siatkówki zależnie od chociażby wieku.

  40. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 29 sierpnia 2016, 06:52

    @lipen
    "Trochę śmieszą mnie opinie wydawane przez domorosłych ekspertów tylko na podstawie jakiegoś zdjęcia oglądanego na domowym monitorze"

    wybacz , ale je nie pisze o Twoim poczuciu humoru , lecz o oficjalnych zdjeciach canona , ktore Maja ilustrowac mozliwosci nowego aparatu.
    Oczywiscie ogladam je na monitorze domowym , gdyz dla takiego monitora sa te zdjecia przeznaczone. Jest to kalibrowany eizo , umieszczony w zaciemnionym pomieszczeniu o szarych scianach , oswietlanym lampa o szczegolnie wysokim RA.

    Opisuje to co widze na niektorych zdjeciach , nie Jakis przypadkowych "niedzielnych pstrykach" , ale swiadomie wybranych zdjeciach jak sie domyslam robionych w celu reklamy aparatu.
    I widze zdjecia ( dziewczyna Clown , jezioro) , gdzie w miejscach niskich tonalnie , do ktorych jestem przyzwyczajony , ze wystepuja jeszcze detale tonalne i szczegoly - czarne plamy bez jakichkolwiek detali. Albo jest to celowe podniesienie punktu czerni ( w jakim celu ? - chyba nie prezentacji mozliwosci tonalnych aparatu, aby ukryc szum?) , albo nieswiadome dzialanie , albo skutek wezszszego niz w innych aparatach zakresu tonalnego matrycy.

    Nie trzeba byc az ekspertem , zeby to zauwazyc - problem w tym , ze nie wszyscy widza to , na co patrza. To daje na tym etapie dostepnosci informacji o mozliwosciach aparatu troche do myslenia.
    Akurat matryce canona w zakresie tonalnym ustepowaly od co najmniej 4 , 5-ciu lat matrycom sony , stad tez i uzasadniona moja obawa , czy aby Canon zdolal dogonic konkurencje ?
    O tym, ze inni wyprzedzili canona w tym wzgledzie mozna poczytac czesto,gesto rowniez tutaj - nie jest to tylko moja opinia.

    zobaczymy - poczekamy na pomiary , poczekamy na dalsze zdjecia.
    Od najdrozszego aparatu na rynku tej klasy , oczekiwalbym rowniez najlepszych parametrow obrazowania , spotykanych w tej klasie aparatow.
    pzdr.

  41. robertskc7
    robertskc7 29 sierpnia 2016, 07:44

    Pokoradlasztuki to tylko jpegi ( prawdopodobnie bez jakiejkolwiek edycji).
    Z RAWów można wyciągnąć o wiele więcej. Dla mnie wystarczająco dużo i dla tego jestem w systemie C.
    Jeśli masz tak wysokie oczekiwania wobec aparatu tej klasy ( o ile można powiedzieć o klasie 5d - archaiczne Af plus banding) to muszę Ci rozczarować. Zostają Ci tylko matryce sony, a jak chcesz jeszcze więcej, to proponuje rozejrzeć się za P1 lub Hasselem

  42. mancebo
    mancebo 29 sierpnia 2016, 08:13

    @robertskc7

    NIKON D610 rozwala go na łopatki jeśli chodzi o matrycę.
    DR w D610 jest powalający..., AF też nie ma co narzekać.

    Canon już tonie...

  43. Lipen
    Lipen 29 sierpnia 2016, 09:10

    @Pokoradlasztuki
    No tak, tylko ocenianie zdjęć po jpegach "na oko" nawet na super wykalibrowanym monitorze mija się z celem. A co to są podobne sytuacje? Każde zdjęcie jest inne, inne oświetlenie, wszystko. Więc co to znaczy podobne? Jest na to jakiś wzór matematyczny?Wszystko jest podobne, ale nic nie jest takie same. Czy to znowu wróżenie z fusów, bo "na oko" mi się wydaje? Jak porównamy 2 matryce w ściśle określonych, powtarzalnych warunkach oświetleniowych, na tym samym sprzęcie laboratoryjnym to możemy cokolwiek stwierdzić. Choć nawet taki sprzęt wprowadza pewne przekłamania, dlatego badania często się powtarza. Pozostaje mi tylko pogratulować takiego doskonałego wzroku..Tym bardziej, że to nawet nie są RAW-y.. To jest tylko i wyłącznie twoja subiektywna opinia i nie ma żadnej realnej wartości naukowej. Ot takie widzimisię i nic więcej. Zapewniam cie..

  44. murderator
    murderator 29 sierpnia 2016, 09:53

    @robertskc7
    Pracuję na 5DMKIII oraz na 6D który traktuję jako sprzęt pomocniczy lub backup.
    Nie zgodzę się że 5D da wszędzie radę tam gdzie 6D.
    6D ma jednak bardziej czuły punkt centralny i bywają takie warunki gdy 5D nie jest w stanie wyostrzyć a 6D ostrzy na centralnym bez problemu.
    No i szóstka da się postawić na statywie i wyzwalać i kontrolować zdalnie.
    Co do reszty to oczywiście racja. Piątka jest bezkompromisowa. 6D ma sporo ograniczeń. Ale uwielbiam go mieć przy sobie z 40 2.8 STM bo jest wtedy bardzo poręczny ; )

  45. Nissin
    Nissin 29 sierpnia 2016, 10:07

    Wiecej zdjec przykladowych, w formacie RAW i Jpg. link

  46. SKkamil
    SKkamil 29 sierpnia 2016, 11:06

    Canon jest drogi ponieważ to co jest niby jego zaletą jest tez jego wadą ...
    Canon ma własne matryce wiec kazda nowa matryca jest poniekąd nowością co mocno podraża korpus a taki Pentax kupuje starszy typ matrycy od Sony i jest tanszy ;
    Fakt faktem ze jedynie 6 d to opłacalny zakup - w polskich warunkach ;

  47. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 29 sierpnia 2016, 13:03

    @lipen "No tak, tylko ocenianie zdjęć po jpegach "na oko" nawet na super wykalibrowanym monitorze mija się z celem.."

    a to niby dlaczego ?

    zakres tonalny ma niewiele wspolnego z kompresja jpg.
    wcale przez kompresje jpg nie musi nastapic widoczne obciecie zakresu tonalnego .nie ma technicznych trudnosci , aby glebokie cienie sprowadzic do zakresu tonalnego przenoszonego przez jpg , czyli w 8 bitach i niewielkiej kompresji ( tutaj mamy sample ok8 mB - wcale nie tak male).

    oceniam tutaj nie wyniki badan i pomiarow naukowych , na ten temat sie nie wypowiadam , oceniam to co widze - czyli zdjecia .
    Pojawia sie wyniki pomiarow - bedzie mozna dyskutowac i na ten temat.

    podobne motywy z innych aparatow tez w kompresji jpg sa odwzorowane w szerszym zakresie tonalnym , nawet w ktoryms z sasiednich watkow , ktos pokazal wlasne zdjecie jeziora z A7 w kompresji jpeg - i to wiekszej . nawet bylo mniej przepalow w chmurach i wiecej szczegolow w cieniach.

    dyskusji na temat tego czego jeszcze nie ma, czyli pomiarow nie podejmuje sie prowadzic , natomiast zwracam uwage na to co widze na firmowych zdjeciach - a widze obraz , ktory nie napawa mnie optymizmem z powodu waskiego zakresu tonalnego . Czy to wynik swiadomej obrobki w tym kierunku , czy tez wynik nie najlepszego zakresu tonalnego matrycy , nie potrafie definitywnie powiedziec , dlategö napisalem , ze chcialbym sie myllic.

    ja obrobilbym te zdjecie w ten sposob , gdybym chcial zachowac szczegoly w chmurach i przez oszczedne naswetlenie , w ciemnych partiach pojawi sie tzw " syf" . Wowczas aby go ukryc, podnosi sie punkt czerni , czyli podnosi Kontrast . Takie dzialanie byloby spowodowane wezszym niz potrzeba zakresem tonalnym przenoszonym przez matryce.

  48. Lipen
    Lipen 29 sierpnia 2016, 14:53

    No i właśnie o to chodzi, że za dużo jest "ale". To co widać na jednej, czy dwóch fotkach odnosi się tylko i wyłącznie do tych dwóch zdjęć. Jak pracuje matryca to możemy tylko i wyłącznie gdybać. Będą porównania, będą testy to wtedy można dyskutować. Bo na razie to tylko na "oko".

  49. Rotpil
    Rotpil 29 sierpnia 2016, 15:38

    Jaki sens ma dyskusja nad możliwościami aparatu, jeśli póki co brak jakichkolwiek miarodajnych, rzetelnych, pozwalających na porównanie z konkurencją testów ? Póki co można porozmawiać wyłącznie o opublikowanych zdjęciach. A te , jeśli 5Dmk4 okaże się porządnym aparatem, będą mogły być śmiało wystawione do konkursu "nieporozumienie dekady". Portrety zrobione uniwersalnym obiektywem, krajobraz z szerokątnego zooma, drogiego jak diabli ale bardziej reporterskiego i nieostre zdjęcia zwierząt ze szkła za 50 tys. zł ... - to wszystko wygląda bardziej na sabotaż niż reklamę.

  50. fotofan
    fotofan 29 sierpnia 2016, 16:03

    Bardzo słabo, za takie pieniądze te zdjęcia powinny wyglądać dużo lepiej.

  51. robertskc7
    robertskc7 29 sierpnia 2016, 16:03

    Testy testami. Są RAWy udostępnione. link

  52. SKkamil
    SKkamil 29 sierpnia 2016, 16:14

    No włąsnie ale to sa przecież sample producenta ..
    Co z tego ze to jpg , przecież producent tez może użyć Rawa i potem zapisać w JPg po dokładnej obróbce ;
    Producent proponuje zatem taką jakość JPGów i żadne tłumaczenie ze to nie Raw mnie nie przekonuje ;
    Reasumując Canoniarze maja spory ból głowy bo nawet chcąc kupić 6 d to warto już inwestować w lepsza optyke która zdecydowanie podrożała ....zatem Canon 6d tylko z Sigmą ? ;

  53. robertskc7
    robertskc7 29 sierpnia 2016, 17:15

    Skkamil z Twojego posta wynika, że decydującym aspektem przy wyborze body/systemu jest jpeg producenta. Brawo Ty ! Raw cię nie przekonuje, a co ? W jpgach robisz, serio ?
    Co do obróbki to producent może też obrobić genialnie super fotki... a później będzie płacz klienta, że sample takie piękne a jemu takie brzydkie jpegi wychodzą

  54. cedrys
    cedrys 29 sierpnia 2016, 17:17

    6D to jest amatorska konstrukcja do zdjęć dziennych. Przekonałem się o tym ostatnio testując nowy nabytek EF 35/1.4 II. Na 88 zdjęć zakwalifikowałem tylko 9 jako użyteczne. Jeśli lider zespołu grając na skrzypcach jednocześnie skacze jak małpa, to po godz. 20.00 na scenie w parku ten aparat nie daje rady, nie nadąża. Jak trafi to jest żyleta, tylko przeważnie nie w to co trzeba. Co z tego, że ma czuły punkt centralny, skoro nie widać go w wizjerze. Liczę na ustawianie ostrości na ekranie dotykowym 5D4 i ta część testu w tej chwili mnie interesuje najbardziej. Obiektyw na f/1.8 jest naprawdę dobry, ale 6D na ISO 1000 szumi za bardzo. W takich warunkach nadaje się tylko jako puszka zapasowa.

  55. pomydor
    pomydor 29 sierpnia 2016, 19:17

    eee... sie wszyscy podniecaja czy toto ostre czy nieostre...
    to wszystko nadal coraz drozszy maly obrazek.
    co sadzicie o tym?
    link

  56. LR
    LR 29 sierpnia 2016, 20:20

    Kupiłem Pentaxa K-1 za równe 8000,00zł
    Za 18900,00zł z uwzględnieniem rabatu można mieć zestaw
    Pentax K-1 + obiektywy DFA 15-30 + DFA 24-70
    Patrząc na cenę samego body Canona w cenie super zestawu Pentaxa
    to szkoda mi użytkowników Canona.
    Chyba Canon ich nie lubi

  57. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 30 sierpnia 2016, 08:21

    @rotpil
    " Póki co można porozmawiać wyłącznie o opublikowanych zdjęciach"

    no przeciez wylaczeni i takich zdjeciach mowie. nie zabieram przeciez glosu na temat zdjec , ktorych nie pokazano.

    czy sa miarodajne ? - nie wiem - sa jakie sa , a sa w zakresie tonalnym wymienione przez mnie dwa ( dziewczyna w przebraniu a la clown , jezioro na tle gor) po prostu paskudne.

    reszta jak spoomnialem , szum na iso 6400 , kolor, rozdziolczosc wydaje mi sie , ze odpowiadaja wspolczesnemu stanowi rozwoju w tym zakresie

  58. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 30 sierpnia 2016, 08:29

    @cedrys
    29 sierpnia 2016, 17:17 

    "6D to jest amatorska konstrukcja do zdjęć dziennych. Przekonałem się o tym ostatnio testując nowy nabytek EF 35/1.4 II. Na 88 zdjęć zakwalifikowałem tylko 9 jako użyteczne. Jeśli lider zespołu grając "

    a czy dostroiles af nowego obiektywu do posiadanej juz i exploatowanej puszki?

    af w puszcze co Jakis czas / pewna liczbe wyzwolen wymaga rekalibracji.

    teoretycznie kupujac nowy obiektyw do uzywanej puszki , jesli jest on kalibrowany zgodnie ze specyfikacja , nie ma prawa ostrzyc idealnie na sterej puszcce - dopiero po jej przywroceniu af do stanu zgodnego ze specyfikacja (poczatkowego).

    na szczescie w praktyce nie zawsze tak jest zle , ale odchylka po ok 50 000 wyzwolen moze byc juz duza.
    detekcja fazy w oparciu o pixele matrycy nie rozwiaze problemu precyzji ostrzenia. Pod tym wzgledem jest lepsza detekcja kontrastu , ale nie zwasze mozna z niej korzystac. Zostanie usuniety tylko jedno ze zrodel potencjalnego bledu ostrzenia zwioazany z polozeniem lusterek odchylajacych, pojawi sie innne zwiazane z zabrudzeniem matrycy, o ktore teraz jest latwiej

  59. Rotpil
    Rotpil 30 sierpnia 2016, 11:01

    Nadal uważam, że problem nie leży w samym aparacie - zapewne w testach okaże się on lepszy od 5DMk3. Prawdziwym problemem jest jego cena - tak dla potencjalnych nabywców jak i , co może wydać się paradoksalne, producenta. Dla nabywców bo jest cholernie drogo. To jakieś 70 % więcej niż aktualnie kosztuje poprzednik. I pewnie dałoby się napisać - "cóż, cena nowości i postępu" i jakość to przełknąć, gdyby w zamian zaoferowano coś cudownego, powalającego i zachwycającego obrazkiem. Tymczasem po zdjęciach sądząc jest po prostu nieźle, ale to by starczyło na 11 tys. a nie 18 ! Na teraz można napisać, że Canon pozostał daleko za Sony A7RII za 15 tys. co najmniej równie daleko za Nikonem D810 za 11 tys. a ja bym nawet zaryzykował stwierdzenie, że i Pentax K-1 za 8 tys. daje lepsze zdjęcia. Gdybym siedział w systemie Canona to od czasu obejrzenia tych zdjęć i poznania ceny 5DMk4 miałbym kwaśną minę.

  60. maggotsic
    maggotsic 30 sierpnia 2016, 12:40

    @cedrys
    Kupiłem 6D jako zapas/drugie body do 1DX i też miałem okazję używać go z 35/1.4 II oraz 85/1.2 II. W ciągu dnia daje radę i to na wszystkich punktach, natomiast w gorszych warunkach oświetleniowych bywa różnie, a tylko centralny nadaje się do użycia. gdy jest na prawdę ciemno. Jak ktoś robi tylko kadry centralne i bawi się w kadrowanie, to ok, natomiast mnie to często dobija, bo mam porównanie z pracą na 1DX, gdzie praktycznie każdy punkt jest pewny, nie wspominając o ergonomii ;) No ale wiedziałem co kupuję i da się tym robić zdjęcia.
    ISO jest ok do 5000, niski szum do 2000, gdzie w 1DX to odpowiednio 6400 i 2500.

  61. robertskc7
    robertskc7 30 sierpnia 2016, 12:48

    "cóż, cena nowości i postępu" i jakość to przełknąć, gdyby w zamian zaoferowano coś cudownego, powalającego i zachwycającego obrazkiem"

    Możesz mi pokazać przykład surowego jpega z aparatu ze stajni sony, pentax lub nikon, który jest cudowny, zachwycający i powalający ? Bardzo jestem ciekaw.
    Co do ceny to się zgodzę, że jest ciut za drogo. Prawdopodobnie jest to spowodowane pozycją cenową 5Ds, a nie starego 5dmkIII

  62. Rotpil
    Rotpil 30 sierpnia 2016, 13:23

    @robertskc7 - wyraźnie wcześniej napisałem, że rozmawiać możemy tylko o tym co widzimy i o cenach, na oceny trzeba poczekać do testów. Póki co uzasadnienia dla ceny nie ma żadnego.
    Sama cena zaś - i co z tego, że firma może pozycjonować 5D4 względem 5Ds i 5Dsr ? A niby kto ustalał ceny tych modeli - Nikon, Sony ?! Jak się Canon zamotał to teraz jego problem. "Ciut drogo" ?! Sony jest tańszy o 3 tys. a już całkowicie powala ceną, za Nikona zapłaci się 7 tys. mniej a za Pentaxa 10 tys.! Ciekaw jestem co w tym aparacie uzasadni jego cenę? Dlatego czekam na miarodajne testy.

  63. robertskc7
    robertskc7 30 sierpnia 2016, 13:38

    Co Ci da czekanie na testy ? Tak go nigdy nie kupisz.

  64. baron13
    baron13 30 sierpnia 2016, 14:48

    Jeśli chodzi o cenę aparatów, to od dłuższego czasu płaci się nie za to, że sprzęt pozwala zrobić zdjęcia które do teh pory były poza zasięgiem fotografa, tylko za to, że jest je zrobić łatwiej. Czasami znacznie łatwiej, lecz zwykle chyba tylko nieco łatwiej. Jestem przyzwyczajony do tego, że AF w kiepskim oświetleniu fiksuje. W ogóle ustawienie ostrości od zawsze było jakimś zadaniem dla fotografa i trzeba było je często załatwiać sposobem. Lepszy AF pozwala do pewnego stopnia uniknąć roboty z tym związanej, ale tylko do pewnego stopnia. Zawsze gdy jest ciemno, AF bzikuje i dla każdego AF jest granica do której on będzie jako tako działał a poniżej nij już nie. Radzę sobie np wskaźnikiem laserowym (ale mogą zastrzelić) kierując obiektyw na inne obiekty w tej samej odległości czy też dostatecznie dalekie gdy chodzi o ustawienie na hiperfokalną. , albo... skalą odległości na obiektywie. Generalnie to jest tak, że zdjęcie zrobić się da, tylko trzeba pokombinować. Np przed koncertem ustalić z wokalistom, o ile chce mieć śliczne fotki, że mikrofon stoi na tej desce i wokal uwiesza się na nikrofonie nie ruszając go z miejsca, a ja mam ostrość już ustawioną, albo przyklejone paski na skali i wiem że ta dokładność wystarczy. Ciemno? Aparat za bardzo szumi na wysokim iso? No to trzeba prznieść swoje światło. Jak jakiś organizator marudzi, znaczy nie chcą zdjęć. Mam cudowniejszy korpus, to nie oznacza, że zrobię zdjęcia do tej pory niewykonalne, tylko, ze mniej się narobię. Z tej przyczyny tez wydaje mi się, że to co oferuje Canon, to nie jest dla tak zwanego profi. Profi musi się narobić i pewnie nie mając wyjścia pogodzi się z robotą. To jest oferta dla bogatego wójka, który jadąc na ślub siostrzenicy nie ma czasu, nawet mu diabelnie nie wypada, by montował na chórze w kościele lampy błyskowe, tylko wyjmuje aparat z torby pstryka i jest. 6D zrobi się to samo co 5dm4 tylko większym nakładem pracy. Moim zdaniem z rzadka znacznie większym zazwyczaj nieznacznie większym.

  65. Rotpil
    Rotpil 30 sierpnia 2016, 15:34

    @robertskc7 - szczerze Ci współczuję . Stworzenie filozofii według której interesować się można/trzeba wyłącznie tym co chce się kupić świadczy o wąskich horyzontach.

  66. murderator
    murderator 30 sierpnia 2016, 15:35

    @cedrys
    AF w 6D jest jaki jest z prostej przyczyny. Punkt ostrości pokrywa większe pole niż to co się świeci jako punkt ustawienia ostrości i zapewne jak złapie kontrast na czymś obok to ustawia na tym ostrość. Nie bez powodu w puszkach serii 7 5 oraz 1 można wybrać pomnejszony punkt ustawiania ostrości. Ja w zasadzie pracuję wyłacznie na tym pomniejszonym w piątce.
    Ponieważ lubię zabrać na rower z powodu rozmiarów amatorską puszkę 100D plus naleśnik więc mam też porównanie 100D vs 6D. Niby podobna ilość punktów ale amatorski aparat trafia o niebo mniej zdjęć niż 6D. Nie określiłbym 6D wyłacznie amatotskim aparatem bo na nim da się jednak pracować. Owszem autofokus nie nadąża za obiektami w ruchu. Tu bez porównania 5D pokazuje olbrzmią przewagę. Ale statyczne kadry jak najbardziej.
    6D jest lżejszy więc w zasadzie na ptywatne wypady weekendowe zabieram głównie jego.
    Szumy w 6D moim zdaniem są na poziomie szumów 5D mk iii.
    maggotsic
    Jest dokładnie tak jak piszesz.

    Z moich doświadczeń bywają jednak warunki dzie 5d za cholerę nie ostrzy a 6d na centralnym łapie ostrość. No ale pewnie nie pracujecie w okolicy ISO6400 ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.