Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowa polityka Sigmy dotycząca obiektywów

17 września
2012 19:00

Firma Sigma Corporation poinformowała o dużych zmianach związanych z budową oraz nazewnictwem swoich obiektywów. Od dzisiaj obiektywy będą prezentowane w trzech kategoriach: A (Art), C (Contemporary) oraz S (Sports), a ich obudowy będzie charakteryzował zupełnie nowy wygląd.

Kategoria C (od angielskiego słowa Contemporary, które może być tłumaczone zarówno jako współczesny jak i uniwersalny) obejmuje obiektywy wykonane w najnowszej technologii pozwalającej łączyć doskonałe własności optyczne z niewielkimi rozmiarami instrumentów. Znajdziemy w niej obiektywy dotychczas zaliczane do klasy standardowych obiektywów zmiennoogniskowych, amatorskich zmiennoogniskowych teleobiektywów oraz megazoomów. Pierwszym przedstawicielem tej klasy jest zaprezentowana dzisiaj Sigma C 17–70 mm f/2.8–4 DC MACRO OS HSM.

Klasa A (od angielskiego słowa Art czyli sztuka) to obiektywy, o których możemy powiedzieć, że w ich przypadku zastosowano bardzo skomplikowane układy optyczne mające zapewnić wysoką jakość obrazu przy ekstremalnych parametrach. Mają one pozwolić na wykorzystanie kreatywności fotografa i uzyskanie jak najlepszych efektów artystycznych. Znajdziemy tutaj jasne obiektywy stałoogniskowe, obiektywy klasy makro, szerokokątne i ultraszerokokątne instrumenty zmiennoogniskowe, a także obiektywy typu „rybie-oko”. Pierwszym przedstawicielem tej klasy jest pełnoklatkowa Sigma A 35 mm f/1.4 DG HSM.

Kolejna grupa instrumentów jest oznaczona literą S (od słowa Sports). Obiektywy tego typu będą najwyższej klasy instrumentami przeznaczonymi do fotografii sportowej, przyrodniczej i reporterki. Znajdziemy tutaj jasne teleobiektywy i superteleobiektywy, a także jasne teleobiektywy zmiennoogniskowe. Pierwszym przedstawicielem tej grupy jest Sigma S 120–300 mm f/2.8 DG OS HSM.

To nie koniec zmian. Sigma informuje, że wraz z wprowadzeniem nowych linii obiektywów, wyposażonych w lepsze i bardziej wytrzymałe obudowy, zwiększy także kontrolę jakości swoich produktów. Jednym z elementów mają być testy prowadzone w oparciu o wymagający sensor Foveon X3 o rozdzielczości 46 Mpix.

Manifestacją tych zmian ma być także zmiana logotypu firmy.


Komentarze czytelników (28)
  1. Kze
    Kze 17 września 2012, 19:08

    Super. A stare oznaczenia bedą nadal obowiązywać? Czy do aktualnie obowiązujących modeli zostaną dodane literki s, c, a?

  2. lumiks
    lumiks 17 września 2012, 19:20

    W obiektywach obecnie produkowanych nic się nie zmieni (dalej będą również produkowane). Tylko obiektywy powstałe od dnia dzisiejszego będą nosiły nowe oznaczenia.

  3. Flash69
    Flash69 17 września 2012, 19:30

    Kit z oznaczeniami, byle AF działał lepiej...

  4. kivirovi
    kivirovi 17 września 2012, 19:32

    Kze, niedługo na rynek wejdzie Sigma Upgrade Kit, dzięki nemu będziesz mógł swój stary obiektyw dostosować do standardów ACS. Na razie znana jest tylko cena wersji C, tj. ok. 49 USD. Uwaga, można wybrać papier: błyszczący lub matowy.

  5. septemberlicht
    septemberlicht 17 września 2012, 19:55

    Obstawiam, że zmiana Logo i cały ten bełkot o literkach ma usprawiedliwić podwyżkę szkieł Sigmy o jakieś 15-20%.

  6. sigmiarz
    sigmiarz 17 września 2012, 20:00

    ma to jakiś sens.. ciekawe w której kategorii wyląduje 18-50 f2.8 :)

  7. sigmiarz
    sigmiarz 17 września 2012, 20:01

    septemberlicht, uporządkowanie kategorii użytkowych w ten sposób ma sens, nie przesadzaj :)

  8. lumiks
    lumiks 17 września 2012, 20:12

    @sigmiarz - jak dla mnie to takie szkło zaliczą do Contemporary (codzienne, uniwersalne). To że obiektyw jest do kilku zastosowań nie znaczy że jest kiepskiej jakości.
    P.S. Oczywiście mając na myśli jego następce - obecnie produkowane szkła nie będą kategoryzowane w nowy sposób.

  9. ilDottore
    ilDottore 17 września 2012, 20:16

    Pelnoklatkowa Sigma DC??? Sigmy DG sa do pelnej klatki. Cos nie tak albo z newsem albo z tlumaczeniem albo ze mna

  10. Szabla
    Szabla 17 września 2012, 20:19

    Literki K nie będzie? Na pewno? ;)

  11. qbic
    qbic 17 września 2012, 20:21

    LOL WUT

  12. switch55
    switch55 17 września 2012, 20:26

    @Flash69-Kit z oznaczeniami, byle AF działał lepiej...

    A próbowałeś AF w 17-50 lub np 85/1.4? Czego Ci właściwie tam brakuje?

  13. ilDottore
    ilDottore 17 września 2012, 20:29

    O juz jest DG... i nikt nawet nie przeprosi za pomylke? Powazny i fachowy portal... Swoja droga: jesli nowa 35mm bedzie klasy 50mm to wole ja od Zeissa. 1/ jasniejsza od tanszej 35-ki Zeissa, 2/ tansza od obydwu a ma AF. Ale jak farba bedzie z niej zlazic jak z 50mm to sie zastanowie... :-)

  14. Pete67
    Pete67 17 września 2012, 20:31

    oj..... pachnie mi tutaj kryzysem...
    "... o tym jak więcej grosiwa wydobyć a nie wytężając się przesadnie..."

    ciekawe są różnice pomiędzy klasami
    tak sobie podsumowałem:)

    C klasa popularna - Doskonałe optycznie wręcz rewelacja i niewielkie rozmiary
    Art - równie jak nie bardziej doskonałe przy wyśrubowanych parametrach dla zajawkowiczów
    S sport rewelacja optycznie zoomy reporterskie tele i super tele


    Wielką otuchą napawa fakt że Sigma nie planuje już produkować kiepskich szkieł:)
    będą same wspaniałe obiektywy w stosownej cenie
    a jesli jakis bubel się trafi top pewnie dostanie nazwęjakieś EX czy inaczej..,..


    no ja jakoś sceptycznie podchdzę do sprawy
    Lubię swoje sigmy i EX jest dla mnie miłe - po co zmieniać???

  15. 17 września 2012, 20:38

    To jakiś żart? Zdaniem producenta użytkownicy są już tak zdurnowaciali, że trzeba im napisać na obiektywie, jakie zdjęcia należy nim robić? A jak wezmę nowego "A" 35/1.4 i użyję do sportu, to eksploduje, czy jak?
    Komedia, tyle że nie boska :-)

  16. Wielkiebary
    Wielkiebary 17 września 2012, 20:48

    Dla mnie też zupełna bzdura, może wprowadzają takie oznaczenia dla jakichś laików itp ale ten kto się bawi lustrzanką raczej wie ocb i nie potrzebne mu jakieś ułatwienia w postaci literek :|

  17. kivirovi
    kivirovi 17 września 2012, 20:50

    oxygenium79, specjaliści od marketingu są po prostu tańsi od inżynierów, a już w czasie kryzysu zwłaszcza. Poza tym z reguły są też bardziej przekonujący.

  18. ilDottore
    ilDottore 17 września 2012, 20:57

    Ale w kolejce czeka news o planowanym bezlusterkowcu Hasselblada.... bedzie jazzzzzdaaaa... :-)

  19. this
    this 17 września 2012, 20:59

    powinni dać oznaczenia:
    A- prędkość AF i wielkość mało istotna
    C- prędkość AF mało istotna
    S- wielkość mało istotna

  20. Flash69
    Flash69 17 września 2012, 21:01

    @switch55 miałem 24-70 HSM i serwis nie potrafił poprawnie skalibrować szkła do 40D. Tysiące postów na forach również potwierdzają, że jednak jest problem z AF w Sigmach.

  21. switch55
    switch55 17 września 2012, 21:28

    @Flash69- ok zgodzę się, ale wymieniony przez Ciebie obiektyw jest starszy. 17-50 i 85 to nowsze konstrukcje i widocznie ten problem dopracowali. Wg mnie oczywiście, każdy może mieć inne doświadczenia;-) Ale w testach Optyczne widać to też wyraźnie. W każdym razi podejście Sigmy mi się bardzo podoba i seria A będzie stanowić realna alternatywę profesjonalnych systemówek. Na dzień dzisiejszy po tym co na razie pokazała Sigma biorę ich 35 w ciemno, bardzo ciekawi mnie tylko cena;-)

  22. Flash69
    Flash69 17 września 2012, 21:46

    Gwarantuje Ci, że 35mm 1.8 z szybkim i celnym AF w umiarkowanej cenie (ca 1300 zł) znalazł by 5 razy więcej nabywców niż relatywnie drogi obiektyw z ceną niewiele mniejszą niż "L" w Canonie i g Nikona. Jeśli cena na poziomie 85mm f1.4 okaże się prawdziwa...

  23. enforces
    enforces 17 września 2012, 22:05

    jak będą wyglądać oznaczenia? tu macie odp link

  24. Featinwe
    Featinwe 18 września 2012, 07:56

    Ja czegoś nie kumam... co te oznaczenia mają niby dać?... o_O zmianę stylistyki rozumiem, nawet popieram, bo to się wiąże z nowymi materiałami, mam andzieję również w srodku (plastikowe zębatki...). Ale nie kumam tych ozneczeń obiektywów. Czyli takim nowo wypuszczonym 35/1.4 nie można fotografować sportu, tylko sztukę tak? :D

  25. kris@79
    kris@79 18 września 2012, 09:14

    przeczytałem newsa i mam nieodparte wrażenie że to kolejna informacja na kształt "tanich" lustrzanek FF
    znaczy czekam na nowy cennik sigmy i nie liczę że będą obniżki :D

  26. Wizjerioner
    Wizjerioner 18 września 2012, 09:36

    Ciekawe, czy będą zmienne obudowy do szkieł? :-p

  27. cauchy
    cauchy 18 września 2012, 10:16

    miałem dziś koszmarny sen.. śniło mi się, że byłem w Alpach i tuż przed wyjściem na szlak na błękitnym niebie pojawiły się piękne smugi cirrusów, idealnie kontrastujące z wysokimi górami.. wziąłem do ręki swoja piąteczkę i sigmę 12-24 i aparat zaczął wariować - sam zaczął ustawiać ostrość na chybił trafił. Nie mogłem wykonać zdjęcia, a jak przełączyłem przełączniki z AF na MF, to migawka się zacięła i piąteczkę szlag trafił !! obudziłem się zlany potem... ech :)

  28. am1974
    am1974 19 września 2012, 12:25

    SIGMA Aizu, Japan
    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.