Sony - rejestracja w trybie pełnoklatkowym dla kamery VENICE
Przy okazji festiwalu Camerimage w Bydgoszczy firma Sony ogłosiła, że w lutym przyszłego roku kamera CineAlta VENICE zyska możliwość rejestracji obrazu 6K w trybie pełnoklatkowym (24 x 36 mm).
Informacja prasowa
Kierując się opiniami filmowców i specjalistów z dziedziny produkcji, firma Sony z przyjemnością ogłasza dostępność pełnoklatkowego trybu rejestracji obrazu w najnowszej kamerze CineAlta VENICE, już od pierwszego dnia jej dostaw w lutym 2018 roku.
Listopad 2017 r. - Po udanej premierze cyfrowej kamery filmowej nowej generacji CineAlta VENICE oraz późniejszych intensywnych konsultacjach z filmowcami firma Sony spełnia powszechne oczekiwanie, by pełnoklatkowy tryb rejestracji obrazu dostępny był już od pierwszego dnia dostaw, które rozpoczną się w lutym 2018 r.
Właściwość ta pozwoli filmowcom w pełni wykorzystać potencjał kamery VENICE poprzez rejestrację obrazu o rozdzielczości 6K w trybie pełnoklatkowym (24 x 36 mm) oraz jego zapis w opracowanym przez Sony, 16-bitowym formacie X-OCNi. Poza rejestracją w trybie pełnoklatkowym Sony zamierza wprowadzić cały szereg innych funkcji. Będą one dodawane w kolejnych wersjach wewnętrznego oprogramowania, które pojawią się w przyszłości zgodnie z planem rozwoju produktu.
- Opracowanie platformy cyfrowej kamery filmowej VENICE świadczy o zaangażowaniu firmy Sony w zapewnianie filmowcom nowych możliwości rejestracji obrazu filmowego, zwłaszcza w takich aspektach, jak zakres dynamiczny, odwzorowanie kolorów oraz swoboda wyboru współczynnika kształtu obrazu z dużej matrycy. System VENICE pokazuje nasze dążenie do tworzenia narzędzi, dzięki którym reżyser i operator łatwiej przeniosą swoją wizję na duży ekran - mówi Claus Pfeifer, dyrektor ds. technicznych aspektów sprzedaży w jednostce Broadcast & Cinematography Sony Professional Solutions Europe. - Ogłoszenie tej możliwości potwierdza nasze dobre relacje z filmowcami z całego świata, którzy będą mogli zapewnić moc emocji klatka po klatce.
Rozpoczęcie dostaw systemu cyfrowej kamery kinematograficznej CineAlta VENICE jest zaplanowane na luty 2018 r. Dalsze informacje o platformie VENICE można uzyskać pod adresem www.sony.net/pro/VENICE.
Firma Sony obecna jest na festiwalu Camerimage w dniach 11–18 listopada. Informacje o firmie Sony w czasie trwania imprezy można śledzić na profilu @SonyCineAltaEU oraz używając hasztagu #CineAltaVENICE.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Wprawdzie temat kamer Profi jest mi obcy, ale jesem pod wrażeniem. 18Mpx x "?" klatek w 16 bit to i procek musi być nieziemski i akumulatory wielkości wiader. Szacun dla firmy i ciekawe kiedy tego typu rozwiązania pojawią się w A99mk?
Problemem nie jest moc obliczeniowa bo ta jest wystarczająca nawet w sprzęcie konsumenckim tylko wydzielanie ciepła. Obudowa profesjonalnej kamery to w zasadzie wielki metalowy radiator wokół, którego montowana jest cała elektronika.
@Borat
moc obliczeniowa i wydzielanie ciepła to dwie strony tego samego medalu, w którym to "kantem" jest zapotrzebowanie na energię.
@Zoor
Różnica jest taka, że elektronika aparatu wykorzystuje pełną moc obliczeniową chwilowo maksymalnie przez kilka minut. Kamera filmowa może pracować nawet kilka godzin bez przerwy.
fragment ze strony producenta:
"Odpowiednie licencje pozwolą powiększyć możliwości urządzenia między innymi o zapis obrazu 4K w formacie anamorficznym i pełnoklatkowym*.
* Wymagana aktualizacja wewnętrznego oprogramowania "
Czyli za dodatkową opłatą włączą coś co już w kamerze jest ?!
Coś podobnego już było w kamerach Canona (odpłatny firmware dla DP-AF)
@adawro
Na tego typu soft są opłaty licencyjne dlatego nie ma tego w standardzie a aktualizacja dająca taką możliwość jest płatna.