Fujifilm aktualizuje plany wobec obiektywów z mocowaniem X
Firma Fujifilm zaktualizowała plany dotyczące obiektów przeznaczonych dla aparatów z mocowaniem X. W 2018 roku mają pojawić się dwa nowe modele.
Plany w postaci tzw. „roadmap” zostały zaktualizowane o zaprezentowane dzisiaj obiektywy filmowe Fujinon MK 18-55 mm T2.9 i MK 50-135 mm T2.9. W 2018 roku japoński producent przedstawi kolejne obiektywy. Wśród nich znajdzie się szerokokątny model typu zoom oraz stałoogniskowy teleobiektyw.
Zobacz w większej wersji |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
No i super. W każdym formacie mamy teraz jeden najszybciej rozwijający się i najbardziej perspektywiczny system: m4/3, X i FE.
Ech, żeby tak ten zoomek to było jakieś 8-16/4......
Plotki mówią o 8-16/2.8 - szkło UWA f/4 juz jest w systemie.
czyli do diabli wiedza kiedy w 2018 pozostaje nieodmiennie 1000 EUR za szeroki zoom... (10-24) po zalozeniu ktorego zestaw body+szklo robi sie ciezszy niz cropowy DSLR z czyms w desen 10-18 czy 12-24...
sloma_p, bardziej chodzi o krótszą ogniskową, a nie istotnie lepsze światło. Przy f/2,8 masa i cena tego szkła skreśli je z listy życzen wielu osób (np u mnie)
Wolę f/4 lub nawet stałkę F=7~8mm, może być Samyang lub Irix :)
@TS - ciekawe rzeczy prawisz. Canon zrobil bezlusterkowaca APS-C i juz ma wiecej udzialow w rynku niz fuji (w japoni ma wiecej niz wszyscy pozostali producenci bezlusterkowcow). Zrobia bezlusterkowca FF i na tym perspektywicznosc FE sie skonczy.
Co do formatu (?) 4/3 to faktycznie system m43 jest najszybciej rozwiajacy sie i najbardziej perspektywiczny. Bo jedyny. Natomiast tylko slepy nie widzi ze Olympus z paansonikiem wlasnie zaczeli uderzac glowa w mur. Sensor sie skonczyl, Olympus idzie w niszowe rozwiazania (wystaczy zerknac na ceny)...
@googrnik - rozumiem. Na ten moment pewnie chcą uzupełnić najbardziej palące luki w szklarni. Po prezentacji 80 macro następny jest jasny zoom UWA (bo 10-24 już jest, pozostałe dwa "Standardowe" zoomy 2.8 też, brakuje właśnie UWA) i jakaś dłuższa stałka, bo tu zupełna posucha. Jak to odhaczą, to pewnie coś bardziej specjalizowanego będą wypuszczać - może tą mityczną 33/1.0 albo właśnie jakąś UUWA.
Niech zrobią coś co będzie gabarytem przypominało szkło do bezlusterkowca. Zoom 2.8 niech sobie w dxxx wsadzą ;) Do końca nie wiem po co ten przeciek. Teraz ktoś kto chciał kupić 10-24 wstrzyma się z zakupem.
@komisarz_ryba
A co ma sprzedaż do rozwoju systemu? EOS-M jest na etapie, który każdy z wymienionych systemów przeskoczył parę lat temu. Że Canon sprzedaje ogromne ilości taniochy wiele w tym kontekście nie znaczy.
Reszta to subiektywna opinia. Póki co nowe flagowce od Olka i Panasonica wydają się strzałem w dziesiątkę, szczególnie nowy E-M1. Czas pokaże. Myślę, że spełni się czarny scenariusz wielu tutejszych bywalców i coraz częściej będzie się widywać Olki w rękach zawodowców. Co do GH5 i jego użyteczności w filmowaniu chyba nie ma wątpliwości, nawet tutaj.
Co mnie osobiście dziwi to to, że Fuji robi dedykowane obiektywy filmowe, a Panasonic nie. Chyba niewielu poważnie używających aparatów z serii GH korzysta z obiektywów Panasa i Olka. A przecież są nawet na rynku profesjonalne kamery z tym mocowaniem. Sigma, Tokina i Samyang weszły w ten segment, więc pewnie jest tam co ugrać. Przecież nawet z nikąd powstała firma robiąca tylko i wyłącznie na ten rynek.
Myślę że ten rok może być rozstrzygający w podstawowych segmentach rynku foto. Nikon jest przyparty do muru - i albo się odbije ( sam lub z kimś ) albo podryfuje w kierunku Pentaxa.
Podnie na rynku bezluster - pierdzielnik jest straszny i nie wiadomo co zostanie. Jednak przy ( ciagle) malejącym rynku pewnie jest że na pewno ktoś wypadnie z wyścigu.
@komisarz _ryba
Pamiętam czasy gdy wszyscy krzywili się na megapikselowy wyścig. Więc nie ma co wieszczyć końca systemu , bo szumi , bo nic więcej nie wyciągniesz. Pamiętaj walkę CCD z CMOSEM. A Japonia to nie cały świat fotografii.
Z tym rozwojem to bym nie przesadzał :)
@trpper - TS napisal tez "najbardziej perspektywcznym" a tu juz sprzedaz ma zasadniczen znaczene. Nie ujmuje M43 rozwoju, robia co moga. NX tez dostal swietne szkl najlepsz puszke na rynku - tyle ze sprzedaz byla za slaba i system poszedl w odstawke.
@tomek78 - mi m43 ne przeszkadza, niech sobie zyje. ale olek juz raz doszedl do sciany z 43 i mom zdanem powtarza bledy. Ja ne idze miejsca na ten system na rynku - z jednej strony komork 1'' superzoomy, a z drugiej FF dajce wieksze mozliwosci ps-c (zwlaszcza fuj ze swoja szklarnia). GH6 bedzie musal miec 8k. Jak on to wepchna na stosunkowo nieduza matryce, w dodatku o formacie ktory zdecydowne ne sprzyja flmowanu?
Drodzy koledzy, nie wiem ilu ten tekst zaboli, ale zjeździłem turystycznie kawałek świata i gdyby nie ten portal, to nawet nie wiedziałbym o istnieniu takiej firmy.
Nigdy i nigdzie nie widziałem ani 1 egzemplarza tego sprzętu w rękach focących. Większość to nexy i Olympusy.
A może to sprzęt studyjny?
@komisarz, patrzę nie na udziały w rynku, tylko dynamikę rozwoju. W tych systemach bezustannie masz nowe premiery i to jest perspektywiczne, bo oznacza, że producent widzi przyszłość wspieranego systemu.
Nie wiem też o jakiej ścianie w przypadku m4/3 mówisz. Matryca 20 Mpix powoli wypiera 16 Mpix. Fakt, że nie jest gorsza pod względem szumu i dynamiki, a daje większą rozdzielczość jest postępem.
TS,
przecież E-M1 II szumi bardziej link -lepiej by go było porównać z e-M5 II.
Widać że nakłady na średni format połknęły ewentualne inwestycje w rozbudowę systemu X APS-C. Ten plakacik to raczej opis tego co już jest niż dalekosiężne plany. Poza tym ciemność widzę przeogromną jak na ten format. Projektując stałoogniskowe obiektywy można było się troszkę bardziej rozwinąć.