Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill

Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill
8 lutego
2012 09:06

Wraz z informacją o znacznym obniżeniu kosztów produkcji 46-megapikselowej matrycy Foveon X3, firma Sigma Corporation zaprezentowała dwa aparaty kompaktowe Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill, w których znalazł się właśnie ten sensor wielkości APS-C.

Zastosowanie większej matrycy wymogło na producencie opracowanie zupełnie nowych torów optycznych. Dlatego w modelu DP1 Merrill znalazł się obiektyw o parametrach 19 mm f/2.8, który podobnie jak w Sigmie DP1x daje odpowiednik ogniskowej wynoszący 28 mm. W modelu DP2 Merrill zastosowano natomiast obiektyw o ogniskowej 30 mm (odpowiednik 45 mm dla pełnej klatki) i świetle f/2.8. W obydwu przypadkach producent chwali się zastosowaniem soczewek z niskodyspersyjnego szkła FLD oraz pokryciem ich powłokami antyodbiciowymi Super Multi Layer.

Jakby tego było mało, konstruktorzy wprowadzili sporo zmian w ułożeniu przycisków i manipulatorów, co ma przełożyć się na wygodniejszą obsługę. Dodatkowo w nowych modelach znajdziemy 3-calowe ekrany LCD o rozdzielczości 920 tys. punktów oraz procesory TRUE II.

Cena nowych aparatów nie została jeszcze podana.

Pełne specyfikacje aparatów są dostępne w naszej bazie:

Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill


Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill


Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill


Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill


Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill


Komentarze czytelników (32)
  1. Arek
    Arek 8 lutego 2012, 09:11

    Teraz wiadomo dlaczego Sigmy 2.8/19 i 2.8/30 na bazlustekowce zostały zaprezentowane. To dokładnie te same szkła co w DP1 i DP2 tylko w nich zamocowane na stałe, a do bezlusterkowców dorobili odpowiednie bagnety...

  2. K8v8M
    K8v8M 8 lutego 2012, 09:20

    Sprytnie ;)

  3. goltar
    goltar 8 lutego 2012, 09:20

    Czy kolejnym krokiem będzie bezlusterkowiec Sigmy z tą matrycą i obiektywami ?

  4. Arek
    Arek 8 lutego 2012, 09:22

    Ufajmy że tak :)

    Mnie to trochę pocieszyło. Bo jak zobaczyłem premierę tych obiektywów i ich parametry, to bardzo się zdziwiłem. Do niczego to nie pasowało. A teraz wiem, że zostały one puszczone niejako przy okazji. Prawdziwego wejścia w optykę bezlusterkowców Sigma więc jeszcze nie zrobiła.

  5. sigmiarz
    sigmiarz 8 lutego 2012, 09:48

    zakres iso 100-6400, chociaż może być mniejszy bo to kompakt i może być problem z chłodzeniem,
    dlatego prawdopodobny jest 100-3200

  6. sigmiarz
    sigmiarz 8 lutego 2012, 09:50

    ciekawe co będzie pod pokrętłem wokół spustu, szkoda że zrezygnowali z lampy, czasami można było coś dopalić.

  7. tea
    tea 8 lutego 2012, 10:09

    >ciekawe co będzie pod pokrętłem wokół spustu

    To co do tej pory ;-)

    >a do bezlusterkowców dorobili odpowiednie bagnety...
    a nie mogli od razy zrobić bagnetu w tym nowym mini-body? Ano nie, bo pewnie w planach za pół roku - rok jest DP3

    Ciekawe jaka cena? Czy nowy CEO będzie kontynuował politykę cenową zmarłego tatusia? Najpierw cena w kosmos, a później obniżki, czy posłucha co klienci mówią?

  8. cube
    cube 8 lutego 2012, 10:15

    WOW! czyżby nowe szkła miały zwartą konstrukcję? te poprzednie wysuwały się jak tutka, przy włączeniu aparatu... no i chyba pierścień manualnego ostrzenia widzę... zapowiada się ciekawie :-)

  9. Oxygenum
    Oxygenum 8 lutego 2012, 10:53

    Ciekawie będzie jak dorobią się własnego bagnetu i wypuszczą bezlusterkowca.
    W zasadzie mogliby pójść drogą Pentaxa.
    Bagnet jak z lustrzanki Sigmy i do tego jakaś gorsza matryca i jeden produkt nie "zjada" drugi.

  10. sigmiarz
    sigmiarz 8 lutego 2012, 10:53

    @tea, Ty mądralo, w dp nie było takiego pokrętła, a ja nigdy nie miałem sd żeby mieć punkt odniesienia.

    @cube, właśnie!, zwarta konstrukcja i światło 2.8, bardziej używalne iso 800 i sensowna rozdzielczość,
    gdyby był rok temu na rynku nieźle by namieszał.

  11. KAPA
    KAPA 8 lutego 2012, 11:00

    ciekawość o cenę mnie zżera

  12. sigmiarz
    sigmiarz 8 lutego 2012, 11:04

    tak, w specyfikacji piszą focus na obiektywie link

  13. sigmiarz
    sigmiarz 8 lutego 2012, 11:09

    jednak jest 100-6400 link

  14. marcinek
    marcinek 8 lutego 2012, 12:58

    Bezlusterkowiec poporszę! Tylko na którymś z istniejących mocowań!

  15. KrzysiekRRR
    KrzysiekRRR 8 lutego 2012, 13:07

    Szkoda, że zniknie czułość 50 ISO. Chociaż trzeba było przy niej bardzo uważać, gdyż zawężała dynamikę tonalną, to jednak zdjęcia miały niepowtarzalny klimat i jakość.

    Ale sam pomysł nowych aparatów naprawdę świetny - jak widać Kazuto Yamaki ma mocne wejście na początek urzędowania :-)

  16. KAPA
    KAPA 8 lutego 2012, 13:23

    myślę, że to nie On decydował o wprowadzeniu tych kompaktów, o cenie SD1 być może.

  17. nazgul
    nazgul 8 lutego 2012, 14:51

    Kupię taka natychmiast jak tylko pojawi sie model z wymienną optyką :)

  18. KrzysiekRRR
    KrzysiekRRR 8 lutego 2012, 15:13

    @KAPA - pewnie masz rację, ale i tak bardzo ładnie się złożyło :-)
    Poza tym nie wiadomo, od kiedy on tam faktycznie rządził...

    Ciekawe tylko, czy ta nowa optyka uciągnie matrycę z SD1 - poziom szczegółów jest jednak dużo większy niż w poprzednich matrycach

  19. KAPA
    KAPA 8 lutego 2012, 15:25

    udźwignie wszak punkt to punkt i tych jest 16 megapikseli, informacji o kolorze już razy trzy tyle, ale optyka nowa i światłosiła w DP1 to cóś pięknego, przy F2,8 i szerokim kącie, poczujemy się prawie jak w średnim formacie ;)

  20. Kierenski
    Kierenski 8 lutego 2012, 16:41

    Ten DP1M to świetny aparacik dla mnie, właściwie to jak sobie myślałem o zakupie DP1 a potem o DP2 to chciałem lepszego światła z dwójki i kąt z jedynki - teraz marzenia się mają nadzieję ziścić ... tylko dwa pytania kiedy by to w polsce było i za ile ... mam nadzieję że cena nie będzie "polska" ale w sumie co tam jak już powezmę decyzję to sobie i z łusa ściągnę ...

  21. jungli
    jungli 8 lutego 2012, 17:02

    Szacuja na 800$ w Polandii pewnie okolice ponad 3k, trzeba sie posilkowac najwiekszym dystr czyli Niemcami...

    Kazuto od dawna rzadzil nieoficjalnie Sigma, a o nastepcach DP bylo juz wiadomo od roku?, az sie prosilo o zrobienie bagnetu, dolozyliby jeszcze krotkie tele (90mm) i potem cos szerokiego i maja gotowy zamkniety system rodem z tradycji przefantastycznego Contaxa G.

    niemniej jednak Sigma pokazuje, ze jeszcze walczy, czekam na dostepnosc, bo kiedys jak biegalem z DP1S i DP2s bylo bardzo milo i sympatycznie.

  22. tea
    tea 8 lutego 2012, 17:05

    >a ja nigdy nie miałem sd żeby mieć punkt odniesienia
    to co w każdym aparacie, w zależności od priorytetu A,S i kombinacja w M
    >udźwignie wszak punkt to punkt
    no nie wiem, wielu zapalonych sigmowców skarży się na brak odpowiedniej optyki do współpracy z SD1, więc wymagania / oczekiwania wobec obiektywów nowych DP są raczej wysokie (zwłaszcza w kontekście udanych konstrukcji dotychczasowych obiektywów w tej serii).

  23. sigmiarz
    sigmiarz 8 lutego 2012, 17:32

    przesadą jest myśleć że to prezes kreuje wszystkie produkty..
    Jest dział rozwoju, dział sprzedaży, jak w każdej dużej firmie.

    @tea, którzy to zapaleni sigmowcy ? :)
    są jasne stałki, jest dobry uniwersalny zoom...
    czego brakuje ?

  24. hijax_pl
    hijax_pl 8 lutego 2012, 20:32

    Skoro nie podali cen... Czy do tych aparacików zamontowano nadwyżkę matryc wyprodukowanych przed redukcją kosztów czy tamte poszły na przemiał? :D

  25. KAPA
    KAPA 8 lutego 2012, 20:43

    otóż to kompakcik za 6000? ;)

  26. tea
    tea 8 lutego 2012, 21:05

    >którzy to zapaleni sigmowcy ?
    a jest paru takich na dpreview ;-)

  27. KrzysiekRRR
    KrzysiekRRR 8 lutego 2012, 23:37

    Chyba nawet więcej niż paru... :-)

  28. Kierenski
    Kierenski 9 lutego 2012, 09:49

    W sumie fakt, ja do Berlina jadę 3,5 godziny i mieszkam w Polsce, a do Warszawy to jadę 9 godzin i w Berlinie są lepsze ceny i sklepy w których można marzyć by w nich poprosić o azyl ...

  29. sigmiarz
    sigmiarz 9 lutego 2012, 10:13

    @tea.. tak, i pewnie brakuje im 500-tki ze światłem 2.8 i 8-ki z 1.8.

  30. sigmiarz
    sigmiarz 9 lutego 2012, 10:16

    @KAPA, żeby zaistnieć na rynku muszą zmieścić się w 800$, ale możliwe że będą próbowali np. 1300$
    czyli kompakty dla szaleńców.

  31. KAPA
    KAPA 9 lutego 2012, 10:25

    jak się zmieszczą to DP1 będzie szybciutko mój :)

  32. Marian
    Marian 9 lutego 2012, 13:41

    Czy wiadomo coś na temat wizjera?
    Pytam bo interesuje mnie możliwość wygodnego ustawiania ostrości ręcznie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.