Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

LG G6 - test aparatu

13 czerwca 2017

5. Jakość obrazu JPEG

LG G6 oferuje zapis zdjęć w maksymalnej rozdzielczości 4160×3120 px dla formatu 4:3. Dodatkowo umożliwia stosowanie aspektów 16:9, 18:9, 1:1. Dane zapiszemy w następujących formatach:

  • JPEG,
  • RAW (DNG) + JPEG.
Procesu tworzenia plików JPEG nie możemy w żaden sposób modyfikować.



----- R E K L A M A -----

Balans bieli

Aparat LG G6 umożliwia ustawianie balansu bieli w sposób automatyczny bądź poprzez podanie temperatury wyrażonej w kelwinach.

Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-Rite. Następnie wyliczamy parametry dC (średnie odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim aparat ocenił barwę) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla wszystkich przetestowanych ustawień balansu bieli.

Światło Balans bieli dC S [%]
Słoneczny dzień Auto 5.58 130.3
Słoneczny dzień Słoneczny dzień 8.02 135.4
Zacienienie Auto 5.53 129.4
Zacienienie Zacienienie 8.23 134.4
Zachmurzenie Auto 5.94 129.1
Żarówki 3000K 11.9 110.6
Żarówki Auto 10.3 125.5
5500K 5500K 6.14 121.2
5500K Auto 7.77 123.8

Automatyka balansu bieli radzi sobie bardzo dobrze we wszystkich testowanych warunkach poza światłem żarowym.

Uzyskane wyniki pokazują też, że kolory są mocno przesycone, dla każdej z badanych kombinacji przesycenie wynosi ponad 120%.

Szczegółowe wyniki naszych pomiarów prezentujemy poniżej.

Światło
Balans bieli
Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Światło: Słoneczny dzień
Balans bieli: Auto
LG G6 - Jakość obrazu JPEG LG G6 - Jakość obrazu JPEG
Światło: Słoneczny dzień
Balans bieli: Słoneczny dzień
LG G6 - Jakość obrazu JPEG LG G6 - Jakość obrazu JPEG
Światło: Zacienienie
Balans bieli: Auto
LG G6 - Jakość obrazu JPEG LG G6 - Jakość obrazu JPEG
Światło: Zacienienie
Balans bieli: Zacienienie
LG G6 - Jakość obrazu JPEG LG G6 - Jakość obrazu JPEG
Światło: Zachmurzenie
Balans bieli: Auto
LG G6 - Jakość obrazu JPEG LG G6 - Jakość obrazu JPEG
Światło: Żarówki
Balans bieli: 3000K
LG G6 - Jakość obrazu JPEG LG G6 - Jakość obrazu JPEG
Światło: Żarówki
Balans bieli: Auto
LG G6 - Jakość obrazu JPEG LG G6 - Jakość obrazu JPEG
Światło: 5500K
Balans bieli: 5500K
LG G6 - Jakość obrazu JPEG LG G6 - Jakość obrazu JPEG
Światło: 5500K
Balans bieli: Auto
LG G6 - Jakość obrazu JPEG LG G6 - Jakość obrazu JPEG

Zaprezentowane wyniki w kolumnie tablicy kolorów prezentują referencyjną kolorystykę (środkowe koła) na tle zmierzonego koloru, bez korekty ekspozycji.

Szum

Pomiar szumów wykonujemy na zdjęciach tablicy Kodak Q-14, korzystając z programu Imatest. Na początek prezentujemy pomiary z wykorzystaniem obiektywu 2 mm.

LG G6 - Jakość obrazu JPEG

Przedstawiony wykres niewiele ma wspólnego z naturalnym zachowaniem i łatwo dostrzec możemy ingerencję oprogramowania. Dla trzech najniższych czułości szum jest niewidoczny dla każdej ze składowych. Powyżej ISO 200 widać mocny wzrost poziomu szumu, ale nawet dla ISO 1600 utrzymuje się on na poziomie niewiele wyższym do 2%. Czułość ISO 3200 jest już niezbyt użyteczna, jakość obrazu jest mocno zdegradowana.

Sprawdźmy, jak zachowuje się matryca w obiektywie 4 mm.

LG G6 - Jakość obrazu JPEG

Widzimy nie tylko inną charakterystykę wykresu, ale przede wszystkim dużo wyższy poziom szumu na wysokich czułościach! To zadziwiające zachowanie, gdy weźmiemy pod uwagę deklaracje producenta, jakoby zastosowano te same matryce w obu obiektywach. Może i są takie same, ale zupełnie inaczej oprogramowane.

Poniżej przedstawiamy wycinki sceny testowej zarejestrowanej w formacie JPEG przy użyciu obiektywu 4 mm.

LG G6 - Jakość obrazu JPEG

By porównać uzyskane próbki z innymi aparatami, należy wybrać z rozwijanych list odpowiednie modele oraz zaznaczyć czułość, dla której mają być podane wyniki. W efekcie poniższa tabelka zostanie zaktualizowana nowymi wycinkami scenki testowej.

Przy oświetleniu żarowym, będącym źródłem światła przy fotografowaniu naszej scenki testowej, zdjęcia cechuje różowe zabarwienie. To znak, że nie ma możliwości dokładnego dostrojenia balansu bieli. Szum niestety jest widoczny już od niskich czułości ISO. Nie przeszkadza on do okolic ISO 400 – oddanie detali jest bardzo dobre. Widać jednak artefakty powstałe w wyniku bardzo silnego wyostrzania obrazu. Najwyższa czułość jest nieużyteczna. W porównaniu do kompaktów widzimy, że telefony nadal stoją na straconej pozycji.