O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Choć za nami liczne premiery związane z targami CP+, to organizowany w Barcelonie Mobile World Congress sprawił, że w ostatnich dniach mieliśmy wysyp nowych smartfonów. A o czym się plotkowało? Zapraszamy do naszego cyklicznego zestawienia najciekawszych plotek.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
Canon
Canon EOS 200D
Plotki głoszą, że tym roku ma pojawić się następca lustrzanki Canon EOS 100D. Na razie nic nie wiadomo na temat nowego modelu, jednak anonimowe źródła donoszą, że aparat zostanie zaprezentowany wraz z kilkoma obiektywami stałoogniskowymi EF-S.Fujifilm
Topowy Fujifilm X
Mówi się, że firma Fujifilm pracuje obecnie nad najbardziej zaawansowanym bezlusterkowcem z rodziny X. Aparat ma zostać wyposażony w matrycę X-Trans CMOS i prawdopodobnie nie będzie to następca X-T2, a model z jeszcze wyższej półki. Nowy produkt ma kosztować około 5000 USD i oprócz zaawansowanych funkcji fotograficznych ma oferować sporo rozwiązań dla miłośników wideo, które będzie można wykorzystać wraz z nowymi obiektywami Fujinon MK.Nikon
Nikon D7300
W sieci pojawiły się pierwsze odniesienia na temat lustrzanki Nikon D7300. W aparacie ma znaleźć się 20-megaipkselowa matryca znana z modelu D500, która ma umożliwiać rejestrację filmów wideo w rozdzielczości 4K. Jeśli plotki się potwierdzą, nowy model zostanie wyposażony w 51-punktowy AF oraz technologię SnapBridge.Sigma
Nowe obiektywy nadchodzą
Choć ostatnie premiery obiektywów firmy Sigma wzbudziły sporo emocji, to okazuje się, że producent nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i w tym roku zaprezentuje jeszcze kilka innych modeli. W drugiej połowie roku ma pojawić się Sigma 70-200 mm f/2.8 DG OS z serii Sport oprócz tego spekuluje się na temat modelu 400 mm f/5.6 DG OS oraz obiektywie przeznaczonym do makrofotografii.Sigma z mocowaniem Sony FE
Szef firmy Sigma Corporation przyznał w jednym z wywiadów, iż ma w planach powiększenie oferty o obiektywy z mocowaniem Sony FE. Jednak opracowanie nowego produktu zajmuje dwa, a nawet trzy lata, zatem będziemy musieli jeszcze trochę poczekać zanim do sklepów trafią obiektywy Sigma dla pełnoklatkowch bezlusterkowców Sony.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
APS-C za 5 klocków?? O_o Jaja se robią :)
@kubsztal
Będzie od nowości cashback 2k $
Fuji ma całoroczny cashback;]
"Dave Etchells/Imaging Resource: That was just a bigger requirement?
Yasuyuki Nagata/Sony Corp.: I don't know why, but maybe Alpha 7's customers [are portrait photographers], maybe the landscape photographer is increasing. Maybe next they will request more wider [lenses]." link
-More wider.
I porządny nowy APS-C od Nikona w dobrej cenie !
W tym Fuji to muszą mieć jakieś dziwne krzesła od razu upadają z nich na głowę :)
Chociaż patrząc na to jak ceny aparatów Fuji lecą na łeb po roku od premiery to może jest jakiś sposób aby po kilku miesiącach aparat nie był warty czapki gruszek :)
Matryca 20 Mpix w 7300 to chyba najlepszy ruch Nikona w ostatnich latach,może inni tez w końcu dodawać pikseli a więcej się skupia na lepszym oprogramowaniu bo bezsensowny wyścig na ilość megapikseli czas skończyć.
"Topowy Fujifilm X
...które będzie można wykorzystać wraz z nowymi obiektywami Fujinon MK"
"Aktualności Fujifilm Fujinon MK 18-55 mm T2.9 i MK 50-135 mm T2.9
Oba obiektywy będą początkowo dostępne z mocowaniem Sony E, a pod koniec roku także z mocowaniem Fujifilm X." link
-ciekawe z jakim mocowaniem obiektywów będzie ten topowy Fudzifilm?
Dziwny ruch Nikona. 20 mpx z D500 to reporterskie APS-C - szybki tryb seryjny i wyższe używalne ISO, ale znacznie gorsza rozdzielczość. Do krajobrazu, architektury ta matryca to krok wstecz.
Fuji od dawna robi sobie jaja z cenami, ale to już nie jaja ale bardzzo mocne przegięcie, które mocno może im się odbić czkawką. Za take pieniądze kupię dwa aparaty które będą robiły lepsze zdjęcia i pradopodobnie filmy. Chyba sprawdzają ile są zdolni zapłacić niektórzy durnie za ich sprzęt, bo nikt poważny za ich sprzęt w cenie 5 tysiaków nawet by się nie zastanowiał nad kupnem.
@śwacław
Do krajobrazu czy architektury to się nie kupuje APS-C.
@Borat
Uważasz, że smarkfon wystarczy?
@Borat
A czemu nie? Co matryca pęka?
Wszyscy tu strasznie zawodowo podchodzą do aparatów a zapominają, że z 90% użytkowników fotografię traktuje jako hobby...
@ciszy
Bo nie wykorzystasz w pełni możliwości np. obiektów tilt-shift, które są podstawowym narzędziem w fotografii architektury.
@pep
"Fuji od dawna robi sobie jaja z cenami, ale to już nie jaja ale bardzzo mocne przegięcie, które mocno może im się odbić czkawką"
Myslałem, że GFX to będzie aparat z symboliczną sprzedażą. Zdziwiłem się gdy zobaczyłem ilu ludzi kupuje 2 takie body na raz! Obserwuje kilka fb grup GFX i nie wierze co tam widzę. Fuji zaczyna tworzyć swój kościół, który nie patrzy na ceny. Szok!
O czym się plotkowało? Najwyraźniej o dupie Maryny, bo plotki wyjątkowo skromne.
@ pep: "Za take pieniądze kupię dwa aparaty które będą robiły lepsze zdjęcia i pradopodobnie filmy".
Aparat jedynie jako przedmiot plotek, o nieznanej specyfikacji i walorach, a Ty już jesteś pewien, że alternatywne aparaty "będą robiły lepsze zdjęcia".
Prorok, czy co? :)))
@śwacław
Być może Nikon chce nam powiedzieć, żeby linia D7xxx była traktowana jako reporterskie :)
I albo oleje pozostałe segmenty (w esnesie do architekturki czy portreciku to se FF kupujta), albo wprowadzi jakiegoś D7xxx R czy inne końcówki.
@świacław - 20 zamiast 24 Mpx to ZNACZNE gorsza rozdzielczość??? Litości. Liczyles ile to jest procentowo na boku klatki? W dodatku generalnie optyka nie wytrzymuje takiej gęstości pikseli. Malo kto ma do body z serii czterocyfrowych szklarnie z najwyźszej półki. W efekcie na 24 Mpx w DX nie dostaje się aż tyle detalu ile z D750 czy D610 (a to też 24 Mpx).
@Fennec
Że co? Bo ludzie się rzucili na nowoczesny średni format w cenie 1/4 tego co dotychczas trzeba było wybulić? Co w tym dziwnego? Skąd ten szok?
Czy to może znowu będzie ta śpiewka, że jak nie ma matrycy małoobrazkowej to powinno kosztować $1k max a szkło o świetle f/3.5 to w ogóle za darmo powinni oddawać?
APS-C, ale tak naszpikowany funkcjami i tak fantastycznej jakości (łącznie z inkrustowaniem kryształkami Swarovskiego??), że wart 5000 USD?????
To mi przypomina dyskusję, jaką swego czasu (chyba w latach 90-tych) prowadzili nasi (nie)miłościwie nam panujący politycy na temat charakteru naszej armii: że ma być nieliczna, ale za to zawodowa i tak-znakomicie-wyszkolona-i-wyposażona, że na sam widok polskiego żołnierza wrogie samoloty mają się rozpadać w powietrzu zanim zdążą zrzucić bomby i zawrócić, lufy wrogich czołgów zawiązać się w supełek, a w ogóle, to wróg "winien pierzchnąć jak niepyszny, zanim odda jakikolwiek strzał".
Czym się skończyło - widzimy.
Coś mi się wydaje, że ostatnio taka sama tendencja - tzn. produkowanie jeszcze-bardziej-fantastycznych-i-wszystkomających-aparatów - zaczyna dominować u większości (o ile nie u wszystkich dominujących) producentów sprzętu foto.
Znaczy się - totalne ogłupienie (i chciwość?) jest zjawiskiem powszechnym, więc nie mamy się czego wstydzić. Ciekawi mnie tylko, kiedy doczekamy momentu, że prezesi firm foto zaczną w hipermarketach... kraść pendrajwy. Oby tylko nie zapomnieli, że oni w zasadzie nie mają immunitetu.
@Jacek_Z
link
Matryca D500 w 7300 to logiczny ruch. Tylko nie wiem czy da się je sprzedać w cenie jakiej Nikon będzie oczekiwał
D500 troche na rynku już jest i do premiery bedzie jeszcze wiecej. A używka po odjęciu VAT będzie kosztowała prawie tyle co ( zapewne) nówka D7300.
@Soniak - niezła satryrka ;P
FUJIFILM MK Lens for Sony E Mounts:
link
focjusz, to nie jest logiczny ruch.
Po co wykastrowany D500 z: AFów (mniej wielopunktowy) i fpsów?
Lepiej by poszedł ~28-32mpix bez AA bijący konkurencję. Tylko kto sprzeda matrycę?
400/5,6 Sigmy ze stabilizacją o fajnie - jeśli będzie ostra w atrakcyjnej cenie to na pewno znajdzie nabywców.
@PDamian, to jest logiczny ruch. Bierzemy to co mamy i co już się (w D500) w jakimś stopniu zwróciło / zamartozowało. Więc wkładamy w tańsze body. Klientom wciskamy, że matryca jak w topowym D500 i w ogóle to prawie jak D500 i sprzedajemy odgrzewaną kiełbase.
@mkol
Logiczny w przypadku lidera rynku, który rozdaje karty. W sytuacji jakiej jest Nikon odgrzewanie kotletów to kiepski sposób na walkę z konkurencją, która dynamicznie rozwija nowe produkty i zwiększa odziały w rynku
Borat,
lider rynku Canon DYNAMICZNIE rozwinął 760D w 77D ;)
Cud. Mamy nowy Canonowy cud serii dwucyfrowej.
..i to wcale nie odgrzewany kotlet -czyli 800D z mikrotalerzem i wyświetlaczem. ;)
Mnie osobiście bardzo ciekawi ten 200D, gdyż 100D to naprawdę świetny aparacik mobilny jeśli weźmiemy pod uwagę jego obecną cenę.
Nie ulega wątpliwości, że Canon drenuje rynek, jak może. Ale mu się to udaje. 77D nie jest kopią aparatów które były do tej pory na rynku bo ma dodany zakres iso 51200. Tyle wystarczy, żeby się sprzedał. Gwarantuję, że nabywcy nie poczują się nabici w butelkę, tylko za biedni, gdy zrozumieją, ile szklarni za ile wypada dokupić. No i o to Canonowi chodzi.
link
-Buhaha!
link
@ PDamian
Ale Canon może sobie na to pozwolić bo rządzi na rynku foto. Nikon dołuje i musi się restrukturyzować.
@śwacław - 1. przepraszam za to że poprzednio przekręciłem nicka, tu ni emożna edytować. 2 Link który dałes pokazuje to co mówię, nie ma wiele więcej detalu na D7200. 3. Matematyka. Dłuższy bok w 24 Mpx to 6000 pikseli, w D500 - 5568 pikseli. Przyrost o niecałe 8%. Uważasz to za znaczącą różnicę? Zamiast wydruku wielkości metra mieć 1 metr i 8 cm?
Restrukturyzacja -to zdrowa terapia.
FIAT (Fabbrica Italiana Automobili Torino) na początku wieku był w ciemnej d...
Miał być sprzedany General Motors, skończyło się na pomocy Włoch i restrukturyzacji. (Pomoc rządu kosztowała m.in. przeniesienie produkcji nowej Pandy z Polski (u nas kończyło się zwolnienie z podatków) do Kampanii.
Stanął na nogi link , przejął Chryslera w 2009 i Jeepa.
Dzisiaj Opel (General Motors) idzie na sprzedaż, albo pada.
@Jacek_Z
Przede wszystkim, zwróć uwagę na morę w D500 - 24 mpx wydaje się być to granicą, przy której efekt ten przestaje przeszkadzać. Poza tym - moim zdaniem, w zalinkowanych próbkach różnica w reprodukcji szczegółów (na bazowym
ISO) między D500 i D7200 jest porównywalna do tej między D7200 a D750, a to już sporo.
P.S. Nie szkodzi, już nie takie przekręty się tu zdarzały ;)
Tez uwazam ze matryca z D500 w D7300 to strzal w stope. Rownie dobrze moga dac matryce z D5 w D850 (czy jaki to bedzie number).
D500 juz jest. Roznica miedzy matrca D7200 a D500 jest dosc niewielka. Sprzedawanie tego samego w 10 modelach jakos do tej pory nie przynioslo nikonowi super rezultatow (D3300, D5300, D7100 - ztego wlasnie rezygnuje). trzeba oerowac produkty zroznicowane, zeby byl wybor. A tu wyglada na to ze moj NX1 z 28mpix dalej ma najwieksza rozdzielczosc na rynku, 2.5roku od premiery.I nie zgadzam sie ze jak ktos ma D7200 to nie ma dobrych szkiel. To nie sa tanie puszki
@PDamian
Tylko Fiat to jedna z największych firm w Włoszech mająca ogromny wpływ na gospodarkę kraju a Nikon to w skali kraju nic znacząca firma.
A od kiedy to się jest znaczącą, jakie są twoje kryteria ???
{już wiem, że 25000 zatrudnionych to w skali kraju nic nie znacząca firma}
@PDamian - no właśnie ponieważ Sony nie robi swoich matryc to nie logiczne było by marnowanie już wydanych - a matryca z D500 jest bardzo udana.
( A nawet Canon robiacy swoje matryce to tą 7D wsadzał do lustrzanek jeszcze bodaj 5 lat.)
@komisarz - jw. upychanie matryc w tańszych modelach to standardowa i wieloletnai praktyka. Nie wiem czemu się dziwić ( róznica między 24 a 20 mpix jest pomijalna bo jak komuś jest rzeczywiścei potrzeba więcej to i tak ma oczywisty wybór D8x0 którego żaden APS-C jeszcze długo nie dogoni pod tym względem.
Do Borat - większość fotoamatorów dla których jest 7300 kupuje tylko zestaw kitowy,nieliczni jeszcze jedn obiektyw a obiektywy tilt-shift kupuje bardzo niewielu fotoamatorów
D7300 Nikona to będzie hit, kto by nie chciał D500 tylko taniej.
Nie takie kotlety się odgrzewało, czasem tylko wifi dali i nowy model gotowy.
Tereska
6 marca 2017, 07:38
Do Borat - większość fotoamatorów dla których jest 7300 kupuje tylko zestaw kitowy,nieliczni jeszcze jedn obiektyw a obiektywy tilt-shift kupuje bardzo niewielu fotoamatorów
-----------------------
racja , ostatni argument. Tym badziej, ze duzo latwiej i skuteczniej mozna osiagnac efekt tilt-shift w komputerze.
Jeśli chodzi o pakowanie starych, czy nowych matryc do aparatów, to chciałem zauważyć, że teoretycznie przynajmniej niektórzy nabywcy powinni się znać i wiedzieć, co naprawdę kupują. Jeśli aparat z jakiegoś powodu zrobi lepsze zdjęcia i jestem w stanie odróżnić lepsze od gorszych, to czemu nie mam go kupić? I co mnie wówczas obchodzi starsza matryca? Aparat składa się z wielu części, prócz matrycy są wzmacniacze sygnału, przetworniki, oprogramowanie. A ja wchodzę do sklepu i mówię, panie sprzedawca pokaż pan co tu pan masz i albo widzę albo nie widzę. Albo się rozumiem na tym co chcę kupić, albo się nie rozumiem. Zawsze mogę powiedzieć, że sprzedają mi stare bebechy w nowym opakowaniu, albo, że "coś mi tu nie gra" jak w tym kawale o fotepianie w kopalni i nie kupić. Canon 77d jak na razie jest poza moim obszarem zainteresowań. Jestem pewien, że firma Canon zrobi na nim interes, ale to nie moja sprawa. A co firma Canon powinna? Powinna zarabiać kasę, a przy okazji może zrobi coś dobrego, to wówczas kupię. Przy takiej okazji firma Canon coś zarobi. Każdy w kapitalizmie woła do moich jajec, a ja jestem od tego, żeby poznać zbuki.
Baron, przestań z tym Canonem. I tak nie dadzą aparatu. :p
@PDamian
Na tle japońskich gigantów takich jak Toyota, Honda czy Hitachi Nikon jest nic nie znaczącym pionkiem.
@Pokoradlasztuki
Podstawową funkcją obiektywów tilt-shift jest korekta perspektywy a nie jakiś tam "efekt tlit-shift" uzyskany na komputerze.
Borat
6 marca 2017, 09:02
@Pokoradlasztuki
Podstawową funkcją obiektywów tilt-shift jest korekta perspektywy a nie jakiś tam "efekt tlit-shift" uzyskany na komputerze.
--------------------------------------------------------------
dokladnie to samo robisz w komputerze . lepiej , wygodniej , mozesz dokladniej dozowac. Zdjecie moze byc z kazdego obiektywu - nie tylko z wybranych paru ogniskowych jakie maja obiektywy tilt - shift.
nawet Zmienna GO da sie odpowiednio wyliczyc.
"skuteczniej mozna osiagnac efekt tilt-shift w komputerze."
"dokladnie to samo robisz w komputerze . lepiej , wygodniej , mozesz dokladniej dozowac."
Pokoradlasztuki, jak się dodaje w komputerze ostrość w przestrzeni w której jej nie ma?
link
link
@Pokoradlasztuki
''dokladnie to samo robisz w komputerze . lepiej , wygodniej , mozesz dokladniej dozowac. Zdjecie moze byc z kazdego obiektywu - nie tylko z wybranych paru ogniskowych jakie maja obiektywy tilt - shift. ''
No i to jest rozwiązanie dla amatora. Profesjonalista nie może sobie pozwolić na straty jakościowe i cropowe przy prostowaniu zdjęć...
akurat w kwestii "kiwanych" obiektywów zgodzę się co pisze Pokoradlasztuki. O dziwo! Prostowanie zdjęć w czasach szczęśliwej ciemni nie było łatwe, bo zwyczajnie powiększalnik ma swoją GO i pochylenie maskownicy nie obywało się bez ofiar. Co prawda przysłonięcie obiektywu kosztowało tylko wydłużenie czasu naświetlania, ale już ustawienie ostrości w takich warunkach stawało się znacznie trudniejsze (gdzie postawić lupę ciemniową?) łatwiej o błąd, a i tak cały proces był prowadzony "na oko" . W tamtych czasach zapewne łatwiej było to zrobić na planie. Tyle, że pamiętajmy, matówki z klinem przestosowane do ręcznego ostrzenia i zupełnie inne tempo robienia zdjęć. Moje zdanie lejka: cały ten proces jakoś da się opanować na LF, gdzie jednak widać co się dzieje w którą stronę pokręcić itd. Na małym obrazku procedura ma sens chyba w przypadku skoszonej płaszczyzny ostrości,, tego się na kompie nie uzyska. Ale by to zrobić na fufu w sposób kontrolowany trzeba być Mistrzem. Znałęm jednego co potrafił, ale umarł. Janusz Czajkowski. natomiast prostowanie architektury jest rutynowym prostym zabiegiem . Ale teraz coraz częściej używa się zniekształceń geometrycznych jako środka wyrazu. Ja nie prostuje prawie nigdy, bo lubię krzywe :-)
link
@ Canon EOS 200D
tylko żeby zdążyli do lata, bo to w tym okresie sprzedaż jest największa. Trochę dziwne, że kontynuują właśnie tą serię w sensie lustrzanka o gabarytach bezlusterkowca, a w ofercie M3 i M5. Ale lato idzie, ma być tanio + "Canon" na pasku. Najwięcej sprzedawanych aparatów w sieciach RTV to właśnie 1200/1300D lub D3200/3300. Canon wie co robi.
@Sigma z mocowaniem Sony FE
Mile widziane 135mm/f2,8-3,5 o jakości 60mm/f2,8 DN i proporcjonalnej cenie :)
@Pokoradlasztuki
Widać, że obiektywu tilt-shift to nawet w ręce nie maiłeś. Chciałbym zobaczyć jak lepiej i wygodniej na komputerze uzyskujesz kadr odpowiadający obiektywowi Canon TS-E 17 mm.
@baron13
"Środki wyrazu" to dorabianie ideologi do spieprzonego zdjęcia.
Borat
6 marca 2017, 10:44
@Pokoradlasztuki
Widać, że obiektywu tilt-shift to nawet w ręce nie maiłeś. Chciałbym zobaczyć jak lepiej i wygodniej na komputerze uzyskujesz kadr odpowiadający obiektywowi Canon TS-E 17 mm.
--------------------------
zrob moze z tego samego miejsca zdjecie najpierw zwyklym obietywem 15 mm
potem obiektywem TS 17mm , wystaw je gdzies , moze byc jpeg , zobaczymy czy dojde w komputerze z obiektywu 15 mm do takiego samego wyniku?
@Pokoradlasztuki
Obiektyw tilt-shift da się zastąpić obróbką w postprodukcji tylko częściowo (nawet jeśli to będzie 90% ujęć). Pozostała część będzie wymagała posiadania obiektywu.
Generalnie dyskusja więc czy da się czy trzeba kupić to pytanie, czy rezygnujesz czy nie z części ujęć.
Poza dyskusją pozostawiam zdjęcia z płaszczyzną ostrości przebiegającą nierównolegle w stosunku do płaszczyzny sensora (tu doświadczeń nie mam, ale zakładam, że nakładając maski w PS da się to uzyskać w przypadku niektórych ujęć - ale znowu nie wszystkich).
Sam prostuję zdjęcia w Lightroomie, ale nieraz nie udało mi się znaleźć miejsca to zmieszczenia w kadrze tego co chciałem.
Dochodzę do konkluzji - o co wy się właściwie kłócicie, na dodatek wzajemnie nie bardzo szanując? Wszystko musi być czarno - białe?
gdzie tu widzisz klotnie ?
zwyczajnie , zobaczymy czy dam rade skorygowac perspektywe w komputerze tak jak to robi TS
Jak dorobisz ostrość z takiej płaszczyzny ostrości link
na taką link ?
W sumie to wcale nie płaszczyzny -tylko przestrzeni
link
link
Ciekawe z czego wykastrują D7300, aby nie kanibalizował D500. Brakuje mi drugiej puszki do pary z FF, aby mieć zbliżone parametry i kolorystykę. Niestety obecne ceny Nikona to masakra, a przez politykę firmy, długo nie można było się doczekać następcy D300s. Teraz trzeba długo czekać, aż ceny zejdą do sensownego poziomu...
Co do dyskusji o T-S. Oczywiście, zawsze lepiej mieć szkło niż bawić się w postprocesie. Jednak są sytuacje, gdy ciężko szkło zastąpić. Tu dwa kadry zrobione na tej samej przysłonie, ale z różnym wychyleniem. Z tego lewego, raczej ciężko w Photoshopie wyrzeźbić ten prawy ;)
link
Warunek, musisz mieć konkretny kadr, bez możliwości ustawiania obiektywu względem fotografowanego obiektu. W fotografii produktowej wcale nierzadka sytuacja.
czy roznica az tak wielka , zeby trzeba bylo kupic TS a do niego FF ?
10 minut , bez wiekszej wprawy w czyms takim
korekta perspektywy jest latwiejsza.
link
Hahaha...
Pokora, z tego nieostrego zrób ostre.
@Pokoradlasztuki
Prostując jakiekolwiek zdjęcia z obiektywu UWA tracisz na starcie 1/3 kadru, spada jakość bo przekształcasz znacznie całe ujęcie. Nie mówiąc o substytucjach np. wnętrzach gdzie brakuje kąta i zwykłym UWA gówno zrobisz.
Ale nie zawsze jakiś teoretyk biedzie udowadniał, że jakieś idiotyczne prostowanie jest lepsze i szybsze niż wykonanie takiego zdjęcia od raz obiektywem TS.
Ale prostowanie zbiegających się linii -to tylko shift,
a co z tilt (i połączeniu tilt z shift)?
Niezły mam ubaw czytając, że tilt można zrobić w komputerze.
Dla wielu czytelników optyczne tilt to tylko taki odpustowy efekt link -który faktycznie można zrobić w kompie, niektóre aparaty mają taką funkcję, można pociągnąć apkę na telefon.
...Ale tilt daje dużo większe możliwości.
@Pokoradlasztuki, czytamy ze zrozumieniem :D
"Tu dwa kadry zrobione na tej samej przysłonie, ale z różnym wychyleniem. Z tego lewego, raczej ciężko w Photoshopie wyrzeźbić ten prawy ;)"
Borat
6 marca 2017, 12:42
@Pokoradlasztuki
Prostując jakiekolwiek zdjęcia z obiektywu UWA tracisz na starcie 1/3 kadru, spada jakość bo przekształcasz znacznie całe ujęcie. Nie mówiąc o substytucjach np. wnętrzach gdzie brakuje kąta i zwykłym UWA gówno zrobisz.
Ale nie zawsze jakiś teoretyk biedzie udowadniał, że jakieś idiotyczne prostowanie jest lepsze i szybsze niż wykonanie takiego zdjęcia od raz obiektywem TS.
-------------------------------------
nie teoretyzuj , ze sie nie da, tylko
daj przyklad zdjec
zobaczymy czy sie da , czy sie nie da rady.
@druid
5 marca 2017, 23:02
"...Mnie osobiście bardzo ciekawi ten 200D, gdyż 100D to naprawdę świetny aparacik mobilny jeśli weźmiemy pod uwagę jego obecną cenę..."
Miałem 100D, jego podstawową wadą był kiepski AF, ustawiał ostrość tam gdzie mu się chciało, rozrzut niesamowity, raz FF, innym razem BF. Jeżeli w 200D dadzą AF ze 100D (tylko jeden kiepskiej jakości czujnik krzyżowy w środku) to nawet go za 500 PLN nie chcę. Ta wada zadecydowała, że poszedłem w stronę bezlusterkowców...
DarkRaptor
6 marca 2017, 13:12
@Pokoradlasztuki, czytamy ze zrozumieniem :D
"Tu dwa kadry zrobione na tej samej przysłonie, ale z różnym wychyleniem. Z tego lewego, raczej ciężko w Photoshopie wyrzeźbić ten prawy ;)"
---------------------
ach to masz na mysli, faktycznie nie doczytalem do konca.
przeciez to trywialne zadanie - robisz focusstacking i sprawa z glowy - 2 , 3 zdjecia. nie chce mi sie wyjmowac aparatu z torby.
Widzisz, niekoniecznie trywialne. Ja fotografuję żywe, ruchliwe organizmy i rzadko mam szansę zrobienia stacka. Dzięki pochyłowi i odpowiedniemu ustawianiu płaszczyzny głębi ostrości mam coś, czego nie powtórzę w postprocesingu...
A jak to nie jest martwa natura, albo produktówka studyjna
i coś się w kadrze porusza?
Robię np. street z łapy z tiltem na niewysokich przysłonach.
@ Pokoradlasztuki
''nie teoretyzuj , ze sie nie da, tylko
daj przyklad zdjec
zobaczymy czy sie da , czy sie nie da rady.''
Ale co za różnica że 'możesz'? Równie dobrze 'nie potrzebujesz' jasnej portretówki do portretów bo zrobisz portret komórką, nie potrzebujesz uwa do krajobrazów bo siekniesz sobie tryb panoramy, nie potrzebujesz tele bo sobie wycropujesz kąt widzenia 400mm z 70mm...
Przy prostowaniu bezpowrotnie stracisz część detalu i ostrości bo informacje z rozciąganych miejsc MUSZĄ zostać wymyślone przez komputer a i nierzadko musisz zrobić dodatkowy crop tracąc kolejne informacje... A używając z kolei szerszego kąta aby mieć z czego prostować masz inną perspektywę, nierzadko większą dystorsję (kolejne tracone przy prostowaniu informacje) i inne przypadłości szerszych kątów, nie możesz od razu ustawić sobie odpowiedniego kadru tylko 'zobaczymy co zostanie w kadrze po prostowaniu'...
@eMGie
Widocznie trafiła Ci się kiepska sztuka, lub źle współpracował z obiektywem. Zresztą nie ma mikroregulacji więc też trzeba dokładnie dobierać obiektyw. Mój egzemplarz ostrzy całkiem dobrze, choć oczywiście 9 pkt AF z jednym krzyżowym to zabytek. Ale jako aparat wycieczkowy np. krajobrazów czy filmowania wystarcza. W 200D mogliby wstawić chociaż 19 punktowy moduł z 70D. Wizjer może być ten sam bo jest całkiem niezły jak na taki tani aparat.
@Pokoradlasztuki
Podstawowe pytanie używałeś kiedykolwiek obiektywu TS czy tylko na obrazku widziałeś?
@eMGie
"Miałem 100D, jego podstawową wadą był kiepski AF, ustawiał ostrość tam gdzie mu się chciało, rozrzut niesamowity, raz FF, innym razem BF."
Dla mnie 100d był ostatecznym argumentem za bezlustrowcem jako drugim systemem. Kiedy siedziałem jeszcze w Canonie kupiłem sobie 100d jako aparat na wyjazdy i to były same wady: AF jak piszesz, do tego straszny mirror i shutter shock, bateria tak słaba jak w bezlustrowcach oraz ogólne kiepskie wrażenia z użytkowania - miałem poczucie obcowania z czymś tandetnym.
Borat
6 marca 2017, 14:17
@Pokoradlasztuki
Podstawowe pytanie używałeś kiedykolwiek obiektywu TS czy tylko na obrazku widziałeś?
---------------------
kiedy uzywalem ts to jeszcze pampersa nie nosiles.
nie wycofuj sie , zapodaj przyklady , zobaczymy czy dam rade skorygowac perspektywe w komputerze.
jakos nie trafia do mnie argument , ze warto kupic FF ze wzgledu na mozliwosc stosowania TS , czyli jego najwazniejsza funkcje - korekte perspektywy.
Akurat perspektywe koryguje sie bardzo wygodnie w komputerze a i kontrola nad wszystkim wygodniejsza niz w aparacie.
w analogu moze i mial sens , nie da sie symulowac pod powiekszalnikiem reguly scheinpfluga , w cyfrze zaden problem focusstacking rozwiazuje problem.
ps kiedy patrze na zdjecie tytulowe z watku o lofotach to az oczy bola - tak sie tam wszystko wali. az sie samo prosi zeby skorygowac perspektywe .
ikit
6 marca 2017, 13:49
i inne przypadłości szerszych kątów, nie możesz od razu ustawić sobie odpowiedniego kadru tylko 'zobaczymy co zostanie w kadrze po prostowaniu'..
---------------------------------
przez przeliczenie perpektywy w komputerze oczywiscie nastepuje jakis tam spadek informacji , z tym ze przy aktualnych rozdzileczosciach matryc jest jej i tak duzo , ze to nie boli. Mozna powiedziec mamy jej nadmiar czesto. Na ogol nie pokazujemy zjdec w 100 % - robi sie downsampling , spadek jest wiekszy.
Teoretycznie rzucacjac skosnie obraz z obiektywu na plaszczyzne matrycy nastapi co najmniej taki sam spadek rozdzielczosci - regula cosinusow - zgodnie z nia spadnie rozdzielczosc liniowa. Tak , czy siak placisz za taka korekte perspektywy w kazdym przepadku jakims tam spadkiem jakosci .
Za moich czasów nie było pampersów ale nie ważne dalsza dyskusja z kimś kto nie ma pojęcia o temacie nie ma sensu.
DarkRaptor
6 marca 2017, 13:36
Widzisz, niekoniecznie trywialne. Ja fotografuję żywe, ruchliwe organizmy i rzadko mam szansę zrobienia stacka. Dzięki pochyłowi i odpowiedniemu ustawianiu płaszczyzny głębi ostrości mam coś, czego nie powtórzę w postprocesingu...
-------------------------------------------------------------------------------------------------
fakt , nie zawsze sie da . ale akurat korekta prespektywy jest czyms takim co sie udaje znakomicie przeprowadzic w komputerze - a do tego glownie sie odnosze.
Przypomniales mi , ze mam gdzies mieszek z fukcja tilt shift , o czym kompletnie zapomnielm . Kiedys sie uzywalo - bede musial odkopac i sie przeprosic.
@Pokoradlasztuki
"ze wzgledu na mozliwosc stosowania TS , czyli jego najwazniejsza funkcje - korekte perspektywy."
A dlaczego zakładasz, że korekta perspektywy jest najważniejszą funkcją obiektywu T-S, a nie pokłony płaszczyzny ostrości?
"przeciez to trywialne zadanie - robisz focusstacking i sprawa z glowy - 2 , 3 zdjecia"
Po pierwsze jak są ruchome obiekty w kadrze, to już niekoniecznie. Po drugie większość szkieł zmienia ogniskową w zależności od odległości ostrzenia, więc z braketingu ostrości dostaniesz de facto kilka różnych kadrów.
Paradoksalnie najprościej jest użyć czegoś z szerokim kątem i mniejszą matrycą, aby uzyskać jak największą GO, natomiast rozmycia symulować programowo, no ale wychodząc z takiego założenia, to, jak już inni wspomnieli, to podważasz w ogóle sens aparatu z wymienną optyką, wystarczy jakaś wysokorozdzielcza puszka z UWA, a resztę się załatwi programowo, portret, tele, T-S, wszystko w programie graficznym.
Borat
6 marca 2017, 09:02
@Pokoradlasztuki
Podstawową funkcją obiektywów tilt-shift jest korekta perspektywy a nie jakiś tam "efekt tlit-shift" uzyskany na komputerze.
--------------------------------------------------------
odnosze sie do tej wypowiedzi powyzej w cytacie.
jak zwykle o Borata dosyc idiotycznej argumentacji.
Widzę dyskusję o obiektywach tilt-shift a przecież dla większości która widzę często w miejscowościach wypoczynkowych jest pasek firmowy :-) można paradować z takim paskiem i niech mnie widza :-) i oczywiście włączony program zielony
EOS 200D,... czasem nie warto sprzedawać starych rzeczy,... lada moment leżący w szufladzie 350D będzie miał "drugą młodość" :))))))))
Myślicie, że Canon ma jeszcze zapasik słynnych matryc 18mpix?
:p