Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujifilm X-T1 i X-T10 wycofane z produkcji

Fujifilm X-T1 i X-T10 wycofane z produkcji
18 lipca
2017 11:49

Na liście aparatów Fujifilm, których produkcja została już zakończona znalazły się bezlusterkowce X-T1 oraz X-T10. Pierwszy z nich zaprezentowano w styczniu 2014 r., kolejny w maju 2015 r.

Oba aparaty mają już swoich następców w postaci flagowego modelu X-T2 oraz nieco bardziej przystępnego cenowo X-T20, można je jednak jeszcze kupić w wielu sklepach, co pokazują porównywarki cenowe.

Specyfikacje aparatów znajdziecie w naszej bazie:

Lista produktów wycofanych przez Fujifilm z produkcji jest dostępna na stronie japońskiego oddziału korporacji.


Komentarze czytelników (18)
  1. focjusz
    focjusz 18 lipca 2017, 14:14

    Bezlusterkowce zbliżają się cyklem wydawniczym do smartphonów - o tempora o mores
    :P

  2. mate
    mate 18 lipca 2017, 14:19

    No tak, bo wypuszczanie lustrzanek co 1-2 lata to jest znacznie rzadziej niż bezlustro po 3 latach.

  3. Z_photo
    Z_photo 18 lipca 2017, 16:14

    @ focjusz: "Bezlusterkowce zbliżają się cyklem wydawniczym do smartphonów - o tempora o mores"

    To niestety dotyczy większości produktów branży RTV (i nie tylko).
    A góry elektrośmieci rosną - w imię rzekomego postępu. :(

  4. Matt
    Matt 18 lipca 2017, 16:48

    Akurat Fuji przynajmniej od czasu do czasu wypuszcza aktualizacje firmware do starych modeli, często gruntownie je ulepszając ( np. X100 czy Xpro1 ). Ciężko mi wskazać firmę, która wiedzie prym w wypuszczaniu modeli co chwilę, bo nawet Sony ostatnio nieco zwalnia...

  5. fotoamator2
    fotoamator2 18 lipca 2017, 18:20

    Szkoda mi X-T10, dla wielu najmniejszy sensowny bezlusterkowiec. Cena body 2500 PLN, podczas gdy następcy (T-20) to 3900 PLN, różnica ogromna. Dla fotoamatora.

  6. mate
    mate 18 lipca 2017, 19:55

    @fotoamator2
    "Cena body 2500 PLN, podczas gdy następcy (T-20) to 3900 PLN, różnica ogromna. Dla fotoamatora."

    Ale masz świadomość, że po pierwsze obecna cena X-T10 wynika m.in z faktu zaprezentowania następcy, na którego narzekasz. Po drugie X-T10 niedługo po premierze był niewiele tańszy. Po trzecie X-T10 nie zniknie z dnia na dzień ze sklepów.

  7. PDamian
    PDamian 18 lipca 2017, 20:08

    Do tego X-T10 za 2500 nie muszą dokładać.

  8. fotoamator2
    fotoamator2 19 lipca 2017, 00:22

    @mate: tak, mam świadomość. Wiem, jakie są prawa. Jednak X T-10 po premierze kosztował 3400 PLN z najtańszym obiektywem, ten 4400 PLN.

  9. deel77
    deel77 19 lipca 2017, 08:45

    Przy teście X-T1 w podsumowaniu była podana cena 5000 zł z komentarzem, że to sporo. Następca X-T2 (który już jest na rynku jakiś czas) kosztuje ponad 7000 zł (chyba 7300zł). To uwzględniając różnice kursów dolara (2014 - ok 3,10 zł, 2017 - ok 3,70 zł) to cena wzrosła o ponad 20 %.

    Aparaty całkiem fajne, polityka cenowa już nie.

  10. darekw1967
    darekw1967 19 lipca 2017, 09:00

    Wstrzymali produkcje aparatow ktore najlepiej sie sprzedaja (cena/mozliwosci).
    W obecnej chwili X-T10 patrząc na nowsze modele ma największą dynamike obrazu. Matryca X-Trans 16 Mpix bez AA wyciska tak dobre osiagi, ze zupelnie nie jest potrzebna 24 Mpix.
    Wiele osob kupuje wlaśnie teraz X-T10 + kit 16-50 ktory jest malym i lekkim szklem z super jakoscia obrazu. Praktycznie idealny zestaw za super cene.

  11. staytuned
    staytuned 19 lipca 2017, 09:29

    Zgadzam się. Nowe Fuji X z matrycą Sony 24 mpx mają używalne iso 6400, ale możliwości wyciskania rawa na niskich czułościach są gorsze od 16 mpx, niestety. Czynnikiem robiącym różnice może być szybkość, 4k i sprawniejszy af w nowych modelach ( nie dla każdego).

  12. focjusz
    focjusz 19 lipca 2017, 12:21

    Jeśli faktycznie cieszył się powodzeniem ( nie znam wyników sprzedaży) to nie rozumiem czemu wycofali. W bezlustrach zresztą to tradycja - poza Olypmusem bardzo mało jest modeli sprzedawanych poniżej ~2000 a to ( ~500$) to taka trochę psychologiczna granica i producencji lustrzanek nie mają problemu aby produkować tak tanie modele.

  13. PDamian
    PDamian 19 lipca 2017, 12:48

    Poniżej 2tys. to Olympus wyprzedaje najniższe modele bez wizjera które mają już następców albo nawet i następców następców.
    Podobnie za ok. 1500 Fudzi wyprzedawało X-A1 i X-M1.

  14. fotograficzna ciamajda
    fotograficzna ciamajda 19 lipca 2017, 14:54

    do darekw 1967
    Masz rację. Wycofują to co jest bardzo dobre.Każda firma ma swój flagowy model aparatu, udany pod niemalże każdym względem i w pewnym momencie zaczynają produkować coś nowszego, co nie oznacza lepszego. Następca X-T10 wcale nie uważam, aby był od niego lepszy.
    Jakby co jestem tylko amatorem.

  15. jaro63
    jaro63 19 lipca 2017, 15:43

    Może X-T20 nie sprzedaje się, bo bo klienci pytają o poprzednika. Więc należy "uśmiercić" poprzednika. Mam wrażenie że Fuji próbuje dorównać Leice. Tak w cenach jaki i sprzedaży. Trochę to chore.....tak mi się wydaje.

  16. mate
    mate 19 lipca 2017, 15:47

    @jaro63
    "Może X-T20 nie sprzedaje się, bo bo klienci pytają o poprzednika. Więc należy "uśmiercić" poprzednika. Mam wrażenie że Fuji próbuje dorównać Leice."

    No przecież KAŻDY producent tak robi, co jakiś czas wypuszcza następców, którzy w chwili premiery są zauważalnie drożsi niż aktualnie poprzednik. Nie rozumiem skąd to zdziwienie.

  17. PDamian
    PDamian 19 lipca 2017, 16:11

    W lepszym świecie X-T20 starował z ceną tylko 100$ wyższą. (dotyczy to także zestawów)
    ...a X-T2 o 300$ wyższą (z 18-55 o 200)

  18. darekw1967
    darekw1967 19 lipca 2017, 22:54

    Wczesniej fuji wypuscil X-M1 i X-A1 -> roznica w cenie 1000 zl
    Okazalo sie ze zwykla matryca X-A1 dawala ladniejsze kolory i lepiej zostala oceniona przez fotografow. X-Trans z X-M1 okazal sie bardziej sztuczny w oddawaniu kolorow + problemy z wywolywaniem RAW-ow.
    Pozniej linia X-M1 zamarla a X-A1 doczekal sie X-A2 i X-A3 ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.