Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujifilm X-T20

Fujifilm X-T20
19 stycznia
2017 10:54

Jeszcze jednym zaprezentowanym dziś przez Fujifilm aparatem jest bezlusterkowiec X-T20, wyposażony m.in. w matrycę APS-C X-Trans CMOS III o rozdzielczości 23.3 Mpix oraz możliwość nagrywania wideo w 4K.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Fujifilm X-T20.
Przedstawiamy cyfrowy aparat bezlusterkowy „FUJIFILM X-T20” wyposażony w matrycę 24,3 megapiksela, nowy procesor obrazu zapewniający wydajny autofokus, szybkie uruchomienie i filmowanie 4K z trybami symulacji filmu światłoczułego.

W lutym 2017 roku firma FUJIFILM Corporation (prezes: Kenji Sukeno) wprowadzi na rynek kompaktowy, lekki aparat FUJIFILM X-T20 wyposażony w matrycę X-Trans CMOS III1 formatu APS-C o rozdzielczości 24,3 mln pikseli i procesor obrazu X-Processor Pro. Nowa matryca i procesor oraz dopracowany algorytm autofokusa skracają czas uruchamiania aparatu i wydajność autofokusa, znacząco poprawiając funkcję śledzenia ruchomych obiektów, zaś odchylany ekran dotykowy LCD ułatwia fotografowanie pod różnymi kątami. X-T20 to również udoskonalona funkcja filmowania pozwalająca na rejestrację filmów 4K z użyciem popularnych trybów symulacji filmu światłoczułego Fujifilm. Zgodnie z wzornictwem funkcjonalnym serii X wizjer X-T20 przypomina wizjer lustrzanki, a obsługa odbywa się za pomocą pokręteł.

Fujifilm X-T20

Główne cechy FUJIFILM X-T20

Kompaktowy, lekki korpus idealnie sprawdza się podczas fotografowania i filmowania
Korpus X-T20 został oparty na projekcie wysoce cenionego aparatu FUJIFILM X-T10. Pokrętło Drive X-T20 zostało uzupełnione o funkcję wideo, umożliwiając natychmiastowe przełączenie z trybu fotografowania na tryb filmowania. Pokrętło kompensacji ekspozycji posiada teraz opcję C, umożliwiającą korekcję ekspozycji o ±5 EV, a monitor LCD posiada odchylany panel dotykowy, gwarantujący intuicyjną obsługę pod dowolnym kątem. X-T20 został również wyposażony w dźwignię trybu Auto, umożliwiającą wybranie zaawansowanego trybu pełnej automatyki SR Auto, w którym aparat dobiera automatyczne ustawienia w zależności od scenerii.

Matryca X-TransTM CMOS III formatu APS-C o rozdzielczości 24,3 mln pikseli i procesor obrazu X-Processor Pro zapewniają wyjątkową jakość obrazu i szybki czas reakcji
X-T20 posiada nowy tryb symulacji filmu – ACROS, a większy obszar detekcji fazowej dla autofokusa i poprawiony algorytm dają szybkość AF sięgającą 0,06 s2. X-T20 oferuje również zdjęcia seryjne 5,0 kl./s z podglądem na żywo, krótki czas uruchamiania wynoszący 0,4 s3, opóźnienie migawki wynoszące zaledwie 0,050 s oraz odstęp pomiędzy kolejnymi zdjęciami wynoszący 0,25 s4.

Ustawienia specjalne AF-C dla obiektów w ruchu
X-T20 posiada opcję ustawień specjalnych AF-C, która pozwala na wybór spośród pięciu ustawień domyślnych AF-C, w zależności od tego jak porusza się fotografowany obiekt. Poprawiony algorytm AF jest bardziej precyzyjny, dzięki czemu śledzenie ruchomego obiektu w trybie AF-C jest dużo lepsze.

Fujifilm X-T20

Wysoka rozdzielczość i rejestracja filmów 4K
X-T20 rejestruje filmy w rozdzielczości Full HD i 4K, wykorzystując słynne efekty symulacji filmu znane z serii X. Zarejestrowane filmy można wyświetlić na zewnętrznym monitorze za pomocą przewodu HDMI i dodać dźwięk z zewnętrznego mikrofonu.

24 zaawansowane obiektywy FUJINON z bagnetem X dla optymalnej wszechstronności
Gama XF obejmuje już 24 obiektywy – po uwzględnieniu wprowadzonego dziś modelu FUJINON XF50mm F2 R WR. Obiektywy z bagnetem X tworzone są w oparciu o najnowocześniejsze technologie cyfrowe, dzięki czemu oferują optykę wysokiej precyzji zapewniającą najwyższą jakość obrazu. Aktualna gama obiektywów zawiera modele od ultraszerokokątnych do super telefoto, w tym pięć jasnych obiektywów stałoogniskowych. Nasze obiektywy gwarantują uzyskanie najwyższej jakości obrazu za pomocą aparatu X-T20. Akcesoria opcjonalne takie jak adaptery mocowania i pierścienie pośrednie makro jeszcze bardziej poszerzają wachlarz możliwości

1. X-Trans jest znakiem handlowym lub zarejestrowanym znakiem handlowym FUJIFILM Corporation.
2. Badania Fujifilm oparte na wytycznych CIPA z użyciem aparatu X-T20 i obiektywu XF16-55mmF2.8 R LM WR w trybie Wysoka Wydajność.
3. Z obiektywem XF27mmF2.8 w trybie Wysoka Wydajność.
4. Tryb MF.

Fujifilm X-T20

Główne cechy X-T20

Kompaktowy i lekki korpus aparatu z wizjerem stylizowanym na lustrzanki i obsługą za pomocą pokręteł

  • Projekt kompaktowego i lekkiego korpusu uwzględnia wszystkie najważniejsze właściwości aparatu z serii X. Górna i dolna płytka wykonane zostały z lekkiego lecz bardzo wytrzymałego stopu magnezowego. 
  • Na górnej płytce znajdują się trzy precyzyjnie wykonane, aluminiowe pokrętła, które zapewniają modelowi X-T20 najwyższej klasy wygląd i umożliwiają fotografowi intuicyjną zmianę ustawień przysłony, czasu naświetlania i funkcji fotografowania bez odrywania jego uwagi od rejestrowanych obiektów. 
  • Pokrętło Drive zostało uzupełnione o funkcję wideo, umożliwiając przełączenie z trybu fotografowania na tryb rejestrowania wideo. Pokrętło kompensacji ekspozycji posiada teraz opcję C, umożliwiającą korekcję ekspozycji o ±5 jednostek w krokach co 1/3, za pomocą przedniego pokrętła sterowania. Standardowa kompensacja ekspozycji do ±3 EV w krokach co 1/3 jest dostępna za pomocą pokrętła na górnej płytce.
  • X-T20 posiada 3-calowy, kolorowy uchylny monitor LCD TFT o rozdzielczości 1,04 mln punktów sprawdzający się zarówno podczas fotografowania znad głowy jak i tuż przy ziemi. Łącząc możliwości jakie daje funkcja fotografowania dotykowego (Touch Shot) i uchylny ekran LCD, masz jeszcze więcej kreatywnych opcji. Umieść aparat na ziemi i skorzystaj z funkcji fotografowania dotykowego (Touch Shot), aby wykonać zdjęcie z żabiej perspektywy lub umieść aparat ponad głowami ludzi, którzy stoją przed tobą lub ponad przeszkodą i zrób zdjęcie z góry.
  • Aparat posiada również wybierak trybu auto umożliwiający aktywację w pełni automatycznego, zaawansowanego trybu SR Auto. W trybie SR Auto aparat automatycznie dobiera optymalne ustawienia w zależności od scenerii, dzięki czemu fotografujesz bez trudu.
  • Oprócz powiększenia 0,62x5 i opóźnienia wyświetlacza wynoszącego zaledwie 0,005 s X-T20 posiada duży i szybki wizjer. Wyraźny podgląd na żywo w jakości HD uzyskano dzięki zastosowaniu nowego, elektronicznego wizjera z organicznym panelem EL o rozdzielczości 2,36 miliona punktów. Widoczność została poprawiona dzięki automatycznej regulacji jasności wizjera dostosowywanej do intensywności światła w otoczeniu.
  • Zapewniający podgląd na żywo wyświetlacz można również ustawić w tryb podglądu efektu fotograficznego (Preview Pic. Effect), który potrafi odzwierciedlać różne warunki fotografowania lub pokazywać naturalny widok zbliżony do tego, co widzi ludzkie oko. Czujnik oka w wizjerze automatycznie zmienia orientację wyświetlacza, gdy aparat jest ustawiony pionowo – modele z wizjerem optycznym tego nie potrafią.
  • W środkowej części górnej płytki korpusu znajduje się wbudowana, wyskakująca lampa błyskowa.

5. Skala powiększenia wizjera. Powiększenie ok. 0,62x przy użyciu obiektywu 50 mm (odpowiednik formatu 35 mm) ustawionego na nieskończoność z dioptrią -1.0 m-1.

Intuicyjna obsługa na ekranie dotykowym
Monitor LCD wykorzystuje pojemnościowy panel dotykowy, który ułatwia fotografowanie z góry, gdy uniesiesz aparat ponad głowy ludzi przed tobą lub przeszkodę, oraz fotografowanie z dołu, aby uzyskać efekt żabiej perspektywy.
Po włączeniu „TOUCH SCREEN SETTING” dostępne będą poniższe operacje fotografowania i odtwarzania:

Tryby fotografowania

  • Wybór obszaru ustawiania ostrości: Puknij w monitor LCD, aby przesunąć punkt nastawiania ostrości w odpowiednie miejsce.
  • Ostrość dotykowa:Dotknij, aby ustawić ostrość w konkretnym punkcie.
  • Fotografowanie dotykowe: Dotknij, aby ustawić ostrość w konkretnym punkcie, a następnie zrobić zdjęcie.

Tryby odtwarzania

  • Gest przesuwania: Przesuwając palec po ekranie przewijasz kolejne obrazy.
  • Powiększanie podwójnym puknięciem: Podwójne puknięcie ekranu powiększy zdjęcie, wyśrodkowując aktywny punkt ostrości wykorzystany podczas robienia zdjęcia.
  • Przeciąganie: Przeciągnięcie palcem po ekranie, gdy wyświetlane jest powiększenie zdjęcia spowoduje przesunięcie części widocznego kadru.
  • Rozsunięcie palców: Po umieszczeniu dwóch palców na ekranie i zwiększeniu odległości pomiędzy palcami spowoduje powiększenie zdjęcia.
  • Zsunięcie palców: Gdy wyświetlane jest powiększenie zdjęcia, umieść dwa palce na ekranie i zbliż je do siebie, aby zmniejszyć zdjęcie.
  • Wyłącz „TOUCH SCREEN SETTING”, aby wyłączyć obsługę dotykową.
  • Dotykowy AF możesz włączyć nawet podczas rejestracji wideo i zmieniać obszar na który ustawiona jest ostrość lub ponawiać ustawianie ostrości, w zależności od tego jak przemieszcza się filmowany obiekt.

Wyjątkowa jakość zdjęć możliwa dzięki najwyższej rozdzielczości obrazu w serii X, szybkiemu procesorowi obrazu X-Processor Pro oraz technologii odwzorowywania kolorów firmy Fujifilm, doskonalonych przez ponad 80 lat obecności na rynku fotograficznym

  • X-T20 posiada matrycę X-Trans™ CMOS III APS-C 24,3 MPix firmy Fujifilm. Losowym wzorzec pikseli matrycy efektywnie ogranicza występowanie prążków mory i błędne odwzorowanie kolorów bez konieczności stosowania optycznego filtra dolnoprzepustowego. Brak filtra dolnoprzepustowego, który pogarsza jakość obrazu, pozwala na maksymalne wykorzystanie możliwości obiektywów FUJINON. 
  • Własna technologia odwzorowania kolorów, opracowana przez Fujifilm podczas produkcji filmów fotograficznych, pomaga w poprawnym odwzorowaniu ciepłych odcieni skóry, jasnego błękitu nieba i bogatej zieleni drzew – dzięki czemu barwy na zdjęciu odpowiadają wspomnieniom.
  • Funkcja symulacji filmu została poszerzona o tryb ACROS. Dzięki zaawansowanym parametrom przetwarzania procesora X-Processor Pro tryb zapewnia płynne przejścia tonalne, głęboką czerń i piękne tekstury, aby tworzyć zdjęcia monochromatyczne lepsze od wykonywanych w standardowym trybie monochromatycznym.
  • X-T20 posiada również funkcję Efekt Ziarna (Grain Effect), która umożliwia odtworzenie wyraźnego ziarna pojawiającego się na zdjęciach wykonanych aparatem analogowym. Funkcja posiada dwie opcje do wyboru: Mocne lub Słabe i można ją łączyć z trybami symulacji filmu. Z łatwością uzyskasz efekt zdjęć wywołanych z filmu, który staje się szczególnie widoczny po wydrukowaniu zdjęć.
  • Ulepszona technologia przetwarzania sygnału przez matrycę daje jeszcze większą kontrolę nad zakłóceniami cyfrowymi. Wyższa standardowa czułość do ISO 12800 – w X-T10 dostępna jedynie jako czułość rozszerzona. Przy ultrawysokim ustawieniu ISO aparat rejestruje zdjęcia o niskim poziomie szumów, głębokiej czerni i płynnych przejściach tonalnych – gwarantując piękne zdjęcia nawet w warunkach słabego oświetlenia.
  • Aparat jest wyposażony w unikalny optymalizator modulacji obiektywu6 , który dzięki zastosowanej technologii przetwarzania obrazu zapewnia najwyższą możliwą jakość zdjęć. Optymalizator wykorzystuje wydajność optyczną i charakterystykę używanego obiektywu, korygując m.in. rozmycie dyfrakcyjne7 zapewniając ostrość na całej powierzchni kadru i realistyczny efekt 3D.

6. Wyjątkowa technologia przetwarzania sygnału, która zwiększa ostrość obrazów z rozmyciem dyfrakcyjnym itp.

Fujifilm X-T20

Wyższa wydajność autofokusa dla ruchomych obiektów

  • Liczba punktów ostrości została zwiększona z 49 w poprzednim modelu do 91 (maksymalnie 325 punktów). Około 40% obszaru obrazu (w części centralnej znajduje się 49 punktów ostrości) pokrywają piksele detekcji fazowej AF, tworząc szybki i precyzyjny obszar detekcji fazowej dla AF, który można wykorzystać w wielu różnorodnych sytuacjach.
  • Dzięki gruntownemu przeprogramowaniu algorytmu AF aparat X-T20 bardziej precyzyjnie ustawia ostrość na jasnych obiektach o niskim kontraście oraz obiektach o dużej ilości szczegółów, takich jak pióra ptaków lub futro zwierząt. Szybkość odczytu systemu autofokusa z detekcją kontrastu, pokrywającego około 85% kadru, została podwojona7, w porównaniu z poprzednim modelem, aby zwiększyć precyzję i szybkość automatycznego nastawiania ostrości. Podczas rejestracji filmu punkt ostrości przemieszcza się płynnie, aby śledzić ruchomy obiekt i stworzyć materiał filmowy wysokiej jakości.
  • Użytkownik ma do dyspozycji tryb jednopunktowy, przydatny, gdy wymagane jest precyzyjne wyostrzenie obiektu, tryb strefowy, umożliwiający uchwycenie ruchomego obiektu w konkretnym momencie, oraz tryb szeroki/śledzenie.
  • Tryb strefowy umożliwia wybór strefy 3x3, 5x5 lub 7x7, spośród 91-punktowego obszaru autofokusa. Strefy centralne 3x3 oraz 5x5 zapewniają szczególnie szybkie nastawianie ostrości dzięki detekcji fazowej. Tryb szeroki ze śledzeniem jest połączeniem trybu szerokiego (dla AF-S), w którym aparat automatycznie rozpoznaje i śledzi właściwy obszar ostrości (spośród 91 punktów autofokusa), oraz trybu śledzenia z przewidywaniem (przy ustawieniu AF-C), w którym aparat śledzi obiekt na całym 91-punktowym polu autofokusa. Funkcja ta umożliwia utrzymanie ostrości na obiekcie niezależnie od tego, czy porusza się on w górę i w dół, w lewo i w prawo, czy też przybliża się do aparatu lub oddala od niego.
  • X-T20 posiada ustawienie specjalne AF-C, które zwiększa wydajność śledzenia ostrości obiektu podczas fotografowania w trybie ciągłego autofokusa (AF-C)8. Ustawienie specjalne AF-C umożliwia wybór jednego z pięciu programów AF, przygotowanych dla różnych typów ruchu obiektów. Program 1 (ustawienie standardowe, wielofunkcyjne) to ustawienie standardowe, gdy fotografowane są całe obiekty w ruchu. Przypomina zwykłe ustawienie AF-C i jest wybierane domyślnie, jeżeli nie określisz programu specjalnego AF-C. Program 2 (ignoruj przeszkody i kontynuuj śledzenie obiektu) przydaje się, gdy istnieje prawdopodobieństwo pojawienia się w polu ostrości przeszkód przesłaniających obiekt. Program 3 (obiekty przyspieszające/zwalniające) przydatny podczas fotografowania sportów motorowych, gdzie obiekt w znacznym stopniu zmienia prędkość poruszania się, nagle zwalniając i przyspieszając. Szczególnie skuteczny, gdy używasz obiektywów z silnikiem, przystosowanych do obsługi szybkiego AF. Program 4 (dla obiektów pojawiających się nagle) daje priorytet ostrości obiektowi, który znajdzie się najbliżej aparatu w wybranym polu ostrości, aby szybko nastawić ostrość na obiekcie, który nagle pojawia się w kadrze. Program 5 (dla obiektów poruszających się chaotycznie lub przyspieszających i zwalniających) sprawdza się podczas fotografowania sportów grupowych, w których obiekty przyspieszają lub zwalniają oraz poruszają się chaotycznie.
  • X-T20 oferuje funkcję autofokusa z detekcją oczu, która umożliwia automatyczne wykrycie i ustawienie ostrości na oczy postaci. Funkcja posiada trzy opcje: AUTO, priorytet prawego oka i priorytet lewego oka. W trybie AUTO ostrość ustawiana jest automatycznie na oku, które znajduje się najbliżej aparatu, tworząc piękne boke w tle, gdy fotografujesz z szeroko otwartą przysłoną.
  • Funkcja auto makro automatycznie włącza tryb makro bez zmiany szybkości autofokusa, co eliminuje potrzebę naciskania przycisku makro podczas robienia zdjęć z bliska. W rezultacie można więc przypisać przyciskowi makro inną funkcję.
  • Dzięki wbudowanemu w matrycę unikalnemu systemowi autofokusa z detekcją fazową uzyskano wyjątkową szybkość autofokusa (0,06 s)8. Ultraszybki procesor obrazu X-Processor Pro umożliwia uruchomienia aparatu w zaledwie 0,4 s, zapewnia niewielkie opóźnienie migawki wynoszące 0,050 s i interwał fotografowania wynoszący 0,25 s.

7. Modele z matrycą X-TransTM CMOS II i procesorem EXR Processor II.
8. System AF utrzymuje ustawienie ostrości, gdy przycisk migawki wciśnięty jest do połowy.

Wysokiej rozdzielczości filmowanie wideo 4K z bogatą tonacją kolorystyczną

  • Wykorzystanie unikalnej matrycy Fujifilm oraz specjalnego procesora obrazu umożliwia filmowanie w standardzie Full HD (1920 x 1080) oraz 4K (3840 x 2160). Wystarczy ustawić pokrętło trybów w pozycji “Filmowania” i wybrać w menu tryb "4K Video", aby rejestrować obraz wideo 4K z wysoką częstotliwością bitów wynoszącą 100Mbps.
  • Podłącz aparat do zewnętrznego monitora HDMI i włącz opcję HDMI Rec Control, aby automatycznie udostępnić czysty sygnał HDMI w chwili naciśnięcia spustu migawki. Ułatwia to rozpoczęcie nagrywania wideo 4K idealnie we właściwym momencie.
  • Tryby Symulacji filmu światłoczułego, popularne w odniesieniu do zdjęć, można stosować także do nagrań wideo.
  • Na przykład, można skorzystać z opcji “Classic Chrome”, aby nadać materiałowi filmowemu dokumentalny charakter poprzez przygaszoną kolorystykę i bogatą tonację, czy też z opcji “ACROS”, by stworzyć monochromatyczny materiał filmowy z płynnym przechodzeniem gradacji odcieni oraz intensywnym odwzorowaniem czerni. Dostępnych jest dziewięć różnych opcji .
  • Przy filmowaniu Full HD można wybierać spośród sześciu ustawień częstotliwości klatek: 59.94 fps, 50 fps, 29.97 fps, 25 fps, 24 fps and 23.98 fps.
  • Podczas filmowania można też korzystać z manualnej ekspozycji. Wartość przysłony, czas migawki9 oraz czułość ISO można zmieniać, definiując samemu ekspozycję rejestrowanego nagrania filmowego

9. Wartość przysłony oraz czas migawki mogą być zmieniane podczas filmowania. Można ustawiać jedynie czasy migawki, które są krótsze od częstotliwości klatek filmu.

24 wysokiej jakość obiektywy FUJINON z mocowaniem X, które zapewniają najwyższą jakość obrazu i wszechstronność fotografowania

  • Obiektywy Fujinon z mocowaniem X charakteryzujące się niezwykle wysoką precyzją optyczną zostały opracowane, by zapewniać wysoką rozdzielczość obrazu na całej powerzchni kadru aż do samych jego krawędzi. Ponadto obiektywy te oferują dużą jasność oraz wyróżniają sie kompaktową formą przyczyniającą się do mobilnego charakteru systemu serii X.
  • Wprowadzany dziś obiektyw FUJINON XF50mm F2 R WR, dołącza do popularnych już obiektywów FUJINON XF35mm F2 R WR oraz FUJINON XF23mm F2 R WR. Nowy obiektyw, niezależnie od swych kompaktowych wymiarów wyróżnia się doskonałą ostrością i doskonale pasuje do niewielkiego i prawdziwie mobilnego korpusu X-T20.

Funkcje kreatywne aparatu X-T20

  • W aparacie X-T20 dostępne są funkcje Zaawansowanego filtra. Użytkownicy mogą wybierać spośród ośmiu różnych efektów artystycznych.
  • Funkcja Wielokrotnej Ekspozycji daje możliwość połączenia dwóch oddzielnych motywów na jednym zdjęciu, co można wykorzystać np. by dodać postaci do pustej scenerii.
  • Dostępne jest też fotografowanie z interwałem czasowym, które pozwala na wykonywanie zdjęć w określonych odstępach czasowych – od 1 sekundy do 24 godzin – a liczba kadrów, jaką można w ten sposób zarejestrować jest nieograniczona.
  • W aparacie dostępna jest całkiem bezgłośna elektroniczna migawka zapewniająca czasy ekspozycji do 1/32000 sek. Stosując ją można wykonywać zdjęcia z niewielką głębią ostrości przy całkowicie otwartej przysłonie, np. na ośnieżonych stokach czy na plaży w pełnym słońcu. W związku z tym, że migawka ta nie ma żadnych mechanicznych części, znacznie łatwiej można uzyskać naturalne, niepozowane ujęcia zwierząt czy śpiących dzieci.
  • Spośród innych funkcji należy wspomnieć Cyfrowy Podział Obrazu dla precyzyjnego manualnego ustawiania ostrości oraz funkcję Wierzchołków ostrości (Focus Peaking), która zaznacza w fotografowanym obiekcie obszary o wysokim kontraście. Obszary te mogą być wyróżniane kolorem białym, czerwonym lub niebieskim i stanowią wskazówkę dla fotografującego ułatwiającą ustawienie ostrości w przypadku scen i motywów, dla który trudno jest ustawić ostrość.

Zintegrowane Wi-Fi, aby fotografować z poziomu smartfonu czy tabletu10

  • Pobierając do swojego smartfonu lub tabletu bezpłatną aplikację FUJIFILM Camera Remote użytkownik może skorzystać z funkcji zdalnego sterowania, która zapewnia bogatą kontrolę nad parametrami zdjęcia nawet z odległości. Funkcja ta doskonale sprawdzi się przy wykonywaniu zdjęć grupowych, autoportretów czy też przy fotografowaniu zwierząt w ich naturalnym środowisku
  • Zdjęcia i materiały wideo można wysyłać np. do smartfona prostą, jednodotykową operacją. Zdjęcia i filmy znajdujące się w aparacie można przeglądać, wybierać i importować do smartfona, a wszystko to bez potrzeby wprowadzania ID czy hasła. Można także dodawać do zdjęć informacje o lokalizacji pobierane ze smartfonu lub tabletu.
  • Zdjęcia mogą być wysyłane bezpośrednio z aparatu do drukarki instax SHARE Smartphone Printer, aby natychmiast otrzymać odbitki instax.
  • Obsługiwany jest transfer Wi-Fi® 11, co pozwala na bezprzewodowy backup danych w komputerze12.

10. Smartfony i tablety z systemem AndroidTM, iPhone / iPad.
11. Wi-Fi® jest zarejestrowanym znakiem towarowym Wi-Fi Alliance®.
12. W komputerze należy najpierw zainstalować bezpłatne oprogramowanie FUJIFILM PC AutoSave.

Fujifilm X-T20

Gama doskonałych akcesoriów

  • Skórzany futerał BLC-XT10
    Stylowy futerał wykonany z prawdziwej skóry wyróżnia się wspaniałą fakturą i doskonale pasuje do klasycznego designu aparatu X-T20. Futerał odpowiednio zabezpiecza aparat X-T20, a jednocześnie można wymienić w nim baterię bez potrzeby zdejmowania futerału. W komplecie z futerałem znajduje się skórzany pasek do zawieszenia aparatu na ręku oraz materiałowy pokrowiec.
    Dodatkowy uchwyt zapewnia bardziej pewne trzymanie aparatu. Gdy uchwyt jest dołączony do aparatu swobodnie można wymieniać baterię i kartę pamięci. Dodatkowo, w osi optycznej aparatu posiada on mocowanie statywu. Można też wykorzystać płytkę Arca-Swiss, jako szybko zwalniane mocowanie ułatwiające montowanie aparatu na kompatybilnych z nią statywach
  • Uchwyt MHG-XT10
    Dodatkowy uchwyt zapewnia bardziej pewne trzymanie aparatu. Gdy uchwyt jest dołączony do aparatu swobodnie można wymieniać baterię i kartę pamięci. Dodatkowo, w osi optycznej aparatu posiada on mocowanie statywu, zaś podstawa uchwytu wyposażona jest w wystającą płytką o szerokości a 38mm ze specjalnym zazębieniem, która szybkie mocowanie na odpowiedniej głowicy statywu.
  • Adapter mocowania M dla kompatybilności z dodatkowymi obiektywami
  • Pierścień pośredni Makro - MCEX-16/MCEX-11
    Dostępne są dwa pierścienie (16mm oraz 11mm), które umieszcza się pomiędzy korpusem aparatu fotograficznego a wymiennym obiektywem, co umożliwia uzyskiwanie powiększeń przy makrofotografii.
  • Dodatkowe lampy błyskowe mocowane na gorącej stopce
    Dostępne są cztery typy zewnętrznych lamp błyskowych FUJIFILM, z których każda zapewnia precyzyjną automatyczną kontrolę błysku TTL. Lampy błyskowe EF-20 oraz EF-X20 mają liczbę przewodnią 20, natomiast lampa błyskowa EF-42 ma liczbę przewodnią 42. Najnowsza zewnętrzna lampa błyskowa Fujifilm, EF-X500, wyróżnia się liczbą przewodnią 50.
  • Zewnętrzny mikrofon stereofoniczny MIC-ST1
    Umożliwia realizację realistycznych nagrań głosowych stanowiących ścieżkę dźwiękową wysokiej jakości materiałów wideo Full HD oraz 4K.
  • Filtry ochronne (PRF-39, PRF-43, PRF-46, PRF-52, PRF-58, PRF-62, PRF-67, PRF-72 and PRF-77)
  • Złączka DC CP-W126
  • Zasilacz sieciowy AC-9V


Komentarze czytelników (34)
  1. podpis
    podpis 19 stycznia 2017, 11:36

    Fajny - i cena nie z kosmosu, jak za szkła do X'ow.

  2. warszawiak
    warszawiak 19 stycznia 2017, 12:06

    jak dla mnie to ten aparat ma źle zaprojektowaną ergonomię (no przynajmniej dla fotografujących w RAWach)
    no chyba, że ktoś częściej zmienia śmieszne filtry niż iso (drugie pokrętło)
    ma mniejszy wizjer niż XT2, bo musiała się zmieścić lampa
    poza tym jest brzydki

    wolałbym, gdyby zaktualizowali serię E, ale za pewne XT10 lepie się sprzedawało
    może X-E było zbyt egzotyczne?

  3. monangel
    monangel 19 stycznia 2017, 13:53

    Warszawiaku, widocznie jestes skrzywiony artystycznie bo seria X0T20 i X-T10 ma wygląd analgowych luster a te podobały się większości. To aurat najładniejsze bezlustra a nie grubasy jak panasonic czy przedziwne kształty sony.
    Klasyka i prostota. Genialne.

  4. bradley
    bradley 19 stycznia 2017, 15:53

    Na zdjęciach rzeczywiście prezentuje się nieszczególnie ale w realu jest dużo lepiej. Przynajmniej tak było z T10

  5. 2marekm
    2marekm 19 stycznia 2017, 16:53

    Mnie X-T10 i X-T20 się nie podoba, ponieważ wygląda jak ruski Zenit i ma za mały uchwyt /grip/. Z tą "magią obrazka" to też wielka przesada.

  6. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 19 stycznia 2017, 17:41

    monangel -
    link

    Zauwazyles tu cos o wygladzie?

    Poza tym kwestia czy analogowe lustra podobaly sie wiekszosci jest dyskusyjna. Podobaly sie kiedy innych opcji nie bylo.

  7. warszawiak
    warszawiak 19 stycznia 2017, 18:02

    Używałem XT10 przez rok i z czasem mi się coraz mniej podobał...

  8. Szabla
    Szabla 19 stycznia 2017, 19:24

    Tak wyglądąły lustrzanki, ale w latach 70-tych.

  9. monangel
    monangel 19 stycznia 2017, 19:27

    Komisarz ryba
    a Ty założyłeś okulary? Napisał że jest brzydki więc stąd o wyglądzie. koro miliony fotografowały 20 lat temu lustrzankami analogowymi i wszystkim się podobało a teraz nagle żeby tylko pojęczęć to wypisuja dyrdymały że brzyski że analogowy...a jakie były aparaty ? tak włąsnie ustawiało się przysłone, czas kiedys a nie jak w dziecinnym zabawkach 9dzisiejszych lustrach) niedługo głosem będzie sterowane...paranoja.
    Nie dziwię się że nas Polaków nigdzie nie lubią i wsędzie nas mają dość. Co nie wyjdzie to żle. Nie było 50-tki taniej (w porownaniu do 1.2) w fuji to zle. Wyszła to ryk że drogo. A moze nie jest drogo tylko za mało zarabiacie ? w jakim systemie bezlusterkowym stałki sa tanie ? w zadnym, bezlustra to także moda, dla majątnych a nie dla lażdego. jak komus za droga niech kupi D80 i stałkę za 3 stówki i pstryka. Proste.

  10. monangel
    monangel 19 stycznia 2017, 19:31

    Szabla

    I te z lat 70-tych wyglądały jak prawdziwe aparaty a nie mydelniczki jak w sony, albo cegły jak u Panasonica....

  11. 19 stycznia 2017, 19:52

    Ale faktycznie ma w sobie coś z Zenita, czego akurat na plus nie zaliczam :P Jeśli już o estetyce mowa, to jednak Olki OM-D wypadają najlepiej ze wszystkich bezluster, w jednoznaczny - ale i unowocześniony - sposób nawiązując do analogowych OM-ów (równie ładnych). Za to dla równowagi ładniejsze są stałki Fuji (te f/2 WR) :)

    O ergonomii się nie wypowiadam, bo w ręce nie trzymałem.

  12. 19 stycznia 2017, 19:54

    Ciekawe jak Acros wypada.

  13. warszawiak
    warszawiak 19 stycznia 2017, 21:11

    @monoangel
    Kurka, dzisiaj założyłem konto na Optycznych i dzisiaj je też skasuje...

  14. zoom2
    zoom2 19 stycznia 2017, 21:17

    @warszawiak,
    raczej nie wzmocniłeś naszej grupy intelektualnie, więc spokojnie skasuj się.
    Nie uznamy tego za stratę.

  15. 2marekm
    2marekm 19 stycznia 2017, 21:23

    Nie ma co gadać, najładniejsze są Sony A6000, A6300. Ergonomia znakomita...a jaki uchwyt.

  16. 19 stycznia 2017, 22:07

    Dla mnie xt10 jest za mały i ma słabą ergonomie. Tez bym przywitał x-e3 w takim odsiwiezeniu jakie dostal xt20. Sam posiadam x-e2 i leży mi bardziej niż seria XT.

  17. 19 stycznia 2017, 22:19

    Ufff...nareszcie w X-T20 jest dotykowy LCD.

  18. Szabla
    Szabla 19 stycznia 2017, 22:56

    To pokrętło z przodu przypomina mi nieco inne pokrętło, z boku ;)
    link

  19. Piter
    Piter 19 stycznia 2017, 23:11

    Szabla, jesteś świetnym krytykiem. Może dasz nam link do Twoich fotografii. Zobaczymy, ocenimy i potem pogadamy?

  20. PDamian
    PDamian 19 stycznia 2017, 23:25

    Szabla, ciekawe czy wersja Graphite Silver będzie.

    Zenka była link

  21. fanmario
    fanmario 20 stycznia 2017, 00:29

    Wygląda surowo i klasycznie.
    Dla mnie to zaleta.
    Dla robiących street wygląda jak marzenie a potrafi o wiele więcej ;)

  22. romeczek
    romeczek 20 stycznia 2017, 00:55

    No fajnie. Jest 4K. Ale... nowoczesne bezlusterkowce oferują stabilizację matrycy...

  23. romeczek
    romeczek 20 stycznia 2017, 00:59

    No i powyżej 10 minut 4K. Raczej. :D

  24. Szabla
    Szabla 20 stycznia 2017, 09:00

    @Piter, co Ty z rządu jesteś? Na żartach się nie znasz? Bzdurzymy radośnie o wzornictwie, a nie o fotografiach. :D

  25. Rotpil
    Rotpil 20 stycznia 2017, 21:52

    Podobieństwo do Zenita TTL jest ogromne. Fuji postawiło w większości na stylistykę retro bo jest ona obecnie modna i dobrze się sprzedaje. Ja sam należę do osób uważających, że stare aparaty miały więcej uroku. Tyle, że urok to jedno a ergonomia coś zupełnie innego. Przez kilkadziesiąt lat dopracowano ją znacznie bardziej i obecnie takie aparaty jak seria Nikona D800 czy Canona 5D są pod tym względem daleko doskonalsze. Trzeba jednak brać pod uwagę, że dla amatorów pstrykających zdjęcia w trybie auto czy choćby nieco ambitniejszych nie ma to aż tak dużego znaczenia, zaś "kupowanie oczami" to walor ogromny dla producenta.

  26. jaro63
    jaro63 20 stycznia 2017, 22:26

    Podobieństwo - bardziej do "Paktiki MTL" niż "Zenita". Wygląd to rzecz gustu, a o gustach się nie dyskutuje. Wiadomo że każdy ma ten najładniejszy i najdoskonalszy aparat jaki stworzono. Więc pozwólmy Fuji konstruować i produkować a czas pokaże czy się obroni. Dla mnie X-T10 czy X-T20 są ładne dobrze wykonane i oryginalne, jak prawie wszystkie aparaty Fuji. Brawo dla tej nie tuzinkowej firmy.

  27. Rotpil
    Rotpil 20 stycznia 2017, 23:56

    @jaro63 - ładne ? - rzecz gustu, ale mnie się podobają. Dobrze wykonane ? - na pewno tak. Oryginalne ? - jeśli są podobne do starych aparatów, czy to Zenita czy Praktiki MTL to raczej trudno pisać o oryginalności. Choć lepiej czerpać z dobrych wzorców niż tworzyć maszkary takie jak Leica S2, Zenit 412 czy Hasselblad Stellar.

  28. darekw1967
    darekw1967 21 stycznia 2017, 21:29

    Wyglad to kwestia gustu.
    Dla mnie w fuji glownie linia X-T10, X-T20 bardzo sie podoba.
    Ergonomia jest na wysokim poziomie.
    Zastanawiam sie nad DR-em w X-T20 bo X-T10 ma lepszy DR od tych nowych fuji. Nie wiem czy pchanie sie w wieksze rozdzielczosci matryc to dobre rozwiazania i czy nie odbije sie to fuji bokiem.

  29. PDamian
    PDamian 21 stycznia 2017, 21:41

    "i czy nie odbije sie to fuji bokiem"
    -wyjdzie rykoszetem

  30. Chris62
    Chris62 24 stycznia 2017, 22:07

    darekw1967
    21 stycznia 2017, 21:29
    Nie wiem czy pchanie sie w wieksze rozdzielczosci matryc to dobre rozwiazania i czy nie odbije sie to fuji bokiem.
    ===
    Jakie one większe?
    Samsung NX1 ma 28 MP i świetne osiągi.
    Kwestia zastosowanych technologii.

  31. 25 stycznia 2017, 10:39

    @Chris62 "Jakie one większe? Samsung NX1 ma 28 MP i świetne osiągi."
    To zależy od potrzeb, do wyświetlania w 4K to i 10 Mpx wystarczy. Chyba że ktoś robi często odbitki większe niż 40 x 60 cm, wtedy to ma sens. Z matrycy 16 Mpx można uzyskać zdjęcie 30 x 50 cm, jak często zlecałeś większe odbitki?

  32. mrawi
    mrawi 25 stycznia 2017, 20:36

    "janek_wu 25 stycznia 2017, 10:39"

    Nie chodzi o odbitki, ale o możliwość cropowania. Przy 28 są znacznie większe możliwości niż przy 16 :).

  33. areekw
    areekw 24 lutego 2017, 08:42

    @Rtopil ale zenit 412 i to najgorzej wyglądający aparat jaki w życiu widziałem. Leica też nie jest wcale ładniejsza. jeszcze w miarę ten hassleblad wygląda ale też szału nie ma. Do Xt10 xt20 możesz też dołączyć grip z poszerzonym chwytem z przodu i też drewniany tak jak jest to w przypadku

    @warszawiak - może i miałeś xt10 ale chyba nie do końca ogarniałeś obsługę. Po to masz 7 przycisków do których możesz przypisać funkcję którą chcesz - aby właśnie mimo braku osobnego pokrętła iso mieć to np pod przednim pokrętłem, do którego da się to przypisać. wystarczy poczytać instrukcję obsługi.
    Ale jak to się mówi "chu**ej baletnicy..."

    A co do serii X-e to jest to fajny aparat, który jest modelem analogicznie niższym do x-pro jak xt10/xt20 do serii xt1/xt2
    jednym ta seria leży innym w ogóle ale pisanie i biadolenie o tym, że aparat Ci się nie podoba bo nie zrobili takiego jak Ty chcesz to nawet nie jest śmieszne tylko żałosne.

    Jak chcesz żeby zrobili coś takiego jak Ty chcesz to zamiast siedzieć na forach i w internecie zacznij robić dobre zdjęcia - tak aby Cię na świecie dostrzegli to będziesz robił Leicą i nie będziesz psioczył. Może Fuji albo inny producent zaproponuje Ci wtedy abyś razem z nimi stworzył nowy aparat pytając właśnie Ciebie jak powinien wyglądać aparat idealny....

  34. Światłowid
    Światłowid 9 kwietnia 2017, 15:43

    Jeżeli mowa o podobieństwie do Zenita, to raczej do tych z serii TTL, jeszcze całkiem metalowych. Akurat wzorniczo nie były takie najgorsze.
    Natomiast ergonomia, przynajmniej dla mnie, ma się lepiej, jak wizjer jest na środku.To stylizacje na dalmierzowca uważam za bardziej "fashion", bo jak dalmierz musiał mieć okienko w tym miejscu, to w elektronicznym może być gdziekolwiek. Mnie osobiście wygodniej było trzymać klasyczne lustrzanki, zwłaszcza z cięższym obiektywem. Dobre oparcie o łuk brwiowy i grzbiet nosa nieźle stabilizuje. W moim X-E1 używam lewego oka a prawym jakoś nieporęcznie. W Zenicie mogłem jak chciałem.
    A w tym XT20 podoba mi się odchylany ekran - to tak, jak możliwość wymiany pryzmatu na kominek - bardzo przydatne do portretu. Wreszcie kontrola zdalna z Androida - to bardzo przydatne i ładnie, że firma nie pokusiła się z chciwości na jakieś specjalne i drogie akcesoria, tylko udostępniła proste rozwiązanie, skoro możliwe. Będzie im to wynagrodzone w sprzedaży optyki. Większa gęstość matrycy? - jak działa, to czemu nie. To poprawia wykorzystanie "stałek" - można wykadrować zamiast żonglować obiektywami. Ostrzenie na dotykowym ekranie to wreszcie jakieś godne zastępstwo ręcznego ostrzenia jasnym obiektywem MF na gładkiej matówce. Argumenty przeciw są irracjonalne.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.