Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony Handycam NEX-VG20E

Sony Handycam NEX-VG20E
24 sierpnia
2011 08:07

Nowa kamera Handycam NEX-VG20E firmy Sony rozszerza możliwości tworzenia kinowych filmów Full HD i fotografii o dużej rozdzielczości. Kamera NEX-VG20E współpracuje ze stale powiększającą się rodziną wymiennych obiektywów z mocowaniem bagnetowym typu E i umożliwia ręczny wybór szeregu ustawień.

Informacja prasowa

Nowa kamera Sony Handycam® NEX-VG20E: najwyższe z możliwych standardy obrazu filmowego Full HD, dźwięku i ergonomiiM

Kamera z wymiennymi obiektywami z mocowaniem typu E, przetwornikiem obrazu o rozdzielczości 16,1 megapiksela, trybem zapisu AVCHD 50p/25p i nowym ekranem dotykowym


Sony Handycam NEX-VG20E

  • Przetwornik obrazu Exmor APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela
  • Nagrywanie filmów Full HD w formacie AVCHD i zgodność z trybami progresywnymi 50p i 25p
  • 16-megapikselowe fotografie o jakości jak z lustrzanki i obsługa formatu RAW*
  • Lepsza jakość dźwięku z mikrofonu Quad Capsule Spatial Array i nagrywanie dźwięku stereofonicznego / 5.1-kanałowego
  • Możliwość ręcznego wybierania ustawień ujęcia i większa ergonomia zapewniana przez nowy uchwyt, pokrętło o programowalnej funkcji i dedykowane przyciski funkcyjne
  • Ekran dotykowy Xtra Fine LCD 7,5 cm (3") z technologią TruBlack
  • Większy wybór obiektywów z mocowaniem E
* Fotografie o efektywnej rozdzielczości 16 megapikseli w trybie JPEG

Nowa kamera Handycam® NEX-VG20E firmy Sony rozszerza możliwości tworzenia kinowych filmów Full HD i fotografii o dużej rozdzielczości. Kamera NEX-VG20E współpracuje ze stale powiększającą się rodziną wymiennych obiektywów z mocowaniem bagnetowym typu E i umożliwia ręczny wybór szeregu ustawień. W porównaniu z poprzednim, dobrze przyjętym modelem NEX-VG10E — pierwszą na świecie konsumencką kamerą HD z wymienną optyką — nowa kamera przynosi szereg ulepszeń, do których zaliczyć należy większą ergonomię, lepszą jakość obrazu i jeszcze lepszy dźwięk.

Przetwornik Exmor APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela zapewnia znakomitą jakość obrazu filmowego i odznacza się wyjątkowo niskim poziomem szumów przy słabym oświetleniu. Przetwornik ten pozwala także na wykonywanie 16-megapikselowych fotografii, a dzięki zgodności kamery z formatem RAW użytkownicy mają pełną swobodę późniejszej obróbki obrazu, podobnie jak posiadacze lustrzanek cyfrowych*.

Duży rozmiar matrycy obrazu oznacza możliwość uzyskania pięknych efektów rozmycia tła. Filmy i fotografie z kamery mogą z powodzeniem konkurować jakością z obrazami z lustrzanki.

Nagrywając film Full HD w formacie AVCHD, można teraz wybrać dwa nowe tryby progresywne: 50p i 25p. Film w formacie 25p można dodatkowo wzbogacić efektami Cinema Tone Gamma™ i Cinema Tone Colour™, nadając mu w ten sposób bogatszy, bardziej „kinowy” wygląd.

Za uchwycenie dialogów i innych dźwięków na scenie odpowiada precyzyjny mikrofon Quad Capsule Spatial Array, który pozwala teraz na nagrywanie dźwięku stereofonicznego i 5.1-kanałowego dźwięku przestrzennego. Wyposażenie kamery obejmuje nowy regulator poziomu dźwięku i znane użytkownikom sprzętu profesjonalnego gniazda do podłączenia zewnętrznego mikrofonu i słuchawek odsłuchowych. Dla zwiększenia wygody filmowania i wykonywania zdjęć, konstruktorzy kamery wprowadzili kilka ulepszeń jej ergonomii. Nowo zaprojektowany uchwyt cechuje się teraz znakomitą stabilnością. Wzorowane na urządzeniach profesjonalnych pokrętło sterujące do ręcznej regulacji ekspozycji, przysłony i innych ustawień jest obecnie dostępne nawet po zamknięciu panelu LCD.

Zmiany wprowadzono także w układzie przycisków. Zapewniono bezpośredni dostęp do każdego z trybów zdjęciowych (przysłony, czasu migawki, zaprogramowanej automatyki ekspozycji), dodano drugi przycisk nagrywania do zdjęć z żabiej perspektywy oraz przycisk rozszerzonej ostrości. Wszystkie przyciski zostały rozmieszczone tak, by użytkownik mógł do nich sięgać intuicyjnie, bez odrywania oka od elektronicznego wizjera.

Komponowanie i sprawdzanie ujęć umożliwia 3-calowy (7,5 cm) wyświetlacz Xtra Fine LCD, który dzięki technologii TruBlack odznacza się czystością obrazu i wysokim poziomem kontrastu. Można go obracać w zakresie 270°, co ułatwia komponowanie ujęć z każdej perspektywy, również gdy kamera znajduje się tuż nad ziemią. Wybieranie potrzebnych funkcji ułatwia panel dotykowy.

Kamera Handycam® NEX-VG20EH jest dostarczana w zestawie z obiektywem SEL18200 F3,5–6,3, przeznaczonym do gniazda bagnetowego typu E i wyposażonym w stabilizator obrazu Optical SteadyShot. Ten uniwersalny obiektyw cechuje się dużą krotnością zoomu (11x) i płynnym, cichym działaniem automatyki ostrości przy filmowaniu i fotografowaniu.

Oferta obiektywów z mocowaniem E obejmuje obecnie 7 modeli i umożliwia zdjęcia w niemal w każdych warunkach. W sprzedaży jest również adapter gniazda obiektywu LA-EA2, który zapewnia jeszcze lepszą współpracę urządzenia z dobrze zadomowioną na rynku rodziną obiektywów z mocowaniem A. Wykorzystana w adapterze technologia półprzezroczystego lustra jest zgodna z szybką, opartą na wykrywaniu fazy automatyką ostrości, która zapewnia dokładne śledzenie ostrości szybko poruszających się obiektów.

Przeznaczona do współpracy z obiektywami z mocowaniem typu E kamera Handycam Full HD NEX-VG20E będzie dostępna od listopada 2011 r.

* Fotografie o efektywnej rozdzielczości 16 megapikseli w trybie JPEG

Zdjęcia produktu

Sony Handycam NEX-VG20E


Sony Handycam NEX-VG20E


Sony Handycam NEX-VG20E


Sony Handycam NEX-VG20E


Sony Handycam NEX-VG20E


Komentarze czytelników (20)
  1. zbyszko4x4
    zbyszko4x4 24 sierpnia 2011, 08:33

    wg mnie: to ciekawa kamera, ale ten obiektyw jest stosunkowo za ciemny i nie ma alternatywy (x10) ... to jest podstawowa wada tego pomysłu wobec "tradycyjnej" optyki video, a zalety wiadomo

  2. zbyszko4x4
    zbyszko4x4 24 sierpnia 2011, 08:36

    wg mnie: to ciekawa kamera, ale ten obiektyw jest stosunkowo za ciemny i nie ma alternatywy (x10) ... to jest podstawowa wada tego pomysłu wobec "tradycyjnej" optyki video, a zalety wiadomo

  3. romeczek
    romeczek 24 sierpnia 2011, 09:50

    Znowu brak 24p. Ręce opadają...

  4. Rafiki
    Rafiki 24 sierpnia 2011, 11:09

    ...a 25P może być?
    Zresztą 50P wygląda lepiej...

  5. Nikoś
    Nikoś 24 sierpnia 2011, 11:53

    szkoda że zawsze te kamery sony trzeba kupowac z badziewiastymi obiektywami, Sony zamiast nieco cene podnieść (a i tak na razie nie ma konkurencji w tym segmencie z tak dużą matryca) i wziąść od Carl Zeissa obiektyw ze stałym światłem 2.8 lub 4 to jak zwykle mamy uniwersalne badziewie na spacerzooma w słoneczny dzień...

  6. archangelgabrys
    archangelgabrys 24 sierpnia 2011, 11:55

    @Nikoś

    Teraz ma premierę Zeiss 24/2.8.
    Do tego możesz kupić przejściówkę pod bagnet Alpha i z autofocusem korzystać z Zeissów do woli :)

  7. Szabla
    Szabla 24 sierpnia 2011, 12:40

    24/1,8

  8. this
    this 24 sierpnia 2011, 12:40

    Brak trybu 50/60i, mała liczba pokręteł i przełączników, raczej słabe wyważenie, nie mówiąc o niewielkiej jak na nieprofesjonalne kamery głębi ostrości (chociaż jak by tak przymknąć do f/11 to może i by jakoś było) nie zachęca "ślubo-krętów" do zakupu. A to prawdopodobnie największy odbiorca kamer w Polsce.

  9. romeczek
    romeczek 24 sierpnia 2011, 12:42

    Rafiki: tu nie chodzi o to co wygląda lepiej (abstrahuję od faktu, że dla wielu 24p wygląda lepiej). :) 24p to ważny standard. Bez tego formatu nie ma mowy o semi-profesjonalnym filmowaniu. Chyba, że myślimy o "weselnych kamerzystach". Ci zadowolą się i 50i.

  10. Rafiki
    Rafiki 24 sierpnia 2011, 12:47

    Peter Jackson oficjalnie ogłosił że „Hobbita” będzie kręcił w trybie 50P aby jak najlepiej oddać ruch i akcję…
    50P znajdziesz w tej kamerze…

  11. Euzebiusz
    Euzebiusz 24 sierpnia 2011, 14:41

    "dla wielu 24p wygląda lepiej" - Myślą, że dzięki temu są w kinie :-))

  12. Euzebiusz
    Euzebiusz 24 sierpnia 2011, 14:47

    PS. Jeszcze trzeba mieć wyłącznik do światła z potencjometrem w pokoju i kino jak się patrzy :-)

  13. eete1976
    eete1976 24 sierpnia 2011, 14:52

    @romeczek - ile ludzi tyle opiniii.
    link

  14. qbic
    qbic 24 sierpnia 2011, 15:22

    Ktoś może wie czy to coś ma line skipping czy też cała matryca pracuje przy video?

  15. qbassa
    qbassa 25 sierpnia 2011, 09:01

    Ciekawe jak mocny jest efekt rolling shutter. Jak na razie chyba żadna duża matryca CMOS nie była wolna od tego.

  16. 25 sierpnia 2011, 17:48

    Hobbit jest kręcony w 48 fps

  17. Rafiki
    Rafiki 25 sierpnia 2011, 17:51

    ... no tak, podwójne 24P :)

  18. Nikoś
    Nikoś 27 sierpnia 2011, 21:04

    @archangelgabrys
    Ameryki nie odkryłeś, czytaj uważnie - nie chodzi mi że nie ma co podpiąć, tylko że na dzień dobry musisz kupować z tym kitowym obiektywem, taki "zestaw must"....

  19. leszek3
    leszek3 28 sierpnia 2011, 11:48

    Nikoś,
    "available in November - $2,199 with the 18-200 F3.5-6.3 E-mount lens or $1,599 as a body-only version" - czyli można będzie kupić z zoomem, a można będzie sam korpus.
    Dwa listy napisałeś, jeden głupi i malkontencki, drugi głupi i niegrzeczny - najpierw sam czytaj uważnie, potem "informuj" i pouczaj innych.

  20. 28 sierpnia 2011, 21:20

    ciekawe jak znosi ciepło, canon 5D mark II przy wyzszych temperaturach i dluzszych sekwencjach powyzej 2 minut zaczyna generowac ciekawe paseczki w nagrywanym materiale.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.