Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - test obiektywu

16 grudnia 2016

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Koma Olympusa 3.5/30 zdecydowanie nie jest korygowana wzorowo. Wada ta daje się we znaki na maksymalnym otworze względnym i nawet po przymknięciu przysłony o 1 EV wciąż można ją zobaczyć. Tutaj więc Olympus wypada gorzej od Panasonika 2.8/30 Macro.

E-M5 II, 30 mm, f/3.5, centrum E-M5 II, 30 mm, f/3.5, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 30 mm, f/5.0, centrum E-M5 II, 30 mm, f/5.0, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 4.8%. Dla odmiany, jest to wynik troszkę lepszy niż u Panasonika 2.8/30 Macro.

----- R E K L A M A -----

Krążki światła uzyskane w nieostrościach wyglądają średnio. Wszędzie widać jaśniejszą obwódkę, a wewnątrz krążka światło nie rozkłada się idealnie równo. Od obiektywu stałoogniskowego oczekujemy lepszego zachowania, więc tutaj mamy prawo trochę pokręcić nosem.

E-M5 II, 30 mm, f/3.5, centrum E-M5 II, 30 mm, f/3.5, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 30 mm, f/5.0, centrum E-M5 II, 30 mm, f/5.0, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 30 mm, f/7.1, centrum E-M5 II, 30 mm, f/7.1, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh