Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Potwierdzam zdanie poprzednika. GX-7 ma migawkę elektroniczną! Tak czy owak nowy GX-8 to prawdziwy WYPAS! Piszę to jako były użytkownik GX-7. Ze względów czysto estetycznych wole jednak swojego Olka E-M5mkII.
Niestety podobnie jak u poprzednika stabilizacja matrycy nie działa podczas filmowania i kadrowania. Migawka wydaje się na szczęście nieco cichsza, natomiast brak elektronicznej pierwszej kurtyny może oznaczać ryzyko shutter shock, jak to miało miejsc e w Gx7, czy nowym G7.
"Zarówno w trybie 4K Burst Shooting, jak i 4K Burst (Start/Stop) można zarejestrować prawie 30 minut materiału, co daje kilkadziesiąt tysięcy obrazów w różnym formacie"
Czy rzeczywiscie na karcie laduje kilkadziesiat tysiecy plikow? w jakim formacie? JPEG, czy rowniez RAW? Czy z matrycy jest wykrojony kawalek 4k, czy cala matrca rejestruje te 8MPix? Jakie sa wymagania dotyczace kart pamieci?
aż tak dobrze nie ma :D Też zastanawiałem się nad tym, aż nie spróbowałem modelu G7. Aparat w tych trybach rejestruje zwykłe filmowe pliki MP4, z których już w body za pośrednictwem oprogramowania można wydzielić pojedyncze klatki zdjęciowe (tylko jpg - tylko nie wiem z jaka kompresją). Po zgraniu na komputer, taką klatkę można już wydzielić w oprogramowaniu do montażu lub w lightroomie, photoshopie... Jedynym plusem tego trybu w G7 jest fakt, że video 4K mogę zarejestrować z klatkarzem 30 klatek/s, bo natywnie tylko 25.
I kolejny model bez wbudowanej lampy, a szkoda. Taka mała odchylana do góry lampka przy zastosowaniach imieninowo wycieczkowych często bywa pomocna do doświetlania zdjęć np. w pomieszczeniach...
16 lipca 2015, 09:43
Drożej niż E-M5II...
16 lipca 2015, 09:47
Tak, brak lampy to pewna wada. Teraz na urlop nie chciało mi się brać zewnętrznej, a wbudowanej używałem do doświetlania twarzy zacienionych kapeluszami ;) Skoro już powiększyli korpus, to mogli wsadzić tam jakąś minilampkę.
Szczerze pisząc bardziej mi się podoba design G7. G8 łatwo pomylić z wyglądu z Fuji. Trochę mnie już nieco irytuje "maniera" retro, ale to oczywiście moja subiektywna opinia, poza tym aparacik w porządku.
Nareszcie aparat z dobrymi poprawkami ;-)) Miałem zamiar zamienić GH3 na GH4, teraz nie widzę takiej potrzeby. Będzie stanowił świetne uzupełnienie do GH3 i posiadanych obiektywów; brak lampy ? mam Metza i taki będzie przekładany, w końcu to system.
Najważniejsze : nareszcie dobry rozmiar korpusu - nie jest ani za duży, ani za mały. Czekam na spadek ceny, bo wyjściowa 1200$ to sporo.
No no, wypaśny model. Choć faktycznie już nie taki mały, ale dla obsługi to może być plus. Fajny patent z tym odchylaniem wizjera, dobrze, że tego nie porzucili...
@palmer_eldritch Tak wiem i dlatego jeżeli nowa matryca w GX8 (fotografia) nie prześcignie znacznie tej z GX7 (szumy, rozpiętość tonalna itd.) to stary gx7 do zdjęć wakacyjnych to nadal bardziej uniwersalny aparat (wbudowana lampa, rozmiary...). Czekamy na testy :) Notabene chodziło mi nowe modele. np. podobna sytuacja jest z GM1 --> GM5 aczkolwiek tam lampa została zamieniona na stopkę.
Jak to jest z tą stabilizacją matrycy (obrazu) w Panasonicach GX7 i GX8 - jest ona dostępna przy filmowaniu czy nie? Jak na razie to Olympus OM-D E-M5 Mark II lepiej nadaje się do filmu tu przynajmniej mamy 5 osiową stabilizację obrazu, która działa bardzo wydajnie.
@kaziu w obu nie działa stabilizacja matrycy przy filmowaniu. W gx8 ma działać stabilizacja elektroniczna dla FHD ale nie dla 4k. Także bez obiektywu ze stabilizacją jest słabo. Pomijając aspekt stabilizacji to filmom z olympusa nawet z mk II bardzo daleko do tych z lumixów.
Jeszcze do Redakcji: dlaczego do komentarzy do artykułu "Panasonic FZ300 w naszych rękach" można się przenieść bezpośrednio ze strony głównej, a tutaj już nie?
Mnie najbardziej ucieszyła wiadomość o normalnym trybie Bulb. Znaczy musieli sobie poradzić z odprowadzaniem ciepła z matrycy, albo ta nowa matryca się tak nie grzeje.
Bardzo ciekawa premiera. Fajnie się wpasowuje między G7 a GH4. I wreszcie high-endowe body w formie dalmierzopodobnej.
Rzeczywiście robi się coraz ciekawiej na rynku: w połączeniu z zapowiadanym telezoomem Leici 100-400 mm może się okazać sensowna alternatywą dla ptasiarzy. Teraz wszystko zależy od ceny - zarówno aparatu jak i telezooma. Z tym, że bez dobrych lamp błyskowych z zaawansowanymi funkcjami sterowania bezprzewodowego, to jednak odpada jako sprzęt dla ambitniejszych amatorów.
Acha, jeszcze jedno: osobiście też bardziej mi odpowiada "lustrzankopodobna" stylistyka Olympusa E-M5, ale to w sumie najmniej istotny szczegół przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
jak dla mnie klops. Rozmiarami to już prawie lustrzanka DX. To na co najbardziej czekałem czyli stabilizacja matrycy przy filmowaniu i tak niedostępne. Wizjer jest pewnie sporym plusem - przenieśli czujnik zbliżeniowy na prawą stronę - mniej przypadkowych przełączeń przy dotykaniu ekranu. Jak się GX7 zestarzeje to pewnie przerzucę się na Olympusa.
@czupet dla mnie też trochę pies pogrzebany... Obiektywy systemu mu4/3 przecież wielkie nie są a tu taki duży klocek podobny do wymiarów bezlusterkowców pełno-klatkowych (Sony A7). Przy takich rozmiarach trochę zniechęcający do wypadów wycieczkowych, a do "profesjonalnego" zastosowania nie ma co ukrywać mu4/3 to trochę za mało (głębia, szumy itd). O filmowaniu się nie wypowiadam bo się nie znam...
duze body, matryca stosunkowa mala jak na ten rozmiar aparatu, panasonic zawsze slynal z dobrej jakosci filmow. tu owszem mamy 4K, ale brane 1:1 z matrycy, wiec z matrycy 20MP obraz 4K jest mocno skropowany, do tego dziwnie male gniazdo mikrofonu, zacofany bitrate w FHD. Slow motion jak na dzisiejsze czasy tez raczej marne,
PANASONIC. WAKE UP! bo cie Canon dogoni!
wg mnie Panasonic bedzie musial podjac strategiczna decyzje o porzuceniu m43 na rzecz apsc.
Należę do takiej specyficznej grupy, którą obecność Starlight AF niezwykle zainteresowała :) Jednak w związku z tym pytanie - jak będzie się matryca sprawować przy długich czasach naświetlania... w GX7 nie było z tym najlepiej, niestety. Czekam z niecierpliwością na test, oczywiście nie tylko ze względu na tę kwestię!!! No i ciągle mam wątpliwości, patrząc na zdjęcia - czy aparat trzyma się naprawdę wygodnie? Grip z przodu wygląda b. dobrze, ale miejsca na kciuk jakby mało???
Posiadam GX7 i OMD. Panasonica lubię za lepszy AF. Jest po prostu wyraźnie bardziej pewny z jasnymi stałkami. Chciałbym, żeby optyczne rozbudowały swoje testy AF. Bo fotografowanie w jasnych warunkach doskonale kontrastowych tablic ma niewiele wspólnego z tym jak się robi zdjęcia. Wiele aparatów ma problem gdy obiekt jest mało kontrastowy lub relatywnie niewielki do wielkości kadru. Podobnie gdy jest ciemniej lub jest nawet w powolnym w ruchu.
@mm251 W trybie pojedynczym rzeczywiście jest rewelacyjny. A jak wygląda kwestia ciągłego AF z DFD w porównaniu do np. Olympusa, Fuji albo Sony z detekcją fazy na matrycy?
Zawsze mnie dziwiło, po co w aparatach bez lustra umieszczać wizjer pośrodku. Dzięki stylistyce nielustrzankopodobnej o wiele bardziej komfortowo się korzysta z wizjera - nie trzeba się rozpłaszczać na tylnej ściance aparatu. No i przy takiej cenie - dobrze by było, gdyby jakaś mała doczepiana lampa błyskowa jednak była w komplecie.
Nie ma większego znaczenie, jeżeli jest się lewoocznym. :)
19 lipca 2015, 11:33
Z takim RX100 III lepiej zmienić przyzwyczajenia. Zgadzam się z Desirer.
21 lipca 2015, 17:42
Nie ma słowa o baterii ile fotek można na 1 baterii zrobić czyli ze 250 fotek, co oznacza ze, około godziny fotkowania czyli realnie 50 zdjęć. Mialem GX7, tyle mi starczyła 1 bateria, kopiłem 4 baterie, po kilku dniach zdenerwowałem się kupiłem Nikona d7200 i baterie ładuje raz na 7 miesiące - w tym czasie z robię 500 fotek. Jeśli chodzi o jakość fotek GX7 to powiem ze rewelacyjna jakość zdjęć. Współpraca z lampa blaskowa tez świetna, podobnie jak z Nikonem.
150 fotek na jednym akumulatorze to słabo ale da się przeżyć ( trzeba mieć drugi) To jest wada i w tak dużym korpusie powinni dać większy - chyba że w ramach kompatybilności jest ten sam co w poprzedniku - wtedy chwała.
Natomiast przy tej specyfikacji ( 4K i stabilizacja - szkoda że nie filmowa) wyjściowa cena 1200$ jest całkiem umiarkowana i można mieć nadzieję że po wakacjach będzie 1000$ - co powinno sprowadzić cenę GX7 w okolice 2tyś i oznaczało by jeszcze blizsze zbliżenie się do tanich DSLR które ciągle wygrywają ceną ale żaden nie robi tak dobrych filmów.
@Marq Jestem ciekaw jak wygląda twoja praca z gx7. Ja też dokupiłem dodatkowa baterię do gx7. Nieoryginalną o mniejszej pojemności (chyba 700 mAh). Zapasową baterię zawsze miałem też ze sobą jak korzystałem z lustrzanki (tak dla świętego spokoju). I choć w pełni się zgodzę, że na lustrzankowej można zrobić kilka razy więcej zdjęć, to z gx7 nawet na tym zamienniku nigdy nie miałem problemu z liczbą kilkuset zdjęć, czy całodniowej wycieczce z dość częstym filmowaniem i pstrykaniem.
mógłby być trochę mniejszy ale tak to wygląda super -------------------------------------
Przede wszystkim ma być ergonomiczny i wygodny w uchwycie pytanie czy taki jest? Obawiam się, że z większym obiektywem niekoniecznie. Grip wygląda prostacko i korpus może być niewygodny przy dłuższym trzymaniu np. w trakcie filmowania, no ale tylko takie mam wątpliwości i nie twierdzę ze tak być musi bo nawet GX7 nie używałem.
Wygląda na to, że znalazłem następcę OM-D E-M5 I! Chociaż kuszą ostatnie ploty o GH5 i E-M1... @Soniak10 polecam Nissin i40 - sensowna, bezprzewodowa lampa systemowa, a na dodatek całkiem kompaktowa!
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
GX7 ma migawkę elektroniczną
Potwierdzam zdanie poprzednika.
GX-7 ma migawkę elektroniczną!
Tak czy owak nowy GX-8 to prawdziwy WYPAS!
Piszę to jako były użytkownik GX-7.
Ze względów czysto estetycznych wole jednak swojego Olka E-M5mkII.
Rynek robi się coraz ciekawszy. Czekam niecierpliwie na pierwsze raporty o osiągach nowej matrycy.
Na papierze wygląda całkiem przyjemnie - czekamy na pełny test :).
Niestety podobnie jak u poprzednika stabilizacja matrycy nie działa podczas filmowania i kadrowania. Migawka wydaje się na szczęście nieco cichsza, natomiast brak elektronicznej pierwszej kurtyny może oznaczać ryzyko shutter shock, jak to miało miejsc e w Gx7, czy nowym G7.
Mam pytania dotyczace:
"Zarówno w trybie 4K Burst Shooting, jak i 4K Burst (Start/Stop) można zarejestrować prawie 30 minut materiału, co daje kilkadziesiąt tysięcy obrazów w różnym formacie"
Czy rzeczywiscie na karcie laduje kilkadziesiat tysiecy plikow? w jakim formacie? JPEG, czy rowniez RAW? Czy z matrycy jest wykrojony kawalek 4k, czy cala matrca rejestruje te 8MPix? Jakie sa wymagania dotyczace kart pamieci?
aż tak dobrze nie ma :D
Też zastanawiałem się nad tym, aż nie spróbowałem modelu G7. Aparat w tych trybach rejestruje zwykłe filmowe pliki MP4, z których już w body za pośrednictwem oprogramowania można wydzielić pojedyncze klatki zdjęciowe (tylko jpg - tylko nie wiem z jaka kompresją). Po zgraniu na komputer, taką klatkę można już wydzielić w oprogramowaniu do montażu lub w lightroomie, photoshopie...
Jedynym plusem tego trybu w G7 jest fakt, że video 4K mogę zarejestrować z klatkarzem 30 klatek/s, bo natywnie tylko 25.
I kolejny model bez wbudowanej lampy, a szkoda. Taka mała odchylana do góry lampka przy zastosowaniach imieninowo wycieczkowych często bywa pomocna do doświetlania zdjęć np. w pomieszczeniach...
Drożej niż E-M5II...
Tak, brak lampy to pewna wada. Teraz na urlop nie chciało mi się brać zewnętrznej, a wbudowanej używałem do doświetlania twarzy zacienionych kapeluszami ;) Skoro już powiększyli korpus, to mogli wsadzić tam jakąś minilampkę.
@fridayimage, Czyli wszystko jasne: mp4 zachowuje jpgi, i pewnie firmware wyciaga z mp4 poszczegolne klatki. (a juz myslalem, ze wymienie BMPCC)
Nooooo... ale kompaktowy to on już nie jest.
Zobaczcie porównanie:
Panasonic Lumix GX8 Vs GX7 Vs Olympus OM-D E-M5 Mark I
link
@mm251 "I kolejny model bez wbudowanej lampy, a szkoda. "
GX7 ma lampę
Szczerze pisząc bardziej mi się podoba design G7. G8 łatwo pomylić z wyglądu z Fuji. Trochę mnie już nieco irytuje "maniera" retro, ale to oczywiście moja subiektywna opinia, poza tym aparacik w porządku.
Nareszcie aparat z dobrymi poprawkami ;-))
Miałem zamiar zamienić GH3 na GH4, teraz nie widzę takiej potrzeby.
Będzie stanowił świetne uzupełnienie do GH3 i posiadanych obiektywów;
brak lampy ? mam Metza i taki będzie przekładany, w końcu to system.
Najważniejsze : nareszcie dobry rozmiar korpusu - nie jest ani za duży, ani za mały.
Czekam na spadek ceny, bo wyjściowa 1200$ to sporo.
No link
link klocek się zrobił
No no, wypaśny model. Choć faktycznie już nie taki mały, ale dla obsługi to może być plus. Fajny patent z tym odchylaniem wizjera, dobrze, że tego nie porzucili...
@palmer_eldritch
Tak wiem i dlatego jeżeli nowa matryca w GX8 (fotografia) nie prześcignie znacznie tej z GX7 (szumy, rozpiętość tonalna itd.) to stary gx7 do zdjęć wakacyjnych to nadal bardziej uniwersalny aparat (wbudowana lampa, rozmiary...). Czekamy na testy :)
Notabene chodziło mi nowe modele. np. podobna sytuacja jest z GM1 --> GM5 aczkolwiek tam lampa została zamieniona na stopkę.
Jak to jest z tą stabilizacją matrycy (obrazu) w Panasonicach GX7 i GX8 - jest ona dostępna przy filmowaniu czy nie? Jak na razie to Olympus OM-D E-M5 Mark II lepiej nadaje się do filmu tu przynajmniej mamy 5 osiową stabilizację obrazu, która działa bardzo wydajnie.
wizualnie i parametrowo wygląda super. Nie mogę się doczekać testów:)
@kaziu w obu nie działa stabilizacja matrycy przy filmowaniu. W gx8 ma działać stabilizacja elektroniczna dla FHD ale nie dla 4k. Także bez obiektywu ze stabilizacją jest słabo.
Pomijając aspekt stabilizacji to filmom z olympusa nawet z mk II bardzo daleko do tych z lumixów.
Jeszcze do Redakcji: dlaczego do komentarzy do artykułu "Panasonic FZ300 w naszych rękach" można się przenieść bezpośrednio ze strony głównej, a tutaj już nie?
Hehe, no proszę, to Panasonic zrobił A7000 :)
Mnie najbardziej ucieszyła wiadomość o normalnym trybie Bulb. Znaczy musieli sobie poradzić z odprowadzaniem ciepła z matrycy, albo ta nowa matryca się tak nie grzeje.
Bardzo ciekawa premiera. Fajnie się wpasowuje między G7 a GH4. I wreszcie high-endowe body w formie dalmierzopodobnej.
Michel - bo jedno to news a drugie artykuł.
Ale klikając w chmurkę zawsze lądujesz w komentarzach
Arek
ale na głównej nie ma chmurki :)
Na głównej w dziale Nowe Artykuły jest. Nie trzeba mocno szukać.
Rzeczywiście robi się coraz ciekawiej na rynku: w połączeniu z zapowiadanym telezoomem Leici 100-400 mm może się okazać sensowna alternatywą dla ptasiarzy. Teraz wszystko zależy od ceny - zarówno aparatu jak i telezooma. Z tym, że bez dobrych lamp błyskowych z zaawansowanymi funkcjami sterowania bezprzewodowego, to jednak odpada jako sprzęt dla ambitniejszych amatorów.
Acha, jeszcze jedno: osobiście też bardziej mi odpowiada "lustrzankopodobna" stylistyka Olympusa E-M5, ale to w sumie najmniej istotny szczegół przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
@Soniak10 Akurat ten system ma i dobre lampy i bezproblemowe sterowanie bezprzewodowe.
jak dla mnie klops. Rozmiarami to już prawie lustrzanka DX. To na co najbardziej czekałem czyli stabilizacja matrycy przy filmowaniu i tak niedostępne.
Wizjer jest pewnie sporym plusem - przenieśli czujnik zbliżeniowy na prawą stronę - mniej przypadkowych przełączeń przy dotykaniu ekranu.
Jak się GX7 zestarzeje to pewnie przerzucę się na Olympusa.
@keton, dzięki. Znalazłem w necie opisy lamp Olympus FL-600R i Panasonic FL360L. Specyfikacje wyglądają obiecująco.
@Arek - dzięki za wyjaśnienie.
@czupet dla mnie też trochę pies pogrzebany... Obiektywy systemu mu4/3 przecież wielkie nie są a tu taki duży klocek podobny do wymiarów bezlusterkowców pełno-klatkowych (Sony A7).
Przy takich rozmiarach trochę zniechęcający do wypadów wycieczkowych, a do "profesjonalnego" zastosowania nie ma co ukrywać mu4/3 to trochę za mało (głębia, szumy itd). O filmowaniu się nie wypowiadam bo się nie znam...
wg mnie nic super ciekawego ;-(
duze body, matryca stosunkowa mala jak na ten rozmiar aparatu, panasonic zawsze slynal z dobrej jakosci filmow. tu owszem mamy 4K, ale brane 1:1 z matrycy, wiec z matrycy 20MP obraz 4K jest mocno skropowany, do tego dziwnie male gniazdo mikrofonu, zacofany bitrate w FHD. Slow motion jak na dzisiejsze czasy tez raczej marne,
PANASONIC. WAKE UP! bo cie Canon dogoni!
wg mnie Panasonic bedzie musial podjac strategiczna decyzje o porzuceniu m43 na rzecz apsc.
Należę do takiej specyficznej grupy, którą obecność Starlight AF niezwykle zainteresowała :) Jednak w związku z tym pytanie - jak będzie się matryca sprawować przy długich czasach naświetlania... w GX7 nie było z tym najlepiej, niestety. Czekam z niecierpliwością na test, oczywiście nie tylko ze względu na tę kwestię!!!
No i ciągle mam wątpliwości, patrząc na zdjęcia - czy aparat trzyma się naprawdę wygodnie? Grip z przodu wygląda b. dobrze, ale miejsca na kciuk jakby mało???
Posiadam GX7 i OMD.
Panasonica lubię za lepszy AF.
Jest po prostu wyraźnie bardziej pewny z jasnymi stałkami.
Chciałbym, żeby optyczne rozbudowały swoje testy AF.
Bo fotografowanie w jasnych warunkach doskonale kontrastowych tablic ma niewiele wspólnego z tym jak się robi zdjęcia.
Wiele aparatów ma problem gdy obiekt jest mało kontrastowy lub relatywnie niewielki do wielkości kadru.
Podobnie gdy jest ciemniej lub jest nawet w powolnym w ruchu.
@tomek67 Podzielam spostrzeżenia. Według mnie Panasonic ma najlepszy AF na rynku wśród bezlusterkowców.
@mm251 W trybie pojedynczym rzeczywiście jest rewelacyjny. A jak wygląda kwestia ciągłego AF z DFD w porównaniu do np. Olympusa, Fuji albo Sony z detekcją fazy na matrycy?
A6000 ma 11kl/s ze śledzeniem ostrości. Działa to naprawdę nieźle.
Kilka fotek, motyw może nie super szybki ale malowniczy ;) :
link
Może trochę nieaktualne (stary firmware) i dobór obiektywów też nie najlepszy (ciemny zoom fuji) ale wychodzi na to, że DFD daje radę: link
Zawsze mnie dziwiło, po co w aparatach bez lustra umieszczać wizjer pośrodku. Dzięki stylistyce nielustrzankopodobnej o wiele bardziej komfortowo się korzysta z wizjera - nie trzeba się rozpłaszczać na tylnej ściance aparatu.
No i przy takiej cenie - dobrze by było, gdyby jakaś mała doczepiana lampa błyskowa jednak była w komplecie.
Nie ma większego znaczenie, jeżeli jest się lewoocznym. :)
Z takim RX100 III lepiej zmienić przyzwyczajenia.
Zgadzam się z Desirer.
Nie ma słowa o baterii ile fotek można na 1 baterii zrobić czyli ze 250 fotek, co oznacza ze, około godziny fotkowania czyli realnie 50 zdjęć. Mialem GX7, tyle mi starczyła 1 bateria, kopiłem 4 baterie, po kilku dniach zdenerwowałem się kupiłem Nikona d7200 i baterie ładuje raz na 7 miesiące - w tym czasie z robię 500 fotek. Jeśli chodzi o jakość fotek GX7 to powiem ze rewelacyjna jakość zdjęć. Współpraca z lampa blaskowa tez świetna, podobnie jak z Nikonem.
Battery Life (CIPA) 330.. sprawdziłem link
W realu daje to 50-100 fotek.
Siedem miesięcy i 500 fotek daje nieco ponad dwa zdjęcie codziennie. :)
Przy takim obciążeniu, każdy aparat pochodzi 7 miesięcy. :P
150 fotek na jednym akumulatorze to słabo ale da się przeżyć ( trzeba mieć drugi) To jest wada i w tak dużym korpusie powinni dać większy - chyba że w ramach kompatybilności jest ten sam co w poprzedniku - wtedy chwała.
Natomiast przy tej specyfikacji ( 4K i stabilizacja - szkoda że nie filmowa) wyjściowa cena 1200$ jest całkiem umiarkowana i można mieć nadzieję że po wakacjach będzie 1000$ - co powinno sprowadzić cenę GX7 w okolice 2tyś i oznaczało by jeszcze blizsze zbliżenie się do tanich DSLR które ciągle wygrywają ceną ale żaden nie robi tak dobrych filmów.
link na cropie
No link
@Marq Jestem ciekaw jak wygląda twoja praca z gx7. Ja też dokupiłem dodatkowa baterię do gx7. Nieoryginalną o mniejszej pojemności (chyba 700 mAh). Zapasową baterię zawsze miałem też ze sobą jak korzystałem z lustrzanki (tak dla świętego spokoju). I choć w pełni się zgodzę, że na lustrzankowej można zrobić kilka razy więcej zdjęć, to z gx7 nawet na tym zamienniku nigdy nie miałem problemu z liczbą kilkuset zdjęć, czy całodniowej wycieczce z dość częstym filmowaniem i pstrykaniem.
@Marq - jesteś zwykłym trollem, nie miałeś nigdy w ręku GX7...
mógłby być trochę mniejszy ale tak to wygląda super
mt89
24 lipca 2015, 13:40
mógłby być trochę mniejszy ale tak to wygląda super
-------------------------------------
Przede wszystkim ma być ergonomiczny i wygodny w uchwycie pytanie czy taki jest?
Obawiam się, że z większym obiektywem niekoniecznie.
Grip wygląda prostacko i korpus może być niewygodny przy dłuższym trzymaniu np. w trakcie filmowania, no ale tylko takie mam wątpliwości i nie twierdzę ze tak być musi bo nawet GX7 nie używałem.
Z większym obiektywem trzyma się za obiektyw :)
Wygląda na to, że znalazłem następcę OM-D E-M5 I! Chociaż kuszą ostatnie ploty o GH5 i E-M1...
@Soniak10 polecam Nissin i40 - sensowna, bezprzewodowa lampa systemowa, a na dodatek całkiem kompaktowa!