Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fomei rozbudowuje linię Basic System

Fomei rozbudowuje linię Basic System
11 kwietnia
2011 09:29

Medikon Polska Sp. z o.o. (wyłączny dystrybutor w Polsce) informuje, o wprowadzeniu do sprzedaży pojedynczych lamp Basic-200 i Basic-400. Dzięki temu każdy, kto posiada już zestaw Basic może rozbudować go o kolejne źródła światła bez konieczności zakupu całego zestawu.

Informacja prasowa

Fomei rozbudowuje linię Basic System
Kolejne ogniwo do tworzenia własnego domowego studia

Fomei rozbudowuje linię Basic System

Medikon Polska Sp. z o.o. (wyłączny dystrybutor w Polsce) informuje, o wprowadzeniu do sprzedaży pojedynczych lamp Basic-200 i Basic-400.

Dzięki temu każdy, kto posiada już zestaw Basic może rozbudować go o kolejne źródła światła bez konieczności zakupu całego zestawu. Ponadto może dobrać interesujące go akcesoria do modelowania światła z szerokiej gamy modyfikatorów.

Więcej informacji na www.fomei.pl

Fomei rozbudowuje linię Basic System


Komentarze czytelników (19)
  1. osa29osa
    osa29osa 11 kwietnia 2011, 11:15

    no ładnie ;) coraz bardziej przekonuje mnie to, aby zamiast zainwestować w speedlighty, zainwestować w studyjne

  2. jaad75
    jaad75 11 kwietnia 2011, 11:23

    @osa29osa, akurat jedne i drugie mają swoje oczywiste wady i zalety, wyjątkowo widoczne w przypadku tanich lamp... Te najtańsze Fomei, to nic ciekawego - parametry podobne do całej masy chińczyków obecnych na rynku. Wysokie modele są za to jak najbardziej godne uwagi...

  3. osa29osa
    osa29osa 11 kwietnia 2011, 11:35

    dokladnie, zdaje sobie z tego sprawę. Jednak do sesji w plenerze wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem, nawet jak bym miał dołożyć sporo więcej, ale mieć potem ''święty sopkój''

  4. jaad75
    jaad75 11 kwietnia 2011, 11:52

    To akurat zależy od priorytetów - jeśli są nimi mobilność i poręczność, to z pewnością studyjne lepszym rozwiązaniem nie są, jeśli chodzi o przebijanie światła zastanego w jasny dzień, to jak najbardziej będą lepszym wyborem. Jeśli głównym kryterium wyboru są np. osiągane czasy błysków, to większość studyjnych nie ma najmniejszych szans ze skręconymi speedlightami, tyle, że do ekstremalnie krótkich czasów trzeba użyć sporej liczby speedlightów żeby mieć rozsądne energie błysku...

  5. osa29osa
    osa29osa 11 kwietnia 2011, 12:21

    Bardzo krótkie czasy błysków nie będą konieczne, ale rozumiem, że da się osiągnąć krótkie czasy wyzwalając przez fotocelę? Oczywiście chodzi mi o stydyjne lampy

  6. jaad75
    jaad75 11 kwietnia 2011, 12:41

    Jeśli chodzi Ci o znany trick z wyzwalaniem wolnych studyjnych lamp systemowa w HSS, to tak da się osiągnąć krótkie czasy naświetlania (ze wszystkimi wadami naświetlania migawką szczelinową), a nie krótkie czasy błysku. Poza tym, migawka większości aparatów pozwala na czasy naświetlania poszczególnych FRAGMENTÓW klatki minimalnie 1/8000s, podczas gdy speedlighty mogą osiągać czasy błysków rzędu 1/40.000s i dzięki temu naświetlisz CAŁĄ klatkę z takim czasem, co w niektórych zastosowaniach ma niebagatelne znaczenie.

  7. osa29osa
    osa29osa 11 kwietnia 2011, 12:54

    Ok, dzieki. Teraz już czaje :) Mimo to studyjne lepiej sprawdzą się w dzień bo są po prostu mocniejsze, a w plener to i tak samochodem, więc super mobilne być nie muszą.

  8. stormur
    stormur 11 kwietnia 2011, 14:30

    @ jaad75 : "Wysokie modele są za to jak najbardziej godne uwagi..."

    Jakos nie jestem przekonany... Nie podaja czasow blysku, temperatury barwowej, nie podaja odchylen jednego i drugiego chociaz dla min i max mocy... Na www jest tylko marketingowy belkot i (celowo?) nieczytelny wykes ( parametrow? - ktoz to wie ??? ;) ) .

    Nie podaja ZADNYCH "wrazliwych" informacji. Jak dla mnie wyglada to tak : nie ma sie czym chwalic, wiec nie pokazujemy.

    Nie znalazlem nawet na ich stronie jaki Fomei ma bagnet : wlasny, czy "podpieli" sie pod inne mocowanie ...

    Jak nie ma nic do ukrycia, to nic sie nie ukrywa , nieprawdaz ?

    @osa29osa : lampy to pikus, kosztuja modyfikatory...

    i dlatego , zeby nie duplikowac przechodze na Chimere. Koszty znosne, jakosc super.



  9. jaad75
    jaad75 11 kwietnia 2011, 15:44

    @stormur, raczej powszechnie wiadomo, że Fomei używa bagnetu S Bowensa, poza tym jest to rebranding znanych flashy koreańskiej firmy RimeLite... A co do parametrów - również trudno mi się zgodzić:
    link

  10. stormur
    stormur 11 kwietnia 2011, 22:35

    @jaad75:

    Dzieki za linke :) . Na stronie polskiego importera nie ma NIC... .

    Wiec :
    Pierwsza z brzegu : Digitalis ( ale i wszystkie inne z wskazanego przez ciebie pdf-a)
    1. Temperatura barwowa dla jakiej mocy ?
    2. Odchylenie mocy od normatywnego (%) ?
    3. F-stop dla jakiego ISO , jakiego reflektora
    4. Czas blysku : dla jakiej mocy ( czemu nie ma dla min i max ) ?
    5. Pomiary w jakiej temperaturze i czy przy napieciu 120 czy 220 V ?
    6. Odchylenie koloru dla mocy ( min / max ) . Pomijam stalosc koloru dla 150 kolejnych blyskow ( standart pomiarowy)

    7. Znalazlem "mocowanie" !!! ;) cyt: "The accessories with bajonet Fomei DFS are suitable for all studio flashes from actual offer." baYonet , I suppose... ;) no chyba ze fon."badzhonet" :) tu sie czepiam ;)

    Dla mnie to nie jest takie oczywiste . Dla mnie oczywiste jest ,ze Profoto ma bagnet Profoto, Elinchrom ma Elinchrom, a Bowens ma kilka swoich / :) /.

    8: nadal nie widze wykresu potwierdzajacego stalosc sily blysku i temperatury barwowej. Dla mnie ten nieczytelny wykres ( www medikon pl ) to fake.

    9 i 10. Solidne marki maja swoj bagnet. Solidne marki nie sa "rebrandem" innych nieznanych i niepopularnych marek.





  11. stormur
    stormur 11 kwietnia 2011, 22:42

    Ad. 7 : zamiast Bowens ( chyba 2 rodzaje bagnetu ) mialo byc BRON (wlaczajac Vistaec) . Brak mozliwosci edycji...

    Swoja droga nie widzialem ( tu moge sie mylic ) aby Nikon czy Canon podawali temperature barwowa spidlajtow ... Ale tu rozumiem dlaczego ( uzycie "systemowe" ) .

    Nie "chwale" tez innych firm . Wkurza mnie , ze moje monobloc'i maja 5500, packi (glowice)5200 a ringflash do tych pack'ow 5000. Ale dostalem to info od producenta na tacy i wiem co bralem i wiem jak to obejsc. A nie po czasie "oops" - co to bylo ???

  12. stormur
    stormur 11 kwietnia 2011, 22:51

    Sorry z 3 posta pod rzad , ale : ZNALAZLEM !!!! Odchylenie temperatury barwowej ( bylo z gwiazdka drobnym druczkiem !!! ) +- 200K DWIESCIE KELVINOW !!!! Niemal 5 (PIEC ) PROCENT !!!!!!!!!!

    Jaja sobie robia ???? 0.5 % - OK. 1 % , do wytrzymania. I nadal nie ma czy to dla zmiany mocy , czy dla kolejnych strzalow ta sama moca....

    Zarty jakies...

  13. jaad75
    jaad75 12 kwietnia 2011, 00:58

    ad.1 Temperaturę barwową zazwyczaj podaje się dla maksymalnej energii błysku. Odchylenie +/- 200K to norma w tej klasie sprzętu (to nie Bron, czy Profoto), dla Digital Pro masz +/-100K (BTW, moje dość wysokie Bowensy mają wg. specyfikacji którą znalazłem w necie +/- 300K, a w instrukcji obsługi nie ma na ten temat ani słowa - jest tylko "approx. 5300K" ze standardową kopułką). Odchylenie temperatury jest przeważnie podawane dla zmiany energii błysku. Zresztą, przecież byle softbox zmieni Ci temperaturę błysku jak tylko trochę zżółknie...;)
    ad.2 Nie widzę tej informacji, ale to żadna nowość, np. taki Elinchrom dla RX-ów też jej nie podaje (podobnie zresztą jak odchyłki koloru)...
    ad.3 Masz podane, że dla 1m, ISO100 i 1/125s. Nie ma informacji o reflektorze, ale sądząc po wartości, to wyglada, że mierzyli gołą lampę.
    ad.4 Zazwyczaj podawany jest tylko dla maksymalnej energii błysku przy lampach sterowanych napięciowo - to akurat nic dziwnego.
    ad.5 Pokaż mi takie dane dla Bowensa, czy Elinchroma. Fomei nie robi wersji 110V, więc napięcie jest raczej oczywiste...
    ad.6 j.w. Pokaż mi taki wykres w opisach monobloków Bowensa, Elinchroma, czy Profoto...
    ad.7 O tym, że Fomei używa bagnetu S Bowensa jest napisane w kilku miejscach. Zresztą wiedzą o tym raczej wszyscy zaineresowani, tak, jak powszechnie wiadomo, że Quantuum, Powerlux, CY, czy inne chińskie śmieci też jadą na tym mocowaniu.
    ad.8 patrz ad.6
    ad.9 i 10 Mocowanie Bowensa jest na tyle powszechne (zwłaszcza w Polsce), że wykorzystywanie tego bagentu, to zdecydowanie zaleta, a nie wada - znacznie poszerza wybór akcesoriów. RimeLite (Hyundae Photonics) jest dość popularną i cenioną marką (może niekoniecznie w PL) - są bodaj największym koreańskim producentem sprzętu oświetleniowego, a ostatnio ich dystrybucją w Stanach zajęło się Dynalite:
    link
    link
    link
    P.S. Temperatura speedlightów jest zazwyczaj podawana - nie chce mi się szukać instrukcji, ale prawie na pewno 5600K, choć wiadomo, że zmienia się (rośnie) wraz ze skręcaniem i tego raczej nie podają...

  14. baron13
    baron13 12 kwietnia 2011, 10:25

    Pozwolę sobie zamarudzić. Temperatura barwowa jest dobrym parametrem dla termicznych źródeł światła bo ta jest dana rozkładem Plancka. Dla sztucznych, w tym dla lamp błyskowych mamy krzywe widmo. Pi razy drzwi daje się to podpiąć pod temperaturę barwową, o ile manipulujemy tylko trzema składowymi. W ruskich lampach podobno było cos takiego, że się pojawiała zielona linia bo coś się z palnika ulatniało. Nijak tego procesu nie da się zapisać jako zmianę temperatury barwowej, po prostu pojawia się zielony pipant i już. A moje świetlówki mają cztery wyraźne linie. Tylko udają światło białe. Jakkolwiek marudzenie...

  15. jaad75
    jaad75 12 kwietnia 2011, 10:38

    @baron13, weź sobie zobacz spektrum xenonu dla wysokich gęstości prądu. Xenon w przypadku lamp błyskowych daje piekne ciągłe widmo i jak najbardziej można tu mówić o temperaturze barwowej w pełnym tego słowa znaczeniu.

  16. baron13
    baron13 12 kwietnia 2011, 11:09

    @jaad75, magistrat robiłem na piii... lampie ksenonowej. Teoretycznie z łuku palącego się w ksenonie jest równo, ale brałem wiązkę odniesienia, pompowałem tor bo powietrze żre ultrafiolet i próbowałem zasilać monochromator za pomocą IFK 120. Marudzę, co zaznaczam, bo dzięki odpowiedniej szerokości filtrów w matrycy da się to jakoś poskładać, ale są sytuacje, w których brutalna prawda wyłazi na wierzch:
    link
    Marudzę, bo "temperatura barwowa" jest brutalnym uproszczeniem.Uważam, że pamiętanie o tym, że chodzi o widmo, jest bezpieczniejsze. Ale marudzę, bo uproszczenie działa.

  17. jaad75
    jaad75 12 kwietnia 2011, 11:44

    Ale prążki to problem przy niskich gęstościach prądu, w przypadku lampy błyskowej masz w paśmie widzialnym ciągłe widmo.
    Tu przykładowe porównanie widma Nikona SB-16:
    link
    i 1000W lampy halogenowej:
    link

  18. Hegemon
    Hegemon 12 kwietnia 2011, 15:53

    Zamiast skupiać się na możliwościach tego systemu, w komentarzach pojawiła się nic w tym przypadku nie wnosząca, techniczno-fizyczno-filozoficzna akademicka dyskusja. Oczywistym jest, że utrzymanie stałej temperatury barwowej (albo może lepszym określeniem byłoby - porównywalnej średniej ważonej widma :) bez względu na energię błysku jest jak najbardziej wskazane. Ale nie można demonizować. Na to, co faktycznie wychodzi z systemu oświetleniowego ma wpływ 1000 różnych czynników, chociażby, co zauważył @jaad75 - zżółknięty softbox czy parasolka. Jeżeli nie fotografujemy idealnie białej, pustej powierzchni oświetlonej błyskiem lampy, w pomieszczeniu bez światła zastanego, kurzu i innych podobnych czynników , to jestem przekonany, że różnica +-100°K dla końcowego efektu pracy fotografa - czyli fotografii - jest niezauważalna. Nawet przyrządami pomiarowymi...

    @jaad75 - Przeglądnąłem instrukcje od systemowych Sabinek - 800 i 900 - o temperaturze barwowej światła - ani słowa.

  19. baron13
    baron13 12 kwietnia 2011, 16:18

    @jaad75 : wygłupiam się trochę, link jest do zdjęcia widma lampy spektralnej, ale faktycznie tak wygląda widmo niskoprężnych lamp na gazach szlachetnych. Natomiast jak widać, widma lamp ksenonowych są bardzo podobne. Widmo ciągłe jest wynikiem tego, że w palniku panuje stosunkowo duże ciśnienie. Jak wyczytałem pomiędzy kilka a ok 400 torów (mm Hg). Im wyższe ciśnienie, tym mocniej oddziałują między sobą atomy i tym mocniej poszerzają się pasma energetyczne. Z lampami to ja ma taki problem: żebym miał pomysł, jakbym miał pomysł, żeby mi się chciało, bo się trzeba narobić, jak mi się chce, żeby mnie nie wygonili. Lampy, jakiekolwiek. Albowiem aparat jest przystosowany do pracy z różnym oświetleniem.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.