Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

iZugar MKX-22 3.25 mm f/2.5

iZugar MKX-22 3.25 mm f/2.5
25 września
2017 11:31

W ofercie chińskiej marki iZugar pojawił się ciekawy obiektyw typu „rybie oko” dla systemu Mikro Cztery Trzecie. Model MKX-22 3.25 mm f/2.5 oferuje pole widzenia wynoszące 220 stopni.

Na budowę optyczną manualnego obiektywu iZugar MKX-22 3.25 mm f/2.5 składa się 11 soczewek ułożonych w 10 grupach. Pole widzenia wynosi wspomniane już 220 stopni, a minimalny dystans ostrzenia to 60 cm.

Model ten jest niewielki. Jego wymiary to 57 x 42 mm, a waga wynosi 160 g. W dodatku, jak podkreśla producent, dzięki dobrej jakości optyce obiektyw ma świetnie nadawać się m.in. do filmowania w rozdzielczości 4K. Przykładowe nagranie (z wykorzystaniem aparatu Panasonic GH5) jest dostępne poniżej.

Obiektyw iZugar MKX-22 3.25 mm f/2.5 jest dostępny dla systemu Mikro Cztery Trzecie. Można go zamawiać na stronie producenta. Cena to 499 dolarów za sztukę.


Komentarze czytelników (34)
  1. goornik
    goornik 25 września 2017, 12:22

    Pisanie o dystansie ostrzenia w obiektywie "fixfocus" to trochę zgrzyt. Producentowi chodzi o to, że głębia ostrości obejmuje odległość od 60 cm., co jest wynikiem dość mizernym, zważywszy od ilu ogniskują fisze z mechanizmem ostrości.
    I przysłona też by się przydała....

  2. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 września 2017, 12:41

    Racja.

  3. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 25 września 2017, 13:16

    wyglada na marna jakosciowo zabawke , za stosunkowo duze pieniadze.

    domkniecie Fisheye wyraznie poprawia jakosc odwzorowania , wlasnie w FE bledy otwarcia sa duze.
    obiektyw jak przypuszczam byc moze jest w stanie obsluzyc co najwyzej 4 mpx a nie 4 k.

    w sumie jesli nie ma sie wymagan jakosciowych na potrzeby YT dla byle jakich filmikow. Do panoram sferycznych sie nie nadaje, albo inaczej - jakos odwzorowania jak to bylo mozliwe przed 12-15 laty .

    te 60 cm to dla hiperfocalnej ( nieznacznie wiekszej) - oznacza to , ze wszystko polozone dalej ( najczesciej ) bedzie gorzej odwzorowane niz mogloby byc nawet ta optyka , gdyby mozna bylo przestawic odleglosc , nawet tylko na 3 odleglosci - blisko , srednio ,. daleko.

    ot, jeszcze jeden Gadget.

  4. tripper
    tripper 25 września 2017, 13:18

    E tam, od razu się czepiacie. Trza patrzyć na pozytywy. Cena jest trzycyfrowa :-)

  5. szafir51
    szafir51 25 września 2017, 13:38

    zostaję przy 9mm f/8 :)

  6. noob
    noob 25 września 2017, 13:55

    Przynajmniej wreszcie ktoś zrobił normalny kołowy na m43, a nie obcięty, bo na większe matryce przygotowany i tylko bagnet dostosowany.

  7. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 25 września 2017, 14:12

    noob
    25 września 2017, 13:55 

    Przynajmniej wreszcie ktoś zrobił normalny kołowy na m43, a nie obcięty, bo na większe matryce przygotowany i tylko bagnet dostosowany.
    -----

    odwrotnie.

    gdyby byl na wieksze matryce kolowy , wowczas na m43 moglby byc pelnoklatkowy. Nie jest przygotowany na wieksze formaty - to pewne.

    wykorzystuje obrazowo tylko czesc klatki , nie jest wart wiekszej uwagi tym bardziej, ze istnieje tansza konkurencja z przyslona i regulowana odlegloscia.

  8. szafir51
    szafir51 25 września 2017, 14:38

    gdybym chciał obraz wielkości znaczka pocztowego to bym sobie judasza od drzwi przykręcił do obiektywu ;)

  9. PDamian
    PDamian 25 września 2017, 14:44

    Otwór względny przy tej ogniskowej to 1,3mm.
    Pewnie się bali, że przysłona na tarczy link nie będzie trafiać w środek osi optycznej.

  10. tripper
    tripper 25 września 2017, 15:47

    @Pokoradlasztuki

    "odwrotnie.

    gdyby byl na wieksze matryce kolowy , wowczas na m43 moglby byc pelnoklatkowy."

    No nie, bo takie Meike jest kołowe na większe matryce, a na 4/3 nie jest ani kołowe, ani pełnoklatkowe, czyli zupełnie bez sensu. Nie ma zbyt wielu kołowych fiszek dla MFT, a ta jest najtańsza z tego co się orientuję.

  11. goornik
    goornik 25 września 2017, 15:49

    PDamian, nie otwór względny jest 1,4 mm, ale źrenica wejściowa.
    Otwór względny, czyli światłosiła jest f/2,5

  12. goornik
    goornik 25 września 2017, 15:53

    Pokora dla sztuki, uwielbiam Twoje teoretyzowanie bez grama wiedzy praktycznej. Mogę się założyć, że ten obiektyw optymalną ostrość daje dla odległości rzędu kilku metrów, a głębia tylna załatwia nieskończość, zaś głębia przednia siege do OKOŁO 60 cm.
    Bo inna jest percepcja ostrości na zdjęciu z 20 mpix, inna na zdjęciu z 6 pmix a inna na filmie VGA....

  13. PDamian
    PDamian 25 września 2017, 15:56

    Tak, goornik.

  14. 25 września 2017, 16:11

    Obraz z tego obiektywu nie wypełnia nawet 1/3 powierzchni kadru.
    Na co komu taki drogi "Judasz"?

  15. mate
    mate 25 września 2017, 16:21

    @Borat
    "Obraz z tego obiektywu nie wypełnia nawet 1/3 powierzchni kadru."

    ??? Przecież tak działa każde kołowe rybie oko, taka jest idea tego typu obiektywów.

  16. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 25 września 2017, 16:43

    goornik
    25 września 2017, 15:53 

    Pokora dla sztuki, uwielbiam Twoje teoretyzowanie bez grama wiedzy praktycznej. Mogę się założyć, że ten obiektyw optymalną ostrość daje dla odległości rzędu kilku metrów, a głębia tylna załatwia nieskończość, zaś głębia przednia siege do OKOŁO 60 cm.
    Bo inna jest percepcja ostrości na zdjęciu z 20 mpix, inna na zdjęciu z 6 pmix a inna na filmie VGA....
    ----------------------

    a mnie nie sie nie chce czytac glupot jakie wypisuja ci , ktorzy uwazaja sie za praktykow , w zwiazku z czym sadza , ze wiedziec nie musza , gdyz i tak wiedza lepiej.

    jesli obiektyw rysuje ostro od 60 cm tzn ze hiperfocalna jest dokladnie 2 razy wieksza i wynosi 1,2 m.

    percepcje mam zdrowa , nie zalezy ona od ogniskowej i raczej trudno jest mi wcisnac ciemnote.

    jesli tak jest, to obiektyw osiaga najwyzsza rozdzielczosc w odleglosci 1,2 m od aparatu i w miare jej wzrostu sukcysywnie ona Spada osiagajac w odleglosci nieskonczonosci rozumianej w sensie fotograficznym ( ok 7,5 m) te sama jak dla 60 cm , tzn rozmycie rowne KR. Dalej bedzie gorzej.

  17. Z_photo
    Z_photo 25 września 2017, 16:49

    @ mate: "... taka jest idea tego typu obiektywów."

    Ja tej idei nie rozumiem, tzn. nie rozumiem na czym polega "urok" przerysowanych zdjęć, wpisanych w okrąg, z widocznymi stopami fotografującego bądź nogami statywu (jak na filmie dołączonym do informacji).
    Zapewne tak obrazujące obiektywy przydają się do szczególnych (naukowych) celów, ale ich wykorzystania w "cywilnej" fotografii uzasadnić nie potrafię. Jeszcze bardziej dziwne wydają mi się próby wykorzystania takiej optyki w filmie.

  18. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 25 września 2017, 17:59




    Z_photo
    25 września 2017, 16:49 

    Zapewne tak obrazujące obiektywy przydają się do szczególnych (naukowych) celów, ale ich wykorzystania w "cywilnej" fotografii uzasadnić nie potrafię.

    -----------------------------------

    oczywiscie mozna puscic wodzy fantazji i wyobrazac sobie obrazy robione przy uzyciu takich obiektywow.
    w przeszlosci czyli czasach fotografii analogowej zaslynal seria aktow robionych FE-em Andrzej Krynicki. Taka mial wizje plastyczna. Mozna bylo rzeczywiscie byc zdania, iz zastosowanie raczej specyficzne.

    Szerokie mozliwosci otwarla fotografia cyfrowa - mozliwosci wlasciwie dowolonej transformacji obrazu.
    Obraz skompresowany fisheyem da sie zdekompresowac , cos jak z obiektywu anamorficznego w filmie. Dowolnie przeliczyc obraz.

    Nawet nie bede usilowal wymieniac mozliwe zastosowania , ale dzieki mozliwoscia przeliczenia obrazu nie sa one wcale male.
    Nie jeden urlop obsluzylem wylacznie fisheyem , przeliczyc do postaci obrazu o projekcji prostokatnej czy dowolnie innej zawsze mozna.

  19. noob
    noob 25 września 2017, 18:04

    @Pokoradlasztuki
    Dokładnie tak jak tripper pisze, tu masz mike 6.5 zaprojektowanego pod APS-C i podłączonego pod m43 link czyli ni w kij, ni w oko. Chyba za dużo teoretyzujesz i już gubisz się w najprostszych rzeczach.

    @Z_photo
    To że Ty czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że jest nikomu nie potrzebne i bez sensu. Podążając tym tokiem myślenia, prawie cały świat byłby bez sensu.


    Wybaczcie, zebrało mi się na zgryźliwości ;P

  20. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 25 września 2017, 18:10

    obiektyw ktory jest projektowany pod wiekszy Format jako kolowy , na mniejszym formacie daje Format obciety - przestaje byc kolowym

    8 mm na ff jest kolem , na aps c kryje klatke.
    na aps kolem Jet 4,5 mm.

    jesli ten obiektyw na m43 jest kolem ,. to na wiekszym formacie jest dokladnie takim samym kolem tylko kryje jeszcze mniejsza czesc klatki.

    luuudzie czytajcie ksiazki i robcie zdjecia.

  21. Z_photo
    Z_photo 25 września 2017, 18:49

    @ noob: "...zebrało mi się na zgryźliwości".

    Faktycznie - zważywszy, iż nie twierdziłem że "... jest nikomu nie potrzebne i bez sensu" w odniesieniu do anonsowanego obiektywu.


    @ Pokoradlasztuki: "Szerokie mozliwosci otwarla fotografia cyfrowa - mozliwosci wlasciwie dowolonej transformacji obrazu.
    Obraz skompresowany fisheyem da sie zdekompresowac..."

    To wiem, lecz nie nad tym się zastanawiałem.
    Intryguje mnie w czym tkwi "urok" obrazów nieprzekształconych, a powstałych z użyciem takiego narzędzia, tzn. wpisanych w okrąg zajmujący jedynie część kadru.

  22. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 25 września 2017, 19:12




    Z_photo
    25 września 2017, 18:49 

    @ noob: "...zebrało mi się na zgryźliwości".

    Faktycznie - zważywszy, iż nie twierdziłem że "... jest nikomu nie potrzebne i bez sensu" w odniesieniu do anonsowanego obiektywu.




    To wiem, lecz nie nad tym się zastanawiałem.
    Intryguje mnie w czym tkwi "urok" obrazów nieprzekształconych, a powstałych z użyciem takiego narzędzia, tzn. wpisanych w okrąg zajmujący jedynie część kadru.

    ---

    nie ma uniwersalnej , jedynie slusznej odpowiedzi.
    to zawsze przede wszystkim kwestia wyobrazni autora i odbiorcy.

    moze krotki przyklad z wlasnego podworka . kiedys bedac wsrod grupy znajomych , w sumie paredziesiat osob mialem przy sobie podpiety FE.
    jeden z kilkunastoletnich chlopcow zajrzaj do wizjera mojego aparatu i doslownie pekal ze smiechu. zachwycony podkladal kazdemu z obecnych pod nos aparat i wyzwalal. zataczal sie przy tymuze smiechu, wszyscy mieli ubaw.

    ja czegos takiego nie moglem zrobic , ale fotografowani widzac zachwyconego , rozbawionego chlopca nie mieli nic przeciwko.

    kiedy zobaczylem zdjecia w domu , doslownie zalewalem sie ze smiechu.
    powstala niesamowita galeria , portret psychologiczny osob , wszystkie robione FE. Tego nie moglem przewidziec , tego sie nie dalo zaplanowac. Zupelnie przypadkowe mozna powiedziec zdjecia rozbawionego chlopca - moze mial 12 lat. Znakomite - czysta radosc fotografowania , zabawa obrazem - zer tak powiem "czysta fotografia" - oto jeden tylko z przykladow.


    ja osobiscie nie znajduje zastosowania do rzeczywiscie zdjec kolowych , dlatego nazwalem ten przyrzad gadgetem Ale w bogatym swiecie wyobrazni , jesli ktos ma odpowiednia wizje oczywiscie zastosowanie znajdzie.



  23. tripper
    tripper 25 września 2017, 21:17

    > "po co to komu", "nie rozumiem", "zabawka"

    Panowie, to jest obiektyw dedykowany do kręcenia filmów VR. Wystarczyło wejść na stronę producenta, żeby się tego dowiedzieć.
    link

    Serio, to, że czegoś nie rozumiecie czy też wykracza to poza wasze zainteresowania nie jest od razu powodem do krytykowania. Może powinno być powodem, żeby się wstrzymać z ogłaszaniem swoich mądrości reszcie świata.

    Kłócicie się o jakieś hipefokalne tak jakby obiektyw z fabryki wychodził z ostrością na stałe ustawioną na 60cm. A obiektyw ma normalnie możliwość regulacji ostrości. Ustawiasz sobie tak, żeby na aparacie do którego podpinasz obraz był ostry a potem "przykręcasz śrubę" i masz fixed focus. Albo nie przykręcasz śrubki i masz obiektyw MF (choć w obiektywie tego typu to chyba raczej mało praktyczne).

  24. PDamian
    PDamian 25 września 2017, 21:29

    No właśnie link

    Poza tym to nawet niedrogo ;)
    link

  25. grzegorzp
    grzegorzp 25 września 2017, 21:41

    Moja ciotka ma taki obiektyw od trzydziestu lat w drzwiach w bloku. Może nie wygląda identycznie, ale obrazek z niego taki sam :D

  26. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 września 2017, 23:44

    @Z_photo
    "Intryguje mnie w czym tkwi "urok" obrazów nieprzekształconych, a powstałych z użyciem takiego narzędzia, tzn. wpisanych w okrąg zajmujący jedynie część kadru."

    Na przykład lubię zdjęcia z takiego obiektywu skierowanego pionowo do góry.
    Przykłady z internetu:
    link
    link

  27. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 26 września 2017, 07:50

    tripper
    25 września 2017, 21:17 

    > "po co to komu", "nie rozumiem", "zabawka"

    Panowie, to jest obiektyw dedykowany do kręcenia filmów VR. Wystarczyło wejść na stronę producenta, żeby się tego dowiedzieć.
    link

    Serio, to, że czegoś nie rozumiecie czy też wykracza to poza wasze zainteresowania nie jest od razu powodem do krytykowania. Może powinno być powodem, żeby się wstrzymać z ogłaszaniem swoich mądrości reszcie świata.
    ------------------

    o tym zapewne nie wiesz, ale jakosc obrazowania sferycznego jest z gory okreslona przez dlugosc ogniskowej.
    im krotsza ogniskowa tym jakosc gorsza. nie poprawisz jej podnoszac rozdzielczosc matrycy . Nie ma niemal zadnego wplywu ( ma niewielki bardzo posredni ) dodowanie matryc i zwiekszanie liczby obiektywow. Wszystko wynika z dlugosci ogniskowej. Brak przyslony powoduje , iz promiemie skrajne obnizaja jakosc odwzorowania w obszarze przycentralnym , szkoda.

    ostatecznie dostajesz to o czym napisalem w pierwszym poscie:

    "w sumie jesli nie ma sie wymagan jakosciowych na potrzeby YT dla byle jakich filmikow. Do panoram sferycznych sie nie nadaje, albo inaczej - jakosc odwzorowania jak to bylo mozliwe przed 12-15 laty "

    a to, ze ktos pisal iz jest on projektowany dla wiekszych matryc i dzieki temu daje obraz kolowy na m43 to sa zwykle banialuki


    ci, ktorzy powoluje sia na wlasna praktyke , nawet nie wiedza , ze jej nie Maja.

  28. mate
    mate 26 września 2017, 08:17

    @Z_photo
    "Ja tej idei nie rozumiem, tzn. nie rozumiem na czym polega "urok" przerysowanych zdjęć,"

    To oczywiście rzecz gustu i potrzeb, jasne że to jest specyficzne narzędzie, no ale nie można krytykować kołowego fiszaja za to, że nie kryje całej klatki, bo to inna para kaloszy.

  29. TRI-X
    TRI-X 26 września 2017, 10:54

    Na pytanie komu potrzebny jest fish-eye radzę przestudiować historię tej optyki. Pierwsze egzemplarz nazywały sie sky-lens i były używane do fotografii? właśnie nieboskłonu w celu zarejestrowania zmian meteorologicznych czyli układ chmur. Używane też w kabinach kosmicznych czy innych ciasnych pomieszczeniach. Dwa fish-eye 220 stopniowe odwrócone plecami, w filmach czy fotkach dają 360 stopniową pełnokulistą wizję, i.t.d.

  30. noob
    noob 26 września 2017, 19:11

    @Pokoradlasztuki
    25 września 2017, 18:10
    "obiektyw ktory jest projektowany pod wiekszy Format jako kolowy , na mniejszym formacie daje Format obciety - przestaje byc kolowym
    (...)
    luuudzie czytajcie ksiazki i robcie zdjecia."

    Tak więc przytoczę te posty:

    noob
    25 września 2017, 13:55
    "Przynajmniej wreszcie ktoś zrobił normalny kołowy na m43, a nie obcięty, bo na większe matryce przygotowany i tylko bagnet dostosowany."

    25 września 2017, 18:04
    "tu masz mike 6.5 zaprojektowanego pod APS-C i podłączonego pod m43 link czyli ni w kij, ni w oko."

    tripper
    25 września 2017, 15:47
    @Pokoradlasztuki
    "takie Meike jest kołowe na większe matryce, a na 4/3 nie jest ani kołowe, ani pełnoklatkowe, czyli zupełnie bez sensu."

    Co twoim zdaniem miałem na myśli? Co twoim zdaniem tripper miał na myśli? Ty w ogóle czytasz co inni piszą zanim odpowiesz? Najpierw piszesz, że "odwrotnie", a później dokładnie to samo co ja, twierdząc przy tym, że się mylę. Człłłłłłowieku ogarnij się...

  31. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 27 września 2017, 07:39

    przeciez napisales glupote :

    noob
    25 września 2017, 13:55
    "Przynajmniej wreszcie ktoś zrobił normalny kołowy na m43, a nie obcięty, bo na większe matryce przygotowany i tylko bagnet dostosowany."


    a wiec obiektyw mialby byc projektowany do wiekszych formatow i dla m43 dostosowany - to dokladnie napisles.


    moge sie domyslac ze miales na mysli:


    "Przynajmniej wreszcie ktoś zrobił normalny kołowy na m43, a nie obcięty - bo NIE na większe matryce przygotowany i tylko bagnet dostosowany." .


    ale mozna lepiej spedzac czas niz sie domyslac coz takiego innego niz napisal mial noob na mysli .

  32. noob
    noob 27 września 2017, 10:45

    @Pokoradlasztuki pogrążasz się...

    ale można lepiej spędzać czas niż zastanawiać się, jak tu zdanie złożyć, żeby Pokoradlasztuki zrozumiała.

  33. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 27 września 2017, 10:52

    nie wypisuj glupot a zrozumie wiekszosc.

    .

  34. noob
    noob 27 września 2017, 13:41

    Tylko Ty nie zrozumiałeś jak dotąd.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.