Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Adobe Lightroom 4.4 i Camera RAW 7.4

Adobe Lightroom 4.4 i Camera RAW 7.4
3 kwietnia
2013 08:27

Firma Adobe udostępniła finalne wersje wtyczki Camera RAW 7.4 oraz aplikacji Adobe Lightroom 4.4. Aktualizacje dodają wsparcie dla nowych modeli aparatów i dodają profile korekcji dla kilku obiektywów. Dodatkowo udoskonalają algorytmy wywoływania plików RAW z niektórych aparatów oraz wprowadzają liczne poprawki.

Szczegółowe informacje znajdziecie na tej stronie.


Komentarze czytelników (31)
  1. enforces
    enforces 3 kwietnia 2013, 09:41

    do pobrania tutaj link

  2. 3 kwietnia 2013, 11:56

    Najnowsza wersją CameraRAW do pobrania jest 7.3
    Update CameraRAW nie ma na stronie Adobe.
    Do pobrania jest tylko DNG Converter 7.4

  3. espresso
    espresso 3 kwietnia 2013, 12:02

    co ważne (dla mnie) obsługuje RAWy z Fuji.

  4. chyrus
    chyrus 3 kwietnia 2013, 16:53

    Ale wsparcia dla CUDA jak nie było tak nie ma.
    Wiem, jestem monotematyczny w tym temacie...

  5. fatman
    fatman 3 kwietnia 2013, 17:38

    CUDO jako, że jest CUDEM... wsparcia od Adobe nie potrzebuje.
    Obywa się bez niego (na szczęście).
    Wiem, jestem również monotematyczny w tym temacie... ;-)

  6. chyrus
    chyrus 3 kwietnia 2013, 17:56

    CUDOwny fatmanie, dziękuję za wskazanie przejęzyczenia, co nie zmienia faktu, że przydałaby się implementacja CUDA w LR :)

  7. thorgal
    thorgal 3 kwietnia 2013, 19:07

    Przydaloby sie tez wsparcie dla ATI Stream.

  8. Eth
    Eth 3 kwietnia 2013, 22:22

    @up - i po to jest otwarty system OpenCL - tylko Nvidia blokuje wydajność OpenCL poprzez sterowniki na kartach desktopowych.. : )

  9. chyrus
    chyrus 3 kwietnia 2013, 23:10

    Eth, może i coś tam blokuje, jak uważasz, ale na pewno jest dużo szybciej przy operacjach Nvidia + OpenCL niż na samym CPU. Np. taki Darktable po włączeniu OpenCL dostaje potężnego kopa i min. generowanie podglądu RAW z 5D II do obróbki w czasie rzeczywistym.

  10. Woytec60
    Woytec60 4 kwietnia 2013, 00:02

    Na stronie Adobe dostępny jest tylko DNG Converter.
    Do pobrania Camera RAW każą użyć funkcji "update" w CS6.
    Sic!
    No cóż wersja RC1 to to samo a dostępna jest bez zbędnych korowodów ;)

  11. czary44
    czary44 4 kwietnia 2013, 00:47

    @chyrus, pracuje na i5 i używam wbudowanej grafiki. Czy jakakolwiek karta grafiki przyśpieszy działanie ACRa??
    Jeśli tak to napisz proszę co kupić lub na co zwrócić uwagę przy wyborze.

    Z góry dzięki za pomoc!

  12. 4 kwietnia 2013, 01:03

    jakby ktoś szukał pełnej wersji to wisi za 340 zł na amazonie link

  13. eMGie
    eMGie 4 kwietnia 2013, 09:14

    Jak to nie ma pełnej wersji, jak wisi jak byk już od wczoraj?
    dla windows:
    link
    dla mac:
    link

  14. eMGie
    eMGie 4 kwietnia 2013, 09:19

    I jeszcze Adobe DNG Converter 7.4
    dla windows:
    link
    dla mac:
    link

  15. chyrus
    chyrus 4 kwietnia 2013, 09:53

    @czary44, niestety, ACR nie wykorzystuje GPU. Jedynie niektóre funkcje/filtry np. w Phoshopie lub Premiere potrafią wykorzystać moc obliczeniową kart graficznych.

  16. czary44
    czary44 4 kwietnia 2013, 10:13

    @chyrus, dzięki za info.
    Szkoda bo moja i5 mimo, że to model 2500k to i tak potrafi się spocić momentami. Ogólnie nie jest źle ale jak się nakombinuje to płynności już nie ma.
    W takim razie zamiast w kartę graficzną będę musiał zainwestować w i7 trzeciej gen.

  17. czary44
    czary44 4 kwietnia 2013, 10:17

    Właśnie zauważyłem, że nowa wersja ACR chodzi szybciej :)

  18. Eth
    Eth 4 kwietnia 2013, 11:10

    @chyrus - ale ja nie podważam potęgi obliczeń na GPU przez OpenCL. mówię tylko, że Nvidia bojkotuje tę technologię : ) [chyba, że ktoś wyłoży kasę na Quadro]
    @czary44 - obawiam się, że po przesiadce na i7 nie uświadczysz dużego przyspieszenia. tzn zależy jeszcze co dokładnie robisz [zakładam, że gadamy o fotoszopie], ale pewna część operacji niezbyt potrafi się rozłożyć na wszystkie dostępne wątki.

  19. anduel57
    anduel57 4 kwietnia 2013, 14:50

    Wersja beta miała dziwną przypadłość, nie działało kółko myszki i trzeba było ciągać suwaki. Zainstalował ktoś nowego LR w wersji finalnej i czy wszystko jest już ok. ?

  20. paul80
    paul80 4 kwietnia 2013, 15:59

    U mnie wersja 4.4 działa o wiele szybciej.

  21. skwioton
    skwioton 4 kwietnia 2013, 16:28

    jak zaktualizować ACR do 7.4? w ps nie widzę żadnej opcji

  22. chyrus
    chyrus 4 kwietnia 2013, 19:26

    Dokładnie, przesiadka z i5 czy jakiegoś AMD FX -> i7 nie powoduje znacznej różnicy, sprawdziłem. Podobnie z wymianą dysków tależowych na SSD nie powoduje przyrostu prędkości w tworzeniu prevek.
    Musi być coś nie tak w kodzie Lightrooma skoro update sprzętu nie powoduje przyspieszenia pracy programu/w programie.

    PS. Finalny LR 4.4 działa o wiele szybciej niż RC. Nie mam "problemów z kółkiem".

  23. tspider
    tspider 4 kwietnia 2013, 19:37

    Kółko skacze o 5 "działek" ?

  24. chyrus
    chyrus 4 kwietnia 2013, 21:24

    nie rozumiem co oznacza o 5 "działek". Scroluje płynnie w każdym momencie.

  25. tspider
    tspider 4 kwietnia 2013, 22:58

    Po jednym przekręceniu kółkiem myszki o jaką wartość przeskakuje suwak ustawień w Develop?

  26. tspider
    tspider 4 kwietnia 2013, 23:28

    Np. suwak Highlights, Shadows, Whites, Blacks lub Clarity, Vibrance, Saturation. ?

  27. Euzebiusz
    Euzebiusz 5 kwietnia 2013, 14:37

    @tspider - np. aby zmienić ekspozycję o 1EV trzeba zrobić 5 skoków kółkiem. Inne suwaki - 1 skok kółka - zmiana o 5. Jak ktoś musi kręcić to chyba optymalne ustawienie. Przy zakresie od -150 do 150 dla tinty czy od -100 do +100 dla innych suwaków zmiana wartości o 1 groziłaby zużyciem stawów w palcu. Ale przyznam się że sprawdziłem to tylko z Twojego powodu. Ja używam suwaków a gdy dla kogoś działają zbyt szybko lub zbyt mało precyzyjnie - proponuję wcisnąć SHIFT. Wtedy działają "wolniej" :-)

  28. czary44
    czary44 5 kwietnia 2013, 22:33

    @Eth, tak, na samym PS nie odczuję różnicy bo nawet na Core2 Duo 2,4 w lapku chodzi tak jak na i5. Ja pisałem o samym ACR. Tutaj C2D a i5 to przepaść (obydwa kompy mają SSD).
    Ciekaw jestem po prostu czy przeskok z i5 drugiej generacji na i7 trzeciej generacji da mi zauważalne zwiększenie płynności pracy w ACR.
    Zastanawia mnie fakt, że ACR ma inną wydajność z CR2 inną z ORF i NEF. Zachodzi pytanie ile zależy od algorytmu Adobe, a ile od tego jak zoptymalizowany jest RAW?

  29. tspider
    tspider 5 kwietnia 2013, 23:47

    --> Euzebiusz. Dzięki. Właśnie czasem wydaje mi się skok jest zbyt duży i mało precyzyjny. Posiadam starszą wersję LR i pomyślałem że może coś nowego wymyślili, zmienili :). Czytałem o możliwości podłączenia kontrolera Midi. Usprawnia to prace ze zdjęciami dzięki pokrętłom. Ale nie próbowałem. Przy dużej ilości plików do obrabiania może to być skuteczne i szybsze niż "dokładne" klikanie w każdy suwak i nim przesuwanie.

    Co do szybkości LR to pomaga stworzenie RAMDISKU i tam trzymania cache i katalogów. Szczególnie w starszych komputerach. Wyłączenie poprzez przekopiowanie do innego katalogu np., nie używanych modułów np. Book, Mapy.

  30. ad1216
    ad1216 7 kwietnia 2013, 10:27

    zainstalowałem program ACR 7.4 i otworzyłem za jego pomocą folder ze zdjęciami z Canona 6D w formacie CR2 i jpg, niestety program nie widzi w tym folderze żadnych plików (ani CR2 ani jpg), czy ktoś może mi powiedzieć w czym jest problem?

  31. michonn
    michonn 9 kwietnia 2013, 18:56

    Ja ostatnio kupilem Photoninja i jestem bardzo zadowolony

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.