Meyer-Optik-Görlitz 50 mm f/0.95 Nocturnus II
Co prawda obiektyw 50 mm f/0.95 Nocturnus II nie został jeszcze oficjalnie zaprezentowany przez producenta, ale na stronie sklepu B&H model ten jest już dostępny w systemie „pre-order”.
Na razie brakuje dodatkowych informacji, chociażby specyfikacji obiektywu Meyer-Optik-Görlitz 50 mm f/0.95 Nocturnus II. To pełnoklatkowy model z mocowaniem Sony E. Według B&H obiektyw pojawi się na rynku z początkiem 2017 r. Już teraz można go zamawiać w systemie „pre-order” za 2.999 dolarów.
Obiektyw ma już swoją stronę w serwisie Meyer-Optik-Görlitz, która zapewne wkrótce zostanie zaktualizowana.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Całkiem tanio.
Fajnie: firma ma w nazwie Goerlitz, ale siedzibę mają w Koblencji, w zupełnie innej części Niemiec.
Fajnie że w Sony E jest tak dużo tanich obiektywów i do tego z "AF" 😂 ;)
...nie dziwne że dla Sony E powstaje tak dużo "protez" dla obiektywow Canon czy Nikon, faktycznie wtedy całość takiego Sony A7 jest ergonomiczna, mała i zgrabna 😉
Bardzo elegancki gadżet :)
@vulkanwawa
Przecież masz tanie 50/1.8 z mocowaniem E, więc o co sapiesz?
@mate
Tak mają sprzętowi onaniści przywiązani do jednej marki :)
@mate
"Przecież masz tanie 50/1.8 z mocowaniem E, więc o co sapiesz?"
widzę że nadal Twoje wypowiedzi merytoryczne mają "wysoki" poziom kultury"
chodzi ci o "TANIE" 50/1.8 do APC-C za 1200zł
czy 50/1.8 FE za 1300 zł?
faktycznie tanie...... buhaahaaaa :))))
@mate - podaj jeszcze przykłady tanich obiektywów FE z AF do Sony A7?
pośmiejemy się wszyscy?
No jakby nie patrzeć to będzie już druga proteza pod sony E (FE) dla obiektywów canon / nikon o parametrach 50 0.95 :P
Ciekawe czy przebiją Mitakona który w starciu z ponad dziesięciokrotnie droższym noctiluxem F 0.95 idzie łeb w łeb w niektórych kwestiach go przebijając .
@vulkanwawa
"nie dziwne że dla Sony E powstaje tak dużo "protez" dla obiektywow Canon czy Nikon"
Jaki obiektyw Canona/Nikona ma 50mm i f/0.95?
To co robi MOG jest dla mnie zaskakujące... Zamiast skupić się na "swoich" odświeżonych konstrukcjach, mają w ofercie mnóstwo rebrandowanych szkieł, do których dodają metkę z bardzo wysoką ceną...
Ten obiektyw to tak naprawdę Mitakon 50/0.95, tylko kilka razy droższy... Nie kumam tego... Ale widocznie komuś się wykalkulowało, że na tym jakoś zarobią... Tak samo na Heliosie 85/1.5 za 1000€...
@vulkanwawa
Ty za to podaj przykłady obiektywów 50/0.95 pod Canona albo Nikona ;)
Zgadzam się z przedprzedmówcą. Mitakon vs. Noctilux ASPH - idę o głowę, że nie odróżnilibyście, które zdjęcia są z którego. Ja jednak wolę obrazek z Noctiluxa 50/1 i na takie szkło czekam od niezależnego producenta ;)
@vulkanwawa
"czy 50/1.8 FE za 1300 zł?"
Za 1150, Nikkor AF-S 50/1.8 jest raptem 200 zł tańszy, jedynie Canon kosztuje zauważalnie mniej.
@qqrq
"Jaki obiektyw Canona/Nikona ma 50mm i f/0.95? "
nie wiem czy ma
ale blisko chyba jest Canon 50 f1.0 z AF Ultrasonic
- @vulkanwawa
podaj jeszcze przykłady tanich obiektywów FE z AF do Sony A7?
- @mate
"Za 1150, Nikkor AF-S 50/1.8 jest raptem 200 zł tańszy, jedynie Canon kosztuje zauważalnie mniej"
..i to by było na tyle w tym temacie :))
podałeś tak dużo przykładów obiektywów do sony że nie wiem od którego zacząć? :)
@vulkanwawa
"ale blisko chyba jest Canon 50 f1.0 z AF Ultrasonic"
Nie produkowany od 16 lat, a używane egzemplarze zaczynają się od kilkunastu tys. zł, a wspominałeś coś że w Sony drogo.
"..i to by było na tyle w tym temacie :"
Mowa była o 50-ce f/1.8.
Z innych chociażby 28/2.
Pomijam już fakt, że do Sony mozna podpiąć wszystko, co mozna podpiąć do Nikona czy Canona i jeszcze sporo szkieł, których już do Canona i Nikona nie podepniemy.
@vulkanwawa
Ale słyszałem, że sony robi najfajniejsze fotki!
oryginal czyli mitakon kosztuje na amazon ok 900 euro.
meyer sprowadza obiektywy z chin jak twierdza w czesciach , skladaja je u siebie , daja metke i odpowiednia cene. u mitakona to sie nazywa speedmaster 50 / 0,95.
system sony bedzie niedlugo najlepiej zaopatrzonym w optyke systemem.
Na co trzeba upaść żeby kupić rebrandowanego Mitakona w cenie 3x wyższej? Zapatrzyli się na Hasselblada? To brakuje pozłacane skali...
@vulkanwawa,
Jak wspomniane, szkło nieprodukowane od 16 lat, zero gwarancji, ponad 1kg samo szkło, przy tej masie + masie adaptera z AF miałbym prawie masę zestawu Mitakon + Sony A7...
A za cenę tego Canona 50/1.0L bym miał Mitakona 50/0.95 + Sony A7R :D
Czyli mamy względnie jedno szkło...
Zacytuję samego Ciebie: "podałeś tak dużo przykładów obiektywów (...) że nie wiem od którego zacząć? :)" ;)
Ból dupy i hejty mogą działać w dwie strony, ale po co w ogóle się tak napinać?
Ja w Sony znalazłem mnóstwo rzeczy, których W OGÓLE nie ma w Canonie, Nikonie, Pentaxie, a też Olympusie, Fuji i Panasonicu... Ty sobie możesz znaleźć coś innego, co innego Tobie pasuje, czego innego potrzebujesz. Szanuję to i Ty szanuj potrzeby innych.
Nawet jeśli liczyć tylko obecnie produkowany/sprzedawany sprzęt, to lustrzanki Canona z 50/1.2L są zwykle ogromnym i ciężkim zestawem, a kupno Sony A7RII + Mitakona 50/0.95 mimo, że może niekoniecznie oszczędne dla portfela, pozwala ciągle zachować mały i poręczny zestaw, lekki i ergonomiczny + 1/2EV jaśniejsze szkło. Brak AF ze współczesnymi bezlustrami to naprawdę jest problem tkwienia w przeszłości (jeśli mówimy o jasnych portretówkach, nie robieniu zdjęć piłki nożnej/ptaków) albo bycia leniwą pipą.
@sloma_p,
Wydaje mi się, że wystarczy upaść na terenie Niemiec jakieś 5-6 dekad temu, żeby mieć w poważaniu ile kosztują te szkła, a kupować je dla "marki", do której się ma sentyment. To (podkreślam) jedyna odpowiedź, jaka mi przychodzi do głowy.
Ciekaw jestem czy obraz z tego szkiełka jest fajniejszy niż z 50L ma ktoś tego Mitakona w Krk?
Nie wiem jak w Krakowie, we Wrocławiu nie znam nikogo...
Ale tu masz tonę sampli :)
link
nie padło jeszcze najważniejsze pytanie: jaki jest bokesz? Budyniowaty, galaratkowaty, mydlany, nudny, charakterny, nerwowy, zakręcony itp... to jest prawdziwa wartość obiektywu: bokesz i plastika.
@qqrq
"Jaki obiektyw Canona/Nikona ma 50mm i f/0.95? "
nie wiem czy ma
ale blisko chyba jest Canon 50 f1.0 z AF Ultrasonic
- @vulkanwawa
podaj jeszcze przykłady tanich obiektywów FE z AF do Sony A7?
- @mate
"Za 1150, Nikkor AF-S 50/1.8 jest raptem 200 zł tańszy, jedynie Canon kosztuje zauważalnie mniej"
..i to by było na tyle w tym temacie :))
podałeś tak dużo przykładów obiektywów do sony że nie wiem od którego zacząć? :)
coś się zdublowało prze przypadek.
@MaciekKwarciak
"Ale słyszałem, że sony robi najfajniejsze fotki!"
Ja słyszałem że jednak Fuji robi najlepsze ;)
A tak naprawdę to operator aparatu fotograficznego.
qqrq ten mitakon świetny. Na flickrze widać wyraźnie jak ogromną rolę odgrywa fotograf w zdjęciach. Niestety jest tam cała masa amatorskich pstryków zniszczonych obróbką, ale są też fajne perełki.
Co do 50tek, to jest też manualny canon 50 0/95
@mate
"Pomijam już fakt, że do Sony mozna podpiąć wszystko, co mozna podpiąć do Nikona czy Canona i jeszcze sporo szkieł, których już do Canona i Nikona nie podepniemy".
Oczywiście że do Canona czy Nikona też można, tylko nie zadałaś sobie zasadniczego pytania - ale po co? skoro te systemy mają tak dużo szkieł do wyboru że nie potrzeba im żadnych przejściówek na inne systemy
W Sony dlatego że natywne szkła są cholernie drogie to powstają własnie takie "protezy" z AF jak np Marabones (notabene które też są bardzo drogie ) na szła np Canona.
Taki Sony z serii A7 z adapterem AF i szkłem Canona wygląda już jak karykatura.
@vulkanwawa
"Ja słyszałem że jednak Fuji robi najlepsze ;) "
A sony najfajniejsze!
To na pewno klon Mitakona ? Mitakon jest sporo dłuższy...
Ciekawe gdyż jest już pierwsza wersja tego obiektywu z nocowaniem do sonyE za 1850 Euro .
link
Co nowego oferuje wersja II ?
Spotkałem się z opiniami że to ten sam obiektyw co mitakon , tylko z logo Görlitz Mayer ale czy to prawda ? Może ktoś wie dokładniej ? Ostrość jest ok. ale rozmycie tła jakie daje Mitakon na podstawie zdjęć przykładowych które można znaleść na forach , nie podoba mi się zbytnio (ale może to czasami wina fotografa i obróbki )
Słyszałem też Mitakon miał problemy z luzującymi się śrubkami ( być może w wersji 2 dark night zostało to poprawione ) .
Oczywiście 2,5 -3 wyższa cena za Nocturnusa to bardzo , bardzo dużo ale jeśli dawałby super , niepowtarzalny obrazek to kto wie , może warto ?
@vulkanwawa
a co to "Marabones"? ...chyba za bardzo nie wiesz o czym piszesz co mało zaskakujące, a "protezy" powstają bo po pierwsze ostrzenie manualne jest dziecinnie proste i precyzyjnie a po drugie sony nie ukrywa specyfikacji bagnetu i wszystkie firmy mają do tego dostęp dzięki czemu bez problemu mogą robić swoje w pełni działające szkiełka....gdyby canon i nikon tak postępowali to też był by wysyp szkieł pod te bagnety a tak niestety sigma i tamron muszą kombinować by w miare dobrze to wszystko działało
@szafir51
Nie inaczej. To jak obiektyw rysuje ma największe znaczenie w przypadku tego typu konstrukcji.
@Cichy,
zawsze to może być kopia SLR Magic 50/0.95
@PeterLeonard
" a co to Marabones?"
Zrobiłem literówkę
Dobrze wiesz że chodziło o najbardziej popularną przejściówkę Metabones.
Do statycznych zdjęć owszem to nawet nie jest potrzebny AF ale czy dasz radę zrobić zdjęcie tym obiektywem, bez statywu, gdy obiekt jest w bliskiej odległości czyli z małą GO, albo dasz radę nim zrobić zdjęcia dynamiczne? Jeśli tak to gratuluję.
Pytanie co to jest "zdjęcie dynamiczne"? I jaki hit/miss ratio uznaje się za adekwatny... Bo zdjęcia z bliska z małą GO to nie problem z focus assist i focus peakingiem, od tego są bezlusterkowce z EVF:D
@vulkanwawa
A którą lustrzanką dasz radę zrobić dynamiczne zdjęcie z małą głębią ale z ostrością na przykład na brzegu kadru, tam gdzie nie ma w lustrzankach już punktów AF?
Pewnie znowu jakiś Chińczyku kupił markę i klepie klepie jakieś klony zapakowane w inną obudowę.
"....nie dziwne że dla Sony E powstaje tak dużo "protez" dla obiektywow " niektórych chyba szlag trafia że do Sony można podpiąć i z powodzeniem używać praktycznie każdy obiektyw ;)
Sample samplami, co innego sprawdzić samemu i porównać do tego co się posiada.
Wolałbym zdecydowanie kopię SLR Magic, widziałem sporo zdjęć z niego, miał to coś :) Ale chyba nie za taką kasę.
@vulkanwawa
dam radę...tak więc dziekuję, przyjmuję gratulacje :)
@Cichy - zdecydowanie? Oba mają dość podobny charakter, Mitakon jest ostrzejszy w rogach, nieco (minimalnie) gorszy w środku, ma mniejsze CA, za to daje zaj...znaczy ciekawą flarę. W sumie dla samej tej flary można go kupić :D
@MaciekKwarciak
"A którą lustrzanką dasz radę zrobić dynamiczne zdjęcie z małą głębią ale z ostrością na przykład na brzegu kadru, tam gdzie nie ma w lustrzankach już punktów AF?"
Dla kogo byłoby przeznaczone takie zdjęcie? Dla posiadacza zeza rozbieżnego?
Ponadto tam gdzie chcemy utawić ostrość obiektyw musi ją zapewnić. Zarówno piksele fazowe jak i kontrastowe w bezlusterkowcu muszą mieć zapewnioną pewną minimalną rozdzielczość i kontrast, a jak mają szybko działać (bo zdjęcie dynamiczne), to całkiem niezłą. Takiej ostrości nie zapewniają cebule 50/.95, i nieważne kto je produkuje oraz pod jaką nazwą. Śledzenie focus peakingu zajmie zbyt dużo czasu i obiekt ucieknie z kadru (albo wyfrunie).
tadeusz6928 listopada 2016, 16:03
Spotkałem się z opiniami że to ten sam obiektyw co mitakon , tylko z logo Görlitz Mayer ale czy to prawda ? Może ktoś wie dokładniej ?
--------------------------------------------------------------------------------------------
na ten temat jest sporo w sieci , sa cytowane wypowiedzi menagera meyera.
zbiorczo jest to w skrocie opisane w niemieckiej wiki w akapicie " rebrandings":
link
Jest wyraznie napisane iz nocturnus to mitakon.
podaja tam tez pochodzenie innych modeli.
z wypowiedzi menagera wynika , ze zamawiaja w swiecie co sie da gdzie sie da nastepnie skladaja u siebie. nawet robia "siostrzany model" heliosa 40 - oczywiscie 4 razy drozszy . Czyli zamawiaja u producenta ten sam obiektyw w nieco innej prawie. Cos jak walimex , z tym ze meyer sklada i kontroluje jakosc u siebie , dzieki czemu moga napisac "made in germany". W niektorych modelach bagnet i przyslona sa robione w niemczech , o reszcze mechaniki nie wiadomo.
W sumie dlaczego nie ? z tym, ze watpie aby firma przetrwala z tak wysokimi cenami , produkujac w sumie obiektywy raczej o waskim i specyficznym zastosowaniu jak trioplan , czy helios 40. Ale na szczescie to nie jest moj problem.
Oryginaly sa do dostania pare razy taniej.
@sloma_p
Pewnie widziales w sieci porównanie prototypu SLR z Mitakonem V1. Ja widziałem porównanie produkcyjnego SLR z natywnym mocowaniem Sony (wykastrowany z dalmierza) i Mitakona V2 i różnica była większa niż przy tej pierwszej parze, gdzie faktycznie plastyka była bardzo podobna.
Tak czy inaczej, cena SLR i tego Meyera - mocno przesadzone. Wolę Mitakona za 4k PLN.
@vulkanwawa
''Do statycznych zdjęć owszem to nawet nie jest potrzebny AF ale czy dasz radę zrobić zdjęcie tym obiektywem, bez statywu, gdy obiekt jest w bliskiej odległości czyli z małą GO, albo dasz radę nim zrobić zdjęcia dynamiczne? Jeśli tak to gratuluję.''
A jakikolwiek aparat idealnie trafia AFem ze szkłami z małą GO (typu chociażby 85/1.4) w oko 'dynamicznie' poruszającej się modelki? Gęste matryce i ostre szkła nie wybaczają błędów;)
Jak starczy trafić np. w sylwetkę na dalszej odległości to i manualnie się uda.
Ostrzenie z małej odległości akurat manualnie celniejsze, AF nie zawsze wybiera ten punkt co powinien;) A na lustrzankach jest jeszcze kwestia BF/FF który na małych GO i innych odległościach niż został skalibrowany może mieć błędy w celności. No i wsparcie manuali powiększaniem kadru nieocenione dla ostrzenia z bliska.
A i gibany ekranik do kadrowania z dziwnych kątów gdzie się nie da używać wizjera:)
@Cichy - tak, masz rację, to było chyba SLR z mocowaniem M. Skoro tak mówisz, to pewnie tak jest - jakbyś miał chwilkę i podesłał ten test/art byłbym wdzięczny :)
Niestety nie wiem nawet, gdzie tego szukać, chyba na jakimś forum było Leica De.