Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony Cyber-shot DSC-HX50V

Sony Cyber-shot DSC-HX50V
24 kwietnia
2013 07:59

Sony ogłosiło wprowadzenie na rynek nowego modelu Cyber-shot HX50V. Aparat został wyposażony w 20.4-megapikseloy przetwornik CMOS Exmor R wielkości 1/2.3 cala oraz obiektyw z 30-krotnym zoomem optycznym o odpowiedniku ogniskowych 24–720 mm i świetle f/3.5-6.3.

W sprzedaży znajdą się dwie wersje tego aparatu: model DSC-HX50V z wbudowanym odbiornikiem GPS i model DSC-HX50 bez odbiornika GPS.

Pełna specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Sony Cyber-shot™ HX50: zaawansowane możliwości w najmniejszym najlżejszym na świecie aparacie z zoomem 30x

Sony Cyber-shot DSC-HX50V

Sony ogłosiło wprowadzenie na rynek nowego modelu Cyber-shot™ HX50. Aparat wiernie utrwali kolorystykę i szczegóły na zdjęciach i filmach, nawet przy nastawionym dużym zbliżeniu.

20,4‑megapikselowy przetwornik obrazu i wbudowany stabilizator obrazu zagwarantują piękne, żywe fotografie i filmy Full HD przy każdej ogniskowej obiektywu. Co więcej, HX50 to najmniejszy i najlżejszy na świecie1 aparat cyfrowy wyposażony w duży, 30-krotny zoom optyczny.

Sony Cyber-shot DSC-HX50V

Duże możliwości w małej obudowie

Mimo niewątpliwych zalet fotografowania samym smartfonem, wiele jest powodów przemawiających za zainwestowaniem w aparat kieszonkowy HX50. Szeroki zakres zoomu optycznego umożliwia swobodne kadrowanie, od szerokich planów po duże zbliżenia. Stabilizator obrazu Optical SteadyShot kompensuje skutki drgań aparatu, przeciwdziała pogorszeniu jakości obrazu i działa dwa razy wydajniej niż w modelu Cyber-shot™ HX200V2 — nawet przy maksymalnej ogniskowej.

Sony Cyber-shot DSC-HX50V

Aparat HX50 zawiera 20,4-megapikselowy3 przetwornik obrazu CMOS Exmor R, który w połączeniu z procesorem obrazu BIONZ zapewnia wysoką rozdzielczość i jakość obrazu, a także znakomite działanie przy słabym oświetleniu. Udoskonalony system automatyki ostrości pozwala z łatwością uchwycić ulotne chwile. Przy maksymalnym zbliżeniu system działa dwa razy szybciej niż w modelu Cyber-shot™ HX200V4. W szybkim zaprezentowaniu zdjęć rodzinie i znajomym pomaga wbudowana technologia Wi-Fi.

Sony Cyber-shot DSC-HX50V

Z myślą o bardziej zaawansowanych fotografach, pragnących samodzielnie kształtować wygląd ujęcia, aparat jest wyposażony w pokrętło kompensacji ekspozycji i pokrętło trybu pracy, umożliwiające między innymi wybór trybów P/A/S/M. Dzięki stopce Multi Interface, do aparatu można podłączyć współpracujący wizjer elektroniczny, lampę błyskową lub mikrofon, który zapewni godną oprawę dźwiękową filmów Full HD w formacie 50p. Całości dopełnia wielozłącze Multi Terminal. Służy ono do podłączenia pilota, bardzo przydatnego przy fotografii zbliżeniowej i nagrywaniu filmów.

Sony Cyber-shot DSC-HX50V

Do najważniejszych cech aparatu dla podróżnika należy duża wydajność akumulatora. Zastosowany w modelu Cyber-shot™ HX50 akumulator litowo-jonowy typu X jest mniejszy od wszystkich swoich poprzedników5, a mimo to po naładowaniu wystarcza na 400 zdjęć6.

Sony Cyber-shot DSC-HX50V

Coraz więcej osób chce używać aparatu kompaktowego także do nagrywania wysokiej jakości filmów. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, konstruktorzy modelu HX50 wyposażyli go w tryb filmu Full HD (50p). Kompensację drgań przy nagrywaniu z ręki zapewnia stabilizator Optical SteadyShot z „aktywnym” trybem7; zgodność z technologią TRILUMINOS Colour zagwarantuje natomiast bogate, naturalne kolory przy wyświetlaniu obrazu na telewizorze z panelem TRILUMINOS Display.

Chcąc nadać fotografiom oryginalny wygląd, można poeksperymentować z dziewięcioma efektami w obrazie8. W trybie inteligentnej panoramy dostępne są trzy efekty9, a podczas nagrywania filmów — cztery10.

Sprzedaż aparatu Cyber-shot™ HX50 w Europie rozpocznie się w maju 2013 r.

Dane techniczne

  • Efektywna liczba pikseli (w przybliżeniu): 20,4 megapiksela
  • Przetwornik obrazu: CMOS Exmor R typu 1/2,3" (7,82 mm)
  • Procesor: BIONZ
  • Obiektyw: Sony G, 24 – 720 mm, F3,5 (szeroki kąt) – 6,3 (teleobiektyw), 11 elementów w 10 grupach (w 5 elementów asferycznych)
  • Zoom: 30x
  • Czułość ISO (fotografie): Auto/80/100/200/400/800/1600/3200/6400*/12800* (* Uzyskiwana przez nakładanie obrazów i wykorzystanie technologii „By Pixel Super Resolution”).
  • Wyświetlacz: 7,5 cm (3") (4:3) / 921 600 punktów/Xtra Fine/TFT LCD
  • Wi-Fi: Tak
  • Akumulator: NP-BX1 i ładowanie przez USB/zasilanie przez USB
  • Wydajność akumulatora (w przybliżeniu): 400 obrazów* / 200 minut (* Norma Camera & Imaging Products Association, pomiar przeprowadzony wewnętrznie. Wartość przybliżona. Faktyczna wartość zależy od warunków fotografowania.)
  • Przybliżone wymiary (szer. x wys. x gł.): 108,1 mm x 63,6 mm x 38,3 mm
  • Waga:
    • Około 272 g (z akumulatorem i kartą Memory Stick DUO) /
    • Około 246 g (sam aparat)

1 Wśród aparatów cyfrowych z zoomem optycznym od 30x wzwyż. Na podstawie wewnętrznych badań Sony, według stanu z dnia publikacji (kwiecień 2013 r.).
2 Porównaniu poddano wartości czasu migawki przy nastawionej maksymalnej ogniskowej. Na podstawie wewnętrznych testów przeprowadzonych przez firmę Sony.
3 Efektywna liczba megapikseli, w przybliżeniu
4 Norma Camera & Imaging Products Association, pomiar przeprowadzony wewnętrznie (przy nastawionej maksymalnej ogniskowej)
5 W porównaniu z aparatami cyfrowymi Sony z serii HX
6 Norma Camera & Imaging Products Association, pomiar przeprowadzony wewnętrznie. Wartość przybliżona. Faktyczna wartość zależy od warunków fotografowania.
7 Kompensacja poruszenia powodowanego przechylaniem aparatu na boki; używana w połączeniu z kompensacją elektroniczną
8 Malowidło HDR, obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura, zabawkowy aparat, kolor pop, częściowy kolor, high‑key: miękki, akwarela, ilustracja
9 Kolor pop, częściowy kolor, high-key: miękki
10 Zabawkowy aparat, kolor pop, częściowy kolor, high-key: miękki


Komentarze czytelników (68)
  1. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 08:16
  2. 24 kwietnia 2013, 08:40

    Mikro-matryca + ciemny obiektyw, świetne połączenie.

  3. Rafiki
    Rafiki 24 kwietnia 2013, 08:41

    taaak już lepiej mieć komórkę.....

  4. Chris62
    Chris62 24 kwietnia 2013, 08:53

    Nie tak dawno temu kiedy na rynku pojawił sie fuji HS10 z zoomem 30x to była sensacja.
    Teraz zoom 30x dotarł do kompaktów kieszonkowych!!!
    Olympus SZ31MR zdetronizowany.

    Patrząc na korpus widać usprawnienia wad HX20 - jest PASM, korekta ekspozycji, dużo fajnych programowych tricków.
    Szkło ciemne ale krotność zooma i gabaryt to tłumaczy.

    Jeżeli utzrym ajakość obrazka z HX20 to dla osób używających aparat turystycznie będzie to fajn apropozycja..

    Szkoda że aż 20MP bo te 12Mp w zupełności by wystarczyła a jakość tylko zyskała.

  5. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 08:57

    Nie. Ta 20-megowa matryca generuje lepszy obraz niż 12-megowa BSI tego samego rozmiaru. Wystarczy sprawdzić. :)

  6. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 09:02

    Czemu tylko dla Murzynów? ;)

  7. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 09:05

    Polecam zdjęcie udziałów poszczególnych rodzajów aparatów w artykule "Pierwsze zdjęcia z G6" - DSC Gobal Market Overview.

  8. Sky_walker
    Sky_walker 24 kwietnia 2013, 09:59

    Fajnie, że jest pokrętło kompensacji ekspozycji. :)

  9. Chris62
    Chris62 24 kwietnia 2013, 10:07

    Szabla | 2013-04-24 08:57:30

    "Nie. Ta 20-megowa matryca generuje lepszy obraz niż 12-megowa BSI tego samego rozmiaru. Wystarczy sprawdzić. :)"

    To niestety niemoliwe bo nie ma takiej matrycy.
    Gdyby była matryca 10-12 MP wykonana w tej samej technologii to zyskalibyśmy na wyższych czułościach które przy tak ciemnej optyce będą używane stosunkowo często..

    To że są matryce mniej upakowane i mimo to oferujące gorszą jakość to też fakt ale to są matryce wykonane wg innych projektow więc ...

  10. janex_wwa
    janex_wwa 24 kwietnia 2013, 10:10

    Ciekawe, jaka będzie cena tego tworu. W sumie, dla takiej osoby jak ja, która fotografuje głównie różnego rodzaju budowy oraz ogólnie rzecz biorąc używa aparatu do dokumentowania, taki sprzęt nie byłby nawet taki głupi. W kieszeń się zmieści, baterii starczy na wiele zdjęć (jeśli wierzyć zapowiedziom oczywiście), manualne nastawy są, więc powinien być wygodny w obsłudze, filmy nakręci, ma zarówno szeroki kąt, jak i długie tele (aczkolwiek starczyłoby połowę krótsze)... Przeraża mnie tylko te 20MP, no i ciekawe, jak będzie się sprawował sam obiektyw.

  11. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 10:13

    Chris62, 12-megową matrycę BSI stosuje np. Canon.

  12. 24 kwietnia 2013, 10:25

    pełen szacunek za upakowanie takiego zakresu w tak kompaktowej formie. Plus za swa pokrętła. Jednak pomimo zapewnień uważam, że 20MP to czysty marketing. Szczegółowość obrazu z takich aparatów i tak jest marna więc nawet 12MP to za dużo. Zmniejszanie rozmiaru komórek światłoczułych poprzez wzrost ilości megapixeli to zły kierunek w takich konstrukcjach.

  13. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 10:42

    Masz kompakty z 8, 12 i 18 megapikselami? Gdybyś zrobił porównanie, zobaczyłbyś, że szczegółowość przy 18 jest zauważalnie większa niż przy 8.

  14. SlawGaw
    SlawGaw 24 kwietnia 2013, 11:17

    Czy mi się wydaje? Czy też jest to pierwszy aparat z serii HX ze stopką na lampę zewnętrzna. Fajnie że się pojawiła.

  15. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 11:19

    Nie tylko na lampy :)

  16. K8v8M
    K8v8M 24 kwietnia 2013, 11:34

    Szabla. Mi nie zależy na szczegolowosci lecz na dynamice tonalnej i niskich szumach. Te parametry mógłby być znacznie lepsze gdyby Sony zrobiło w dzisiejszej technologii matryce 6-8mpix zamiast 20

  17. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 11:36

    Nie ma sensu robić teraz takich matryc.

  18. zentaurus
    zentaurus 24 kwietnia 2013, 12:00

    Zaczynam doceniać nową stopkę do lampy i innych akcesoriow. W sumie falny aparacik dla pdróżójących jak i dla "ciemnych ludków" :)

  19. Raflus
    Raflus 24 kwietnia 2013, 13:12

    jest sens zrobić aparaty z 6 pikslami jak ktoś chce iść robić foty na koncercie niejakiej Wyjonce czy tam Beyonce

  20. Leeb70
    Leeb70 24 kwietnia 2013, 13:34

    Przypis nr 10 doskonale opisuje ten aparat

  21. SingSing74
    SingSing74 24 kwietnia 2013, 14:09

    Mogli by jedynie pozbyć się akwareli (przynajmniej na najniższych czułościach) i dołożyć slow motion. Poza tym kompletny aparat dla pstrykaczy, których większość wśród społeczeństwa. Cena na start pewnie w granicach 1800zł. Za to HX20V teraz do kupienia poniżej 1100. Aparat w swojej kategorii zapowiada się dobrze. Dla ambitniejszych fotografów są inne modele.

  22. ihor
    ihor 24 kwietnia 2013, 14:59

    Moim zdaniem szacun za światło f/3.5 na początku przy takim zakresie.

    f/3.5 to Nikon wciska do kompaktów z 5 krotnym zoomem, a Canon i Fuji do modeli z 20 krotnym.

  23. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 15:03

    1800 referencyjna więc w sklepach kilkanaście procent taniej.

  24. focjusz
    focjusz 24 kwietnia 2013, 17:17

    @Szabla Nie ma sensu robić teraz takich matryc.
    A jakie jest sens robić - jeśli na 1/2.3 nie ma sensu robić 12 Mpix to też na FF nie ma sensu robić 24Mpix - chyba się zgodzimy prawda ?

    Jak zwykle chodzi o marketing - ale dla mnie o ile jeszcze 20Mpix w na 1'' matrycy jest prawie ok ( choć też krytykowana za przeładowanie ) to ta sama ilość na dużo mniejszych matrycach jest drogą w złą stronę ( przy obecnej technologi oczywiście ).

    PS. Myślę że znalazło by się wielu chętnych na stare matryce typu 12Mpix z D700 w tanim body z nowoczesnymi funkcjami. To w sumie dosyć dziwne że Chińczycy czegoś takiego nie robią.

  25. Sin
    Sin 24 kwietnia 2013, 17:27

    Inzynierowie Sony wykonuja kawal naprawde dobrej roboty w kwestii miniaturyzacji sprzetu foto - RX1, NEX-3N, RX100, HX50, WX10, WX100...

  26. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 18:10

    236@focjusz: robi się 12 Mp na 1/2,3 - choćby Canon. Ale 8 Mp to już byłby krok w tył. Szumy byłyby może ciut mniejsze, ale też ilość detali zauważalnie mniejsza.

  27. Michel
    Michel 24 kwietnia 2013, 18:13

    Chris62 - właśnie zniknąłeś matrycę w Pentaksie Q. I jak teraz moja córa będzie robiła zdjęcia, no jak??? ;-)

  28. jacekplastyk
    jacekplastyk 24 kwietnia 2013, 22:37

    Czapki z głów . Wbrew temu co piszecie Panowie i drogie Panie zwykły kowalski kupując aparat testuje aparat w sklepie i porównuje, i szybko się okazuje że porównywalne modele do poprzednika hx20 wypadają bardzo kiepsko, canon wolny autofocus, nikon fatalne filmy ( zresztą kiedy nikon kamerę zrobił? ) Olympus nic nie robi tylko dodaje do modeli jedynki tak jak np z sz30 zrobił się sz31. Sony po raz kolejny udowadnia nam że jest silnym graczem w branży fotograficzno filmowej.

    PS. Nie zapominajmy że to KONICA-MINOLTA

  29. Szabla
    Szabla 24 kwietnia 2013, 23:42

    Akurat nie.
    Sony kupiło dział lustrzanek, a nie kompaktów. Kompakty Sony nie mają nic wspólnego z minoltowskimi.

  30. ***s***
    ***s*** 25 kwietnia 2013, 04:04

    Szabla, napisz czy wifi dziala jak w hx30v czy ma tez funkcje wifi z nexa czyli wyzwalanie migawki i podglad z telefonu?

    Czy ma tez do dokupienia aplikacje jak nex 6 np timelaps ?

  31. Szabla
    Szabla 25 kwietnia 2013, 07:41

    Działa jak w Cyber-shotach :)
    Zdalne wyzwalanie migawki i nagrywanie filmów przez smartfon/tablet plus przesyłanie na smartfon, tablet, komputer lub telewizor. Aplikacji nie ma.

  32. Breen
    Breen 25 kwietnia 2013, 10:01

    @jacekplastyk.. Haha niezły żart.


    Co do aparatu.. Ja osobiście jestem zawiedziony po co ten zoom 30x? Do czego? Najpierw się wmawia ludziom, że dobry aparat ma duży zoom i dużo megapiskeli, potem się uzasadnia, że przecież klienci tego oczekują.. błędne koło. Z serii HX najbardziej podobał mi sie HX5, tylko 10 megapikseli, 10x zoom, świetne filmy. Z dużych zoomów HX1, 9 megapikseli..

    Szabla wybacz, ale wg mnie Sony idzie w złą stronę, tu trzeba walczyć jakością zdjęć, jakością wykonania.. Tymczasem bitwa na cyferki. HX300 wygląd beznadziejny, toporny kloc, wyraźnie gorzej wykonany niż poprzednik, no ale za to 50x zoom, 20 MP, WOW.. Samsung zrobi to samo taniej, Canon zrobi to samo taniej i lepiej(porównaj sobie SX50, który jest mniejszy, znacznie lepiej wykonany i sporo tańszy od HX300) .. Gdzie miejsce dla Sony? Jako sprzedawca w dużej sieci mogę ci powiedzieć, że w tej chwili ludzie częściej pytają o Samsunga niż o Sony, musicie zmienić politykę, walczyć jakością, na razie to ja widzę tylko zaklinanie rzeczywistości i mydlenie oczu.

  33. Szabla
    Szabla 25 kwietnia 2013, 10:11

    Nie porównuje się cen aparatu nowego i tego, który na rynku jest od roku.
    HX30 jest minimalnie większy od HX20. Lepiej mieć 30x zoom niż 20x. Cena wejściowa jest zbliżona.
    Matryca 12 Mp BSI nie jest lepsza od 20 Mp BSI.
    Sony ma większe udziały w rynku kompaktów niż Samsung. :)

  34. Breen
    Breen 25 kwietnia 2013, 10:23

    Lepiej mieć większy zoom niż mniejszy? Dla kogo lepiej?

    Co do udziałów w rynku, to mnie rozśmieszyłeś, bo pamiętam jak dziś jak kiedyś rozmawiałem z jednym z przedstawicieli Sony odnośnie telewizorów, że Samsung nie jest dla nich konkurencją.. Popatrz teraz na udziały Samsunga w rynku TV. Sony zostało wyprzedzone nie tylko przez Samsunga ale też LG. Na rynku aparatów są tylko dwie firmy, które mają pozycję uprzywilejowaną ze względu na tradycje i renomę na rynku foto czyli Nikon i Canon, o choćby często były gorsze to będą się sprzedawały. Sony natomiast nie ma takiej renomy na rynku foto, co oznacza, że klienci nie są przywiązani do marki. mogę ci powiedzieć jak to wygląda u nas w sklepie. Jakieś 3 lata temu aparaty Sony miały największy udział w sprzedaży. Pamiętam, że Alfa 300 był najlepiej sprzedającym się aparatem DSLR.. Dziś nako tako sprzedają się Nexy, aparaty SLT dosyć słabo, rzadko przychodzą klienci, którzy chcą kupić lustrzankę Sony. Jeśli chodzi o kompakty to wasze miejsce powoli i systematycznie zajmuje właśnie Samsung, maja coraz większe udziały a wasze spadają. Dlaczego? W cenie Nexa można kupić Samsunga NX z tabletem albo smartfonem w zestawie. W przypadku aparatów kompaktowych Samsungi są tańsze i lepiej i estetyczniej wykonane(o zgrozo, Sony plastikowa obudowa, Samsung metalowa). Sami prowadzicie do tego, że klienci przestana kupować wasz sprzęt.

  35. Szabla
    Szabla 25 kwietnia 2013, 10:32

    Od kiedy pracujesz w branży foto?

  36. Breen
    Breen 25 kwietnia 2013, 10:35

    Jakiej 5 lat w tym siedzę.

  37. Szabla
    Szabla 25 kwietnia 2013, 10:37

    Widać.

  38. Breen
    Breen 25 kwietnia 2013, 10:39

    To o czym piszę nie jest oczywiście pretensją co ciebie Szabla, bo ja wiem, że w korporacjach politykę produktową prowadzi kto inny. Dziwi mnie tylko podejście tych "menadżerów", którzy zarabiają ciężkie pieniądze a nie potrafią dostrzec przyczyn zmian na rynku. Jak ktoś ma głowę wysoko( kadra menadżerska) to nie widzi co się dzieje na dole..

  39. Rafiki
    Rafiki 25 kwietnia 2013, 11:24

    Być może to niektórych zaskoczy, ale aparaty, podobnie jak wiele innych produkuje się żeby się dobrze sprzedawały, nieprzypadkowo jest tak wiele różnych modeli do wyboru.
    Zdecydowana większość ludzi wybierze aparat z zoomem 30x a nie 20x...
    Ten aparat ma większość tego co ludzie chcieliby mieć w takim sprzęcie.
    Każdy poprzednik z tej serii był hitem sprzedaży, nie sądzę żeby w tym przypadku było inaczej...

  40. Leeb70
    Leeb70 25 kwietnia 2013, 11:47

    @Breen, święta racja. Przyjdzie taki czas, że Samsung zje dział foto Sony na śniadanie. Tak jak ich telewizory. Ostatnio czytałem odnośnie sprzedaży telewizorów za rok 2012, wzrost sprzedaży u Samsunga 30%, u Sony -18%.
    Ostatnie zdjęcia z NX300 pokazują że Nexy mają coraz większą konkurencję, zwłaszcza przy ich słabiźnie szklarniowej. Proponuję zadzwonić do centrali Sony z informacją że Samsung is coming.: )

  41. Leeb70
    Leeb70 25 kwietnia 2013, 11:51

    Przy 18% to nie jest myślnik tylko minus.

  42. 25 kwietnia 2013, 12:54

    aparaty Sony nie sprzedają się dobrze dlatego, że mają to co ludzie chcą tylko dlatego że mają wszystkiego dużo. Mają dużo megapixeli, duży zoom, dużą miniaturyzacje i dużą agresywną kampanie reklamową :)
    Czy ludzie tego chcą? Niekoniecznie wszyscy jak widać po wcześniejszych komentarzach. Ja też nie zdziwię się jak w przyszłości Samsung wyprze aparaty Sony.

  43. rosiu82
    rosiu82 25 kwietnia 2013, 13:07

    Większość osób które miały już w swoim życiu kompakt z dużym zoomem >15 drugi raz raz raczej tego nie kupi z racji tego że w praktyce jedyne do czego taki zoom może się przydać to przybliżenie czegoś co jest daleko, co z kolei zwykle jest mało atrakcyjne bo jest daleko:)
    Ostre zdjęcie bez podparcia ciężko zrobić, a nawet jeśli to po co robić zdjęcie czemuś co jest kilometr dalej.
    W mojej opinii w naszych warunkach klimatycznych (światło) dużo bardziej przydatny jest jasny obiektyw, który pozwoli pstrykać ostro bez lampy. Myślę, że większość osób które robiły zdjęcia z lampą i bez na przysłowiowych urodzinach u cioci, dziecku albo w pochmurny dzień (a takich jest pewnie większość) będzie robić dużo żeby lampy nie używać.

    Z moich doświadczeń (DSC-WX50) wynika, że jakość i szczegółowość zdjęć 5 vs 16 Mpx nie różni się praktycznie niczym poza wielkością pliku. Ograniczeniem jest prawdopodobnie rozdzielczość obiektywu.

    Tak więc uważam, że powyższy aparat byłby fajną propozycją gdyby na krótkim końcu miał F 2.0, a matryca czy zoom w takim wypadku były by drugorzędne.

  44. SingSing74
    SingSing74 25 kwietnia 2013, 13:47

    Piszecie bzdury, jakby HX50 był jedynym modelem Sony i trzeba koniecznie znaleźć złoty środek. To jest tzw. megazoom więc naturalne jest, że w nowszym modelu musi być większy od poprzednika i konkurencji. Robi to każda firma ale Sony jest zawsze z przodu. Co do matrycy to w tego typu aparatach jest ona standardem a liczba pixeli to oczywiście element marketingu, na który zdecydowana większość klientów się łapie. Piszecie, że tak duży zoom jest zbędny, szumy będą duże, a obiektyw ciemny. Sposoby zagospodarowania dużego zoom`u są ograniczone jedynie wyobraźnią jak i same robienie zdjęć. Jeżeli ktoś chce mniejszy poziom szumów ma do dyspozycji RX100, Jaśniejszy obiektyw - np. NEX 3 . Gdyby megazoom`y miały jasne obiektywy i matryce APS-C to kto kupował by bezlusterkowce, lustrzanki i kolejne obiektywy dla nich? To czy ten aparat jest taki "niedorzeczny" jak o nim piszecie pokażą najbliższe porównania i testy. Moim zdaniem w SWOJEJ KATEGORII znowu będzie w ścisłej czołówce.

  45. Lipen
    Lipen 25 kwietnia 2013, 13:53

    90% fotek kompaktem robi się przy krótszych ogniskowych. Na cholerę robić z kompaktu lornetkę, tym bardziej,że nie będzie się jej używać? Nie da się skonstruować dobrego obiektywu o takim zakresie ogniskowych. Nawet szary lud zaczyna powoli to pojmować.

  46. Sin
    Sin 25 kwietnia 2013, 14:06

    ...a nie przypadkiem 89,3 %?

  47. SingSing74
    SingSing74 25 kwietnia 2013, 14:12

    Na cholerę kupować sześciuset konny samochód, który wyciągnie 300km\k jak w 90% jeździ się po mieście? Trzeba mieć fantazję dziadku!

  48. Leeb70
    Leeb70 25 kwietnia 2013, 14:49

    Czyli wynika z tego, że w 90 % robi się tylko dobre wrażenie.

  49. SingSing74
    SingSing74 25 kwietnia 2013, 15:06

    Nie chodzi o to, żeby się tutaj przepychać. Jeżeli ktoś pisze, że robi zdjęcia szerokim kątem to rzeczywiście nie jest aparat dla niego i na rynku znajdzie coś dla siebie czy to u Sony czy u innego producenta. Tak jak pisałem, ten aparat to megazoom, w której to kategorii każda firma ma swojego przedstawiciela i wyrażając opinie należy ograniczyć się właśnie do tego segmentu. To, że nie robi takich zdjęć jak S110 czy LX7 nie oznacza, że jest zły tylko, że wybrano rywali z zupełnie innej kategorii. Megazoom`y to kategoria najbardziej uniwersalna ale obciążona określonymi wadami. Moim zdaniem Sony do tej pory znajduje w tym segmencie najlepszy kompromis.

  50. Rafiki
    Rafiki 25 kwietnia 2013, 16:10

    @phil001
    Z tym agresywnym marketingiem to pojechałeś...
    :)

  51. focjusz
    focjusz 25 kwietnia 2013, 16:15

    @Szabla - przy tej wielkości matrycy to limit dyfrakcyjny jest już na najkrótszej ogniskowej ! Jaki sens ma wkładanie do matrycy do obudowy ze szkłem które na dzień dobry ogranicza jego rozdzielczość ( już koło f4 mamy PODWÓJNA stratę rozdzielczości.
    Ta matryca może jest i niezła - ale ona nie nadaje się to tego zestawu !!! ( musi być połączona ze szkłem o jasności minimum f1.8 żeby to maiło jakiś sens.

  52. ***s***
    ***s*** 25 kwietnia 2013, 18:07

    Szabla | 2013-04-25 07:41:37Działa jak w Cyber-shotach :)
    Zdalne wyzwalanie migawki i nagrywanie filmów przez smartfon/tablet plus przesyłanie na smartfon, tablet, komputer lub telewizor.


    Widze sprzecznosci. Mam cybershoota HX30V i przez WiFi tylko przesyla. Nie mozna wyzwalac migawki.





    Szabla - mozesz napisac czy "Całości dopełnia wielozłącze Multi Terminal. Służy ono do podłączenia pilota, bardzo przydatnego przy fotografii zbliżeniowej i nagrywaniu filmów. " oznacza ze ma stare zlacze Lanc ?
    Swietnie bo byloby czy pstrykac timelapsy.

  53. Lipen
    Lipen 25 kwietnia 2013, 19:18

    @SingSing74
    Fantazję to ja mam. Ale oprócz tego jeszcze rozum gimnazjalisto.

  54. Lipen
    Lipen 25 kwietnia 2013, 19:24

    Zoom X10 może być wadą, ale X30 w takim małym szkiełku to jest po prostu chore.Ale, nie przeczę medialne. Żaden "dziadek" czegoś takiego nie kupi, ale gimnazjalista na pewno.

  55. Szabla
    Szabla 25 kwietnia 2013, 19:31

    @rosiu82: jeżeli nie widzisz różnicy pomiędzy obrazami z aparatów 5 i 16 Mp to masz coś nie tak z ekranem lub wzrokiem - innego wytłumaczenia nie widzę. Zrobiłem wiele takich porównań i różnice zawsze są bardzo wyraźne.
    @Lipen: pewnie dlatego kompakty z dużymi zoomami systematycznie zwiększają udziały w segmencie kompaktów. Odsyłam ponownie do tabeli pokazywanej na prezentacji Panasonica G6.
    @focjusz: to z powodu dyfrakcji matryca 18 Mp pokazuje więcej detali niż 12 Mp i dużo więcej niż 8 Mp?
    @***s***: HX30 nie miał opcji sterowania ze smartfonu. Tegoroczne Cyber-shoty z WiFi - tak.
    To nowe złącze. Występuje również w tegorocznych kamerach, NEX-3N i A58. Obsługuje to wężyk RM-VPR1.


  56. kebab666
    kebab666 25 kwietnia 2013, 19:45

    @Breen
    Pytasz dla kogo taki zoom? Dla mnie! Pewnie zapytasz - po co? Bo tak lubię :)

  57. focjusz
    focjusz 25 kwietnia 2013, 20:28

    @Szabla - udajesz czy nie kumasz. Jeśli toto ma przysłonę od f3.5 to zagęszczanie matrycy powyżej 10-12 Mpix ( przy tym rozmiarze matrycy ) NIE przynosi wzrostu szczegółowości !!!

  58. Szabla
    Szabla 25 kwietnia 2013, 21:18

    Sprawdź samemu zamiast powtarzać czyjeś mgliste teorie. Przynosi, przynosi.

  59. ***s***
    ***s*** 26 kwietnia 2013, 02:21

    Szabla | 2013-04-25 19:31:39..... Obsługuje to wężyk RM-VPR1.


    Niemal bym zapomnial ze to przeciez Sony ze swoimi "poltorarocznymi" standardami. Zlacze dziala jak stary "Lanc" (tzn zoom i wyzwalanie migawki) ale przeciez musi byc nowy wtyk, nowe lacze i naciaganie klientow od nowa na nowy standard ktory za gora 2 lata zostanie zastapiony przez ... nowy standard


    Bez sensu jest tez zmiana bateryjki. Chyba tez wzorem C i P zeby ponaciagac na nowe zestawy baterii , ladowarki itp.

  60. Rafiki
    Rafiki 26 kwietnia 2013, 07:39

    Bez sensu zmiana bateryjki...
    Wydajność:
    HX50 400 zdjęć
    Panasonic TZ40 300 zdjęć
    Canon SX280 210 zdjęć
    Nikon S9500 230 zdjęć
    To wszystko aparaty w klasie zbliżonej do HX50.
    Czyli to raczej do Canona trzeba by dokupić baterię...

    Złącze w HX50 jest rozmiaru złącza USB, takie samo jest również w NEXie 3N i A58.
    Gdyby miał być LANC potrzebne byłoby jeszcze jedno gniazdo...

  61. ***s***
    ***s*** 26 kwietnia 2013, 18:06

    Mogli zmienic technologie ale zostawic wielkosc wielkosc zeby zachowac kompatybilnosc.

    o co chodzi z tym zlaczem pod RM-VPR1? tzn ze ten pilot "wchodzi" do zlacza USB ?

  62. rosiu82
    rosiu82 26 kwietnia 2013, 20:07

    @Szabla
    Nie porównywałem zdjęć z różnych aparatów tylko z rzeczonego Sony DSC-WX50 ustawionego raz na 5, a raz na 16 Mpx. Powiększone fragmenty zdjęć miały bardzo zbliżoną degradację szczegółów. Porównując dwa takie fragmenty obrazów prawie nie widziałem różnicy w jakości obrazka pomiędzy zdjęciem w 5, a 16 Mpx. Proponuje sprawdzić i porównać.

  63. Szabla
    Szabla 27 kwietnia 2013, 14:37

    Ale obraz rejestrowała matryca 16-megowa, a nie 5-megowa. To naprawdę nie to samo. :)

  64. cedrys
    cedrys 27 kwietnia 2013, 18:23

    @rosiu82,
    Nawet gdybyś miał dwa takie same aparaty, ale z matrycami 5 i 16Mpx wykonanymi w tej samej technologii, to porównywanie nie miałoby sensu. 16Mpx zawsze zarejestruje więcej szczegółów, jeśli nie zostanie przekroczony limit dyfrakcyjny i w grę nie wejdą nadmierne szumy.
    Lepsze pytanie byłoby, po co się daje opcję 5Mpx dla matrycy 16Mpx. W starych matrycach CCD bywało, że na mniejszej rozdzielczości obraz był lepszy, ale tylko na monitorze -- a przecież monitor nie może być probierzem jakości obrazu. Natomiast obecnie naprawdę nie wiem po co to robi się, chyba przez tradycję: "im więcej opcji tym lepszy sprzęt"?

  65. rosiu82
    rosiu82 27 kwietnia 2013, 19:19

    @szabla
    Ok, przyjmuje takie wytłumaczenie. Chociaż wydawało mi się, że jeśli fotografia w 5 mpx ma tyle samo detali co w 16 mpx to oznacza to, że fizyczna matryca 5mpx w takim samym aparacie zarejestruje tyle samo szczegółów co 16 mpx.
    @cedrys
    Dla mnie ma to takie znaczenie, że zdjęcie zajmuje dwa razy mniej miejsca na karcie pamięci i mam go więcej na kolejne zdjęcia i filmy. Co przy takiej samej ich jakości daje zysk o który warto powalczyć. Dodatkowo mniejsze zdjęcia szybciej można przeglądać na TV (przed ich ew konwersją).

  66. ***s***
    ***s*** 27 kwietnia 2013, 20:59

    rosiu82 | 2013-04-26 20:07:12..... prawie nie widziałem różnicy w jakości obrazka pomiędzy zdjęciem w 5, a 16 Mpx.


    Ile razy trzeba to walkowac? Moze nie widziales ale mpx sa w Sony potrzebne nie tylko do zdjecia ale tez wiecej mpix ulatwia AF, umozliwia dokladniejsze skladanie panoram , HDRow , nocnych zdjec wieloklatkowych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Chcesz 5mpix - na aleegro za 60zl znajdziejsz cala kopalnie tego sprzetu. Teraz jest 2013 i widac potrzeba 20mln. Kropka.

  67. ***s***
    ***s*** 27 kwietnia 2013, 21:07

    rosiu82 | 2013-04-27 19:19:48......ma to takie znaczenie, że zdjęcie zajmuje dwa razy mniej miejsca na karcie pamięci i mam go więcej na kolejne zdjęcia i filmy.

    Pliiiiz , teraz kiedy za 60zl mozna kupic karte wilkosci kilku tys. zdjec?

  68. ***s***
    ***s*** 27 kwietnia 2013, 21:44

    Port mikrofonu i lampy blyskowej w kompakcie ??

    To dobrze wrozy RX-200

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.