Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony Alpha SLT-A58 - test aparatu

Sony Alpha SLT-A58
26 czerwca 2013
Maciej Latałło Komentarze: 294

1. Wstęp


Sony Alpha SLT-A58 - Wstęp

W niespełna rok od premiery A57 na rynku pojawił się model A58. W pierwszej chwili sądziliśmy, że kolejny numer oznacza po prostu następcę testowanej przez nas rok temu Alphy. Nic bardziej mylnego. Okazuje się bowiem, że A58 zastępuje nie A57, a model A37, który jest nieco niżej pozycjonowany. Polityka Sony w kwestii nadawania oznaczeń bywa zastanawiająca, ponieważ naszym zdaniem dość łatwo może wprowadzić potencjalnego kupującego w błąd.

Sony Alpha SLT-A58 - Wstęp



----- R E K L A M A -----

Przejdźmy jednak do rzeczy. A58 jest pierwszym aparatem SLT Sony, w którym zastosowano matrycę formatu APS-C liczącą 20 milionów pikseli. Pod tym względem, model ten wpasowuje się w lukę pomiędzy A37 i A57 (16 MPix) oraz A65, A77 czy A99 (24 MPix). W stosunku do A37 w nowym modelu, oprócz liczby pikseli na sensorze, zwiększono także rozmiar korpusu, rozdzielczość wyświetlacza oraz szybkość rejestracji zdjęć seryjnych tele-zoom. Z kolei z plusów A57 nad A58 warto wymienić wyświetlacz lepszej jakości, większą obudowę aparatu i rozmiar wizjera, szybszy tryb zdjęć seryjnych oraz możliwość nagrywania filmów Full HD 50p. Patrząc na specyfikację, A58 raczej nie zagrozi swojemu starszemu bratu. A jak wypadnie porównanie jakości zdjęć? O tym przekonamy się z kolejnych rozdziałów testu.

Aparat do testu wypożyczył polski oddział Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatów Sony A58, A37 i A57 a także Nikon D3200 i Canon 650D dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model Alpha SLT-A58
Data premiery 2013-02-20
Liczba pikseli 20 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 5456 x 3632 (RAW, JPEG)
• 3872 x 2576 (JPEG)
• 2736 x 1824 (JPEG)
• Tryby panoramy (max. 12416 x 1856)
Matryca 23.2 x 15.4 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 20.4 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna)
Procesor obrazu BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC stereo
Zakres ISO 100-16000 ISO z krokiem co 1 EV
wieloklatkowa redukcja szumów (rozszerzenie do ISO 25 600)
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A), powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
Autofokus przy kręceniu filmów.
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL,
15-punktowy AF (3 czujniki krzyżowe)
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 15 punktów AF), Punktowy (centralny), Lokalny (ręczny wybór z 15 punktów AF).
• Śledzenie ostrości (Predictive Focus Control)
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Automatyczny AF-A, Ciągły AF-C, MF,
• Zakres detekcji od -1 do 18 EV (ISO 100)
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.)
• Wspomaganie AF: wbudowana lampa błyskowa (zasięg do 5 m)
• AF z detekcją fazową w trybie Live View
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500– 9900 K)
• korekcja (w 15-stopniowej skali purpura / zieleń) i bracketing balansu bieli (3 klatki, 2 poziomy do wyboru)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 2/3, 1, 2, 3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Optymalizacja zakresu dynamicznego (DRO)
Programy iAuto, iAuto+, Auto z wyłączoną lampą, Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Zdjęcia w trybie priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom, Sweep Panorama, Film,
• Programy tematyczne (SCN)
• Filtry cyfrowe: 11 trybów (15 efektów)
Zdjęcia seryjne • Szybkość w trybie ciągłym do 5 kl./s, seria do 7 zdjęć JPEG Fine lub 8 zdjęć JPEG Standard lub 6 zdjęć RAW lub 5 zdjęć RAW + JPEG
• W trybie priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom do 8 kl./s, seria do 16 zdjęć JPEG Fine lub 19 zdjęć JPEG Standard
Lampa błyskowa Typu pop-up, ADI/TTL, liczba przewodnia 10 (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/160s (stabilizacja wył/wył)
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: AUTO, Lampa automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu, Sterowanie bezprzewodowe (z zewnętrzną lampą błyskową)
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick Duo, PRO Duo, PRO-HG Duo,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD Odchylany, 2.7 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 460.800 punktów,
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer EVF (elektroniczny) OLED Tru-Finder, punkt oczny 23 mm od muszli ocznej (ustawienie powiększenia Standard)
powiększenie: x0.88, pokrycie: ok. 100%,
korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0
• Technologia półprzezroczystego lustra
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI typu C, wejście zewnętrznego mikrofonu stereo minijack o średnicy 3.5 mm, wejście zasilacza sieciowego
• obsługa PIM III
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FM500H (7.2V, pojemność 1650 mAh, wydajność ok 690 zdjęć przy korzystaniu z wizjera, lub 700 zdjęć przy korzystaniu z monitora LCD).
Akcesoria Akumulator NP-FM500H, ładowarka, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie
Waga 492 g bez akumulatora i karty
571 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 128.6 x 95.5 x 77.7 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Wydajność stabilizacji wg producenta 2.5-4.5 EV
Polskie menu
Technologia Triluminos Colour.


Poprzedni rozdział