Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
21 sierpnia
2011 21:02

Zdecydowanie najciekawszym wydarzeniem mijającego tygodnia było zaprezentowanie przez firmę Sony dwóch cyfrowych lornetek. Premiera ta nie była jednak zaskoczeniem, gdyż pisaliśmy już o tym w ostatnich plotkach. Skoro plotki tak często się potwierdzają, to spójrzmy, o czym plotkowało się w tym tygodniu. Posłuchajcie...

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Nowe kompakty

Podobno na najbliższy wtorek firma Canon przygotowała premierę nowych aparatów kompaktowych PowerShot. Będą to prawdopodobnie modele SX150 HS i ELPH 310HS, który u nas zapewne będzie znany jako kolejny IXUS. Serwis Canon Rumors zaprezentował już nawet zdjęcia nowych produktów, które możecie obejrzeć na tej stronie.

Kolejne dwa modele mamy poznać 15 września br., lecz na razie brak jest bardziej szczegółowych informacji na ich temat.

A co z lustrzankami?

Przy okazji premier kompaktów wiele osób zastanawia się, kiedy Canon zaprezentuje nowe lustrzanki. Choć przy okazji wrześniowych targów IFA nie zobaczymy nowych EOS-ów, to mówi się, że jeszcze w tym roku mamy poznać jeden lub dwa nowe modele.

Coś dla miłośników patentów

Firma Canon złożyła wniosek patentowy, w którym opisano programowe rozszerzenie funkcjonalności systemu optycznej stabilizacji obrazu. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe będzie dokonanie aktualizacji firmware w obiektywie, co spowoduje, że nasz dotychczasowy IS będzie działał jak system Hybrid IS, znany z modelu EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM.

Nikon

Powrót Nikonosów

Już wcześniej pisaliśmy, że Nikon zamierza niedługo zaprezentować pierwszego wodoodpornego Coolpiksa. Podobno aparat będzie wodoszczelny do głębokości 10 m i ma charakteryzować się świetną jakością obrazu w słabych warunkach oświetleniowych. Mówi się, też, że stylistyką ma on nawiązywać do dawnych analogowych i wodoodpornych aparatów Nikonos.

Bezlusterkowiec już w przyszłym tygodniu

Wiele osób z niecierpliwością wyczekuje premiery pierwszego, cyfrowego bezlusterkowca firmy Nikon. Być może już w środę nastąpi ten wielki dzień, gdyż mówi się, że właśnie na 24 sierpnia została zaplanowana premiera tego aparatu.

Panasonic

Nowe obiektywy

Podobno firma Panasonic przygotowuje nową serię profesjonalnych obiektywów dla systemu Mikro Cztery Trzecie, która zostanie nazwana Lumix X. Mówi się też, że w nadchodzących modelach 14-42 mm i 45-170 mm producent zamierza zastosować elektroniczny mechanizm zmiany ogniskowej oraz wewnętrzne ogniskowanie. Zoomowanie ma odbywać się za pomocą stosownych przycisków umieszczonych na obiektywach.

Samsung

Samsung NX200 nadchodzi

Dużymi krokami zbliża się do nas premiera Samsunga NX200. Model aparatu o takiej nazwie został już zarejestrowany w Korean Radio Research Agency, co jest wymagane przed jego wprowadzeniem na rynek. Przykład wcześniejszych modeli pokazuje, że rejestracja taka odbywa się na krótko przed oficjalną premierą, co oznacza, że aparat powinien zostać zaprezentowany na początku przyszłego miesiąca.

W sieci pojawiły się już nawet zdjęcia makiet nowego modelu. Choć zostały one zrobione przez osobę nie związaną z koreańskim koncernem, to niektóre źródła potwierdzają, iż w znacznym stopniu przypominają one realny produkt.

Sony

Nowe bezlusterkowce

Wydawać by się mogło, że o nadchodzących bezlusterkowcach Sony wiemy już prawie wszystko. Nic bardziej mylnego, gdyż do sieci wyciekły kolejne zdjęcia i specyfikacje dotyczące aparatów NEX, które niedługo oficjalnie zostaną zaprezentowane. Model NEX-7 będzie wyróżniał się następującymi parametrami:
  • matryca Exmor o rozdzielczości 24.3 Mpix,
  • zakres czułości ISO 100-16000,
  • tryb wideo 1920×1080 60p/60i/24p AVCHD
  • elektroniczny wizjer XGA OLED,
  • 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 921 tys. punktów,
  • tryb seryjny 10 kl/s,
  • tryb HDR,
  • wbudowana lampa błyskowa,
  • żywotność baterii do 400 zdjęć,
  • korpus ze stopów magnezu,
  • poprawiona szybkość AF,
  • opóźnienie migawki 0.02 sek.,
  • funkcja rozpoznawania twarzy,
  • funkcja śledzenia obiektów,
  • nowy typ gorącej stopki,
  • automatyczna korekta aberracji chromatycznych w obiektywach Sony,
  • procesor BIONZ,
  • obsługa kart Eye-Fi.
A nowe zdjęcia tego modelu można zobaczyć na tej stronie.

W przypadku modelu NEX-5N wiemy już, jak aparat będzie wyglądał z zainstalowanym wizjerem elektronicznym, gdyż jego zdjęcie możemy zobaczyć tutaj. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że nowy NEX zostanie wyposażony w 3-calowy, dotykowy ekran LCD o rozdzielczości 921 tys. punktów, opóźnienie migawki wyniesie w aparacie zaledwie 0.02 sek., a funkcja śledzenia AF będzie mogła być uruchomiona z poziomu interfejsu dotykowego.

Sony A77

Osoby chcące zobaczyć, jak będzie wyglądał obraz w elektronicznym wizjerze aparatu Sony A77, powinny wejść na stronę SonyAlphaRumors, gdzie zaprezentowano stosowne zdjęcie.


Komentarze czytelników (57)
  1. dude83
    dude83 21 sierpnia 2011, 21:05

    Coś cicho o "nowym" Pentaxie pod egidą Ricocha :P

  2. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2011, 21:09

    Ricoh jeszcze nie przejął Pentaxa.

  3. bakajev
    bakajev 21 sierpnia 2011, 21:26

    W tym A77 to gorzej punktów AF zaplanowac nie mogli, co to jest? Tetris?

  4. fafniak
    fafniak 21 sierpnia 2011, 21:56

    Czy jest jakaś fizyczna trudność w rozsunięciu punktów AF szerzej w aparatach zwanych niesłusznie foolfrejmami?

  5. stan.k
    stan.k 21 sierpnia 2011, 21:59

    Tak, podobno ...

  6. MarcinF
    MarcinF 21 sierpnia 2011, 22:03

    Optyczni nic nie plotkują o wynalazku zwanym LYTRO.
    Chciałbym poznać ich opinię, nie wiem czy to ściema.Trochę mnie niepokoi ten wynalazek.

  7. kivirovi
    kivirovi 21 sierpnia 2011, 22:04

    Wlasnie, od czasu wiadomosci o przejeciu Pentaksa nie ma plotek ani o Ricoh (i tak rzadko bywaly) ani Pentaksa. Czyzby wszystkich TW w pien wycieli...

  8. archangelgabrys
    archangelgabrys 21 sierpnia 2011, 22:10

    @MarcinF

    No ciekawe jak to rozwiążą... Żeby mieć możliwość ustawiania ostrości po wykonaniu zdjęcia, trzeba najpierw zdjęcie zarejestrować w taki sposób żeby wszystkie plany były ostre, a rozmycie dodawane może być po fakcie w postaci programowej. Ale wtedy skończy się zachwycanie nad plastyką, tak jak to było w przypadku Zeissów i eLek. No chyba że się mylę :)
    Poczekamy zobaczymy...

  9. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2011, 22:44

    Nie tak łatwo rozrzucić pola AF po całej powierzchni kadru :) Lusterko pomocnicze musiałoby być wyraźnie większe niż jest obecnie.

  10. dude83
    dude83 21 sierpnia 2011, 22:46

    @maput jaki ty jesteś błyskotliwy...

  11. 21 sierpnia 2011, 23:00

    link wyciekły foteczki A77 :)

  12. Maciek
    Maciek 21 sierpnia 2011, 23:09

    Czekamy na Nikona - wóz albo przewóz :)

  13. MaciekNorth
    MaciekNorth 21 sierpnia 2011, 23:17

    @Szabla, ale w SLT nie ma lusterka pomocniczego, a i tak pola AF ściśnięte jak emeryci w porannym autobusie ;)

  14. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2011, 23:19

    Ale jest lepiej niż w... :)

  15. Vendeur
    Vendeur 21 sierpnia 2011, 23:22

    Proponuję zaktualizować PLOTKI o te nowe fotki A77 ;)

  16. s4int
    s4int 21 sierpnia 2011, 23:24

    @bakajev - to samo miałem pisać. Jakaś porażka totalna. Ale będzie mozna napisać, że 19 punktów AF - kij, że zupełnie bez sensu, ściśnięte w 3 miejscach, ale jest! Na pudełko i w ulotke w sam raz.

    Myślałem, ze w D700 jest do dupy, ale tutaj przebili dno.

  17. cube
    cube 21 sierpnia 2011, 23:25

    ten nowy nex7 to jakiś żatr chyba? jak tu zrobić dobre zdjęcie jak ma się ledwo 10 kl/s, brak gps, i tylko 24 mpx. No tragedia, dobrze, że chociaż hdr i rozpoznawanie twarzy dali bo idaczej to by był sprzęt całkiem bezużyteczny... ;-)))
    P.S. patrząc na żywotność baterii i tryb seryjny matematyka podpowiada, że można tym focić 40 sekund do wyczerpania baterii... :-)))

  18. s4int
    s4int 21 sierpnia 2011, 23:29

    W sumie specyfikacje ma niezłą:

    12 fps
    Built-in GPS
    1920 x 1080 60p/24p AVCHD 2.0
    Magnesium alloy body
    Dust and Moisture proof

    I to wszystko za 1000$ na starcie. Szczerze mówiąc: WOW, za te pieniądze.

  19. Raflus
    Raflus 21 sierpnia 2011, 23:38

    no pewnie ten autofokus będzie działał bardzo szybko za to i celnie jak to mają alfy, przeciwieństwie do jednego krzyżaka w d5m2. ciekawe czy też będzie peaking w mf :D

  20. 21 sierpnia 2011, 23:43

    No tak, jeszcze tak finezyjnie rozłożonych pól af nie widziałem gdyby nie to, że to plotka pewnie bym się ubawił.
    Szabla z czym jest "lepiej" ?
    .....a może jest tak samo "lepiej" jak u monty python'a :P

  21. cube
    cube 21 sierpnia 2011, 23:49

    najcelniej manualny autofokus ponoć działa w a850: link :-)))

  22. Chocobo
    Chocobo 21 sierpnia 2011, 23:52

    za niedługo do obiektywów od nexa będziemy podpinać kartę pocztową ... :/.
    Nie wiem czy to jest wygodne ...

  23. 22 sierpnia 2011, 00:02

    @cube
    A co to jest żatr?

  24. cube
    cube 22 sierpnia 2011, 00:11

    to innymi słowy taki joke, dowcip, jaja takie, ale jakby nie tłumaczyć to nauczyciele od polskiego z podstawówki zwykle i tak tego nie łapią... ;-)

  25. MaciekNorth
    MaciekNorth 22 sierpnia 2011, 00:13

    @cube, ale tam wyraźnie napisali że to wina Zeissa, a nie A850 ;)

  26. jaad75
    jaad75 22 sierpnia 2011, 00:43

    A77 wygląda bardzo interesująco. Ciekawe jak będzie w spisywał się ten nowy EVF. Mam nadzieję, że poprawa w stosunku do starszych SLT będzie rzeczywiście widoczna. A co do rozmieszczenia punktów AF - nie jest tak źle, poza tym, gdyby rozrzucili je bardziej, to AF-C działałby gorzej.

  27. archangelgabrys
    archangelgabrys 22 sierpnia 2011, 07:16

    Jak widać, we wszystkich puszkach punkty AF są skupione w centrum kadru, więc nie rozumiem pretensji do A77 o to:

    D7000 link
    D700 link
    7D link
    5DMkII link
    A77 link

    Jak widać, najbardziej bogato mają Nikony, ale mimo wszystko w każdej puszce jest skupisko w centrum kadru, więc o co ten szum?

  28. wzrokowiec
    wzrokowiec 22 sierpnia 2011, 08:20

    A dodaj jeszcze do porównania wizjer D300s. Ten dopiero zmiecie wszystkich :)

  29. archangelgabrys
    archangelgabrys 22 sierpnia 2011, 08:24

    @wzrokowiec

    Oki :)
    D5000 vs D300s link

    Jeśli ten z A77 jest jak tetris, to ten z D300s jest jak sudoku :)

  30. wzrokowiec
    wzrokowiec 22 sierpnia 2011, 08:26
  31. Sky_walker
    Sky_walker 22 sierpnia 2011, 09:02

    Nom... A77 ma crossy przynajmniej z boku kadru też, a nie tylko ściśnięte w miejscu gdzie A77 ma centralny czujnik, lol.

    Coś panowie chyba nigdy w życiu nie widzieli jak są poukładane punkty AF w lustrzankach. Nawet D7000 wychwalany w Polsce pod niebiosa w każdym względzie ma punkty AF pokrywające prawie identyczną powierzchnię jak w A77 - różnica jest rzędu 1/3 kwadracika na szerokość i 1/2 kwadracika na wysokość. Pomijając fakt, że te kwadraciki to głównie symbole i tak naprawdę liczy się faktyczny obszar, który A77 raczej będzie miała większy dla pojedynczego punktu z racji mniejszego upakowania liczby czujników. Więc nie zdziwiłbym się gdyby wyszło na to samo co w D7000.

    Z canonami nawet nie ma co porównywać, bo te się nie chwalą miliardem czujników - idą trochę w filozofię Sony: liczy się jakość, a nie ilość.

    Bo w końcu i tak liczy się wydajność całego układu, a nie to kto ma więcej i komu gdzie co leży. A to już trzeba będzie sprawdzić samemu (bo niestety portale testujące aparaty praktycznie nic na ten temat nie mówią sensownego).

  32. wzrokowiec
    wzrokowiec 22 sierpnia 2011, 09:10

    Jednak pozostanę przy zdaniu, że D300s ma najlepsze rozmieszczenie czujników. Bardzo często korzystam z tych skrajnych umieszczonych w samych narożnikach.

  33. ero
    ero 22 sierpnia 2011, 10:23

    archangelgabrys:
    Łał, ja myślałem że d700 jest kijowy jeśli się chce dalej od centrum ostrzyc, ale 5d jest niekwestionowanym liderem

    Sky_walker
    te głosy o nietrafianiu af w 5D to jakość ?

  34. dude83
    dude83 22 sierpnia 2011, 10:35

    wzrokowiec umieszczenie punków w narożnikach jak najbardziej ma sens. Większość producentów robi sprzęt tak, żeby wszystko skupiało się na środku. Ale np ktoś lubi sobie wykadrować według trójpodziału albo i jeszcze dalej i co wtedy? Może w końcu zaczną myśleć w ten sposób.

  35. MaciekNorth
    MaciekNorth 22 sierpnia 2011, 11:09

    @archangelgabrys, zapodaj jeszcze bogaty wizjer z Nikona D60 :D

    @dude83, właśnie tego bym sobie życzył żeby krzyżowe czujniki były w trójpodziale ;)

  36. wzrokowiec
    wzrokowiec 22 sierpnia 2011, 11:17

    Popieram całkowicie!

  37. jaad75
    jaad75 22 sierpnia 2011, 12:37

    @MaciekNorth, czyli jak w Pentaksach...:P
    link

  38. qbic
    qbic 22 sierpnia 2011, 15:17

    Szkoda że NEX to cropy, mam nadzieje że kiedyś wypuszczą coś 35mm....

  39. thorgal
    thorgal 22 sierpnia 2011, 15:42

    24MP na APS-C! Super! W koncu naucze sie kadrowac!

  40. pinto
    pinto 22 sierpnia 2011, 17:49

    Pewnie tak technika poszła do przodu, ze te APS-C 24MP zgniecie jakościowo np. sensor z 5D MII :)

  41. cube
    cube 22 sierpnia 2011, 17:59

    no, szkoda że nie dali 32mpx to by zgniotło d3x-a... ;-)))

  42. wzrokowiec
    wzrokowiec 22 sierpnia 2011, 18:23

    albo 70 Mpx! To by zgniotło Hassela ;)))

  43. dude83
    dude83 22 sierpnia 2011, 19:11

    @wzrokowiec tak, najlepiej na matrycy 1/2.5'' ;)

  44. juree
    juree 22 sierpnia 2011, 19:43

    Trzeba tyłko uważac żeby nie ostrzyc do gołej skóry.

  45. jaad75
    jaad75 22 sierpnia 2011, 20:09

    W sumie sensor z 5D2 to żadna rewelacja, więc jeśli Sony zrobiło taki postęp w przypadku tej matrycy, jak w przypadku 16-megapikselowego poprzednika, to nietrudno będzie zawalczyć ze starawą już matrycą Canona. Inna sprawa, czy tak duży postęp jest możliwy przy takim upakowaniu pikseli i jak z takimi wymaganiami poradzą sobie istniejące obiektywy...

  46. qbic
    qbic 22 sierpnia 2011, 21:10

    W sumie każdy nowy FF ma lepsza matryce niż 5dmk2 (a900/d700), Canon to wyjątkowy bubel, gdyby nie videło to miałbym starą piątkę.

  47. 23 sierpnia 2011, 01:30

    link wielkie bydle ten wizjer w A77 :-O

  48. zentaurus
    zentaurus 23 sierpnia 2011, 08:37

    Zapowiada się ciekawie...

  49. dude83
    dude83 23 sierpnia 2011, 09:30

    Kops jednak rozmiar ma znaczenie

  50. dude83
    dude83 23 sierpnia 2011, 10:15

    Jego jakość też wygląda świetnie

  51. Bieda
    Bieda 23 sierpnia 2011, 15:11

    A jak wygląda jego wielkość w porównaniu do tradycyjnego wizjera APSc np z A700?

  52. cube
    cube 23 sierpnia 2011, 17:11

    elektroniczny wizjer... bleeee jak w kompaktach... przecież każdy może sobie zrobić live-view jak chce i ma wtedy podgląd elektroniczny na 3-calowym ekranie, a wizjer powinien być optyczny, ew. hybrydowy jak w X100.

  53. smok_wawelski
    smok_wawelski 23 sierpnia 2011, 17:14

    @cube: Ej, przecież niedawno pisałeś że już kończysz pisanie na Portalu...

  54. pantoney
    pantoney 23 sierpnia 2011, 18:37

    @cube: przykleimy ci Canon na przodzie, byś mógł zaakceptować te "niedogodność":)

  55. 23 sierpnia 2011, 20:36

    @cube
    Kup analoga, bo w cyfrze tkwi szatan!

  56. cube
    cube 23 sierpnia 2011, 20:38

    @smok_wawelski: chyba masz problemy z czytaniem.

    @pantoney: a po co? żebym go za raz zakleił czarną taśmą jak to robię na swoich gratach?

  57. cube
    cube 23 sierpnia 2011, 20:40

    @Kops: mam analoga, nawet dwa - mały i średni, spisują się całkiem nieźle. :-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.