Konferencja prasowa Fujifilm - 29 października 2012 r.
Dzisiaj wczesnym popołudniem uczestniczyliśmy w konferencji prasowej zorganizowanej w Warszawie przez firmę Fujifilm, a dotyczącej między innymi dwóch nowych aparatów: X-E1 oraz XF1. Dowiedzieliśmy się również o ciekawym projekcie, z którym firma wystartuje już wkrótce. Zapraszamy do krótkiej relacji.
Konferencja rozpoczęła się od wystąpienia gościa specjalnego. Był nim fotograf Tomasz Lazar, laureat tegorocznej nagrody World Press Photo, który miał już okazję robić zdjęcia aparatem Fujifilm X-E1 w Wenecji oraz czeskiej Pradze. Opowiedział on między innymi o swoich doświadczeniach związanych z fotografowaniem nowym bezlusterkowcem Fujifilm. Zaprezentował także zdjęcia zrobione przez siebie w ramach projektu związanego z kulturą piwa w Pradze. Podkreślał między innymi dobrą pracę aparatu na wysokich czułościach, bowiem większość zdjęć wykonywał w słabo oświetlonych typowych czeskich piwiarniach, bez użycia lampy błyskowej.
Chwalił również pracę autofokusu, zwracając uwagę na to, że został on poprawiony w stosunku do X-Pro1. Pozytywnie odniósł się do balansu bieli, podkreślając, że X-E1 bardzo dobrze radził sobie z naturalnym oddaniem kolorystyki nawet przy świetle mieszanym. Poza samym aparatem, pochwalił także obiektywy Fujinon, a w szczególności model XF 35 mm f/1.4 R. Zdjęcia wykonane przez Tomasza Lazara były prezentowane za pomocą rzutnika, a dodatkowo mogliśmy je obejrzeć w formie odbitek wydrukowanych w rozmiarze A2 na papierze typu Pearl. Nasze wrażenia odnośnie ich jakości są jak najbardziej pozytywne.
Tomasz Lazar zwrócił również uwagę na to, że w fotografii reportażowej niejednokrotnie istotną cechą jest niewielki rozmiar aparatu i że w tym przypadku X-E1 bardzo dobrze się sprawdził. Niewielki aparat nie zwraca tak dużej uwagi, jak typowa lustrzanka, a osoba go używająca sprawia raczej wrażenie przypadkowego turysty, aniżeli profesjonalnego fotografa. Dzięki temu łatwiej nawiązać bliższe relacje z fotografowanymi osobami i wykonać ciekawsze ujęcia.
Tomasz Lazar odniósł się także do zapoczątkowanego przez siebie projektu, który będzie kontynuowany we współpracy z firmą Fujifilm. Jest to europejski projekt fotograficzny, a jego tytuł brzmi „Warzone z pasją”. Dotyczy on m.in. kultury picia piwa, procesu jego ważenia, a także miejsc oraz ludzi związanych z piwem i kierowany jest do wszystkich miłośników fotografii. Poprzez specjalny formularz na stronie Fujifilm można będzie wysłać swoje zdjęcie, którego temat jest związany z piwem. Projekt rusza 10 listopada, a jego zwieńczeniem będzie wydanie książki. Poza dziesięcioma zdjęciami wykonanymi w Pradze przez Tomasza Lazara, znajdą się w niej również najlepsze fotografie wybrane spośród tych wysłanych w ramach projektu.
Na konferencji mogliśmy również posłuchać wystąpienia Krzysztofa Powolnego, dyrektora regionalnego Fujifilm, który opowiedział o aparacie kompaktowym XF1. Opisał on najważniejsze rozwiązania w nim zastosowane, między innymi obiektyw o czterokrotnym zoomie optycznym regulowanym ręcznie, matrycę EXR o wielkości 2/3 cala, ulepszony procesor, zwiększający szybkość działania aparatu oraz innowacje w zakresie sterowania aparatem. Zwrócił także uwagę na jego niewielkie rozmiary oraz charakterystyczny i stylowy design.
W ramach promocji aparatu Fujifilm XF1, firma planuje przeprowadzenie ciekawej kampanii, o szczegółach której opowiedziała Joanna Czechowska, przedstawicielka polskiego oddziału Fujifilm. Przewodni slogan kampanii, która wystartuje 5 listopada brzmi „Zostań modelką, fotografem, stylistką Fujifilm i leć do Włoch na sesję zdjęciową z aparatem Fujifilm XF1”. Jej celem będzie poszukiwanie właśnie fotografów, modeli lub modelek, stylistów lub stylistek, a następnie wyłonienie najlepszej trójki, która w towarzystwie wizażysty i pod okiem doświadczonego fotografa wyjedzie do Włoch na sesję zdjęciową.
W ramach konferencji mieliśmy także okazję przyjrzeć się bliżej aparatom Fujifilm X-E1 oraz XF1 i poznać ich możliwości w praktyce. Polskiemu oddziałowi firmy Fujifilm serdecznie dziękujemy za zaproszenie na konferencję.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
OK, bardzo fajne pomysły Fuji, z tym tylko, że tytuł projektu nie brzmi "Ważone z pasją" i nie dotyczy (...), procesu "ważenia" piwa, lecz jest to projekt pod nazwą "waRZone z pasją" i dotyczy "waRZenia" piwa (patrz slajd na zdjęciu 4). W piwie nie ma co ważyć, natomiast nie da sie wyprodukować piwa bez procesu waRZenia, czyli "po naszemu" w uproszczeniu - gotowania. Słowo "warzyć" pochodzi od "war", "warnik", co ma związek z wrzątkiem a nie od "wagi". Poza tym wszystko jest OK.
Pozdro
;-)
Dziękuję za zwrócenie uwagi. Już poprawione.
To chyba pierwszy raz, że po przeczytaniu komentarzy wyjdę stąd mądrzejszy niż głupszy.
:P
X-E1 ...jak zjadą z ceną ...
Poprawione, ale nie wszystko. W nastepnym zdaniu też trzeba poprawić
;-)
może chodziło o wożenie piwa (do hurtowni na przykład)
albo o ważenie przed i po uzdatnieniu chemią
zostają jeszcze w(r)ażenia... po degustacji
a tak na serio: ładna ta przedstawicielka Fuji
Podpisuję się pod ostatnim zdaniem. Po co właściwie zatrudniają jeszcze modelki ;)?
(...)Tomasz Lazar, laureat tegorocznej nagrody World Press Photo(...) - to tak jakby zamiast Lazar napisać Łazarz...
Czy to jest to samo?
Chyba nie, bo pan Tomasz Lazar zajął 2 miejsce w jednej z wielu kategorii WPP, więc użycie słowa "laureat" jest co najmniej trochę naciągane...
Może warto się trochę douczyć i zapoznać się z definicją słowa "laureat"? Równie dobrze oznacza ono "zdobywca jakiejś nagrody", w tym z pewnością II- i III-nagrody. Uuuuu, ale faux pas - Nawet Google w odpowiedzi na wyszukanie "laureat drugiego miejsca" zwraca coś ponad 30 tys. wyników.
tym bardziej, że Tomka zdjęcie jest lepsze od laureata 1go miejsca. szkoda że nie kolorowe.
ważenie nadal pozostało i nawet mnie, półanalfabetę kłuje w oczy.
Pomysł Fuji na kampanię promocyjną bardzo fajny.