Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
3 kwietnia
2011 21:16

Choć ostatni tydzień zdecydowanie nie obfitował w nowości, to dzięki pracy programistów było o czym pisać, gdyż udostępniono kilka nowych wersji firmware. Bardzo optymistycznie wyglądała także informacja na temat wznowienia produkcji aparatu Fujifilm X100. Sprawdźmy zatem, czy plotki są równie optymistyczne. Posłuchajcie…

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Opóźnienia

Niestety wieści dla miłośników marki Canon nie są najlepsze. Mówi się, że opóźnienia we wprowadzeniu nowych produktów na rynek nie będą dotyczyć tylko obiektywów EF 300 mm f/2.8L IS II USM, EF 400 mm f/2.8L IS II USM oraz Fish EF 8–15 mm f/4L USM. Prawdopodobnie opóźnią się najbliższe premiery i nikt do końca dokładnie nie wie, co przyniosą najbliższe miesiące.

General Electric

Bezlusterkowiec GE

Firma General Electric w naszym zestawieniu plotek pojawia się po raz pierwszy. Wszystko za sprawą niewiarygodnej informacji, która głosi, że w tym roku możemy spodziewać się bezlusterkowca systemu Mikro Cztery Trzecie z logotypem GE.

Nikon

Nikon D5100

Pojawiły się kolejne plotki na temat Nikona D5100. Niestety na próżno szukać w nich informacji na temat specyfikacji tej lustrzanki, gdyż znów zostaliśmy uraczeni zdjęciami kartonu, w który prawdopodobnie zostanie zapakowany następca D5000.

W sieci znaleźć można także zdjęcie, które rzekomo przedstawia nową lustrzankę Nikona. Widać wyraźnie, że nie jest to model D5000, gdyż był on wyposażony w ekran LCD, który nie dawał możliwości odchylania na bok.

Mniej nowości w tym roku

Canon nie jest jedyną firmą, która musi borykać się ze skutkami trzęsienia ziemi. Kataklizm pokrzyżował również plany Nikona i w rezultacie mówi się, iż w tym roku nie mamy co liczyć na jakiekolwiek premiery profesjonalnych obiektywów Nikkor.

Olympus

Trzy nowe PEN-y

Podobno na ten rok firma Olympus zaplanowała trzy premiery bezlusterkowców systemu Mikro Cztery Trzecie. Producent zamierza w jednym z nich zastosować dotykowy ekran LCD. Inny model ma zostać wyposażony w odchylany monitor.

Pentax

Pentax NC-1

Bezlusterkowiec Pentax NC-1 zbliża się wielkimi krokami. Dzięki serwisowi MirrorlessRumors dowiadujemy się, że aparat będzie dostępny w dwóch kolorach – czarnym i białym, a na rynek ma trafić wraz z obiektywami 8.5 mm f/1.9 i 5–15 mm f/2.8–4.5, które na matrycy 1/2.3 cala w jaką ma być wyposażony aparat, dadzą odpowiednik ogniskowych odpowiednio 47 mm i 28–80 mm. Premiery możemy spodziewać się na przełomie maja i czerwca br., a już teraz możemy zobaczyć, jak będą wyglądać nowe produkty.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Zdjęcie pochodzi z serwisu MirrorlessRumors

Dwa systemy bezlusterkowców

Wiele osób było zawiedzionych nieoficjalną informacją mówiąca, że Pentax NC-1 zostanie wyposażony w bardzo mała matrycę wielkości 1/2.3 cala. Na szczęście najnowsze plotki mówią, iż będzie to jedynie wstęp do drugiego systemu bezlusterkowców od koncernu Hoya, w którym znajdą się aparaty wyposażone w matrycę APS-C. Co ciekawe, będzie można do nich podpiąć obiektywy z bagnetem Pentax K.

Sigma

Coś dla miłośników patentów

Wśród wniosków patentowych złożonych przez firmę Sigma znaleźć można dokument opisujący obiektyw 18–50 mm f/3.5–5.6, przeznaczony dla bezlusterkowca z matrycą APS-C. Niestety nie sprecyzowano, jaki bagnet znajdzie się w nowym modelu. Jednak biorąc po uwagę, że producent już wcześniej zapowiadał, iż poszerzy swoją ofertę o produkty dla bezlusterkowców Mikro 4/3 i Sony NEX, to możemy mieć tu do czynienie z produktem z mocowaniem Sony E.

Sony

Sony A35

Wkrótce po informacji o zakończeniu produkcji lustrzanki Sony A33 na holenderskiej stronie producenta pojawił się baner zachęcający do zapoznania się z nową lustrzanką A35.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Kieruje on jednak do strony poświęconej modelom A33 i A55, tak więc ciężko w chwili obecnej stwierdzić, czy jest to literówka, czy rzeczywiście za kilka dni poznamy nowy aparat Sony z półprzepuszczalnym lustrem.


Komentarze czytelników (99)
  1. buzz
    buzz 3 kwietnia 2011, 21:17

    Wreszcie sa plotki! Dlugo trzeba na nie czekac... :-/

  2. 3 kwietnia 2011, 21:18

    PS
    Szkoda że tak mało o C i N :( :P

  3. Oggy
    Oggy 3 kwietnia 2011, 21:18

    Bieda...

  4. GRafal
    GRafal 3 kwietnia 2011, 21:28

    Słuszna uwaga co do holenderskiej strony SONY, to właśnie holendrzy odpowiadają za internetowe strony europejskie SONY i za nie jeden błąd także na polskiej stronie. W połowie miesiaca będą nowości SONY w tym A35 czyli 33 z wieloma poprawkami ulepszeniami pozbawina błedów wieku dziecięcego.

  5. sinster
    sinster 3 kwietnia 2011, 21:29

    bezlusterkowiec Pentaxa APS-C z możliwościa podpiecia limitedow - czego chciec więcej? :) jesli bedzie ergonomiczny - hit sezonu!

  6. tkosiada
    tkosiada 3 kwietnia 2011, 21:33

    Niech Nikon tylko wyda nowy AF-S 135 2.0 i szklarnia odnowiona, natomiast canon moze mieć kłopociki bez nowszego 24-70

  7. czarek474
    czarek474 3 kwietnia 2011, 21:36

    Więc można sobie pomażyć o nowym Canonie 24-70 2.8 ze stabilizacją i o nowej lampie 680EX :( :( A tak na nie czekałem i tyle już było wspominane że będą....

  8. LDevil
    LDevil 3 kwietnia 2011, 21:40

    @sinster
    Jak do tego bezlusterkowca podepniesz jakikolwiek obiektyw na bagnecie K, to głębokość całego zestawu nie powinna się dużo różnić od głębokości np. takiego K-Xa.

  9. 3 kwietnia 2011, 21:41

    Silniki GE, kredyty GE, mogą być i aparaty :p.

    Trzeba będzie uważać, by nie pogubić obiektywów tego Pentaxa 1/2.3 ;). Parafrazując Einsteina - aparat powinien być tak mały, jak to możliwe, ale nie mniejszy... Przecież tu ciężko będzie uchwycić pierścień na obiektywie, a gdzie wizjer, gdzie przyciski? To oczywiście tylko moje zdanie, ale 4/3 lub APS-C to lepszy kompromis i spodziewam się, że ten format zepchnie pozostałe do niszy.

  10. goornik
    goornik 3 kwietnia 2011, 21:43

    Tkosiada - święte słowa, nowoczesny 135/2 w systemie Nikona bardzo się przyda. Samyang - do roboty! :)
    Nikon może lepiej nich go nie robi, jeśli opracować ma go ten sam gość, który zrobił 35/1,4G.....

  11. GRafal
    GRafal 3 kwietnia 2011, 21:48

    GE to też elektrownie i sprzęt medyczny, to największa firma na świecie, w Polsce to też AMICA, co za problem kupić sobie jakąś firmę lub zlecić wykonanie aparatu przez innych. Ale takie działania nie wzbudzają u mnie szacunku, to coś innego niż zmiana kapitału i pozostawienie loga danego producenta. Renault wprowadził limuzynę zmieniając logo na produkcie koreańskim i tym nie wzbudził szacunku wśród odbiorców limuzyn.

  12. sinster
    sinster 3 kwietnia 2011, 21:55

    @LDevil

    Liczę że naleśnik (ok 40mm - 1,5 cm grubości, 70mm - 2,5 cm) jednak da radę... ale zobaczymy jak to będzie rozwiązane... Może da się podpiąć obiektywy K ale też będą mniejsze dedykowane pod bezlusterkowca. Ale dobry news że bezlusterkowiec nie tylko z tą mini-matrycą

  13. GoOrange
    GoOrange 3 kwietnia 2011, 22:35

    Trzy nowe PENy, tylko po co, przeciez te aparaty prawie niczym sie nie roznia od siebie. Ma racje Canon, nie poradzili sobie z lustrzankami to tutaj probuja... A tu w wiekszosci wszystko inne lepsze.

  14. riddlerpl
    riddlerpl 3 kwietnia 2011, 22:40

    Zapewne PK będzie obsługiwane popzrez jakaś przejsciówkę (dystans pozwalajacy zachować istniejące zakresy ostrzenia), inaczej cała ta zabawa traciłaby sens (myk jest w zmniejszeniu rozmiarów w wyniku wywalenia lustra). Pytanie co z tymi obiektywami poza podpiecjeim ich? Bo samo fizyczne podpinanie niewiele (mozna to załatwić prostym mechanizmem) daje, wazne by działała całe mechanika/elektronika (AF, przysłona, MTF). Jakby to było zapewnione to rzeczywiscie byłby wypas (mały aparacik jako zapas do lustrzanki).

  15. focjusz
    focjusz 3 kwietnia 2011, 22:44

    Bezlusterkowiec ASP-C Pentaxa to może być hit. Jednak podpinanie dużych obiektywów to powinna być raczej możliwość - a standardowe obiektywy powinny być mniejsze ( chodzi o rozmiar i wagę - jakość ma dorównywać nie przeganiać duże aparaty )
    I tu właśnie mam wątpliwość - jeśli wzorem Sony zrezygnują ze stabilizacji matrycy - to kiszka. Wtedy trzeb dodać stabilizację w obiektywach - czytaj trochę większe i dużo droższe...
    Pod tym względem najlepiej wypada Oly - niestety jak na razie ma najsłabszą matryce

  16. nagazie
    nagazie 3 kwietnia 2011, 22:49

    jak czytam o tych wszystkich nowościach to jakos myśle że na nic juz nie czekam, no poza przypływem gotówki bo jest na rynku cala masa pieknego sprzetu do robienia zdjeć a zaczynaja sie cuda i udziwnienia :)

  17. Amator79
    Amator79 3 kwietnia 2011, 22:58

    Czy ktoś się zastanawiał, na co komu "kity" od Sigmy i Tamrona? Ani one lepsze, ani ładniejsze, ani tańsze, ani mniejsze... :/

    Co do Pentaksa - ciekawy byłby bezlusterkowiec z zachowanym bagnetem PK, czyli także odległością bagnet-matryca. Szkoda tylu fajnych obiektywów. Chyba, że Pentax planuje wypuścić "bezlusterkowe" wersje naleśników. Wtedy to byłby "mniód"! ;)

  18. Amator79
    Amator79 3 kwietnia 2011, 23:01

    nagazie - popieram!

  19. 3 kwietnia 2011, 23:02

    Ciekawe jaką firmę przejął General Electric ewentualne komu zlecił produkcję?
    Podejrzewam, że jedynym wkładem GE w ten produkt będzie naklejenie własnego logo :)

  20. 3 kwietnia 2011, 23:45

    Szkoda, że nie daliście info o tym, że Sony A77 (czy jak oni go tam nazwą) ma mieć wizjer OLED 3mpx. To samo tyczy się wizjera do NEX-ów.

  21. filorp
    filorp 3 kwietnia 2011, 23:51

    Ja zazdroszczę posiadaczom Canona cz y Nikona - to że jakis 300f2.8 czy 24-70z IS się opóźni to nic strasznego.... wiadomo, że prędzej czy później będzie.... mieć tylko takie zmarwienia... z innymi firmami jest mniej ciekawie - np. w Pentaxie wiadomo, że standardowej stałki 35f1.4 pod apsc nie będzie i nie będzie też 300 lub 400mm z maksymalnym światłem.....

  22. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 kwietnia 2011, 00:01

    "w Pentaxie wiadomo, że standardowej stałki 35f1.4 pod apsc nie będzie i nie będzie też 300 lub 400mm z maksymalnym światłem..... " - No to czym się zamartwiasz? Poczekaj i kup canona. Też mi zmartwienie :-)

  23. storm211
    storm211 4 kwietnia 2011, 00:15

    focjusz Od kiedy to SONY zrezygnowało ze stabilizacji matryc ???

  24. juventino
    juventino 4 kwietnia 2011, 01:01

    GRafal, nie wiem jak z resztą ale a Amica na pewno się zapędziłeś

  25. Yura
    Yura 4 kwietnia 2011, 01:04

    Czy General Electric produkuje matryce? Bo jeśli tak, to może dojść do małego trzęsienia ziemi - Jeśli GE zrobi to samo z sensorem 4/3 co Sony zrobił z sensorem APSC, to może być ciekawie :)

    Nie ma to tamto, u4/3 z taką ilością niezależnych producentów będzie bardziej atrakcyjne niż niejeden bezlusterkowy system APSC :)

    Pentax - 4 systemy naraz, normalnie szok! Leica się może schować :)

  26. jaad75
    jaad75 4 kwietnia 2011, 02:01

    @filorp, czy RiceHigh to Twój idol?...:P

  27. digo
    digo 4 kwietnia 2011, 07:16

    Jesli ktoś myśli, że a33 zostanie wycofane z produkcji to jest moim zdaniem w błędzie. Ze sprzadaży może tak ale nie z produkcji. Wstawią w linię produkcyjną jeszcze jednego robocika który coś tam doda, nazwą to a35 i będziecie mieli krótki żywot alfy.

  28. GRafal
    GRafal 4 kwietnia 2011, 07:20

    juventino

    Przez wiele lat projektowałem sprzęt medyczny, i mimo że to były ciekawostki, to właśnie jest prawda że Amica i wiele firm należy do GE, ale to nie znaczy, że oni dadzą kasę na podniesienie jakości żeby konkurować z innymi, czy zmienią logo, oni wezną same zyski.

  29. GRafal
    GRafal 4 kwietnia 2011, 07:46

    focjusz

    powiedz jak włożyć stabilizację do tak małego korpusu + odchylany ekran + matrycę + mocowanie bagnetu itd. jedno za drugim? Nie jestem znawcą, ale chyba żaden nie ma stabilizacji w korpusie, jeśli się mylę to proszę o informację (nie chodzi mi o elekrtoniczną stabilizację).

  30. TheEnd
    TheEnd 4 kwietnia 2011, 08:07

    GRafal a E-PL2 + VF2. Pomysłowość Olka jest na piątkę. Odchylany wizjer :), Stabilizacja matrycy działa z każdym obiektywem, co prawda przez to pewnie nie jest mniejszy od NEX'a, ale czy to przeszkadza. Mówi się że ma najsłabszą matrycę ale czy zdjęcia z niego są dużo gorsze ?

  31. GRafal
    GRafal 4 kwietnia 2011, 08:28

    Pewno że nie przeszkadza, w Canonie 24-70 też nie ma stabilizacji w obiektywie i korpusie co też mi nie przeszkadza. Uważam że Olympus rozpoczął przez bezlusterkowce coś fajnego, niektóre firmy mogą się obudzić z ręką w nocniku ignorując tego odbiorcę, tym bardziej że nie jest to biedny odbiorca.

  32. campanelli
    campanelli 4 kwietnia 2011, 09:41

    taki bezlusterkowiec na APS-C Pentaxa i do tego obojętnie jaki limited z serii DA i mamy kieszonkowe arcydzieło. osobiście chodziłbym z takim z LTD 40/2.8 i trzymał go w kieszeni w kurtce.
    tylko że to ma być aparat tańszy od luster, więc pewnie nikt początkujący się nie połakomi od razu na limitedy więc i tak trzeba będzie skonstruować jakiegoś kita.

  33. donkiszot
    donkiszot 4 kwietnia 2011, 09:42

    Juz prawie tydzien bez wiadomosci o FinePix X100.

  34. LDevil
    LDevil 4 kwietnia 2011, 10:10

    @campanelli, sinster
    Bezlusterkowca pentaxa z LTD 40/2.8 raczej nie zmieścisz w kurtce. Puszka wraz z obiektywem nie będzie mogła być chudsza niż najchudszy DSLR Pentaxa, ponieważ będą musieli zachować taką samą odległość od matrycy jak w normalnych lustrzankach. Samo body będzie na pewno chudsze niż lustrzanki, ale po podpięciu konwertera do bagnetu K będzie musiało spuchnąć.

  35. GRafal
    GRafal 4 kwietnia 2011, 10:21


    LDevil
    Może przejmą rozwiązanie Sony czyli przejściówkę, na zdjęciach obiektywy to raczej naleśniki.

  36. LDevil
    LDevil 4 kwietnia 2011, 10:39

    No raczej na pewno opracują przejściówkę, która zniweluje większość oszczędności na zgrabności body.

  37. Szabla
    Szabla 4 kwietnia 2011, 10:43

    Albo rybki albo akwarium ;)

  38. GRafal
    GRafal 4 kwietnia 2011, 10:54

    Popatrz na grubość przejściówki w Sony, to jest różnica w odległości soczewek od matrycy. Inaczej się nie da, albo korpus bezlusterkowca będzie prawie tej samej grubości, to byłby bezsens.

  39. 4 kwietnia 2011, 10:59

    @LDevil @GRafal @TheEnd
    Ten pokazany na zdjęciu Pentax NC-1 ma matrycę 1/2.3 cala, więc taką jak w typowych kompaktach. O ile nie zrobili jakiejś rewolucji matrycowej, to należy się spodziewać, że jakość fotki będzie słaba, jak na dzisiejsze czasy (tak jak w typowych kompaktach). Obiektywy natomiast będą proporcjonalnie małe (tak jak w kompaktach), a zatem na zdjęciach, to co wygląda jak naleśnik, to chyba normalne obiektywy o parametrach podanych pod obrazkami.Podobne do pancake'ów , bo są szerokie, ale wygląda, że mają kilka centymetrów grubości, czyli jak kitowe zoomy w kompaktach. Ciekawy aparacik z uwagi na wymienną optykę i kompaktowe wymiary, ale szału jakości fotki raczej nie będzie.

  40. Szabla
    Szabla 4 kwietnia 2011, 11:32

    Będzie w nim łatwiej czyścić matrycę ;)))

  41. 4 kwietnia 2011, 11:42

    Czyścić może i łatwiej, ale jak się jakiś paproch już tam znajdzie to połowę kadru zasłoni...

  42. Szabla
    Szabla 4 kwietnia 2011, 11:49

    To fakt. Ale też nie sposób będzie tego nie zauważyć.. :D

  43. 4 kwietnia 2011, 11:51

    @Szabla
    Też uważam, że prościej kupić zwykłego kompakta. O ile duże matryce w małych aparatach mają sens, to odwrotnie raczej nie.

  44. ilDottore
    ilDottore 4 kwietnia 2011, 12:16

    Ten systemik Pentaxa z kompaktową matrycą to kpina... Za to bezlusterkowiec z możliwoscią podpiecia szkieł z regularnej stajni Pentaxa brzmi sensownie a nawet bardzo sensownie. Zawsze chciałem mieć metalowe Limitedy ale nie było do czego ich podpiąć... :)

  45. cedrys
    cedrys 4 kwietnia 2011, 12:23

    MAF,
    Dobra uwaga. Ten sam paproch na wydruku o tych samych rozmiarach będzie widoczny jako większy o wsp. cropa.

  46. Wyrocznia
    Wyrocznia 4 kwietnia 2011, 12:33

    Bezlusterkowiec Pentaxa z APS-C i bagnetem K? Jeśli będize wyglądał jak ME super to biorę dwa, a o ile dobrze pamiętam to mi MEs z M 40/2.8 mieścił się w większości kieszeni :)

  47. 4 kwietnia 2011, 12:48

    Matryca APS w małym aparacie to wielkie odkrycie:). Wielkie dzięki Sony za Nexy i Samsungowi za serię NX.

  48. pawelpiwowarczyk
    pawelpiwowarczyk 4 kwietnia 2011, 14:11

    Za dwadzieścia lat włożą matrycę FF do bezlusterkowca i będą sprzedawali to jako hiper high tech za dużą kasę.
    I wszyscy będą się dziwili, że można coś tak dużego włożyć do czegoś tak małego. I nikt z młodych nie uwierzy, że trzydzieści lat wcześniej większość użytkowanych aparatów było kompaktami naświetlającymi klatkę 36x24.

  49. Yura
    Yura 4 kwietnia 2011, 14:14

    @ilDottore - "Zawsze chciałem mieć metalowe Limitedy ale nie było do czego ich podpiąć..."
    Marna prowokacja - niestety muszę Cię rozczarować, bo niby czemu bezlusterkowiec Pentaksa miałby być lepszy od luster Pentaksa? Pozostawię Cię sam ze swoim smutkiem - niestety dalej nie będziesz miał pod co podpiąć limitedów :)

    @cedrys, MAF - normalnie tragedia! paproch o wielkości pół milietra, tu będzie miał rozmiar 2,5 milimetra - TO STRASZNE!!!

  50. Dżozef
    Dżozef 4 kwietnia 2011, 14:29

    Tyle nowych bezlusterkowców to niebawem będzie tłok na orbicie :-)

  51. 4 kwietnia 2011, 15:10

    Bezlusterkowiec aps-c od Pentaksa brzmi ciekawie. Poproszę coś jak X100 + wymienna optyka ;). Nawet już kiedyś szkło do dalmierzy wypuścili, Pentax-L 43/1,9 Special się zwało.
    link

  52. SEŃOR
    SEŃOR 4 kwietnia 2011, 16:33

    @ilDottore - zgadzam się z tym podpinaniem, może teraz jest lepiej (Kr, K5), ale limitedy nigdy mnie nie rajcowały, nie stać mnie było na drogie zabawki z poważną aberracją chromatyczną, nadające się do niewielkich, amatorskich powiększeń. Taka aberracja wyłazi już przy 13x18 i jest nie do przyjęcia, w sporej dawce nie do usunięcia. Tkwiłem (i tkwię) w tym systemie, analogowym, bo cyfra pentaxowa zawsze kulała z jakiegoś powodu. Zostałem z baterią zoomów FF, które mało są zabawne w APSc.
    Zaś mały bezlusterkowiec nawet z przejściówką ma sens, bo lżejszy, bez delikatnego mechanicznie celownika z lustrem (wymarzony aparat np. na rower). Byle przejściówka nie była gołą metalową tuleją, wtedy cały interes się nie opłaca. Do takiego rozwiązania to już są Nexy, mają świetną matrycę i doskonały kolor, czyli już jest do czego podpinać te limitedy jak ktoś o tym marzy i niepotrzebny bezlusterkowiec Pentaxa. Będzie miał sens tylko z przejściówką z pełną automatyką, choć stabilizacji to nie zapewni...

  53. focjusz
    focjusz 4 kwietnia 2011, 16:36

    @storm211 stabilizacja w korpusie
    O ile mi wiadomo to w NEXach nie ma stabilizacji - być może to kwestia rozmiaru ( chclieli być podobni rozmiarami do PENa ?) Nie wiem o ile dokładnie trzeba powiekszyć korpus aby zmieścić stabilizację - być może lustrzanki Pentaxa dochodzą do granic zmniejszania.
    Jeśli tak to znaczy że Olympus poszedł słuszną drogą - i kupię go jeśli tylko wrzucą nieco lepszą matrycę.

  54. 4 kwietnia 2011, 17:11

    SEŃOR, osłabłem, normalnie padłem. Mistrzowski wywód. Krytykujesz ltd, których nigdy nie miałeś. Coś tam sobie na ich temat uroiłeś. Aberracje, słaba jakość i inne farmazony. Twoje stare zumy na pewno mają mniejszą aberę, większą rozdzielczość itd.:D Na koniec zachwycasz się Nexem, który nigdy nie osiągnie jakości obrazu z lusterka Pentaksa z podpiętym ltd. Nawet Leica musi "grzebać" w plikach żeby poprawić obraz na brzegu kadru. Mimo matrycy projektowanej specjalnie pod mały "register distance" na szerokich obiektywach jest nie halo. Niestety, matryca to nie film.
    Ciekawe jest jak działa propaganda Sony. No cóż, żyjemy w kraju "znawców". W każdej wiosce nawet dziecko wie że, Sony und Volkswagen und Bosch rulez :P.

  55. 4 kwietnia 2011, 17:15

    No i że Pentax to siara!

  56. donkiszot
    donkiszot 4 kwietnia 2011, 17:29

    @bobbysixkiller - Pentax - TALIBAN ?

  57. 4 kwietnia 2011, 17:43

    @donkiszot, ciekawe na jakiej podstawie tak sobie ładnie skojarzyłeś? :P

  58. donkiszot
    donkiszot 4 kwietnia 2011, 17:51

    Jak ktos wejdzie do sklepu fotograficznego i sprzedawca zauwazy ze jest "nie kumaty" to wyjdzie z Pentaxem, Sony, Olimpusem czy Panasonikiem.
    Dzis wszyskimi aparatami mozna fotografowc ale "niekture smakuja shit" jak by powiedzial "Crocodile Dandy"

  59. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 kwietnia 2011, 18:14

    A jak kumaty to z N d5000 z kitem :-)

  60. Szabla
    Szabla 4 kwietnia 2011, 18:38

    @Yura
    Matryca 1/2,3 cala jest jakieś 12-krotnie mniejsza od APS-C.

  61. Szabla
    Szabla 4 kwietnia 2011, 18:40

    Znów ożywili się goście z kompleksami? :)))

  62. Szabla
    Szabla 4 kwietnia 2011, 18:46

    @focjusz
    W NEXach stabilizacja jest w obiektywach, ale nie we wszystkich. Te, z krótkimi ogniskowymi jej nie mają - tak jak w Nikonach i Canonach. :)
    NEXY są dużo mniejsze od PENów - między innymi dzięki przeniesieniu stabilizacji z korpusu do obiektywów.

  63. SEŃOR
    SEŃOR 4 kwietnia 2011, 18:57

    Drogi Bobbysixkiller! Jak większość młodziaków na forach własne poglądy unimożliwiają Ci czytanie ze zrozumieniem i dyskutujesz z własnymi błędnymi wnioskami z cudzej wypowiedzi!
    Nim kupię jakiś obiektyw to w internecie szukam wiarygodnych testów i sporo wiem o nim bez "posiadania".
    Obiektywy (jak sama nazwa sugeruje) są łatwiejsze do obiektywnego ocenienia niż body, więc z testów wnioskować można. Napisałem, że limitedy są zbyt drogie (jak dla mnie) i nie oferują w zamian tyle ile powinny. Kropka. Nie pisałem że Nexy są lepsze od Lustrzanek Pentaxa, a co, to sobie przeczytaj wyżej i każde słowo to prawda. Mam w domu systemy w 4 bagnetach i gwincie, dwa w średnim formacie i wiem co to ostry i dobry obiektyw, od lat jako grafik siedzę w profesjonalnej obróbce zdjęć do druku, więc radzę pilnie czytać co mądrzejsi piszą a nie sugerować, że ulegam jakimś propagandom firmy. A zoomy Pentaxa bywają dobre i wystarczające do zdjęć, w których się liczy coś więcej niż ostrość i rozdzielczość absolutna. Nie miewam zleceń na dokumentację piasku na Saharze i ważniejszy jest dla mnie jego odcień kolorystyczny niż każde ziarenko z osobna. Życzę na przyszłość czytać uważnie i nie reagować jak byk na muletę, bo ktoś ośmielił się mieć inne zdanie. Pozdrawiam.

  64. Maggy
    Maggy 4 kwietnia 2011, 19:20

    Tak naprawdę co tydzień mamy ploteczki Prima Aprilis'owe

  65. hasky
    hasky 4 kwietnia 2011, 19:24

    donkiszot
    Jak ktos wejdzie do sklepu fotograficznego i sprzedawca zauwazy ze jest "nie kumaty" to wyjdzie z Pentaxem, Sony, Olimpusem czy Panasonikiem.

    A ja myślę , że jak jest kumaty (czyt. słyszał kiedyś słowo Canon , Nikon lub widział reklamę albo wujek podpowiedział ) wyjdzie ze sklepu z Canonem lub też Nikonem ;D

  66. Morpheus
    Morpheus 4 kwietnia 2011, 19:31

    A ja czekam na nowego Canona, może już niedługo to nie będą tylko plotki ale test nowego C

  67. donkiszot
    donkiszot 4 kwietnia 2011, 19:36

    @hasky - znaczy zrozumiales.

  68. Szabla
    Szabla 4 kwietnia 2011, 19:52

    A ja myślę, że jaki by nie był i miał kasę, to wyjdzie ze sklepu z dowolnym aparatem. :)

  69. hasky
    hasky 4 kwietnia 2011, 19:54

    donkiszot - znaczy , Ty nie zrozumiałeś ;D

  70. 4 kwietnia 2011, 19:55

    SEŃOR przyjacielu, jak odebrałem, tak odebrałem Twoją wypowiedź. Dalszy ciąg wypowiedzi "mądrzejszego", w której starasz się prostować pewne niedorzeczności, tego nie zmieni. Ty moją "twórczość" też pewnie nie odczytałeś tak jak zamierzałem. Po prostu chciałem służyć radą i doświadczeniem, między innymi odnośnie LTD.

    Szabla a tobie to chyba płacą za obecność na "optycznych", bo nie wierzę, że można tak mózg wyprać.

    P.S. Młodziakiem czuję się jak najbardziej ale niestety nie wyglądam ;).

  71. donkiszot
    donkiszot 4 kwietnia 2011, 19:55

    @Szabla - masz racje, ten co ma kase musi byc "kumaty"

  72. donkiszot
    donkiszot 4 kwietnia 2011, 19:59

    @hasky - moze masz racje, wiec rozwin swoja wypowiedz.

  73. Yura
    Yura 4 kwietnia 2011, 20:14

    @Szabla - "Matryca 1/2,3 cala jest jakieś 12-krotnie mniejsza od APS-C."
    Ach Szabla - jak zawsze można liczyć na kąśliwy dowcip z twojej strony, jaka szkoda, że jak zawsze nietrafiony :)

    Bo widzisz, mowa o ekwiwalencie ogniskowych.
    Czyli crop factor dla FF wynosi circa 5,5x, i kolejno dla APSC 3.66x, a dla 4/3 2,75x
    Wszystko pi razy drzwi - mimo wszystko jakoś nie słyszałem, żeby użytkownicy Olków skarżyli się bardziej na paprochy niż użytkownicy FF, więc ciężko mi sobie wyobrazić żeby użytkownicy 1/2.3 skarżyli się na to bardziej niż użytkownicy 4/3.

    No i nie oszukujmy się - jeśli ten aparat powstanie, to nie po to żeby oglądać obrazki w 100% powiększeniu i przy okazji narzekać na paprochy :)

  74. ilDottore
    ilDottore 4 kwietnia 2011, 20:15

    @Yura - nie o to mi chodzi by dyskredytować lustra Pentaxa - nigdy żadnego nie miałem, więc skąd mam mieć o nich jakiekolwiek zdanie? I na razie żadnego kupić nie zamierzam, bo nie są FF.
    Natomiast taki bezlusterkowiec to inna para kaloszy - fajny gdy się szuka czegoś mniejszego od aktualnej FF puszki a można podpiąć fajne szkła.
    Teraz jasne?

  75. Yura
    Yura 4 kwietnia 2011, 20:21

    @ilDottore - ale nie wliczając Olympusa, to Pentax robi najmniejsze lustrzanki na świecie, a na pewno są zdecydowanie mniejsze niż jakikolwiek aparat FF i mało prawdopodobne żeby bezlusterkowiec z bagnetem K był mniejszy od np. k-r, a gdzie żeby jeszcze był funkcjonalniejszy od takiego :)

  76. hasky
    hasky 4 kwietnia 2011, 20:24

    donkiszot
    @hasky - moze masz racje, wiec rozwiń swoja wypowiedz.

    ...to ona była zwinięta ?

  77. Yura
    Yura 4 kwietnia 2011, 20:27

    @IlDottore: link
    link

  78. donkiszot
    donkiszot 4 kwietnia 2011, 20:27

    @hasky - tak jak napisales, tak zrozumialem.
    Wiec jezeli zle zrozumialem to wyjasnij.

  79. cedrys
    cedrys 4 kwietnia 2011, 20:32

    Plotki plotkami, ale niepokojące jest to, że Japończycy będą mieli do dyspozycji tylko 75% energii elektrycznej w porównaniu do zeszłego roku. To się musi przełożyć zarówno na podaż jak i ceny. Jeśli przeniosą część produkcji do innych krajów, to również może pogorszyć się jakość. Może się także poprawić, bo jak tu szlifować soczewki gdy ciągle się trzęsie... Słyszałem, że dla Japończyka 5°R jest jak deszcz. Może to jest właśnie przyczyną rozrzutu poszczególnych obiektywów a nie niewystarczająca kontrola jakości.

  80. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 kwietnia 2011, 20:42

    "na razie żadnego kupić nie zamierzam, bo nie są FF. " - Prezes pentaksa powinien teraz popełnić sepuku bo firma nie zarobi paręset dolców :-)

  81. campanelli
    campanelli 4 kwietnia 2011, 20:43

    @LDevil: chodzę z limitedem 40 i Pentaxem K20d w kieszeni kurtki, a to już pucha w rozmiarze L ;) no ale pomarzyć zawsze można. Zobaczymy, co czas pokażę - a może tak jak mówisz, zaoferują aparat i konwerter z AF na bagnet K a sami wypuszczą osobną linię szkieł...

  82. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 4 kwietnia 2011, 20:57

    Bez względu na to, jaki by nie byl ten bezlusterkowiec, to Pentalibowie wyniosą go pod niebiosa i każą wszystkim czcić i chwalić. Wszystkie wady wytykane innym aparatom uznane zostaną za zalety, a aparat bedzie oczywiscie doskonałym posunięciem marketingowym, w przeciwieństwie do innych...

  83. hasky
    hasky 4 kwietnia 2011, 20:57

    @donkiszot - to że niektóre marki są bardziej rozpowszechnione nie znaczy , że lepsze...
    a może pan w sklepie się jednak "troszkę" zna i poleca sprzęt który jest po prostu dobry a nie najbardziej znany...

  84. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 kwietnia 2011, 21:12

    Lennykrawiec - nakręcasz się.

  85. Szabla
    Szabla 4 kwietnia 2011, 21:30

    @Yura
    Była mowa o paprochach - zgubiłeś się. :)
    @bobbysixkiller
    Mylisz konia z koniakiem. I masz kompleksy. :D

  86. focjusz
    focjusz 4 kwietnia 2011, 21:35

    @cedrys - zdecywana nagroda za dzisiejszy dowcip dnia
    "Jeśli przeniosą część produkcji do innych krajów, to również może pogorszyć się jakość. Może się także poprawić, bo jak tu szlifować soczewki gdy ciągle się trzęsie... "
    :)

  87. Szabla
    Szabla 4 kwietnia 2011, 21:36

    Mniej chodzi o miejsca produkcji, a więcej o dostawców...

  88. Yura
    Yura 4 kwietnia 2011, 21:37

    @Szabla - ta twoja błyskotliwa przebiegłość, zawsze można na nią liczyć... jak to się nazywa? Ach tak - SOFISTYKA ^^

  89. SEŃOR
    SEŃOR 4 kwietnia 2011, 21:59

    bobbysixkiller! Służyłeś mi radą i doświadczeniem, przeinaczając i wyśmiewając moją wypowiedź i obrażając mnie sugerując różne niecne rzeczy! Dziękuję Ci szalenie, sądziłem że tu model dyskusji jak w naszej polityce nie obowiązuje... Poddaję się, mnie nie interesują pyskówki i że moje na wierzchu, masz we wszystkim rację i świetnie rozumiesz co czytasz. Szacun.

  90. wojcias
    wojcias 4 kwietnia 2011, 22:10

    stalka po matryce 1/2.3" ? Chyba jakis zart albo popukac sie po glowie. na co komu taka stalka? Tylko prosze nie pisac zeby miala mala GO albo rozdzielczosc.

  91. ac
    ac 4 kwietnia 2011, 22:21

    Zaprawdę - czytanie komentarzy raz dziennie na Optycznych = bezcenne. Potrafi poprawić humor nawej największemu marudzie.

    "pan w sklepie się jednak "troszkę" zna i poleca sprzęt który jest po prostu dobry"
    Taaaaaaak. Wiara czyni cuda...
    ;)

    Raczej sprzedaje to, co zalega mu na półkach od miesięcy. Jak dotychczas nie spotkałem się ze sprzedawcą, który zachwalałby towar, którego nie ma na półce i nigdy mieć nie będzie. Co do "znawstwa" tego "pana w sklepie" to zaręczam, że każda z tu obecnych osób wie dużo więcej o fotografii niż potencjalny sprzedawca z sieciowego sklepu foto (nie mówie o firmach prywatnych - ale tam też bywa różnie).
    :)

  92. hasky
    hasky 4 kwietnia 2011, 23:24

    ac - pisałem żartobliwie :)
    Czyżby C i N zalegały w sklepach ? ;D

  93. Szabla
    Szabla 4 kwietnia 2011, 23:41

    Zaraz przestaną ;)))

  94. Yura
    Yura 5 kwietnia 2011, 00:01

    @wojcias - jeśli będzie to lepsze niż przeciętne szkło w kompaktach, do tego w cenie, za aparat i dwa takie obiektywy w komplecie, za mniej niż 1000 PLN to biorę z miejsca.

  95. maser
    maser 5 kwietnia 2011, 07:04

    Uwielbiam chodzić po sieciówkach. Namawiają mnie sprzedawcy zazwyczaj na to co jest obowiązującą marką danej sieci.
    Jak się trafi taki dyskutant który przekonuje mnie o wyższości danego sprzętu TYLKO ze względu na markę to dość szybko sprowadzam klienta na ziemię (bo rynek foto jest na tyle wyrównany że w każdym systemie znajdzie się coś dla siebie -pytanie czy kasy starczy...).

  96. GRafal
    GRafal 5 kwietnia 2011, 07:27

    Myślę że nic się nie wymyśli dopuki nie pojawi się w sklepie lub oficjalna informacja, a nie tylko plotka.
    Wiadomo czym większa matryca tym większe szanse na lepsze zdjęcie, odwzorowanie obrazu czy rozdzielczość. Choć podziwiam tych dla których najważniejsza jest rozdzielczość tak jakby drukowali billboard-y.

  97. ilDottore
    ilDottore 5 kwietnia 2011, 10:09

    @YIURA - nie, dzięki, druga lustrzanka mi niepotrzebna! :) Coś małego poprosze. Albo X100 albo bezlusterkowiec z wymienną optyką.
    @SEŃOR - nie, dzięki za Sony! Tej firmy polecam tylko czytniki e-booków i Walkmany serii S (jedyny znany mi PRAWDZIWY iPod killer). Jeszcze mój syn ma PlayStation różnej maści. Mnie natomiast granie padem albo gibanie się jak idiota przed TV (to już technologia innej firmy...) doprowadza do obłędu. Do giercowania służy mysz i klawisze. Jak ktoś zaczynał od pierwszego Dooma, Wolfa i Kłeja to już się nie odzwyczai... Natomiast zdjęcia chciałbym robić sprzętem fotograficznym... zatem Sony odpada.

  98. Szabla
    Szabla 5 kwietnia 2011, 18:02

    Właśnie Sony i Canon są firmami fotograficznymi :D

  99. wojcias
    wojcias 6 kwietnia 2011, 14:10

    Sony to nie tylko firma fotograficzna z dlugoletnimi tradycjami w genach po Minolcie ale tez bezkonkurencyjna w kwestii innowacyjnosci. Oczywiscie nie wszystko sie przyjmie na zawsze ale jak widac po N5100D sa juz HDRy i GPS oraz rejestracja dzwiku stereo (choc jeszcze w opcji za ktora sobie kaza slono placic) i to w body ktore juz na wstepie jest 20% drozsze niz body z Sony z ta sama matryca i ficzerami GPSa oraz dzwieku stereo w cenie. Ale pierwsze koty za ploty. Juz przynajmniej pojawila sie taka mozliwosc.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.