Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
4 sierpnia
2013 22:22

Kończący się tydzień przyniósł nam kilka ciekawych nowości. Najważniejszą z nich z pewnością był nowy bezlusterkowiec firmy Panasonic. Zapowiedziano też obiektyw Leica DG Nocticron 42.5 mm f/1.2, a także przedstawiono nową serię lornetek Steiner. Plotek też nie brakowało. Posłuchajcie…

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Canon EOS 7D Mark II

Wracają plotki na temat lustrzanki Canon EOS 7D Mark II. Niestety ostatnie doniesienia wskazują na to, że nie mamy co liczyć na premierę tego modelu w tym roku i na rynku powinien się on pojawić dopiero w drugiej połowie 2014 r. Aparat ma bazować na tej samej 20-megapikselowej matrycy CMOS APS-C co EOS 70D. Ma się w nim znaleźć też odbiornik GPS, a kwestia wyposażenia go w interfejs WiFi wciąż pozostaje otwarta.

Co będzie 21 sierpnia?

Mówi się, że na 21 sierpnia br. amerykański oddział Canona zaplanował konferencję prasową. Niestety raczej nie mamy co liczyć na spektakularne premiery, bowiem tego dnia producent prawdopodobnie zamierza odświeżyć linię kompaktów PowerShot.

Fujifilm

Fujifilm X-A1

Kilka tygodni temu pisaliśmy, że firma Fujifilm wraz z premierą modelu X-M1 nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa, bowiem producent planuje wprowadzić na rynek niskobudżetowy model oznaczony symbolem X-A1. Doniesienia te wydają się teraz jeszcze bardziej wiarygodne, bowiem w jednej z koreańskich agencji został zarejestrowany aparat Fujifilm X-A1. Na razie nie znamy zbyt wielu szczegółów na jego temat poza tym, że nie będzie one wyposażony w matrycę X-Trans CMOS, a jego premiera powinna odbyć się jeszcze w tym miesiącu.

Nikon

Kompakt z jednocalową matrycą

Serwis Dpreview opublikował wywiad z przedstawicielem firmy Aptina, który przyznał, że jego firma pracuje obecnie z jednym ze swoich klientów nad aparatami kompaktowymi wyposażonymi w matrycę wielkości 1 cala. Produkty mają pojawić się na początku przyszłego roku, a biorąc pod uwagę, że to Nikon korzysta z tego typu matryc produkowanych przez Aptinę, możemy przypuszczać, iż będą to aparaty opatrzone marką Coolpix.

Coś dla miłośników patentów

Wśród wniosków złożonych przez firmę Nikon w japońskim urzędzie patentowym znaleźć można dokument opisujący obiektywy 50 mm f/1.2 oraz 60 mm f/1.2. Jak to często bywa, nie wiadomo, czy modele o takich parametrach wejdą kiedykolwiek do produkcji.

Sigma

Sigma 24–70 mm f/2 OS HSM

Podobno na przyszłorocznej Photokinie do grona bardzo jasnych zoomów produkowanych przez Sigma Corporation ma dołączyć pełnoklatkowy model 24–70 mm f/2 OS HSM.

Sony

Coś dla miłośników patentów

Firma Sony złożyła kolejny interesujący wniosek patentowy. Producent opisał w nim aparat pozwalający na obracanie matrycy oraz ekranu LCD o 90 stopni. Dzięki temu wykonywanie zdjęć w orientacji pionowej ma odbywać się dużo wygodniej.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Sony NEX-5T

Podobno 13 lub 14 sierpnia ma odbyć się premiera nowych produktów firmy Sony. Plotki głoszą, że jednym z nich będzie bezlusterkowiec Sony NEX-5T. Na razie nie wiadomo, czy wraz z aparatem pojawią się jakieś obiektywy, jednak z pewnością nie ma co liczyć na pokazanie w tych dniach pełnoklatkowego NEX-a, o którym mówi się już od kilku miesięcy. Ten ostatni powinien mieć swoją premierę 24 września br., choć niektórzy wskazują początek przyszłego roku.

Zeiss 35 mm f/2.8

Prawdopodobnie pierwszym obiektywem dedykowanym do bezlusterkowców Sony NEX wyposażonych w matrycę FF będzie Zeiss 35 mm f/2.8. Mówi się, że jego konstruktorzy postawili sobie za cel stworzenie produktu o bardzo kompaktowych rozmiarach, co bez wątpienia wpłynęło na to, że obiektyw nie jest jaśniejszy.


Komentarze czytelników (67)
  1. romeczek
    romeczek 4 sierpnia 2013, 22:27

    Sigma rules.

  2. grzegorzp
    grzegorzp 4 sierpnia 2013, 22:29

    Patent Sony bardzo mi się spodobał.

  3. Artka
    Artka 4 sierpnia 2013, 22:30

    Chyba najciekawszy news to ten o 24-70/2 Sigmy. Oczywiscie jesli jakosc bedzie taka jak 35mm, a cena nie tak szalona jak nowej wersji obudowy do 120-300mm.

  4. Soniak10
    Soniak10 4 sierpnia 2013, 22:36

    Najciekawsza plotka to ten patent Sony: coś mi się widzi, ze to krok w kierunku całkowitej wymienialności matryc bez konieczności zakupu nowego body! BRAWO SONY!!

  5. mav
    mav 4 sierpnia 2013, 22:39

    Wg plotek cena tej sigmy ma być niższa niż obecnych 24-70 w wydaniu sigmy i tamrona i starszych wersji canikona. O ile to w ogóle może być realne.

  6. tomizary
    tomizary 4 sierpnia 2013, 22:46

    Nikon / najfajniejsze info fajna matryca 1" w kompakcie + dobry obiektyw i super aparat bedzie .
    Poreczny lekki kompakt z jakoscia zdjec bezlusterkowca. Super sprawa . Pewny hit sklepowy .

  7. riddlerpl
    riddlerpl 4 sierpnia 2013, 23:03

    Biorąc pod uwagę stodunek cena/jakość 17-35/1.8 to ta nowa Sigma może naprawde namieszac na rynku. Ten zakres ogniskowych jest bardzo popularny wśród posiadaczy FF a i niejeden posiadacz APS-C (wśród nich zapewne i ja) by się skusił.

  8. rubio
    rubio 4 sierpnia 2013, 23:04

    sigma pozamiata, wzieli sie solidnie za rynek i dobrze, kibicuje sigmie i czekam na ww szkielko

  9. Leeb70
    Leeb70 4 sierpnia 2013, 23:06

    Patentu Sony raczej nie "zalajkuję". Przerost formy nad treścią. Chociaż rozwiązanie to może okazać się przydatne dla kogoś z zaawansowanym reumatyzmem.
    Informacja o jednocalowych kompaktach Coolpix brzmi ciekawie. Już od jakiegoś czasu widać trend zwiększania matryc w kompaktach, w końcu smartfony depczą im po piętach.

  10. 4 sierpnia 2013, 23:10

    Plotki nt. Canona wyglądają na smutny żart z tej firmy albo element strategii rynkowej.
    Jak ostatnio czytałem o ich konferencji, to pokazali kolorowe EOSy eM. Może teraz będą paski?
    Z kolei topowe lustro APS-C dopiero za rok, matryca obecna i jeszcze ,,myślą'' nad Wi-Fi. Normalnie zabijają innowacyjnością w tym segmencie. Wygląda to jakby celowo kierowali klientów ku 6D.

  11. crazy
    crazy 4 sierpnia 2013, 23:11

    No to już czekam na Sigmę 24-70/2 i 17-35/1,8 :)

  12. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 4 sierpnia 2013, 23:13

    @tomizary jest, RX100 ma 1"

  13. krissss
    krissss 4 sierpnia 2013, 23:15

    Sigma dużymi krokami wprowadza nową jakość, również poczekam na ten obiektyw,
    tym bardziej, że mój mało lubiany i popularny system znajduje się w optycznej utracie przytomności:)

  14. 4 sierpnia 2013, 23:16

    Patent Sony przypomina mi wynalazek opuszczanego silniczkiem elektrycznym ekranu pod rzutnik (jakby zwykła korbka była zła) - podobnie niepotrzebnie komplikuje mechanizmy.

  15. ciekawus
    ciekawus 4 sierpnia 2013, 23:20

    pełnoklatkowy model 24-70 mm f/2 OS HSM
    Main features:
    - duży
    - drogi
    - monstrualne winietowanie do f/2,8
    - ciężki
    - filtr 82mm
    - mydło ogólne do f/2,8
    - supermydło przy 70mm i f/2,0
    - flary
    - kłopoty z AF we współpracy z Canonem :-)
    - złażący lakier
    - pompka :-(

  16. Desirer
    Desirer 4 sierpnia 2013, 23:35

    Patent Sony mnie urzekł, z tym że - jeżeli byłby dostępny w lustrzankach - używałbym go prawdopodobnie niezgodnie z intencjami producenta. Trzymałbym aparat przez cały czas pionowo, by nie rozpłaszczać nosa )

  17. banc
    banc 4 sierpnia 2013, 23:36

    ciekawus. Zapomniałeś dopisać jeszcze, że kundel i odcień obudowy źle się komponuje z body.
    W tym tygodniu miałem w ręku 120-300. Jeśli ktoś to umie rozwalić to powinien zastanowić się jednak nad kupnem młotka do wbijania gwoździ. Owszem obiektywem się da, ale trochę ciężki i mało poręczny.

  18. Nikoś
    Nikoś 4 sierpnia 2013, 23:37

    ciekawus pewnie to samo bys napisał apropo zoom pod aps 18-35 1.8

  19. ciekawus
    ciekawus 4 sierpnia 2013, 23:44

    Heh, jaja se robie. Ale tak naprawdę, kocham tylko oryginały. Popieram zaś wszelką poważną konkurencję mającą wpływ na inercję i ceny u gigantów.

  20. ***s***
    ***s*** 4 sierpnia 2013, 23:52

    TS | 2013-08-04 23:16:43 Patent Sony przypomina mi wynalazek opuszczanego silniczkiem elektrycznym ekranu pod rzutnik (jakby zwykła korbka była zła)

    Ty mi przypominasz mojego tate ktory 15 lat temu zobaczyl u mnie el otwierane szyby w aucie i powiedzial ze to sie nie przyjmie bo przeciez mozna se korbka otworzyc

  21. Leeb70
    Leeb70 4 sierpnia 2013, 23:59

    Desirer, z tym nosem natchnąłeś mnie innym patentem na przyszłość.. Tylna ścianka aparatu adaptująca się do kształtu twarzy i umożliwiająca wchłonięcie nosa. Po odsunięciu aparatu od twarzy wszystko wracałoby do pierwotnego kształtu.

  22. banc
    banc 5 sierpnia 2013, 03:30

    To ja zaproponuje wam inny patent. Wizjer wysuwany teleskopowo na 5cm za aparat. Przy elektronicznym wizjerze nie jest to żaden problem. Ktoś ma dłuższy nos?

  23. darekcn4
    darekcn4 5 sierpnia 2013, 06:17

    Sigma rządzi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ciekawe czy C i N się pozbierają... :D

  24. archangelgabrys
    archangelgabrys 5 sierpnia 2013, 06:23

    Ta Sigma 24-70/2.0 jeśli wejdzie do sprzedaży z bagnetem A, to będzie w chwili obecnej jedyny obiektyw, którego tak na prawdę bym pragnął i potrzebował. Jeśli byłby w przyzwoitej cenie i oferował jakość taką, jak odpowiedni APS-C 17-35/1.8, to prawdopodobnie bym się na niego skusił.
    To jest dobry kierunek walki ze szkłami systemowymi. Już jakich czas temu na Optyczne pisali, że Sigma nie chce być postrzegana jako tani zamiennik szkieł systemowych i zaczęli podnosić jakość oraz ceny. Jednak, ludzie mając do wyboru podobną cenę, wolą szkła oryginalne. Tak więc, postanowili zawalczyć lepszymi parametrami, w tym wypadku - światłosiłą. Mi to pasuje :)
    Podejrzewam, że ta Sigma i tak nie będzie kosztowała 7000 zł, tak jak Sony-Zeiss 24-70/2.8, a jak do 5000 zł, to zaczynam odkładać...

  25. cramg
    cramg 5 sierpnia 2013, 08:22

    Sigma nie przestaje zaskakiwać.

    Co do 1" Nikona, jeśli wyjdzie ten kompakt to będzie to przyznanie się do błędu z wypuszczeniem mirrorlesów z tak małą matrycą skoro większość i tak pozostaje przy ciemnym zoomie.

  26. Wnioski
    Wnioski 5 sierpnia 2013, 08:23

    Nie pojmuję po co tak komplikować proste rzeczy i wynajdywać na siłę takie nowości jak Sony opatentowało?!
    Wystarczy zrobić prostokątną matrycę! A jak chcą jeszcze obracać to o dowolne kąty to zrobić okrągłą i softwerowo później można wyciąć każdy kakr. Jak dla mnie ten patent to przerost formy nad treścią - taka typowa pokazówka!

  27. Wnioski
    Wnioski 5 sierpnia 2013, 08:36

    Poprawka... miało być: "Wystarczy zrobić keadratową matrycę! A jak chcą jeszcze obracać to o dowolne kąty to zrobić okrągłą i softwerowo później można wyciąć każdy kakr."

  28. kivirovi
    kivirovi 5 sierpnia 2013, 08:56

    Z punktu widzenia przyrody koło jest idealne ale w technologii chyba wygrywa kwadrat. To dziwne, że zamiast wstawić matrycę kwadratową i kropować, chcą obracać prostokątną. Tym niemniej taka z pozoru bezużyteczna technologia skrywa wyczekiwaną przeze mnie podnoszoną lub przesuwną matrycę podwójną. Razem z zapowiedzią porzucenia lustra półprzepuszczalnego zapowiada to za 2-3 lata jakąś ciekawą wizję Sony.

  29. grzegorz9992
    grzegorz9992 5 sierpnia 2013, 08:57

    tak sobie myślę że niektórzy martwią się na zapas a Sigma wie jaka jakość w tym szkiełku i ni wali w ciemno :)

  30. goornik
    goornik 5 sierpnia 2013, 09:13

    A dla mnie obracanie matrycy, to coś dla osób:
    - z niedowładem rąk (bo gdy ktoś rączki ma zdrowe, obróci sobie aparat w 0,1 s)
    - uwielbiających często ładować aku (bo ten silniczek potrzebuje energii)
    - lubiących częste wizyty w serwisie (bo to się będzie psuło)
    - lubiących niepotrzebnie wydawać pieniądze (bo bez tego wynalazku aparat byłby tańszy)
    - lubiących loterię z ostrością zdjęć (bo wątpię w precyzyjne "trzymanie" płaszczyzny matrycy")

    Ej Sony, Sony...... i po co to wszystko, się pytam?

  31. espresso
    espresso 5 sierpnia 2013, 09:14

    archangelgabrys, Ludzie mając do wyboru podobną cenę, wolą to szkło które jest lepsze, co nie oznacza "oryginalności". Chyba że wybierający jest ortodoksem systemowym.

  32. KQ
    KQ 5 sierpnia 2013, 09:26

    Patent Sony dotyczy nex. bez wizjera. Na zombi to będzie może wygodniejsze, ale w aparacie z wizjerem to będzie to mało intuicyjne. Ja bym pewnie przekręcił ekran, potem aparat i chcąc zrobić pionowe robiłbym poziome i to do góry nogami.
    Poza tym sporo osób zapomni jak się robi zdjęcia pionowe bez obrócenia ekranu z matrycą. ( Znam 3 osoby, którym wyczerpały się baterie w pilocie - kluczach od zamka zentralnego i nie wpadły na to, że ich samochody można otworzyć wkładając i przekręcając kluczyk w zamku.

    Co do matrycy kwadratowej, też entuzjastą jej nie jestem. Zasady kompozycji i dbałość o czystość w kadrze trzeba przeanalizować dla ujęcia pionowego i poziomego naraz. Chyba jednak szybciej obrócić aparat. Przy matrycy okrągłej to już trzeba mieć naprawdę spore moce obliczeniowe.

  33. ad1216
    ad1216 5 sierpnia 2013, 09:26

    matryce są ciągle bardzo drogie i wycinanie kadru z matrycy o kształcie koła lub kwadratu byłoby marnowaniem milionów pikseli, dlatego pewnie tańsza będzie obracana matryca

  34. Wnioski
    Wnioski 5 sierpnia 2013, 09:36

    Tańsza może i będzie... ale trzeba podjąć decyzję o kadrowaniu w momencie robienia zdjęcia. A przy matrycy kwadratowej lub okrągłej wszystko możnba by było zrobić już w postprodukcji (a więc daje to większe możliwości fotografującym).
    Osobiście o ile okrągłą matrycę uważm za zbędny bajer to aparatem o kwadratowej matrycy byłbym zainteresowany (miałem Pentacona SixTL więc mi sentyment został).

  35. qbic
    qbic 5 sierpnia 2013, 09:38

    Patent Sony jest absurdalny, dużo fajniejsza byłaby matryca o proporcjach 1:1

  36. zentaurus
    zentaurus 5 sierpnia 2013, 09:44

    Tyle opinii w sprawie dość mglistego patentu Sony który wprawdopodobnie i tak wyląduje w koszu.
    Chyba naprawdę nie było nic ciekawego w ubiegłym tygodniu.

  37. focjusz
    focjusz 5 sierpnia 2013, 09:51

    Matryce okrągłe i wklęsłe to byłby dopiero czad. Można było by robić dużo mniejsze obiektywy ( bo mniej do korygowania). A takie cóś to patentowanie dla patentowania - może za parę lat kogoś pozwiemy :)

    A plotki jakoś bidnie ostatnio wyglądają ( nie tylko tu ) - premiera GX7 rozwaliła wszystkich.
    Nikoś robi kompakty z matrycą jak w "systemie" 1 - to może wziąłby się i zrobił też tak jak w drugim systemie ( FF ) .
    Oczywiście jest ta Sigma - całkiem prawdopodobna tylko trochę jeszcze odległa - ciekawe czy rzeczywiście będzie tańsza od systemówek. ( bo niby dlaczego jeśli będzie lepsza)

  38. KQ
    KQ 5 sierpnia 2013, 10:08

    Ciekawe jak powiążą rotującą ekranomatrycę z tulipanem?

  39. opty
    opty 5 sierpnia 2013, 10:45

    goornik

    "Ej Sony, Sony...... i po co to wszystko, się pytam?"

    To wszystko zbliża nas do wizji z filmu Wall-e...

    ... no i Gargamel w 3 części Smerfów będzie miał nexa z obracaną matrycą...:)))

  40. mate
    mate 5 sierpnia 2013, 10:50

    Z kwadratową matrycą jest ten "problem", że rośnie crop w poziomie malejąc jednocześnie w pionie, gdyż oba boki się wyrównują. Dla ludzi robiących głównie pejzaże niekoniecznie jest to pożądana cecha.

  41. Wnioski
    Wnioski 5 sierpnia 2013, 11:11

    @mate - dobrze powiedziane "niekoniecznie". Składając panoramy (a to podstawa przy pejzarzystów cyfrowych) kwadrat jest lepszy od pionowego paska.

  42. mate
    mate 5 sierpnia 2013, 11:16

    @Wnioski, ale jest gorszy od poziomego paska, bo to co przy prostokątnek matrycy obejmiesz jednym kadrem w przypadku kwadratu musisz już składać ujęcia.

  43. Wnioski
    Wnioski 5 sierpnia 2013, 11:21

    @mate
    ale dlaczego - bo nie kumam???
    Kwadrat to więcej niż prostokąt więc wystarczy wyciąć poziomy prostokąt z tego co rejestruje kwadratowa matryca (tak przynajmniej było za czasów starych kliszowych technologii - ale ja sięnie znam na nowoczesnych technologiach).

  44. mate
    mate 5 sierpnia 2013, 11:23

    @Wnioski
    Ale geometrię w szkole miałeś? :) Jak wpisujesz w koło obrazowe kwadrat, to na szerokość obejmuje on mniej niż prostokąt o niższym pionowym boku niż ów kwadrat.

  45. Wnioski
    Wnioski 5 sierpnia 2013, 11:26

    @mate
    hm... chyba ci co robili kiedyś aparaty średnioformatowe (na klisze) o tym nie wiedzieli i dlatego robili formaty 6x6. Zawsze się coś człowiek ciekawego dowie po latach nieświadomości!

  46. Z_photo
    Z_photo 5 sierpnia 2013, 11:33

    @ wnioski: "Składając panoramy (a to podstawa przy pejzarzystów cyfrowych)..."

    Dla pejzaRZystów składanie panoram to może podstawa, dla pejzażystów już niekoniecznie :)

  47. mate
    mate 5 sierpnia 2013, 11:56

    @Wnioski
    W aparacie np. średnioformatowym mogłeś sobie wstawić różne formaty, nie tylko 6x6 i nie trzeba było przy tym zmieniać korpusu, bo "matryca" była wymienna. No i większość formatów analogowych była jednak prostokątna, za wyjątkiem jednego 6x6.

  48. Wnioski
    Wnioski 5 sierpnia 2013, 12:31

    @Z_photo
    nie poprawisz wiedzy @mate?!
    Też znasz się wyłącznie na rotografii???

  49. ac
    ac 5 sierpnia 2013, 12:55

    Sigmie kibicuję już od dawna ;) Canon dla mnie z wyjątkiem tego co do chwili obecnej "popełnił' praktycznie w nowościach już nie istnieje... Jestem w nim , bo jestem ale powoli zamiast C na dekielkach jest S i bardzo mi z tym dobrze :)

  50. zentaurus
    zentaurus 5 sierpnia 2013, 13:10

    Wracając jeszcze do epokowego "wydarzenia" Sony to ruchoma matryca może mieć sens kiedy aparat jest zamontowany na statywie. Czy to się przyjmie? Trudno powiedzieć, ale nie szkodzi mieć na wszelki wypadek taki patent w swoich przepastnych zbiorach...
    A co do kształtu matrycy, można przecież z prostokąta wyciąć kwadrat a z kwadratu koło. Zawsze będą z tego jakieś jaja..

  51. cube
    cube 5 sierpnia 2013, 16:32

    Zawsze przeczuwałem, że użytkownicy Sony są trochę niepełnosprawni umysłowo... ten patent pokazuje, że firma rozszerza ofertę również o niepełnosprawnych ruchowo :-)))

  52. cube
    cube 5 sierpnia 2013, 16:34

    Sigma ciekawa, jakby zadbali o bokeh i transmisję kolorów to mogło by być ciekawie :-)

  53. marheva
    marheva 5 sierpnia 2013, 16:39

    a to statyw nie ma opcji ustawienia aparatu w pionie? może miałem wyjątkowe głowicie, ale w każdej to miałem

    Sigma fajnie się zapowiada ale znając życie przy takich parametrach jak będą chcieli to porzadnie wysterować będzie miała z 1,5kg i filtr 82mm . 18-35 1,8 na apsc to też kobyła.
    Nikoś też fajnie patenty złożył. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

  54. baron13
    baron13 5 sierpnia 2013, 16:40

    Tak w sprawie tej obracanej matrycy, to w Mamiya'i kręci się kasetą. Jak Mamyia opetentowala kręcenie to co będzie?!

  55. 5 sierpnia 2013, 16:51

    @ mate

    Akurat panoramy najlepiej robić z kadrów pionowych a nie żadnych kwadratów :)

  56. tito86
    tito86 5 sierpnia 2013, 17:05

    widzę, że nie tylko mi umknęła premiera lampy Nissin Di600...

  57. grzegorz9992
    grzegorz9992 5 sierpnia 2013, 18:23

    @cube - fuj brzydki chłopiec

  58. ad1216
    ad1216 5 sierpnia 2013, 21:16

    a może matryca w kształcie krzyża? przy formacie prostokątnym przy kadrach poziomych i pionowych piksele w rogach nie będą się marnować :)) i do zdjęć ze ślubów kościelnych będą idealne :))

  59. wulf
    wulf 5 sierpnia 2013, 21:34

    Kolejna nominacja do złotego lunara, tym razem za najmniej innowacyjny patent w tym roku. Po kiego grzyba pakować do bezlusterkowca mechanizm przypominający zwrotnicę kolejową w chwilę po tym jak udało się w końcu pozbyć archaicznych bebechów w postaci lustra, pryzmatu, fazowego af-u a za chwilę i mechanicznej migawki?

  60. marheva
    marheva 5 sierpnia 2013, 22:01

    @cube- szkoda że na tym portalu nie można kliknąć lubię to !

    @Wulf-parafrazując słynne amelinium - to jest sony, tego nie zrozumiesz :P
    Już od ładnych paru lat producenci zaczęli rozwiązywać nierealne problemy które sami sztucznie stworzyli. Choc w moim odczuciu w dziedzinie obrazowania i użytkowych funkcji jeszcze wiele mają do zrobienia.
    Dziś problemy tworzą marketingowcy wymyślając najbardziej skomplikowane rozwiązania problemów które totalnie nie istnieją. Żyjemy w chorym świecie i tyle.

  61. Soniak10
    Soniak10 5 sierpnia 2013, 22:04

    Znamy już firmę, która opatentowała... prostokąt. No, fakt: prostokąt z zaokrąglonymi rogami. Nawet pozwała konkurencję przed "niezawisłe sądy".
    Pozostaje czekać aż ktoś w końcu wymyśli i opatentuje KWADRAT PIONOWY, czyli PROSTOKĄTNY. Nie powinno to być trudne jeśli zważyć, że przecież kwadrat z natury jest już prostokątem!? Aaaa! to konkurencja zzielenieje z zazdrości!
    ;-)

  62. zentaurus
    zentaurus 5 sierpnia 2013, 23:35

    marheva@
    Czujny jesteś... Wiem że głowicę można ustawić w poziomie i pionie ale czasem jest to męczące kiedy trzeba idealnie wypoziomować kadr. Zresztą napisałem to trochę z przymrużeniem oka. Czy naprawdę warto tyle czasu poświęcać jakimś egzotycznym pomysłom? Takich patentów i inne firmy maja na pęczki z których jakiś ułamek przyjmie się na rynku.
    cube@
    Nie trzeba być sympatykiem Sony ani innego systemu żeby wypisywać takie głupoty jak Ty. No ale to Twój problem.

  63. dlaczegonie
    dlaczegonie 6 sierpnia 2013, 00:02

    @ad1216
    a może matryca w kształcie koła_ powrót do korzeni i odpada problem pogarszania emteefów na rogach obrazu... ? ;-)

  64. cube
    cube 6 sierpnia 2013, 09:37

    @zentaurus "Takich patentów i inne firmy maja na pęczki"

    tak, ale jest tylko jedna firma która to wprowadzi... i to zapewne od razu do wszystkich modeli na raz, aż po jedyny FF w ofercie. ;-)))
    Swoją drogą, widać, że trafiają z pomysłami, jak wszyscy użytkownicy tej firmy są tacy "sztywni" jak Ty, to obrotowa matryca jest wręcz przymusem!!! :-)))

  65. kris@79
    kris@79 6 sierpnia 2013, 14:28

    czytam i nie wierzę, portal o fotografii ...no może o sprzęcie foto czyli jakby sie nie kręcić dla fotografów , a czymże jest fotografia jak nie spostrzeganiem , to teraz mi wytłumaczcie jak to możliwe że firmy robią krocie na różowych aparatach ?
    , a jaki to ma wpływ na robione zdjęcia?
    a powiedzcie mi jeszcze ile macie np kart pamięci i ile tysięcy zdjęć jesteście w stanie na nich zapisać, bo rozumiem że każdy z nas w wieczór zapełni te wszystkie "klasery" z kartami ,
    świat od dawna poszedł w ilość , półki sklepowe zalewane sa chłamem
    ta obracana matryca nie jest niczym lepszym czy gorszym , niż zmiany wprowadzane od lat w aparatach cyfrowych i od lat jako konsumenci to łykamy te bajki
    bo ile autentycznie zyska obraz / Fotografia / dzieło


    "ciekawus | 2013-08-04 23:44:07

    Heh, jaja se robie. Ale tak naprawdę, kocham tylko oryginały. Popieram zaś wszelką poważną konkurencję mającą wpływ na inercję i ceny u gigantów. "

    wg mnie oryginał to Camera obscura reszta nie wprowadziła zupełnie niczego nowego.
    Niedługo będą aparaty obsługiwane nogami ...też będą oryginalne ? :D

  66. amebka4
    amebka4 6 sierpnia 2013, 20:15

    ehh szkoda, myslalem ze trafie na jakies nowe info na temat GX7 :) coz nadal trzeba czekac na testy ;D

  67. lajkonik12
    lajkonik12 31 sierpnia 2013, 12:56

    Gx7 juz pokazana, wiadomo kiedy premiera?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.