Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Raport CIPA - końcówka roku lepsza niż w latach poprzednich

Raport CIPA - końcówka roku lepsza niż w latach poprzednich
9 stycznia
2017 14:45

Co prawda nie ma jeszcze grudniowych danych od organizacji CIPA - japońskiej instytucji badającej rozwój rynku aparatów i kamer, ale te z listopada pokazują, że liczba dostaw aparatów nie spadła, jak to bywało pod koniec roku w latach poprzednich.

Na początku grudnia pisaliśmy o jesiennej zwyżce w liczbie światowych dostaw aparatów. Wzrosty odnotowywane były zarówno we wrześniu, jak i w październiku. Jeśli chodzi o listopad, to doświadczenia poprzednich lat sugerowały, że w tym okresie nastąpi spadek trendu. Tymczasem w przedostatnim miesiącu 2016 roku liczba dostaw aparatów wciąż rosła. Wynik ten obrazują wykresy udostępnione przez organizację CIPA.

Niewykluczone więc, że końcówka roku 2016 zakończyła się dla branży fotograficznej optymistycznym akcentem. Aby to ostatecznie potwierdzić, trzeba jednak poczekać na grudniowe dane od organizacji CIPA.


Komentarze czytelników (10)
  1. focjusz
    focjusz 9 stycznia 2017, 16:17

    Co ciekawe w aparatach z wymiennymi obiektywami ( jak to będzie po polsku ? )
    to nawet dostawy się zrównały z ubiegłorocznymi.
    To dobra wiadomość dla branży - choć niekoniecznie dla klientów ( wygląda jak akceptacja trędu wzrostu cen )
    Widzę sporo przyczyn - lider branży wreszcie dostarczył trochę prawdziwych ( matrycowych ) nowości. Sony kontynuje podbój rynku bezlusterkowcami i nawet Pentax wypuszcza FF. ( tylko ten Nikon ... daje ciała albo czeka z premierami na 100 lecie ;)
    Ciekaw jestem wyników dalszych - bo na razie to można tłumaczyć różnie - chocby przesunieciami magazynowymi...

  2. DlaZabawy
    DlaZabawy 9 stycznia 2017, 16:44

    @redakcja - znowu coś Wam nawala sortowanie artykułów. Opublikowany 3 stycznia artykuł o wycieczce na Islandię widzę pomiędzy dwoma dzisiejszymi artykułami. Poprawcie w końcu sortowanie, bo wygląda to bardzo nieprofesjonalnie.

  3. FalconPL
    FalconPL 9 stycznia 2017, 17:03

    @DlaZabawy - jestem prawie pewien że to nie błąd, tylko funkcjonalność. News o nowej fotomisji jest na górze, żeby nie zgubił się pomiędzy innymi newsami. Nie każdy wchodzi na Optyczne codziennie.

    Wg. mnie niczemu to nie przeszkadza, zresztą jest to popularne działanie - nie tylko na Optycznych.

  4. DonYoorando
    DonYoorando 9 stycznia 2017, 17:46

    dla mnie traktowanie kondycji branży fotograficznej jako liczby sprzedanych aparacikuf to lekkie uproszczenie... znam ludzi, którzy wydali dziesiąt tysiecy euro , a nowego aparatu nie kupili i odwrotnie, ktoś się rzucił na nówkę z cashbackiem za pińcet euro i uratował cipe/kę... to są wartościowe i pewnie solidnie przygotowywane raporty o produkcji i sprzedaży ale kondycja całej branży i rokowania na przyszłość... wiadomo :) komórki zjedzą wszystko...

  5. mgkiler
    mgkiler 9 stycznia 2017, 19:51

    @DonYoorando

    Używki nie mają znaczenia.

    Bo jeśli ktoś kupił używkę, to ten od kogo on kupił w tym czasie mógł kupić nówkę.
    I sprzedaż jednej nówki oznacza w tym przykładzie jednego użytkownika więcej - wszystko się zgadza.
    To nic, że nowym fotografem został nabywca używki. Ale nówka została kupiona - nie przez niego, ale kupiona.

  6. DlaZabawy
    DlaZabawy 9 stycznia 2017, 22:15

    @FalconPL - Jak ktoś wchodzi raz na tydzień, to pewnie i tak czyta wiadomości z ostatniego tygodnia.

    Jeśli redakcja chce "przypiąć' wiadomość, to niech to zrobi tak, żeby intencja była dla czytelnika oczywista. Albo umieści wiadomość w jakimś dobrze widocznym miejscu, np. tuż pod logiem strony w lewym górnym rogu. W tej chwili też jest, ale za nisko, wygląda jak kolejna z 10 reklam sklepów (wyświetlają mi się mimo używania uBlock'a - nie są inwazyjne, więc nic z nimi nie robię, ale "ślepota banerowa" działa u mnie już mimowolnie).

    Jeśli widzę dwie nowe wiadomości, a pod nimi kolejną, którą już czytałem - to wydaje mi się, że już nic więcej nowego na stronie nie ma i zazwyczaj dalej nie czytam... tylko czasami orientuję się, że coś jest nie tak.

  7. Lipen
    Lipen 10 stycznia 2017, 07:58

    Ciekawe, że piszą o dostawach, a nie o sprzedaży. Bo to jest jednak duża różnica. Wystarczy popatrzeć, czym ludzie teraz fotografują na ulicach.No, ale coś trzeba napisać.

  8. Szabla
    Szabla 10 stycznia 2017, 19:41

    Przecież nie zrobią zestawienia lustrzanek zalegających w sklepach ;)

  9. Lipen
    Lipen 11 stycznia 2017, 09:27

    Skoro można malować trawę na zielono to czemu nie? Marketing zrobi wszystko, aby udowodnić coś co nawet mija się z prawdą. Mało jest takich przykładów?

  10. gienekwichura
    gienekwichura 21 stycznia 2017, 19:00

    Skoro CIPA tak twierdzi to znaczy , że ma rację. Przecież o końcówkach wie prawie wszystko :-D

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.