Optyczne.pl

Partnerzy


proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.




Artykuły

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM i 12-24 mm f/4 G - pierwsze wrażenia

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM i 12-24 mm f/4 G - pierwsze wrażenia
27 maja 2017
Marcin Czajkowski Komentarze: 75

1. Wstęp

Od premiery modelu A7 w 2013 roku Sony nie zwalnia tempa, prezentując kolejne modele korpusów i obiektywów z mocowaniem FE. Dwa tygodnie temu rodzina „szkieł” przeznaczonych do pełnoklatkowego systemu FE powiększyła się o dwa produkty – szerokokątne 12–24 mm f/4 G oraz 16–35 mm f/2.8 G Master. Dzięki zaproszeniu firmy Sony mieliśmy okazję przetestować oba urządzenia w malowniczej scenerii włoskiego jeziora Maggiore.

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM i 12-24 mm f/4 G - pierwsze wrażenia - Wstęp



- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Wydarzenie rozpoczęło się od prezentacji, na której przedstawiciel Sony ujawnił nam szczegóły dotyczące sprzedaży systemu. Dowiedzieliśmy się, że wraz z premierą Sony A9, producent przejął 25% rynku aparatów z matrycą pełnoklatkową w ogóle, a w Wielkiej Brytanii pokonał pod tym względem innego znanego producenta korpusów wyposażonych w wyżej wymienioną matrycę. Niestety nie zdradzono, o jakiego producenta chodzi. Jako ciekawostkę warto dodać, że w na rynku niemieckim system bezlusterkowy marki Sony jest najlepiej sprzedającą się „pełną klatką”.

Po krótkiej prezentacji dotyczącej wyników sprzedażowych odbyło się przejście do głównych bohaterów – nowych obiektywów szerokokątnych. Na początku dowiedzieliśmy się o technologiach, z których korzysta firma Sony przy projektowaniu obiektywów. Optycznie są to między innymi soczewki asferyczne XA, soczewki ED i Super ED, powłoki antyodblaskowe Sony Nano AR czy powłoka T* Zeissa. Spore wrażenie robi fakt, że soczewki dla obiektywów z serii G Master są wykonane z precyzją sięgającą 0.1 mikrometra. Jeśli zaś chodzi o mechanikę, Sony korzysta, między innymi, z opracowanego przez siebie silnika autofokusu Direct Drive SSM, szybującego mechanizmu nastawiania ostrości czy 11-listkowej przysłony.

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM i 12-24 mm f/4 G - pierwsze wrażenia - Wstęp

Bezpośrednie porównanie obu obiektywów podpiętych do korpusów Sony A7R II i Sony A9 prezentujemy poniżej.

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM i 12-24 mm f/4 G - pierwsze wrażenia - Wstęp



Poprzedni rozdział