Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Obiektywy Olympus M.Zuiko Digital 75 mm f/1.8 i 60 mm Makro

Obiektywy Olympus M.Zuiko Digital 75 mm f/1.8 i 60 mm Makro
8 lutego
2012 09:26

Razem z dzisiejszą premierą aparatu OM-D, Olympus zapowiedział także wprowadzenie wkrótce do oferty dwóch nowych obiektywów dla systemu Mikro Cztery Trzecie, modeli: M.Zuiko Digital ED 75 mm f/1.8 oraz M.Zuiko Digital ED 60 mm f/2.8 Makro. Oba obiektywy wyposażone będą w szybki i cichy silnik AF MSC.

Informacja prasowa

Olympus rozszerza system optyki Mikro Cztery Trzecie o kolejne wysokiej klasy obiektywy
Jasny obiektyw i możliwości makro – nowe obiektywy Mikro Cztery Trzecie wprowadzane w 2012 roku.
Olympus adresuje ofertę do miłośników fotografii portretowej i ujęć makro!

Warszawa, 8 lutego 2012 – Stale powiększająca się rodzina posiadaczy aparatów Mikro Cztery Trzecie zyska w 2012 roku możliwość sięgnięcia po dwa nowe, superwysokiej jakości obiektywy: M.ZUIKO DIGITAL ED 75mm 1:1.8 dla zdjęć portretowych oraz M.ZUIKO DIGITAL ED 60mm 1:2.8 Makro skierowany do miłośników fotografii przyrodniczej.

M.ZUIKO DIGITAL ED 75mm 1:1.8

Duży maksymalny otwór tego bardzo jasnego obiektywu jest idealny do fotografowania przy słabym oświetleniu oraz do szybkich zdjęć akcji w pomieszczeniach. Stanowiąc doskonały wybór dla fotografii studyjnej pozwoli on posiadaczom aparatów Mikro Cztery Trzecie na tworzenie olśniewających zdjęć portretowych. Podczas gdy jakość konstrukcji dorównuje wysokiemu standardowi wyznaczonemu przez obiektyw M.ZUIKO DIGITAL ED 12mm 1:2.0, to elegancka i w pełni metalowa konstrukcja zewnętrzna idealnie wpisuje się w stylistykę pierwszorzędnych aparatów fotograficznych Mikro Cztery Trzecie Olympus, takich jak nowy OM-D czy modele z serii PEN.

Obiektywy Olympus M.Zuiko Digital 75 mm f/1.8 i 60 mm Makro


Obiektywy Olympus M.Zuiko Digital 75 mm f/1.8 i 60 mm Makro

M.ZUIKO DIGITAL ED 60mm 1:2.8 Makro

Doskonały dla posiadaczy nowego, zaawansowanego aparatu fotograficznego Olympus OM-D, ten specjalistyczny obiektyw makro wyróżnia się wytrzymałą, odporną na kurz i zachlapania konstrukcją tubusu, co zapewnia swobodę fotografowania w plenerach nawet podczas trudnych warunków pogodowych. Pełne szczegółów makrofotografie roślin czy owadów wydobywają całe piękno natury, zwłaszcza przy maksymalnym powiększeniu 1:1* uzyskiwanym przy najkrótszej odległości ustawiania ostrości wynoszącej zaledwie 19 cm.

Obiektywy Olympus M.Zuiko Digital 75 mm f/1.8 i 60 mm Makro


Obiektywy Olympus M.Zuiko Digital 75 mm f/1.8 i 60 mm Makro


Obiektywy Olympus M.Zuiko Digital 75 mm f/1.8 i 60 mm Makro

Makiety obydwu obiektywów będą dostępne na odbywających się w dniach 9–12 lutego targach CP+ Photo oraz Camera Imaging Show w Jokohamie, Japonia. Cena oraz dokładna data wprowadzenia obiektywów na rynek zostaną podane w terminie późniejszym.

* Ekwiwalent powiększenia 2:1 w aparacie małoobrazkowym.
** Makiety nie muszą odzwierciedlać finalnego designu obiektywów.


Komentarze czytelników (19)
  1. jaad75
    jaad75 8 lutego 2012, 04:00

    Jedne z ładniejszych współczesnych szkieł...

  2. P_M_
    P_M_ 8 lutego 2012, 06:26

    Ladne i pewnie drogie.

  3. 8 lutego 2012, 07:55

    Parametry też świetne :)

  4. jarekzon
    jarekzon 8 lutego 2012, 08:16

    Trochę przypomina mi wyglądem jeden legendarny obiektyw ze wschodu :)

  5. strOOs
    strOOs 8 lutego 2012, 08:17

    A ja będę malkontentem i chciałbym 45/1.8 czarne i 75/1.8 czarne :)

  6. Arek
    Arek 8 lutego 2012, 09:17

    Fajnie. Jest 2/12, 1.8/45 i teraz 1.8/75. Przydałby się taki srebrny, nienaleśnikowy standard albo coś w stylu 17 mm o świetle f/1.8 lub nawet f/1.4.

  7. goltar
    goltar 8 lutego 2012, 09:36

    Fajnie wygląda ta 75.

  8. l4ur3nc1u8
    l4ur3nc1u8 8 lutego 2012, 09:42

    Dobrze ze Olympus rozwija stałki dla Mikro 4/3 (będzie konkurencja dla Fuji), szkoda, że nie robił tego z 4/3, wówczas może nie przeznaczyłby tak łatwo tego systemu na wymarcie.

  9. czary44
    czary44 8 lutego 2012, 10:39

    Arku, dokładnie! Dlaczego jeszcze nie ma 17ki z 1.8 czy 2.0?
    Dlaczego muszę się męczyć ze średnią optycznie i ciemną kitową 17ką. Dam 1500zł może nawet 1800zł za 17ke o jakości 12ki 2.0 :D

    No i dobry standard? Marzy mi się taki 25 2.0.
    f2.0 bo chciałbym by to był naleśnik :) 1.4 musiałoby być duże.

  10. afrod
    afrod 8 lutego 2012, 11:20

    jest lumix 20/1.7 i 25/1.4 - fantastyczne szkła, które jak najbardziej można podpiąc do kazdego body m43, także Olympusa

  11. espresso
    espresso 8 lutego 2012, 11:25

    Gdyby były wybory miss/mistera obiektywów to 75 miała by zagwarantowaną koronę

  12. czary44
    czary44 8 lutego 2012, 12:08

    Aford, 20/1,7 aberruje (szczególnie w Olku bo w Panasie w jpg jest dość skuteczna korekcja) i daje ekwiwalent 40mm, a nie jak 17ka - 34 mm, a to różnica.
    25 1,4 - duża i droga! :)

  13. cyrylo
    cyrylo 8 lutego 2012, 13:39

    mam nadzieje, że to makro będzie tańsze, tak jak 45/1,8 jest tańsza od 12/2,0

  14. Piotr_0602
    Piotr_0602 9 lutego 2012, 09:46

    No to system m43 daje już spory wybór stałek.

    Samyang fisheye 7,5mm f/3.5, Panasonic fisheye 8mm f/3.5, Olympus 12mm f/2, Panasonic 14mm f/2.5 naleśnik, Olympus 17mm f/2.8 naleśnik, manualny Voightlander 17mm f/0.95, Panasonic 20mm f/1.7 naleśnik, Panasonic/Leica 25mm f/1.4, Voightlander 25mm f/0.95, Olympus 45mm f/1.8, Panasonic/Leica 45mm f/2.8 macro, Olympus 60mm f/2.8 macro, Olympus 75mm f/1.8.
    No i lustrzana Tokina 300mm f/6.3 (ekw. 600mm) o wadze 300 gram.

    Potrzebny jeszcze jakiś szeroki kąt, szerszy od 12mm (ekw. 24mm), oraz dłuższe tele - 150mm (ekw. 300mm) lub 200mm (ekw. 400mm) i jest komplet. Chyba że jeszcze naprawdę jasny ekw. 35mm (17mm) z AF-em, bo mamy albo ciemnawego naleśnika olka f/2.8, albo ultrajasnego ale manualnego Voightlandera. Wypuściłby Olek 17mm f/1.4...

  15. Leeb70
    Leeb70 9 lutego 2012, 23:26

    Szkła tak piękne, że aż tak mało komentarzy. Krytykanci systemu walczą pod info o OM-D.
    Piotr_0602 zapomniałeś o nowych Sigmach 19 i 30.

  16. shooter
    shooter 11 lutego 2012, 14:47

    Co jak co, ale szkła to najmocniejsza strona tego systemu, ostatnio nie śledziłem nowinek więc mnie nieco Arek zadziwił.
    Co mi z APS-C w NEXie jeśli ich stałka 16mm przy świetle 2.8 jest nie do użytku ...

  17. irek50
    irek50 12 lutego 2012, 13:01

    Na mój gust przedobrzyli z o ogniskową 75mm (eqw-150mm) -- Do portetu lepiej by było 65mm (130mm). ale to pewnie zrobiono z innym przeznaczeniem.

  18. karolcio
    karolcio 12 lutego 2012, 19:52

    Irku - nie przedobrzyli, jest już m.zd 45/1.8 i 75 jest fajnym uzupełnianiem. Gdyby było tylko 1 szkło portretowe to się zgadzam - 65 byłoby uniwersalniejsze. A portret (w plenerze) to i znacznie dłuższym szkłem można robić - nawet ZD 150/2.

  19. irek50
    irek50 12 lutego 2012, 22:14

    karolcio: Odpowiem żartem "nie ucz ojca robić dzieci" --Jeśli ten obiektyw nazwano portretowym , to tylko dla bardzo bliskich kadrów twarzy... Powyżej 2,5m odległości do twarzy następuje nienaturalne spłaszczenie perspektywy,(która zależy wyłącznie od odległości obiektu) Z kolei 1,7m jest odległością,gdzie nie następują zniekształcenia w stronę przeciwną , czyli za duży nos i itd...Oczywiście wszystko zależy od kąta ustawienia twarzy i jej wymiarów przestrzennych... Jednak spłaszczenie perspektywy twarzy zodległości 3m jest bardzo widoczne --może da młodych fotografów jest to nieistotne, ale dla mnie wzorem są mistrzowie malarstwa klasycznego...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.