Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Historia Sony Alpha - Minolta AF 50 mm f/1.7 kontra Sony DT 50 mm f/1.8 SAM

28 października 2009

9. Odblaski i transmisja

Ponieważ oba obiektywy przetestowaliśmy na spektrofotometrze, możemy zaprezentować ich krzywe transmisji.

Historia Sony Alpha - Minolta AF 50 mm f/1.7 kontra Sony DT 50 mm f/1.8 SAM - Odblaski i transmisja


Minolta, jak na 20-letnią konstrukcję radzi sobie bardzo dobrze. W centrum zakresu widzialnego oba obiektywy idą łeb w łeb, notując wyniki na poziomie 93–94%. W części czerwonej widma zaznacza się lekka przewaga Minolty. Dla odmiany, w przypadku światła niebieskiego i fioletowego lepiej poczyna sobie Sony. Ogólnie wykres wygląda ciut lepiej dla Sony, ze względu na to, że jest bardziej płaski, transmisję powyżej 90% utrzymuje w szerszym zakresie widma i przez to lepiej odwzorowuje kolory. Różnica pomiędzy obiema konstrukcjami jest jednak mała i trudna do zauważenia na zdjęciach z życia wziętych.


----- R E K L A M A -----

PROMOCJA SONY - 50% RABATU NA OBIEKTYW!

Sony A7 IV + 50/1.8 FE

13146 zł 12722 zł

Jak wygląda sprawa odblasków? Tutaj oprócz transmisji zmierzonej dla światła padającego w osi optycznej dochodzą jeszcze inne czynniki jak transmisja dla światła padającego pod kątem i sama budowa obiektywu, włącznie z jego wyczernieniem wewnątrz. Najpierw rzućmy więc okiem jak radzi sobie tutaj Minolta.


Historia Sony Alpha - Minolta AF 50 mm f/1.7 kontra Sony DT 50 mm f/1.8 SAM - Odblaski i transmisja

Historia Sony Alpha - Minolta AF 50 mm f/1.7 kontra Sony DT 50 mm f/1.8 SAM - Odblaski i transmisja

Jak widać, artefakty świetlne daje się „złapać”. Jest to trochę prostsze dla okolic maksymalnego otworu względnego, gdzie niechciane odblaski są troszkę większe.

Sprawdźmy, co w tych samych warunkach prezentuje Sony. Odpowiednie zdjęcia są zaprezentowane poniżej.

Historia Sony Alpha - Minolta AF 50 mm f/1.7 kontra Sony DT 50 mm f/1.8 SAM - Odblaski i transmisja

Historia Sony Alpha - Minolta AF 50 mm f/1.7 kontra Sony DT 50 mm f/1.8 SAM - Odblaski i transmisja

Jak widać nowsza konstrukcja Sony pracuje tutaj znacznie lepiej. W jej przypadku artefakty świetlne są bardzo słabe i trudne do dojrzenia.