Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe

Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
17 października
2016 07:17

Do naszej redakcji trafiła właśnie nowa Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć przykładowych wykonanych tym obiektywem podpiętym do Canona EOS-a 5D Mark III.

Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy poziom wyostrzania i kompresji.


Zdjęcia przykładowe

Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.55 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.91 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.78 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.03 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 15 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.81 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 15 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.8 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.19 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.53 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.68 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/100 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.18 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.25 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.09 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.6 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.51 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.07 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.87 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 15 mm, f/8.0, exp. 1/100 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.94 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/8.0, exp. 1/80 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.64 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.64 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/50 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.86 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.26 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.88 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 18 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.07 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/30 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.42 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/11.0, exp. 1/100 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.01 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.41 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.31 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.31 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.88 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.24 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.28 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 16 mm, f/4.0, exp. 1/2000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.77 MB
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/2000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.98 MB


Komentarze czytelników (76)
  1. hlynur
    hlynur 17 października 2016, 07:32

    Może się podobać ta optyka.

  2. Juzer
    Juzer 17 października 2016, 07:59

    Wciska w fotel...

  3. LarsikOwen
    LarsikOwen 17 października 2016, 08:19

    Zero winiety? Ja chyba jeszcze śpię...
    Bo że ostry jak żyleta, to było jasne.
    Co z AF, jeszcze spytam kontrolnie?

  4. ktojack
    ktojack 17 października 2016, 08:38

    Ma poważna wadę to jest KUNDEL!!!
    Dla tego każdy szanujący się użytkownik Canona/Nikona/Sony będzie nim gardził.

    ----------

    Po samplach trudno krytykować, no może trochę za dużo zniekształceń widocznych na ścianie z cegieł, ale to przecież baaardzo szerokokątny obiektyw.
    Winieta minimalna, aberracje też nie rzucają się w oczy.

    Może choć cena będzie za wysoka :-).

  5. Nikolai
    Nikolai 17 października 2016, 08:38

    gdzie jest beczka ?

  6. AntykWariat
    AntykWariat 17 października 2016, 08:47

    Będzie z bagnetem Pentaxa ???

  7. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 17 października 2016, 08:51

    "Będzie z bagnetem Pentaxa ???"

    Zaraz po tym jak zrobią z bagnetem samsunga.

  8. MM
    MM 17 października 2016, 08:57

    Jak na tak szerokie szkło to świetnie trzyma linie po bokach. Tutaj wielki szacun. Kolory nawet nawet (jak na kundla oczywiście :P )Nie robię zdjęć w jpg a wiem jaką macie fobię co do ostrzenia w aparacie. Dlatego muszę sam podpiąć bo zdjęcia są dla mnie lekko mydlane. Tylko ja odruchowo porównuję do RAW-ów wychodzących z 24-70/2.8 II.

  9. sloma_p
    sloma_p 17 października 2016, 09:00

    Cena 6990. Szkło rewelacja z tych sampli. Jak ktoś potrzebuje tak szeroko to w N nie ma wyjścia, a w C sporo oszczędzi ;)

  10. zdebik
    zdebik 17 października 2016, 09:03

    Kundel :)

  11. wzrokowiec
    wzrokowiec 17 października 2016, 09:22

    Łał! Szacun.

  12. wzrokowiec
    wzrokowiec 17 października 2016, 09:24

    Na pewno wyłączyliście wyostrzanie?
    ;-)

  13. hlynur
    hlynur 17 października 2016, 09:30

    Nie przewidują mocowania do Pentaxa.

  14. cedrys
    cedrys 17 października 2016, 10:14

    @LarsikOwen
    "Co z AF, jeszcze spytam kontrolnie?"

    Odpowiem Ci pośrednio jako użytkownik 5D4. Otóż ze względu na AF Canon podzielił swoje nowsze obiektywy na 11 kategorii od A do K. Wszystkie 61 punktów AF obsługuje tylko klasa A. Mam taki obiektyw, jeden na 9 L-ek. Można sobie poczytać na str. 113 podręcznika. Kundle nie są w ogóle klasyfikowane, możesz robić na punkcie centralnym tak jak Optyczni, tylko że wtedy nie opłaca się tego korpusu kupować, lepszy będzie 6D i do tego 3 razy tańszy.

    @słoma_p
    "Jak ktoś potrzebuje tak szeroko to w N nie ma wyjścia, a w C sporo oszczędzi ;)"

    Bzdury piszesz a o kanoniarzach się nie wypowiadaj, bo to nie twoja działka.

  15. wzrokowiec
    wzrokowiec 17 października 2016, 10:23

    @cedrys
    Ciekawe, w takim razie jak AF będzie działał z Nikonami?
    Sam nie mam żadnej Sigmy, ale koledzy co mają 18-35 i 50-100, nie narzekają na AF.

  16. cedrys
    cedrys 17 października 2016, 10:30

    @wzrokowiec,
    Powinien działać, bo Nikon ma mało konfliktowy bagnet, ale ja się nie wypowiadam, bo to nie moja działka. Moi znajomi mają przeważnie Nikony i nagminnie używają sigm. Tylko tyle mogę powiedzieć.

  17. Nikolai
    Nikolai 17 października 2016, 10:30

    @cedrys

    Musiałem sprawdzić instrukcję bo nie wierzyłem. Kpina jakaś

  18. mancebo
    mancebo 17 października 2016, 11:15

    Do czego używa się takich obiektywów i w czym one są wyjątkowe (tak ciemne)?
    Krajobraz jedynie, ale rozumiem, że pewnie [...] ostre. Po samplach na f4 jakiejś ostrości nie widzę,,, sakramenckiej Moja Sigma 17-35mm f2.8-4 na f4 jest o NIEBO ostrzejsza. Oczywiście mówimy o FF.
    Bardzo proszę o wyjaśnienie, bo logicznie my się za bardzo to nie mieści w głowie...

    Za tą cenę można mieć przecież 14-24 mm f2.8 Nikonowskiego

    Na co kupować takie drogie CIEMNE szkła, mając systemówki jaśniejsze w podobnej cenie hmmm

    Pozdrawiam.

  19. PDamian
    PDamian 17 października 2016, 11:30

    Bo jedni uważają że nie da się robić zdjęć bez (prawie) najszerszego produkowanego obiektywu,
    drudzy uważają że nie zrobią zdjęcia bez markowego zooma f/2.8,
    trzeci...
    a jeszcze inni klepią miliardy pstryków telefonami
    i uważają że najlepszy aparat to ten który masz przy sobie (czy jak to leci)

  20. 17 października 2016, 12:33

    @mancebo
    Za tą cenę można mieć przecież 14-24 mm f2.8 Nikonowskiego
    Na co kupować takie drogie CIEMNE szkła, mając systemówki jaśniejsze w podobnej cenie hmmm



    Między Nikonem 14-24 a Sigmą jest różnica w kącie widzenia prawie 8 stopni.

  21. goornik
    goornik 17 października 2016, 12:59

    A ja jestem troche rozczarowany zdjęciami (co nie znaczy, że obiektywem)
    Na zdjęciach z ulicy Mostowej na 12/4 i 15/4 mam wrażenie, że prawa strona kadru (BMW i okolice) jest mniej ostra niiż lewa (KIA i okolice)
    Poza tym na zdjęciu z Podwala (a może to jest Miodowa? - nie jestem w Wawy) optymalna ostrość jest wyraźnie na bruku 2-3 metry od aparatu a anteny na dachu są mocno "bokehowe" :)

    Sigma A i kundel - poczucie humoru w narodzie nie ginie :)

  22. kazziz
    kazziz 17 października 2016, 13:15

    skoro tak im przeszkadzają te kundle, to niech sobie kupują szkła 1.4 Nikona czy Canona... ale niech potem nie jęczą, że dwukrotnie droższe obiektywy są mniej ostre, mają potworną CA i - wbrew pozorom - też potrafią mieć potworne problemy z AF (vide testowany niegdyś przeze mnie 24/1.4, który na D3s znajomego wymagał kalibracji na -17... a na moim D7000 nie wymagał, podczas gdy to samo 70-200 na obu korpusach działało w punkt)

  23. Cichy
    Cichy 17 października 2016, 13:28

    @cedrus
    Czyli na Sigmie czy Tamronie ile działa w 5d4 punktów AF ? :O

  24. zbitooko
    zbitooko 17 października 2016, 13:40

    Wg mnie jest po prostu świetnie - a mówię to na podstawie porównania ze swoją Sigmą 12-24 mm 4.5-5.6 wersji II - rozdzielczość/ostrość jest tu bardzo dobra, a korygowanie zniekształcenia liniowych klasa.

  25. sloma_p
    sloma_p 17 października 2016, 13:47

    @cedrys - weź sobie melisę na uspokojenie, ok? Będę się wypowiadał na takie tematy na jakie mam ochotę. W Nikonie jak ktoś chce mieć 12 mm to nie ma alternatywy, no chyba ze starsze Sigmy, gorsze od tej. Canon ma 11-24, który jest fajny ale prawie 2x droższy - wiec nie bardzo wiem o co chodzi z Twoim komentarzem. ..

  26. wzrokowiec
    wzrokowiec 17 października 2016, 13:55

    @PDamian

    Racja!

  27. ktojack
    ktojack 17 października 2016, 14:02

    @ goornik
    "Sigma A i kundel - poczucie humoru w narodzie nie ginie :)"

    Czyżbyś pomyślał że ktoś to napisał poważnie???
    To chyba Ty teraz żartujesz.

  28. DonYoorando
    DonYoorando 17 października 2016, 15:19

    ....kolejny bardzo dobry obiektyw sigmy...czekam na testy i porównanie do całej masy uwa, a uzbierało się tego przez ostatnie lata....
    ....niestety zamiast idealnie pozycjonowanych, cena/jakość, starszych 12-24mkI czy mkII mamy nowe topowe szkło za grube pieniądze....
    ...z perspektywy czasu widać jakim niesamowitym obiektywem jest sami 14mm....moim zdaniem obowiązkowy składnik każdego systemu ff, a póżniej można próbować szerzej czy zoomowaciej, zwsze drożej i wątpliwie :) lepiej optycznie...

  29. Juzer
    Juzer 17 października 2016, 15:36

    To ja zadam głupie pytanie. Miałem już na dniach zakupić Sigmę 20/1,4 a tu taka perełka. Wiem, że to głupio brzmi ale teraz mam dylemat, który obiektyw wybrać zakładając, że jeszcze poczekam i powoli uzbieram kasę na S 12-24/4...
    P.S: To że ten pierwszy bardziej reporterka, a drugi krajobrazy to wiem... Zastanawiam się nad przyszłością matryc FF i ich możliwościami pracy przy wysokich ISO (było nie było jest różnica między F4 a 1,4 :-)
    Co byście wybrali :-/ ????

  30. Juzer
    Juzer 17 października 2016, 15:38

    P.S: zapomniałem dodać: puszka N D800

  31. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 17 października 2016, 15:59

    Juzer
    16-35 2,8 kup

  32. DonYoorando
    DonYoorando 17 października 2016, 16:02

    ...ja bym wolał nikkora 2.8, zamiast tej sigmy: jak po roku/trzech zauważysz, że nim nie focisz, to sprzedasz prawie za tyle samo co kupiłeś.....
    ... jak już mówiłem, przygodę/pracę z uwa zaczynamy od samiego (używki od 800pln)... bo żeby się nie okazało, że robisz 85% zdjęć na 16-20-24mm i wtedy to ten obiektyw wogóle nie był ci potrzebny....różnica pomiędzy 12 a 14 jest, ale to \
    różnica pomiędzy bardzobardzobardzoseroki a bardzobardzoseroki

  33. Bahrd
    Bahrd 17 października 2016, 16:04


    Nikolai
    17 października 2016, 08:38

    "gdzie jest beczka ? " - po mojemu barbakan na zdjęciu cegieł widać... ;)

  34. Juzer
    Juzer 17 października 2016, 16:11

    @MaciekKwarciak, DonYoorando: dzięki Panowie za odp. ! Wezmę pod rozwagę...

  35. slaweko
    slaweko 17 października 2016, 16:26

    @Juzer, nie ma w systemie Najkona obiektywu 16-35 f/2.8...

  36. Juzer
    Juzer 17 października 2016, 16:33

    @slaweko: wiem... Ale też domyśliłem się o co chodzi kolegom. Pozdr

  37. PDamian
    PDamian 17 października 2016, 16:39

    Tak, zmień system ;)

  38. MatthiasWro
    MatthiasWro 17 października 2016, 16:56

    @cedrys
    "Odpowiem Ci pośrednio jako użytkownik 5D4. Otóż ze względu na AF Canon podzielił swoje nowsze obiektywy na 11 kategorii od A do K. Wszystkie 61 punktów AF obsługuje tylko klasa A. Mam taki obiektyw, jeden na 9 L-ek. Można sobie poczytać na str. 113 podręcznika. Kundle nie są w ogóle klasyfikowane, możesz robić na punkcie centralnym tak jak Optyczni, tylko że wtedy nie opłaca się tego korpusu kupować, lepszy będzie 6D i do tego 3 razy tańszy."
    Żartujesz a ja z racji poniedziałku i ociężałego umysłu nie łapię dowcipu, czy piszesz serio? Czyli jak podepniesz sobie np. Sigmę A 50 1.4 to NIE DA SIĘ wybrać żadnego innego punktu oprócz centralnego? Czy chodziło Ci o to, że Canon nie gwarantuje małej wariancji przy korzystaniu z innych punktów niż centralny?

    Jeżeli to pierwsze to... o ja pierd!$%& {tu wstawić obrazek Homera Simpsona z double facepalmem}

  39. cedrys
    cedrys 17 października 2016, 17:44

    @MatthiasWro
    Nie, nie żartowałem. Zanim kupiłem aparat ściągnąłem instrukcję ze strony Canona (nie trzeba podawać numeru korpusu).
    Nie powiem Ci ile punktów będzie łapał, bo nie mam takiej informacji. Nie mogę także skopiować tej części tekstu, gdyż pdf jest zabezpieczony przed kopiowaniem. Musisz ściągnąć instrukcję (eos5d-mk4-im-en.pdf).
    - dla grupy I działa 11 punktów: 8 w poziomie + 3 w pionie;
    - dla grupy J działa 9 punktów: 6 w poziomie + 3 w pionie;
    - dla grupy K działa 5 punktów: centralny + po 2 w pionie i poziomie;
    Zatem, jak widzisz, nie przesadziłem i możesz spokojnie bluzgać - tylko nie na mnie, lecz na Canona.

  40. DonYoorando
    DonYoorando 17 października 2016, 19:39

    @cedrys: może ty już nie czytaj instrukcji, proszę, a w szczególności nie wypisuj w komentarzach o uwa od sigmy , co zrozumiałeś z manuala od canona, a w szczególności w poniedziałek, proszę,

  41. LooK OuT!
    LooK OuT! 17 października 2016, 20:24

    Czy to dotyczy tylko Canona 5d4? Bo jako użytkownik tylko i wyłącznie "kundli" (chociaż canonowskiego 70-200/2.8 IS II nic nie przebije...) stwierdzam, że 5d3 nie wybrzydza i ostrzy na wszystkich punktach na Sigmach A 20/1.4, 24/1.4, 24-35/2, 35/1.4 i 50/1.4 oraz na 70-200/2.8 OS. Czyzby 5d4 miałby byc gorszy?

    Co do omawianego szkła, widać poprawę w stosunku do poprzednika, które to użytkowałem prawie dwa lata, jednak był jego pewne cechy, których ścierpieć nie mogłem. Mianowicie boki były nieproporcjonalne rozciągane, w tym rogi kadrów. Nie wiem, czy tak ma być, czy tak reguły optyki każą, ale zdjęcia ludzi zwyczajnie nie przechodziły.

  42. TRI-X
    TRI-X 17 października 2016, 20:31

    Jak bawimy się kto szerzej i za jakie pieniądze to kiedy zobaczymy Wojtka 10mm/5.6. Do krajobrazów i architektury 1.4 nie jest aż tak potrzebne.
    A reszta dyskusji śmiertelnie poważna, wiekszość przekomarza się o AF na obiektywie z taką głębią ostrości. Na koniec Uwarzam że historycznie biorąc to czysta rasą byłaby Leica i Zeiss a wszystko co po nich to kundle.

  43. barnaba
    barnaba 17 października 2016, 20:45

    @cedrys

    Ściągnąłem instrukcję i na moje zrozumienie jest w niej napisane co innego. Dla grup A, B, C, D, E i F są dostępne wszystkie punkty AF w liczbie 61. Grupy te są związane z jasnością obiektywów. I dla grup A, B i C są dostępne dodatkowe podwójne pola krzyżowe w ilościach 5, 1 i 0. Dla wyższych grup spada czułość niektórych punktów. Od grupy G faktycznie jest mniej punktów G - 47, H - 43, I -13.

    Pana wpis mógł przestraszyć wiele osób!

  44. yaapa
    yaapa 17 października 2016, 20:51

    @Cedrys "tylko że wtedy nie opłaca się tego korpusu kupować, lepszy będzie 6D i do tego 3 razy tańszy. "

    Nie będzie lepszy bo 6d nawet na centralnym myli się z kundlami w sensie sigmami A a 5d lll już nie. Zakładam że 5d lV też nie.

  45. konczako
    konczako 17 października 2016, 21:13

    O matko z córką! ...takiej jakości na brzegu jeszcze nie widziałem. Ogólnie mam wrażenie ze wszystkie bolączki szerokokątnych obiektywów w tej Sigmie poznikały jakby za sprawa jakieś magicznej różdżki... Ciekawe jeszcze jak pod światło się spisuje, z taka soczewa na pewno cudów nie będzie ale i tak może być ok. Czekam na test. I teraz dylemat Tamron czy Sigma...

  46. konczako
    konczako 17 października 2016, 22:02

    Do tego zupełnie nie widać aberracji...i piękne kolory. Cena może być adekwatna do jakości tym razem. Ciągle jestem w szoku...

  47. SKkamil
    SKkamil 17 października 2016, 22:11

    A oglądasz zdjęcia w powiększeniu ..?

  48. wzrokowiec
    wzrokowiec 17 października 2016, 22:25

    ... tak, jak wszyscy 4:1 ?
    ;-)

  49. DonYoorando
    DonYoorando 17 października 2016, 22:54

    @cedrys: może ty już nie czytaj instrukcji, proszę, a w szczególności nie wypisuj w komentarzach o uwa od sigmy , co zrozumiałeś z manuala od canona, a w szczególności w poniedziałek, proszę,

  50. sloma_p
    sloma_p 17 października 2016, 22:58

    w grupach I, J i K to tam są zestawy typu 300/4 + TC 2x - trzeba się cieszyć, że AF w ogóle w takiej kombinacji działa...I co to ma do Sigmy 12-24/4?

  51. MatthiasWro
    MatthiasWro 18 października 2016, 02:01

    @Cedrys
    "Zatem, jak widzisz, nie przesadziłem i możesz spokojnie bluzgać - tylko nie na mnie, lecz na Canona."
    A czemu miałbym bluzgać na ciebie? Na Canona w sumie też nie muszę, rok temu zmieniłem system FF na Nikona, mój poprzedni komentarz był po prostu wyrazem zdziwienia, bo gdybym dalej siedział w Canonie, to 5d iv byłby na mojej naturalnej ścieżce apgrejdu. I bym się nieźle [...], gdybym nie mógł efektywnie używać moich - jak tu niektórzy zwolennicy czystej krwi aryjskiej, tfu, systemowej, piszą - kundli. Na szczęście tę chruję moge obserwować z dystansu :-)
    No chyba, że jak inni komcionauci sugerują, to nie do końca tak jest z tymi punktami i nie ma się czym ekscytować...

  52. SKkamil
    SKkamil 18 października 2016, 05:23

    Dajcie spokój ..po prostu człowiek ma coraz mniej kompleksów ( zdjecie przy swietle kontrowym wygląda jak robione minoltą 28 -105 20 lat temu ) ; swoja droga gdzie ten postęp ..?

  53. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 18 października 2016, 07:22




    yaapa
    17 października 2016, 20:51 


    Nie będzie lepszy bo 6d nawet na centralnym myli się z kundlami w sensie sigmami A a 5d lll już nie. Zakładam że 5d lV też nie.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    zakladac mozna sobie na papierze wszystko co sie chce i jak sie chce .
    Rzeczywistosc moze okazac sie inna.
    Pierwsze dyskusje na temat AF w mkiv

    link

    dotyczy w tym samym stopniu sigmy jak i obiektywu canona.

  54. banc
    banc 18 października 2016, 09:35

    Wchodzę na stronę i widzę kolejne UWA na FF. W myślach już widzę "plastykę", czyli całą fabrykę mydła w rogach i winietę, która w skrajnym przypadku i tak to zasłoni. Klikam w zdjęcie 12mm f5.6 i nic. Sprawdzam dwa razy czy ktoś się nie pomylił z opisem, ale nie. Klikam w f/4 i dalej nic. Po prostu cud.
    Jakbym miał FF to bym to kupił nawet gdybym miał ostrzyć ręcznie.

  55. corckie
    corckie 18 października 2016, 10:32

    Jeżeli testy potwierdzą to, co widać na obrazkach, to szykuje się nowy król UWA. Ciekawi mnie, czy po skorygowaniu dystorsji większe pole widzenia wyjdzie na tej Sigmie czy na C11-24. Poza tym

  56. yaapa
    yaapa 18 października 2016, 11:50

    Pokoradlasztuki.

    Nie miałem w rękach 5d lV więc nie wiem. Chodziło mi o to że 6d nie jest lepszym i tańszym rozwiązaniem jak tu ktoś napisał gdyż sigmy Art które na 6d pudłują niemiłosiernie i to na centralnym AF na 5d III stały się wreszcie używalne.

  57. baron13
    baron13 18 października 2016, 14:33

    Ciekawa sprawa z tymi problemami z AF-em :-) z portali internetowych dowiaduję się, jakie powinienem mieć problemy :-)

  58. wzrokowiec
    wzrokowiec 18 października 2016, 15:08

    Dlaczego ten obiektyw ma taki wąski pierścień ostrości?

  59. konczako
    konczako 18 października 2016, 17:26

    SKkamil w porwaniu do tego co widziałem do tej pory to jak by wady poznikały:)... Jeśli robisz zdjęcia a nie tylko czytasz fora sprzętowe to wiesz o czym mowie:) Co do Af to dla mnie mogliby w ogóle go nie montować w tym obiektywie:).

  60. SKkamil
    SKkamil 18 października 2016, 18:24

    Nie wiem co widziałeś do tej pory ,ale otworzyłem sobie trzy fotki : z tej sigmy , irixa , i nikorra 14 - 24 i powiem tak :
    kwestia ostrości ( pomijając pomyłki AF ) to chyba jest bardzo podobny poziom , natomiast winietowanie faktycznie największe w iryxie ale naprawdę tragedii nie ma po przymknięciu a tło lepiej rozmyte ; Więc moim zdaniem dwa iryxy są lepszym wyborem 11 mm i 15 mm ; Pomijając już nawet kwestię ceny ...ale rozumiem ze są osoby które chcą mieć szeroko w zoomie ;

  61. Badol
    Badol 18 października 2016, 18:25

    Fajne szkło, ale ja dalej czekam aż któryś producent zrobi fajną, małą stałkę 17-18mm, f4, z nakręcanymi filtrami, 0-wą dystorsją, i dobrą pracą pod światło....

  62. sloma_p
    sloma_p 18 października 2016, 18:36

    ^^
    Vojtek 15 mm ;)

  63. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 18 października 2016, 20:20

    Badol
    Samyang 12mm f/2,0 pod APS-C = 18mm
    Mały, fajny, ostry, z filtrami, tani.

  64. seboc
    seboc 18 października 2016, 21:10

    Aberracji brak na 8.0. Niby byloby fajnie, ale czy to nie soft aparatu poprawia?
    Poprosze o RAW-y.

  65. mikmac
    mikmac 18 października 2016, 21:17

    miałem 5DIV cały weekend, Zasuwał na wszystkie punkty AF z Sigma 35A aż miło. Co prawda najczęściej korzystałem tylko z 49 krzyżowych, ale działały oczywiście wszystkie. Focus był bardzo celny na Sigmie, znacznie szybszy niż w 6D na centralnym, ale wymagał ustawienia korekty, akurat na moich 6d jest na 0 w obu.
    To w instrukcji odnosi się do jasności obiektywów - 1,4, 2,8, 5,6 i 8 f

    5D3 na jakich pracowałem z Sigmą działały gorzej niż 6D na centralnym, rozrzut focusa był większy, nie udało mi się tego ustawić korektą.

  66. Badol
    Badol 18 października 2016, 21:43

    @MaciekKwarciak
    Mam tego Samyanga do fiju X-T10, ale chciałbym coś pod D810 :)
    Od lat używam N16-35VR, ale bardzo chętnie zamieniłbym go na taką stałkę o jakiej napisałem.

  67. sloma_p
    sloma_p 18 października 2016, 21:54

    Distagon Zf.2 18/3.5?

  68. Badol
    Badol 18 października 2016, 23:52

    Stare, drogie i dość przeciętne optycznie szkło. No i z pewnością nie z zerową dystorsją ;) Prędzej milvus 18mm, ale tu zabija cena. Szczerze liczę, że jeśli nie sigma czy tamron to może Samyang, Irix lub inna firma tego typu wypuści takie szkło (w sensownej cenieoczywiście)

  69. 19 października 2016, 00:11

    @Badol

    Już dawno taki jest nazywa się Voigtlander Super Wide Heliar 15 mm f/4.5, waży niecałe 300 g, ma znikomą dystorsję, filtry 58 mm, dobrze pracuje pod światło i można go schować do kieszeni.

    Tu masz testowa fotkę pod świtało: link

    Po kilku latach taszczenie lustrzanki i ważącego kilogram UWA mogę stwierdzić, że A7 + Voigtländer 15 mm to przyjemność z fotografowania. Wrzucam aparat do torby czy plecaka i nawet nie zauważam, że coś ze sobą noszę bo cały sprzęt waży mniej niż samo body Nikona. A sam obiektyw UWA jest wielości nikkora 50/1.8.

  70. Focimir
    Focimir 19 października 2016, 12:25

    Od roku używam 6d z 35mm Art i nie wiem o co chodzi z niemiłosiernym pudlowaniem. Co prawda trzeba było obiektyw skalibrowac, natomiast po tej operacji, na dwóch puszkach trafia w punkt.

  71. cedrys
    cedrys 19 października 2016, 12:52

    @Borat,
    Obejrzałem tę focię. Jeśli to Twoje to odważny jesteś, pogratulować! Ja bym nigdy nie odważył się pokazać czegoś takiego publicznie. Na tym obrazie nawet słońce jest nieostre :) Osoby na nabrzeżu są zdeformowane poprzecznie a obraz jest zaszumiony, jak to zwykle w A7 widuję. Dobrze, że chociaż nieodszumiony.
    Do Barona Ci daleko.

  72. 19 października 2016, 13:15

    @cedrys

    Uwielbiam pierdolenie bez sensu. Pokaż mia obiektyw UWA, który nie zniekształci osoby w rogu kadru.

  73. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 19 października 2016, 15:05

    @Borat
    90% komentujących na optyczne.pl taki ma, tylko niestety nie jesteś godny oglądania z niego zdjęć :D

  74. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 19 października 2016, 16:02

    Faktem jest , ze zdjecie jest pasakudnie nieostre.
    Nie ma na czym zawiesic oka.
    Mialem kiedys sigme 15-30 , sprzedalem jakies 6 lat temu - deklasowala tego heliara. A sprzedalem jak nowa za 800 zl. Nie chce mi sie wierzyc , zeby obiektyw tak marnie rysowal - ale Tak nalezaloby sadzic na podstawie przytoczonego zdjecia. Na pewno nie jest to powod do dumy. Fatalny przyklad.

  75. sloma_p
    sloma_p 19 października 2016, 16:47

    O co Wam chodzi? Ostrość jest na chodniku na najbliższym planie. Nie ostrość reszty to nie wina szkła. ...

  76. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 19 października 2016, 17:11

    sloma_p
    19 października 2016, 16:47 

    O co Wam chodzi? Ostrość jest na chodniku na najbliższym planie. Nie ostrość reszty to nie wina szkła. ...
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------

    tutaj nie ma ostrosci.
    na najblizszym planie masz wyzsza rozdzielczosc, poniewaz im mniejsza odleglosc , tym rozdzielczosc odwzorowania jest zawsze wieksza.
    Opowiastki , ze z rosnaca nastawa odleglosci rosnie rozdzielczosc obrazowania mozna wlozyc pomiedzy basnie.

    nie myl tego z ostroscia.

    heliar 15mm I i II sa b. slabe pod wzgledem ostrosci, dopiero wersja III jest lepsza pod tym wzgledem.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.