Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic HC-X1

Panasonic HC-X1
31 sierpnia
2016 17:57

Przy okazji targów IFA w Berlinie firma Panasonic zaprezentowała nową kamerę HC-X1, nagrywającą wideo w standardzie 4K przy 60 kl./s.

Informacja prasowa

Panasonic wprowadza profesjonalną kamerę cyfrową 4K 60p/50p z wyjątkowym szerokokątnym obiektywem 24 mm i dwudziestokrotnym zoomem optycznym.

Wiesbaden (Niemcy), 31 sierpnia 2016 r. – Firma Panasonic przedstawia dziś kamerę cyfrową HC-X1, umożliwiającą nagrywanie w standardzie 4K z szybkością 60p/50p1. Kamera jest wyposażona w 24-milimetrowy obiektyw z dwudziestokrotnym zoomem optycznym i jednocalową matrycę. Dzięki tym parametrom urządzenie doskonale odpowiada potrzebom operatorów profesjonalnie zajmujących się wideofilmowaniem, którzy poszukują sprzętu oferującego możliwości produkcyjne i najwyższą jakość zarejestrowanych materiałów.

Nowy obiektyw LEICA DICOMAR 4K z najbardziej szerokokątną ogniskową na rynku (24 mm) i dwudziestokrotnym zoomem optycznym
Kamera HC-X1 jest wyposażona w nowo opracowany obiektyw LEICA DICOMAR 4K z funkcją szybkiego dwudziestokrotnego zoomu optycznego z wyjątkowej, szerokokątnej ogniskowej 24 mm do 480 mm, odpowiadającej bardzo mocnemu teleobiektywowi. Kamera HC-X1 dysponuje zatem najszerszym zakresem zoomu na rynku2, umożliwiając operatorowi uzyskanie profesjonalnego materiału przy ograniczonych do minimum zniekształceniach, bez konieczności stosowania szerokokątnego konwertera.

Obiektyw LEICA DICOMAR 4K oferuje również czteronapędowy system obiektywowy, który jednocześnie i niezależnie steruje czterema grupami obiektywu. Rozmiar obiektywu i zakres napędu dla każdej z czterech grup można ograniczyć w celu optymalizacji jakości obrazu i wartości zoomu, co pomaga także zachować kompaktowe wymiary kamery zwiększające jej funkcjonalność jako urządzenia doręcznego.

Panasonic HC-X1

Wysoka jakość obrazu i wysokoczuła jednocalowa matryca 4K
Obiektyw współpracuje z dużą jednocalową matrycą MOS (9,46 megapiksela przy 4K 24p / 8,79 megapiksela przy UHD, FHD). To pierwsze takie rozwiązanie na świecie w kamerze cyfrowej ze zintegrowanym obiektywem3, które zapewnia doskonałą jakość obrazu i czułość w każdych okolicznościach.

HC-X1 może nagrywać w jakości 4K 24p (4096 x 2160), UHD 60p/50p (3840 x 2160) lub FHD 60p/50p (1920 x 1080). Profesjonalnym operatorom pracującym w różnych krajach przyda się opcja dowolnego ustawiania częstotliwości pracy kamery na 59,94 Hz, 50,00 Hz lub 24,00 Hz oraz możliwość zapisu treści w plikach formatu MOV (QuickTime), MP4 lub AVCHD. Różnorodność trybów nagrywania z wybraną jakością obrazu, częstotliwością klatek i przepływnością, umożliwiają rejestrację obrazu na różne potrzeby - od produkcji kinowej po dystrybucję online.

Funkcje i konstrukcja wspomagające pracę profesjonalnego operatora
HC-X1 została zaprojektowana z myślą o potrzebach profesjonalnego operatora i oferuje szereg funkcji i rozwiązań konstrukcyjnych maksymalnie ułatwiających wideofilmowanie.

W obudowie obiektywu zastosowano trzy pierścienie do manualnej regulacji zoomu, ostrości i przysłony. Do obsługi kamery służy 13 przycisków, w tym 9 na obudowie i 4 na panelu LCD. Użytkownik może zaprogramować przyciski, przypisując do każdego z nich funkcje, do których chce mieć szybki dostęp. Dzięki temu korzystanie z kamery jest jeszcze łatwiejsze.

3,5-calowy monitor wbudowany w sekcję uchwytu można wysunąć i obrócić w pionie o 270 stopni, co przydaje się w przypadku zdjęć wykonywanych pod niskim i wysokim kątem lub ujęć autoportretowych. Elektroniczny wizjer to wyświetlacz OLED o wysokiej rozdzielczości (ok. 1 769 000 punktów), zapewniający znakomite odwzorowanie kolorów.

Ponadto HC-X1 jest wyposażona w liczne funkcje wspomagające szybkie i precyzyjne ręczne ustawianie ostrości, takie jak MF Assist, One-Push AF, Expand/Peak, Focus Transition i Area Function.

Filtr ND w kamerze cyfrowej można wyłączyć lub ustawić na 1/4, 1/16 lub 1/64. Zastosowano także przyciski wyboru zysku i automatycznego balansu bieli.

Zaawansowana optyczna stabilizacja obrazu (O.I.S.)
W porównaniu z modelem Panasonic AG-AC160 znacznie rozszerzono strefę korekty optycznej stabilizacji obrazu (do około 900%)4, co w znacznym stopniu ułatwia stabilizację zdjęć wykonywanych pod niskim i wysokim kątem. W trybie FHD hybrydowy, elektroniczno-optyczny system stabilizacji obrazu wykrywa i koryguje ruch w 5 osiach, w tym obrót wokół osi wzdłużnej.

Bardzo szybki i precyzyjny inteligentny autofokus
Dzięki szybkiemu napędowi mikroregulacji modułu ostrości HC-X1 pozwala uzyskać stabilny i szybki autofokus ze skutecznym śledzeniem w celu zapewnienia precyzyjnego ustawienia ostrości - nawet przy filmowaniu z rozdzielczością 4K lub przy małej głębi. Użytkownik może dostosować ustawienia autofokusa i regulować szybkość, czułość śledzenia oraz szerokość obszaru, dostosowując te parametry do tematu i okoliczności ujęcia.

Nagrywanie w mocno zwolnionym tempie i zmienny klatkaż (od 2 do 60 kl./s)
Kamera może rejestrować obraz HD z dużą szybkością 120 kl./s (59,94 Hz) lub 100 kl./s (50 Hz), by uzyskać efekt zwolnionego tempa. Nowością jest również funkcja nagrywania ze zmienną częstotliwością klatek, regulowaną w 10 krokach w przedziale od 2 do 60 kl./s. Profesjonalny operator może w ten sposób uzyskać kreatywny i ekspresyjny materiał, zmniejszając lub zwiększając tempo.

Profesjonalne interfejsy zapewniające płynne funkcjonowanie systemu
HC-X1 gwarantuje nie tylko doskonałą jakość nagrywanego obrazu, ale także znakomite parametry rejestracji dźwięku, spełniające najwyższe wymagania produkcyjne. Kamera jest wyposażona w dwukanałowe wejście XLR do zapisu dźwięku z mikrofonów zewnętrznych lub nagrywania liniowego, z zasilaniem fantomowym +48 V. Kamera nagrywa dźwięk wysokiej jakości w dwóch kanałach, wykorzystując 16-bitowy system liniowy PCM (MOV/MP4) lub Dolby Digital (AVCHD). Opcjonalny moduł bezprzewodowy (AJ-WM50/AJ-WM30)5 umożliwia zdalne sterowanie kamerą cyfrową z iPada przez aplikację AG ROP6, regulację ustawień kamery oraz sterowanie obiektywem i innymi funkcjami.

Dzięki takim rozwiązaniom jak bezprzewodowy zdalny terminal, wskaźnik poziomu z wyświetlaniem na ekranie, wyjście tonu testowego 1 kHz i wyjście słuchawkowe (mini jack stereo 3,5 mm) HC-X1 może być wykorzystywana w komercyjnej produkcji wideo.

Mnóstwo innych, ciekawych funkcji

  • Dwa gniazda kart pamięci SD do jednoczesnej lub wydłużonej rejestracji obrazu7
  • Funkcje regulacji obrazu klasy emisyjnej, takie jak 16-osiowa niezależna korekta koloru, 8 trybów funkcji gamma i korekta fazy chrominancji.
  • Wyświetlacz LCD i elektroniczny wizjer ułatwiające filmowanie, na przykład z wbudowanymi regulowanymi wzorami zebry, wskaźnikiem poziomu lub wyświetlaniem obrazu oscyloskopowego i wektorskopowego.

1. Faktyczna rozdzielczość nagrywania to UHD (3840 x 2160) 59,94p/50p.
2. Odpowiednik obiektywu 35 mm poniżej 4K 24p (format 17:9). 25,4 mm dla UHD/FHD (format 16:9). 24 mm odpowiada najszerszemu kątowi wśród dostępnych na rynku kamer cyfrowych ze zintegrowanymi obiektywami. (Stan na 31 sierpnia 2016 r., wg badań przeprowadzonych przez firmę Panasonic.).
3. Po raz pierwszy w kamerze cyfrowej ze zintegrowanym obiektywem i jednocalową lub większą matrycą. (Stan na 31 sierpnia 2016 r., wg badań przeprowadzonych przez firmę Panasonic). 4. Z wyjątkiem trybu 4K 24p.
5. Opcja niedostępna w niektórych regionach.
6. Dostępna bezpłatnie w App Store.
7. Maksymalny rozmiar pliku, jaki można zapisać na wielu kartach SD, to 96 GB. Nagrywanie nie zostanie przerwane nawet po przekroczeniu 96 GB.

Panasonic HC-X1


Komentarze czytelników (19)
  1. LarsikOwen
    LarsikOwen 31 sierpnia 2016, 18:13

    W sieci jest już sporo dostępnych nagrań 4K, robionych chyba z urządzenia przyczepionego do obroży psa lub biegającego dziecka. Oczywiście, są ludzie z budżetem i umiejętnościami, ale oni filmują Dodę lub Obamę. Nie żebym bym malkontentem, ale te 4K...

  2. ryszardo
    ryszardo 31 sierpnia 2016, 18:33

    @LarsikOwen: przyznam, że kompletnie nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Nie mam pojęcia jaki jest jej sens, ani w jakim celu została napisana. I jaki ma związek z tą kamerą?

  3. tripper
    tripper 31 sierpnia 2016, 20:40

    Kolejna informacja prasowa Panasonica, kolejna okazja do śmiechu :-)

    Ja nie wiem, że im nie wstyd tego w świat puszczać. Czyta się to jak opisy apek na AppStorze, które są przetłumaczone automatem.

  4. tripper
    tripper 31 sierpnia 2016, 20:43

    No chyba, że to branżowy slang jest i niewtajemniczeni tego mają nie skumać ;-)

  5. wzrokowiec
    wzrokowiec 31 sierpnia 2016, 21:29

    Ach te gwiazdki...
    Tak coś przypuszczałem, że dla 4K obiektyw wcale nie daje ekwiwalentu 24 mm...
    Możliwe, że kamera ma programową korekcję dystorsji i z tych 24 mm musi trochę obciąć.

  6. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 31 sierpnia 2016, 21:50

    wzrokowiec
    Według mnie na te 25,4mm

    LarsikOwen
    Na youtubie jest dostępne porównanie 4K samsunga galaxy s5 (przeskalowane do FHD) i FHD canona 5dmkII. Canon leży i kwiczy przy tym smartfonie.

  7. romeczek
    romeczek 31 sierpnia 2016, 23:21

    MaciekKwarciak: jesteś przypadkiem na optyczne.pl? Nie wiesz po co używa się do filmowania 5d? Chyba nie, bo gdybyś wiedział, nie porównywałbyś wideo z tego aparatu do materiału nagrywanego komórką. Ok. Podpowiem. Samsung ma matrycę wielkości dziurki od klucza. I nie tylko o wydajność na wysokich ISO tutaj chodzi ale przede wszystkim... odkryj sam o co w tym biega.

  8. romeczek
    romeczek 31 sierpnia 2016, 23:27

    ... a kamerka Panasonika bardzo ciekawa. Choć szkoda, że nie podano ceny i wartości przysłony obiektywu.

  9. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 1 września 2016, 07:52

    romeczek
    Specjalnie dla Ciebie: przeskalowane wideo 4k ze smartfona do FHD jest wyższej jakości niż FHD prosto z profesjonalnej lustrzanki, z odpowiednio ostrym obiektywem. Stąd odpowiedź, po co panasonic forsuje 4k w kolejnym urządzeniu. Co było do okazania.
    link
    link

  10. romeczek
    romeczek 1 września 2016, 10:24

    MaciekKwarciak: Ni w ząb niczego nie rozumiesz. :) No chyba, że zapodasz linki z porównywalnie płytką głębią ostrości w Galaxy S5. :D
    Nawet wspomniany w artykule Panasonik oferuje płytszą głębię ostrości dzięki jednocalowej matrycy.

  11. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 1 września 2016, 10:46

    romeczek
    Tłumaczę czemu lepiej mieć 4k i skalować do FHD co poparłem przykładem z smartfona.
    Nie wchodzę na kwestię GO, szumów, kodeków, rozmiarów uchwytów, wymiennych obiektywów, akcesoriów dodatkowych, mocować statywowych, zewnętrznych rekorderów, gimbali, kranów i wszystkich tych rzeczy których smartfon nie ma i mieć nie może.

  12. romeczek
    romeczek 1 września 2016, 12:48

    MaciekKwarciak: Ważne objaśnienie. A ja odnosiłem się do Twojego błyskotliwego stwierdzenia: "Canon (5dmkII) leży i kwiczy przy tym smartfonie."

  13. wzrokowiec
    wzrokowiec 1 września 2016, 15:15

    @MaciekKwarciak
    Lustrzanką pełnoklatkową filmuje się wyłącznie dla małej głębi ostrości.
    Dla dużej głębi wybiera się GoPro albo smartfon.
    Nie ma kompletnie sensu porównywanie urządzeń do różnych zastosowań.

  14. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 1 września 2016, 16:50

    romeczek
    "Canon (5dmkII) leży i kwiczy przy tym smartfonie."

    A jest inaczej, jeżeli chodzi o szczegółowość obrazu?

  15. wzrokowiec
    wzrokowiec 1 września 2016, 17:23

    @MaciekKwarciak
    Jak ktoś chce mieć większą szczegółowość, to nie filmuje lustrzanką.
    Tym bardziej taką starą.

  16. Hunart
    Hunart 2 września 2016, 09:06

    Już sobie wyobrażam plan filmowy - "Dobra chłopaki, zrobiliśmy już scenkę z małą głębią ostrości. Odłóżcie rą lustrzankę i bierzcie smartfony oraz kamery sportowe :D

  17. Hunart
    Hunart 2 września 2016, 09:09

    ... bo robimy krajobraz! :)

  18. romeczek
    romeczek 2 września 2016, 13:55

    Dokładnie wzrokowiec. Kretyńskie porównanie komórki rejestrującej maciupeńkim sensorem w 4K do lustrzanki kręcącej w FHD (i posiadającej kiepski algorytm reskalujący obraz sczytywany z całej matrycy do rozdzielczości Full HD). MaciekKwarciak, weź sobie porównaj 4K z Twojego ulubionego smartfona do wideo 4K z Sony A6300. :D

  19. Aleks78
    Aleks78 5 września 2016, 14:32

    Wolałbym się dowiedzieć kiedy wraz z 4k odświeżą małą kamerkę hx a1. To byłby dopiero newsik.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.