Optyczne.pl

Partnerzy



proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.


Aktualności

C-Log dla lustrzanki Canon EOS 5D Mark IV

C-Log dla lustrzanki Canon EOS 5D Mark IV
20 kwietnia
2017 17:13

Nie tak dawno temu pisaliśmy o nowym firmware dla lustrzanki EOS 5D Mark IV, a firma Canon poinformowała o udostępnieniu jeszcze jednej aktualizacji - dodającej profil filmowy C-Log. Za usługę trzeba jednak zapłacić.

W informacji prasowej nie została podana cena, jaką w Polsce trzeba zapłacić za aktualizację. Niewykluczone, że nie będzie się ona różnić od tej, która obowiązywać ma w USA, czyli 99 dolarów.

Informacja prasowa

Canon wprowadza aktualizację dla lustrzanek EOS 5D Mark IV, rozszerzając zakres dynamiczny i upraszczając korekcję barwną.

Warszawa, 20 kwietnia 2017 – Firma Canon, uwzględniając sugestie globalnej społeczności profesjonalnych fotografów i filmowców, poinformowała o wprowadzeniu aktualizacji oprogramowania dla aparatu EOS 5D Mark IV. Aktualizacja dodaje profil filmowy Canon Log (C Log) – sztandarową funkcję znaną z linii kamer Canon Cinema EOS – który rozszerza zakres dynamiczny i zapewnia łatwiejszą korekcję kolorów.

Profil C Log zwiększa zakres dynamiczny podczas filmowania, przez co minimalizuje utratę szczegółów w najciemniejszych i najjaśniejszych obszarach obrazu. Wykorzystanie C Log w aparacie EOS 5D Mark IV pozwala uzyskać przy ISO 400 największy zakres dynamiczny równy 12 stopniom, umożliwiając filmowanie w trudnych warunkach oświetleniowych.

Dla zapewnienia maksymalnej elastyczności pracy podczas postprodukcji, C Log modyfikuje dane obrazu po jego zarejestrowaniu. W rezultacie operatorzy i filmowcy mogą łatwo dopasować barwy do materiałów nakręconych innymi kamerami, w tym innymi modelami Canon Cinema EOS. Materiał zarejestrowany z dowolnej kamery można łatwo dopasować w ramach jednego procesu korekcji barwnej, uzyskując spójną przestrzeń kolorów i wygląd.

Dodatkowo profil C Log redukuje szumy, zwłaszcza w zacienionych obszarach, które mogą pojawić się podczas korekcji barwnej. Aktualizacja daje większą swobodę podczas obróbki materiału i zapewnia precyzyjne kolory charakteryzujące się minimalną tendencyjnością.

Aktualizacja oprogramowania będzie dostępna za opłatą wyłącznie w autoryzowanych punktach serwisowych firmy Canon.


Komentarze czytelników (41)
  1. michasacuer
    michasacuer 20 kwietnia 2017, 17:26

    Uprzedzam pytania, z antycznym kodekiem 8bit 4:2:0 nie warto. No ale teraz każdy chce kręcić logiem mimo, że nie ma to sensu :v

  2. Borat
    Borat 20 kwietnia 2017, 17:31

    Śmiech na sali loga dali :)

    Komu ten log potrzebny (i to jeszcze płatny) jak z tym chamskim cropem i antycznym kodekiem to nikt już tym filmować nie chce.

  3. ***s***
    ***s*** 20 kwietnia 2017, 18:03

    czyli Canon robi wszystko zeby spasc na 2 miejsce



    Ciekawe informacje zza oceanu przekazuje tamtejszy oddział Sony, który chwali się tym, że znalazł się właśnie na 2. miejscu, jeśli chodzi o rynek sprzedaży pełnoklatkowych aparatów z wymiennymi obiektywami.

  4. kleofas
    kleofas 20 kwietnia 2017, 18:08

    @michasacuer

    Canon c300 zapisywał w 8 bitach (tyle że w najwyższej jakości miał 4:2:2), miał C-loga i ludzie jakoś nie narzekali na jakość. C-log w pierwszej wersji (czyli właśnie tej którą chcą wpakować do Canon 5D mIV) był projektowany pod 8 bitowy zapis (w przeciwieństwie np do S-loga, który od początku był projektowany pod 10 bitowy kodek). Rzecz w tym, że C-log nie jest prawdziwym logiem, tylko przypomina gammę którą Sony nazwało Hypergammą, bądź Cinegammą. Widać to nawet porównując obrazki C-loga i S-loga przed korekcją: S-log jest zdecydowanie bardziej "płaski".
    link Wg mnie C-log to dobry dodatek, ale problem leży tam gdzie widzi go Borat: crop i kiepski kodek.

  5. zdebik
    zdebik 20 kwietnia 2017, 18:23

    Ale dziady! Ciekawe, ile taki update kosztuje.

  6. ad1216
    ad1216 20 kwietnia 2017, 18:26

    Jak się chce to wady zawsze się znajdą. A dlaczego taki super hiper nowoczesny i pro Sony A9 nie ma 4K 60p? Przecież amatorski GH5 ma ;)

  7. PDamian
    PDamian 20 kwietnia 2017, 18:45

    A do Canon 1D X Mark II (będącego faktycznie następcą Canon 1D C) canonoskiego C-loga nie było.

  8. sloma_p
    sloma_p 20 kwietnia 2017, 19:38

    Na uj taki log przy tym bitrate i kodeku z pupy?

  9. focjusz
    focjusz 20 kwietnia 2017, 19:42

    Jak "naprawią" jeszcze cropa to powiem wow
    :P

    A tak poważnie widać efekty konkurencji. No i ciekaw jestem czy będzie jeszcze mk5 ( na wschodzie 4ka jest pechowa i podejrzewam że sprzedaż 4ki nie jest najlepsza w porównaniu do poprzendików.

  10. ad1216
    ad1216 20 kwietnia 2017, 20:07

    Może także sprzedaż aparatów z 4k też jest pechowa? ;)

  11. noob
    noob 20 kwietnia 2017, 20:19

    @fucjusz "legenda" głosi że czwórka i siódemka (chociaż siódemka troszkę mniej), bo w Japonii wymowa czwórki jest zbliżona do wymowy słowa "śmierć", a siódemka reprezentuje kose, czyli tak czy siak śmierć :P Japońscy producenci dość skrupulatnie unikali czwórki w oznaczeniach, aż tu nagle wyszedł GH4 i sam się zdziwiłem tym oznaczeniem (parę dni przed premierą akurat czytałem o tych przesądach), a jednak sukcesu tej puszki nie można odmówić (może jakiś pakt :P), później cała seria A7 mnie zaskoczyła oznaczeniem... ale już mniej...

  12. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 20 kwietnia 2017, 20:23

    jesil canon chce poprawic swoj image po ostaatniej wpadce z mk4 to albo niech najszybciej wypuszcza nowa piatke , albo niech sporo obnizy cene tego aparatu.

    on nie jest warty wiecej niz d810.

    coz z tego, ze ma dp tak przydatny w filmowaniu , skoro okrojono i to znacznie funkcje filmowe, a wiec ten aparat kupuje sie nie glownie dla filmu lecz mozliwosci fotograficznych?

    mysle , ze wiecej nie potrzeba niz cos jak mk3 z matryca od sony i gibanym ekranikiem.
    gps najlepiej funkcjonuje w urzadzeniach do nawigacji - w aparacie stanowi tylko balast. Im mniej baroku - tym lepiej.

  13. ad1216
    ad1216 20 kwietnia 2017, 23:25

    Pokoradlasztuki: Canon w Polsce już dodaje tablet graficzny lub zestaw oświetleniowy za 2 tys. zl do 5DIV za 1 zl. Jeśli komuś nie jest potrzebny tablet to zawsze można sprzedać. Każdy aparat jest warty tyle ile klient jest skłonny zapłacić. Canon do filmowanie produkuje kamery i nie musi tak jak Sony czy inne firmy dodawać zbyt dużo funkcji filmowych. Takie jest zbojeckie prawo lidera sprzedaży :)

  14. mate
    mate 20 kwietnia 2017, 23:43

    @ad1216
    "Canon do filmowanie produkuje kamery i nie musi tak jak Sony czy inne firmy dodawać zbyt dużo funkcji filmowych."

    No tak, bo Sony czy Panasonic nie produkują profi sprzętu filmowego, prawda? I jakoś nie przeszkadza im to robić aparaty z zaawansowanymi funkcjami filmowymi.

    "Canon w Polsce już dodaje tablet graficzny lub zestaw oświetleniowy za 2 tys. zl do 5DIV za 1 zl."

    To znaczy, że ten "lider sprzedaży" słabo się sprzedaje.

  15. bergercs
    bergercs 21 kwietnia 2017, 06:50

    @as1216
    " Canon do filmowanie produkuje kamery i nie musi tak jak Sony czy inne firmy dodawać zbyt dużo funkcji filmowych. Takie jest zbojeckie prawo lidera sprzedaży :) "
    Pogadaj z byłym prezesem Nokii - on także uważał, że telefony służą tylko do dzwonienia a korzystanie z androida to jak sikanie w majtki aby się ogrzać. Tak tej Nokii,która była kiedyś liderem rynku...

  16. kleofas
    kleofas 21 kwietnia 2017, 07:35

    @ad1216
    Zobacz ofertę profesjonalnych kamer Sony i porównaj do oferty Canona:

    link

    Znajdź w ofercie Canona choćby jedną kamerę klasy PXW500 lub PDW-850, czyli kamer na których pracuje się w telewizji. Jedyna firma w tym segmencie, która konkuruje z Sony to Panasonic. Canon (a także Fujinon) robi jedynie obiektywy do tych kamer. Sony nie musi dodawać do aparatów funkcji filmowych, bo w dziedzinie kamer... jest liderem sprzedaży.

  17. kleofas
    kleofas 21 kwietnia 2017, 07:53

    I jeszcze te dwa linki sobie porównaj i zwróć uwagę na daty:
    link
    link

  18. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 21 kwietnia 2017, 08:29

    ad1216
    20 kwietnia 2017, 23:25

    Pokoradlasztuki: Canon w Polsce już dodaje tablet graficzny lub zestaw oświetleniowy za 2 tys. zl do 5DIV za 1 zl. Jeśli komuś nie jest potrzebny tablet to zawsze można sprzedać.
    ----------------------------------------------

    nie dosc , ze sprzedaja drogo aparat o jakosci obrazowania jaka osiagano juz przed kilku laty , to jeszcze obciazaja kupujacego koniecznoscia utylizacji tabletu albo oswietlenia.

  19. ad1216
    ad1216 21 kwietnia 2017, 10:24

    Ciekawe dlaczego największy hejt Canon ściąga na siebie w momencie kiedy dodaje nowe funkcje, zmniejsza cropa itd. itp. Może lepiej nic praktycznie nie robić w dziedzinie filmowania tak jak np. Nikon. Klepać dalej starego D810 bez użytecznych funkcji filmowych, w puszce PRO D5 zrobić cropa w 4k, w semi PRO D500 zrobić cropa z cropa, wstawiać ciągle ten sam archaiczny AF w video itd. Wtedy przynajmniej nie prowokuje się hejtu na forum

  20. Borat
    Borat 21 kwietnia 2017, 10:33

    @ad1216

    Bo canon celowo upośledził ten aparat pod względem filmowym i jeszcze za update tych kulawych funkcji chce dodatkowa kasy.

  21. ad1216
    ad1216 21 kwietnia 2017, 10:44

    Borat: Nie upośledził, bo poprzednia wersja czyli 5DIII miaał gorsze funkcje filmowe. Poza tym to jest ich decyzja biznesowa wynikająca z ich polityki wobec całego rynku foto/video. Widocznie z ich kalkulacji wynika, że jako korporacja więcej zarobią, jeśli nie będą dawać zbyt wielu funkcji filmowych do 5D. Firmy działają dla zysku a nie dla robienia dobrze klientom :)

  22. ad1216
    ad1216 21 kwietnia 2017, 10:50

    Pokoradlasztuki; Ostatnie promocje Canona oznaczają w praktyce kilkunastoprocentowe obniżenie ceny 5D IV. Jeśli zamierzałeś kupić a poprzednia cena była dla Ciebie za wysoka to korzystaj z okazji ;))

  23. ad1216
    ad1216 21 kwietnia 2017, 11:01

    Borat: Tak bardzo boli Cię ograniczenie funkcji filmowych w 5DIV bo chciałeś go kupić, czy hejtujesz dla przyjemności?

  24. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 21 kwietnia 2017, 11:29


    ad1216
    21 kwietnia 2017, 10:50

    Pokoradlasztuki; Ostatnie promocje Canona oznaczają w praktyce kilkunastoprocentowe obniżenie ceny 5D IV. Jeśli zamierzałeś kupić a poprzednia cena była dla Ciebie za wysoka to korzystaj z okazji ;))
    -------------------------------------------------------------------------

    na razie najtansze sa na ebay , z londynu w cenie 2800 eu , po ocleniu.

    mam ciagle nadzieje , ze nie bede go musial kupic, w kazdym razie nie ze wzgledu na wystarczajacy wzrost jakosci obrazowania.

    gdbym nie widzial obrazow z sony a99II to byc moze nie zdawalbym sobie sprawy z tego, jak bardzo C jest aktualnie zacofany w zakresie jakosci obrazu.

    Dla przyjemnosci dotkniecia sobie ekraniku raczej nie bede wymienial funkcjonujacego aparatu, tym bardziej iz jestem wewnetrznie gleboko przekonany , iz za wynik ostateczny w 40 - 60 % odpowiada jakosc obrobki.
    Dopoki nie odczuje wyraznie ograniczen sprzetowych nie czuje sie spiety koniecznosci zakupu nowosci.

    zreszta zimnokrwista kalkulacja podpowiada - sony - ten bedzie wiodl prym przez najblizszych kilka , kilkanascie lat. Nikt nie przeznacza tyle na rozwoj.

    Sony wykreowal nowy rodzaj aparatu fotograficznego - cos takiego zewnetrznie i funkcjonalnie jak lustrzanki przed 70 -ciu laty - hi , hi , hi.

  25. ad1216
    ad1216 21 kwietnia 2017, 11:49

    Pokoradlasztuki: Trochę dziwi mnie Twój zachwyt nad obrazkiem z a99II bo z testu optycznych wynika, że szumy ma wyższe niż u konkurencji, silnie wyostrza i odszumia zdjęcia JPEG, na zdjęciach występuje aliasing i mora, przeciętne wyniki balansu bieli, skuteczność stabilizacji znacznie niższa niż deklarowana itp. Czyli funkcje dobre tylko obrazek taki sobie.

  26. mate
    mate 21 kwietnia 2017, 12:18

    @ad1216
    "w puszce PRO D5 zrobić cropa w 4k"

    Przecież Canon w puszce PRO 1D X MkII też ma cropa w trybie 4K, więc o co się plujesz?

    "w semi PRO D500 zrobić cropa z cropa"

    A jakiego cropa mają aps-c Canona w 4K? A czekaj, one w ogóle nie mają 4K.

    "Trochę dziwi mnie Twój zachwyt nad obrazkiem z a99II bo z testu optycznych wynika..."

    Jesteś kuzynem barona? Pokaż no te wyższe szumy, aliasing i morę:
    link

  27. ad1216
    ad1216 21 kwietnia 2017, 12:46

    mate: nie wiem ile masz lat, ale argumenty w stylu "co się plujesz" to używaj raczej do swoich ziomów na podwórku przed trzepakiem, a nie na forum fotograficznym. Sony FF nie ma cropa w 4k i to wystarczy. Canon 1DXII ma cropa x1,34 a Nikon D5 x1,5 i to jest różnica, poza tym Canon ma 60p w 4k a Nikon 30p. Nikon D5 skompromitował się już na początku bo dał max. 3 minutowy limit czasu na filmy w 4k i stary gówniany AF. Dopiero po fali krytyki wydłużył filmy ale AF nie zmienił.
    Jak masz pretensje do testu a99II optycznych to kieruj je do Arka nie do mnie. Ja tych testów nie robiłem.

  28. ad1216
    ad1216 21 kwietnia 2017, 13:15

    mate: co do szumów i mory to spójrz na to porównanie jak Sony i Nikon wyraźnie odstają: link

  29. mate
    mate 21 kwietnia 2017, 13:53

    @ad1216
    "Canon 1DXII ma cropa x1,34 a Nikon D5 x1,5 i to jest różnica"

    A crop 1,74 w 5D MkIV już ci nie przeszkadza? Nie uważasz, że to trochę kpina?

    "i stary gówniany AF"

    Znakomita większość szkieł filmowych to są manuale. A archaiczny kodek w Canonie już ci nie przeszkadza?

  30. Borat
    Borat 21 kwietnia 2017, 14:36

    @ad1216

    Niczego nie hejtuję tylko stwierdzam fakt.

  31. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 21 kwietnia 2017, 16:16

    ad1216
    21 kwietnia 2017, 11:49

    Pokoradlasztuki: Trochę dziwi mnie Twój zachwyt nad obrazkiem z a99II bo z testu optycznych wynika, że szumy ma wyższe niż u konkurencji,
    -------------------------------------

    byla na ten temat dluzsza dyskusja przy okazji testu a99ii

    nie chce juz powtarzac.
    jednym slowem:
    a99II mial wiekszy potencjal do odszumiania.

    przy zastosowaniu silniejszego odszumiania , rozdzielczosc obrazowania oczywiscie spadla , ale byla wciaz wyzsza niz w mk4 , a szumy wyraznie mniejsze.

    wyniki optycznech sa dla nieporownywalnych wprost i bezposrednio obrazow.

    balans bieli zalezy od fotografa , nie od aparatu , zapis w raw jest " czarno-bialy". Sam balans bieli w jpeg w aparacie to cecha malo istotna , ale jesli dla kogos jest to sprawa zycia i smierci to trzeba sie dobrze zapoznac z konkretna puszka , jakie wartosci nastaw sie najlepiej sprawdzaja w praktyce.

    jakosci odwzorowania barwy przez aparat optyczne nie mierza - to bylaby istotna cecha , warta pomiaru - wiernosc reprodukcji barw , czyli dochowanie miedzy nimi prawidlowych odleglosci.

  32. Borat
    Borat 22 kwietnia 2017, 00:45

    @ ad1216
    Nie upośledził, bo poprzednia wersja czyli 5DIII miaał gorsze funkcje filmowe.
    Poza tym to jest ich decyzja biznesowa wynikająca z ich polityki wobec całego rynku foto/video.


    Danie prawie dwukrotnego cropa to upośledzenie funkcji filmowej.

    A dzięki tej polityce lustrzankami Canona prawie nikt już nie filmuje bo wszyscy uciekają do konkurencji. Jeszcze nie tak dawno praktycznie nie wybrało się nic innego do niskobudżetowego filmowania. Dzisiaj nawet w wypożyczalniach sprzętu filmowego ciężko znaleźć mk4 bo miejsce Canona zajęło A7S, których każdy rental ma po kilka.

  33. waldi72
    waldi72 22 kwietnia 2017, 09:08

    @ borat

    Wypożyczalnie sprzętu filmowego raczej Mk4 nie wypożyczają, a kamery z serii Cine od Canona. Wejdź na przykład na poniższy link i kliknij na zakładkę "kemery".

    link

    Podobnie z Sony, raczej wypożyczają np. FS7 niż A7S. No ale też mają na stanie, jak pisałeś.

    W dodatku Sony A7S to aparat raczej do filmowania, a Canon 5dmk4 to wielozadaniowiec. Polityka Canona jest inna od polityki Sony. Jak chcesz mieć dobre wideo, to kupujesz serię Cine. Wielu się ta polityka nie podoba, ale tak jest,

  34. Borat
    Borat 22 kwietnia 2017, 16:40

    @waldi72

    Myślisz się:
    link
    link
    link

    Praktycznie każda wypożyczalnia sprzętu filmowego ma też w ofercie lustrzanki czy bezlusterkowce. Jest wiele zastosowań gdzie wykorzystanie FS7 czy innej dużej kamery jest po prostu za drogie albo bardzo utrudnione.

    Wypożyczenie FS7 jest dwa razy droższe niż A7. A przy małej produkcji i kilku dniach zdjęć to spory koszt szczególnie gdy potrzebujemy więcej niż jednej kamery. Producenta telewizyjnej reklamy czy serialu stać na taki wydatek ale już producent teledysku jakiegoś niszowego zespołu musi się liczyć z każdym groszem.

    Też nie wszędzie można uczyć kamery ze względu na rozmiary i wagę. Do drona lepiej zanotować A7 bo wystarczy wtedy sprzęt tańszy o mniejszym udźwigu. W dodatku to mniejsze ryzyko finansowe w przypadku jakiegoś uszkodzenia.

    A7 łatwiej zamontować np. do ujęć w autach. Raczej trudno zamontować FS7 z osprzętem np. na desce rozdzielczej samochodu :)

    Podobnie ujęcia dynamiczne z wykorzystaniem gimbala, tu też lepiej użyć lustrzanki czy małego lekkiego A7 niż dużej ciężkiej kamery.

  35. donpablo
    donpablo 22 kwietnia 2017, 16:53

    ciekawe, ja do swojego MK4 parę miesięcy temu kupiłem taki śmiesznie tani pakiecik presetów ze stronki eoshd i mam tu m.in C-loga. Zastanawia mnie na ile ten oryginalny canonowski będzie różnił się o tego za 19 dolarów, który sprawdza mi się.

  36. ***s***
    ***s*** 22 kwietnia 2017, 18:54

    ad1216 21 kwietnia 2017, 10:44..... Firmy działają dla zysku a nie dla robienia dobrze klientom :


    Tak, tak dziala Nokia i tak dzialal KODAK. Nikon i Canon ida od dawna tym utartym szlakiem.

    Teraz nawet troche przyspiesza jak okarze sie ze w instytucjach gdzie klapanie lustra nie jest dobrze widziane (a mysle ze to nastapi szybciej niz niektirzy mysla) bedzie zgoda tylko na cyfrowe migawki - ciekawe jak wtedy poradza sobie uzytkownicy OVF.

  37. waldi72
    waldi72 22 kwietnia 2017, 19:57

    @Borat
    Odpisywałem i na twoje rozmyślania, dlaczego nie ma prawie 5Dmk4 w wypożyczalniach, a Ty, że aparat A7S jest popularny. Wiem, że jest popularny do filmowania, bo po to go firma Sony zrobiła. Do fotografowania ma inne wersje A7. To tak jakbym narzekał, że nie ma praktycznie w wypożyczalniach filmowych Sony A7R. Co do Canona, to filmowanie z założenia producenta nie należy do naprawdę najważniejszych funkcji Canona 5Dmk4. Dodali to 4K, bo inaczej by się nie sprzedawał. Może teraz zrozumiesz. No i wiem że polityka sprzętowa Canona Ci nie pasuje, ale to nie do mnie z tymi pretensjami. Ja na przykład używam aparatu Canona do zdjęć, a aparatu Panasonica do filmowania. Mam jeszcze półprofesjonalną kamerę Sony ze zintegrowanym obiektywem, ale rzadko jej używam.

  38. kleofas
    kleofas 22 kwietnia 2017, 22:45

    @donpablo

    C log z EOSHD różni się i to znacznie od oryginalnego C loga. Też kupiłem tego "loga" i były to wyrzucone pieniądze w błoto. Bardzo zbliżone efekty uzyskasz przy pomocy bezpłatnego profilu Technicolor (który wg mnie ma jakieś pół przesłony więcej w cieniach). C-log z EOS HD to nie log tylko zwykłe S - curve. On nie poszerza zakresu dynamiki w stosunku do tego co możesz uzyskać w profilu neutralnym przy kontraście ustawionym na 0, tylko kompresuje mocniej światła i cienie. Oryginalny C-log daje Ci 4 przesłony więcej. Zwróć uwagę, że aby wgrać oryginalnego C-loga do C D5mIV musisz dać aparat do serwisu, a ten z EOSHD to po prostu preset do Picture Profile który wgrywasz sobie z komputera przez USB.
    link
    link

  39. michasacuer
    michasacuer 23 kwietnia 2017, 12:25

    @kleofas "Canon c300 zapisywał w 8 bitach (tyle że w najwyższej jakości miał 4:2:2), miał C-loga i ludzie jakoś nie narzekali na jakość. C-log w pierwszej wersji (czyli właśnie tej którą chcą wpakować do Canon 5D mIV) był projektowany pod 8 bitowy zapis (w przeciwieństwie np do S-loga, który od początku był projektowany pod 10 bitowy kodek). Rzecz w tym, że C-log nie jest prawdziwym logiem, tylko przypomina gammę którą Sony nazwało Hypergammą, bądź Cinegammą. Widać to nawet porównując obrazki C-loga i S-loga przed korekcją: S-log jest zdecydowanie bardziej "płaski".
    link Wg mnie C-log to dobry dodatek, ale problem leży tam gdzie widzi go Borat: crop i kiepski kodek."

    pomiędzy 8 bit 420 a 8 bit 422 jest przepaść w color gradingu. 5d mark iv nie wypuszcza 422 na karty pamięci, c300 już tak.

  40. kleofas
    kleofas 23 kwietnia 2017, 13:30

    @michasacuer

    "pomiędzy 8 bit 420 a 8 bit 422 jest przepaść w color gradingu..." Serio? A to niby dlaczego? Ilość przejść tonalnych jest identyczna, jedyna różnica dotyczy rozdzielczości chrominancji, co jest przydatne przy kluczowaniu. Innych różnic nie ma. Dużo większe różnice są za to pomiędzy 10 bit a 8 bit - w tym pierwszym ilość przejść tonalnych jest zdecydowanie większa, dlatego właśnie S-log powinno się grać w 10 bitach.

  41. ad1216
    ad1216 24 kwietnia 2017, 13:50

    **s**: Jeśli myślisz że firmy komercyjne jak np. Sony, Nikon, Ricoh itp. są takie szlachetne i nie działają przede wszystkim dla zysku swoich właścicieli ale dla robienia dobrze klientom, to jesteś bardzo naiwny i masz zerowe pojęcie o ekonomii. A może masz 15 lat i jeszcze sporo nauki przed Tobą ? Z ortografii też ponieważ "okaże" pisze się przez "ż" a nie "rz".

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.