Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Filmowe obiektywy Sigmy - cena i dostępność

Filmowe obiektywy Sigmy - cena i dostępność
21 października
2016 13:31

Już w grudniu na rynku będą dostępne dwa nowe obiektywy firmy Sigma, stworzone specjalnie pod potrzeby filmowców. Chodzi o modele 18-35 mm T2 oraz 50-100 mm T2.

O tym, że Sigma wchodzi na rynek obiektywów kinematograficznych pisaliśmy na początku września. Japoński producent poinformował właśnie, że dwa pierwsze modele trafią do sprzedaży w grudniu, w cenie ok. 4 tys. dolarów każdy. Będą dostępne z mocowaniami Canon EF, Sony E oraz PL.

Tymczasem w 2017 roku możemy się spodziewać dołączenia do linii obiektywów kinematograficznych Sigmy kolejnych modeli - stałoogniskowych 20, 24, 35, 50, 85 mm T1.5 oraz zoomu 24-35 mm T2.2.

Filmowe obiektywy Sigmy - cena i dostępność

Filmowe obiektywy Sigmy - cena i dostępność


Komentarze czytelników (24)
  1. ad1216
    ad1216 21 października 2016, 14:21

    kleofas, mate: pamiętacie naszą dyskusję o tych obiektywach z 7 września? to są jednak prawdziwe obiektywy filmowe, czyli zupełnie inne niż Arty i pięciokrotnie wyższa cena o tym wyraźnie świadczy. Wasze tezy o "zapakowaniu" serii Art w nową obudowę okazały się czystą fantazją

  2. PDamian
    PDamian 21 października 2016, 14:40

    A czy się różnią optycznie?
    link od
    18-35mm F1.8 DC HSM | A SPECIFICATIONS:
    Lens Construction 17 Elements in 12 Groups
    Angle of View (SD1) 76.5º-44.2º
    Number of Diaphragm Blades 9
    Mininum Aperture f16
    Minimum Focusing Distance 28 cm/ 11.0 in

    50-100mm F1.8 DC HSM | Art SPECIFICATIONS
    Lens Construction 21 Elements in 15 Groups
    Angle of View 31.7-16.2º
    Number of Diaphragm Blades 9 (Rounded)
    Mininum Aperture f16
    Minimum Focusing Distance 37.4 in

    i te link
    np. link


  3. ad1216
    ad1216 21 października 2016, 14:45

    PDamian: a jak myślisz skąd się wzięła 5 krotnie wyższa cena? fiat 126p i ferrari też mają po cztery koła, jedną kierownicę, dwa luterka wsteczne itp. :)

  4. alfanick
    alfanick 21 października 2016, 14:49

    @ad1216: wzięły się stąd, że inne wykonanie (metal, follow focus), kalibracja w T-stopach, mniejsza ilość produkcji i target który ma nadmiar gotówki – optycznie to te same konstrukcje co arty

  5. ad1216
    ad1216 21 października 2016, 14:56

    alfanic: a fiat 126p i ferrari to też te same konstrukcje? :) sama likwidacja tzw. "oddychania" w obiektywach filmowych wymaga zmiany konstrukcji i kosztuje bardzo dużo, to są obiektywy filmowe, na których zawodowcy zarabiają kupę kasy i wiedzą za co płacą, a nie gadżety dla bogatych

  6. PDamian
    PDamian 21 października 2016, 15:01

    Za oficjalną stroną Sigma:
    Cine Lenses: Concept
    "Now, in the realm of cine lenses, SIGMA is leveraging the outstanding optical performance of its Global Vision still lens lineup, WHICH HAS BEEN ACCLAIMED BY PHOTOGRAPHERS AROUND THE WORLD. FEATURING THE SAME HIGH-QUALITY OPTICAL COMPONENTS INCLUDING LENS CELLS and aperture mechanisms,..."
    "100% new: MECHANICAL structure
    WHILE RETAINING THE SAME SUPERB OPTICAL SYSTEM, SIGMA’s cine lenses feature a completely updated mechanical structure..." link

    Jakieś wątpliwości jeszcze?

  7. ad1216
    ad1216 21 października 2016, 15:10

    PDamian: tak zgadza się "100% new: MECHANICAL structure " i za to się płaci !!!! i to jest ta różnica!!!

  8. PDamian
    PDamian 21 października 2016, 15:12

    i jeszcze tu:

    Cine Lenses: Key Features
    "6K-8K class resolution

    The LINEUP FEATURES THE SAME OPTICAL SYSTEM THAT DELIVERS 50-megapixel plus resolution IN STILL PHOTOGRAPHY. Therefore, these lenses are ready for higher resolution shooting, and are ideal for chroma keying as well."
    link

  9. PDamian
    PDamian 21 października 2016, 15:17

    ad1216 15:10
    "PDamian: tak zgadza się "100% new: MECHANICAL structure " i za to się płaci !!!! i to jest ta różnica!!!"

    -no ale jeszcze o 14:21 pisałeś:
    "to są jednak prawdziwe obiektywy filmowe, czyli zupełnie inne niż Arty i pięciokrotnie wyższa cena o tym wyraźnie świadczy. Wasze tezy o "zapakowaniu" serii Art w nową obudowę okazały się czystą fantazją"

  10. ad1216
    ad1216 21 października 2016, 15:18

    PDamian; nigdzie nie pisałem, że optyka jest inna, natomiast 100% inna mechanika sprawia, że są to profesjonalne obiektywy filmowe a nie średniej klasy fotograficzne jak seria Art., czyli zupełnie inna bajka :)

  11. gnieciuch
    gnieciuch 21 października 2016, 15:46

    Optyka ta sama co Arty, obudowa dostosowana do filmowych akcesorii. Rozwiązanie stosowane już od dawna min w Cp.2. Cena konkretna, jakość pewnie też i zobaczymy co pokaże Samyang którego Xeeny dobrze sie sprzedają.

  12. kleofas
    kleofas 21 października 2016, 15:47

    Nie będę wchodził w polemikę z ad1216 bo PDamian już wszystko wyjaśnił. Obawiam się, że Sigma trochę na tym popłynie. Za samą obudowę płacić 4 razy więcej? Gdyby cena była 2 razy droższa, lub popracowali nad Focus Breathing to pewnie zeszłyby jak ciepłe bułeczki, ale jeśli optycznie - co podejrzewałem od początku - to te same konstrukcje, to raczej nie zawojują rynku. Zoomy pewnie będą mimo wszystko cieszyć się dużą popularnością, ale stałki pewnie gorzej, bo za ciut większe pieniądze można mieć Zeissy.

  13. PDamian
    PDamian 21 października 2016, 15:58

    Te (unikalne ;) tokarki link windują ceny.

  14. tripper
    tripper 21 października 2016, 16:01

    @kleofas

    Dlaczego ma popłynąć? Cena odzwierciedla wielkość produkcji i jest zapewne adekwatna do możliwości.

    I tak jest sporo niższa niż "prawdziwe" obiektywy kinematograficzne, które lekką ręką mogą kosztować 15 czy 20 tys. dolarów.

  15. kleofas
    kleofas 21 października 2016, 17:43

    Zobaczcie jaki focus breathing ma 50-100 f1.8

    link

    Zapłacilibyście 4000 $ za obiektyw który w zasadzie nie nadaje się do przeostrzeń, czy jednak wolelibyście zapłacić 1100 $ za to samo szkło ale w gorszej (chociaż wciąż bardzo dobrej) obudowie?

    Co do cen rzędu 15000 -20000 $ to pewnie niektóre obiektywy tyle kosztują, ale są i takie, które kosztują tyle samo co Sigma:

    link

    Gdybym miał firmę wynajmującą sprzęt (bo to dla nich oferowany jest ten sprzęt, przeciętny Kowalski na pewno takiego obiektywu nie kupi), to jednak wolałbym zainwestować w Zeissa, albo nawet w Samyanga: ich seria Xeen to typowo kinematograficzne szkła, pozbawione focus breathing i za rozsądne pieniądze.

  16. kaziu
    kaziu 21 października 2016, 18:57

    Do kręcenia wesel idealne :)

  17. tripper
    tripper 21 października 2016, 19:42

    @kleofas

    Wow, rzeczywiście hardkor. No cóż, przy filmowaniu tym obiektywem trzeba będzie go traktować jak zestaw stałek od 50 do 100mm.

  18. miszczu
    miszczu 21 października 2016, 20:05

    Kurcze obiektywy miodzio !!!! tylko kasy brak ! :-)

  19. musimisie
    musimisie 21 października 2016, 21:20

    Mylisz się ad1216
    To są poprostu rehouse, w których niewiele poprawiono, niestety:( W tej cenie można już od jakiegoś czasu zakupić rehouse sigm, które nie oddychają a obrót pierścienia wynosi 300 stopni

  20. 22 października 2016, 19:13

    link

    Tak patrząc na ten film zastanawiam się kto ma kupować te obiektywy? Taki sprzęt kupują w zasadzie tylko duże studia filmowe i firmy zajmujące się wynajmem sprzętu fotograficzne i filmowego.

    Z punktu widzenia wypożyczalni zakup takiego szkła jest mało sensowny. No bo nie dasz ceny wypożyczenia na poziomie Arri, Cooke czy Zeissa bo obiektyw "oddycha" jak szkła do lustrzanek. Już lepiej pójść w Xeeny Samyanga, które cieszą się popularnością w produkcjach z mniejszym budżetem.

    A skoro szkła fotograficzne można wypożyczyć za 100 zł za dobę i uzyskać taki sam efekt to kto będzie płacił pięć razy więcej za wypożyczenie Sigmy? Po co wiec wypożyczalnia ma płacić 4000$ za takie szkło, które będzie musiała wypożyczać bardzo tanio jak może za te same pieniądze kupić 5 fotograficznych, które po kilku miesiącach się zwrócą i zaczną zarabiać.

  21. TRI-X
    TRI-X 22 października 2016, 21:55

    borat.
    Kupując obiektywy do filmowania za iks razy cenę normalnego dostajesz objektyw którego soczewki są indywidualnie centrowane a tolerancje montowania dużo mniejsze, to kosztuje. Sama mechanika musi również być dużo bardziej precyzyjna i stabilna.
    musimisie.
    rehousing to tylko mechanika nie załatwi breathing to zależy od konstrukcji optycznej, aby uniknąć tego jak i rampingu objektyw musi mieć ekstra elementy korygujące itd.

  22. 23 października 2016, 14:04

    @TRI-X

    To po co filmowcowi taki obiektyw ja za podobne pieniądze będzie mógł wypożyczyć obiektyw kinematograficzny z prawdziwego zdarzenia?

  23. musimisie
    musimisie 24 października 2016, 18:57

    Gl optics w swoich rehousach 18-35 poprawili parafokalnosc, jest też jeden koreański rehouaser który radzi sobie też z oddychaniem sigm.

  24. f-nieobiektywny
    f-nieobiektywny 25 października 2016, 10:51

    Gdy robiłem zwiad przed testem 50-100/1.8 do mojego bloga, przyjrzałem się pierwszym informacjom o 50-100 T2. Ogólnie mało jest konkretów, ale z analiz ludzi z "filmowych" portali / blogów wynika, że filmowa wersja nie jest parafokalna, ale nie oddycha. O usunięciu focus breathingu powiedziano mi też w warszawskim Pro Centrum.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.