Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Podczas targów CES firma Panasonic zaprezentowała dwa koncepcyjne obiektywy dla systemu bezlusterkowców Mikro Cztery Trzecie: Panasonic Lumix G X Vario 12–35 f/2.8 ASPH. Power O.I.S oraz Panasonic Lumix G X Vario 35–100 f/2.8 ASPH. Power O.I.S.
Producent nie informuje kiedy produkty wejdą do produkcji, a ich zdjęcia możemy zobaczyć w serwisie
Photography Blog.
To już dokładne odpowiedniki standardowych zoomów FF ( pod względem kąta i światła) Ciekawe czy ceny też będą porównywalne. Jednak w tym systemie to najbardziej odstają matryce - może wreszcie czas pójść (śladem Canona) po rozum do głowy i poprzestać na razie na 10-14 Mpix poprawić szumy i zwłaszcza zakres tonalny.?
O to właśnie chodzi. Standardowe zoomy f/2.8 konstruuje się na pełną klatkę. Na małą matrycę u43 chciałoby się światła ciut lepszego. Szkoda.
11 stycznia 2012, 13:26
@Arek, ale doskonale zdajesz sobie sprawę że z fizyką nie podyskutujesz. Szkło 2.8 pod FF ma zwykle filtr ~77mm, te mają 58mm i są raczej znacznie mniejsze niż 24-70 2.8. Jakby te szkła miały 2.0 to byłyby dużo większe i trochę bez sensu z małymi korpusami u43. Jak dla mnie to jest dobry kompromis, 5.6 na FF to nie jest tak źle, a te 2.8 to przecież znaczny postęp w porównaniu do 3.5-5.6 jakie jest w kitach.
Znowu bezsensowne porównywanie do FF... Dla APS-c trzeba byłoby szukać zoomów o stałym świetle ok. 3.5. Czy są takie? I przede wszystkim mówimy tutaj tylko o możliwej do uzyskania małej głębi ostrosci, bo ilośc światła nie zależy od wielkości matrycy.... Prazentowane obietywy zapowiadają się bardzo ciekawie i faktycznie dużo zależeć będzie od ceny. Po ostatnich dokonaniach Panasonika w tej materii można spodziewać się bardzo dobrej jakości optycznej, więc nawet bez względu na cenę, nowe obiektywy znajdą wielu chętnych. Sam bym chyba kupił, szczególnie ten dłuższy...
11 stycznia 2012, 13:32
W starciu z pełnoklatkowym reporterskim zestawem faktycznie musi polec. Ale z drugiej strony 12-35 daje w stosunku do kitowego 1-2EV zysku na świetle i szerszy kąt, więc źle nie jest. Na APS-C dobre szkła klasy 18-50/2.8 to już najwyższa półka...
Dajecie się trochę łapać na taktykę producentów. Najpierw dają Wam ciemnice, to się później cieszycie jak dadzą coś jaśniejszego. Vojtek 0.95/25 pokazał, że szkła do u43 mogą być bardzo jasne i mogą dobrze wyglądać z korpusami. Ja tam zdecydowanie wołałbym np. zmienne światło f/2.0-2.8.
Popracujcie troche mikrusami, potem gadajcie, czego brakuje tym malutkim matryczkom? Prosze bardzo kotlet rownolegle robiony G1+12/2+20 1.7+ 45 1.8 wszystkie w pelni uzywalne (brzytew) od pelnej dziury, wszystkie w GO, drugi zestaw 5dmk2 24-70L i 70-200L, ktore trzeba przymknac chocby ze wzgledu na GO, na Panasie iso 400, na 5tce 3200 w gore, finalnie odbitki 20x30, klient nie widzi roznicy.
Kazdemu wg potrzeb. Chcesz miec chory kregoslup - dzwigaj.
PS Zoomy Panasa o ile nie bedzie wtopy na 2.8 beda fajnym narzedziem do malej torebki, ktorym obleci sie wszystko.
mniej liczenia i wykresow, wiecej zdjec zycze w Nowym Roku
11 stycznia 2012, 14:08
Arek, póki co wygląda na to, że Panas lepiej potraktował użytkowników m4/3 niż wielka dwójka - posiadaczy lustrzanek APS-C. U Canona i Nikona są stabilizowane 17-55/2.8. To samo światło na większej matrycy - na plus, węższy kąt (w Canonie) - na minus. Broni się tylko Nikon. W obu wypadkach już po zdjęciach widać, że rozmiary są dużo większe. Nie mają niczego systemowego o zakresie 50-135 i stałym dobrym świetle.
Paranoja z tym m43. Szczerze wolę już małe lustro a jest ich sporo i szkło klasy 18-50 lub 17-70. Bardziej praktyczne, wagowo będzie niewiele więcej a komfort fotografowania nieporównywalny. Szczególnie urzeka mnie fotografowanie na zombiaka z długim teleobiektywem. Cały ten m43 można w kanał wpuścić co pięknie podsumował G1X canona.
@kptzubik po I canon G1x nic póki co nie pokazał, poza obudową ;) Gratuluję zapatrzenia w markę.
Po drugie jak nie widzisz różnicy pomiędzy penem z naleśnikiem a nawet 1100D + 35mm to kup se pan okulary i to porządne.
ps. teleobiektywy to najrzadziej kupowane szkła. Każdy ranking sklepowy/skapca itd pokazuje, że najczęściej kupowane są szerokie zoomy i stałki/makro, więc tekst o braku sensu czegoś bo tele 800mm będzie niewygodne - przestań cpać
11 stycznia 2012, 15:45
No i system się powoli domyka. Ze szkieł poprosiłbym jeszcze tylko o 10/2.8.
Oczywiście że można mieć do m43 zoomy z F2, co udowodnił Olympus, ale ilu będzie chciało to kupić? Kiedyś miało to sens, ale przy dzisiejszych ISO w sensorach, superjasne i zarazem ciężkie szkła do amatorskiego systemu niewiele wnoszą. Chcesz mieć portret kup stałkę. Fuji zresztą zamierza do swojego systemu wypuścić F4 - czyli bynajmnie nie lepiej. U tak chwalonego Canona obiektyw też niewiele daje w praktyce - na dłuższej ogniskowej nie da lepszego efektu niż mały XZ-1 (jeśli chodzi o portret).
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Cena z pewnością będzie powalająca. Ale to tylko kwestia z ilu się wydaje,
To już dokładne odpowiedniki standardowych zoomów FF ( pod względem kąta i światła) Ciekawe czy ceny też będą porównywalne.
Jednak w tym systemie to najbardziej odstają matryce - może wreszcie czas pójść (śladem Canona) po rozum do głowy i poprzestać na razie na 10-14 Mpix poprawić szumy i zwłaszcza zakres tonalny.?
Wg plotek z forum olympusa przewidywana cena za jeden obiektyw będzie taka jak za Fuji X-1 z obiektywem 35 mm.
Parametry zachęcające, pytanie jak z ceną, gabarytami oraz jakością mechaniki i optyki...
Gabaryty wydają się ok. Filtr 58mm. Ciekawe czy szkło 12-60 2.8-4.0 byłoby dużo większe?
Stałe f2,8? Wow!
A matryce? Niby czego brakuje tej z GH2?
Jestem za- byle cena nie zabiła.
BTW świetna riposta na nowy kompakt Cwanona:)
Przy cropie x2 obrazek będzie jak z małoobrazkowego f5.6.
Moim zdaniem nie warto en bloc :) bez względu na cenę.
O to właśnie chodzi. Standardowe zoomy f/2.8 konstruuje się na pełną klatkę. Na małą matrycę u43 chciałoby się światła ciut lepszego. Szkoda.
@Arek, ale doskonale zdajesz sobie sprawę że z fizyką nie podyskutujesz. Szkło 2.8 pod FF ma zwykle filtr ~77mm, te mają 58mm i są raczej znacznie mniejsze niż 24-70 2.8. Jakby te szkła miały 2.0 to byłyby dużo większe i trochę bez sensu z małymi korpusami u43. Jak dla mnie to jest dobry kompromis, 5.6 na FF to nie jest tak źle, a te 2.8 to przecież znaczny postęp w porównaniu do 3.5-5.6 jakie jest w kitach.
Znowu bezsensowne porównywanie do FF... Dla APS-c trzeba byłoby szukać zoomów o stałym świetle ok. 3.5. Czy są takie? I przede wszystkim mówimy tutaj tylko o możliwej do uzyskania małej głębi ostrosci, bo ilośc światła nie zależy od wielkości matrycy....
Prazentowane obietywy zapowiadają się bardzo ciekawie i faktycznie dużo zależeć będzie od ceny. Po ostatnich dokonaniach Panasonika w tej materii można spodziewać się bardzo dobrej jakości optycznej, więc nawet bez względu na cenę, nowe obiektywy znajdą wielu chętnych. Sam bym chyba kupił, szczególnie ten dłuższy...
W starciu z pełnoklatkowym reporterskim zestawem faktycznie musi polec. Ale z drugiej strony 12-35 daje w stosunku do kitowego 1-2EV zysku na świetle i szerszy kąt, więc źle nie jest. Na APS-C dobre szkła klasy 18-50/2.8 to już najwyższa półka...
Po dłuższym zastanowieniu; ten krótszy też bym wziął...
Dajecie się trochę łapać na taktykę producentów. Najpierw dają Wam ciemnice, to się później cieszycie jak dadzą coś jaśniejszego. Vojtek 0.95/25 pokazał, że szkła do u43 mogą być bardzo jasne i mogą dobrze wyglądać z korpusami. Ja tam zdecydowanie wołałbym np. zmienne światło f/2.0-2.8.
Popracujcie troche mikrusami, potem gadajcie, czego brakuje tym malutkim matryczkom?
Prosze bardzo kotlet rownolegle robiony G1+12/2+20 1.7+ 45 1.8 wszystkie w pelni uzywalne (brzytew) od pelnej dziury, wszystkie w GO, drugi zestaw 5dmk2 24-70L i 70-200L, ktore trzeba przymknac chocby ze wzgledu na GO, na Panasie iso 400, na 5tce 3200 w gore, finalnie odbitki 20x30, klient nie widzi roznicy.
Kazdemu wg potrzeb. Chcesz miec chory kregoslup - dzwigaj.
PS
Zoomy Panasa o ile nie bedzie wtopy na 2.8 beda fajnym narzedziem do malej torebki, ktorym obleci sie wszystko.
mniej liczenia i wykresow, wiecej zdjec zycze w Nowym Roku
Arek, póki co wygląda na to, że Panas lepiej potraktował użytkowników m4/3 niż wielka dwójka - posiadaczy lustrzanek APS-C. U Canona i Nikona są stabilizowane 17-55/2.8. To samo światło na większej matrycy - na plus, węższy kąt (w Canonie) - na minus. Broni się tylko Nikon. W obu wypadkach już po zdjęciach widać, że rozmiary są dużo większe. Nie mają niczego systemowego o zakresie 50-135 i stałym dobrym świetle.
Paranoja z tym m43. Szczerze wolę już małe lustro a jest ich sporo i szkło klasy 18-50 lub 17-70. Bardziej praktyczne, wagowo będzie niewiele więcej a komfort fotografowania nieporównywalny. Szczególnie urzeka mnie fotografowanie na zombiaka z długim teleobiektywem. Cały ten m43 można w kanał wpuścić co pięknie podsumował G1X canona.
a ty cały czas swoje ;-)
Tak, wypowiedział się znawca systemu m4/3...
Mała pomyłka - właśnie patrzę, że Nikkor 17-55/2.8 nie jest stabilizowany, tak więc minus dla niego.
@kptzubik po I canon G1x nic póki co nie pokazał, poza obudową ;) Gratuluję zapatrzenia w markę.
Po drugie jak nie widzisz różnicy pomiędzy penem z naleśnikiem a nawet 1100D + 35mm to kup se pan okulary i to porządne.
ps. teleobiektywy to najrzadziej kupowane szkła. Każdy ranking sklepowy/skapca itd pokazuje, że najczęściej kupowane są szerokie zoomy i stałki/makro, więc tekst o braku sensu czegoś bo tele 800mm będzie niewygodne - przestań cpać
No i system się powoli domyka. Ze szkieł poprosiłbym jeszcze tylko o 10/2.8.
i 65 f1,8 soft focus:D
Oczywiście że można mieć do m43 zoomy z F2, co udowodnił Olympus, ale ilu będzie chciało to kupić?
Kiedyś miało to sens, ale przy dzisiejszych ISO w sensorach, superjasne i zarazem ciężkie szkła do amatorskiego systemu niewiele wnoszą. Chcesz mieć portret kup stałkę.
Fuji zresztą zamierza do swojego systemu wypuścić F4 - czyli bynajmnie nie lepiej.
U tak chwalonego Canona obiektyw też niewiele daje w praktyce - na dłuższej ogniskowej nie da lepszego efektu niż mały XZ-1 (jeśli chodzi o portret).
...but with a note that the maximum apertures are 'to be determined.'
wiecej tu:
link
so hold your horses!:)
Panasonic udowadnia (po raz kolejny), ze jest najsensowniejszym graczem na rynku malych systemowcow.
kiedys sobie pewnie kupie jakies GHx z tym 12-35... czy to bedzie 2.8 czy 2.5 albo 3.2 to mi naprawde nie robi wielkiej roznicy... ;)