Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki

13 stycznia 2012
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 31

1. Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Po raz piąty, redakcja Optyczne.pl zorganizowała uroczyste podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl. Podobnie jak w latach ubiegłych spotkanie miało miejsce w restauracji „Honoratka” na warszawskim Starym Mieście. W tej edycji konkursu wzięło udział prawie 2500 naszych Czytelników. Oddając swój głos każdy miał szanse wygrać w losowaniu nagrody książkowe ufundowane przez wydawnictwo Helion. Wyniki tego losowania i lista zwycięzców są już znane, a po szczegóły zapraszamy do dzisiejszych Aktualności.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

W tegorocznym spotkaniu wzięło udział ponad 40 osób. Nasze zaproszenie przyjęli przedstawiciele największych firm fotograficznych i optycznych obecnych na polskim rynku oraz kilku naszych forumowiczów. Wysłuchali oni prezentacji przedstawionej przez Redaktora Naczelnego Optyczne.pl w której, oprócz prezentacji wyników Plebiscytu i wręczeniu nagród przedstawicielom zwycięskich firm, była mowa o rekordach statystyk jakie notują ostatnio Optyczne.pl (przeszło 400 tysięcy Czytelników w grudniu) i nasze anglojęzyczne serwisy Lenstip.com oraz Allbinos.com.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Najważniejszą kwestią spotkania było jednak ogłoszenie wyników i wręczenie nagród. Kto zatem zwyciężył?

Lornetką roku 2011 została – według naszych Czytelników – Nikon Prostaff 7 10×42. Wraz z nią ukazała się na rynku bliźniacza wersja 8×42, ale ona w naszym rankingu zajęła 9 pozycję. Te dwie lornetki kosztują mniej niż 800 zł i skierowane są zarówno dla miłośników przyrody, jak i aktywnego wypoczynku. Mimo niskiej ceny charakteryzują się dobrą optyką oraz stylowym, klasycznym wzornictwem. Są ponadto szczelne i mogą wytrzymać zanurzenie w wodzie.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Na drugim miejscu znalazła się również niskobudżetowa lornetka, ale już „rodzimego” producenta, a mianowicie Delta Optical Forest II 8×42. Drugi model tego producenta o nazwie SkyGuide zajął w plebiscycie 7 miejsce. Na miejscu trzecim, znalazła się Swarovski EL 10×50 SWAROVISION – lornetka z najwyższej półki cenowej. Model 12×50 z tej samej serii uplasował się na miejscu siódmym.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl


Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Od samego początku trwania naszego plebiscytu, kolejne edycje w konkursie na aparat kompaktowy roku, wygrywała firma Canon ze swoim modelem z serii G. W tym roku tę passę przerwał X100, stylowy kompakt firmy Fujifilm. Choć ten aparat zaprezentowano w 2010 roku, to jego pełna specyfikacja pojawiła się dopiero w styczniu, a do sprzedaży trafił w marcu 2011. Dużą popularność zapewniły mu wygląd analogowego aparatu i doskonała jakość obrazowania, dzięki 12-megapikselowej matrycy formatu APS-C, dorównująca profesjonalnym lustrzankom.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Firma Fujifilm poszła za ciosem i we wrześniu 2011 roku zaprezentowała model X10 – tańszy od X100, oparty o mniejszą matrycę, wyposażony w 4-krotny zoom optyczny, ale nadal stylistycznie przypominający czasy analogowej fotografii. O tym kompakcie wspominamy dlatego, że zajął on z kolei drugie miejsce w naszym plebiscycie na aparat kompaktowy roku 2011. Otrzymał on dwa razy mniej głosów od X100, ale sam fakt obsadzenia dwóch pierwszych miejsc charakterystycznymi aparatami firmy Fujifilm, daje dużo do myślenia o przyszłości tej gałęzi sprzętu fotograficznego.

Trzecie i czwarte miejsce zajęły bowiem Olympus XZ-1 i Nikon P7100 – małe kompakty o dużych możliwościach, które może wykorzystać kreatywna osoba znająca się na fotografii. Te cztery kolejne miejsca świadczą o dużym popycie na małe, zaawansowane kompakty, oferujące format RAW i najlepiej swoją stylistyką nawiązujące do dawnych analogów.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl


Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Od niedawana, rynek aparatów cyfrowych jest zalewany nową grupą aparatów z wymienną optyką, tzw. bezlusterkowców. Upraszczając, są to aparaty kompaktowe, ale z możliwością wymiany obiektywów. Ich popularność ciągle rośnie, a modeli na rynku jest coraz więcej. Z tego powodu stworzyliśmy dla nich osobną kategorię do głosowania. Według naszych Czytelników, bezlusterkowcem roku 2011 został Sony NEX-7.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Jest to zaawansowana wersja popularnych NEX-ów, wyposażona w najnowsze i najlepsze rozwiązania oferowane przez firmę Sony. W bardzo małym ale wytrzymałym korpusie znajduje się 24-megapikselowa matryca APS-C, duży, elektroniczny wizjer, odchylany wyświetlacz, lampa błyskowa i wiele innych zaawansowanych funkcji. Nic więc dziwnego, że tego typu urządzenie cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Drugie miejsce przypadło w udziale dalmierzowi Leica M9-P, a trzecie Nikonowi 1 V1.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl


Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Lustrzanką roku 2011 bezapelacyjnie został Canon 1D X. Czytelnicy Optyczne.pl przeważającą ilością głosów w liczbie prawie 1200 wyrazili pozytywną opinię o tym aparacie.

----- R E K L A M A -----

PROMOCJA SONY - 50% RABATU NA OBIEKTYW!

Sony A7 IV + 50/1.8 FE

13146 zł 12722 zł

Najnowszy EOS, to propozycja dla profesjonalistów, tych najbardziej wymagających. Producent połączył możliwości, do tej pory obecnych na rynku, „jedynek” w wersji studyjnej i reporterskiej tworząc pełnoklatkowy, 18-megapikselowy aparat, o niezwykłej szybkości i rozbudowanych możliwościach filmowych.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Drugie i trzecie miejsce z podobnym wynikiem zajęły lustrzanki Nikon D5100 i Sony A77. Trzecia pozycja Sony świadczy o dobrym przyjęciu przez fotografów lustrzanek SLT opartych o system półprzepuszczalnego lustra i podgląd obrazu na żywo, tym bardziej, że głosy zyskały także modele A65 i A35.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl


Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Do ostatnich godzin przed zakończeniem głosowania, trwała zacięta rywalizacja o miano „Obiektywu roku 2011”. Bój toczył się między drogim Canonem EF 200–400 mm f/4L IS USM EXT. 1.4x, a tanim Nikonem Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G. Ostatecznie, różnicą zaledwie 12 głosów, zwyciężył Canon.

Obiektyw ten zważywszy na jego wysoką cenę i możliwości optyczne, skierowany jest do zawodowców, choć każdy fotograf chciałby mieć tak uniwersalny obiektyw, poszerzający popularny wśród zoomów zakres 70–200 mm. Ciekawą innowacją w tym obiektywie jest wbudowany konwerter 1.4x.

Nikkor, który zajął drugie miejsce, jest reprezentantem niskobudżetowych jasnych „stałek”, cieszących się dużą popularnością wśród zaawansowanych amatorów fotografii. Podobnie jest z obiektywem, który zajął trzecie miejsce uzyskując także dużą ilość głosów. To uniwersalny, manualny Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC dostępny na różnych mocowaniach.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl


Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Oprócz wyboru dokonanego przez Czytelników Optyczne.pl, nasza Redakcja, także tradycyjnie już, przyznała trzy dodatkowe wyróżnienia w kategoriach: wydarzenie, innowacja i dystrybutor roku 2011.

Za wydarzenie roku 2011 uznaliśmy oficjalną premierę na polskim rynku profesjonalnego sprzętu firm PlaneWave, Officina Stellare, Paramount oraz 10Micron, których oficjalnym dystrybutorem na Polskę stała się firma Delta Optical. Firmy te są producentami zaawansowanych optycznie teleskopów i solidnego oprzyrządowania, skierowanego do wymagających miłośników astronomii i astrofotografii. Dokładniej o tym wydarzeniu informowaliśmy w relacji „PlaneWave i Officina Stellare oficjalnie w Polsce”.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl


Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Wyróżnienie w kategorii innowacja roku 2011 przyznaliśmy firmie Fujifilm. Skłoniło nas do tego opracowanie przez tę firmę prototypu organicznej matrycy CMOS, o czym informowaliśmy w artykule „Organiczna matryca CMOS od Fujifilm”. Nowa technologia może pozwolić na tworzenie matryc o jeszcze większej rozdzielczości, przy zachowaniu znakomitej jakości obrazu i znaczącym obniżeniu kosztów produkcji. Nowe rozwiązanie, polega na tym, że w matrycy nad komórkami światłoczułymi, zamiast powszechnie używanych mikrosoczewek, wykorzystano bardzo cienką warstwę organicznego materiału panchromatycznego, który zbiera fotony na całej swej powierzchni. Dzięki temu nie ma problemów z kątem padania światła, gdyż warstwa panchromatyczna działa jak film światłoczuły, gdzie foton jest przechwytywany niezależnie od tego, czy pada wprost na błonę, czy pod dużym kątem. Dzięki takiemu rozwiązaniu znacząco zmniejsza się przeniki pomiędzy pikselami, co pozwala na większe ich upakowanie, przy jednoczesnym zwiększeniu czułości na światło.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Dystrybutorem roku 2011 Optyczne.pl ogłosiło firmę F.H. FOTO-TECHNIKA za sukcesywne poszerzanie oferty sprzętu fotograficznego i akcesoriów fotograficznych. W ubiegłym roku, FOTO-TECHNIKA stała się dystrybutorem marki ROLLEI w Polsce, a także linii foto firmy Crumpler oferującej szeroki asortyment toreb. Ponadto oferta firmy powiększyła się między innymi o nowe plecaki Benro i statywy Velbon. Od 1 grudnia uruchomiono także program 5-letniej gwarancji na obiektywy marki Tamron pochodzące z polskiej dystrybucji, posiadające kartę gwarancyjną F.H. Foto-Techniki.

Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl


Plebiscyt na Produkt Roku 2011 - wyniki - Podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku 2011 wg Czytelników Optyczne.pl

Po prezentacji i wręczeniu nagród, uczestnicy spotkania przeszli do drugiej sali na mały poczęstunek oraz mniej formalną część imprezy, która upłynęła na miłych i trwających kilka godzin rozmowach.

Jeszcze raz bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim naszym Czytelnikom za udział w głosowaniu, przedstawicielom firm zwycięskich produktów gratulujemy, a naszym gościom dziękujemy za przybycie i uświetnienie swoją obecnością naszego spotkania. Do zobaczenia za rok – start kolejnego plebiscytu już 1 grudnia 2012 roku…



Poprzedni rozdział