Stoisko Samyang Optics, czyli polski akcent na Photokinie
Podczas zwiedzania hal wystawienniczych na Photokinie natknęliśmy się na polski akcent. Było to stoisko przygotowane przez krakowską firmę Delta, która jest europejskim dystrybutorem obiektywów Samyang Optics. Spójrzmy więc, co mogliśmy na nim zobaczyć.
Powierzchnia stoiska z pewnością odbiegała od tego, co zaprezentowaliśmy w relacji ze zwiedzania stoiska firmy Panasonic, jednak trzeba mieć na uwadze, że portfolio produktów koreańskiej firmy nie jest tak bogate, a i możliwości finansowe naszego dystrybutora z pewnością odbiegają od budżetów, jakimi dysponują duże korporacje.
Mimo to na stoisku mogliśmy zobaczyć wszystkie obiektywy Samyang Optics, zarówno te przeznaczone do fotografii, jak i wideo DSLR, a także kilka ciekawostek. Pierwszą z nich z pewnością była seria złotych obiektywów, które powstały w 1983 roku z okazji wyprodukowania milionowego obiektywu w fabryce Samyang Optics.
Nasze zainteresowanie wzbudziło też najnowsze dziecko producenta, czyli Samyang 10 mm 1:2.8 ED AS UMC CS. Niestety był to tzw. mockup, który jedynie ilustruje wygląd zewnętrzny produktu i nie ma nic wspólnego z finalnym produktem. Nawet przednia soczewka była wykonana z czarnego szkła lub tworzywa sztucznego.
Następnie wzięliśmy do rąk kolejna nowość Samyanga, czyli obiektyw typu tilt-shift o oznaczeniu T-S 24 mm 1:3.5 ED AS UMC. Podobnie jak wspomniana wcześniej 10-tka znajdował się on w gablocie, co oznaczało, iż jest to egzemplarz przedprodukcyjny i nie możemy wykonać nim przykładowych zdjęć. Ograniczyliśmy się więc do sprawdzenia możliwości mechanicznych.
Obiektyw pozwala na nachylenie płaszczyzny ostrości o ±8.5 stopnia.
Możemy też dokonać równoległego przesunięcia osi optycznej o ±12 milimetrów.
Dodatkowo samo mocowanie obiektywu, jak i sekcje odpowiedzialne za realizację funkcji pochyłu i przesuwu, mogą zostać obrócone względem osi optycznej. W przypadku sekcji Tilt możliwy jest obrót w lewo o kąt 90 stopni (ze skokiem co 30 stopni), natomiast sekcję Shift, czyli mocowanie obiektywu, można obrócić w szerszym zakresie, bo o kąt 90 zarówno w lewą jak i w prawą stronę, także ze skokiem co 30 stopni.
Trzeba przyznać, że choć możliwości Tilt-Shift są spore, to od strony mechanicznej w obiektywie jest jeszcze sporo do zrobienia. Był to na szczęście wczesny egzemplarz przedprodukcyjny, zatem możemy być pewni, iż w finalnym produkcie mechanizmy będą pracować znacznie bardziej precyzyjnie i bez zbędnych oporów.
Obydwa obiektywy powinny trafić do sprzedaży w styczniu 2013 roku.
Obok stoiska Samyang Optics znaleźć można było kolejne stoisko firmy Delta, gdzie prezentowane były pozostałe produkty z jej oferty.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Na Photokinie jest jeszcze polska firma Foton. Produkują akcesoria kamerowania i co ciekawe produkują je w Polsce a nie importują z Azji.
szysiek - wiem, widzialem w katalogu, ale niestety z braku czasu nie udalo mi sie zwiedzic wszystkich miejsc.
Mock-up czyli po polsku makieta ;-)
A mnie się taki tilt-shift bardzo podoba. Z czego bardziej shift. Nawet nie jestem pewien czy "zła strona mechaniczna" byłaby jakimś większym problemem.
Raczej ustawiłbym shift tak gdzieś w połowie, może trzy/czwarte skali shiftu. Zakręcił obiektyw i nigdy tego nie przestawiał. Wtedy architektura przestałaby mi się tak stasznie "walić".
Ale, że jednak całkiem wyprostowane budynki wyglądają dla mnie jakoś tak nienaturalnie, to nie dążyłbym do końca skali.
Dla małych, niskich obiektów dla których takie ustawienie shiftu byłoby za duże: obiektyw tilt-shift w ogóle nie jest potrzebny. Więc nawet bym go z torby nie wyciągał. Przecież nie zrezygnuję z autofokusa.
Tak więc ostatecznie, tak jak występują aparaty z ustawioną raz na zawsze, na stałe, ogniskową tak mógłbym kupić obiektyw tilt-shift z na stałe ustawionym shiftem. Mógłby być za to tańszy.
blad w tekscie: "Był to na szczęscie wczesny egzemplarz przedprodukcyjny, zatem trzeba możemy być pewni, iż w finalnym produkcie mechanizmy będą pra..."
Jakieś info na temat ceny tego T&S?
O ! Matrix :)
Sky_walker - pytalem, ale na razie brak
Szkoda ze te obiektywy nie byly zrobione z bialego zlota albo ze srebra. Zwykle zloto to troche odpust.
dzięki :)
jak na mały budżet fajne stoisko
A tak w ogóle mozna mieć prośbę do Redaktorów?
Bo jakbyście dali radę "skołować" dla mnie kilka folderów to byłbym Waszym największym fanem:-)
Nikon D4, Fuji X-E1, Sony R1, Nikon D600
:-)
jak zmiana ustawień T-S wpływa na kadr ? nie ucina nic ?
Złote samyangi wyglądają dokładnie, jak stare szkła nikona. Subkontraktor?
@P_M_ - obawiam się, że wszystkie obiektywy wtedy tak wyglądały :)
@krzyskra0 - z Nikona foldery to Ci załatwię, chyba, że chcesz angielsko/niemieckojęzyczne, bo raczej takie są na photokinie.
krzyskra0 - nic ci juz nie skoluje, bo juz mnie nie ma na Photokinie
calkiem calkiem
@ghiio: "Szkoda ze te obiektywy nie byly zrobione z bialego zlota albo ze srebra. Zwykle zloto to troche odpust."
Jak jechać to po całości - chętnie bym zobaczył obudowę z irydu ;]
T-S można zrobić z każdego słoika. Trzeba tylko wiedzieć jak użyć młotka by nie zniszczyć szkieł
@ +tof: a użytkowałeś kiedyś szkło tego typu? bo mam wrażenie, że nie do końca rozumiesz technikę fotografowania takimi obiektywami. To, czy przerysujesz obiekt na zdjęciu, czy też nie, zależy od odległości od tego obiektu i ogniskowej TS'a którym dysponujesz, a nie od wartości przesuwu. Obiektyw Twojego pomysłu byłby skrajnie niepraktyczny, co by nie powiedzieć bezsensowny ;D
@handlowiecupc: no nie do końca z każdego, choć można nieco doprecyzować: Z każdego pełnoklatkowego słoika można zrobić TS do matrycy apsc ;)
@venturi: no cóż, muszę się szczerze przyznać nie fotografowałem architektury takim obiektywem. Był na moim body a zdjęcia były ulicy, trochę wnętrz. To było 24mm. Myślę, że trochę rozumiem zasadę tilt shift.
Oczywiście, że owdzorowanie zależy od ogniskowej. Stąd moje przekonanie, że 24 mm na pełną klatkę to trochę za mało. 17mm byłoby w sam raz tym bardziej, że do drugiego korpusu apsc także pasuje,a więc to trochę tak jakby się miało 2 obiektywy (17mm i 1.6x17mm).
Natomiast zauważyłem, że tam gdzie są wszystkie fajne budynki jest wszędzie ciasno. Czy to na ulicach NY, czy przy fontannach w Rzymie czy też nawet Pradze (katedra), wszędzie człowiek chciałby się odunąć, ąleza nim jest ściana. I szeroki kąt jest konieczny.
I dla tej małej odległości aby budynek nie zwężał mi się ku górze potrzebuję shift'u. I znowu mam wrażenie, że wszystko jest trochę podobnej wysokości, więc ten shift w tych wszystkich miejscach mógłby być właściwie ustawiony na tę samą wartość. Są wyjątki w postaci wysokościowców w US, ale takich budowli i tak się nie da do końca wyprostować. Trzeba ustawić się w polowie wysokości w budynku naprzeciwko, no ale wtedy nie potrzebny jest wcale tilt shift.
Tak więc chciałbym jakiś tani, prosty i jasny obiektyw shift a tilt mogą sobie podarować.
PS Chyba moje modlitwy zostały wysłuchane, bo właśnie pokazano coś takiego o czym marzę.
link
Tak więc OK tylko jeszcze coś takiego do Canona.
A mnie ciekawi, kto jest autorem zdjęcia na drugiej stronie katalogu produktów Samyanga? :D
F16 z polskimi znakami taktycznymi w hangarze?
P.S. Wcześniej umieściłem omyłkowo post pod innym artykułem, za co bardzo przepraszam. :)
krzyskra0, ja Ci mogę skołować do Sony R1. Mam gdzieś w tapczanie. Reklamówkę też ;-)