Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
13 stycznia
2013 13:22

Za nami targi CES. Choć producenci prześcigali się w prezentacji nowych produktów, to jednak poznaliśmy głównie aparaty kompaktowe, bowiem wiele firm swoje najlepsze premiery pozostawiło na nadchodzące targi CP+. Przyjrzyjmy się zatem ostatnim plotkom, z których być może dowiemy się, jakie produkty pojawią się w najbliższych tygodniach. Posłuchajcie…

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Premiery już we wtorek

Podobno już w najbliższy wtorek mają odbyć się kolejne premiery produktów firmy Canon. Mówi się, że producent zaprezentuje lustrzankę Canon EOS 70D, a także nowy obiektyw.

Kiedy EF 200–400 mm f/4L IS 1.4x

Wciąż nie wiadomo kiedy w końcu trafi do sklepów obiektyw Canon EF 200–400 mm f/4L IS 1.4x. Ostatnie doniesienia wskazują jednak, iż produkcja tego modelu rozpocznie się dopiero w drugim kwartale tego roku, co może oznaczać, iż produkt pojawi się w sprzedaży późną wiosną, lub nawet na początku lata. Jego cena ma wynosić około 13 000 USD.

Carl Zeiss

Nowe obiektywy dla Sony E

Na zeszłorocznej Photokinie firma Carl Zeiss poinformowała, iż planuje poszerzyć swoją ofertę o obiektywy 12 mm f/2.8, 32 mm f/1.8 oraz 50 mm f/1.8 wyposażone w bagnet Sony E. Mówi się, że choć pierwotnie miały być one zaprojektowane do współpracy z matrycą APS-C, to producent zmienił jednak założenia i obiektywy będą kryć pełną klatkę. Może to potwierdzać plotki mówiące o zamiarach wprowadzenia przez Sony bezlusterkowca NEX z matrycą pełnoklatkową.

Nikon

Nowe bezlusterkowce bez filtra AA

W sieci pojawiły się nieoficjalne informacje, mówiące, że w najnowszych bezlusterkowcach firmy Nikon zrezygnowano z zastosowania filtra AA. Podobno doświadczenie zdobyte przy opracowywaniu lustrzanki D800E pozwoliło zrezygnować z filtra dolnoprzepustowego także w modelach Nikon 1 S1 i Nikon 1 J3.

Coś dla miłośników patentów

Wśród wniosków patentowych złożonych przez firmę Nikon znaleźć można dokument opisujący obiektyw Nikkor 16–35 mm f/2.8 VR. W torze optycznym nowego modelu ma znaleźć się 5 powierzchni asferycznych, a także 3 soczewki wykonane ze szkła ED.

Olympus

Coś dla miłośników patentów

Firma Olympus złożyła dość ciekawy wniosek patentowy. Opisano w nim nową koncepcję wizjera elektronicznego do aparatu kompaktowego. Według założeń wizjer będzie w formie okularów przypominających Google Glass. Dzięki temu aparaty będą mogły być mniejsze, bowiem nie trzeba będzie przeznaczać w nich miejsca zarówno dla wizjera, jak i ekranu LCD. Po zbliżeniu aparatu do oka, wizjer w okularach będzie się automatycznie uaktywniał i pozwalał na kadrowanie.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Olympus M.Zuiko Digital 75–300 mm II f/4.8–6.7 ED

Po zakończeniu produkcji Olympusa M.Zuiko Digital 75–300 mm f/4.8–6.7 ED od razu pojawiły się głosy, że niebawem producent zaprezentuje nową, poprawioną wersję tego obiektywu. Na razie brak jest szczegółowych informacji precyzujących, na czym te poprawki miałyby polegać.

Obiektywy dla Sony NEX

W sieci znaleźć można dość nieprawdopodobne plotki mówiące o tym, że firma Sony zwróciła się do Olympusa z prośbą o zaprojektowanie obiektywów dla pełnoklatkowych aparatów Sony NEX. Choć informacja ta wydaje się dość dziwna, to biorąc pod uwagę ogłoszoną nie tak dawno współpracę pomiędzy obiema firmami, niekoniecznie musi być ona wyssana z palca.

Samyang

Samyang 50 mm f/1.4

Plotki głoszą, że koreański producent pracuje nad nowym obiektywem. Jeżeli informacje te się potwierdzą, to niebawem oferta firmy Samyang niedługo poszerzy się o model 50 mm f/1.4.

Sony

Jakie obiektywy w tym roku?

Podobno w tym roku ma odbyć się premiera 5 lub 6 nowych obiektywów Sony E. Ostatnie doniesienia wskazują, że wśród nowych modeli znajdzie się stałka 85 mm f/1.8, która będzie dostępna jedynie w kolorze czarnym.


Komentarze czytelników (43)
  1. ncc23marek
    ncc23marek 13 stycznia 2013, 13:33

    Canon 70 D
    niech firma Canon pamięta by dać fajną cenę dla POLSKI
    ;)

  2. mcgyver
    mcgyver 13 stycznia 2013, 13:37

    Wygląda na to, że Pentax planuje odświeżenie swoich nieco już archicznych lampek. Szykuje się nowa AF 360 FGZ II, co ciekawe z palnikiem odchylanym w obie strony. Ciekawe co będzie zmienione w AF 540?

  3. paul123
    paul123 13 stycznia 2013, 13:47

    Sony: jak tak dalej pojdzie, to w systemie nex nie bedzie potrzebny adapter do podpinania obiektywow systemu alpha, tylko w systemie alpha bedzie potrzebny adapter by podpinac szkla z systemu nex.

  4. dr_robo
    dr_robo 13 stycznia 2013, 13:49

    a nikon nowe bezlusterkowce :( , szkoda, że nie pomyślał o jasnych szkłach do "starych" bezlusterkowców,
    bo to co pokazał ostatnio to lipa straszna :(

  5. FuzBal
    FuzBal 13 stycznia 2013, 14:10

    no to czekamy do wtorku ;]

  6. kimek27
    kimek27 13 stycznia 2013, 14:23

    A o zapowiadanym firmware do OM-D nie słychać nic :(

  7. this
    this 13 stycznia 2013, 14:28

    Samyang 50/1.4 może zrezygnować z zwykłej wersji i od razu zacząć produkować wersję filmową. Firmowe szkła 50/1.4 kosztują ok 1300zł, są małe i mają AF. W tej kategorii samyang raczej nic nie zwojuje. Lepiej by zrobili wypuszczając rybie oko na pełną klatkę, albo T/S makro 60-100mm.

  8. Szabla
    Szabla 13 stycznia 2013, 14:37

    Tak, Olympus ma doświadczenie w produkcji obiektywów pełnoklatkowych, o ile projektanci nie poszli już na emeryturę ;)

  9. Xan
    Xan 13 stycznia 2013, 15:03

    Toż to oni half frame od czasów filmu forsowali, watpie żeby im się ostali żywi projektanci obiektywów FF.

  10. Bilbo
    Bilbo 13 stycznia 2013, 15:10

    już widzę oczami wyobraźni jak ludzie chodzą w binookularze (?) na jednym oku i jak to wejdzie do powszechnego użytku każdej z firm która ten patent olympusa wykupi ... :D
    Normalnie terminatorzy ! :D

  11. 13 stycznia 2013, 15:13

    @paul123 adapter nex -> alpha może być dość trudny do wykonania...

  12. 13 stycznia 2013, 15:32

    A co z tilt-shiftem Samyanaga?
    Pokazali na targach i do dzisiaj cisza.

  13. 13 stycznia 2013, 15:36

    @ this

    Dokładnie. Ta 50-tka Samyanga musiałby kosztować z 500 zł a i tak sens zakupu tego szkła byłby niewielki.

  14. Matt
    Matt 13 stycznia 2013, 15:44

    Pewnie zrobią to bardziej ze względów "ideologicznych", żeby mieć możliwie pełne portfolio produktowe. Podobno 50tki to niezbyt skomplikowane konstrukcje. Zapewne też uczynią wszystko co możliwe, aby wygodnie się z pomocą tych obiektywów filmowało - czyli co najmniej płynna przysłona..

  15. archangelgabrys
    archangelgabrys 13 stycznia 2013, 16:06

    Mogłoby być ciekawie, gdyby Sony z Olkiem podjęli taką współpracę, także dla bagnetu A. Świetna optyka Zuiko w połączeniu z A900 lub czymś nowszym... ehh, rozmarzyłem się :)

  16. smatusiak
    smatusiak 13 stycznia 2013, 16:08

    A gdzie obiecane 10/2.8 Samyanga? Zamiast tego wątpliwa propozycja 50/1.4 - chyba, że będzie ostra w całym zakresie i tania, jak TAKUMARY m42.

  17. smatusiak
    smatusiak 13 stycznia 2013, 16:11

    "Nowe bezlusterkowce bez filtra AA" - kitowy obiektyw przejmie tą funkcję:).

  18. cedrys
    cedrys 13 stycznia 2013, 16:15

    Liczę na to, że i Canon usunie filtr AA w swoich lustrzankach FF z większą liczbą MPx (3D ?). To potania konstrukcję i nie wymaga kupowania licencji.

  19. focjusz
    focjusz 13 stycznia 2013, 16:17

    Bezlusterkowce góra a Canon odkrywczo daje 70D - to zapewne będzie epokowe dzieło przed jeszcze bardziej epokowym 7D mkII. ( Zwłaszcza epicka będzie pewnie cena ~4tyś to zostaje na 7D jeszcze jakieś 300% luzu bo D600 już bardzo niedaleko)

    Z plotek najbardzoej mi podoba się ta na którą nikt nie zwrócił uwagi - czyli okólarowy wizjer Olka. To jest przyszłośc kompaktów a potem i wszystkiego.

  20. cube
    cube 13 stycznia 2013, 16:23

    taaa, po co okular? ja proponuję implant do mózgu, sprzężony z aparatem, telefonem i facebookiem... ;-)))

  21. p0m
    p0m 13 stycznia 2013, 16:23

    ciamciang niech się zajmie lepiej 10 2.8, bo mają opóźnienia.
    co 50mm... byłoby super, gdyby miała światło 1, bądź 1.2, bo 1.4 za bardzo nie wiem, kto kupi... musiałaby chyba z 300zł kosztować.

  22. Swircek
    Swircek 13 stycznia 2013, 16:32

    Jeżeli Samyang 1.4 50mm były ostry jak żyleta i w cenie jak wspomniany Takumar to ja go kupię :)

  23. paul80
    paul80 13 stycznia 2013, 16:33

    No to czekam z niecierpliwością na Canona 70D, mam nadzieję że będzie dużo lepiej niż w poprzednikach, ale mam obawy co do ceny, będzie drożej niż 60D.

  24. 13 stycznia 2013, 17:01

    "Liczę na to, że i Canon usunie filtr AA w swoich lustrzankach FF (...) To potania konstrukcję"
    Jak potania widać najlepiej na przykładzie Nikona D800e... :)

  25. Xan
    Xan 13 stycznia 2013, 17:01

    Dla filmowców taki ciamciang z płynna przesłona i zębatkami za 300-500zł to było by coś fajnego.

  26. cedrys
    cedrys 13 stycznia 2013, 17:15

    sobi3,
    Dobrze napisałem. Gdyby Nikon tak nie zrobił, to wersja standardowa by nie szła, nie sądzisz?

  27. 13 stycznia 2013, 17:24

    Myślę, że rzeczywiste koszty produkcji a strategia cenowa to dwie różne rzeczy. Mniej kosztowne nie musi być tańsze. Zreszta nie wiemy czy usuniecie filtra AA nie generuje kosztów gdzieś indziej, bo taki model trzeba dodatkowo przetestować, udokumentować, certyfikować, może dodatkowo zainwestować w firmware aby usuwać more programowo itp

  28. goornik
    goornik 13 stycznia 2013, 18:40

    Nuuuudy dziś..... :(
    Nie wierzę w pełnoklatkowego Zeissa 12/2.8. A jeśli Cosina go zbuduje - będzie ogrooooony, baaaardzo drogi i....zupełnie nie pasujący do jakiegokolwiek bezlusterkowca.
    A ten paten Olympusa jakiś makabryczny jest.....Niedługo posuną się do tego, by wydłubać oko i wpakować tam gałkę oczną CMOS z jasną stałką, a pod pachę wszczpią gniazdo USB lub gniazdo kart SD..... Niefajne to....

  29. V07TEK
    V07TEK 13 stycznia 2013, 18:58

    cube

    Po co implant w mózgu sprzężony w czymkolwiek.
    Lepiej implant sprzężony z okiem - pomyślisz o zdjęciu i gotowe :D

  30. Soniak10
    Soniak10 13 stycznia 2013, 19:17

    "Może to potwierdzać plotki mówiące o zamiarach wprowadzenia przez Sony bezlusterkowca NEX z matrycą pełnoklatkową"
    Czyli "żegnaj SLT"? Ostateczne odejście od lustrzanek przez Sony?

  31. 13 stycznia 2013, 21:17

    SLT odejdą, ale zapewne dopiero wtedy gdy Sony opanuje w pełni sprawny AF bez dodatkowych czujników.

    Ciekawe kiedy zobaczymy jakąś mniejszą lampę z nową stopką od Sony.

  32. Kmyk
    Kmyk 13 stycznia 2013, 22:11

    Z tego co pamiętam to w D800e nie został usunięty filtr dolnoprzepustowy tylko dodany drugi filtr niwelujący działanie tego pierwszego.

  33. Szabla
    Szabla 13 stycznia 2013, 22:27

    Filtr AAA? ;)

  34. szuman
    szuman 13 stycznia 2013, 22:33

    @Szabla:

    AAAAA sprzedam Opla ;)

    Jeśli potwierdzi się plotka o prośbie Sony do Olka o szkła dla bezlusterkowego FF, to może być ciekawie. Ciekawie w tym sensie, że nie wiadomo, jak Zuiko poradzi sobie z cyfrową pełną klatką.

    Wizjer w okularze? Tylko gadżet. Być może polecą na to amatorzy, ale dla mnie liczą się duże i dobre aparaty, doskonałe pod względem ergonomii.

  35. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 13 stycznia 2013, 23:07

    @Bilbo, Project Glass, Fortaleza, i coś od Appla i aplikacja od Olympusa. Sony, Nikon, Canon będą musiały płacić Olympusowi za możliwość uruchomienia aplikacji na SmartGlassach.

  36. PowerShot A720
    PowerShot A720 14 stycznia 2013, 07:53

    A kiedy godny następca PowerShotów A6x0 i A7x0? Max. 10mpix, 1/1.8", zoom 25-150mm (no ostatecznie 25-200mm), F2.8- F4.1, odchylany LCD (niekoniecznie), tryby M, Av, Tv na pokrętle, zasilanie paluszkami AA ...

  37. Szabla
    Szabla 14 stycznia 2013, 13:26

    @szuman: może chodziło o pełnoklatkowe szkła do endoskopów? ;)
    Może to być zła wiadomość dla przyszłych pacjentów. :)))))

  38. 1507
    1507 14 stycznia 2013, 15:11

    canon mnie rozbawia coraz bardziej, njlepej niech zaczną produkowac aparaty dla Biedronki :)

  39. cube
    cube 14 stycznia 2013, 19:18

    nie jeden byłby udelektowany mogąc nabyć 5dmk3 w biedronce.1507 pewnie pierwszy by się pchał w kolejkę... ;-)))

  40. dziunek94
    dziunek94 14 stycznia 2013, 20:39

    On już założył komitet kolejkowy jak za czasów PRL-u...po margarynę.

  41. lemarais
    lemarais 15 stycznia 2013, 17:32

    C40mpx, kompakt C i N APS-C oraz wyniki Leici za 2012 w stos. do 2011. Ale najbardziej FF Pentaxa jeśli się wreszcie zdecydują.

  42. 1507
    1507 16 stycznia 2013, 08:51

    dziunek94 i cube poczuliście się dotknięci?

  43. Sky_walker
    Sky_walker 16 stycznia 2013, 10:52

    "Ciekawe kiedy zobaczymy jakąś mniejszą lampę z nową stopką od Sony. " - przecież już jest GN60. Co, za 100tką się tęskni?! hehehe

    "Czyli "żegnaj SLT"? Ostateczne odejście od lustrzanek przez Sony? " - A co, Pełnoklatkowy RX1 sprawił, że Sony odeszło od NEXów? Nie? To co ma piernik do wiatraka? Przecież NEX i SLT to dwa różne systemy z różnymi bagnetami.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.