Nowa polityka Sigmy dotycząca obiektywów
Firma Sigma Corporation poinformowała o dużych zmianach związanych z budową oraz nazewnictwem swoich obiektywów. Od dzisiaj obiektywy będą prezentowane w trzech kategoriach: A (Art), C (Contemporary) oraz S (Sports), a ich obudowy będzie charakteryzował zupełnie nowy wygląd.
Kategoria C (od angielskiego słowa Contemporary, które może być tłumaczone zarówno jako współczesny jak i uniwersalny) obejmuje obiektywy wykonane w najnowszej technologii pozwalającej łączyć doskonałe własności optyczne z niewielkimi rozmiarami instrumentów. Znajdziemy w niej obiektywy dotychczas zaliczane do klasy standardowych obiektywów zmiennoogniskowych, amatorskich zmiennoogniskowych teleobiektywów oraz megazoomów. Pierwszym przedstawicielem tej klasy jest zaprezentowana dzisiaj Sigma C 17–70 mm f/2.8–4 DC MACRO OS HSM.
Klasa A (od angielskiego słowa Art czyli sztuka) to obiektywy, o których możemy powiedzieć, że w ich przypadku zastosowano bardzo skomplikowane układy optyczne mające zapewnić wysoką jakość obrazu przy ekstremalnych parametrach. Mają one pozwolić na wykorzystanie kreatywności fotografa i uzyskanie jak najlepszych efektów artystycznych. Znajdziemy tutaj jasne obiektywy stałoogniskowe, obiektywy klasy makro, szerokokątne i ultraszerokokątne instrumenty zmiennoogniskowe, a także obiektywy typu „rybie-oko”. Pierwszym przedstawicielem tej klasy jest pełnoklatkowa Sigma A 35 mm f/1.4 DG HSM.
Kolejna grupa instrumentów jest oznaczona literą S (od słowa Sports). Obiektywy tego typu będą najwyższej klasy instrumentami przeznaczonymi do fotografii sportowej, przyrodniczej i reporterki. Znajdziemy tutaj jasne teleobiektywy i superteleobiektywy, a także jasne teleobiektywy zmiennoogniskowe. Pierwszym przedstawicielem tej grupy jest Sigma S 120–300 mm f/2.8 DG OS HSM.
To nie koniec zmian. Sigma informuje, że wraz z wprowadzeniem nowych linii obiektywów, wyposażonych w lepsze i bardziej wytrzymałe obudowy, zwiększy także kontrolę jakości swoich produktów. Jednym z elementów mają być testy prowadzone w oparciu o wymagający sensor Foveon X3 o rozdzielczości 46 Mpix.
Manifestacją tych zmian ma być także zmiana logotypu firmy.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Super. A stare oznaczenia bedą nadal obowiązywać? Czy do aktualnie obowiązujących modeli zostaną dodane literki s, c, a?
W obiektywach obecnie produkowanych nic się nie zmieni (dalej będą również produkowane). Tylko obiektywy powstałe od dnia dzisiejszego będą nosiły nowe oznaczenia.
Kit z oznaczeniami, byle AF działał lepiej...
Kze, niedługo na rynek wejdzie Sigma Upgrade Kit, dzięki nemu będziesz mógł swój stary obiektyw dostosować do standardów ACS. Na razie znana jest tylko cena wersji C, tj. ok. 49 USD. Uwaga, można wybrać papier: błyszczący lub matowy.
Obstawiam, że zmiana Logo i cały ten bełkot o literkach ma usprawiedliwić podwyżkę szkieł Sigmy o jakieś 15-20%.
ma to jakiś sens.. ciekawe w której kategorii wyląduje 18-50 f2.8 :)
septemberlicht, uporządkowanie kategorii użytkowych w ten sposób ma sens, nie przesadzaj :)
@sigmiarz - jak dla mnie to takie szkło zaliczą do Contemporary (codzienne, uniwersalne). To że obiektyw jest do kilku zastosowań nie znaczy że jest kiepskiej jakości.
P.S. Oczywiście mając na myśli jego następce - obecnie produkowane szkła nie będą kategoryzowane w nowy sposób.
Pelnoklatkowa Sigma DC??? Sigmy DG sa do pelnej klatki. Cos nie tak albo z newsem albo z tlumaczeniem albo ze mna
Literki K nie będzie? Na pewno? ;)
LOL WUT
@Flash69-Kit z oznaczeniami, byle AF działał lepiej...
A próbowałeś AF w 17-50 lub np 85/1.4? Czego Ci właściwie tam brakuje?
O juz jest DG... i nikt nawet nie przeprosi za pomylke? Powazny i fachowy portal... Swoja droga: jesli nowa 35mm bedzie klasy 50mm to wole ja od Zeissa. 1/ jasniejsza od tanszej 35-ki Zeissa, 2/ tansza od obydwu a ma AF. Ale jak farba bedzie z niej zlazic jak z 50mm to sie zastanowie... :-)
oj..... pachnie mi tutaj kryzysem...
"... o tym jak więcej grosiwa wydobyć a nie wytężając się przesadnie..."
ciekawe są różnice pomiędzy klasami
tak sobie podsumowałem:)
C klasa popularna - Doskonałe optycznie wręcz rewelacja i niewielkie rozmiary
Art - równie jak nie bardziej doskonałe przy wyśrubowanych parametrach dla zajawkowiczów
S sport rewelacja optycznie zoomy reporterskie tele i super tele
Wielką otuchą napawa fakt że Sigma nie planuje już produkować kiepskich szkieł:)
będą same wspaniałe obiektywy w stosownej cenie
a jesli jakis bubel się trafi top pewnie dostanie nazwęjakieś EX czy inaczej..,..
no ja jakoś sceptycznie podchdzę do sprawy
Lubię swoje sigmy i EX jest dla mnie miłe - po co zmieniać???
To jakiś żart? Zdaniem producenta użytkownicy są już tak zdurnowaciali, że trzeba im napisać na obiektywie, jakie zdjęcia należy nim robić? A jak wezmę nowego "A" 35/1.4 i użyję do sportu, to eksploduje, czy jak?
Komedia, tyle że nie boska :-)
Dla mnie też zupełna bzdura, może wprowadzają takie oznaczenia dla jakichś laików itp ale ten kto się bawi lustrzanką raczej wie ocb i nie potrzebne mu jakieś ułatwienia w postaci literek :|
oxygenium79, specjaliści od marketingu są po prostu tańsi od inżynierów, a już w czasie kryzysu zwłaszcza. Poza tym z reguły są też bardziej przekonujący.
Ale w kolejce czeka news o planowanym bezlusterkowcu Hasselblada.... bedzie jazzzzzdaaaa... :-)
powinni dać oznaczenia:
A- prędkość AF i wielkość mało istotna
C- prędkość AF mało istotna
S- wielkość mało istotna
@switch55 miałem 24-70 HSM i serwis nie potrafił poprawnie skalibrować szkła do 40D. Tysiące postów na forach również potwierdzają, że jednak jest problem z AF w Sigmach.
@Flash69- ok zgodzę się, ale wymieniony przez Ciebie obiektyw jest starszy. 17-50 i 85 to nowsze konstrukcje i widocznie ten problem dopracowali. Wg mnie oczywiście, każdy może mieć inne doświadczenia;-) Ale w testach Optyczne widać to też wyraźnie. W każdym razi podejście Sigmy mi się bardzo podoba i seria A będzie stanowić realna alternatywę profesjonalnych systemówek. Na dzień dzisiejszy po tym co na razie pokazała Sigma biorę ich 35 w ciemno, bardzo ciekawi mnie tylko cena;-)
Gwarantuje Ci, że 35mm 1.8 z szybkim i celnym AF w umiarkowanej cenie (ca 1300 zł) znalazł by 5 razy więcej nabywców niż relatywnie drogi obiektyw z ceną niewiele mniejszą niż "L" w Canonie i g Nikona. Jeśli cena na poziomie 85mm f1.4 okaże się prawdziwa...
jak będą wyglądać oznaczenia? tu macie odp link
Ja czegoś nie kumam... co te oznaczenia mają niby dać?... o_O zmianę stylistyki rozumiem, nawet popieram, bo to się wiąże z nowymi materiałami, mam andzieję również w srodku (plastikowe zębatki...). Ale nie kumam tych ozneczeń obiektywów. Czyli takim nowo wypuszczonym 35/1.4 nie można fotografować sportu, tylko sztukę tak? :D
przeczytałem newsa i mam nieodparte wrażenie że to kolejna informacja na kształt "tanich" lustrzanek FF
znaczy czekam na nowy cennik sigmy i nie liczę że będą obniżki :D
Ciekawe, czy będą zmienne obudowy do szkieł? :-p
miałem dziś koszmarny sen.. śniło mi się, że byłem w Alpach i tuż przed wyjściem na szlak na błękitnym niebie pojawiły się piękne smugi cirrusów, idealnie kontrastujące z wysokimi górami.. wziąłem do ręki swoja piąteczkę i sigmę 12-24 i aparat zaczął wariować - sam zaczął ustawiać ostrość na chybił trafił. Nie mogłem wykonać zdjęcia, a jak przełączyłem przełączniki z AF na MF, to migawka się zacięła i piąteczkę szlag trafił !! obudziłem się zlany potem... ech :)
SIGMA Aizu, Japan
link