Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EF-S 18-55 mm f/4-5.6 IS STM

Canon EF-S 18-55 mm f/4-5.6 IS STM
15 lutego
2017 08:04

W ofercie firmy Canon pojawił się nowy obiektyw zoom dla początkujących fotografów. Model EF-S 18-55 mm f/4-5.6 IS STM wyposażony został w stabilizację obrazu o wydajności do 4 EV.

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Canon prezentuje obiektyw EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM.

Canon EF-S 18-55 mm f/4-5.6 IS STM

Obiektyw EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM to doskonały wybór dla początkujących użytkowników, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w różńych warunkach, od fotografii krajobrazów do portretów. To najmniejszy1 obiektyw tej klasy wyposażony w 4-stopniowy stabilizator obrazu, pozwalający uzyskać ostre zdjęcia w słabym świetle i przy pełnym zbliżeniu. Obiektyw posiada okrągłą 7-listkową przysłonę, która pozwala uzyskać estetyczny efekt rozmycia tła przydatny szczególnie w fotografii portretowej. Podczas nagrywania filmów, mechanizm Servo AF z niemal bezgłośnym silnikiem STM umożliwia płynne przejścia eliminując hałas silnika.

EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM - cechy kluczowe:

  • Zakres ogniskowej 18-55mm
  • Długość 61,8 mm przy wadze zaledwie 215 g
  • 4-stopniowa stabilizacja obrazu
  • Autofokus z silnikiem STM
  • Doskonała jakość obrazu

1. Wśród niewysuwanych obiektywów kitowych 18-55mm do aparatów DSLR, stan na luty 2017 r. wg badań Canon.


Komentarze czytelników (26)
  1. Matt
    Matt 15 lutego 2017, 08:20

    Taaak, kolejny kit był tym na co czekałem.

  2. Baggins
    Baggins 15 lutego 2017, 09:18

    Ciemno, coraz ciemniej. I tekst o fotografii portretowej, na przysłonie f/5.6 (bo taka będzie dostępna na maksymalnej ogniskowej) normalnie turlam się ze śmiechu.

  3. TomcioPaluszek
    TomcioPaluszek 15 lutego 2017, 09:41

    Ciemno coraz ciemniej bo różnica między 3,5 a 4 znikoma a wymiary mniejsze. Domyślam się, że własności optyczne będą co najmniej takie same jak poprzednika czyli bardzo dobre - przypominam, że w teście Photozone.de 18-55STM wypadł lepiej niż 15-85USM uchodzący za najlepszy spacerzoom do cropa Canona.
    Ten mały kit to po prostu dobry i tani i mały obiektyw krajobrazowy. I tyle.

  4. Adam Śmiałek
    Adam Śmiałek 15 lutego 2017, 10:14

    Wbrew pozorom może to być bardzo fajny obiektyw do filmowania, nie tylko z Canonem zresztą. Mały, lekki, tani i ze stabilizacją, a słabe światło w filmie nie jest problemem, bo filmowiec potrzebuje zwykle większej głębi ostrości niż fotograf.

  5. mate
    mate 15 lutego 2017, 10:45

    @JankoMuzykant
    Zgadza się, tylko dlaczego żaden producent luster nie potrafi (chce) zrobić te podstawowe kity jak w bezlustrach, czyli od 16 mm (a w Canonie od 15 mm), tego nie potrafię zrozumieć.

  6. Matt
    Matt 15 lutego 2017, 10:52

    @Baggins
    Mnóstwo zdjęć portretowych robię na f/5.6 czy f/8. I to obiektywem o świetle f/1.4. No ale widocznie słyszałem coś więcej o głębi ostrości.

  7. TomcioPaluszek
    TomcioPaluszek 15 lutego 2017, 10:58

    W bezlustrach są inne proporcje między rozmiarami matrycy a odległością od obiektywu niż w cropowych lustrzankach. Nie znam się dobrze na optyce ale myślę, ze to może być przyczyna. Przecież są obiektywy kasy Nikona 16-80 czy Canona 15-85. Ale są duże i drogie. Z kolei w Canonie M jest 15-45 ale jego własności optyczne są dużo gorsze niż 18-55. Obiektyw kitowy ma być w miarę dobry, ale możliwie lekki i bardzo tani. Zapewne prawa optyki pozwalają na taką konstrukcję przy ogniskowych 18-55 ale już nie przy 15-55...

  8. TomcioPaluszek
    TomcioPaluszek 15 lutego 2017, 11:01

    Dodam jeszcze, że ja swoim 18-55STM i Canonem 70D też robiłem portrety w plenerze na 55mm i f/5.6. Jeśli tło jest w większej odległości od modela to rozmycie wychodzi całkiem fajne.

  9. f8@24mm
    f8@24mm 15 lutego 2017, 11:14

    to nie jest glupi pomysl. 18-55 STM jest ciut duzy w polaczeniu z Rebelem a takie szklo bedzie lepiej dopasowane.

    co do uwag o braku kitow od 15mm do DSLR, ktore sa w przypadku bezluster... niby prawda, ale... Canon ma swietny 15-85 (naprawde porzadny, solidnie zbudowany obiektyw), tyle co to niestety dosc duzy.

    ale dla odmiany ma tez takie cos jak 10-18. tanie jak barszcz, nieduze, ostre i wyraznie szersze od 15mm. proponuje popatrzyc na cene szkla zaczynajacego sie od 10~12mm do Sony czy Fiudzi ;) zwlaszcza Fiudzi, bo cena XF 10-24 mnie przegonila z tego systemu do Canona ;)

    acz przylaczam sie do zainteresowanych relatywnie EF-S 15-45. bym przygarnal. acz chetniej widzialbym EF-S 22/2...

  10. sloma_p
    sloma_p 15 lutego 2017, 11:16

    Tak, tylko Nikona zrobił kiedyś taki obiektyw jak 18-70/3.5-4.5 - był stosunkowo mały (nie tak mały, jak 18-55 w różnych wariantach, ale duży tez nie), dobry, optycznie, stosunkowo jasny (jak na kita...) i tani. No ale wtedy musieli D70 sprzedać, albo wpadliby w poważne kłopoty i się dało. Nie wiem, jak bardzo większy musiałby być 16-50/4-5.6, ale to byłby jakiś argument za nowym kitem - ale może wtedy klient wg. firmy nie miałby powodu tego kita zmieniać na coś w stylu 15-85...

  11. mate
    mate 15 lutego 2017, 11:23

    @TomcioPaluszek
    "W bezlustrach są inne proporcje między rozmiarami matrycy a odległością od obiektywu niż w cropowych lustrzankach."

    No to Amerykę odkryłeś...

    " Z kolei w Canonie M jest 15-45 ale jego własności optyczne są dużo gorsze niż 18-55"

    Zależy które, generalnie 15-45 odstaje od 18-55 na brzegach, no ale to tak dziwne znów nie jest, wszak oferuje szerszy kąt widzenia, a gabaryty nie są duże, za to w centrum jest ostrzejszy niż 18-55.

    "Zapewne prawa optyki pozwalają na taką konstrukcję przy ogniskowych 18-55 ale już nie przy 15-55"

    Niby dlaczego? Zarówno jeden jak i drugi musi być retrofokalny na rejestrze lustrzankowym, tu nie ma jakiejś bariery, że jeden tak, drugi nie.

  12. mate
    mate 15 lutego 2017, 11:27

    @sloma_p
    Fakt, 18-70/3.5-4.5 to był jeden z najlepszych optycznie tanich kitów jakie były w czasach cyfrowych. Drugi to wg. mnie Zuiko 40-150/3.5-4.5 do lustrzanek 4/3.

  13. Baggins
    Baggins 15 lutego 2017, 11:30

    @Matt, @TomcioPaluszek. Nie twierdzę, że się nie da, ale w momencie, gdy nie można się odsunąć odpowiednio daleko od drugiego planu, (czyli większość przeciętnych pomieszczeń w mieszkaniu), to taka przysłona raczej nie pomaga. I nie, nie jestem zwolennikiem portretów, gdzie zaledwie jedno oko modela mieści się w głębi ostrości.

  14. mate
    mate 15 lutego 2017, 11:36

    @f8@24mm
    "Canon ma swietny 15-85 (naprawde porzadny, solidnie zbudowany obiektyw), tyle co to niestety dosc duzy."

    No i znacznie droższy. Generalnie w bezlustrach też są lepsze optycznie szkła klasy 16-coś tam, co nie zmienia faktu, że najtańsze kity dostępne w systemie oferują ekwiwalent 24 mm, a nie 29 mm jak w bagnecie EF-S.

  15. ag
    ag 15 lutego 2017, 11:52

    Piszemy o kicie - ma być tani i lekki i dla amatora ma generalnie służyć do podstawowych prac, czyli zdjęcia rodzinne na wycieczkach, podróże itd. Nie ma co tego komplikować. Obiektywów do naszych zachcianek jest dość od kilku producentów, ale nie są już tanie i startujący amator na początek ich nie kupi. Poza tym, takiego obiektywu nie żal brać na eskapady, bo w razie uszkodzenia nowy można kupić od ręki. Sam używam też poprzedniej wersji tego obiektywu i go sobie chwalę. Mam nadzieję, że ten obiektyw będzie mieć dobre własności optyczne. Może Optyczni tym razem zrobią test tego zooma?

  16. goornik
    goornik 15 lutego 2017, 12:18

    Uuuuu, widzę, że f/3,5 na dole to było za jasno :)

  17. staytuned
    staytuned 15 lutego 2017, 13:28

    f8@24mm
    No popatrz, a są tacy, co dla Samyanga 12mm f2 weszli w bezlusterkowce, bo w kombinacji cena, ostrość, światłosiła, szerokość, rozmiary to obiektyw bezkonkurencyjny :)

  18. Baggins
    Baggins 15 lutego 2017, 13:28

    Premiera tego obiektywu jasno pokazuje, gdzie Canon ma wszystkich tych, którzy kupili jego lustrzanki APS-C i chcieliby mieć szklarnię dopasowaną do tej matrycy.

  19. mgkiler
    mgkiler 15 lutego 2017, 16:14

    @staytuned

    Samyang 12 nie każdy chcę ponieważ:

    -manual focus (mnie nie przeszkadza, ale niektórym może)

    -ogniskowa to tylko 12mm. A ja robiąc krajobrazy korzystam od 10 do 22mm swobodnie. To nie jest tak, że każde zdjęcie krajobrazowe to musi być UWA.

    No i w takiej sytuacji do tego Samyanga trzeba by dorzucić jeszcze jedną stałke by pokryć w miarę większy zakres ogniskowych.

    A dwie stałki to już cena jak jeden zoom.


    Obiektyw ten nie ma też elektronicznie sterowanej przysłony, ale dzięki temu, że w bezlustrach w EVF widzimy symulacje ekspozycji to akurat nie jest wada.
    (w lustrzance gdybym zamknął ręczną przysłonę do f:8 to w wizjerze była by ciemność).




  20. ag
    ag 15 lutego 2017, 16:49

    @Baggins

    Przesadzasz - jakiego obiektywu brakuje u Canona dla amatorów?
    Canon bardzo dobrze wie, że amatorzy kupią właśnie ten obiektyw. A jak mają dużo kasy, to mogą ją wydać na droższe modele.

    @goornik

    Matryce są lepsze niż parę lat temu i 0,5 stopnia nic nie wnosi. Do tego obiektyw ma stabilizację.

  21. Adameck
    Adameck 15 lutego 2017, 16:50

    Kupiłem do swojego 1000d kita 18-55 STM z drugiej ręki za śmieszne 270 zł. Robię tym już grubo ponad 1,5 roku, tysiące zdjęć, żadnej zacinki czy gubienia AF. W tej chwili Canon ma najbardziej kompletną ofertę, jeżeli chodzi o stosunek jakość/cena z uwzględnieniem polskich realiów, gdzie nie każdy ochoczo wywala trzy klocki za obiektyw, aby tylko pobawić się od czasu do czasu w fotografię!

  22. jausmas
    jausmas 16 lutego 2017, 15:25

    Za 270 zł??? W soniAkach taka lekka plastikowa zatyczka, optycznie zresztą całkiem przyzwoita, od dawien dawna na rynku wtórnym za 100-150 zł

    wyzwaniem jest 16-50/2.8 bo to jest naprawdę fajny towarzysz w podróży

  23. 16 lutego 2017, 19:13

    @Adameck

    Śmieszne to jest marnowanie pieniędzy na taki obiektyw bo to szkło dla kompletnego laika, który kupił lustrzanka bo sąsiad ma i nie potrafi niczego więcej poza klepaniem zdjęć w trybie Auto.

  24. Adameck
    Adameck 16 lutego 2017, 22:33

    @Borat - nie dam się sprowokować - już dawno ustawiłem w swojej puszce na stałe, że robię tylko w RAW, ponieważ różnica w jakości między JPG z automatu a wywołanym RAW jest w moim przypadku ogromna!

  25. ewg
    ewg 17 lutego 2017, 13:45

    Widać, że priorytetem było skrócenie rozmiaru poprzednika (którego zdarzało mi się nawet mylić z dłuższymi spacer-zoomami). Canon ma teraz kolejny argument przeciwko "konieczności" usuwania komory lustra w celu zmniejszenia podstawowego zestawu ("kita"). (Ta rzekoma bezlusterkowa konieczność to przede wszystkim oszczędność!) Specjalne przyciemnienie szerokiego kąta nowego zoomu nie miałoby też sensu, chyba że było koniecznym kosztem taniego skrócenia optyki. A że wciąż nie zaczyna się od 15-16 mm, to chyba oczywiste z punktu widzenia sprzedaży 15-85, który właśnie tylko szerokością się dziś wyróżnia i niestety też blokuje ten oczywisty skądinąd i wyczekiwany krok producenta matryc o mnożniku x1,6. (Nigdy bym nie nazwał 15-85 "porządnie zbudowanym obiektywem".)

  26. anduel57
    anduel57 6 kwietnia 2017, 09:26

    Ja właśnie zastanawiam się nad nim - to że ciemny.... co za problem? Mam 6D z podstawowym 16-35/4 L IS, daje radę nawet w kościołach i muzeach. Biorę go na wycieczki samochodowe i lotnicze, robię nim widoczki i architekturę podczas zwiedzania. Ponieważ sporo jeżdżę na rowerze to ten zestaw trochę mi ciążył i szkoda go narażać na ewentualne upadki i wstrząsy. Nabyłem stary dobry Canon 500D używany przez kobietę i właśnie te szkiełko chodzi mi po głowie. Ciemnica to nie problem, lata swoje mam i nie jeżdżę rowerem nocą, cały budżet na to to około 10 razy mniej niż 6D z Elką.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.