Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony NEX-C3 i SLT-A35 wyciek (nie)kontrolowany

Sony NEX-C3 i SLT-A35 wyciek (nie)kontrolowany
3 maja
2011 12:58

ostatnich plotkach pokazaliśmy zdjęcia aparatów Sony NEX-C3 i SLT-A35, które wyciekły do sieci. Dzisiaj mamy ciąg dalszy wycieków, gdyż na czeskim serwerze z instrukcjami do produktów Sony znaleźć można instrukcje obsługi tych aparatów.

Serwer jest zabezpieczony hasłem, ale na stronie Sony jest ono podane, zatem każdy może bez problemów zapoznać się z dokumentami. Instrukcja do Sony NEX-C3 jest w języku czeskim, natomiast do Sony SLT-A35 w języku polskim.

Na końcu wspomnianych dokumentów znaleźć można szczegółowe specyfikacje nowych aparatów, więc nic dziwnego, że znalazły się już one w naszej bazie:


Komentarze czytelników (73)
  1. MaciekNorth
    MaciekNorth 3 maja 2011, 13:30

    Ciekawe ile Sony policzy sobie za ten "nowy" A35? Zmiany w sumie niewielkie, najważniejsza to nowa matryca. I dobrze że teraz można zrobić więcej zdjęć na tym samym akumulatorze, bo w poprzednich SLT to była porażka. Szkoda że GPS-u nie wstawili, tylko kto by wtedy kupił A55.

    Do redakcji: w specyfikacji A33, A35 i A55 jest błąd - VGA to nie 640x1080 ;)

  2. MarcinF
    MarcinF 3 maja 2011, 13:43

    Kusi mnie nex niewielkimi rozmiarami i porządną matrycą.Problemem jest niestety brak choć jednego dobrego obiektywu (opieram się na testach optycznych.pl) -cała nadzieja w tym, że sigma coś wypuści.

  3. 3 maja 2011, 14:05

    "opieram się na testach optycznych.pl"
    To się nie opieraj...

  4. f8@24mm
    f8@24mm 3 maja 2011, 14:19

    niech mi ktos przypomni te uwagi nt. Canona generujacego "nowe" modele, kosmetycznie sie od siebie rozniace (400D/450D itd. itp.) ;)

  5. Dominika
    Dominika 3 maja 2011, 14:43

    Zamiast nowego NEXa lepiej by sony porządny naleśnik zrobił do poprzednich modeli. Czyszczenie matrycy dało się wstawić ale stabilizacji jak nie było tak nie ma.

  6. 3 maja 2011, 14:59

    Stabilizacji nie będzie, bo prawdopodobnie nie ma na nią miejsca. Ale skoro jest w obiektywach to po kiego narzekać?

  7. 3 maja 2011, 15:09

    @Kops, bo jeszcze do niedawna sony w reklamach twierdziło, ze stabilizacja w body jest lepsza i wydajniejsza, co starsi uzytkownicy mogą sie zastanawiać czy reklamy mogą kłamać, jak powszechnie wiadomo nie mogą, bo jeżeli Martyna twierdzi ze coś jest SUPER szybkie i ULTRA sprytne to tak jest.

  8. 3 maja 2011, 15:29

    @kozidron
    Buntujesz się? :D

  9. Szabla
    Szabla 3 maja 2011, 15:43

    Stabilizacja jest obiektywach kamer Sony od bardzo dawna.
    Stabilizacja matrycy jest bardziej uniwersalna i tyle. :)

  10. Szabla
    Szabla 3 maja 2011, 15:45

    Widzę, że jakieś indywiduum podszywa się pode mnie w komentarzu specyfikacji.
    Nieładnie, dziecko, nieładnie.

  11. 3 maja 2011, 16:01

    Powinni wywalać takie komentarze raczej...

  12. archangelgabrys
    archangelgabrys 3 maja 2011, 16:01

    Można samemu zgłosić do usunięcia odpowiednio argumentując... :)

  13. Szabla
    Szabla 3 maja 2011, 16:05

    Toteż zgłosiłem. Sprawdzimy szybkość optycznych. ;)))

  14. Soniak10
    Soniak10 3 maja 2011, 16:11

    Pozwolę sobie powtórzyć to, co napisałem pod ostatnimi plotkami:
    że jeżeli już Sony uparło się forsować system translucentów, to niech sobie eksperymentuje i wyrzuca fundusze w błoto, ale oprócz SLT-A77 powinno wypuścić modelnormalny, powiedzmy, DSLR-A770 lub coś podobnego. Bo SLT zawsze będzie tylko"biedniejszym krewnym" klasycznych lustrzanek, chyba żeby wszyscy czołowi producenci dogadali się i wycofali z produkcji DSLR mniej-więcej w tym samym czasie. Mam jednak nadzieję że do tego nie dojdzie. No i że Sony MUSI WYPUŚCIĆ, oprócz zapowiedzianego szkła 4/500, też coś dla normalnych ludzi w dającej się przetrawić cenie. Takie dajmy na to 5,6/500 lub chociażby 5,6/400 plus dobry teleconverter 1,4x. Brak czegoś takiego to skazanie się na porażkę.
    Szefom marketingu Sony (tym z Japonii, bo jest jasne że nasi, a nawet europejscy, nie mają w tej materii nic do powiedzenia...) życzę, żeby zobaczyli świat (fotograficzny) taki, jakim jest, a nie taki, jakim chcieliby go widzieć.

  15. buzz
    buzz 3 maja 2011, 16:16

    W opisie technicznym nowego NEXa jest napisane:
    "Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
    (Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF)."

    Czyzby bylo inaczej niz przy NEX3/5? Adapter w polaczeniu z obiektywami SSM daje namiastke AF (dziala, wolno... ale dziala). Czy to blad/przeklamanie czy zmiana rzeczywistosci?

  16. buzz
    buzz 3 maja 2011, 16:26

    @Soniak10
    na te chwile zgodze sie z Toba... choc wole poczekac na A77 (juz kilka lat czekalem, wiec rok czy dwa to juz prawie, prawie) i wtedy sam ocenie czy nowy wyswietlacz jest tak samo beznadziejny jak w poprzednich modelach z elektronicznym wyswietlaczem. Obecnie sam ubolewam nad droga, ktora obralo Sony. Uwazam na te chwile, ze brak optycznego wyswietlacza jest bledem.
    Gdybym mial wybrac aparat z lustrem + optycznym wyswietlaczem albo aparat z polprzepuszczalnym lustrem i cyfrowym wyswietlaczem... wybiore to pierwsze.

    Licze na to, ze Sony dla klientow hipermarketow bedzie moze produkowac te nowinki z cyfrowymi wyswietlaczami, a dla bardziej zaawansowanych i swiadomych ludzi - chocby w najdrozszej opcji nastepcy A900 - zostawi optyczny wizjer. Pewnie sie przelicze... niestety.

  17. archangelgabrys
    archangelgabrys 3 maja 2011, 17:07

    @buzz

    O ile mi wiadomo, to A77 ma mieć wyświetlacz hybrydowy, czyli połączenie optycznego z elektronicznym. Może to Cię zadowoli, poczekajmy aż wyjdzie - wtedy zobaczymy ile to jest warte :)

  18. goltar
    goltar 3 maja 2011, 17:08

    MaciekNorth - dzięki, poprawione.

  19. 3 maja 2011, 17:12

    @Soniak10
    Mocny gość z ciebie :D Swoimi wypowiedziami zawsze poprawiasz mu humor. Dzięki :)

    @buzz
    EVF w obecnych SLT beznadziejny? Masz gdzieś lepszy? Hmm... w ogóle czy jakakolwiek lustrzanka w tej cenie ma lepszy wizjer? Jeśli plotki się potwierdzą to A77 będzie mieć wizjer 3mpx OLED, czyli totalny wypas :)

    "Obecnie sam ubolewam nad droga, ktora obralo Sony. " A niedługo będziesz zastanawiał się jak mogłeś się męczyć na małych i ciemnych OVF :)

  20. Soniak10
    Soniak10 3 maja 2011, 17:13

    I jeszcze jedno: nie za bardzo rozumiem, dlaczego NEX-y i inne bezlusterkowe są uważane za nowinki? Przecież takie coś już wymyślono dawno-dawno temu: w średniowieczu epoki fotografii kliszowej (nie wiedzieć dlaczego nazywanej przez sporą część amatorów "fotografią analogową") takie eksperymenty były prowadzone i zaowocowały pojawieniem się na rynku rozbudowanych kompaktów z wymienną optyką i wymiennymi celownikami - do każdego obiektyw inny celownik. Tak więc "postęp" polega jedynie na... zastąpieniu błony filmowej matrycą światłoczułą, czyż nie?! Że ta droga okazała siślepą uliczką w rozwoju fotografii - to już wiedzą wszyscy, chyba z wyjątkiem MarketingManagementu z centrali Sony. Może polski oddział Sony wysłałby do japońskiej centrali jakiś egzemplarz podręcznika "Fotografia w praktyce amatorskiej" autorstwa Zbigniewa Pękosławskiego lub jakieś "ABC Początkującego Fotografa" z zachętą do przeczytania rozdziału "Historia fotografii".
    Chłopaki i dziewczęta z Sony Polska: śpieszcie się, zanim japońscy spece nie roztrwonią resztek funduszy, jakie mają jeszcze do dyspozycji na rozwój dywizji foto, i na koniec stwierdzą, że trzeba się z tego segmentu produkcji wycofać. Pozdro

  21. 3 maja 2011, 17:39

    @Soniak10
    Ty śpiesz się i kupuj tego Canona, bo za rok koniec świata :D

  22. agat1
    agat1 3 maja 2011, 17:43

    Zmiany w A35 w stosunku do A33 są bardzo znaczące, żadna tam kosmetyka

    Zmiana sensora 14MP na 16 MP zdaniem niektórych to b duzy postęp, skoro to podobno najlepszy obecnie sensor na rynku, o klase lepszy niż poprzednie12/14MP a te złe nie były
    Wydłuzenie nagrywania na tym sensorze w temperaturze otoczenia 20C z 9 minut do 29 minut z włączona stabilizacją to postęp o 320%
    Ilość zdjęć i to na tym samym akumulatorze wzrosła o 60%

    Rozumiem, że eliminacja ruchomego ekranika pozwoli zaoszczędzić ok 1000 zł :)

    A kiedy to bedzie w sklepach?

  23. Szabla
    Szabla 3 maja 2011, 18:00

    @Soniak10
    Napisz coś jeszcze. Rozświetlasz humorem ten ponury dzień. :)))

  24. ilDottore
    ilDottore 3 maja 2011, 18:30

    A ja wróciłem z długoweekendowej wycieczki do hrabstwa Kerry (kilka fotek na grupie Optyczne.pl na www.flickr.com) i powiem Wam, że wyleczyłem się z chęci zakupu czegoś mniejszego... %D MkII nie jest aż tak bydlaczy jak Jedynki. Natomiast zaczyna chodzić za mną drugie body, bo jakoś nie chce mi się przepinać szkieł, a czasem bywa to wysoce upierdliwe (np. na bujającej się łodzi - tak było w ten weekend! :) ). Chyba przyłączę się do wyczekujących na MkIII! :) Co dwa body - to nie jedno! zacznę wyglądać jak choinka z tymi aparatami albo jak japoński turysta! :)

  25. MaciekNorth
    MaciekNorth 3 maja 2011, 18:35

    @agat1, a skąd masz pewność że Sony wyciągnie z tej matrycy więcej niż w A55? Pentax i Nikon lepiej sobie z nią poradzili ;) Poza tym tutaj masz porównanie: link
    Mimo że A55 i A580 mają ten sam sensor, to temu pierwszemu bliżej do A33, szczególnie na niskich ISO. Widać taki już urok SLT, co nie znaczy że są to złe "półlustrzanki", bo też mają swoje zalety ;)

    A skąd masz informacje że nie będzie ruchomego ekranika?

    W sklepach to myślę że A35 będzie przed następcą A700 (i nie chodzi tu o A77) ;P

  26. Soniak10
    Soniak10 3 maja 2011, 19:26

    @Kops: dzięki za radę, wezmę ją pod uwagę pod koniec tego roku, bo wtedy szykuje mi się trochę więcej wolnej kasy - coś rzędu 30kPLN. Będę musiał się wówczas zastanowić, czy wydać to na jeden obiektyw Sony 4/500 (o ile już będzie na rynku i o ile 30k wystarczy...) wiedząc, że porządnej puszki już Sony nie wypuści, czy jednak raczej zmienić system i kupić zestaw "C", powiedzmy: 5DmkII plus 5,6/400 plus 1,4TC plus zoom 24-105 i plus jakiś 100mm MACRO. Zostanie jeszcze na dobrego flesza, a jeżeli zadowoliłbym się puszką 7D, to może i jeszcze lepszy obietyw będę mógł sobie strzelić?! Ale oczywiście każda rada jest cenna, dlatego czekam na kolejną... Pozdro

  27. Szabla
    Szabla 3 maja 2011, 20:06

    Kup Canona i pochwal się zdjęciami :)

  28. Raflus
    Raflus 3 maja 2011, 20:11

    Nie rozumie czekających na następce a700... porównajcie jakość zdjęć z kolejnych lustrzanek sony wydanych po a700, każdy z nich to następcą.
    Zamiast czekać kupujcie a580 pozytywnie się zdziwicie :) jeśli w a200, a300, a700 nie podobało Wam się iso400 to tutaj spodoba Wam się 6400 i tyle w temacie.

  29. agat1
    agat1 3 maja 2011, 20:13

    MaciekNorth , a gdzie u mnie przeczytał , że obrazowanie bedzie lepsze niż w A55 ?
    Stoi napisane , że pewnie bedzie lepsze niż w A33.

    Jeżeli wziąć pod uwagę, że Sensory sony w ciagu 4 lat zrobiły postep o prawie 3 EV to strata 1/2 ev na półprzepuszczalne lustro to pryszcz tym bardziej ze brak drgań lustra, świetna elektroniczna poziomica i AF w video , kręcenie filmów z aparatem przy oku, zalety eVF których jest moim zdaniem wiecej niż wad to raczej kompensuje
    A580 mi pasuje bardziej (uchwyt, bateria ) ale taki SLT jako backup daje do myślenia po testach Davida Kilpatrica dwóch aparatów jednocześnie. Przeczytaj odpowiedzi Davida (admina)

    link

    Taki lekki backup do A77 :) czemu nie, nad A33 postęp jest , ale ruchomego ekranika szkoda

    A brak ruchomego LCD wyczytałam (pomiedzy wierszami i ze schematycznych rysunków) z instrukcji obsługi A35

  30. buzz
    buzz 3 maja 2011, 20:29

    Mozna naskakiwac na Soniaka10, czy jak m.in. Szabla, go probowac osmieszyc (nawiasem mowiac jest to ksiazkowy przyklad PRowskiej manipulacji), ale ten chlopak/dziewczyna ma duzo racji.
    Inna sprawa, ze korporacje takie jak Apple, Microsoft, Sony, Canon i wiele innych przestaly juz odpowiadac swoimi produktami na potrzeby Klientow, tylko to te korporacje kreuja zapotrzebowanie, chec posiadania takiego a nie innego rozwiazania czy produktu (odwrocily sie role w marketingu). Do tego dolaczyli ksiegowi z tych firm (dyrektorzy finansowi), ktorzy stoja na strazy swoich zyskow i materialy wykorzystane do produkcji nie sa dlugowieczne. eeech... dlugo mozna opowiadac.

    @Kops napisal:
    "Obecnie sam ubolewam nad droga, ktora obralo Sony. " A niedługo będziesz zastanawiał się jak mogłeś się męczyć na małych i ciemnych OVF :)

    hm... nie wykluczam takiej opcji, bo to moze byc przeskok jak z plyty winylowej na CD...
    tylko, ze... plyty winylowe wracaja do sprzedazy. Ludzie pobawili sie cyfrowa nowinka jakosci dzwieku i chca wrocic do dzwiekow analogowych. Czuc muzyke... Nie mozna wykluczyc, ze za kilka- kilkanascie lat Sony znow oglosi innowacyjne rozwiazanie w postaci poworotu do optyki... :-)

  31. Szabla
    Szabla 3 maja 2011, 21:11

    Soniak10 sam się ośmiesza, bo przy każdej okazji wrzuca kamienie do ogródka Sony. Po tylu miesiącach, można już chyba oczekiwać zmiany systemu? O ile w ogóle używa lustrzanek Sony.

  32. pawelpiwowarczyk
    pawelpiwowarczyk 3 maja 2011, 21:39

    Swoją drogą, kiedy "wielcy", jak Sony, Panasonic, Samsung, na poważnie zainteresowali się rynkiem zaawansowanych aparatów fotograficznych (czerpiąc z dorobku KM, Olympusa, Pentaksa), byłem pewien, że w ciągu kilku lat połkną takie drobiazgi jak Canon i Nikon. A tu niespodzianka. "Plankton" trzyma się mocno.
    Widać nie jest tak łatwo, jak rodzimym "znawcom" się wydaje.

  33. buzz
    buzz 3 maja 2011, 21:44

    @Szabla
    ...i co z tego, ze wrzuca kamienie do ogrodka Sony? Skoro ma racje, to niech i glazy wtoczy. Zamiast probowac go zdyskredytowac, poprzez techniki manipulacji, zastanowicie sie u siebie w firmie, czy czasem nie ma racji. Jesli ma racje, to sa dwie drogi:
    1. probowac wykorzystac te przemyslenia do doskonalenia produktow, strategii etc.
    2. zignorowac i isc zgodnie z wytycznymi centrali

    ...i tutaj klania sie uczestnictwo w czyms takim jak KORPORACJA ze wszystkimi procedurami, gdzie taki oddzial, jak Polska, nie ma nic do powiedzenia, badz jego uwagi sa ignorowane. Zatem nawet jak byscie chcieli, to i tak nie mozecie nic zrobic. Trzeba sprzedawac to co sie ma i isc trasa wyznaczona przez zarzad, gdzies tam... przez kogos, kogo na oczy nigdy nie widziales.

    Ja uzywam Sony prywatnie (pozostalosc po Minolcie)... mam wszystkie obiektywy (oprocz dwoch jakis kitow) pod pelna klatke... najpierw bylo podniecenie na wiesc o A900... pozniej rozczarowanie... teraz znow oczekiwanie...

    Podsumowujac:
    - obiektywy, glownie Zeiss i G, to najwyzsza klasa, rywalizujaca jak rowny z rownym z konkurencja
    - obecne korpusy (w tym jeden pelnoklakowy ze swoim mutantem) ustepuja ogolnie konkurencji
    - co do cyfrowego wizjera, na dzien dzisiejszy jestem przeciw
    - robie zdjecia tym co mam... nie wydalem i nie wydam pieniedzy na kolejne odslony malych, zgrabnych lustrzankomalpek. :-)

    Pytania do Ciebie Szabla, bo powinienes miec lepszy dostep do wiadomosci... czy Sony zostawi choc w jednej wersji optyczny wizjer w nastepcy A900? Jest na co czekac?

  34. buzz
    buzz 3 maja 2011, 22:16

    jeszcze dodam do Szabli...

    normalnie jest tak w marketingu:
    "przekonanie do firmy Klienta, ktory stracil do niej zaufanie jest bardziej kosztowne niz pozyskanie nowego" [dosc luzno przytoczylem mysl bodajze Philipa Kotlera]

    ALE ten sam czlowiek twierdzi, ze jesli sie rozpychasz na rynku, to przekonanie stalego Klienta innej firmy do swojej, namowienie na zmiane... jest sztuka sama w sobie. Z drugiej strony - dopuszczenie do tego, by konkurencja podebrala Twojego Klienta jest porazka. Soniak10 byc moze juz jest po drugiej stronie teczy, ja mam powoli mieszane odczucia. Pytanie do CIEBIE: walczysz, czy odpuszczasz?
    :-)

    ...i tutaj pojawia sie oczywista oczywistosc, bo Twoja odpowiedz powinna byc poprzedzona analiza, jakie atuty, a bardziej obrazowo: jakie karty masz w reku (a Sony w fotografii ma ogromna ilosc dziewiatek, pare dam, moze krol sie trafi... ale asow jak na lekarstwo). Mozesz takze zablefowac... ale jak ktos powie: sprawdzam, to lezysz. :-)

  35. 3 maja 2011, 22:35

    @Soniak10, jasne jest że jak Sony nie wypuści taniego jak barszcz 400/5.6 to padnie. Oczywista sprawa. Swoją drogą ciekawe jest ile osób w Polsce kupiłoby takie szkło? Kolejna rzecz - po co w ogóle robić obiektyw 400/5.6 skoro w ofercie jest zoom 70-400 mm f/4-5.6 G SSM?

    Co do NEX-C3, ze zdjęć wynika że jest jeszcze mniejszy niż NEX-3. Bawiłem się dzisiaj trochę NEX-3 i już naleśnik 16mm wygląda na nim na nienaturalnie duży. Z jeszcze mniejszym korpusem to już w ogóle będzie dziwnie, a jak się przypnie jeszcze większe szkło - choćby kita 18-55 - to się będzie dało używać?
    Z drugiej strony zauważalnie lepsza matryca to jest plus.

  36. 3 maja 2011, 22:41

    W obecnej sytuacji firmy Sony słowo WYCIEK nie brzmi najlepiej :)

  37. MaciekNorth
    MaciekNorth 3 maja 2011, 22:42

    @Raflus, masz rację, z każdą lustrzanką Sony coś poprawia, ale to dlatego że jest co poprawiać. Wg mnie seria A5xx mniej więcej dorównuje A700 (A580 nawet przewyższa), ale nie pod względem ergonomii, obudowy i paru innych rzeczy np. bracketingu. Nie wspominając o sofcie, który w A700 był uaktualniany, a w A500/550 nie. Pomyśl też ilu użytkowników uciekło do konkurencji czekając na następcę, tym bardziej że była pokazywana makieta, a premiera odwlekana. A wystarczyło tak jak w entry level dać nowszą, większą i lepszą matrycę, nowszy procesor, uchylny ekran, HDR i pewnie kupcy by się znaleźli, szkoda że Sony olało ten segment :/

    @agat1, z pewnością A35 będzie lepsza od A33, może nawet przewyższy A55, ale niestety raczej nie dorówna A580 ;) Bawiłem się A33 i ta poziomica bardzo mi się podobała. Nie mam też zastrzeżeń do EVF, wszak parę lat używałem zaawansowanego kompaktu, głównie na wizjerze i doceniałem jasność oraz dostępność wszystkich informacji bez odrywania oka. Wygodnie też że muszla oczna jest tak oddalona. Ale niestety żywotność baterii w SLT mnie przeraziła, teraz na szczęście to poprawiają. Szkoda tylko tego ekranika, mogli zostawić chociaż uchylny, bardzo się przydaje. Gdybym miał kupować drugi korpus to wybrałbym właśnie SLT, choć z DSLR nie chcę rezygnować. Poczekajmy też na to co zaoferuje A77 :)
    Pozdrawiam.

  38. Raflus
    Raflus 3 maja 2011, 23:09

    @MaciekNorth - niech uciekają :) też bym prawie uciekł, ale czułem wielki dyskomfort używając moich ulubionych tamronów bez stabilizacji, a właśnie a580 ma wszystko co wymieniłeś a nawet więcej, więc nie wiem jak wyobrażasz sobie następce a700?

  39. Szabla
    Szabla 3 maja 2011, 23:15

    @buzz
    Chyba rozumiesz, że nie odpowiem na Twoje pytania?

  40. 3 maja 2011, 23:17

    @Raflus, może następca A700 powinien mieć lepszy wizjer, dwa kółka sterujące, lepszy uchwyt, więcej funkcji wyprowadzonych na przyciski na korpus, a mniej pochowanych w menu? A580 to w prostej linii następca A100, i świetnie wyszedł, ale to konkurencja raczej dla Canona 600D czy Nikona D5100, a przydałoby się coś co podobnego do Canona 60D, czy nawet Nikona D7000 (albo gdzieś pomiędzy).

  41. buzz
    buzz 3 maja 2011, 23:37

    @Szabla
    hm... trudno.

    Moje przemyslenia z ostatnich minut:
    Sony uratowalo dziedzictwo Minolty.
    Wiekszosc swiata nie ma Wam tego za zle.
    Nie musisz wszedzie dostrzegac wylacznie atakow na firme.

    Wiecej nie napisze, bo fotografuje hobbistycznie, za obiektywy i body zaplacilem zywa gotowka...
    a za np. budowanie strategii - firmy mi placa. :-)

  42. MaciekNorth
    MaciekNorth 3 maja 2011, 23:44

    @Raflus, MAF już praktycznie odpowiedział na Twoje pytanie. Dodałbym jeszcze uszczelniany korpus z magnezu, podświetlenie IR dla AF (a nie z lampy błysk.), krótszy czas synchronizacji błysku, migawka 1/8000, większy zakres bracketingu (bardzo ważne!)* i kompensacji ekspozycji. Połączenie najlepszych cech A700 i A580 to byłby hit! :)

    *jeśli producent daje bracketing tylko 1/3 i 2/3 EV to może lepiej nie dawać wcale tej funkcji? Bo i tak żeby osiągnąć pożądany efekt trzeba skorzystać z trybu M.

  43. 4 maja 2011, 00:49

    @buzz
    Obecnie panuje moda na "vintage", a jak będzie kiedyś to nie wiadomo. Może znów będziemy focić na błonie :D
    A co do Soniaka10 to gość jest po prostu prowokatorem. Zapewne gdyby Sony miało w ofercie ten jego wymarzony 400/5.6 to narzekałby, że ma zły kolor albo jest za ciężki/lekki :) Nie da się go traktować poważnie. Nie wiem czemu trzymasz jego stronę...

    @MaciekNorth, MAF
    Poczytajcie trochę plotek i faktów o A77 to okaże się, że wszystko o czym tutaj marzycie ma być w tej puszce :)

  44. 4 maja 2011, 01:16

    @Kops, ale A77 to będzie SLT. Poza tym kto mówi o marzeniach. Mnie Sony wyleczyło i nie używam już ich sprzętu - dobrze mi z tym co mam. Może NEX-C3 mnie znowu skusi...

  45. kkrtm
    kkrtm 4 maja 2011, 07:46

    A ja dalej mam A350 :) kupiłbym coś lepszego ale kasy brak :) No może coś na targach dostaniemy.

  46. agat1
    agat1 4 maja 2011, 08:38

    MaciekNorth, generalnie zgadzam sie

    A580 ma dla mnie tylko jedną istotną wade , punkt oczny zbyt mały, szczególnie przy takim usytuwaniu LCD

    Sony powinno mieć w ofercie jednak mieć coś typu A701 , czyli w tym samym body troche lepsza elektronika, powiedzmy taka jak w A580

    A77 ma jedną ogromna wade , powinien być dostepny od 1 czerwca a nie od października...

    Zastanawiam sie czy w praktyce ta "wada" A580 nie przysłoni tych małych zalet które ma nad A55 ( w normalnej turystycznej fotografii czyli w zakresie do ISO 800, (studio to co innego)

  47. 4 maja 2011, 08:49

    "ale A77 to będzie SLT. "
    To chyba bardzo dobrze?

    "A77 ma jedną ogromna wade , powinien być dostepny od 1 czerwca a nie od października... "
    Nikon ma o wiele większe problemy z produkcją sprzętu. A wszystko przez trzęsienie ziemi.

  48. Raflus
    Raflus 4 maja 2011, 09:14

    ale po co uszczelnienia w body a77? macie uszczelnione obiektywy? wydaje mi się, że plastik obudowy wytrzymuje bez problemu 3 lata, szybciej inne ustrojstwa się wykańczają.
    nie wiem po co porównanie do d7000 czy canonów... w bojach czyli robieniu zdjęć poza studiem w akcji Sony równie dobrze się sprawdza, jak nie lepiej dzięki stabilizacji nawet do 4EV... do tego AF się nie pudłuje jak w nowych nikosiach :D
    co do wizjera trochę maławy, mniejszy niż w a200 :/

  49. 4 maja 2011, 09:44

    "co do wizjera trochę maławy, mniejszy niż w a200 :/ "
    Na szczęście SLT rozwiązuje problem judaszy w aparatach z matrycą APS-C :)

  50. MaciekNorth
    MaciekNorth 4 maja 2011, 12:26

    @Raflus, uszczelniany korpus to dobra rzecz, nawet gdy się nie używa szczelnych obiektywów, bo obiektyw zawsze można zastąpić innym, a niewiele osób nosi zapasowe body. Parę miesięcy temu robiłem zdjęcia na jakiejś imprezie plenerowej w deszczu, śniegu i wietrze, parasol niewiele pomagał. Najbardziej bałem się o nieuszczelniany korpus ale przetrzymał, za to jeden z obiektywów, ten z silnikiem zaczął po paru dniach świrować i poszedł do serwisu, na szczęście na gwarancji. A zwykłe obiektywy na śrubokręt przetrzymały bez szwanku, choć zaparowały od środka, jeden na miejscu, drugi w domu mimo kwarantanny termicznej ;)

  51. sando
    sando 4 maja 2011, 13:42

    A ja mam pytanie kiedy Sony zaprezentuje NEX-a z wbudowanym wizjerem i stopką umożliwiającą podpięcie normalnej lampy?

  52. 4 maja 2011, 15:23

    @sando
    Była o tym mowa. plotki mówią, że za ok. 2 miesiące.

  53. sando
    sando 4 maja 2011, 15:30

    Dzięki Kops!

    Może Sony rozbuja wreszcie system NEX. Drzemie w nim potencjał i szkoda by było gdyby nadal traktowany był zabawkowo.

  54. Szabla
    Szabla 4 maja 2011, 16:15

    @buzz
    Można się zastanawiać, co by zrobiła Konica Minolta, gdyby Sony nie wykazało chęci zakupu działu lustrzanek, ale.... ;)

  55. Szabla
    Szabla 4 maja 2011, 16:17

    @sando
    Tak może być. :)

  56. Soniak10
    Soniak10 4 maja 2011, 16:58

    Pytanie do Szabli, który wydaje się być dobrze poinformowany w kwestiach Sony: czy wiesz może czy Sony Polska uczestniczy w jakiś sposób w badaniach rynku, prowadzonych (mam taką nadzieję) przez japońską centralę Sony oraz czy ma prawo zgłaszać sugestie, np. co do oczekiwań użytkowników? Czy raczej ta rola sprowadza się jedynie do wąsko rozumianej akwizycji: wciskania klientom za wszelką cenę tego, co uznali za najlepsze menedżerowie z centrali i przesyłania sprawozdań z wykonania planów sprzedaży? Pozdrawiam

  57. Soniak10
    Soniak10 4 maja 2011, 17:18

    @sando: Twoje pytanie sugeruje oczekiwany przez Ciebie kierunek rozwoju NEX-ów: dodać wizjer, potem stopka na zewnętrzną lampę itd. Jak te akcesoria zostaną dołączone, to użytkownicy NEX zapragną (i zresztą jak najbardziej słusznie!) kolejnych dodatków: lepszych obiektywów, większych matryc, aż w końcu wszyscy zgodnie stwierdzą, że dobrze byłoby wyposażyć NEX-a w lusterko, choćby półprzepuszczalne. I tak zakończy się zabawa w "kompakty ze zmienną optyką", aż spece od marketingu w Sony zrozumieją, że doszli do punktu, w któym dalszy rozwój tego systemu oznaczałby konieczność SKRZYŻOWANIA KURY Z KROWĄ. (Taki) KROWOKUR (wprawdzie) DAWAŁBY DZIENNIE CYSTERNĘ MLEKA I ZNOSIŁBY JAJA GIGANTY, tylko że żaden farmer nie dysponuje kurniko-oborą, w której krowokura dałoby się trzymać, w dodatku bez narażenia się na zarzuty "zielonych" (przez laików powszechnie, acz nie wiedzieć dlaczego, zwanych "ekologami") o "znęcaniu się nad krowokurem"!
    Reasumując: domyślam się, że jesteś posiadaczem jakiegośNEX'a? W porządku, ale zbyt głęboko w ten system nie inwestuj, przynajmniej dopóki się nie okaże jednoznacznie, co z niego ma wyrosnąć, a tego chyba jeszcze nie wiedzą nawet sami jego twórcy. Osobiście radzę Ci zdecydować się na jakiś superkompakt (Sony, Fuji, Canon i in...) lub prostszy model lustrzanki. I im wczesniej się zdecydujesz, tym lepiej dla Ciebie i dla Twojego portfela. Wspomnisz moje słowa! Pozdrawiam

  58. Luke_S
    Luke_S 4 maja 2011, 18:23

    @sando, Sony nigdy nie wypuści takiego modelu, bo to byłby dla niego strzał w stopę. Na co im aparaty, które będą konkurowały z ich lustrzankami? Zauważ, że wszyscy producenci bezlusterkowców, za wyjątkiem Sony, nie mają już lustrzanek. Oni mogą robić sobie wypasione mikrusy. Sony nie może.

  59. Bilbo
    Bilbo 4 maja 2011, 20:38

    Jakoś nie mam ochoty zmieniać swojego aparatu.
    Tutaj jak widzę, prawie każdy zmienia aparat co miesiąc ?
    Mi na razie wystarczy mój A510 :)

  60. Szabla
    Szabla 4 maja 2011, 21:12

    Krowokur przyśnił się Tytusowi - znanemu z bogatej fantazji. :)

  61. ac
    ac 4 maja 2011, 21:42

    "Kowokur" - Ło matko. "Krowokur daje dziennie cysterne mleka i znosi jaja giganty" Tytus, Romek i. A'Tomek, ks.VII. Papcio Chmiel nie będzie zadowolony.
    :D

    Osobiście w ogóle nie czekam na jakieś firmowe szkła do Nexa. Bardziej na adapter link przekazujący informacje pomiędzy korpusem a szkłem. Na razie spokojnie uzywam sobie szkieł EF i FD Canona (np. 10-20 mm oraz 50 mm f/1,4) i naprawdę nic więcej do szczęścia nie trzeba. Być może Conurus zaniedługo wprowadzi coś takiego na rynek.

  62. Lianna
    Lianna 5 maja 2011, 02:32

    @ac: dzięki za link do filmu, jeśli Conurus dostanie licencję na E to byłoby wspaniale; też czasem użyłabym Canona 50/1.8 (II?), bo tak leży tylko do odwrotnego mocowania. Ja czekam na jeden obiektyw do NEXa, CZ 24/1.7, i czekam, i czekam... Używam przejściówek do M42 i SonyA/KM (firmowa, z przysłoną i, ehem, niezbyt szybkim i niezbyt celnym AF, a mam SSM w obiektywie; ostrzę na MF).

  63. sando
    sando 5 maja 2011, 17:05

    @Soniak10
    Odnośnie mojej osoby napiszę, że nie posiadam NEX-a. I dopóki ten system będzie zabawkowy nie zainwestuję w niego. Ale widzę w nim potencjał i dlatego interesuje mnie to jak dalej będzie rozwijany. Odnośnie tego co napisałeś o rozwoju systemu NEX, to jeśli AF i elektroniczny wizjer będą przyzwoite to za lustrem nikt nie będzie płakał.

    @Luke_S
    Mam nadzieję, że się mylisz i księgowi stwierdzą, że więcej się zarobi sprzedając dobre lustrzanki i dobre bezlusterkowce niż sprzedając lustrzanki i zabawkowe bezlusterkowce.

  64. Szabla
    Szabla 5 maja 2011, 20:12

    A gdzie w NEXach tkwi ta zabawa? Zaintrygowałeś mnie. :)

  65. sando
    sando 5 maja 2011, 22:10

    Nie zabawa, tylko "zabawkowatość". NEX-y wyglądają dla mnie jak zabawki (bez obrazy). Mają przesadnie małe rozmiary - co jest niewygodne z większym obiektywem niż naleśnik. Przydało by się też więcej przycisków na wierzchu. NEX-y nie mają wizjera elektronicznego co też jest sporym minusem. Jedyna lampa możliwa do podłączenia ma tak ubogą funkcjonalność, że szkoda gadać. Wybór obiektywów jest też taki, że szkoda gadać. Zatem na dzień dzisiejszy nie mogę traktować tego systemu jako alternatywy nawet dla amatorskiej lustrzanki. Więc uważam, że jest zabawkowy.

  66. 5 maja 2011, 22:13

    @Soniak10
    Niedługo wszyscy spece od marketingu dojdą do wniosku, że nie ma sensu produkować lustrzanek APS-C i FF, bo przecież klienci ciągle chcą więcej i w sprzedaży zostanie sam MF. Więc bądź sprytny i od razu kup Hasselblada!

  67. 5 maja 2011, 22:19

    @sando "...nie posiadam NEX-a."
    I znając NEXy jedynie z obrazków w internecie (ewentualnie reklam) stwierdziłeś, że to zabawki? W takim razie ja w oparciu o Twój nick wnioskuję, że masz irokeza, słuchasz heavy metalu i jeździsz BMW :)

  68. sando
    sando 6 maja 2011, 10:18

    @Kops,
    Ale po co te uszczypliwości? Miałem kilka razy okazję przetestować NEX-a. A że go nie kupiłem to jest już tylko efekt tego, że mnie nie zachwycił ani pod względem ergonomii ani pod względem dostępnych na dzień dzisiejszy akcesoriów.

  69. 6 maja 2011, 11:17

    Zalet NEX ma sporo: np. możliwość podpięcia praktycznie każdego szkła jakie kiedykolwiek powstało czy to, że żaden inny podobny aparat nie ma tak dobrej matrycy. System dopiero się rozwija i niedługo powinno ukazać się więcej obiektywów (w tym Zeiss) i samych aparatów.
    NEX nie jest, nie będzie, ani z założenia nie był zabawką. Od tego są małpki.

  70. Szabla
    Szabla 6 maja 2011, 19:09

    Najbardziej przesadne rozmiary mają piksele w matrycach. Przecież nawet ich nie widać!
    Nie mogą więc służyć do poważanych zastosowań. :)))))

  71. sando
    sando 6 maja 2011, 21:32

    @Kops
    Oczywiście, że system NEX ma też zalety. Nawet gdzieś wyżej napisałem, że jest w tym systemie potencjał.
    Ale to co napisałem o jego wadach podtrzymuję. Na dzień dzisiejszy NEX-y są dla mnie zabawkami. To jest moja subiektywna opinia i można się z nią nie zgadzać :-)

  72. Szabla
    Szabla 7 maja 2011, 18:12

    Nawet wypada. :)

  73. tomek5b
    tomek5b 14 maja 2011, 19:23

    A następny NEX bedzie miał wbudowaną konsole PSP i wtedy juz wszyscy będą chcieli go mieć...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.