Fujifilm GFX 50S - przykładowe zdjęcia
Zapraszamy do obejrzenia galerii przykładowych zdjęć wykonanych średnioformatowym bezlusterkowcem Fujifilm GFX 50S, do którego podpięty był obiektyw Fujinon GF 32-64 mm f/4 R LM WR.
Tradycyjnie wszystkie fotografie zostały zrobione przy minimalnym poziomie wyostrzania i wyłączonej redukcji szumów, , a używany przez nas egzemplarz był przedprodukcyjny, więc jakość zdjęć w finalnej wersji może być inna.
Przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 57 mm, f/5.6, exp. 1/1300 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 12.34 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 33 mm, f/5.6, exp. 1/1100 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 15.42 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 33 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 13.7 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 40 mm, f/4.0, exp. 1/1100 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 12.47 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 40 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 10.97 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 40 mm, f/4.0, exp. 1/2400 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 13.82 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 47 mm, f/8.0, exp. 1/1000 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 14.9 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 36 mm, f/4.0, exp. 1/220 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 9.48 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 64 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, x pix, 12.56 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 32 mm, f/4.0, exp. 1/1400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 12.2 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/950 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 11.86 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 32 mm, f/4.0, exp. 1/850 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 14.72 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 60 mm, f/4.0, exp. 1/850 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 14.1 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 60 mm, f/6.4, exp. 1/350 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 14.43 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/680 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 17.59 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 48 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 18.35 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 64 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 18.51 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 20.26 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 14.43 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 52 mm, f/5.6, exp. 1/680 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 15.88 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 14.88 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 42 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 14.83 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 34 mm, f/5.6, exp. 1/220 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 16.34 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 34 mm, f/5.6, exp. 1/85 sek., ISO 800 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 15.62 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 34 mm, f/5.6, exp. 1/340 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 17.67 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 34 mm, f/4.0, exp. 1/240 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 14.99 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 34 mm, f/5.6, exp. 1/120 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 15.05 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 34 mm, f/8.0, exp. 1/58 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 15.31 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 34 mm, f/11.0, exp. 1/28 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 15.44 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 34 mm, f/5.6, exp. 1/85 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, x pix, 20.7 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 34 mm, f/5.6, exp. 1/42 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, x pix, 18.96 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 34 mm, f/5.6, exp. 1/20 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, x pix, 17.67 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 64 mm, f/4.0, exp. 1/75 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, x pix, 20.97 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/20 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 18.73 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/45 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 20.83 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 43 mm, f/5.6, exp. 1/210 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, x pix, 22.03 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 43 mm, f/5.6, exp. 1/110 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 18.52 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 43 mm, f/5.6, exp. 1/56 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 16.31 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 43 mm, f/5.6, exp. 1/27 sek., ISO 1600 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 14.77 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 43 mm, f/5.0, exp. 1/27 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 14.6 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 43 mm, f/5.0, exp. 1/58 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 16.97 MB |
Aparat: Fujifilm GFX 50s + GF 32-64 mm f/4
Parametry: 43 mm, f/5.0, exp. 1/125 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 8256 x 6192 pix, 20.33 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Treść zdjęć z małymi wyjątkami beznadziejna.
I co niby te rozmydlone pliki JPG mają powiedzieć o możliwościach tego zestawu?
1 RAW dał by nieskończenie więcej... Jak boicie się o przestrzeń na serwerze, dajcie 3 pliki RAW zamiast całego tego szajsu.
filemon112 - majac na ich zrobienie 20 minut ciezko wzniesc sie na wyzyny artyzmu
Nazywanie tego aparatu średnim formatem jest mniej uzasadnione, niż nazywanie APS-C "pełną klatką". Wystarczy spojrzeć na grafikę porównującą wymiary matryc.
@rolech - wspomnijcie o tym następnym razem w tekście, to nie będzie takich zarzutów :).
Nie o artyzm chodzi... 20 min to czas w którym nawet ogarnięty kotleciarz zrobi zdjęcia, których nie trzeba się będzie wstydzić. To dłużej niż trwa np. ślub cywilny, a to by dopiero było jeśli oddając foty powiedział by, że: "majac na ich zrobienie 20 minut ciezko wzniesc sie na wyzyny artyzmu" :)
bladyrunner - i na pewno na tym slubie cywilnym focisz sprzetem, ktory masz pierwszy raz w rekach, a w okol biega setka innych osob chcacych zrobic podobne zdjecia i w ciagu tego czasu musisz tez ustawic wszelkie opcje w aparacie wedle wlasnych upodoban, nie majac dostepu do istrukcji.
Ta pani ze smyczą pilnowała aparatu?
Nie focę na ślubach, ale kiedyś to robiłem, więc znam materię. Zresztą nie ma to znaczenia, bo to był tylko przykład. Chodzi o to, że każdy profesjonalny fotograf (nawet taki sobie) poradziłby sobie z tą sytuacją, dlaczego? Bo najpierw dowiedziałby się ile będzie miał czasu, a wiedząc że będzie go mało, poszukałby wcześniej kadrów, tak żeby potem maksymalnie wykorzystać każdą minutę.
Ja od nikogo nie wymagam, żeby był profesjonalnym fotografem, ale skoro to portal dotyczący sprzętu także dla profesjonalistów, to może wypadałoby zatrudnić w końcu takiego, bo to już po prostu wstyd.
Szkoda że z zuma ;(
@bladyrunner
20 minut na 42 oszałamiające kadry?
Spróbuj:
link
bladyrunner - na takej koneferencji nigdy nie wiesz ile masz czasu, nie wiesz kiedy bedziesz musial oddac aparat kolejnej osobie, nie wiesz gdzie bedziesz mogl robic zdjecia, czy pozwola ci wyjsc na dwor, czy przejsc do innej sali.
Ale widze, ze ty i tak wiesz lepiej, nie bedac w tej sytuacji, wszystko bys za wczasu zaplanowal, kadry sobie w glowie poukladal. tak wiec nie ma co dalej dyskutowac. EOT
Jak już pisałem coraz więcej na portalu artystów.
Takie czasy...
@bladyrunner to teraz jesteś zobligowany do 20 minutowej "sesji" na festiwalu optycznych sprzętem, którego nigdy nie używałeś, do którego nawet manuala nie ma na sieci i w którym wszystko zostało poprzestawiane przez poprzednich testujących - powodzenia ;)
Przysłona, czas, ISO - mega trudne...
Kiepskiej baletnicy...
Całkiem przyjemnie się patrzy. Nieostrości znośne jak na dzisiejsze czasy, fajnie nawet separuje. Iso też wydaje się ok. Pytanie tylko czy takiej jakości nie uzyska się przyzwoitym FF bo myślę, że da się to zrobić.. Bez porównania 1 : 1 i na podstawie jpg wiele powiedzieć się nie da. Koncepcja aparatu fajna.
bladyrunner zapomniałeś o najważniejszym-ustawienia jpga na minus.
Tak, o tym parametrze zapomniałem...
Straszne zniekształcenia geometryczne ma ten zoom: lewe (na zdjęciu prawe) ramię miłej pani w czerwonym jest 5 centymetrów wyżej niż prawe (na zdjęciu lewe) a jest tylko 10% dalej od centrum kadru niż prawe. Strach fotografować ludzi na skraju kadru :)
Larsik,
bo na (jej) prawym ramieniu ciąży torba
z trzema mielonkami turystycznymi, paprykarzem i kajzerkami.
W życiu nie pojadę do Nicei! :P
#wżyciuniepojadędoNicei
@Szabla - Dlaczego? Byles juz gdzies?
A Pani Joasia jak zwykle wygląda czarująco.
@rolech: chyba zauważyłeś, że rozmowa z bladyrunnerem z konieczności musi sprowadzić się do udowadniania, że nie jest się wielbłądem. Szkoda na to czasu.
To róbcie w RAWie wystarczą 2-3 dobre nieporuszone zdjęcia zamiast tony mydlanego badziewia. Kto średnim formatem robi zdjęcia w jpegach?
Co jest nie tak ze zdjęciem "baletnicy"?
Niby ISO "tylko" 12800, a szumy jak z kompaktu na ISO 3200.
Nie rozumiem?! Kiepskie światło?
@Borat - optyczne to nie jest strona fotograficzna. Pliki w formacie RAW wykraczaja poza ich kompetencje...
w pierwszaj chwili rozczarowanie . dokladniej przeanalizowalem pare zdjec i spadl mi kamien z serca - wyraznie wystepuje blad AF - FF.
jesli poszukac ostrosci wczesniej niz przypuszczamy, ze zostalo wyostrzone na zdrowy rozum , okazuje sie , ze jest znakomita.
nie ogladalem wszystkich zdjec , ale na kilku tak jest.
Bardzo duzo szczegolow... Jednak chyba warto dolozyc do X1D i w sporo mniejszej puszce (i ladniejszej moim zdaniem) dodatkowo zyskac 16 bitowy kolor. Nie chwalac sie Fujifilm zalaczylo zdjecia obiektywow Hasselblad H w dziale GFX :)
Sporo tu pełnych szczęścia użytkowników FF. Cokolwiek by nie pokazać to wszystko co nie jest z ich fanatycznie uwielbianych fullfrajmów (najlepiej C ewentualnie N) będzie be...
@Gumis
W linku poniżej masz test X1D i różowo to on nie wypadł.
link
Mając Pentax K-1 i Limitedy FA 31, 43, 77, nie widzę potrzeby kupowania tego Fuji za dużo wyższą cenę, chyba że ktoś rzeczywiście potrzebuje większy wydruk.
Mimo, że Limietedy to nie nowe konstrukcję, rezultaty na K-1 są świetne mimo tak małych wymiarów. W pełnej rozdzielczości obrazki nie gorsze niż z tego Fuji.
Niech jeszcze Pentax wypuści z dwie szerokie stałki i byłoby i system jest będzie świetny.
LR. Dlaczego źle wypadł? Choćby przejścia tonalne w portrecie. Czym osiągniesz coś podobnego?
@SBB
Głównie zwróciłem uwagę na ostrość, jeżeli chodzi o przejścia tonalne to zgoda.
LR, nie nudzi ci się?
wczoraj, fotoblogia.pl w komentarzach pod artkułem "Czekając na Sony A9? Moje dwa lata z Sony - podsumowanie" LR napisał:
"Autor pisze o małych i dobrych obiektywach a chciałby jeszcze AF i świetnej jakości obrazowanie.
Proponuję autorowi przetestować Pentaxa K-1 z serią obiektywów Limited FA 31/1.8 , 43/1.9 , 77/1.8
Używam tego zestawu i jakość obrazowania jest znakomita nawet na pełnej rozdzielczości 36MP
W dodatku obiektywy mają AF. Co ciekawe FA 43/1.9 Ltd. i FA 77/1.8 Ltd. mają średnicę filtra tylko 49mm więc są to kruszynki. Fa 31/1.8 Ltd. ma filtr 58mm ale i tak jest to w miarę mały obiektyw.
Jakość obrazu od ISO 100 w górę jest jeszcze lepsza niż u wspomnianego Nikona D810 który jest świetnym korpusem." link
"Mimo, że Limietedy to nie nowe konstrukcję, rezultaty na K-1 są świetne mimo tak małych wymiarów. W pełnej rozdzielczości obrazki nie gorsze niż z tego Fuji."
-wątpię.
Skąd ta pewność?
@PDamian
Piszę to co widzę na zdjęciach które robię, jeżeli masz możliwość sprawdzenia to proponuję sprawdzić te trzy Limitedy które wymieniłem na przysłonach od F4 do F8 i będziesz wiedział o czym mówię.
Na nowych zoomach które są więcej jak dobre jeżeli chodzi o zoom takiej jakości jak z w/w Limitedów nie uzyskasz. Czekam na nowe stałki od Pentaxa poniżej 31mm bo mi tego brakuje.
PS. Nie nudzi mi się,
@Nissin: nie, ale już raz chciałem :D
Pokoradlasztuki a skąd w bezlusterkowcu mialby niby występować ff lub bf, przeciez tam nie ma lustra żeby czujnik mogł źle odczytać odległość, wlaśnie po to zostały wymysłone bezlustra aby blędy ff-bf wyeliminować z gry
@PDamian
Głównie chodziło mi o stosunek jakości do ceny tego nowego Fuji do Pentaxa K-1.
Lubię liczyć złotówki, a tak na marginesie to nowy Fujik bardzo mi się podoba jeżeli chodzi o wygląd. Jest do druga firma po Pentaxie która przykuwa moją uwagę, a trzecią jest Leica.
Zdjęcia są kiepskiej jakości co może wynikać z niedopracowania aparatu, ale także kompletnie chybionej jego koncepcji. To produkt marketingowy, stworzony by nie pozostawić Fuji w segmencie APS-C - taki rodzaj zbędnej choć krzykliwej nadbudowy.
Mam dwa pytania, może ktoś wie:
1. Po kiego wysyłać strategicznego człowieka Optycznych do zagrożonego terroryzmem miasta?
2. Powtórzę za @Boratem: "Kto średnim formatem robi zdjęcia w jpegach?"
I po co?
@cedrys - a średni format to co? nie wolno robić w jpg, czy jak?
Jak ktoś ma system strefowy w małym palcu, to po kiego ma robić w raw???
Jak zapanuje nad całym oświetleniem, np w studiu, to też po kiego w raw???
No i w końcu, nie po to Fuji chwali się najlepszym silnikiem JPG i nawiązuje do swoich filmów, żeby teraz komuś zabraniać robić w JPG...
Wiesz, że nie ma spiny i jest lajt - robisz jpg, wiesz, że może być srogo i na granicy możliwości sprzętu - robisz w raw. W czym problem?
Nie wszyscy tyrają "fotografię" typu 10zł za packshota i jeszcze "dwa razy robota", bo z rawem się trzeba szarpać, niektórzy robią to dla przyjemności. serio.
Z jakiegoś powodu redakcja boi się rawów. To tak jakby testujący Bugatti ograniczyli się do jazdy w terenie zabudowanym.
@LR
Znowu ta sama śpiewka. No to tańcząc tego kankana napiszę- po co pakować się w Pentaxa K1 i stare, drogie limitedyi, jak można kupić X T2 z zestawem jaśniejszych i ostrzejszych stałek XF w podobnych zakresach i będzie prawie identycznie. Albo w sumie, to Taki OMD m10 za 1/4 ceny też ogarnie temat, stałki są równieź bardzo ostre i do tego mamy stabilizację. A w sumie to taki najnowszy Iphone ma juz całkiem niezły obrazek i można go w kieszeni nosić...
@LR
Chłopie, załóż sobie blog i tam tryskaj dumą i radością, że masz K-1 z FA31, FA 43, FA 77 i opowiadaj, że to najlepszy zestaw na świecie, i że nawet MF się tu nie umywa. Tylko idź sobie.
A tak między nami - trzeba mieć naprawdę małe wymagania, żeby te starocie Pentaksa na śrubokręt, w dodatku Made in Vietnam podnosić do rangi cudów optyki. Do testów, które udowadniają bezzasadność ochów-achów nawet nie odsyłam, bo zaraz się okaże, że testerzy mieli felerne egzemplarze, że nie lubią Pentaksa i test sfałszowali itp. itd.
@ Yura
W profesjonalnej fotografii modowej czy reklamowej gdzie głownie wykorzystuje się takki sprzęt postprodukcja obrazu to podstawa.
@Yura,
"nie po to Fuji chwali się najlepszym silnikiem JPG i nawiązuje do swoich filmów, "
Mógłbyś mi wyjaśnić prosto co to jest ten silnik JPG? Bo dla mnie JPG to jest tylko standard kompresji stratnej pliku. Z tego co wiem, to wykonuje to dedykowany scalak, gdyż sprzętowo jest zawsze najszybciej. Chińczycy dawno by już rozpracowali ten cud-miód.
Powtarzasz marketingową bzdurę zasłyszaną w sieci.
No no, robi wrażenie. Nie spodziewałem się po zoomie, że będzie tak równo w całym kadrze. Ciekaw jestem co GF110 pokaże.
No i sensowne jpegi na wysokim iso. 12800 spokojnie do użytku nawet prosto z puszki, co się często nie zdarza.
Komentarze też robią wrażenie. Jak zawsze gdy co poniektórzy miłośnicy jedynie słusznego formatu poczują się "zagrożeni".
:-)
@Borat - bo ty zajmujesz się profesjonalną fotografią "modową czy reklamową" albo znasz takich ludzi.
Zdziwiłbyś się bardzo jak JPG jest popularny w środowiskach profesjonalnych. Po prostu nie wszystko wymaga gniecenia i krzywienia rawa, zwłaszcza kiedy wszystko dookoła ma się pod kontrolą, serio...
@cedrys - ale co mnie obchodzi scalak odpowiadający za zapis do jpg...
Jak nie rozumiesz, że jpg z puchy różni się u każdego producenta, to nie mamy o czym mówić.
tomdoe
6 lutego 2017, 19:35
Pokoradlasztuki a skąd w bezlusterkowcu mialby niby występować ff lub bf, przeciez tam nie ma lustra żeby czujnik mogł źle odczytać odległość, wlaśnie po to zostały wymysłone bezlustra aby blędy ff-bf wyeliminować z gry
--------------------------------------------------------------------------------------------------
to wcale nie musi byc uwarunkowane sprzetowo. to moze byc np przekadrowanie . np srodkowe zdjecie 7-y rzad od gory.
oczekiwalem max. ostrosci w srodku kadru czyli na tym budynku.
to maksimum przypada w okolicach znaku zakazu wjazdu , gdzies na numerach rejestracycjnych blizszego samochodu . Dlaczego ? - czy przekadrowanie , czy inna przyczyna? . cos podobnego wystepuje jeszcze na innym zdjeciu. nie chce fantazjowac na temat mozliwych przyczyn.
W kazdym razie biorac poprawke na manewr zmylajacy przeciwnika, czyli niewyostrzony jpg , wydaje sie rozdzeilczosc i ostrosc aparatu na bardzo wysokim poziomie.
@ rotpil
"...niedopracowania aparatu..." ha , ha , ha
coraz gulpsze posty wysylasz.
akurat niejaki rotpil wie lepiej od fuji jak sie robi dopracowane aparaty, ktory zreszta zna jedynie z prospüektow reklamiowych.
link
Produkt marketingowy ? - ha , ha , ha
powstaje bardzo ciekawy System.
przykładowe zdjęcia robiła tez konkurencja, nie czarujmy 20 min to jest wieczność , a z tego linku google wynika że miejsce to kopalnia kadrów . Na szczęście optycznie nie są od nauki kompozycji i zarzucanie im przy każdym newsie czy teście tego samego jest dziwne, czas było przywyknąć. Ludki sa tu dla wartości merytorycznej testów . Dobre zdjęcia można wykonać samemu...jak się umie . Co do fot daleko do X1D , co innego ergonomia i użyteczność. Pomijam że to najbrzydsze body ostatnich lat. Nie wiem co projektował wcześniej autor ale po formie wnioskuję że pralki .
....mi się i podobają zdjęcia [zwłaszcza seria o kocie\tcem polującej na gołebie, na plaży] . ......obiektyw też daje radę,
... rozumiem, że aktualnie tylko sony robi matryce do mf??? a ta konkretna 50mpx jest taka sama w pentaxie i hasselbladzie i gzienibudź...i " tylko" oprogramowanie jest różne....
...stąd moje pytanie: to dlaczego warto zaczynać zabawę z fuji? cenowo??? obiektywowo??? oświetleniowo???
@semptemberlicht
Nie tryskam dumą tylko dzielę się doświadczeniami. Co testów na tym portalu to nic nie mam. Pisałem o przysłonach od 4-8 i zobacz jak wyniki MTF w testach na tym portalu wyglądają wymienionych Limitedów. Zobacz też na jakiej rozdzielczości matrycy zostały testowane. Opierasz się chyba na słowach końcowych.
To może świadczyć o Twojej "ślepocie" lub braku rozumienia wykresów.
To że coś jest stare nie musi być złe, a że Made in Vietnam to też problemu nie widzę bo znajomi które takowe mają niczym się nie różnią od moich bo ja akurat mam Japan.
Piszesz jeszcze o wymaganiach to tak się składa, że wymagania mam duże i dlatego używam tych szkieł. Chcę uświadomić, że nie trzeba wydawać majątku żeby cieszyć się znakomitą optyka i aparatem a później już tylko efektem końcowym. Limited 43/1.9 był przez Pentaxa przez pewien czas produkowany dla Leica.
Dla pełnego otwory te obiektywy nie są tak dobre jak nowe konstrukcje ale dalej bardzo dobre. wystarczy przymknąć o jedną lub dwie przysłony i jest już bardzo dobrze. Natomiast na F 4-8 jest to dalej pierwsza liga. Średni format też przerabiałem i wiem co mówię. Jak zawsze najwięcej głosują tacy co takiego sprzętu w rękach nie mieli.
@staytuned
Spłyciłeś temat, chyba źle mnie zrozumiałeś.
@LR
"Piszesz jeszcze o wymaganiach to tak się składa, że wymagania mam duże i dlatego używam tych szkieł. Chcę uświadomić, że nie trzeba wydawać majątku żeby cieszyć się znakomitą optyka i aparatem a później już tylko efektem końcowym."
Oho, z grubej rury, widzę. Widzę, że mam do czynienia z nie byle kim. Mogę prosić o link do jakiejś strony z twoimi fotografiami?
Super Sprzęt ! :)))
The Fujifilm GFX 50S Review – Portable Beast
link
To właściwy link !
link
@DonYoorando,
Pewnie warto... Sprzęt zacny.
@LR,
Gwoli ścisłości to różnice w wersjach "japan" a "vietnam" niestety się pojawiają. W przypadku 43/1,9 znaczne. Pewnie (oby) nie dotyczy to wszystkich egzemplarzy.
Obiektyw ten nie był produkowany dla tylko z mocowaniem Leica.
Był to jeden z moich ulubionych obiektywów.
Za Fuji trzymam nieustannie kciuki. Gdybym na dziś budował system to z pewnością byłby to mój faworyt.
@LR
"Pisałem o przysłonach od 4-8 i zobacz jak wyniki MTF w testach na tym portalu wyglądają wymienionych Limitedów."
Niewiele lepiej niż niemal 10-krotnie tańszego DA 35/2.4. No dobra, ale jasne stałki kupuje się m.in. po to, aby z tego światła korzystać, a nie musieć przymykać o 2 EV aby nie było mydła.
"Chcę uświadomić, że nie trzeba wydawać majątku żeby cieszyć się znakomitą optyka "
Ekhm... 31/1.8 to 6 tys. zł, 43/1.9 - 3300 zł, 77/1.8 - 4150 zł, czyli mamy jakieś 13500 zł za 3 wcale nie bardzo jasne i przeciętne optycznie od pełnej dziury stałki
"Jak zawsze najwięcej głosują tacy co takiego sprzętu w rękach nie mieli."
Rozumiem, że fotografowałeś zarówno X1D jak i GFX 50S?
"Spłyciłeś temat"
A ty nie? Jak tak polecasz K-1 zamiast X1D, to podpowiedz, jak włączyć w nim migawkę centralną?
@mate,
"Ekhm... 31/1.8 to 6 tys. zł, 43/1.9 - 3300 zł, 77/1.8 - 4150 zł, czyli mamy jakieś 13500 zł za 3 wcale nie bardzo jasne i przeciętne optycznie od pełnej dziury stałki"
Owszem są dziś obiektywy jaśniejsze. Ostrość od pełnej dziury nie jest też jedynym wyznacznikiem jakości optycznej (aczkolwiek w/w obiektywom na pełnej dziurze specjalnie dużo do doskonałości nie brakuje). Życzyłbym większości tu komentującym takich (podobnych) obiektywów w torbie.
Chyba nie ma dużo lepszego AF od X1D link
link
Po obejrzeniu zdjęć mogę stwierdzić, że takie FF+ daje tylko (czy aż) tyle, że matryca nie jest przepakowana - tutaj mamy rozdzielczość 50MP przy zachowaniu jakości obrazka na poziomie matryc FF 36MP. Ale GFX50S rzeczywiście ma jakiś problem z AF - np. tutaj
link
ustawił ostrość na jezdnię i znak na samym dole kadru. Błąd na poziomie tanich kompaktów.
50 Mp na 24 x 36 to przepakowana matryca? :D
Yyy, ja tam widzę napisane "nie jest przepakowana" :D
@sloma_p
To przeczytaj jeszcze raz, co napisał Szabla :)
A shit racja brak porannej kawy robi swoje ;)
@Szabla
Stosunkowo, porównaj 5D IV z 5DS albo (z Twojej parafii) A99 II na wysokim ISO.
W poniższym linku sample z Fuji
link
@LR
Dzięki, jakość powala ale na wyższym ISO widać hot pixele.
Może nie będzie miał takich problemów z AF jak X-Pro 1.
Choć ostrość niektórych zdjęć faktycznie gdzieś poleciała.
A to mi moją pierwszą styczność z X-Pro przypomina.
Oby nie...
Jakość obrazka bardzo dobra, najważniejsze są dobre obiektywy.
Może być świetnie obrazujący aparat ale jeżeli optyka nie będzie na wysokim poziomie zachwytu nie będzie. Z tego co widać Fuji postarało się z optyką.
@fullfrontal: widzę, że jest lepiej przy większej ilości pikseli. O to chodziło?
jak dla mnie upgrade w stos. od ff widoczny gołym okiem nawet na tych fotach.
jak dla mnie format 44/33 w korpusie ff chyba byłby idealny. jest coś ciekawego pomiędzy 645 a ff, obrazek wchodzi w mf ale trzyma się blisko ff i zachowuje rysunek (soft, szkło) mf i mnie to właśnie odpowiada. a jeśli już brać pełny mf to dlaczego 645 a nie 67?
99% z piszących nie potrafi wykorzystać możliwości swojego sprzętu a biadoli że coś w tym jest nie teges. Fuji robi pierwszorzędną robotę, wymiksowało rynek odgrzewanych kotletów jakie serwowało się klienteli już od dawna. Bardzo fajne kompakty z serii x100 a teraz coś dla zawodowców. Ja bym marzył aby mieć czas i chęci uzyskiwać takie fotki jak dał w linku tadeusz69. Trochę pokory panowie, pianę z pyska czas wytrzeć i podyskutować merytorycznie. Ja się nie wypowiem, nie miałem i miał nie będę ale koncepcja mi się bardzo podoba. Zdrówko!
Trudno żeby sprzęt za tyle kasy był zły.
Jest świetny i jedyny problem to taki, że mało kto to kupi z uwagi na cenę.
Pozostaną tylko ludzie którym naprawde będzie potrzebny i będzie im służył do zarabiania.
Na pewno nie będzie służył do takich foci jak te powyższe.
Dla więszości to takie Ferrarri - kazdy by go chciał lecz w praktyce na codzień jeździ zwykłym d..wozem.