Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Voigtlander Nokton 42.5 mm f/0.95

Voigtlander Nokton 42.5 mm f/0.95
19 lipca
2013 19:08

Firma Cosina poinformowała o wprowadzeniu nowego obiektywu Voigtlander Nokton 42.5 mm f/0.95 przeznaczonego dla systemu Mikro Cztery Trzecie. To już trzeci z kolei tak jasny obiektyw tego producenta, z którego niedługo będą mogli skorzystać posiadacze bezlusterkowców marki Olympus i Panasonic.

Pełna specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Nowy Voigtlander Nokton 42.5mm f/0.95 do Mikro Cztery Trzecie

Voigtlander Nokton 42.5 mm f/0.95

Cosina poinformowała o wprowadzeniu nowego obiektywu do systemu Mikro Cztery Trzecie. Voigtlander Nokton 42,5 f/0,95 to kolejny członek z rodziny Noktonów dla systemu Mikro Cztery Trzecie. Ze światłosiłą f/0,95 nadal należy do najjaśniejszych obiektywów w systemie. Ogniskowa 42,5 mm czyni ten obiektyw idealnym do zdjęć portretowych. Piękne rozmycie tła idzie w parze z możliwością pracy w trudnych warunkach oświetleniowych. Wykorzystanie wysokiej jakości szkieł oraz zaawansowana konstrukcja 11 elementów w 8 grupach zapewniają wysoką jakość zdjęć. Przyjemność użytkowania i długowieczność gwarantuje wykonanie z świetnej jakości materiałów.

SPECYFIKACJA:

  • mocowanie: Mikro Cztery Trzecie
  • ogniskowa: 42,5 mm
  • przysłona: f/0,95 (min f/16)
  • konstrukcja obiektywu: 11 elementów w 8 grupach
  • kąt widzenia: 30,5 stopnia
  • liczba listków przysłony: 10
  • minimalna odległość ostrzenia: 0,23 m
  • średnica filtrów: 58 mm
  • wymiary: śr. 64,3 × 74,6 mm
  • waga: 571 g
  • osłona przeciwsłoneczna w komplecie

Sugerowana cena detaliczna: 3290 zł brutto. Obiektyw będzie wprowadzony na polski rynek przez przedstawiciela Cosiny, firmę Foxfoto wczesną jesienią.


Komentarze czytelników (42)
  1. qbic
    qbic 19 lipca 2013, 19:28

    Manualny odpowiednik 85mm F2.0... zawsze jakaś alternatywa dla posiadaczy małego systemu.

  2. Oxygenum
    Oxygenum 19 lipca 2013, 19:38

    Dla ścisłości odpowiednik 85 mm F 1,9 :-)

  3. maestro
    maestro 19 lipca 2013, 19:43

    @Oxygenum chodzi o matrycę FF oczywiście. Jaki natomiast będzie przelicznik w stosunku do APS-C przykładowo Nikona ?

    Weźmy też obiektyw typu Zuiko 45 1,8 - najjaśniejszy z AF obecnie. Jaki to będzie przelicznik w stosunku do FF i APS-C Nikona ?

  4. Oxygenum
    Oxygenum 19 lipca 2013, 19:50

    2 X jeśli chodzi o FF
    i 1,5 X jeśli APS-C.
    Przynajmniej tak mi się wydaje...

  5. Oxygenum
    Oxygenum 19 lipca 2013, 19:51

    Inna sprawa że ten obiektyw może nie pokrywać tak dużych sensorów....

  6. reflexone
    reflexone 19 lipca 2013, 20:16

    A nie czasem 1.3x względem APS-C?

  7. Michel
    Michel 19 lipca 2013, 20:18

    MFD 0,23 m!

  8. maestro
    maestro 19 lipca 2013, 20:19

    Ok, czyli f 1,8 w APSC w Nikonie odpowiada f 1,2 w m4/3. Różnica jest niestety spora.

  9. Szabla
    Szabla 19 lipca 2013, 20:19

    Tair Design ;)

  10. Oxygenum
    Oxygenum 19 lipca 2013, 20:24

    1,3 X to APS-H Canon

    link

  11. kivirovi
    kivirovi 19 lipca 2013, 20:37

    A tu jest klub fetyszystow niskiej GO, malych pikselistow czy mnoznikowcow... bo nie wiem czy dobrze trafilem...

  12. Szabla
    Szabla 19 lipca 2013, 20:46

    Jeżeli "cztery trzecie" to lepiej "mikro" :)

  13. 19 lipca 2013, 21:49

    na górze jest mikro, na dole micro :)

  14. banc
    banc 19 lipca 2013, 21:54

    Ciekaw jestem osiągów na przysłonach do 2.0. Powyżej mamy zoomy i stałki z AF (45 1.8). Na chyba, że będzie świetne rozmycie tła i kolorki.

  15. maestro
    maestro 19 lipca 2013, 21:54

    @kivirovi dobre :)

  16. maestro
    maestro 19 lipca 2013, 21:59

    Pytanie dla mądrzejszych ode mnie :)
    Czy jest możliwe zrobienie obiektywu o f 0,7 dla systemu m4/3 (powiedzmy podobna jak w artykule ogniskowa) albo lepiej f 0,6 tak żeby dorównać 85 1,2 L ? :)

  17. Chomsky
    Chomsky 19 lipca 2013, 22:03

    Mając na uwadze głębię ostrości można tak przeliczać, mając na uwadze "światłosiłę' to jest to 0,95 czyli niezwykle jasno.

  18. reflexone
    reflexone 19 lipca 2013, 22:03

    @Oxygenum - no dobra, ale:
    24x16 = APS-C x1.5 = 36x24 [FF]

    18x13x5 = u4/3 x 1.3 =~ 24x17.5 [~APS-C]

    O to mi chodziło. :)

  19. leszek3
    leszek3 19 lipca 2013, 23:00

    lecę popatrzeć na półkę, bo tak jak bym już coś takiego kiedyś widział - no właśnie, Szabla gada nie od rzeczy ;-)

  20. 19 lipca 2013, 23:14

    Bardzo ciekawe szkło, chyba nie ma pod APS-C odpowiednika pod względem kąta widzenia i GO. Byłby to jakiś 57 mm f/.2~f/1.3 (nie liczę teraz dokładnie, jest trochę poniżej działki różnicy w GO).

    Ładny komplecik: 17, 25 i 42.5 mm f/0.95 :)

  21. 20 lipca 2013, 00:59

    te superjasne vojtki są mistrzami nijakości, za grosz charakteru nie mają - generują blur jak fotoszopa...

  22. wypasior
    wypasior 20 lipca 2013, 10:09

    Od kiedy w portrecie potrzeba ostrości jak żyletka.. chyba że lubicie podziwiać każdego pora na skórze. 0,95 to jest 0,95 czyli bardzo jasne szkło i umożliwia zastosowanie niższych iso. Jeśli chodzi o głębię ostrości to jest to dla canona odpowiednik f1/1,1875 a nikona f1/1,2666 czyli nadal bardzo płytka GO.

  23. mav
    mav 20 lipca 2013, 12:13

    Ostrość to jedno, ale "mydło" to drugie. Poprzednie wersje generowały obrazki niczym słabe m42 z takim miodowym, zamglonym bokehem. Co z tego, że masz jasno, jak to i tak się nie nadaje do niczego.

  24. noworries
    noworries 20 lipca 2013, 12:14

    maestro, jest coś takiego jak Metabones Speed Booster - link Adapter do aparatów bez lustra, pozwalający na matrycy APS-C uzyskać z pełnoklatkowym obiektywem pole widzenia podobne, jak przy aparacie pełnoklatkowym. Działa to jak przeciwieństwo telekonwertera - skracając ogniskową zwiększa też jasność o jedną wartość przysłony, więc z f/1.4 otrzymujemy szkło f/1. Po zastosowaniu jaśniejszego obiektywu np. f/1.2 otrzymamy światłosiłę poniżej f/1.
    Nic nie stoi na przeszkodzie, by tak jasne szkła wyprodukować, ale kto za to zapłaci?

  25. Szabla
    Szabla 20 lipca 2013, 12:24

    No i po co? :)

  26. mav
    mav 20 lipca 2013, 13:03

    Ja mam - jest świetne :) tyle, że się mylisz, z 1.4 zrobi się 1.2 :) za to z 2.8 robi się 2.0, fajna sprawa.

  27. Woytec60
    Woytec60 20 lipca 2013, 13:13

    Przydałby się z mocowaniem Fuji XF ale na APS-C to chyba nie pokryje?

  28. rubio
    rubio 20 lipca 2013, 14:13

    noworries- urzadzenie ktore dodaje swiato do obiektywu :D ktore samo w sobie ma soczewke na dodatek :D juz nie mowiac o tym ze napisales: ze miedzy 1.4 a 1 jest jedna wartosc przyslony :) (wartosc przyslony hmm)

  29. noworries
    noworries 20 lipca 2013, 16:21

    rubio, trochę porkęciłem. W każdym razie fakt jest faktem, można uznać, że jasność obiektywu się zwiększa. Z telekonwerterem jasność spada wraz z wydłuzeniem ogniskowej, a ze Speed Boosterem jasność się poprawia, bo ogniskowa się zmniejsza (obiektyw zamiast pokrywać pole widzenia FF, kryje jedynie APS-C).

  30. cygnus
    cygnus 21 lipca 2013, 00:24

    Dokładnie w opisany sposób działają tzw. reduktory ogniskowej, często stosowane w astrofotografii. Głównym ich zadaniem jest powiększenie pola widzenia ale także korekta krzywizny pola.

  31. 21 lipca 2013, 12:29

    Cosina moglaby wreszcie zainwestowac w AF i pelna komunikacje w obiektywach dla masowych systemow jak m4/3. Olympus daje nam AF, unika super jasnych szkiel, Vojtek znalazl sobie niesze ale trzymanie sie manualnych konstrukcji co jest dla mnie wada tych obiektywow, zwlaszcza przy dluzszych ogniskowych i malej GO. I nie usprawiedliwia tego zadna ideologia pt "klasyczne, drogie, dobrze wykonane, swietnie optycznie" to moga byc manualne....

  32. rubio
    rubio 21 lipca 2013, 13:13

    noworries "fakt jest faktem" poki co to zadnego faktu nie przedstawiles. "jasność się poprawia, bo ogniskowa się zmniejsza" co ma jedne do drugiego?????????????

    jakikolwiek wynalazek nie wsadzisz miedzy korpus a obiektyw albo nakrecisz na czolo obiektywu to bedzie to to mialo soczewke dodatkowa a cos co ma dodatkowa powierzchnie (soczewke) swiatla raczej nie dodaje

  33. Matt
    Matt 21 lipca 2013, 15:29

    Doczytaj sobie.

  34. _pk
    _pk 21 lipca 2013, 19:42

    @rubio:
    ŚWIATŁOSIŁA (bo o tej mowa) to stosunek średnicy maksymalnie otwartej przesłony do ogniskowej. Jeżeli dokładasz konwerter typu wspomnianego speed-boostera, to średnica przysłony (czyli licznik ułamka) się nie zmienia, natomiast maleje ogniskowa (a więc mianownik). W efekcie cały ułamek, czyli właśnie światłosiła układu optycznego, rośnie. Przy podłączeniu telekonwertera jest dokładnie odwrotnie: mianownik=ogniskowa rośnie, czyli światłosiła maleje.

  35. jungli
    jungli 22 lipca 2013, 08:53

    qbik i reszta jak zwykle blysnela,

    FF to nie jest zadna wykladnia, obiektyw wg danych to 85 0.95 a nie 1.8 czy 2 nauczcie sie tego w koncu.

  36. canoes
    canoes 22 lipca 2013, 09:35

    Ale osiągniecie, odpowiedniki w FF ważą prawie połowę mniej i niektóre są mniejsze.
    Co nie tak poszło jednak w tym mikro...

  37. focjusz
    focjusz 22 lipca 2013, 12:11

    @jungli - to prawda. Niektórzy tutaj ciągle to robią bo ich "Golf" ma 105 Km więc ma "więcej" niż większość motocykli. Tylko zapominają że ten na motorku przejedzie z łatwością korki w których wikszy stanie ...

  38. KAPA
    KAPA 22 lipca 2013, 20:19

    może jestem durny, pewnie tak, ale tak mam, że interesuje mnie plastyka średniego formatu, można śmiało zamienić słowo plastyka na GO, w zasadzie tylko na tym mi zależy, nic na to nie poradzę. Otóż z tym obiektywem taki OM-D waży więcej niż EOS 6D z naleśnikiem a plastyką w interesującym mnie zagadnieniu nieznacznie tylko wyprzedza FF, tak jakoś 3,8 do 5,6. W mojej Moskwie 5 czy Fleksarecie w zupełności mi styka 5,6, 3,5 używam owszem, ale że tak się wyrażę standardem jest dla mnie 5,6 czyli mam lżej i mam to co chcę, oczywiście jeżeli bardzo mi się zachce to podepnę 1,4L35mm i wtedy odlocik, ale to już inna waga.
    Ot, taki wtręt nieuka, który lubi płytką GO bo się nieuleczalnie zaraził średnim formatem ;)

  39. KAPA
    KAPA 22 lipca 2013, 21:09

    no i jestem durny, wpisalem się pod obiektywem portretowym a porównania odnosiłem do Voigtlander Nokton 17.5mm f/0.95 Aspherical, niemniej jednak co chciałem powiedzieć to powiedziałem :)

  40. marcin wuu
    marcin wuu 22 lipca 2013, 23:45

    KAPA - ależ to karkołomne. Interesuje cię płytka GO więc używasz średniego formatu z ogniskową bliską standardowej, porównujesz om-d wagą do c6d i mówisz że jest lżejszy, ale bardziej ci pasuje ogniskowa 35mm z superjasnym 1.4 na małym obrazku, który jest jednak cięższy, a wszystko razem porównujesz do 17,5mm na u4/3... żadnego w tym morału :)

  41. banc
    banc 24 lipca 2013, 06:06

    Jeśli ktoś czeka na coś takiego z AF to niestety na horyzoncie tylko panasonic 42.5 f/1.2. Ale najwcześniej za pół roku.
    Ja bym tutaj trochę ponarzekał na wagę. To jest szkło dedykowane do m4/3. Mam OM 55 1.2, który jest przecież na FF i waży znacząco mniej (ok. 300g).

  42. qbic
    qbic 24 lipca 2013, 21:36

    Tyle że szkło do 35mm nie musi mieć tak wysokiej rozdzielczości jak sprzęt do paznokcia m4/3.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.