Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon ViewNX 2.1.1 dla Mac OS

Nikon ViewNX 2.1.1 dla Mac OS
11 lipca
2011 07:51

Firma Nikon udostępniła najnowszą wersję programu Nikon ViewNX – aplikacji do porządkowania, sortowania, wyświetlania, przeglądania i edytowania zdjęć oraz filmów wykonanych aparatami cyfrowymi. Aktualizacja została oznaczona numerem 2.1.1 i jest przeznaczona dla komputerów z systemem Mac OS.

Modyfikacje wprowadzone w wersji 2.1.1:

  • Problem uniemożliwiający wyświetlanie zdjęć skanowanych w formacie NEF za pomocą programu COOLSCAN V został rozwiązany.
  • Informacja „– –” była wyświetlana dla Informacji XMP/IPTC w przypadku wybrania licznych zdjęć o różnych informacjach XMP/IPTC, nawet jeśli nie zostało zaznaczone okno Kategorie w oknie dialogowym Opcje Panelu XMP/IPTC Preset. Ten problem został rozwiązany.
  • Dodano obsługę aparatu D5100.
Szczegółowe informacje znaleźć można na tej stronie.


Komentarze czytelników (17)
  1. lpv
    lpv 11 lipca 2011, 16:00

    iPhoto radzi sobie znacznie lepiej, szybciej z jpgami i nefami z jakiegokolwiek Nikona niz View NX.
    NIe wiem czy chce mi sie w ogole sprawdzac czy ta wersja jest lepsza....

  2. Euzebiusz
    Euzebiusz 11 lipca 2011, 16:36

    "Problem uniemożliwiający wyświetlanie zdjęć skanowanych w formacie NEF za pomocą programu COOLSCAN V został rozwiązany. "

    To może niech napiszą jeszcze sterowniki do Coolscana V pod windows 7 64bit aby było co wyświetlać w tym programie. Propozycja używania lepszego wprawdzie ale komercyjnego oprogramowania SilverFast lub Vuescan jest jakimś rozwiązaniem ale połowicznie uczciwym. Nie każdy pewnie będzie chciał wydać minimum 79 dolarów za oprogramowanie lepsze. Niektórym pewnie wystarczyłyby darmowe sterowniki Nikona, gdyby takie były :-)

    "The use of Nikon Scan software with Windows 7 (any version), or any 64- bit operating system (including 64-bit, 32-bit or Compatibility mode) is not supported. We suggest trying a third party software option such as Vuescan from Hamrick.com or Silverfast software."

  3. lpv
    lpv 11 lipca 2011, 23:01

    Nikon nie umie robic programow do obrobki zdjec ( Capture NX), podobnie jak nie umial robic oprogramowania do Coolscanow. kropka.

  4. Z_photo
    Z_photo 12 lipca 2011, 00:48

    A Capture NX 2 kolega próbował ?

  5. lpv
    lpv 12 lipca 2011, 02:25

    tak :)
    w porownaniu z lightroom czy aparture, capture nx 2 jest strasznie toporny.

  6. Z_photo
    Z_photo 12 lipca 2011, 11:17

    A na czym ta "toporność" polega?
    Bo jakoś jej nie odczułem, ale być może żyję w nieświadomości :)

  7. fotofan
    fotofan 12 lipca 2011, 18:58

    @lpv - bredzisz, VNX2 ma korekty o których iphoto nie słyszało. Trudno się dziwić bo to przeglądarka uniwersalna. Z darmowych programów VNX2 najlepiej woła NEFY. Przerabiałem wiele razy. A co do Capture NX to już majaczysz, jeszcze rozumiem abyś porównywał go do produktów phase one (capture one). Rozumiem, że jesteś fanem prostych i sympatycznych makowych programów oraz fanem Canona, sugeruję jednak nie zabierać głosów w sprawach o których nie masz pojęcia a już na pewno nie w kwestii jakości i wydajności. Ale w jednym masz racje Nikon nie umie robić programów (a może umie tylko się nie przyznaje) mają od tego firmy zewnętrzne. Na przykład niksoftware.

  8. lpv
    lpv 12 lipca 2011, 20:36

    tak, jestem fotofanem makowych programow....
    kazdy kto uzywa nx2 wie ze nalezy zaczekac na program, az bedzie mozna wykonac kolejny, lub jakikolwiek ruch suwakiem, w lewo lub w prawo. a wiec tnie sie panie, tnie sie... poprzednie wersje lightroom odstawaly jakoscia nefow od nx, ale trojka zmienila to. przerabialem wiele razy. tylko prosze mi nie wyskakiwac z tekstem ze mam kompa zbyt slabego, bo nie mam. batch processing w nx2 to brednia dopiero. jezeli pieprzysz sie z jednym zdjeciem godzinami, to nx2 jest bardzo dobry... tylko nie staraj sie miec wlaczonej przegladarki w tym samym momencie, maila, muzyki czy bron boze innej aplikacji... poza tym.. nie chodzi o absolutna jakosc zdjecia... ludzie podziwiaja jpgi z D80 a inni je nawet sprzedaja :)

  9. lpv
    lpv 12 lipca 2011, 20:54

    oprogramowanie coolscanow ma ten sam problem... wolne, wolne, wolne...znakomita jakosc, ale wolne. dlatego niektorzy wybieraja silverfast czy vuescan.
    stara 50tka 1.4 nikona nie jest najostrzejsza przy pelnej dziurze, ale do dzis mnie pytaja jakim obiektywem robilem te czy tamte foty. robilem stara 50tka na fuji sensja, coolscanem V i oprogramowaniem dolaczonym do tego mikroskopu...hehe... efekt - pierwsza klasa!

  10. Z_photo
    Z_photo 12 lipca 2011, 21:51

    "...nie chodzi o absolutna jakosc zdjecia... "

    Jak komu.
    Mnie na jakości zależy, a z używania Capture NX 2 jestem bardzo zadowolony, mimo iż nie dysponuję szybkim komputerem.
    Z procesu wsadowego nie korzystam - to takie przyzwyczajenie z czasów fotografii analogowej, gdzie nad każdym zdjęciem pracowałem osobno :)

  11. Euzebiusz
    Euzebiusz 13 lipca 2011, 12:28

    "Z procesu wsadowego nie korzystam - to takie przyzwyczajenie z czasów fotografii analogowej, gdzie nad każdym zdjęciem pracowałem osobno" - W fotografii analogowej nawet ciemniowej również korzystało się z koszyków do wywoływania masówki. Trzaskałeś np. 200 "grupówek". Naświetlałeś pod powiększalnikiem, ładowałeś do koszyka i wywoływałeś wszystkie na raz, bez celebrowania każdego szczypcami przez pół nocy.

  12. Z_photo
    Z_photo 13 lipca 2011, 16:16

    "... korzystało się z koszyków do wywoływania masówki..."

    Masówki nigdy nie robiłem - fotografia to moje hobby. Zbyt je sobie cenię żeby bawić się w hurtownika :)
    Jednak wywoływanie w koszu (ale tylko 3-komorowym), dla swoich amatorskich potrzeb też mam za sobą. Sam spreparowałem sobie procesor (3 pionowe, polipropylenowe tanki o poj. 1l) zanurzone w płaszu wodnym z wymuszonym obiegiem i stabilizowaną temperaturą. Obrabiałem w procesie RA-4 i R-3.
    To jednak tylko proces chemicznej obróbki - im bardziem powtarzalnie zrelizowany tym lepiej. Dzisiaj porównałbym go do wysłania na raz kilku plików do drukarki.
    Sam proces edycyjny w programie typu Capture NX odpowiada analogowemu doborowi parametrów naświetlania (czasu ekspozycji, filtracji, przysłaniania i doświetlania), tylko z drastycznie zwiększonymi możliwościami ingerencji w obraz.

  13. lpv
    lpv 13 lipca 2011, 16:23

    pytanie do fotofan - pewnie spotkales sie z problemem 'znikajacej ostrosci' w nx2, tzn. jak raz ustawisz sharpening w oknie edit, po kilku sekundach ostrosc znika.. jak radzic sobie z tym?

  14. lpv
    lpv 13 lipca 2011, 16:46

    a propos kto pisal NX i NX2:
    'Nik Software had been contracted to write part of Capture NX but Nik Software has stated officially that they are no longer involved with current versions of Capture NX.'

  15. fotofan
    fotofan 13 lipca 2011, 20:19

    @lpv - nie zaobserwowałem tego efektu, być może dlatego, że nie wyostrzam w tym programie a jedynie wywołuję NEFy, wyostrzam natomiast w PS jeśli to konieczne. Chodzi o opcje unsharp mask? Testowałem przed chwilą nic takiego się nie dzieje. Co do stabilności od ostatniej aktualizacji program nigdy nie zwiesił mi się na dłużej niż kilka sekund i nie narzekam na jakość pracy. Jeśli masz Mac też nie powinieneś mieć z tym problemu, w windowsie jak najbardziej bywa kiepsko tu się zgodzę. Nie zmienia to faktu, że jakość interpolacji z tego programu jest najlepsza, nawet w mojej ocenie, lepsza niż z Capture One (który de facto nie dość, że śmieci na dysku to wcale szybszy nie jest). Każdy dobiera narzędzia pod własny gust i preferencje, dobrze, że mamy w czym wybierać.

  16. lpv
    lpv 14 lipca 2011, 07:43

    chodzi o sharpness ktora mozna ustawic w edit list ( ta w skali od 0 do 9)... sprawdz tam.
    w windowsie zawieszal sie az milo. od kiedy mam maca, ten problem az tak mocno nie dokucza, natomiast demonem szybkosci nie jest... wszyscy tez o tym trabia na forach. moj oryginalny post dotyczyl wlasnie tego.

  17. lpv
    lpv 14 lipca 2011, 07:48

    mam nadzieje, ze wraz z nowymi premierami nikon zaprezentuje NX3, ktory szybkoscia i sprawnoscia dzialania nie bedzie odstawal od lightroom'a czy aparture... i wlasciwie glownie to mogliby poprawic !!!
    przy okazji - wraz z pojawieniem sie Apps Store, aperture mozna kupic za psie pieniadze :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.