Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix DMC-G5 - test aparatu

Panasonic Lumix DMC-G5
13 lutego 2013

1. Wstęp

Panasonic Lumix DMC-G5 - Wstęp

Firma Panasonic kontynuuje prace nad nowymi propozycjami sprzętu dla amatorów systemu Mikro Cztery Trzecie. W ofercie tego producenta znajdujemy już trzy (a może nawet cztery, jeśli model GX1 traktować jako osobną grupę) serie bezlusterkowców różniących się poziomem zaawansowania. Kolejny przedstawiciel środkowej chociaż historycznie pierwszej serii oznaczanej symbolem DMC-G to aparat Lumix DMC-G5. Jego premiera miała miejsce nieco ponad rok od pojawienia się poprzednika, czyli modelu G3.

teście Lumixa G3 zwracaliśmy uwagę na to, że jest okrojoną wersją swojego poprzednika. Koncepcja Lumixa G5 na szczęście odwraca tę tendencję. Tym razem projektanci, nie szczędzili nam ani przycisków, ani dostępnych funkcji. Poza wyglądem samego aparatu możemy też cieszyć się nieco lepszą jakością obrazu na ekranie LCD. Liczba pikseli uległa tutaj podwojeniu w stosunku do poprzednika. Nowy ekran ma ich 920 tysięcy. Maksymalna liczba pikseli na zdjęciach zapisywanych w formacie JPEG wzrosła symbolicznie. Zmiana rozdzielczości zdjęć razem z podniesieniem maksymalnej czułości do ISO 12800 sugerują jednak użycie nowej, miejmy nadzieję lepszej matrycy. Maksymalna rozdzielczość podczas filmowania z oczywistych względów nie zmieniła się. W nowszym aparacie pojawiła się jednak możliwość filmowania w trybie Full HD z szybkością 50 kl/s bez przeplotu. Zniknęła za to możliwość filmowania z rozdzielczością 320×240, a najniższą dostępną pozostała rozdzielczość 640×480 punktów. Pod względem sprzętowym wypada zauważyć jeszcze zwiększenie pojemności akumulatora. Zawdzięczamy to zapewne zwiększeniu objętości uchwytu, wewnątrz którego umieszczana jest bateria. Nieco większy jest też wewnętrzny bufor pamięci, przez co wydłużyła się nieco liczba klatek rejestrowanych przy szybkich zdjęciach seryjnych. Pod względem oprogramowania możemy odnotować wzrost liczby programów tematycznych oraz zwiększenie krotności zoomu cyfrowego z x2 do x4.



----- R E K L A M A -----

Porównanie parametrów technicznych pomiędzy Lumixem G5, a Lumixem G3 pokazuje wyłącznie poprawę w nowszym modelu w stosunku do modelu starszego. Czy taki obraz utrzyma się po szczegółowym zbadaniu możliwości G5? Zapraszamy do lektury kolejnych rozdziałów naszego testu, aby się o tym przekonać.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości związane z procedurą testową, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”. Aparat wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co bardzo dziękujemy.

Porównanie danych technicznych aparatu Panasonic G5 z jego poprzednikiem oraz konkurencyjnymi modelami dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix DMC-G5
Data premiery 2012-07-18
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4608 x 3456
• 4608 x 3072 (3:2)
• 4608 x 2592 (16:9)
• 3456 x 3456 (1:1)
• 3264 x 2448
• 2336 x 1752
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 18.31 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine VII FHD
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4)
Zakres ISO Auto, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Migawka 60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50p (Full HD, AVCHD) z jakością 28 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 25p (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. 50p (HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 25 kl./s (Full HD, MP4)
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4)
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4)
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub auto)
Funkcja redukcji migotania (4 częstotliwości)
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy Inteligentne Auto (iA), iA+, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2),
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Efekt miniatury, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny.
Zdjęcia seryjne • Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, z ograniczoną rozdzielczością
• Tryb szybki (H): szybkość 6 kl./s (z AF AFS), z pełną rozdzielczością
• Tryb średni (M): szybkość 3.7 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV,
maksymalnie 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 10.5 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
• Opcjonalnie zewnętrzne lampy błyskowe
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD odchylany i obrotowy, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 920 000 punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki w 7 poziomach
Wizjer elektroniczny, kolorowy LCD, 1 440 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 17.5 mm, czujnik zbliżenia oka
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania,
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy DMW-BLC12 (7.2 V, pojemność 1200 mAh, wydajność ok 320 zdjęć z obiektywem H-PS14042)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DMW-AC8 poprzez adapter DMW-DCC8
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy DMW-BLC12, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 8.2 PE
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• sterowniki
Waga 346 g (bez akumulatora)
396 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
561 g (z akumulatorem i obiektywem H-FS014042)
Wymiary 119.9 x 83.2 x 70.8 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Elektroniczna poziomica (w 3 osiach).
Metalowa przednia ścianka korpusu.


Poprzedni rozdział