Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Samsung NX300 dostępny na polskim rynku

25 kwietnia
2013 15:26

Firma Samsung Electronics poinformowała o wprowadzeniu do sprzedaży w Polsce najnowszego kompaktowego aparatu systemowego NX300. Razem z nim do sklepów trafi również najnowszy obiektyw Samsung NX 45 mm f/1.8 2D/3D. Producent podaje także sugerowane ceny nowych produktów.

Samsung NX300 ma się pojawić na półkach sklepowych pod koniec kwietnia i będzie dostępny w kolorze brązowym, białym lub czarnym, z kontrastującymi srebrnymi metalowymi krawędziami. Sugerowana cena aparatu w zestawie z obiektywem NX 18–55 mm f/3.5–5.6 OIS III ma wynosić 3299 zł. Obiektywu NX 45 mm f/1.8 2D/3D ma być natomiast dostępny w sugerowanej cenie 1699 zł.


Komentarze czytelników (40)
  1. focjusz
    focjusz 25 kwietnia 2013, 15:49

    Dobrze że jest tylko dlaczego ( po co ) startują z ceną prawie 2 razy wyższą niż poprzednik ???

  2. Arek
    Arek 25 kwietnia 2013, 15:51

    Poprzednik startował z ceną około 3000 zł, z tego co pamiętam. Nawet obecnie kosztuje 2000 zł:
    link

  3. 25 kwietnia 2013, 15:54

    Za 3000 PLN, ale nie w kicie z 18-55 tylko z tym ciekawym 45 mm f/1.8, to brałbym w ciemno.

  4. dzarro
    dzarro 25 kwietnia 2013, 15:54

    Drożej od aktualnej ceny NX-20. Biorąc pod uwagę, że w zestawie z zoomem nie ma nawet korzyści z małego wymiaru, a fukcjonalnośc jest duzo niższa, to rzeczywiście jest to oferta dla jakiś fanatycznych zwolenników marki.

  5. smog
    smog 25 kwietnia 2013, 16:00

    Spokojnie. Już w tej chwili kosztuje ok. 2800 w sklepach:
    link

  6. focjusz
    focjusz 25 kwietnia 2013, 16:38

    2800 to już lepiej - ale wg tej samej porównywarki ( stamtad brałem dane) NX200 jest za ~1700 dlatego mówiłem o dwukrotności ceny

  7. SingSing74
    SingSing74 25 kwietnia 2013, 16:39

    2863 tak dla ścisłości.

  8. 2marekm
    2marekm 25 kwietnia 2013, 16:46

    Bardzo kibicuję Samsungowi, natomiast czekam z niecierpliwością na klęskę aroganckiego Canona.

  9. thorgal
    thorgal 25 kwietnia 2013, 18:13

    @2marekm

    Wszystkie firmy sa aroganckie...

  10. 2marekm
    2marekm 25 kwietnia 2013, 18:58

    Masz rację, ale Canon jest wyjątkowo arogancki.

  11. Dawid.G
    Dawid.G 25 kwietnia 2013, 19:07

    Wszystko super, tylko gdzie kupić obiektywy?

  12. adrenag
    adrenag 25 kwietnia 2013, 19:36

    2850 w cyfrowe. w zestawie lightroom 4 gratis który normalnie kosztuje 400-500zł. Kity do bezlusterkowców kosztują zazwyczaj nawet i 500-600zł używki (nex). w sumie nie jest najgorzej. NX20 a NX300 to jednak spora różnica - w nx300 jest dotykowy wyświetlacz , nowy system af z detekcją fazy i szybko reaguje.

  13. Adiks
    Adiks 25 kwietnia 2013, 21:41

    Szkoda, że sprzedawany jest z kitem.. Chętnie bym się na niego skusił. A tak, musiałbym opchnąć kit-a. Wtedy, już można będzie kupić fajną stałke. A tak.. szkoda. Może jeszcze pojawią się z samym body. Może być nawet bez lightroom w zestawie.
    Jestem zwolennikiem innych systemów, ale nie wstyd by mi było używać takiego Samsunga :)

  14. 25 kwietnia 2013, 23:48

    @Adiks: Jaki wstyd?! Daj spokój. Ja już się dawno wyleczyłem z "markowych" albo "systemowych" rozwiązań. I od tej pory zacząłem robić i robię coraz ciekawsze zdjęcia ;)
    A tak BTW: dla samego obrazka w JPG warto mieć tego Samsunga, oczywiście ze stalką taką jak 45 mm f/1.8

  15. kazziz
    kazziz 26 kwietnia 2013, 01:23

    podbijam pytanie Dawida. Sam rozważałem dokupienie NX1000 bo w cenie 1155 u kumpla na półce to aż się prosi.. ale sobie na razie darowałem. I wracam do marzenia o fajnym kompakcie. Bo bezlusterkowiec super za tę cenę, ale brak szkieł :(((

  16. 26 kwietnia 2013, 07:43

    Spory wybór szkieł do Samsunga mają Cyfrowe. Jak z dostępnością - tego nie wiem.
    Pojedyncze szkła wciąż można kupić w dobrej cenie na Allegro i u kieleckiego serwisanta. Ale faktycznie ostatnio krucho się zrobiło z tą szklarnią. Albo Samsung nie nadąża z produkcją albo olewa polski rynek (tylko w tym drugim przypadku - po co wysyłaliby prasie informacje o dostępności nowego sprzętu, organizowali warsztaty dla fotoblogerów [vide najnowszy numer miesięcznika Foto], itp.).

  17. wercio
    wercio 26 kwietnia 2013, 08:05

    Samsung pewnie zorientował się ile traci na obiektywach z serwisów, więc przyciął to źródło. Lepiej sprzedać ten sam obiektyw 100% drożej.

  18. Adiks
    Adiks 26 kwietnia 2013, 09:21

    @podbis: Chyba masz rację :) Ciekaw jestem testu. Jeśli wypadnie dobrze, to chyba zacznę poważnie nad nim myśleć. Przydał by się taki mały aparacik, do noszenia na co dzień. Jedyne co mnie zniechęca, to brak wizjera.. nie wspominając już o tym kicie w zestawie he
    Myślę, że na tym ekranie nie zawsze będzie wszystko dokładnie widać, podczas słonecznych dni. A tym sposobem zaoszczędziło by się sporo energii. No nic, nie będę uprzedzał faktów, poczekam na testy :)

  19. 26 kwietnia 2013, 09:26

    @wercio
    To, co piszesz jest oczywiste.
    To, co jest nie do końca zrozumiałe, to dlaczego za odcięciem serwisantów od źródła tanich szkieł nie poszło poprawienie ich dystrybucji i dostępności w "normalnych" sklepach.

  20. 26 kwietnia 2013, 09:33

    @Dawid.G @kazziz
    Obiektywy NX Samsunga można niedrogo kupić choćby tutaj link
    Zresztą łażąc po centrach handlowych widuję je na wystawach w przyzwoitych cenach.

    @Adiks
    Nie przekreślaj kitowych obiektywów Samsunga. W odróżnieniu od innych firm, są bardzo dobre. Mam 18-55 i robi przyzwoite zdjęcia. Często go używam mimo posiadania kilku obiektywów Samsunga. Ma stabilizację i ładnie rysuje. Tutaj masz sampla link
    Ściągnij go sobie na kompa, podostrz i pooglądaj po brzegach. Nie ma się do czego przyczepić, a to "tylko" kit.:)

  21. 26 kwietnia 2013, 09:44

    Oczywiście z tym nowym NX300 i jego świetną matrycą, fotki będą znacznie lepsze, bo bardziej szczegółowe.
    20Mpix w NX1000 poniżej 1300PLN w Fotojokerze, to też obecnie rewelacyjna oferta. Waham się czy go brać, czy doskaładać na tego NX300. Przydałoby mi się jedno małe body bez wizjera, na proste fotografowanie.
    Poza tym fajnie zacząć obecność w systemie NX Samsunga od taniego body i kilku obiektywów.
    Te linki co podałem, to za 2700 PLN macie świetą 20Mpix matrycę w NX1000 +18-55mm+50-200mm +20mm stałkę :)
    Czyż nie okazja. Cały system w cenie jednej lustrzanki entry level, a na dodatek zmieści wam się wszystko w torebce na tą lustrzankę:)
    link
    Ten mój stary filmik nędzny, ale wiecznie żywy:D

  22. septemberlicht
    septemberlicht 26 kwietnia 2013, 10:08

    Jeszcze zimą można było kupić niedrogo sporo szkieł Samsunga. Nówki NX85, NX12-24, NX30 chodziły za 1800 / 800 / 350 zł. Teraz strumyk ze szkłami w takich cenach wysechł. Kto zdążył się oszklić ten zdążył.

    Z drugiej strony, obecne sklepowe ceny (np. w cyfrowe.pl) choć są odczuwalnie wyższe od cen 'serwisanckich', są całkowicie adekwatne do jakości rzeczonych obiektywów. Na przykład NX 50-200 za 850-900 zł to naprawdę przyzwoita cena za świetnie wykonany obiektyw ze stabilizacją. Nie wiem ile teraz kosztuje sklepowy NX12-24, ale biorąc pod uwagę cenę UWA w innych systemach oraz fantastyczną jakość obrazu jakie daje to szkło, 2000 zł za NX12-24 to świetny interes. Tym bardziej, że średnica filtra to zaledwie 58 mm więc polary i inne filtry będą naprawdę tanie (w porównaniu do tych o średnicy 77 czy 82).

    Co do dostępności - jeszcze trochę szkieł jest rozsianych w fotojokerach, avansach itp. Jest ebay, no i są cyfrowe.pl. Kto chce, ten kupi co chce.

  23. 26 kwietnia 2013, 10:14

    Tutaj jeszcze jedna fotka z kita 18-55.. Tym razem z ogniskową 18mm.
    link

  24. mrawi
    mrawi 26 kwietnia 2013, 10:41

    @septemberlicht, a dla mnie 2000 za 12-24 to bardzo dużo za tylko f4. Siłą samsungowych szkieł była niska cena przy dobrej jakości. Jak mam wydać na obiektyw 2000 to nie kupuję wcale i korzystam z kitowego. Takie ceny dla amatorów i niedzielnych pstrykaczy to czysta abstrakcja.

  25. septemberlicht
    septemberlicht 26 kwietnia 2013, 10:53

    Stopień abstrakcji jest stopniowalny, a nie wszyscy mamy taką samą grubość portfela. Jeżeli pentaksowy DA 12-24 kosztuje 3800 zł to jakiż to poziom abstrakcji przy optycznie nie gorszym (OK - 1 EV na długim końcu ciemniejszym) NX12-24 za 2000 zł?

    Inna rzecz, że dla mnie UWA mogłyby zaczynać się od f8. I tak praktycznie nigdy nie potrzebuję lepszej jasności, a zawsze zależy mi na dużej GO. Jak chcę jasno i szeroko - zakładam NX16/2.4...

  26. mrawi
    mrawi 26 kwietnia 2013, 11:53

    To w końcu to jest system dla zawodowców czy amatorów? Bo jak wydawać na system grubo ponad 6 tyś. to samsung staje się średnią propozycją.

  27. Chris62
    Chris62 26 kwietnia 2013, 11:53

    Nie no cuda jakieś, najnowszy model Szajsunga w polskich sklepach a NX200 ludzie zza granicy sprowadzali.

    septemberlicht | 2013-04-26 10:53:41

    "Inna rzecz, że dla mnie UWA mogłyby zaczynać się od f8. I tak praktycznie nigdy nie potrzebuję lepszej jasności, a zawsze zależy mi na dużej GO"

    To jeszcze trzeba mieć statyw.
    A duzą głębię ostrości można uzyskać kompaktem jeżeli będzie miał jasną optyke to przy niskim ISO nocne focie pstrykać z ręki i to majac zoom.

    Niestety w kompakcie nie mam ekw 18 mm ale są konwertery dobrej jakości.

  28. septemberlicht
    septemberlicht 26 kwietnia 2013, 12:35

    cyt:
    "To w końcu to jest system dla zawodowców czy amatorów?"

    Uważasz, że LEIKĘ za 20 tys. sztuka kupują zawodowcy? Czepiasz się bez sensu. System jest dla tego, kogo stać na ten system

    "Bo jak wydawać na system grubo ponad 6 tyś. to samsung staje się średnią propozycją."
    Może dla ciebie. Ja jako amator parę lat temu wydałem na amatorskiego Pentaksa k-7 5100 zł. Jako amator kupiłem też w sklepie DA 60-250 za drugie tyle. No i za każdym razem dla mnie nie była to średnia propozycja.


  29. mrawi
    mrawi 26 kwietnia 2013, 15:33

    septemberlicht | 2013-04-26 12:35:25 "Uważasz, że LEIKĘ za 20 tys. sztuka kupują zawodowcy? Czepiasz się bez sensu. System jest dla tego, kogo stać na ten system" -- Nigdy w życiu. System ten kupią Ci którzy będą uważać go za wartego swojej ceny.. Mnie stać na wiele rzeczy, a ich nie posiadam. W związku z tym liczę, że zobaczę kiedyś w sklepie chińskie aparaty fotograficzne i obiektywy pokroju NX'a za 1/4 ceny, tak jak to się dzieje np. z telefonami :). Posiadam telefon ZTE,...za grosze. Jest po prostu niezawodny. Czekam na chińskiego bezlusterkowca :). Powiedzmy aparat (APS-C) z 18-55 mm za 400 zł plus obiektywy od 100-500 zł. Jak będzie robił fotki takie jak NX5 tp biorę trzy sztuki tylko dla siebie. Chińczycy migiem by wykosili rynek fotograficzny, gdyby wpadli na taki pomysł.

  30. Adiks
    Adiks 27 kwietnia 2013, 09:47

    Bardzo proszę o test aparatu :) Jak się uda, to również obiektywu NX 45 mm f/1.8 2D/3D

  31. cube007
    cube007 27 kwietnia 2013, 11:32

    @Chris62 - "Niestety w kompakcie nie mam ekw 18 mm ale są konwertery dobrej jakości." - jest coraz blizej tych, 18mm. Ricoh ma papiery min. na szkielko o ekw. 21-84mm dla matrycy 1/1.7cala, wiec mozliwe ze Pentax MX-2 bedzie sie wyroznial wsrod zaawansowanych kompaktow nie tylko stylistycznie ;)

    Niezawodny Benek wspomnial Pentaxa... no, biedni sa uzytkownicy tego systemu. Chcac kupic zoom UWA, musza sie zastanawiac nad DA12-24, jakims Tamronem, czterema Sigmami. Kurcze, a moze jednak fiszka-zoom... Lepsze/gorsze, drozsze/tansze, ciemniej/jasniej - zwariowac mozna.
    Tymczasem zycie w NXie jest proste - jeden obiektyw, (nie)dostepny w trzech sklepach w PL. Szał.

    @mrawi - oczekuj w napieciu na trzeci kwartal br. Chinole z JK Imaging zapowiadaja na ten czas aparacik Kodak S1, system M4/3. Kto wie, moze beda dawac za poldarmo :D

  32. cube007
    cube007 27 kwietnia 2013, 11:38

    Aj, teraz doczytalem bajania o APS-C z kitem za rownowartosc 5kg dobrej kawy - musisz chlopie miec bardzo male kieszonkowe, ale nie martw sie; kazdy to kiedys przechodzil.

  33. mrawi
    mrawi 27 kwietnia 2013, 13:40

    Bajanie o APS-C??? Hahaha, już mozna kupić NX5 z APS-C (wizjer, super ergonomia) za 360 zł (używane) w allegro. Takie są fakty. Chińczycy będą oferować za tyle samo tylko z 24 mc gwarancją :))). Żegnajcie drogie lustra, bezlustra i kompakty w cenach absurdalnych do ich wartości. Idzie nowe.

  34. 27 kwietnia 2013, 18:22

    Pytanko do kolegów.
    Zna się może ktoś na tym 3D?
    Wiadomo, że jak jest TV 3D i film, czy fotka w odpowiednim formacie, to w okularkach widzimy widok przestrzenny.
    Czy są jakieś programy na kompa, aby można było obejrzeć taką fotkę zrobioną w 3D? Najlepiej na dowolnym ekraniku z użyciem okularów polaryzacyjnych (np. takich z I-MAXa).

  35. jungli
    jungli 28 kwietnia 2013, 16:35

    Powiem tak, od jakiegos czasu mecze NX20 i jestem zaskoczony, ze tak ladnie odjechal konkurencji,
    O ile stary NX, ze stara matryca, to byl taki sobie aparacik, to nowa matryca + oprogramowanie wiecej jak daje rade, dla szumofobow: iso pierdyliard w dodatku niedoswietlone na maxa wyglada baaaardzo dobrze:) wiem co mowie, bo aktualnie go mecze na Siesta festivalu w 3miescie.

    Silnik jpg, jak nie z Samsunga, rozdzielczosc z 20tu mega pixli szokujaca i wg mnie lepsza od konkurencji, tonalnosc i gietkosc tej matrycy spokojnie jak w najnowsiejszych puszkach albo i lepiej.

    Oczywiscie puszka boryka sie jeszcze z kilkoma problemami ale to bedzie jak sadze poprawione w kolejnych nx-ach, juz w 300 AF podobno zdecydowanie przyspieszyl, bedzie dobrze, tylko gdzie te szkla? trzeba kupowac u Niemcow, bo system samsunga jest baaardzo fajny od niedawna.

    Nie nie jestem marketingowcem tej firmy:)

    pozdroofka i do zobaczenia na ostatnim dniu siesty:)

  36. rodzyn
    rodzyn 1 maja 2013, 15:44

    już 2222 w PL:
    link
    Pozdrawiam

  37. 1zl
    1zl 2 maja 2013, 16:47

    apropos wlosow: link
    ta 45mm/1.8 to zajebiasze szklo :)

  38. 8 maja 2013, 09:49

    Przepraszam kolegów, że dodam kilka słów. Trochę nie na temat, a trochę jednak na temat.

    KIlka dni temu skusiłem się na dobrą cenę aparatu Samsung NX1000 i kupiłem go w Fotojokerze za 1133 PLN. Jednak aparat okazał się popsuty- nagrywał film z czerwoną krechą biegnącą przez środek ekranu-więc od 6 dni wojuję z reklamacją, bo Fotojoker zwleka z wymianą na nowy, mimo oczywistej, udokumentowanej wady i dostępności aparatów w sklepie.

  39. Adiks
    Adiks 8 maja 2013, 12:26

    Myślę, że jednak mało ma to związane z Samsungiem. Problem tkwi w sklepie gdzie go kupiłeś. Czy byłby to C, N czy inna marka, nic by to zapewne nie zmieniło. Czemu nie uderzysz od razu do Samsunga ? Będzie zapewne szybciej i mniej stresowo.

  40. Adiks
    Adiks 8 maja 2013, 12:34

    A to , że ma wadę, zawsze się może zdarzyć jakiś wadliwy egzemplarz. Od tego przecież gwarancja. Wada , z tego co piszesz jest oczywista. Jest to wada fabryczna i powinna być od razu usunięta, lub wymiana na nowy, wolny od wad. Ja na Twoim miejscu, od razu bym szedł z tym do rzecznika praw konsumentów. Ja miałem podobną sytuację, lecz nie związaną z foto tylko dużym sklepem budowlanym, wystarczyło, że rzecznik skontaktował się ze sprzedawcą i od razu zmiękł i została uznana gwarancja i otrzymałem zwrot gotówki.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.