O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Choć kończący się tydzień przyniósł nam dwa interesujące obiektywy, to zaraz po weekendzie czeka nas jeszcze kilka innych premier. Więcej na ich temat dowiecie się z naszego cyklicznego zestawienia najciekawszych plotek.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
Canon
EOS 6D Mark II
W sieci znaleźć można kolejną domniemaną specyfikację lustrzanki Canon EOS 6D Mark II oraz jej zdjęcia. Jeżeli plotki się potwierdzą, to nowy model poznamy już we wtorek.Canon EOS 6D Mark II - specyfikacja:
- matryca 26.2 Mpix.
- Dual pixel CMOS AF
- 45 krzyżowych punktów AF,
- zdjęcia seryjne do 6.5 kl/s,
- zakres czułości do ISO 40000 (rozszerzalny do ISO 102400),
- tryb wideo Full HD z 5-osiową stabilizacją elektroniczną,
- odchylany, dotykowy ekran LCD o przekątnej 3 cali,
- wbudowane interfejsy WiFi i Bluetooth,
- wbudowany GPS,
- wymiary: 144.0 x 110.5 x 74.8 mm,
- waga: 765 g.
Canon EOS 200D
Wraz z lustrzanką Canon EOS 6D Mark II premierę ma mieć też amatorski model EOS 200D. Jego zdjęcia i specyfikację również znajdziemy już w internecie. Oto one:- matryca o rozdzielczości 24.2 Mpix,
- zdjęcia seryjne do 5 kl/s,
- odchylany, dotykowy ekran LCD o przekątnej 3 cali,
- akumulator LP-E 17,
- wykończenie w kolorze czarnym, białym lub srebrnym,
- wymiary: 122.4 x 92.6 x 69.8 mm
- waga: 453 g
Nowy EOS M
Oprócz wspomnianych wyżej dwóch lustrzanek najbliższy wtorek ma przynieść nam również nowego bezlusterkowca firmy Canon. Prawdopodobnie będzie to następca modelu EOS M10.Samyang
Jeszcze jeden obiektyw w tym roku
Podobno Samyang AF 35 mm f/2.8 FE nie ma być jedynym koreańskim obiektywem z AF przeznaczonym dla bezlusterkowców Sony A. Plotki głoszą, że jeszcze w tym roku poznamy kolejny model stałoogniskowy, jednak na chwilę obecną nie znamy jego dokładnych parametrów.Sony
Sony FE 400 mm
Od pewnego czasu pojawiają się doniesienia na temat nadchodzącego obiektywu Sony FE o ogniskowej 400 mm. Mówi się, że producent testuje dwa prototypy o światłosiłach f/2.8 i f/4 i nie wiadomo jeszcze, który z nich trafi do produkcji. Jeden z anonimowych informatorów donosi, że miał okazję zapoznać się z ciemniejszą wersją i przekazał następujące informacje na jej temat:- premiera w trzecim kwartale tego roku,
- wykończenie w gustownym białym kolorze,
- waga ok 2.3 kg,
- szybki AF,
- przyciski ogranicznika zakresu pracy AF,
- wbudowana stabilizacja,
- cena ok 4500 USD.
Tamron
Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2
W ostatnich dniach pojawiła się w sieci specyfikacja oraz zdjęcia obiektywu Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2. Plotki głosiły, że ma on zostać zaprezentowany wraz z modelem Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD, jednak tak się nie stało i model ten poznamy zapewne w późniejszym terminie. Zatem w tej chwili pozostaje nam jedynie rzucić okiem na nieoficjalne materiały:- konstrukcja: 17 elementów w 12 grupach,
- 9-listkowa przysłona,
- minimalna odległość ostrzenia: 0.38 m,
- maksymalne powiększenie 1:5,
- stabilizacja optyczna o efektywności 4.5 EV,
- średnica filtrów: 82 mm,
- wymiary: 89 mm × 112 mm,
- waga: 904 g,
- cena: 1299 USD.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Po co pisać o cenie w plotkach? Skoro ktoś go tylko testuje to raczej nie ma o niej pojęcia.
EOS 6D2 prezentuje się całkiem nieźle, ale jest to konstrukcja zdecydowanie amatorska. Jest 85g cięższy od poprzednika, ale szybszy. Ciekawe jaki ma napęd lustra. Dysponuje wyższym ISO od 5D4 i pewnie produkuje zmanipulowane RAW-y. Jeden slot SD i brak 4K czyni go mało atrakcyjnym dla zawodowców. Amatorzy mogą za to robić zdjęcia poklatkowe w formacie 4K.
Mój stary 6D może się czuć bezpiecznie.
Czekamy na test Sigmy 24-70 ART;
a może tak test porównawczy Sigmy i tego nowego Tamrona ?
zapowiada się ciekawa rozgrywka...
Cena Sigmy i Tamrona identyczna!
W sklepach pewnie nie będzie identyczna, a cena Tamrona to na razie plotka.
Ja to bym chętnie zobaczył tescik taki
Nikon 24-70/Sigma //Tamron i fotki w akcji nie jakieś statyczne .
Wtedy by się wiele wyjaśniło
Cedrysie,
nowa szóstka ma wszystko to, co mają wspólnie 6D i 70D. Więc - istotnie - to aparat na lata dla amatora, który łączy zalety lustra z możliwością korzystania z zalet bezlusterkowca FF.
@Bahrd
Dokładnie tak. Specyfikacja sprawia, że aparat spokojnie nada się do mniej wymagającej reporterki, czy ślubów. Seria całkiem szybka jak na tą klasę cenową oraz dobrze zapowiadający się AF.... chociaż byłaby beka jakby nie dali mikroregulacji :D :D :D
Za to 200D zapowiada się rewelacyjnie, poprawili uchwyt który teraz jest odpowiednio głęboki i dodali ruchomy ekranik. Chociaż.... nie widzę informacji o module AF, jeśli zostawią 9 pkt z jednym krzyżowym to będzie żenada.
Sprawdzałem przed chwilą czy jest już dostępna instrukcja do 6D2, ale nie ma. Chodziło mi o to, czy jak w 5D4, również tu będzie obowiązywała klasyfikacja obiektywów na 11 grup. W zależności od klasy liczba punktów AF jest zmienna, preferując najnowsze. Ja w klasie A mam tylko jeden: EF 35/1.4 II.
W 5D4 jest jeszcze jedna przydatna rzecz - specjalna konstrukcja lustra pozwala na zwiększenie wysokości rozmieszczenia punktów AF. Może tu też dadzą, zgodnie z ich zasadą, że nowe technologie i procesory idą do sprzętu bez wzglądu na klasę. Nie dotyczy to jedynie matrycy, która ma być nowa tylko do tego modelu.
Przypuszczam, że Canon oczekuje dużego popytu i zwiększajac produkcje może szybko zrezygnować z ceny nowości.
Nie wiem co sprawia, że "200D zapowiada się rewelacyjnie".
100D był nieco wolniejszą, mniejszą i lżejszą oraz niewiele tańszą wersją 650/700D,
z 200D będzie więc podobnie w porównaniu do 800D link
(tyle że nie będzie już tak mały jak 100D)
...a 800D to przecież wysoko wyceniana lustrzanka z kiepskim wizjerem -czyli nic ciekawego.
5-osiowa stabilizacja elektroniczna brzmi co najmniej dziwnie. Albo to będzie programowa stabilizacja, i nie może być 5 osiowa, albo to będzie stabilizacja mechaniczna (co byłoby ewenementem w Canonie).
@druid
A co jest rewelacyjnego w 200D? Body wykastrowane ze wszystkiego co tylko się dało a będzie pewnie kosztować ponad 2000 zł.
@Cichy
Będzie pewnie nic nie warta programowa tylko marketingowo by to źle wyglądało to napisali elektroniczna :)
tryb wideo Full HD z 5-osiową stabilizacją elektroniczną*
*dla cropa 1,6x przy 30kl/s w formacie MP4
Czyli zwykły programowy anti-shake z obciętą klatką.
cedrys 25 czerwca 2017, 14:51....Mój stary 6D może się czuć bezpiecznie.
Nowy 6D to jakas psiora. FHD w sprzecie za 2k$ ??? Ja sie naprawde zastanawiam jak oni to robia ze potrafia takiego gniota wciznac ...
Stabilizacja elektoroniczna to chyba dla glupkow tyko ... kazdy program do obrobki zrobi to lepiej.
Zatrwazajace jest jak canon broni rynku sprzetu C-200 i podobnych. Ciekawe kiedy przyjdzie mu za to zaplacic ....
Nikonie, where are you ?
Ciekawi mnie tylko jedna rzecz, ile z osób narzekającym na brak 4K rzeczywiście:
-Filmuje.
-Ma na czym wyświetlić obraz.
-Ma na czym obrabiać obrabiać.
-Ma na tyle opanowany warsztat, że będzie w stanie stworzyć materiał takiej jakości, przy której będzie widać różnicę między FHD a 4k.
Obawiam się, że będą to liczby zbliżone do 0.
Posłaniecprawdy
A ile osób ma na czym wyświetlać zdjęcia 24Mpx?
Jak dobrze pamiętam, to 6D zadebiutował w cenie niewiele poniżej wyprzedawanego 5D II i niektórzy mieli dylemat czy nie dołożyć do starej piątki.
Teraz będzie podobnie link
@MaciekKwarciak
Skromne A3 @300 dpi to 17.5 Mpix, uwzględniając lekkie poprawki kadru w postprocesie spokojnie wykorzysta się 24 Mpix.
@MaciekKwarciak
Podobnie z kadrowaniem 3500px(a4@ 300 dpi, agencyjny standard) z poziomego zdjęcia, do którego potrzeba te 19 Mpix(+ewentualny zapas na prostowanie).
"-Ma na tyle opanowany warsztat, że będzie w stanie stworzyć materiał takiej jakości, przy której będzie widać różnicę między FHD a 4k."
A mnie ciekawi czy ktoś piszący takie bzdury widział zalety konwersji z 4K do FHD.
@Posłaniecprawdy
A nie ciekawi Cię ile osób drukuje wszystkie swoje zdjęcia w A3 aby je potem oglądać?
Z 4K możesz:
-przeskalować aby zyskać ostrość obrazu i zmniejszyć szum
-przeskalować aby uzyskać stabilizację materiału
-przeskalować aby przekadrować
-wycinać poszczególne klatki i używać jak zdjęcia.
-cieszyć się materiałem w 4k, który za chwilę będzie standardem,
-mieć więcej niż konkurencja z FHD
Tu można sobie porównać 5d mk III z FHD i Galaxy s3 z 4K przeskalowane do FHD
link
Pytanie: Który z aparatów FF jak wychodził i miał 4K, to był tańszy niż 2tys dolarów?
Odpowiedź: Żaden.
Sony 7SII jak wychodziło miało cenę 2999 dolarów.
Canon już takim jest, że mając dobra sprzedaż swoich produktów nie będzie się wysilał, aby być pierwszym w tym segmencie. Może na drugi rok zrobi to Nikon, może Pentax.
cedrys,
"Sprawdzałem przed chwilą czy jest już dostępna instrukcja do 6D2, ale nie ma. Chodziło mi o to, czy jak w 5D4, również tu będzie obowiązywała klasyfikacja obiektywów na 11 grup. W zależności od klasy liczba punktów AF jest zmienna, preferując najnowsze. Ja w klasie A mam tylko jeden: EF 35/1.4 II. "
Na moje oko, kategoria przede wszystkim zależy od jasności szkła - oba 85L są też w A (pospołu m.in. ze wszystkimi wersjami 50/1.8). Więc to wydaje się dosyć naturalna hierarchia - biorąc pod uwagę zasadę działania AF.
Dziwne może, że 70-200L II też jest w A, a tak samo jasny 100L "tylko" w C.
PS
Na CR wypłakano ponad 500 łzawych postów z powodu braku 4k, więc pewnie 6D2 będzie hitem... A na pewno robienie nim zdjęć, z tak rozbudowanymi układami AF, będzie przyjemnością (jak tylko się je opanuje - bo widzę, że manual do 5D IV to 676 stron!!!).
No i jeszcze jest kwestia, że materiały pamiątkowe będą oglądane w przyszłości.
Jak wciąż nie wiadomo o co chodzi -niech obejrzy VHS ze swojego ślubu/ komunii czy czego tam.
MaciekKwarciak
Standardem moze i bedzie, ale nie telewizji. Tam jeszcze daleka droga.
Nie wiem jaka masz chate, ale ja mam 50m2 i z miejsca 4 liter do tv mam troche ponad 3m. Na taka odleglosc potrzebowal bym 140" do 4K :)))
@DX3585
Porównaj sobie wideo Full HD z dowolnie wybranej lustrzanki z dobrym BluRay-em. W lustrzance ze względu na słaby procesor i inne ograniczenia obraz 1080p wygląda jak 720p. Dopiero z 4K po przeskalowaniu można by uzyskać tyle szczegółów, ile ma typowy współczesny Bluray. A przecież powoli zaczyna sie rozkręcać Bluray 4K. Teraz, kiedy 4K mają nawet niektóre smartfony po 1000 zł brak tej funkcji w tak drogim urządzeniu to jakieś nieporozumienie.
śwacław 25 czerwca 2017, 20:26...........W lustrzance ze względu na słaby procesor i inne ograniczenia obraz 1080p wygląda jak 720p.
Posłaniecprawdy 25 czerwca 2017, 19:16 Ciekawi mnie tylko jedna rzecz, ile z osób narzekającym na brak 4K rzeczywiście: -Filmuje.
Obaj macie racje.
Bez 4k mozna sie dzis jeszzce obyc ale tu chodzi o TECHNOLOGIE ktorej golym okiem widac Canonowi brakuje.
Wielu ludziom FHD by rzeczywiscie wystarczyl. Tylko ze brak 4k oznacza ze matryca Canona to szmelc z line skipping i cropem co oznacza ze FHD jest rowniez porazka.
Mnie tez FHD by wystarczyl gdyby byl z matrycy full readout i skompresowany wg najnowszych standardow.
'Mnie tez FHD by wystarczyl gdyby byl z matrycy full readout i skompresowany wg najnowszych standardow."
-to już miał stary GH3.
@śwacław
"Porównaj sobie wideo Full HD z dowolnie wybranej lustrzanki z dobrym BluRay-em. W lustrzance ze względu na słaby procesor i inne ograniczenia obraz 1080p wygląda jak 720p. Dopiero z 4K po przeskalowaniu można by uzyskać tyle szczegółów, ile ma typowy współczesny Bluray. "
Ale filmy na BlueRay tak właśnie są robione.
Nie są kręcone w FullHD, tylko w 4K, a nawet w 5K, czy 6K. A dopiero potem skalowane do FullHD. Dzięki temu tak dobrze to wygląda.
Hobbit już był w 5K kręcony. Potem kadrowany do 4K, a następnie skalowany do FullHD.
@PDamian
"No i jeszcze jest kwestia, że materiały pamiątkowe będą oglądane w przyszłości.
Jak wciąż nie wiadomo o co chodzi -niech obejrzy VHS ze swojego ślubu/ komunii czy czego tam."
A ja przez to wpadłem. Chciałem znajomej po jakimś roku czasu wysłać zapomniane, prywatne zdjęcia z jej ślubu i wesela, a tu dowiedziałem się, że są w separacji i czekają na rozwód, no i z "pewnych" powodów zdjęć już nie chcą ;-) .
Przy takim tempie wzrostu rozwodów w Polsce, pamiątki ze ślubów sprzed lat będą oglądać nieliczni. Ale kotleciarze i tak zarobią.
Co na to mój motylek ?
Czy nowy 6D będzie hitem to się okaże - to że wszystkie dotychczasowe FF Canona były hitami ( nie wiem jak 5D4 ? ) to jeszcze nie znaczy że nastepny też na pewno będzie. Wręcz z rachunku wynika że prawdopodobieństwo wtopy wzrasta wraz z każdą kolejną premierą.
Jeśli 6D II nie spodoba się, a przy tym Sony zaoferuje (a może i Nikon zaskoczy!?) w tym zakresie cenowym A7 III z akceptowalnym 4k, to też... bardzo dobrze.
@focjusz:
O sprzedaż bym się nie martwił.
Canon tak sobie wychował wielbicieli (by nie napisać dosadniej), że będzie ciągłe udowadnianie, iż wszystkie braki w porównaniu z konkurencją to niepotrzebne gadżety i nikt tego nie potrzebuje (tu przykładowo dotyczy to 4k).
Oczywiście do czasu, aż za 647 lat zawita to i w Canonie :)
@MaciekKwarciak absolutnie niepoważny test. Jeśli porównujemy filmowanie, to optymalizujmy parametry. Dlaczego ten ktoś nie odpalił filmowania 4K na 5D MkIII jeśli chciał zrobić porównanie jakości.
@Bahrd raczej połączenie 800D/77D a nie 70D. Digic 7 to najnowsze dziecko Canona, stąd 5-osiowa stabilizacja. Swoją drogą, jeśli 200D też dostanie Digic7 to może być super puszeczka filmowa.
@ Wojmistrz
Digic 7 to najnowsze dziecko Canona, stąd 5-osiowa stabilizacja.
To jakieś programowe gówno a nie żadna stabilizacja.
Ciekawe jaki wizjer wsadzili do 200D bo ostatnio kroją jak leci? Jeśli ten sam co w 100D to znowu pozycjonowanie bez sensu bo w 760D, 800D i 77D będzie mniejszy. Parodia jakaś. Może jeszcze do kompletu do 1400D wsadzą 4k? To by była rozsądna decyzja :-)
waldi72 25 czerwca 2017, 21:10
Czyli niechcący zauważyłeś fundamentalną zależność między kondycją branży foto a liczbą rozwodów. Kto wie, czy nie okaże się to największym osiągnięciem komentarzy na Optycznych? Temat zasługuje na przewód doktorski
;-)
@ Borat miałeś, widziałeś, używałeś że wysuwasz takie wnioski?
@Cichy, @Borat,
Skoro elektroniczna, to z definicji nie mechaniczna. Nie po to tłuką słoiki z OS, żeby nagle zacząć matrycę stabilizować. Czemu programowa nie może być 5-osiowa?
@***s***
"Stabilizacja elektoroniczna to chyba dla glupkow tyko ... kazdy program do obrobki zrobi to lepiej."
Teoretycznie tak. Tylko zważ, że w puszce to będzie pewnikiem wspomagane przez IMU, a każdy program do obróbki będzie musiał polegać tylko i wyłącznie na analizie obrazu. No i stabilizowany filmik masz natychmiastowo - bez konieczności jakiejkolwiek obróbki. To jest puszka amatorska (jakbyś jeszcze nie zauważył) - rezultat ma być od razu.
Jedynie związki utrwalone za pomocą smartfonów krótko trwają.
Śluby sfotografowane luszczankami skazują na dożywocie -bez warunkowego przedterminowego zwolnienia czy amnestii...
Brak trybu 4K w 6DmkII to niewątpliwie rozczarowanie, aczkolwiek osobiście za tym nie płaczę. Jest za to szansa, że 1080P będzie lepszej jakości niż do tej pory, prawdopodobnie będzie już na poziomie 5DIV, a to istotna zmiana.
Weźmy pod uwagę, że np. w a6300/6500 tryb FullHD jest bardzo słabej jakości, czyli praktycznie trzeba zawsze filmować w 4K, a zatem grzać matrycę i zapychać setki GB danych nie mówiąc już o późniejszym postprocesingu.
Też mam 6D jako zapas i ew. do jakiś zdjęć widokowych, bo ten af po prostu ssie, a nie używam tylko centralnego punktu. 6D II zapowiada się ciekawie pod wieloma względami, natomiast brak 4K, to spory minus. Wiadomo, że ten aparat musi być gorszy od 5D IV, ale jeśli cena wyniesie te 8000-9000 zł, to chyba ludzie będą woleli kupić 6D mark I, nawet używane - zawsze to pełna klatka, a cena bardziej przystępna. Sprzęt w okolicach 9 tysięcy złotych, nie powinien być już amatorski, a 6D II chyba wciąż będzie należał do tej klasy wdg Canona i "znawców", mimo że będzie znacznie lepszy od 6D (autofokus, dynamika tonalna).
@zelik76
Nie trzeba walić sobie młotem w rękę żeby wiedzieć, że to będzie bolało.
Jak matryca nie ma stabilizacji to wszystkie programowe wynalazki można sobie o kant dupy rozbić bo jest to tak samo bezużyteczne jak cyfrowy zoom.
druid
25 czerwca 2017, 22:56....Weźmy pod uwagę, że np. ..... 6500 tryb FullHD jest bardzo słabej jakości, czyli praktycznie trzeba zawsze filmować w 4K
Tak jasne..... Gdzie o tym czytales? Na CanonRumors?
druid 25 czerwca 2017, 22:56 Brak trybu 4K w 6DmkII to niewątpliwie rozczarowanie, aczkolwiek osobiście za tym nie płaczę. Jest za to szansa, że 1080P będzie lepszej jakości niż do tej pory, prawdopodobnie będzie już na poziomie 5DIV, a to istotna zmiana.
Dopuki nie bedzie canon mial matrycy FF full redout filmy zawsze beda wygladaly koszmarnie w por do tych od konkurencji ktora opanowala juz ta technologie matrycy i obrobki.
Ilosc pixeli tez nie napawa optymizmem. Bedzie pewnie spory crop nawet w FHD.
Bo Canon tym cropem filmowym zwyczajnie nie chce robić konkurencji dla puszek m43 z fullHD (tych które jeszcze zalegają w magazynach, bo wszystkie nowe 4k mają ;)
A co do użyteczności 4k, to nawet jak nam 1k wystarczy, to można robić przejazdy bez slidera i zbliżenia bez zooma w szkle :p
@Posłaniecprawdy
"25 czerwca 2017, 19:16
Ciekawi mnie tylko jedna rzecz, ile z osób narzekającym na brak 4K rzeczywiście:
-Filmuje.
-Ma na czym wyświetlić obraz.
-Ma na czym obrabiać obrabiać.
-Ma na tyle opanowany warsztat, że będzie w stanie stworzyć materiał takiej jakości, przy której będzie widać różnicę między FHD a 4k.
Obawiam się, że będą to liczby zbliżone do 0."
Oczywiście merytorycznie tego nie sprawdzimy (jakieś badania na statystycznie istotnej grupie badawczej?), ale parę mocnych przesłanek:
- w tej chwili 50-calowy telewizor 4k można spokojnie kupić za 2 tysiące. 5 lat temu za telewizor 42" 1080p płaciło się więcej. Monitory komputerowe 2.7k/4k są także tanie i dostępne dla zwykłych zjadaczy chleba, nie mówiąc o osobach zainteresowanych foto/video
- materiał 4k można obecnie obrabiać nawet na głupim iPadzie. Każdy współczesny, przyzwoicie mocny laptop na to pozwala, możesz to robić nawet w darmowym iMovie
- i najważniejsze: główną zaletą rejestracji w 4k jest to, że eksportując do 1080p uzyskasz:
-- obraz o lepszej szczegółowości niż przy rejestracji w 1080p,
-- możliwość płynnego dynamicznego zbliżenia bez starty jakości
-- możliwość bezstratnego wygenerowania efektów do których wcześniej trzeba byłoby stosować slider
-- możlowość uzyskania 2 kadrów z jednego ujęcia (punch in)
To są rzeczy które robię w filmach z wakacji, trwających 10 minut i nie jest to żadne wielkie halo, nie mówiąc o zastosowaniach półprofesjonalnych (jakieś youtuby, wywiady, relacje z imprez, reportaże ślubne itp).
A pytanie o warsztat... well, równie dobrze moglibyśmy zapytać o to, ile osób ma warsztat, żeby porządnie wywołać i obrobić RAWa, więc po co te RAWy w zasadzie, prawda?
MatthiasWro, dzięki - to są, moim zdaniem, bardzo solidne i rzeczowe argumenty!
@MatthiasWro
Zdecydowanie się pod tym podpisuję.
A TV 4K 50" mam niecałe 2 lata. Mój znajomy kupił w tym samym czasie. I myślę ,że obecnie to znaczna część sprzedaży.
Weźmy też pod uwagę,że 6D jest na rynku prawie 5 lat. Wersja 2 pewnie także zagości na rynku na dłużej. A już w momencie wprowadzenia na rynek funkcja filmowania odstaje od konkurencji. A jak dobrze rozumiem FHD będzie tylko z cropa?
@MatthiasWro: Jeden argument przeciw. Tej jakości nie daje się utrzymać, tak samo jak nie daje się utrzymać faktycznej rozdzielczości zdjęć już na poziomie 24 megapikseli. Fotografując bardzo często mam ustawioną jakość na sraw, pomijam , że materiał jest przeskalowany potem w dół, ale sama GO ogranicza powierzchnię obrazu gdzie jest ta rozdzielczość do kilku procent. Nie ma to żadnego sensu.
Widok 200D z przodu z gołym bagnetem skłonił mnie do pewnej refleksji, mianowicie:
"Przerost bagnetu nad treścią"
:)
Miłego poniedziałku
@Tornvald
"Weźmy też pod uwagę,że 6D jest na rynku prawie 5 lat. Wersja 2 pewnie także zagości na rynku na dłużej."
No właśnie, patrząc na obecne trendy na rynku zaryzykowałbym tezę, że te obecne generacje będą na rynku jeszcze dłużej niż ich poprzednicy.
Dlatego szkoda, że Canon akurat w taki sposób różnicuje swoje modele (no wiadomo, jakoś muszą). Nawet dla hobbystów/entuzjastów brak 4k w takim sprzęcie to no-go. To jest naprawdę perfidne, że Canon w 2017 proponuje 4k tylko w 2 modelach profesjonalnych, z których najtańszy kosztuje 14.5k PLN.
@Betelgeuse - dobre podsumowanie ( i avatar - choć nie wiem czy powinienem poperać piractwo ;P )
Ale nie mogę się powstrzymać aby dodać jednak że brak 4k w nowej puszcze za prawie 10tyś ( nie jest niczym innym jak żartem Canona. W sumie jeśli uznają że filmowanie nie jest zasadniczą funkcją lustrzanki to po co je w ogóle ulepszali ( kosmetycznie)
baron13:
"Tej jakości nie daje się utrzymać"
- przewaga materiału 4k/2.7k nad 1080p na odpowiednim wyświetlaczu jest ewidentna (pracuję na monitorze 25" 2.7k więc widzę to na własne oczy, podobnie na TV 4k)
- przewaga materiału wyeksportowanego do 1080p z 4k nad materiałem 1080p jest ewidentna nawet na wyświetlaczu 1080p - na tubie jest mnóstwo takich porównań, warto zobaczyć
PS: warto zobaczyć na dobrym monitorzem 1080p, oczywiście, pewnie są takie na których różnicy nie będzie widać, albo będzie ona pomijalna, coś typu 17-calowy, 10-letni monitor z saturna czy coś w ten deseń ;-)
@focjusz,
Oj tam piractwo - własna tfurczość, ledwie portalem "zainspirowana" ;)
Akurat w kwestii filmowania Canon jest niekonsekwentny.
Oferuje dobry AF -Dual Pixel
i jednocześnie tylko FHD z line skipping.
Jako że w zapisie wideo w Canonach nie wszystkie linie są sczytywane,
to nie ma co się dziwić, że jakość wideo z pełnej klatki Canona jest gorsza niż z aparatów asp-c z full sensor readout innych producentów.
Te pełne klatki Canonów niesczytujące z całej matrycy to taka ściema.
Można się brandzlować że filmuje się pełną klatką choć wiadomo że światła z całej powierzchni się nie zbiera -co widać w otrzymywanej jakości.
Czepiacie się tego braku 4K w 6D jakby to była najważniejsza funkcjonalność w aparacie. Dla mnie bardziej istotny jest zakres czasów migawki czy wielkość bufora dla zdjęć seryjnych a nie jakieś opcje filmowania.
Zwłaszcza, że bezpośredni (moim zdaniem) konkurent z fabryki Nikona - D750 też nie filmuje w 4K
Zresztą, wprowadzenie tej funkcjonalności chyba nie jest takie proste - jeśli dobrze pamiętam, to Sony wypuściło ją w zestawie z zabezpieczeniami przed poparzeniem rąk. Być może w lustrzance, nieco większej, dałoby się lepiej nad ciepłem panować ale widać Canon uznał że koszty z tym związane byłyby nieakceptowalne dla klientów.
Reasumując - 6D II może być ciekawym wyborem, oczywiście zakładając że nie ma w nim żadnego babola, że AF działa jak należy, i o ile Canon nie wprowadził, oczywiście w trosce o najwyższą jakość zdjęć, zabezpieczeń przed korzystaniem z obiektywów niezależnych producentów.
Zgred37: skąd te dziwne przypuszczenia o babolach ? Czyżbyś był wkurzonym klientem konkurencyjnego systemu? Ja fotografuję amatorskimi lustrzankami Canona od 12 lat i żadne z 6 body, które używałem nie miało najmniejszej usterki, a na allegro sprzedawało się w ciągu 2-3 dni. A pomysł z możliwym stosowaniem przez Canona zabezpieczeń przed korzystaniem z obiektywów niezależnych producentów to zupełny absurd
@MatthiasWro
Pełna zgoda, że materiał przeskalowany z 4K do 1080P jest dużo lepszej jakości. Natomiast mogę się założyć, że 4K jako takie prawdopodobnie nigdy nie stanie się standardem jakim teraz jest FullHD. Dlaczego? Bo większość ludzi przegląda internet, ogląda YT albo na smartfonach albo na ekranach laptopów. Duży monitor to nie więcej niż 10% użytkowników, zwykle tzw. komputerowców, a monitory 4K to już w ogóle ułamki procenta.
Rozdzielczość 1080P na laptopie 15" już jest nawet problematyczna bo wszystkie literki są malutkie i trzeba siedzieć z nosem przy ekranie.
4K ma tylko sens w przypadku dużych telewizorów, ludzie kupują je zwykle do oglądania filmów i telewizji, nie do przeglądania netu.
Dlatego FullHD w bardzo dobrej szczegółowości spokojnie by wystarczyło.
@kubsztal
Nie może być 5 osiowa, bo elektronicznie czy tam programowo (zwał jak zwał) można ustabilizować obraz tylko w płaszczyźnie poziomej, czyli z nomenklatury, jaką używa np. Sony to byłaby stabilizacja 3-osiowa (góra-dół, prawo-lewo i obrót). 5 osiowa stabilizacja, można ją nazwać stabilizacją 3D, dodatkowo stabilizuje ruch do przodu i tyłu lub pochylenie (czyli zmiana płaszczyzny).
PS: warto zobaczyć na dobrym monitorzem 1080p, oczywiście, pewnie są takie na których różnicy nie będzie widać, albo będzie ona pomijalna, coś typu 17-calowy, 10-letni monitor z saturna czy coś w ten deseń ;-)
Sony Announces New Sensors - IMX183CLK, IMX294CJK
IMX183CLK is 20.48M Megapixel 1″ sensor This high-senstivity Back-Illuminated CMOS Image Sensors comes with Multi Pixel and All-Pixel Global Reset Function, in simple language you can assume that instead of using rolling shutter they are using Global shutter.
Major Features
Supports 20.48M-pixel readout at 21.98 frame/s in 12-bit mode
Supports all-pixel global reset (use with mechanical shutter)
Supports 4K video mode (4096H × 2160V, 10-bit mode, 59.94 frame/s)
Supports a variety of readout modes such as 10-bit high-speed all-pixel readout, 12-bit high-resolution readout, and vertical arbitrary cropping
High-sensitivity back-illuminated structure 2.4 µm square unit pixel with a proven record in products for security camera and industrial applications
IMX294CJK
4/3 format sensor Supports 4K output at 120 frame/s
Major Features of IMX294CJK sensor
Large-size optical format (Type 4/3)
Supports 4K output at 120 frame/s
High sensitivity (SNR1s = 0.14 lx)
High-speed interfaces (CSI-2/SLVS-EC*2)
Supports Quad Bayer Coding HDR
link
Wiele razy linkowałem to ale powtórzę:
całe:
link
oraz wycinek:
link
Tyle zostale z super-rozdzielczości. GO na pól palca, poza tym obszarem wszystko jest już rozmyte. W przypadku filmu, to na mój gust ale i na opinię znajomego drugiego reżysera, ale też z osobistych doświadczeń, wiele razy lepiej jest władować kasę w drugą kamerę, choćby i turystycznej jakości, aby tylko mieć materiał do montażu, niż zawracać sobie głowę 4K. Nie nie widać jakości. Wiele razy oglądałem w sklepach materiały reklamowe, bo żona chciała kupić tiwi na ścianę i powiem, że owszem widać wszystkie artefakty i generalnie takiego g... dawno nie oglądałem. Z większej odległości nie widać różnicy pomiędzy HD i 4k, z mniejszej robi wrażenie odwratne: szajs. Przeostrzenia migotania itd. Tak wygladają przekombinowane zdjęcia. Producenci chcą od dawna wymyślić coś by publika wymieniła swoje tiwi, Niestety 3D już oficjalnie zdechło. Do 4k nie ma porządnych materiałów, nawet reklamówki są skopane. Bolesna prawda jest taka, że oko ma także ograniczoną pojemność informacyjną i nie ma sensu rozdzielczość większa niż ta pojemność. Niestety, około 6 megapikseli na zdjęciach :-) Na filmach jeszcze mniej.
@baron13
Baronie, widzę że postanowiłeś tak trochę potrollować na dobry początek tygodnia, chyba tylko by wszelkie sensowne argumenty za względną użytecznością 4K w codziennym filmowaniu wrzucić do kosza.
Linkujesz jakieś zmasakrowane szumem, obróbką czy wołąrką do Rawów zdjęcie które już w 1:1 wygląda tragicznie i chcesz Tym coś udowodnić? Chyba tylko, że masz problem z robieniem poprawnych jakościowo fotek :D
Oczywiście klasyczne wywody o zakupie kamery, bazujące na wiedzy o filmowaniu sprzed 15 lat ;)
Już lepiej byś coś napisał o wizjerze elektronicznym, byłoby więcej frajdy :D
baron13,
niedawno pisałeś, że jeden centralny krzyżowy wystarcza bo można przekadrować.
" Canon EOS 6D Mark II - specyfikacja:
45 krzyżowych punktów AF"
@baron13
chłopie, oszczędź wstydu... o czym ty mówisz? pokazujesz jakiś wycinek ZDJĘCIA, z b. małą głębią ostrości, myśląc że tym możesz coś udowodnić.
My rozmawiamy o materiale video.
Przykład pierwszy z brzegu: link
Całej reszty zaczynającej się od "Wiele razy oglądałem w sklepach materiały reklamowe" nie ma nawet co komentować.
To jest dobre:
Hasselblad H6D-50c nstant Savings: $8000. You Pay: $17,995 link
@ ad1216
oj tam, oj tam, tylko bez wycieczek osobistych proszę :)
--
Masz rację, Nikona w ilości wpadek chyba nic nie przebije ale Canonowi też się trafiały - bodaj najgłośniejsza była ta z artefaktami na zdjęciach w pierwszej wersji 7D. Ale do baboli można a nawet trzeba zaliczyć słabą dynamikę tonalną która w poprzednich modelach wyraźnie odstawała od konkurencji. Teraz się to trochę poprawiło, ale czy to jest stały trend?
A co do obaw o współpracę body z niezależnymi szkłami to nie są one wcale takie bezpodstawne. Może się okazać, i wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było, że np. Sigmy w AF-S trafiają w punkt ale na AF-C rady nie dają. Już dawno sugerowałem by przeprowadzić test, jak obiektywy niezależnych producentów współpracują na korpusach Canon/Nikon/Sony via przelotka.
@baron13
Nie rób sobie jaj... Mam TV 4K w domu...materiały 4K ma choćby Netflix. Także nie plec głupot,że nie widać różnicy. Zresztą filmów nie kręci się z minimalną głębią ostrości. To są pojedyncze sceny. I zwykle wtedy większość ekranu zajmują bohaterzy...także kiepskie porównanie...
Baron wrzuca fotkę choinkowego dyndolka, zrobioną z bliska, wiszącego w powietrzu i rezultat podaje jako argument przeciwko wysokiej rozdzielczości (bo 95% zdjecia rozmyte) :D
Z podobnych argumentów:
- Herbaty się nie napiję bo się można oparzyć
- video nie będę nagrywał, bo 1 film zajmuje o wiele więcej niż jedno zdjecie
- lamp studyjnych nie kupie bo przecież mam statyw albo wysokie ISO (więc światło i tak wpadnie, albo szumów nikt nie zobaczy)
- samochody sportowe nie powinny być produkowane, bo wszędzie i tak są ograniczenia prędkości. (wygodne limuzyny też nie, bo wygodnie to sobie można usiąść w domu na fotelu)
itd
link
To tylko testowy strzał, ale masz ostro w całym kadrze (kliknij sobie w rogu strzałkę w dół/view all sizes/original)
Tylko nie wiem czy Twoja przedpotopowa machina to udzwignie
(wnoszę to po miejscu gdzie trzymasz swoje zdjecia, i opisach do nich w stylu "Uwaga niektóre zdjęcia mogą mieć powyżej 640kB lub więcej)
Koń by się uśmiał :)
@Betelgeuse: Pięknie udowadniasz, że nawet sprzętowy onanizm traci w pewnym momencie sens. Tak mozesz utrzymać elementy kadru w GO pod warunkiem że kadr jest dokładnie płaską ścianą. Czyli dokładnie tak jak mówiłem GO na pół palca, zeby zachować rozdzielczość. Aby utrzymać te 4k trzeba filmować nieruchome ściany, bo jak pojawi człowiek w oknie to już będzie katastrofa. Problem z 4k jest taki, że nawet materiały reklamowe są do d...
@up
A ja Ci mówię, że "Better call Saul" na Netflix wyrywa z kapci.
@druid
Ale wiesz, że te małe literki możesz zwiększyć?
Na pulpicie Ctrl + rolka myszki.
A w całym systemie to prawy klawisz myszki na pulpicie potem ustawienia rozdzielczości, a potem jest takie coś "make text larger" (nie wiem jak po polsku) i tak klikasz i dajesz np 150%.
Po problemie.
Ludzie co mają 4K mają tam zwykle ustawione 200%.
@baron13:
ale Baronie. Przecież Ci już ktoś wyżej zalinkował film w 4K i GO jest globalne (ostro do metra do nieskończoności).
Proszę;
link
A w filmach to jak ktoś już mówił - aktorzy są w GO, a oni zajmują większość kadru.
@Cichy,
jeżeli "ruch do przodu i tyłu lub pochylenie" nie wyjdzie poza GO, to można od biedy softowo ustabilizować.
@baron13
"Aby utrzymać te 4k trzeba filmować nieruchome ściany, bo jak pojawi człowiek w oknie to już będzie katastrofa."
Normalne aparaty filmujące mają wykrywanie i śledzenie twarzy.
I co niektóre błyskawiczny AF link
...niektóre mniej szybki link
@PDamian
No ale jakby to działało z lustrzanym Ciamjangiem?
A tak wracając do 4K i więcej...100% producentów kamer wykorzystywanych w Hollywood nie może się mylić stosując takie rozdzielczości w swoim sprzęcie;]
link
...jakby ktoś się zastanawiał co to za gość link
link
Przestańcie, bo baron znowu uraczy nas jakimś linkiem do jego dzieł, a teoria wyleje się z ekranu i będziecie mieli zaparcia. Po prostu zgódźcie się z nim.
Być może wtedy, kiedy telewizory w salonach przeciętnego Kowalskiego, będą miały przekątną rzędu dwóch metrów, technologia UHD 4K, czy 8K będzie miała jakiś sens, bo jak na razie, na 55" z odległości od ekranu ok. 3 metrów, wszystko jest jedno, czy wyświetlany materiał jest w rozdzielczości FHD, czy UHD.
@Jonny
A doczytałeś w powyższych komentarzach chociażby argumenty pośrednie za 4K? To, że docelowo materiał będzie wyświetlany w FHD nie znaczy, że 4-krotny nadmiar rozdzielczości nie daje zysku.
Tu masz pierwszy z brzegu przykład jak można wykorzystać 4K w materiale docelowo robionym pod FHD:
link
@mate
Tak to jest bardzo dobry przykład wykorzystania 4K, polecam baronowi13 to obejrzeć, zanim znowu napisze coś o dodatkowej kamerce do montażu.
@mate
Doskonale to rozumiem, ale docelowo i tak wszystko ląduje na ekranie telewizora, stojącego w pokoju multimedialnym przeciętnego Kowalskiego, który to ów przetworzony materiał będzie oglądał z odległości co najmniej 3 metrów.
Ewentualne różnice dostrzeże zatem wtedy, kiedy doposażysz go w lornetkę teatralną.
Chyba, że u owego Kowalskiego, stoi czy wisi porządny sprzęt o przekątnej 85", ale na razie to raczej mało realne ze względu na cenę.
Sony KD-85X9505B kosztuje tyle, co średniej klasy auto.
Dokładnie.
A nawet 6K by się przydało.
z 6K bym wycinał do 4K by robić takie efekty jak na tym linku, a 4K bym skalował do FullHD by mieć zajefajnie ostre FullHD.
@Jonny
Tak. Telewizor FullHD, że wystarcza to inna bajka.
Ale by wygenerować dobrej jakości materiał Full HD to przydaje się materiał w 4K, a nawet w 6K dla dodatkowego kadrowania czy efektów przesunieć, zbliżej itp
Także kamerki 4K się przydają. Nawet 6K tyż.
@Jonny
"Doskonale to rozumiem, ale docelowo i tak wszystko ląduje na ekranie telewizora, stojącego w pokoju multimedialnym przeciętnego Kowalskiego, który to ów przetworzony materiał będzie oglądał z odległości co najmniej 3 metrów."
Czyli jednak nic nie zrozumiałeś z powyższego linku. Jakbyś miał materiał FHD jako źródło do postprocesu i chciałbyś imitować ruchy kamery, to na wyjściu dostaniesz niższą rozdzielczość, która będzie musiała być ekstrapolowana przez odbiornik TV/monitor. Wtedy dopiero będzie kupa jakościowa.
@mate
Rozumiem Twoje argumenty aż nadto, ale nie rozumiem skąd nagle tyle pedanterii w świecie, w którym na co dzień dostajemy z ekranu pseudo FHD w bitrate przeciętnie rzędu 6-7 Mbps, gdzie standard zakłada 16 Mbps, czyli circa 2,5 raza więcej ?
4k to jest w zależności od umowy 9-12 megapikseli. Radziłbym się trochę pobawić w buchalterię i policzyć sobie rozmycie na skutek ruchu. Taka prostacka geometria, jaki jest potrzebny czas by ręka piechura, która porusza się z sumaryczną prędkością ok 2,5 m/s nie przesunęła się więcej niż 2 piksele np przy odległości fotografowania/filmowania 5 metrów. Dobrze by było ruszyć głową, co się stanie gdy przy filmowaniu ściany układ AF podąży jak sugeruje
MaciekKwarciak za postacią, która pojawi się w oknie. Czy nie będzie tak, że cała ściana stanie się nieostra ? Postać będzie ostra, o ile AF nie zawiedzie, ale ściana już nie ma prawa. Podniecajcie się dalej :-)
@baron13
Nigdy nie robiłeś krajobrazów, gdzie wszystko jest ostre od 2m do nieskończoności?
Serio?
Tylko makro zdjęcia z bliska gdzie masz głębie na pół centrymetra?
I kliknoł byś w zamieszczone linki i obejrzał minutę i byś zobaczył jak się mylisz. Masz dobrej jakości wideo gdzie jakoś nie mają problemów z utrzymaniem jakości 4K.
I nawet przeskalowane 4K do FullHD wygląda lepiej niż orginalnie nagran w FullHD. Gdyby były problemy o jakich mówisz to byś nie widział różnicy a widać ogromną różnicę.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, dla czego 4K w nowym 6dII jest niepotrzebne?
I niby czego ta poruszona ręka będąca ELEMENTEM kadru, obserwowana zapewne w stop-klatce miałaby dowodzić?
Pseudonaukowe bzdety, baron. Jak zwykle.
Wydaje mi się, że Canon wie, co robi (tu trochę zabrzmię jak baron13). Chce zarobić jak najwięcej i temu podporządkowana jest strategia sprzedaży i zakres funkcji poszczególnych modeli. Bardzo często zapominamy, że Canon robi też kamery EOS i zbytnie doposażenie aparatów fotograficznych może się źle odbić na sprzedaży tych kamer. No i jeszcze trzeba wyważyć, co wsadzamy w który model, by się nie kanibalizowały - kolejne generacje 6D muszą się jakoś wpasować poniżej serii 5D (i to uwzględniając starsze modele). No to tak to sobie księgowi obmyślili, a my będziemy mogli sprawdzić, czy to działa. Ale... jeżeli coś będzie za drogie, to ludzie tego nie kupią. Więc będzie drogie, ale nie za drogie. Albo stanieje. Pytanie, gdzie jest ten limit "za drogie".
MaciekKwarciak
"Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, dla czego 4K w nowym 6dII jest niepotrzebne?"
Bo gdy kupujesz puszkę z rynku wtórnego, to masz pewność, że ktoś nie grzał matrycy kręcąc w 4K. Bo przebieg migawki sprawdzisz, ale nic nam to nie powie o czasie jaki była matryca wykorzystywana do filmowania :P
Sprawa jest prosta.
Dla niektórych zanim jakaś firma (w tym przypadku Canon) nie wyposaży swoich aparatów w daną funkcję -to jest ona zbędna.
Jak już będzie ją posiadać, szczególnie jak będzie posiadać jakąś użyteczność jako jedyna -to jest ona oczywiście niezbędna -bez której się nie da żyć.
link
link
Niedługo jednocyfrowe Canon`y dorównają funkcjonalnością serii xxxD...
@mgkiler: Tak na przykład to chodzi o to, że hiperfokalna jest liczona dla pewnego dość dużego krążka rozmycia, podobnie jest GO. Podobnie jest regułą !/f i czasami rejestracji ruchu. Wszystko to zakłada faktyczną rozdzielczość w okolicy 4 megapikseli. A gdybym nie ćwiczył tych problemów np robiąc reprodukcje, to bym nie wiedział jak naprawdę ciężko jest utrzymać nawet taką okrojoną rozdziałkę. Kiedy się zaczyna sypać jakość zdjęcia? Tak naprawdę w dowolnej skali ze zdjęciem jest źle, jak spadnie ona poniżej 1 megapiksla, zwykle z fotki trzeba rezygnować, gdy jej rozdzielczość jest około 0,5 megapiksela. Zaś gdy ma się dobry sprzęt i można dostać rozdzielczość powyżej tych 12 megapikseli, to masz ją na fragmentach zdjęcia. Powiadasz zdjęcia krajobrazów?
link
Popatrz sobie jak falowanie powietrza psuje rozdzielczość. Ja wiem, że tu sami mistrzowie, ale prawda jest brutalna. W realnej fotografii trudno jest utrzymać "prawdziwe" 6 megapikseli, w filmowaniu jest jeszcze gorzej, bo współczeny film uwielbia dynamiczną kamerę, wszelkie ruchy kamerą i łatwo jest policzyć, że nawet przy niewielkich prędkościach kątowych niewiele z tych megapikseli zostaje. Wystarczy, że się poogląda pojedynczke klatki. Zaś testy z kamerą postawioną na sztywno na statywie właściwie są silnym dowodem na to, że te 4k są teorią. Zresztą wystarczy pooglądać oferty kamer pi razy drzwi profi. Tam w modelach reporterskich nie ma 4k.
Bla bla bla
link
Znów się zaczyna taniec pingwina.
Szkoda linkować. Wrocław stoi VHS,em.
@baron13
1. W filmie też masz często sceny ze statywu.
2. Naprawdę nie jest problem uzyskać 6 megapikseli o których mówisz.
Nawet 10 megapikseli da się, że ostrość będzie w piksel. Nic nie poruszone, ostre.
A 10 megapikseli to już więcej niż 4K
@baron
3. Po za tym nawet jak w danym kadrze 20-30% jest w GO i ma realne 4K to i tak jest to przyjemne dla oka.
@baron
4.
Jak tak lubisz obliczenia to weźmy krążek rozmycia wynoszący 1 piksel dla matrycy o rozdzielczości 3888 x 2592 APS-C Canon. Dokładnie takiej jak ma np 40D.
Dla ogniskowej 17mm i przysłonie f:8 hiperfokalna wychodzi na 6.3m.
Czyli ostrość jest wtedy od 3.15 do nieskończoności.
Ostrość w piksel.
Ano tak... Geometria nie działa? Ja bym jednak policzył :-) Jeśli klatka filmu 4k ma 4096 pikseli to pi razy drzwi panoramując możemy poruszać się z prędkością najwyżej 2 pikseli klatka. W rzeczywistości mniej bo rozdzielczość obiektywu nie jest nieskończona ale przyjmijmy uproszczenie. przy 24 klatkach na sekundę przesuniemy się o jeden pełny kadr w jakieś 85 sekund. Można sobie policzyć łatwo czas dla innych prędkości ramki. ale... czy ktoś widział jak się ogląda film, gdy kamera robi panoramę o jeden kadr w czasie powiedzmy 15 sekund.
@baron13
Twoje argumenty potwierdzają, że warto kręcić w 4K. Jak wiadomo nie osiągniemy teoretycznej rozdzielczości układu matryca-obiektyw. Jednak korzystając z wyższej rozdzielczości w tych samych warunkach dostaniemy wyższą realną rozdzielczość. Czyli kręcąc w 4K i skalujac do FHD dostaniemy wyższą realną rozdzielczość niż kręcąc natywnie w FHD. Co było tutaj już nie raz pisane.
baron, zobacz sobie jakiś film Teresa Orlowski z VHS
i powiedz co jest nie tak (poza bujnymi czuprynami).
Widzę, że baron z eksperta od fotografii stał się teraz ekspertem od produkcji filmowych :)
baron13 nie ma nawet monitora FHD a wy z nim wchodzicie w dyskusję o przewadze 4k nad FHD :) Telewizory 4k oglądał w sklepie, pewnie tak jak bezlusterkowce i znów może jedynie teoretyzować. Pewnie znów się nudzi :)
Dobrej zabawy baronie.
Nie ma to jak gość z wypalonym, starym monitorem CRT, ciągle zapominający okularów i jeżdżący na rowerze z wielkim kołem, wypowiada się na temat rozdzielczości i filmowania... bo tak mu się wydaje podług jego przemyśleń...
Nie no, co wy!? To trzeba się z nim zgodzić, przecież ma rację! W końcu sam to wydumał!
Ja się założę, że baron ma taką zabawę: za każdym razem jak przeczyta komentarz, w którym ktoś się z nim nie zgadza, to wali kielonka!
...i tak litra w robocie, litra na dobranoc i jakoś się kręci. Ja inaczej tego nie potrafię wyjaśnić.
@gustawkaz
""MaciekKwarciak
"Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, dla czego 4K w nowym 6dII jest niepotrzebne?"
Bo gdy kupujesz puszkę z rynku wtórnego, to masz pewność, że ktoś nie grzał matrycy kręcąc w 4K. Bo przebieg migawki sprawdzisz, ale nic nam to nie powie o czasie jaki była matryca wykorzystywana do filmowania :P""
No, to jest jeden z lepszych argumentów.
Ale jak matryce canona dorównają matrycom sony, problem straci na znaczeniu.
@Flotsam
"Bardzo często zapominamy, że Canon robi też kamery EOS i zbytnie doposażenie aparatów fotograficznych może się źle odbić na sprzedaży tych kamer."
Nie zapominamy, tylko pamiętamy, że Sony i Panasonic również robią profi sprzęt wideo (są znacznie większymi graczami na tym polu niż Canon), co jednak nie przeszkadza im oferować aparatów, które pod względem możliwości filmowych deklasują odpowiadające im puszki Canona.
@Flotsam
Już to kiedyś pisałem. Ochrona kamer EOS obcinaniem funkcji filmowania w lustrzankach skończyła się tak, że ludzie filmują Sony i Panasoniciem a nie Canonem. A pamiętajmy,że to Canon był prekursorem.
Ciekawe co będzie jak 200D będzie mieć filmowanie w 4K, a 6Dmk2 nie.
Niedługo 90D i 850D jest możliwe, że będą mieć 4K. Ale nie 6Dmk2 bo nie może być za dobry bo musi być tańszy od 5DMk4.
Canon ma tych serii różnych aparatów tyle, że cieżko wykombinować co tu wyciąć by dana seria nie była za dobra...
A kiedyś było tak prosto - były 3 serie. No 4.
3 cyfrowa, 2 cyfrowa, 1 cyfrowa i 1D.
A teraz to jest z 7, albo więcej.
Jak widać, onanizm sprzętowy jest chorobą nieuleczalną i prowadzącą nieuchronnie do kłopotów finansowych i bankructwa :-) Nie da się nic poradzić. Można się tylko przyglądać, bo katastrofa szykuje się efektowna :-) Całkiem niedawno widziałem kręcenie najpewniej teledysku na wrockowym rynku. Zespół stanowiło cztery lampu... sorry panie, jeden pan i jeden operator gimbala z jednym aparatem. Nie wiem czy było 4k czy nie, ale pan od gimbala miał prze... za sprawą dzieciarni która grasując za plecami zespołu artystycznego pokazywała mniej czy bardziej obraźliwe gesty. Prosty powód dla którego dwie kamery są znacznie lepsze od jednej kamery, wyraźnie lepszej od tych dwu. No i tak najwyraźniej na poziomie profi disco-polo wygląda kręcenie. Domyślam się, że ziutek z gimbalem nawet nie pomyślał, o drugiej kamerze, ponieważ musiałby dokonać synchronicznego montażu, a to zapewne, jak znam speców od filmów ze ślubów groziło by śmiercią. Woli już mieć w tle dzieciaki pokazujące wszelkie możliwe gesty Kozakiewicza. Jak sądzę ów człowiek jest przekonany o swoim pełnym profesjonalizmie. Czy ma czy nie ma 4k, jest to obraz polskiego profi od mediów.
@Tornvald
"że to Canon był prekursorem."
No może i był - aż raz, jak zapodali filmowanie w 5DMk2. Nie mieli pojęcia, co z tego wyjdzie, filmowcy się rzucili. No to gryzigrosze poszli po sakiewkę do łba i stwierdzili, że już nigdy tak dobrze nie będzie, drugi raz tanio ficzera postanowili nie oddawać. Ale jest nadzieja: jeśli w 7D nagle programowo zwiększyli bufor (czyli zdjęli celowo zapodane wcześniej ograniczenie), to jak im konkurencja da popalić, może i dadzą ostatecznie to 4K i tutaj. Może też ekipa ML coś wymodzi (vide 50D, gdzie filmowania w ogóle nie było, a teraz nawet i w RAW kręci).
@mgkiler
To se dokupię 200D do kręcenia ;) Zresztą co mi po 4k bez 50fps?
@kubsztal cały czas mi to samo chodzi po głowie i myślę, że te nowe puszki C są skrojone, i potrafią znacznie więcej.
@kubszatal
Wiem o tym. Jednak wtedy świat oszalał na punkcie filmowania 5DmkII. Pewnie się tego nie spodziewali ale mogli to wykorzystać.
@noob
Nie tylko nowe. Pamiętam jak to Canon szumnie dodał prawdziwy pomiar punktowy do 30D , który wtedy był puszka semi-pro. Ta funkcja była w tanich puszkach konkurencji
Moim zdaniem o powodzeniu lub nie 6dm2 zdecyduje nie filmowanie, ale to jak się aparat zachowuje na wysokim iso. W pierwszym 6d na iso 102400 można się dopatrzyć drutów. Szumy na dzisiejsze czasy są "na oko" tylko w granicach 1 EV mniejsze niż w puszkach Canona apsc np 80d. Filmowanie może i wyglada atrakcyjnie dla człowieka entuzjamującego się techniką, ale w praktyce zrobienie czegoś sensownego z filmem wymaga nieporównanie więcej pracy niż ze zdjęciem. Poza tym, im bardziej profi będzie zastosowanie, tym mniej potrzeba tego 4k. Bo np do netu, żeby "się ciągnęło" trzeba przeskalować w dół. Tiwi także nie puszcza 4k. No więc owo 4k ewentualnie do wesel. Tymczasem wysokie iso zawsze się przydaje i jeśli taki fajans jak ja będzie się przyglądał temu wynalazkowi, to głównie pod kątem szumów i artefaktów przy tych wysokich czułościach. No i jak zapamiętałem pierwszy 6d stał się hitem także z powodu szumów, co nawet Arek podkreślał. 45 punktów AF nie zaszkodzi, ale to tylko miły dodatek.
...aczkolwiek kompletnie niepotrzebny, bo można przekadrować.
@baron
"Jak sądzę ów człowiek jest przekonany o swoim pełnym profesjonalizmie. Czy ma czy nie ma 4k, jest to obraz polskiego profi od mediów."
Baron: Człowiek, który WIE że 4k jest niepotrzebne bo "był w markecie i oglądał pokazowe filmy na TV" oraz WIE co myśli człowiek, którego obserwował przez parę minut na wrocławskim rynku oraz WIE jaki jest obraz polskiej branży filmowej, bo - tak, zgadliście! - obserwował filmującego człowieka przez parę minut na rynku.
@Optyczne, zaprawdę powiadam wam, kiedyś miarka się przeleje, jak nie wprowadzicie tej funkcji blokowania komentatorów to zyski z ożywionych (w ujęciu liczbowym) dyskusji pod postami zbledną wam w porównaniu z odpływem UU. Jeżeli o mnie chodzi to by było na tyle na tym portalu. Wpadnę za rok sprawdzić czy coś się zmieniło ;-)
Przeca pisze, że to z punktu widzenia fajansa
i innych fajansów.
Dyskusja na całkiem przyzwoitym poziomie toczyła się, dopóki Baron się nie pojawił. Za chwilę większość komentujących rzuciła się na Barona, jakby stanowił jakieś zagrożenie publiczne. Niedawno apelowałem, aby nie cytować baronizmów, gdyż w ten sposób rozmanaża się je wizualnie, ale widzę, że chodzi o co innego: lać Barona, skopać go i poniżać. Baron to lubi, bo jest internetowym masochistą, ale nie róbmy z siebie sadystów.
Ludwig von Mises pisywał o pewnych ludziach "Confused and Misguided Sympathizers"
Dziś CaMS i trolle trawią internet, cóż poradzić.
Był kiedyś taki serwis informacyjny o motorsporcie. Trollowano tam wtedy strasznie ówczesnego Mistrza Polski (sympatyczna osoba to była tylko w wywiadach i na zdjęciach) w Rajdach Samochodowych. Komentarze zablokowano a serwis padł tak do roku czasu. Tego boją się optyczne.pl
Dziś wtorek a premiery 6DII nie widać, jakieś info już jest?
45 punktów AF w bezlusterkowcu, to nikt by nawet nie spojrzał. A tu ludzie się cieszą.
Niepojęte.
@baron13
"im bardziej profi będzie zastosowanie, tym mniej potrzeba tego 4k. Bo np do netu, żeby "się ciągnęło" trzeba przeskalować w dół."
Mylisz się, na YT wstawia się 4K i to YT dba o to, żeby "się ciągnęło" i odpowiednio przeskalowuje.
Bo, MaciekKwarciak, w Canonach z DP AF jest tak: "Just tap your finger on the LCD where you want the camera to focus and it happens – smoothly. It's just that easy."
Ja wiem, że inteligentny człowiek zawsze znajdzie sobie powód do narzekania, ale... wydaje się, że coraz trudniej i w tej kwestii o oryginalność.
No cóż gdybym nie miał racji , to byście tak nie usiłowali udowodnić, że jej nie mam :-) Marnie się znam na robieniu filmów ale kilka rzeczy to mnie uczyli nawet w szkole. I średniej i podstawowej, takie czasy były :-) Więc na przykład film trzeba zmontować. Film spagetti niepodzielony na ujęcia, to kompletna amatorka i co najważniejsze nikt tego nie chce oglądać. To jest podstawowy powód, by dziś mieć kilka kamer. Kiedyś załatwiało się to kręceniem scen w kawałkach, dziś nawet idać na wywiad można mieć dwie nawet trzy kamery i ciągle to jest granicach możliwości amatora. Zwłąszcza jeśli to są kamery jakości turystycznej. Po wrzuceniu na jutuba czy inną stronę internetową i przeskalowaniu do takiej rozdzielczości, że ludziom będzie się chciało to ściągnąć, nikt nie dostrzeże żadnej różnicy w jakości nawet jeśli startujemy z 8k.
Dżwięk. Trzeba nagrać kilkoma mikrofonami i to zmiksować. Dziś w zasadzie nie ma sprawy. Tylko, takie rzeczy to tylko w kinie. To oznacza, że do kręcenia trzaba się solidnie przygotować, mikrofom na kamerze to naprawdę kompromitacja. Tyle, że kręci się 4k i dźwięk mamy z jednego mikrofonu, może nawet stereo, ale słychać tło, zazwyczaj buczenie samochodów. Ogladałem taką produkcję studia filmowego od ślubów i to jest rozpacz.
Trzeba dorobić jakąś czołówkę, napisy, czasami śródtytuły. To ostatnio nawet się praktykuje, bo łatwo da się takie rzeczy robić programami. Ale to oznacza że trzeba sobie na wstępie posiedzieć nad materiałem.
Sprawa zasadnicza: co zrobić z filmem? Jeśli jest to animowany gif, czy filmik typu gif, to musi zostać skompresowany do takich rozmiarów, żeby było na niego odpowiednie branie. Nikt nie ma ochoty oglądać latającego kota w 4K, on chce zobaczyć mniej więcej kota.
No więc Kochani Moi Iloma filmami w 4k mozecie się pochwalić? Gdzie to można obejrzeć? Sjkoro to 4K takie dla Was ważne, to opowiedzcie jak organizujecie sobie nagrywanie dźwieku, w czym obrabiacie? Bo ja powiem szczerze, odpadam gdybym miał robić film w pojedynkę.
Co do *barona* i blokowania komentarzy, to każdy m prawo pisać co zechce, dopóki nie narusza regulaminu i dobrych obyczajów. Komuś się nie podoba? zawsze można polemizować albo zignorować. Poza tym, nikt nie jest doskonały.
Ponieważ 6d II ma najprawdopodobniej lub całkiem pewnie mieć 45 punktowy AF zastosowany po raz pierwszy w Canonie 80d ( teraz też w 77d) co można powiedzieć na jego temat w praktyce ?
Wg. testu 80d na optycznych nie wypadł on specjalnie dobrze , wręcz przeciętnie .
@baron13
Ech, napiszę Ci w skrócie, bo nie mam czasu rozpisywać się szczegółowo.
Oczywiście, że film trzeba zmontować! Najlepiej nagrać duuużo więcej materiału, żeby było z czego wybierać przy montażu. Np. można urozmaicić rozmowę wstawkami, gdzie dźwięk składasz z obrazem z ujęć nagranych później, gdzie akcja na filmie pasuje do nagranej rozmowy. Wtedy wystarczy jedna kamera i wygląda to atrakcyjnie. Oczywiście, jeżeli koniecznie musisz cały czas pokazywać rozmawiające osoby, to przyda się kilka kamer jednocześnie nagrywających, ale widziałem, że do ujęć szerokiego planu używa się dobrych telefonów 4K.
Jeżeli rozmówcom przypniesz mikrofony krótkiego zasięgu, to nie będzie słychać dźwięków tła. Dźwięk można nagrywać osobno, mikrofonem z własną pamięcią.
Moim zdaniem spokojnie da się nagrać materiał w pojedynkę. Zmontować też, ale ja np. nie mam na to czasu. Wolę wynająć montażystę, który ma czas, wiedzę, umiejętności i odpowiednie programy. Zwłaszcza, że dobry montaż 10-minutowego filmu trwa od dwóch do pięciu godzin...
Pełna specyfikacja dla Canona 200D:
link
@JdG, ,, każdy m prawo pisać co zechce, dopóki nie narusza regulaminu i dobrych obyczajów.''
Niby tak, ale mi coraz bardziej ta głupia, internetowa (czy inaczej hydeparkowa) zasada odpowiada. Czy każdy może wejść do Sejmu i gadać z mównicy co mu się podoba (a i tak widać jaki poziom tam jest)? A w sądach? A na zebraniach w pracy, seminariach, itp.?
@tadeusz69,
Nie możesz wnioskować o jakości systemu AF zastosowanego w APS-C w wersji dla FF. Sama liczba 45 nie wystarcza - rozstaw punktów AF w lustrzance FF jest szerszy, co oznacza większą bazę dla pomiaru i lepszą precyzję ustawienia ostrości. Inne są też pozostałe komponenty, jak np. czujnik AF, optyka współpracująca z tym czujnikiem i kilka innych rzeczy.
@TS: chyba "coraz mniej" ?
cedrys
"Pełna specyfikacja dla Canona 200D"
AF w wizjerze rodem z 400D. Mocna rzecz!
@baron13
Umysł barona13 to jest nieprzenikniona i niezbadana otchłań, która ciągle zaskakuje :D
Baronie, powiedz co do jasnej cho*** ma wspólnego filmowanie z kilku ujęć jednocześnie z aparatami filmującymi w 4K? To nie można mieć kilku aparatów 4K? Bo z Twojej narracji wynika, że zamiast 4K lepiej mieć kilka kamerek turystycznych.
Obejrzałeś ten film który linkował mate? Zobacz jakie fajne efekty płynnych przejść można zrobić bez żadnych dodatkowych akcesoriów a tylko dlatego że ma się nadmiast rozdzielczości do wykorzystania.
Wygląda na to, że Canon kompletnie olał filmujących. Byli prekursorami, ludzie którzy chcieli mieć narzędzie do filmowania z pewnością napędzili im niezły procent sprzedaży. Teraz to pole całkowicie oddali Sony i Panasonicowi.
Kamery z serii C to przecież całkiem inny target, więc nie sądzę by wrzucenie 4K do 6DII im zaszkodziło. A tak to ludzie przesiądą się na Sony.
@Bahrd
Porażka, mogli dać chociaż 9 krzyżowych. Za dobrze się zapowiadał....
No to jest taki lekki ból w d***e z tym Canonem. Jak ktoś będzie chciał mieć aparat i nagrywać filmy w dobrej jakości, i ma ograniczony budżet, to wcale nie stwierdzi: "Motyla noga, muszę dozbierać do kamery Canona za ćwierć miliona monet, a aparat kupie se osobno, oczywiście też C!". Taki gość kupi puszkę konkurencji, która w odpowiedniej cenie da mu to, czego potrzebuje, a jak go później będzie stać na sprzęt z wyższej półki, to raczej nie pójdzie po łaskę do C, tylko zostanie tam gdzie jest.
Tak więc krojenie z funkcji, żeby produkty nawzajem się nie zjadały, do mnie nie przemawia, bo przez takie praktyki producent sam siebie podgryza.
@Wzrokowiec
"Mylisz się, na YT wstawia się 4K i to YT dba o to, żeby "się ciągnęło" i odpowiednio przeskalowuje."
baron nie wie co YT, u niego nie chodzi.
@Baron
"No cóż gdybym nie miał racji , to byście tak nie usiłowali udowodnić, że jej nie mam"
Dotąd przeczytałem, ryknąłem śmiechem i resztę sobie darowałem, szkoda mi rozumu, a czytając twoje wypowiedzi, ubywa go. Twoja filozofia zabija wszelkie przejawy inteligencji.
@druid: Ok moze nie dopisałem do końca. Dlaczego lepiej mieć kamerę turystyczną? Bo kosztuje duzo mniej niż 6dm2 i ma wiele udogodnień dla filmowania. Szereg rzeczy, które są realizowane w kamerze z automatu, np przejścia ostrości pomiędzy zaprogramowanymi punktami , czy obiektami, czy nawet osobami, w aparacie robi się albo kulawo, albo wcale. I na przykład kamery można synchronizować. Te profi bez kłopotu, z turystycznymi przynajmniej kilka lat temu były jakiś schody, ale dawało się je synchronizować tak, że potem bez szukania klatek mogłeś np bez problemu robic przebitki obrazu z jednej na drugą. Są sprawy z kodowaniem obrazu, na których się do końca nie znam, ale sprowadza się do tego, że masz zapas dynamiki jak w rawie i daje się wyciągać i z cienia i ze świateł. Film z aparatu zachowuje się jak jotpeg i jest nieobrabialny, czy kiepsko obrabialny. Oczywiście dobry operator nakręci od razu porządny materiał, ale dobry operator nie chce pracować na takim sprzęcie.
Mam tyle szczęścia, że udało mi się wykręcić od kręcenia filmów, ale było coś takiego u mnie na wydziale, że próbowano tworzyć "zespól medialny" i zwyczajnie robiłem sobie głowę o tworzenie filmu. Musiałem się zapoznać z wieloma zagadnieniami od ustwień kamery po tworzenie jakiegoś scenopisu. W tym, żeby zlepić cokolwiek oglądalnego, takiego, żeby ludność nie prała pomidorami to 4k jest bardzo dalekim problemem. Podobnie jak w fotografii naprawdę nie jest problemem uzyskanie rozdzielczości 40 megapikseli, chodzi o to, aby mieć przynajmniej odbitkę 10x15 cm z jakimś interesującym obrazem, który o zgrozo nie musi być ostry. On ma być interesujący, a potem dopiero wszelkie inne cechy. Podobnie a nawet o wiele bardziej film najpierw musi być z jakiegos powodu interesujący, a tylko czasami uda się widza zainteresować 4K. Napierw trzeba to zmontować z jakimś wyczuciem, dodać niesknoconą scieżkę dźwiękową itd. No i na konieć umieście sobie taki materiał na stronie internetowej i zobaczycie jaką macie oglądalność. Nie wiem jak w tej chwili jest ze sprzedaniem materiału jakiejść tiwi, czy to większy interes niż serwi internetowy i w jakich okolicznościach, ale na moje oko z pewnością tego się nie zrobi z jednym aparatem, jednym operatorem i nawet jednym dźwiękowcem. Tym nie mniej z filmem to jest zupełnie inna sprawa niż ze zdjęciami, bo w to się wkłada taką robotę, że "dla siebie" nikt nie będzie chciał robić. Nie da się wciskać kitu, że wspaniałe dzieło, tylko ludzie się nie poznali, trzeba uzyskać jakąś oglądalność. Ja bym chciał zobaczyć przykład jakiegoś filmu nakręconego przez amatora wartego tego 4k. Nie prób technicznych, ale czegoś co uzyskało oglądalność wartą roboty, jaką w to włozono.
@baron
Pierwsze z brzegu przykłady:
link
link
@baron13:
"Moim zdaniem o powodzeniu lub nie 6dm2 zdecyduje nie filmowanie, ale to jak się aparat zachowuje na wysokim iso. W pierwszym 6d na iso 102400 można się dopatrzyć drutów. "
No widzisz.
A w moim 760D drutów na wysokim ISO nie ma, nawet jak wyciągam o kilka EV wysokie ISO. Są szumy, ale kratownicy Canonowskiej już nie ma.
na 40D i 550D miałem druty przy wysokim ISO. Cudowna kratownica jak jeszcze EV podciągnołem.
Ale od 760D, 80D, 5Dmk4 już tego nie ma.
760D ma gorszą dynamikę niż 80D, ale już chociaż nie ma drutów / kratownicy.
W ogóle 760D amatorska puszka ma dynamikę jak pierwszy 6D, a przy tym nie ma drutów.
OK. ISO ma lepsze 6D.
baron, to trzeba było pójść do filmówki.
Dla kogoś kto pobierał nauki w Fémis, to co piszesz -to bajanie.
A nie zapowiadają jakiegoś faceliftingu 80D?
"Pełna specyfikacja dla Canona 200D"
"AF w wizjerze rodem z 400D. Mocna rzecz! "
No tak jak w 6D :)
Ale 6D niektórzy bronili, że 1 punkty krzyżowy wystarczy.
Baron13, PosłaniecPrawdy i ktoś tam jeszcze.
A. PokoraDlaSztuki.
Sorry jeśli mi się nicki pomyliły.
Oba na litere "P".
@wzrokowiec: A na co to są przykłady?
baron,
Gonciarz to taki youtuber, który ma pół miliona subów.
link
link
baron13
"Są sprawy z kodowaniem obrazu, na których się do końca nie znam..."
link
No cóż mogę powiedzieć, mam kilk kumpli, którzy nie mają pojęcia o literaturze, a zarabiają na pisaniu :-) Ba, są uważani za wybitnych (przez niektórych) pisarzy. O twórczości Gonciarza mogę powiedzieć tyle, że gość opanował część technologii. Od strony artystycznej jedna dywagacja ma sens. Człowiek najwyraźniej przecenił swoje możliwości. Do tego filmu o Hong-Kong ktoś mu powinien napisać jakiś scenariusz i wówczas z bezładnego materiału filmowego może by powstało coś co ma wstęp rozwinięcie i zakończenie. No i nie trzeba by słuchać tego pie... człowieka, który nawet nie rozumie, że nie ma kompletnie nic do powiedzenia. Niestety. Etap, że umiem obsługiwać edytor tekstu nie oznacza, że mogę być pismakiem. Doskonały przykład na to, że film jest zadaniem dla EKIPY. Pojedyncza osoba zrobi takie cóś. Ale Ok. Załóżmy, że gość osiągnął co chciał. I co widzimy? Jaki związek z jego filmami ma 4K? Ile K potrzeba dla wyświetlenia nieostrego kadru? To raz. Dwa: wyżej napisałem, trzeba się nasiedzieć i widać, że gość się nasiedział. Nie wiem po ile sekund mają sekwencje, ale to jest taki montaż MTV i na tym to wszystko wisi. Nie 4k tylko montaż sprawia, że niektórym może się wydać, że to się da oglądać. Radziłbym popróbować poskładać coś takiego, a zobaczycie, ile się trzeba naszarpać. Robota a nie 4k.
baron, to ty twierdziłeś, że wiesz (albo dzieliłeś się tym co ci się wydaje) czym należy filmować do netu.
Napisałeś: "Poza tym, im bardziej profi będzie zastosowanie, tym mniej potrzeba tego 4k. Bo np do netu, żeby "się ciągnęło" trzeba przeskalować w dół. Tiwi także nie puszcza 4k. No więc owo 4k ewentualnie do wesel."
Ustalmy jedno: tobie się wydaje, że wiesz czym filmować do netu,
a Gonciarz, Kai Wong link czy ci link wiedzą.
@PDamian: Jesteś rekordzistą w załączaniu bezsensownych linków. Ok, jest na jutubie ileś osób, które mają duże klikalności. Ile z np blogerek modowych daje pliki 4K? Ile z tych co prowadzą blogi kulinarne, na których podobno się najlepiej zarabia? Sprawdzałeś? Ja natomiast wiem, że z moich znajomych nikt własciwie nie ma sprzętu do oglądania 4K. Wiem czym się posługują studenci. W porywach masz HD. Powiadasz, że oni wiedzą? No ale kto ich w tym 4K ogląda to raz. Dwa czy znaczący procent by się zorientował, że to nie jest (jest) w 4K skoro nie mają sprzętu. No i zastanów się: czy czasem nie jest tak, że gość ma umowę z firmą np Intel skoro tak intensywnie ją reklamuje, żeby ludziom wciskać, że szajs w 4K już szajsem nie jest?
Oczywiście, że ma umowę z Intel.
Żyje z Youtube. Dobrze na tym zarabia.
Pozostali też mają dużą oglądalność,
a ten link pracował dla Apple, Nike, General Electric, CNN, Canon, National Geographic, Vanity Fair i Sports Illustrated.
A ci twoi znajomi i studenci, to niby dowód na co?
@PDamian: "Oczywiście, że ma umowę z Intel." Czyli linkujesz reklamy. Nie recenzje, nie indywidualne oceny, tylko materiał, który ma naciągnąć na zakup czegoś niepotrzebnego. "Pozostali też mają dużą oglądalność," Ok. Znajdziemy kilkudzisięciu, może kilkuset jutuberów. Potrzebne im 4K czy nie to sprawa powiedzmy kilkuset osób. Pytanie: ile Ty nakręciłeś filmów w 4K i jaką osiągnąłeś oglądalność? Jeśli wałkujemy ten temat w kontekście premiery 6dm2 czy jakiegokolwiek innego aparatu i obecności w nim 4K , to nie za bardzo jest sens zajmować się wyjątkowymi osobami, które nie zrobią nawet ułamka promila popytu na produkt. Pytanie jak sobie poczyna z tym 4K przeciętny właściciel aparatu? Moim zdaniem nie da rady nic tym zrobić. Bo jak powiedział Gonciarz(?) kilkunastominutowy film obrabiał kilka godzin, przy czym miał wprawę, wcześniej wyłożył dużą kasę na soft. Przeciętnemu Kowalskiemu to 4k dynda, nawet gdy deklaruje, że nie może bez niego żyć.
Jaki przeciętny Kowalski kupuje 6DmkII plus obiektywy do tego?
Zwykłego Polaka (przeciętnego Kowalskiego) można poznać po reklamówce z Biedronki.
A w siatce 5DmkIV i Milvusy Zeissa :D
Ok, przyjmuję dowcipasy, ale ile tych filmów? :-)
@Tornvald,
Ogranicz dziedzinę funkcji pt. "Przeciętny Kowalski" do tych fotoAMATORÓW, którzy celują w dobrej jakości zdjęcia (tanie FF) z ewentualną możliwością jako takiego filmowania i przelicz jeszcze raz.
@PDamian,
zwykłego Amerykanina natomiast (przeciętnego Smitha) poznajemy po płaceniu kuponami w MacDonaldsie: link :)
To nie są dowcipasy;P Większość ludzi kupujących taki sprzęt jest świadomych po co to robi. I w tej dziedzinie znajdzie się znacznie więcej potrafiących wykorzystać tą czy inną funkcjonalność.
@PDamian,
Dave Jones (EEVblog) to taki youtuber, który też ma pół miliona subów: link
Baron13 ma w tym jednym rację, że do takich przeciętnych vlogów produkowanych przez youtuberów, akurat 4K nie jest szczególnie potrzebne. To przydaje się bardziej gdy materiał ma mieć walory artystyczne.
Przymierzałem się do 6DmkII, ale teraz mało prawdopodobne bym go nabył. Do zdjęć spokojnie starcza poczciwy 5DII. Jako, że filmowanie jest dla mnie głównym źródłem zysku raczej pomyślę o a6300. Myślę, że takich jak ja może być więcej. Mam nadzieję, że Canon niedługo spadnie z pozycji lidera i takie celowe wstrzymywanie postępu i krojenie produktów z funkcjonalności odbije im się jeszcze czkawką.
@baron13
@druid
Nie wiem, czy "przeciętnemu Kowalskiemu to 4k dynda". Odpowiadam za siebie: mi nie dynda, zwracam uwagę na to, jaką jakość mają materiały wideo. I naprawdę widzę różnicę w jakości, jeżeli film nie ma FHD i wtedy zazwyczaj jestem mocno zawiedziony. Zatem uważam Full HD za absolutne minimum, które chcę oglądać. A żeby zmontować film w jakości FHD, to z reguły trzeba nakręcić materiał w wyższej rozdzielczości, bo po obróbce jakość spada. A często też się kadruje.
@baron13
@druid
Dodam jeszcze, jak to wygląda z drugiej strony, czyli nagrywania filmów przeze mnie. Otóż odkąd zacząłem nagrywać materiał w 4K, to nie potrafię już wrócić do Full HD. Po prostu jakość filmów FHD nagrywana przez mój aparat przestała mi odpowiadać. Widzę na nich szumy, słabszą szczegółowość, artefakty kompresji... a na materiale 4K tego nie widzę. Tylko tyle i aż tyle. pozdr.
druid 26 czerwca 2017, 10:15...........Dlatego FullHD w bardzo dobrej szczegółowości spokojnie by wystarczyło.
Wszyscxy sie z Toba zgadzaja. Tylko problem polega na tym ze nie ma na rynku zadnegoi porzadnego Canbona FHD bez line skippingu i masakrycznych cropow.
@wzrokowiec: A gdzie są te filmy?
Jakie filmy?
@wzrokowiec
pokaż swoje filmy, żeby mógł powiedzieć, że tylko potwierdzają to co napisał i że takie filmy można nakręcić Smeną.
@PDamian
dajesz, dajesz, nie wymiękaj. Pisz, linkuj, wrzucaj informacje - na pewno przekonasz. Hehe... na pewno.
a kontekście dyskusji o przydatności 4k najbardziej podobał mi się argument animowanych GIFów :) Prawie dałem się przekonać :P
Kolejnym bardzo fajnym argumentem odnośnie przydatności wyższej rozdzielczości jest też kwestia mikrofonu, scenariusza i rozwiązania problemu ile osób i ile aparatów powinno filmować. Merytorycznie :)
4k to niedaleka przyszłość. Jedyna możliwość, że się nie przyjmie to szybka ekspansja 8k. Mój 4-letni laptop nie radzi sobie z 4k a nowy tablet już tak - mimo, że jest o wiele wolniejszy i kosztował 4x mniej. Kwestia kilku instrukcji w SoC.
Jeszcze niedawno miałem internet 5mbps, teraz w pakiecie ekonomicznym mam 100/100. Kilka złotych więcej i jest 300/300, 1000/1000 to jakieś +30 zł miesięcznie. Youtube było kiedyś pełne filmików 320x240, teraz jest pełno 1080p@60fps i 4k. Telewizory 4k spadły z kilkunastu do kilku tysięcy złotych.
Jest taki mechanizm w naszej świadomości, nazywa się wyparcie. Tutaj mamy przypadek połączenia wyparcia z zaparciem.
Zresztą, gdybyście nie mieli racji to nie próbowałby za wszelką cenę wam udowodnić, że jej nie macie - co nie? :)
@szafir51
"Zresztą, gdybyście nie mieli racji to nie próbowałby za wszelką cenę wam udowodnić, że jej nie macie - co nie?"
Dobrze że napisałeś to na końcu, gdybyś napisał na początku to znowu przestałbym czytać ;)
A tak w ogóle to jest jeszcze jedna sprawa przez którą 4k nie ma sensu: żaden EVF (a wiadomo że nie da się nagrywać patrząc prze jedyny słuszny OVF) nie obsługuje 4k! Ledwie FullHD! Więc jak i po co nagrywać skoro nie jesteśmy wstanie tego widzieć, i kontrolować?! Wszystko jest nieostrością! Nie wspominając o scenariuszu, kilku kamerach i zaparciu!
KILL EVF!
KILL 4K!
CANON OF GODS!!!
MIŁEGO DNIA!
@szafir51
"Zresztą, gdybyście nie mieli racji to nie próbowałby za wszelką cenę wam udowodnić, że jej nie macie - co nie? :) "
:DDDDD
@wzrokowiec: No to pochwal się swoimi filmami. Reszta entuzjastów też napewno ma wybitne osiągnięcia. Ja na potwierdzenie swoich słow mam totalny brak filmów :-) A filmy pana Gonciarza są idealną ilustracją, że to za wielkie przedsięwzięcie, żeby w pojedynkę dało się zrobić coś sensownego.
@baron13
"Ja na potwierdzenie swoich słow mam totalny brak filmów"
bark filmów = brak potwierdzenia = brak pojęcia
Brak słow...
@baron13
"filmy pana Gonciarza są idealną ilustracją, że to za wielkie przedsięwzięcie, żeby w pojedynkę dało się zrobić coś sensownego."
Chciałeś zobaczyć przykład filmów amatorskich, które coś osiągnęły, to Ci podałem. Krzysztof Gonciarz był wtedy amatorem, sam nakręcił i zmontował filmy, które zdobyły mnóstwo nagród i dały mu dostęp do wielkich możliwości. Dzisiaj nie musi już montować filmów, ani nawet filmować, bo stać go na zatrudnienie fachowców z filmówki, a o możliwość stworzenia przez niego filmów reklamowych starają się nie tylko japońskie firmy z górnej półki.
"No to pochwal się swoimi filmami"
A czy ja wyglądam na youtubera? Moje prywatne filmy są tam, gdzie być powinny - w przestrzeni prywatnej.
A co to za jakieś dziwne założenie, że takim sprzetem trzeba kręcić w pojedynkę??
A co to za założenie, że film nakręcony w pojedynkę jest z gruntu nieciekawy? To tylko hollywoodzkie produkcje z milionami $ nakładu da się oglądać?
Podstępem dajecie się w wkręcić w pokrętną retorykę barona13, który odgórnie neguje wszystko co jest dopracowane, estetycznie wykonane i z polotem. Nie jest w stanie wyjść poza swój poziom, nie może zaakceptować ani tym bardziej docenić czegoś co przekracza jego horyzonty, które jak wiemy w kwestiach wizualnych są dosyć wąskie. Dlatego ciągle pisze o zdjęciu z gościem z wiadrem na głowie, o fotkach ze smartfonów, byle jakich fotkach w rozdzielczości ekranowej czy filmie z kamerki turystycznej, gdyż to jest przestrzeń jego możliwości. Wszystko ponad trzeba zanegować
Nie przepadam ani trochę za Gonciarzem, w ogóle mnie nie kręcą takie vlogi, ale po obejrzeniu tego filmu z linka mogę stwierdzić, że wie co robi i robi to bardzo dobrze jeśli chodzi o aspekt techniczno-wizualny.
@ druid
"Nie przepadam ani trochę za Gonciarzem, w ogóle mnie nie kręcą takie vlogi, ale po obejrzeniu tego filmu z linka mogę stwierdzić, że wie co robi i robi to bardzo dobrze jeśli chodzi o aspekt techniczno-wizualny."
Dokładnie!
hehe, zaraz się zacznie "polska język, bwana" itp. Taka mantra jak brak argumentów :)
kupiłem wczoraj u chińczyków kamerkę za niecałe 40$. I ma wideo 4k. Canon poskąpił w puszce za 2k$. Brawo.
Kopara mi objechała link
Zakładałem, że przecież musi być gorszy od Sigma 12-24/4
bo nowa Sigma, bo Art, bo dwa razy cięższa link
bo Sony w cenie Sigmy...
No nieżle im wyszedł...
I coś ani widu ani słychu o tym Canon 6D mark 2.
Czyli to chyba tylko plotki były...
Spokojnie @mgkiler, na Canon Rumors pisali, że ma być zaprezentoway 29 czerwca, a to jest czwarek, nie wtorek, jak napisali Optyczni.
Poza tym wszystko jest wiadomo, brak Ci tej mowy marketingowej?
@cedrys
No wiesz. Plotka to zawsze plotka. Nawet jak wielce prawdopodobna to może być tylko plotka. A nawet jeśli będzie 6DM2 to nie ma 100% pewności czy taka specyfikacja jak w plotce będzie.
Oficjalne info to jednak oficjalne info.
baron13 27 czerwca 2017, 11:58......... Sjkoro to 4K takie dla Was ważne, to opowiedzcie jak organizujecie sobie nagrywanie dźwieku, w czym obrabiacie?
Baroni i inni - Tu od poczatku nie chodzi o 4K.
Facet ktory kupuje ferari - kupuje go nie dlatego zeby z katowic do krakowa jechac 270km/h
Glownie chopdzi o technologie. Ze skoro zawieszenie wytrzymuje 250km/h to bedzie sie swietnie spisywal na drodze przy 80kmn/h
6Dmk2 wcale nie potrzebuje 4k. Tylko ze Canon JASNO dal do zrozumienia ze nie majac jeszcze technologii potrzebnej do 4k czyli full sensor readout - marne szanse zeby FHD wygladalo przyzwoicie bo obciazone bedzie line skippingiem i cropem co w 2017 jest po prostu wstyd.
Kibicuje wszystkim tym ktorzy zycza Canonowi tego czego on zyczy wszystkim filmujacym od czasu premiery 5Dmk2 - czyli zeby nie bylo niczego wiecej.
Nowy Nikon D7500 już ma 4K i ogólnie zapowiada się bardzo ciekawie patrząc na specyfikację. Niezła żałosność z tym Canonem...