Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS

Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS
11 czerwca
2019 16:24

Firma Sony zaprezentowała teleobiektyw FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS (SEL200600G) przeznaczony dla korpusów pełnoklatkowych.

Specyfikacja obiektywu:

Informacja prasowa

Sony ogłasza superteleobiektyw stałoogniskowy FE 200–600 mm F5,6–6,3 G OSS.

Firma Sony ogłosiła superteleobiektyw zmiennoogniskowy FE 200–600 mm F5,6–6,3 G OSS (SEL200600G). Jak wszystkie produkty z linii FE, jest on przeznaczony do korpusów pełnoklatkowych.

Nowy model z serii G Lens™ ma największą ogniskową ze wszystkich obiektywów zmiennoogniskowych Sony z mocowaniem typu E. W celu zapewnienia znakomitego obrazu, wydajnej pracy systemu AF i funkcjonalności wykorzystano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Po zainstalowaniu na jednym z najnowszych i najszybszych korpusów z mocowaniem typu E obiektyw umożliwia niezawodne śledzenie najróżniejszych poruszających się obiektów, takich jak sportowcy czy dzikie zwierzęta.

- Nadal będziemy rozwijać ofertę innowacyjnych obiektywów z mocowaniem typu E - mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. - Obecnie tworzy ją 51 modeli, z czego 33 to obiektywy do korpusów pełnoklatkowych. Nowy superteleobiektyw zmiennoogniskowy 200–600 mm stanowi kolejne zaawansowane narzędzie, dzięki któremu użytkownicy aparatów Sony będą mogli urzeczywistniać swoje wizje. Fotografowie sportu i dzikiej przyrody zyskają teraz nowy poziom twórczej swobody, wynikający z idealnej równowagi między parametrami a poręcznością.

Nowy superteleobiektyw zmiennoogniskowy FE 200–600 mm F5,6–6,3 G OSS - najważniejsze cechy i funkcje:

  • Większa maksymalna ogniskowa i wbudowany system stabilizacji
    - Uniwersalny zakres ogniskowych: od teleobiektywu 200 mm do superteleobiektywu 600 mm
    - Współpraca z telekonwerterami Sony 1,4x i 2,0x: możliwość zwiększenia ogniskowej do 840 mm przy F9 lub 1200 mm przy F13 z zachowaniem imponującej jakości obrazu i działania systemu AF
    - Wbudowany optyczny stabilizator obrazu z trzema trybami pracy: pomoc w uzyskaniu ostrych zdjęć przy dużych ogniskowych
  • Duża rozdzielczość i ostrość całego kadru w pełnym zakresie ogniskowych
    - Nowej konstrukcja optyczna: pięć soczewek ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) i soczewka asferyczna do kompensacji aberracji chromatycznej
    - 11-listkowa przysłona kołowa: piękny efekt „bokeh”
    - Firmowa powłoka Sony Nano AR: tłumienie niepożądanych refleksów, poświaty i „duszków”
  • Szybki, dokładny i cichy system AF1
  • System ustawiania ostrości Sony DDSSM (Direct Drive SSM): moc i dokładność potrzebne do szybkiego i dokładnego przemieszczania soczewek w obiektywie
  • Zaawansowany, wyjątkowo cichy system nastawiania ostrości: eliminacja odgłosów mogących spłoszyć siedzącego ptaka lub inne dzikie zwierzę
  • Niezawodne i stabilne zdjęcia z ręki dzięki wewnętrznemu mechanizmowi zoomu
    - Niezmienna długość obiektywu przy regulacji ogniskowej: stabilne wyważenie i stała odległość między przodem obiektywu a fotografowanym obiektem
  • Wewnętrzny mechanizm zoomu: konstrukcja o stałej długości zapewniająca dużą odporność na pył i wilgoć2 przy pracy w trudnych warunkach pogodowych
  • Mały moment obrotowy pierścienia zoomu: szybkie nastawianie ogniskowej 
  • Zaawansowane elementy sterujące i niezawodność przy pracy w terenie
  • Pierścień regulacji ostrości z systemem Linear Response MF: szybkie i dokładne ręczne ustawianie ostrości
  • Trzy dostosowywane przyciski blokady ostrości i ogranicznik zakresu ostrzenia
  • Konstrukcja odporna na pył i wilgoć oraz zawierająca fluor powłoka przedniej soczewki chroniąca przed brudem i śladami po palcach

Ceny i dostępność

Sprzedaż obiektywu FE 200–600 mm F5,6–6,3 G OSS w Europie rozpocznie się w sierpniu 2019 r. w cenie około 2100 euro.

1. Funkcjonalność systemu AF jest ograniczona w przypadku użycia obiektywu na korpusie z serii NEX bądź korpusie ILCE-3000/3500, ILCE-5000/5100 lub ILCE-7/7R/7S. Szczegółowe informacje podano w naszej witrynie pomocy technicznej.
2. Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć.


Komentarze czytelników (51)
  1. Heimo
    Heimo 11 czerwca 2019, 17:04

    Waga?

  2. pele
    pele 11 czerwca 2019, 17:52

    Sony ogłasza superteleobiektyw stałoogniskowy FE 200–600 mm F5,6–6,3 G OSS.

    Firma Sony ogłosiła superteleobiektyw zmiennoogniskowy FE 200–600 mm F5,6–6,3 G OSS

    zdecydujcie się stałoogniskowy czy zmiennoogniskowy

  3. JdG
    JdG 11 czerwca 2019, 18:17

    @Heimo (Waga?):

    to chyba nie ma znaczenia, bo wyraźnie sprzęt raczej na statyw.

  4. JdG
    JdG 11 czerwca 2019, 18:19

    Wg specyfikacji tylko 2,1 kg. Dla hoplitów.

  5. Bahrd
    Bahrd 11 czerwca 2019, 20:52

    Waga piórkowa to nie jest, ale jeśli tylko ma stabilizację lepszą niż dwukilogramowy Tammy 150-600 (a pewnie ma), to da się i z ręki.

  6. Rafiki
    Rafiki 11 czerwca 2019, 21:19

    ...dużym atutem jest zoom wewnętrzny, pracuje lekko i wygodnie.
    No i oczywiście system AF... no i uszczelnienia...

  7. JdG
    JdG 11 czerwca 2019, 22:50

    > no i uszczelnienia

    patrz przypis 2.: "Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć."

    ciekawe na ile procent gwarantuje odporność?

  8. espresso
    espresso 11 czerwca 2019, 23:10

    Uszczelnienia to zawsze ściema. Chyba że producent klasę określi.

  9. mate
    mate 11 czerwca 2019, 23:34

    @JdG
    "ciekawe na ile procent gwarantuje odporność?"

    A jakiś producent sprzętu z wymienną optyką (właściwie poza Nikonami serii 1 AW1 i szkłami do nich) gwarantuje 100 procentową?

  10. Szabla
    Szabla 11 czerwca 2019, 23:50

    Nie, ale zawsze to powód do marudzenia.

  11. mate
    mate 11 czerwca 2019, 23:56

    Szabla, to było pytanie retoryczne, JdG nie zwykł odpowiadać na pytania, na które odpowiedź burzy jego rzeczywistość. :)

  12. JdG
    JdG 12 czerwca 2019, 00:29

    > A jakiś producent sprzętu z wymienną optyką ... gwarantuje 100 procentową? [chociaż trollom w zasadzie nie powinno się odpowiadać]

    tego nie wiem, trzeba by sprawdzić eksperymentalistycznie. Sądzę, że właściwie problem podsumował *espresso*. A skoro nie ma tej informacji, to może lepiej nie wylewać na to wiadra wody tytułem próby.

  13. JdG
    JdG 12 czerwca 2019, 00:51

    Oczywiście, wszystko wskazuje, że to świetny obiektyw. Na stadionach zresztą rzadko zagraża zalanie sprzętu, więc jakoś totalnie water proof być nie musi.

  14. karp1225
    karp1225 12 czerwca 2019, 06:51

    @JdG - to nie jest szkło na stadion,bardziej dla mniej zamożnych fotografów przyrody a w przyrodzie wszystkiego można się spodziewać :)

  15. krissss
    krissss 12 czerwca 2019, 07:16

    bardzo ciekawe tele, świetna konstrukcja, nie przypominam sobie, żeby inne szkła w podobnym zakresie miały wewnętrzne ogniskowanie

  16. waldi72
    waldi72 12 czerwca 2019, 08:12

    @ kriss
    Nikon 180-400 x1,4 i Canon 200-400 x1,4 jak wliczysz wbudowane telekonwertery mają podobny zakres i wewnętrzne ogniskowanie. Ale ważą 150% więcej i są 5-6 razy droższe.

  17. sanescobar
    sanescobar 12 czerwca 2019, 08:56

    @Szabla, napisał:
    11 czerwca 2019, 23:50

    "Nie, ale zawsze to powód do marudzenia."


    równie dobrze mógł napisać, że jest biały.

    @JdG, który z producentów pod m43 gwarantuje IP68 lub choćby IP67?

  18. RobKoz
    RobKoz 12 czerwca 2019, 09:47

    Podoba mi się i zakres i cena a to ostatnio rzadko się zdarza jednocześnie :-)

  19. pele
    pele 12 czerwca 2019, 10:16

    Ja ostatnio kupiłem Sigmę 60-600 + MC11 sprzęt trochę cięższy bo prawie 3kg ale zakres o wiele lepszy i cenowo wyjdzie pewnie mniej niż ten sony.

  20. Heimo
    Heimo 12 czerwca 2019, 10:38

    @pele
    Sigma z adapterem śmiga całkiem całkiem, ale waga straszna, a to 200-600 ładnie składa się z 70-200, można zdecydować się czy potrzebne w tym układzie 100-400, (chociaż waży tylko 1,4 kg i jest ostre i mobilne).

    @JdG
    Ja na przykład potrzebuję 600 mm do samolotów, generalnie więc jakaś spotterka to monopod itp, ale na dynamicznych pokazach to już trzeba często z ręki.

  21. JdG
    JdG 12 czerwca 2019, 11:07

    > Ja na przykład potrzebuję 600 mm do samolotów, ... trzeba często z ręki.

    no fakt, do samolotów, wszelkich, powinien być dobry (na zdjęciach są nawet pojedyncze kwiatki, więc i np. owady da radę). 2,1 kg z Sonim na końcu to nie taki duży problem przy foceniu z ręki, przynajmniej, jak dać trochę tej ręce odpocząć. Ta stała 600-tka to zdecydowanie większe wyzwanie.

  22. TRI-X
    TRI-X 12 czerwca 2019, 13:17

    Wewnętrzny zoom? Czyli tubus nie wysuwa się? Tego Sigma i Tamron nie mają.

  23. miszak
    miszak 12 czerwca 2019, 13:50

    Świetna propozycja od Sony. Można ponarudzić na szczegóły jak zawsze ale ogólnie sprzeda się to szkło w dużych ilościach.

    Podobno po debiutach R i Z Sony miało się zawijać.... Oby tak dalej się zwijało 😁

  24. PDamian
    PDamian 12 czerwca 2019, 14:15

    Lustrzanki z powodu pojawienia się tego obiektywu też nie zaczną się zwijać.

    Jakby nie patrzeć to 150-600mm Tamrona i Sigmy kosztują połowę.

  25. TRI-X
    TRI-X 12 czerwca 2019, 14:42

    Ciekawym jak uszczelnia się wysuwające tubusy w Sigmie i Tamronie. Nowatorskie podejście warte ekstra ceny. Nie zdziwiłbym się gdy konkurenci skopiowaliby to rozwiązanie.

  26. Bahrd
    Bahrd 12 czerwca 2019, 15:57

    Można by może uszczelniać jakimś miechem, ale z tego co widzę u siebie - Tamron zwyczajnie zbiera paprochy.

  27. miszak
    miszak 12 czerwca 2019, 17:53

    @PDamian porównuj do cen szkieł systemowych nie do kundli jakkolwiek dobre by one nie były. Zobaczymy jakie będą ceny tele na bagnet R i wtedy pogadamy... Poza tym Sony to całkiem inna konstrukcja niż sigmy i tamrony. Może warto się przyjrzeć? Nikt rozsądny nie liczył na walkę cenową nowego projektu Sony dla bezlusterkowców z weteranami dla lustrzanek.

  28. froolk
    froolk 12 czerwca 2019, 22:23

    @TRI-X ale o czym Ty piszesz? Jakie nowatorskie rozwiązanie? Obejrzyj sobie obiektywy N200-400, N180-400, C200-400 czy zwykłe 70-200 :)

  29. bursztyn
    bursztyn 13 czerwca 2019, 00:39

    @froolk
    Nowatorskie w zakresie xxx-600.

    @PDamian
    150-600 Sport nie kosztuje połowy, podobnie jak 60-600. I tak jak ktoś pisał, nie porówbuj z systemowym szkłem, gdzie AF działa o wiele lepiej a na A9 masz 20 klatek na sekundę. Może jeszcze z jakimiś starymi manualami będziesz porównywał.

    Nawet Sony 100-400 zbiera pyłki. To nowe szkło pod tym kątem będzie super. Oczywiście wadą jest, że już nie będzie tak prosto włożyć do plecaka.

  30. Bahrd
    Bahrd 13 czerwca 2019, 10:45

    Sony podkreśla przydatność tego zooma w filmowaniu. Czy to znaczy, że obiektyw sam koryguje ogniskową przy ostrzeniu i pilnuje ostrości przy zmianie ogniskowej?

  31. KcPr
    KcPr 13 czerwca 2019, 14:39

    Tak. w tym obiektywie jak i pozostałych GM i nie tylko af ma tryb pracy "zdjęciowy" i "filmowy". Przy filmowym mozesz zmienić z poziomu puszki, szybkość i płynność pracy automatycznej ostrości.

  32. TRI-X
    TRI-X 13 czerwca 2019, 14:59

    Bahrd O ile pamiętam Sony twierdzi że wewnętrzne zoomowanie ogniskowanie tego objektywu zminimalizowało tak zwany breathing ( zmiana wielkości kadru podczas zoomowania i nastawiania ostrości)

  33. TRI-X
    TRI-X 13 czerwca 2019, 15:05

    No i oczywiście objektyw jest typu parfocal czyli trzyma ostrość przy zoomowaniu. Wiele zoomów nie utrzymują ostrości przy zmianie ogniskowej a która jest korygowana przez AF. W manualnych zoomach używanych do profesjonalnych filmów jest to nie do przyjęcia i dlatego prawdziwe parfocalne objektywy są droższe od tych korygowanych przez AF.

  34. miszak
    miszak 13 czerwca 2019, 20:07

    Do filmowania 200-600 wydaje się bezkonkurencyjny. Mam sigmy 150-600 i to są archaiczne konstrukcje. Silniki warczą i cała radość z dobrego af w puszce znika..

  35. Bahrd
    Bahrd 14 czerwca 2019, 07:49

    TRI-X, skąd jest ta informacja, że obiektyw jest parfokalny?

  36. waldi72
    waldi72 14 czerwca 2019, 08:28

    @TRI-X
    No właśnie skąd ta wiadomość, że obiektyw jest parfokalny?
    Ciekawy artykuł z "Lens Rentals" na temat obiektywów parfokalnych:
    link

  37. mate
    mate 14 czerwca 2019, 10:17

    @Bahrd, waldi72
    "że obiektyw jest parfokalny?"

    Tak w kwestii językowej, to parafokalny nie parfokalny :)

  38. Bahrd
    Bahrd 14 czerwca 2019, 10:19

    Dzięki!

  39. waldi72
    waldi72 14 czerwca 2019, 10:27

    @mate
    Zgadza się - parafokalny

  40. KcPr
    KcPr 14 czerwca 2019, 11:43

    Przy obecnej technologii budowania szkieł przez Sony, parafokalność nie musi koniecznie wynikać z konstrukcji optycznej i może być realizowana także "elektronicznie". W zumach Sony i w niektórych stałkach, jest "dual floating focus system" który poza błyskawicznym ustawianiem ostrości, najprawdopodobniej podczas filmowania realizuje utrzymanie ostrości w całym zakresie ogniskowych, przez co obiektyw zachowuje się jak parafokalny.

  41. TRI-X
    TRI-X 14 czerwca 2019, 15:03

    Sorry z powodu parfokalnego. Po prostu jak niektórzy może odgadlij wkradł mi się anglicyzm - parfocal. Co do elektronicznej korekcji parafakalności to sorry, taki obiektyw nadaje się tylko do camery swojego fabrykanta.

  42. Rafiki
    Rafiki 14 czerwca 2019, 17:25

    TRI-X
    "Co do elektronicznej korekcji parafakalności to sorry, taki obiektyw nadaje się tylko do camery swojego fabrykanta. "
    ...a gdzie jeszcze miałby być stosowany obiektyw na bagnet E?

  43. Szabla
    Szabla 14 czerwca 2019, 17:29

    To nie jest obiektyw parafokalny. Ma zmniejszone "oddychanie" dzięki mechanizmowi wewnętrznego zoomowania. Słowo kluczowe - mechanizmowi.

  44. mate
    mate 14 czerwca 2019, 17:49

    @Szabla
    "To nie jest obiektyw parafokalny. Ma zmniejszone "oddychanie" dzięki mechanizmowi wewnętrznego zoomowania"

    Ale parafokalność to nie jest brak efektu oddychania :)

  45. Rafiki
    Rafiki 14 czerwca 2019, 18:38

    Oddychanie w 200-600 jest zminimalizowane (ale występuje) przez specjalny wewnętrzny mechanizm. Natomiast oczywiście nie jes to obiektyw parafokalny.
    Tak dobrze jest tylko w zoomach filmowych (ale to zupełnie inna klasa cenowa)
    W przypadku pracy w AF-C (czyli jedyne rozwiązanie przy filmowaniu) brak parafokalności nie jest problemem.

  46. JdG
    JdG 14 czerwca 2019, 19:09

    > W przypadku pracy w AF-C (czyli jedyne rozwiązanie przy filmowaniu) brak parafokalności nie jest problemem. [Rafiki]

    ściśle rzecz biorąc - nie musi być problemem, ale może, bo AF w niektórych sytuacjach bywa zawodny.

  47. Bahrd
    Bahrd 14 czerwca 2019, 20:11

    Wydaje mi się, że "pilnowanie" ostrości przy zmianie ogniskowej nie zależy od jakości AF - w tym sensie, że producent obiektywu wie, ile i w którą stronę przesuwa się płaszczyzna ostrości przy zmianie ogniskowej i może dokonać korekty w locie.

    ?

  48. rsaw
    rsaw 15 czerwca 2019, 19:36

    Zastanawiałem się na jakimś dłuższym obiektywem do bagnetu E, a tu taka miła niespodzianka w postaci 200-600 przy cenie, która jest porównywalna do 24-70/2.8 (co nie znaczy, że niskiej...).
    Teraz pozostaje czekać na kolejną miłą niespodziankę w postaci testu na Optycznych :).

  49. Bahrd
    Bahrd 15 czerwca 2019, 20:42

    Tak sobie myślę, że wróżony z fusów "mini A7" (APS-C, najlepiej ze stałym "minigripem" - coś jak topowy Olek) byłby nawet lepszym kompanem do tego zooma.

  50. Szabla
    Szabla 16 czerwca 2019, 10:49

    Wbudowanego gripa na pewno nie będzie.

  51. Szabla
    Szabla 20 czerwca 2019, 11:44

    Trochę zdjęć sokołów w lecie link
    Wiem. Sokół to nie jerzyk :P

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.