Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowa seria lamp studyjnych Fomex Cricket

Nowa seria lamp studyjnych Fomex Cricket
22 października
2012 17:39

Firma Q Media, wyłączny dystrybutor marek Quantuum i Fomex w Polsce, poinformowała o poszerzeniu swojej oferty o nową serię lamp studyjnych Fomex Cricket. Nowa linia lamp obejmuje trzy modele różniące się energią błysku: 200 Ws, 300 Ws oraz 400 Ws.

Informacja prasowa

FOMEX CRICKET
200 / 300 / 400

Nowa seria lamp studyjnych Fomex Cricket

Kraków, 22 października 2012 r. Firma Q Media – wyłączny dystrybutor marek Quantuum i Fomex w Polsce, ma przyjemność poinformować o poszerzeniu swojej oferty o nową serię lamp studyjnych Fomex Cricket.

Fomex Cricket jest serią lekkich i kompaktowych lamp studyjnych wyróżniających się nowoczesnym wzornictwem, łatwą obsługą oraz wysokiej jakości podzespołami wykorzystanymi do ich produkcji. Dzięki relatywnie niskiej wadze, niewielkim gabarytom oraz energii błysku nawet 400 Ws, lampy te są w stanie sprostać wymaganiom zarówno początkujących jak i zawodowych fotografów, którzy szybko docenią ich walory użytkowe oraz wysoką niezawodność.

Nowa seria lamp studyjnych Fomex Cricket

Linia lamp Cricket obejmuje trzy modele różniące się wydajnością: 200 Ws, 300 Ws oraz 400 Ws. Każda lampa oprócz łatwo wymienialnego palnika, wyposażona jest także w mleczną kryptonową żarówkę o mocy 60W, która emituje miękkie światło modelujące o temperaturze barwowej ~2700K. Intuicyjny system sterowania najważniejszymi parametrami lampy oparty został na dwóch potencjometrach umieszczonych w górnej części obudowy, dzięki którym możliwa jest płynna i niezależna zmiana natężenia światła modelującego lub energii błysku. Pozostałe funkcje lampy obsługiwane są za pośrednictwem pięciu przycisków odpowiedzialnych za: błysk testowy, sygnalizację akustyczną gotowości, włączanie i wyłączanie fotoceli, włączanie i wyłączanie światła modelującego po wyzwoleniu błysku oraz włączanie i wyłączanie lampy. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że przyciski funkcyjne zostały podświetlone, co znacząco ułatwia operowanie lampą w ciemności i pełni równocześnie funkcję estetyczną.

Nowa seria lamp studyjnych Fomex Cricket

W celu zachowania kompaktowych wymiarów obudowy, lampy serii Fomex Cricket posiadają specjalnie zaprojektowane – zmniejszone względem serii HD – bagnetowe mocowanie akcesoriów modelujących światło. Lista kompatybilnych modyfikatorów obejmuje m.in.: trzy rodzaje czasz o średnicach 13 cm, 16 cm i 18 cm, plastry miodu o kilku gęstościach, wrota z filtrami kolorowymi, spot z funkcją zoom a także szeroką gamę softboxów prostokątnych i oktagonalnych.

Nowa seria lamp studyjnych Fomex Cricket

Zawartość zestawu:

  • lampa Fomex Cricket,
  • kryptonowa żarówka modelująca 60W/220V/E27,
  • plastikowa osłona palnika,
  • przewód synchronizacyjny 5m typ PC->Jack 6.35mm,
  • przewód zasilający 1.5m,
  • instrukcja obsługi.

Nowa seria lamp studyjnych Fomex Cricket

Dane techniczne:

Parametr Model
Cricket 200
Cricket 300
Cricket 400
Energia błysku
200 Ws
300 Ws
400 Ws
Kontrola błysku
płynna, 6 przysłon F4.0 – F32
płynna, 6 przysłon F4.5 – F32.5
płynna, 6 przysłon F5.6 – F45
Światło modelujące
halogen kryptonowy 60W/220V/E27
halogen kryptonowy 60W/220V/E27
halogen kryptonowy 60W/220V/E27
Kontrola światła modelującego
płynna niezależna
płynna niezależna
płynna niezależna
Temperatura barwowa błysku
5500K (±150K)
5500K (±150K)
5500K (±150K)
Temperatura barwowa halogenu
2700K
2700K
2700K
Czas ładowania
0,2–1,0 s
0,3–1,4 s
0,4–1,8 s
Chłodzenie
wbudowany wentylator
wbudowany wentylator
wbudowany wentylator
Sygnalizacja przegrzania
akustyczna + dioda LED
akustyczna + dioda LED
akustyczna + dioda LED
Wyzwalanie błysku
fotocela, przewód synchro 6.35 mm
fotocela, przewód synchro 6.35 mm
fotocela, przewód synchro 6.35mm
Napięcie zasilające
220–240V/50Hz 110V/60Hz
220–240V/50Hz 110V/60Hz
220–240V/50Hz 110V/60Hz
Wymiary [sz/wys/gł]
260×120×80mm (z czaszą 13 cm)
260×120×80mm (z czaszą 13 cm)
260×120×80mm (z czaszą 13 cm)
Waga
1,4 kg
1,5 kg
1,6 kg

Gwarancja:
Wszystkie produkty marki Fomex objęte są 36-miesięczną gwarancją producenta.

Ceny detaliczne lamp:
Cricket 200 – 1149,00 zł z VAT
Cricket 300 – 1299,00 zł z VAT
Cricket 400 – 1399,00 zł z VAT


Komentarze czytelników (15)
  1. Matt
    Matt 22 października 2012, 17:48

    Hmm.. poza egzotycznym mocowaniem akcesoriów to średnio przemyślane wydaje mi się umiejscowienie sterowania mocą na górze lampy... nie każdy ma wzrost koszykarza.

  2. jacq
    jacq 22 października 2012, 18:48

    I nic o czasach błysku....

  3. cube
    cube 22 października 2012, 20:07

    ej lampowcy., może ktoś polecić jakiś porządny softbox? W sensie, żeby się nie rozleciał po pół roku jak ten tani co miałem do tej pory...

  4. jaad75
    jaad75 22 października 2012, 23:48

    @cube, kup sobie coś Chimery...;)

  5. Jacek_Z
    Jacek_Z 23 października 2012, 01:25

    Inne mocowanie, piloty 60W i cena ponad 1 tys.? Jakie one mają atuty w stosunku np do Quantuum R, silniejszych i tańszych o kilkaset zł ? Nawet Dual Power są tańsze.

  6. baron13
    baron13 23 października 2012, 09:21

    @cube: nusiałbyś podać jakies bliższe informacje, co to byłocoś z tym robił i co się stało. Być może tylko wedle moich standardów (zszywam dziurawe skarpety) softbox racze nie daje się rozwalić. Oczywiście nie należy tego w kółko składać i rozkładać. To nie namiot. Moje wypadki z takim sprzętem to np rozwalone szwy w parasolkach. Ale Chińczyki z urodzenia krzywo zszyli. Największy problem z tym (studyjnym) sprzętem, to że duże i niewygodne i nosić się nie daje. Zamiast kupować u Chimery, stawiam lampę za ornamentową szybą w drzwiach. Póki szyby nie wybiją, jest softbox :-)

  7. komor
    komor 23 października 2012, 09:34

    baron13, jak rozumiem drzwi ornamentowe są mniejsze i bardziej wygodne niż sprzęt studyjny i dają się nosić. :)

  8. cube
    cube 23 października 2012, 09:53

    @jaad75, ok Chimera powiadasz, nie znałem, ale obadam temat.

    @baron13: w obecnych warunkach muszę składać i rozkładać, niestety tania chińszczyzna nie wytrzymuje za długo. Szyba... można odbić od ściany, też miękko wychodzi, ale nudno, za każdym razem to samo...

  9. jaad75
    jaad75 23 października 2012, 12:15

    @baron13 - gość wyraźnie pyta o porządne softboksy, a Ty jak zwykle wyskakujesz ze swoimi pierdołami... Aż dziw, że nie zalinkowałeś kolejnych zdjęć z żarówką błyskową w ścianę...:P Poza tym, jeśli porównujesz światło zza ornamentowej szyby, do tego z softboksa, to gratuluję znajomości tematu...

  10. fotofan
    fotofan 23 października 2012, 16:30

    Żart te lampy, przy cenie 2 sztuk można mieć w pełni wyposażony zestaw elinchroma nie gorszy pod względem mocy, lepszy pod każdym względem, również gabarytów i wagi. Do tego dziwne mocowanie.

  11. baron13
    baron13 23 października 2012, 21:29

    @jaad75: bawi mnie to magiczne podejście do sprzętu w fotografii. Kiedyś miałem udzielić porad dla młodych pisarzy. Dla jaj zagłębiłem się w temat niuansów użycia edytora vi w opozycji do emacsa. Bo rozumiesz pan, Prawdziwy Pisarz w Wordzie nie będzie pisał. No to mniej więcej tak ;-)

  12. jaad75
    jaad75 23 października 2012, 22:26

    baron13 - żadnej magii tu nie ma, to Ty masz niezdrowe podejście. Gość pyta o dobry plecak w góry, bo poprzedni nie wytrzymał trudów wspinaczki, a Ty mówisz, że doskonale sprawdza się prześcieradło związane w supeł (wprawdzie nie należy go zbyt często rozwiązywać, bo może się podrzeć,, ale jest lekkie i tanie, a do tego każdy ma je w domu), a w chodzeniu po górach i tak najważniejsze są widoki.

  13. cube
    cube 23 października 2012, 23:35

    @jaad75: te chimery fajnie się prezentują, ale jest problem z ich dostępnością w europie. znasz może jeszcze jakieś dobre firmy które produkują na nasz rynek?

  14. baron13
    baron13 24 października 2012, 09:54

    @cube: Na mojego czuja to jeśli musisz składać, większą rolę od producenta może odrywać konstrukcja. Wydaje mi się, że dość dobrze trzymają się softboksy na elastycznych taśmach takich jakie są w blendach. Mam takiego firmy phottix. Ma wadę taką, że niepewnie siedzi na lampie. Chimera to trochę mniej szpanerska Leica. Tam mi się zdaje. Dlatego Jaad75 zakończył swego posta uśmieszkiem.
    @jaad75: Jeśli chodzi o interesujące fotografa parametry światła to mamy proporcje pomiędzy światłami rozmiar kątowy oglądany z fotografowanego planu oraz kątowy rozkład natężenia powierzchni źródła światła. Osobną sprawą jest widmo światła które czasami można opisać temperaturą barwową.
    Proporcje właściwie decydują o tym jak wygląda zdjęcie. Rozmiar kątowy odpowiada za to jak ostre są cienie, za ich "głębokość" odpowiada proporcja między światłami. Ostatni parametr, rozkład kątowy powierzchni świecącej można zastąpić szerokością i rozbieżnością wiązki. Robimy tak: umieszczamy źródło światła w pewnej odległości i przesłonę z dziurą . Przesłona blisko źródła wiązka jest rozbieżna, przesłona daleko, wiązka staje się bardziej równoległa.
    Sprzęt oświetleniowy do pewnego stopnia ułatwia manewrowanie tymi parametrami. ale, gdy wiesz o co chodzi, możesz się posłużyć plamą światła na ścianie. Softboksy służą głównie do otrzymywania oświetlenia o równym natężeniu na oświetlanej płaszczyźnie. To się dobrze nadaje do fotografii produktowej. Kwestia gustu ale Rembrandt posługiwał się nierównymi plamami. Do tego współczesny sprzęt oświetleniowy się moim zdaniem nie nadaje, raczej przeszkadza.
    Dlatego się indyczę, że ludzie robią tak, że uważają, że jak się zastosuje softbox to się dostanie artystyczne światło. Nie wychodzą od tego jakie światło by chcieli mieć, tylko, że kupią, założą i się cudownie stanie. Mieliśmy ostatnio tu zaproszenie na kurs pstrykania z lampami. Można było sobie popatrzeć, jakie są skutki. Helmut Newton używał żarówki 200 watów. Można sobie poczytać, co proponuje Dederko i zobaczyć fotografie z tego okresu. Lampy były samoróbami, foty są wzorcowe.

  15. marcin wuu
    marcin wuu 24 października 2012, 18:46

    Softboksy są nudne :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.