Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Irix Cine 11 mm T/4.3

Irix Cine 11 mm T/4.3
9 września
2019 12:00

Irix prezentuje drugi pełnoklatkowy obiektyw z serii Cine. Jest to obiektyw przeznaczony dla filmowców, na którego budowę optyczną składa się 16 soczewek. Konstrukcja jest uszczelniana i waży 1.1 kg i będzie dostępna z mocowaniami Canon EF, Sony E, MFT oraz PL.

Informacja prasowa

Irix Cine 11mm T4.3

Producent wysokiej klasy optyki fotograficznej i filmowej marki Irix, prezentuje super-szerokokątny obiektyw kinematograficzny 11mm T4.3. Jest to drugi po 150mm T3.0 Macro 1:1 pełnoklatkowy obiektyw należący do nowo-wprowadzonej linii Cine.

Irix 11mm T4.3 jest profesjonalnym obiektywem filmowym charakteryzującym się ultra-szerokim kątem widzenia. Jego prostoliniowe odwzorowanie obrazu oraz duże pole obrazowe obejmujące format pełnej klatki (przekątna 43.3mm), stanowi idealną przeciwwagę dla zaprezentowanego niedawno teleobiektywu 150mm T3.0 Macro 1:1. W zależności od rozmiaru sensora kamery, 11mm T4.3 może służyć jako obiektyw do klasycznych ujęć szerokokątnych, ale także podczas filmowania super-panoramicznych scen z kątem widzenia wynoszącym aż 123 stopnie poziomo w formacie wide-screen 2.39:1. Irix 11mm T4.3 dzięki swoim wyjątkowym parametrom, może stać się narzędziem do poszukiwania nowych źródeł artystycznej ekspresji. Uderzająca, dynamiczna, efektowna perspektywa, która nie była wcześniej możliwa do osiągnięcia jest teraz w zasięgu ręki!

Ta sama, unikalna perspektywa w filmowym wydaniu

Konstrukcja optyczna 11mm T4.3 bazuje na nowym, zoptymalizowanym pod kątem filmowania układzie optycznym, składającym się z 16 soczewek. Aż cztery z nich to elementy o wysokim stopniu refrakcji (HR), dzięki którym obiektyw zawdzięcza swoje niezwykle kompaktowe rozmiary. Dla uzyskania wysokiej rozdzielczości, minimalnego poziomu aberracji oraz neutralnego rozmycia tła, zastosowano też trzy soczewki asferyczne (ASP) oraz dwie o bardzo niskim współczynniku dyspersji (ED). Wyraźnie zredukowany został też efekt “oddychania” obiektywu, przez co kąt widzenia pozostaje praktycznie stały w szerokim zakresie ostrzenia. Wszystko to sprawia, że obiektyw zapewnia klarowny obraz o ultra-wysokiej rozdzielczości filmowej 8K. Równie istotnym czynnikiem wpływającym na wyjątkowe możliwości tego super-szerokokątnego obiektywu jest relatywnie duża światłosiła wynosząca T4.3, która w zestawieniu ze specjalnie zaprojektowaną przysłoną o zaokrąglonym kształcie, pozwala uzyskać miękkie rozmycie nieostrości. Wartość przysłony regulowana jest płynnie w zakresie T4.3~T22.

Irix Cine 11 mm T/4.3

Innowacja w funkcjonalności

Ponadprzeciętna funkcjonalność oraz doskonała ergonomia obsługi to cechy charakterystyczne obiektywów Irix. Podczas projektowania 11mm T4.3 wykorzystane zostały innowacyjne rozwiązania sprawdzone w obiektywie 150mm T3.0 Macro 1:1. Wśród nich cichy i płynnie działający pierścień ostrości połączony z mechanizmem pozycjonowania soczewek MST. Zapewnia on trwałe i precyzyjne działanie obiektywu w rozmaitych warunkach atmosferycznych. Pomaga w tym czytelna skala ostrości dostępna w jednostkach metrycznych lub imperialnych oraz 180-stopniowy kąt obrotu pierścienia.

Irix 11mm T4.3 posiada ponadto system magnetycznego mocowania akcesoriów MMS, którego pierwszym elementem jest osłona przeciwsłoneczna dostarczana w zestawie z obiektywem. Jej zadaniem jest ochrona układu optycznego przed uszkodzeniami i bocznym światłem podczas pracy w terenie, eliminując tym samym konieczność stosowania ciężkich i niewygodnych osłon typu matte box.

Szczególna uwaga została przyłożona do komfortu użytkowania obiektywu, którego obudowa jest zoptymalizowana pod kątem wytrzymałości i redukcji wagi. Dzięki temu obiektyw cechuje się wyjątkowo kompaktowymi rozmiarami a jego waga wynosi zaledwie 1,1 kilograma. Profil pierścieni ostrości i przysłony został dobrany tak, aby zapewnić wygodę operowania zarówno dłonią jak i przy użyciu mechanizmów follow focus. Dla poprawy stabilności obiektywu w czasie pracy z napędami follow-focus, wyposażono go w stopkę podpierającą, która w zależności od potrzeb może zostać zamocowana w dolnej lub górnej części obiektywu.

Irix Cine 11 mm T/4.3

Przygotowany na każdą pogodę

Ultra-szerokie pole widzenia obiektywu Irix 11mm T4.3 sprawia, że jego naturalnym środowiskiem pracy są nie tylko wnętrza i architektura miasta, ale przede wszystkim natura w postaci rozległych pejzaży. Dlatego obiektywy filmowe Irix Cine posiadają obudowę wykonaną z lekkiego i wytrzymałego stopu aluminiowo-magnezowego. Aby zapewnić ochronę soczewek i mechanizmów przed pyłem, wilgocią oraz zachlapaniami, zastosowane zostały gumowe uszczelnienia we wszystkich newralgicznych punktach. Dzięki nim obiektyw przygotowany jest do pracy w rozmaitych warunkach atmosferycznych, a dodatkowo uszczelniony bagnet stanowi ochronę dla sensora kamery.

Zaprojektowany do pracy w rodzinie

Kompatybilność ze standardami to podstawa w projektowaniu profesjonalnej optyki filmowej. Taki właśnie jest Irix 11m T4.3, którego przedni kołnierz akcesoriów posiada średnicę 95 milimetrów, a zębate pierścienie systemu follow focus wykonane są w standardzie 0.8. Troska o zachowanie spójności obejmuje także linię Irix Cine, której obiektywy posiadają zunifikowane kąty obrotu pierścieni jak również zębatki na tej samej wysokości. Zbliżona waga obiektywów ułatwia wyważenie całego zestawu filmowego.

Obiektywy filmowe Irix Cine

Irix Cine to nowo powstała linia profesjonalnych obiektywów filmowych, które zaprojektowane zostały w ścisłej współpracy z zawodowymi filmowcami. Ich pomysły oraz sugestie stanowiły niezwykle istotny czynnik w procesie projektowania optyki dla twórców sztuki filmowej. Dzięki nim, a także wiedzy zdobytej w toku prac nad obiektywami fotograficznymi, możliwe było stworzenie nowych, jeszcze doskonalszych rozwiązań ergonomicznych, technicznych i technologicznych, których linia Irix Cine stanowi dopiero początek.

Dostępne mocowania

Irix Cine 11mm T4.3 dostępny będzie w wersjach ze stałymi mocowaniami: Canon EF, Sony E, MFT oraz PL a także z metryczną i imperialną skalą ostrości.

Cena i dostępność w sprzedaży

Data wprowadzenia do sprzedaż oraz cena obiektywu Irix Cine 11mm T4.3 zostaną opublikowane w późniejszym terminie.


Komentarze czytelników (3)
  1. Legoman
    Legoman 9 września 2019, 12:35

    Dlaczego nie? Jeśli da choć część zalet obiektywu filmowego to wielu entuzjastów może się skusić. Nie każdy ma ochotę wydawać 30 tys i więcej.

  2. zbytek3
    zbytek3 9 września 2019, 17:08

    Gdyby jednak producenci albo odtworcy innych sprawdzonych modeli poszli po rozum to zaczeli by produkowac obiektywy anamorficzne w cenie do 10000zl.
    To jest rynek poki co wolny - nie liczyc Kowy i paru adaptacji obiektywow projekcyjnych. Mysle ze trudniej taki obiektyw wykonac... Angenieux robi takie cudo w wersji zoom, tyle ze 92000 $... link

  3. komor
    komor 10 września 2019, 10:31

    Czy jeżeli podajemy T4.3 zamiast f/4, to można pisać o światłosile, a nie transmisji? W informacji prasowej jest „duża światłosiła wynosząca T4.3”. Potem zresztą jest jeszcze „ Wartość przysłony regulowana jest płynnie w zakresie T4.3~T22”, co już jest moim zdaniem ewidentnie błędne, bo powinno być f/4–f/22.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.