Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon D610 - zdjęcia przykładowe

21 listopada
2013 17:56

Do naszej redakcji dotarł właśnie aparat Nikon D610. Choć warunki pogodowe nie sprzyjają fotografowaniu, wybraliśmy się na krótki spacer i wykonaliśmy trochę przykładowych zdjęć. Niniejszym mamy przyjemność Wam je zaprezentować. Zapraszamy do obejrzenia galerii.

Ze względu na słabe warunki oświetleniowe w plenerze, zdjęcia na najniższych czułościach wykonaliśmy w studiu. Tradycyjnie wszystkie fotografie zostały zrobione na najniższym poziomie wyostrzania i przy wyłączonej redukcji szumu.

Zdjęcia przykładowe


Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D610 + Carl Zeiss Makro-Planar T* 50 mm f/2 ZF
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/13 s, ISO 50
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 10.86 MB
Aparat: Nikon D610 + Carl Zeiss Makro-Planar T* 50 mm f/2 ZF
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/25 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 10.81 MB
Aparat: Nikon D610 + Carl Zeiss Makro-Planar T* 50 mm f/2 ZF
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/50 s, ISO 200
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 11.19 MB
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D610 + Carl Zeiss Makro-Planar T* 50 mm f/2 ZF
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/10 s, ISO 50
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 7.46 MB
Aparat: Nikon D610 + Carl Zeiss Makro-Planar T* 50 mm f/2 ZF
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/20 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 7.9 MB
Aparat: Nikon D610 + Carl Zeiss Makro-Planar T* 50 mm f/2 ZF
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/40 s, ISO 200
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 8.54 MB
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D610 + Carl Zeiss Makro-Planar T* 50 mm f/2 ZF
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/15 s, ISO 50
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 8.3 MB
Aparat: Nikon D610 + Carl Zeiss Makro-Planar T* 50 mm f/2 ZF
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/30 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 8.27 MB
Aparat: Nikon D610 + Carl Zeiss Makro-Planar T* 50 mm f/2 ZF
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/60 s, ISO 200
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 8.9 MB
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D610 + Carl Zeiss Makro-Planar T* 50 mm f/2 ZF
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 400
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 9.71 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 19.27 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 19.35 MB
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/60 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 19.33 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 38 mm, f/4.0, exp. 1/100 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 14.43 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 15.52 MB
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 19.31 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 400
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 14.11 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 70 mm, f/4.0, exp. 1/100 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 19 MB
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 36 mm, f/8.0, exp. 1/200 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 17.06 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 58 mm, f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 15.22 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 13.1 MB
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 29 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 800
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 13.97 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/250 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 15 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 12.37 MB
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 66 mm, f/8.0, exp. 1/160 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 15.38 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 800
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 12.14 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 31 mm, f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 400
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 13.9 MB
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Nikon D610 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/200 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 15.06 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 12.91 MB
Aparat: Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Parametry: 42 mm, f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 800
Plik: JPEG, 6016 x 4016 pix, 12.04 MB


Komentarze czytelników (58)
  1. szuman
    szuman 21 listopada 2013, 18:13

    Lipa. Już na ISO 25600 kolorowe ciapki...

  2. maestro
    maestro 21 listopada 2013, 18:13

    Całkiem nieźle.

  3. rubio
    rubio 21 listopada 2013, 18:30

    w bazie jest juz opinia o d610

  4. Arek
    Arek 21 listopada 2013, 18:33

    No i? To coś zmienia?

  5. ok99
    ok99 21 listopada 2013, 18:40

    Tak jak z D600 - obrazek w ogóle do mnie nie przemawia. Jakiś taki mdły i bez ikry...

    Canon 6D może gorzej wygląda na papierze, ale zjada żółtego na śniadanie, szczególnie na wyższym ISO, a do tego kolory Canona wyglądają, przynajmniej dla mnie, zdecydowanie bardziej ciekawie.

  6. 21 listopada 2013, 18:54

    prawda, przyjemniej dla oka operuje kolorami Canon 6D

  7. Khedron
    Khedron 21 listopada 2013, 19:13

    Fantastycznie - jest na co narzekać :).

  8. maxtor
    maxtor 21 listopada 2013, 19:14

    ok99
    To zrób sobie zdjęcie ikry. Może będą lepsze kolory :)

  9. focjusz
    focjusz 21 listopada 2013, 19:14

    tak - dziewczęta lubią pastelowe :)

  10. marcinek
    marcinek 21 listopada 2013, 19:15

    @(toledo, oko99) - Jezu.... A które foty oceniacie, porównując Żółtego z Czerwonym? Chyba nie przykładowe "optycznych", bo te dadzą co najwyżej porównanie jak te aparaty działają na "wyłączonym wszystkim co się da" . Pamiętajcie pls, o tym jakimi ustawianiami posługują się o. Redaktorzy. Co do iso/szum spierał się nie będę - w istocie C6 wygląda lepiej, choć jak dla mnie oba akceptowalne, ale raczej o kolorze przez internet (kto ogląda te foty na skalibrowanych telewizorach, nie w przeglądarce, ręka do góry) to bym nie dyskutował :-P

  11. mate
    mate 21 listopada 2013, 19:19

    @ok99, toledo
    A te jpgi tutaj powyżej to z czym porównujecie? Z rawami z Canona czy może też ze zdjęciami przykładowymi z testu 6D? Bo rozmowa o kolorach w przypadku raw to tak jak rozmawiać o WB w przypadku raw, czyli jedno i drugie nie istnieje.

  12. marcinek
    marcinek 21 listopada 2013, 19:21

    ISO 50 + Zeiss - łeb urwało. Ciekaw jestem jak wypadłby teraz ten test: link (jak ktoś się poczuł urażony cytowaniem Rockwella, to przepraszam, ale nawet jemu jak nie przechwala się własnymi zdjęciami, zdarza się napisać coś sensownego)

  13. shooter
    shooter 21 listopada 2013, 19:22

    Już D610 ? Jakie są główne różnice ?
    Czyżby Nikon przestawił się na Canonowską politykę wydawania nowych modeli co rok z niewielkimi zmianami ?

    Zdecydowanie bardziej masował mi poprzedni model (np. co dwa lata), bo wtedy nie jesteśmy zasypywani masą niewiele różniących się modeli i nie trzeba śledzić rynku na bieżąco żeby wszystko wiedzieć. Taki D90 był od D80 lepszy pod wieloma względami - prawdziwy upgrade, a nie jakieś pierdu-pierdu jak np. w serii Canon xxxd czy kompaktach G, gdzie coś dodadzą, coś odejmą, a za rok dodadzą to co wcześniej odjęli i biznes się kręci ;)

  14. marcinek
    marcinek 21 listopada 2013, 19:24

    @mate - pierwszy!

  15. marcinek
    marcinek 21 listopada 2013, 19:30

    @shooter - a gdzie byłeś przez ostatni rok - dżungla amazońska, Antarktyda? 600 był uznany za lekką wtopkę i wylano z tej okazji ocean żółci. 610 to tyko poprawka i mam nadzieję, że nie masz racji co do nowego modelu sprzedaży, bo i mi jakoś łatwiej ogarnąć nieco rzadsze, za to radykalniejsze aktualizacje.

  16. 21 listopada 2013, 20:19

    @ shooter
    Już D610 ? Jakie są główne różnice ?

    0,5 fps więcej :)


    W sumie obraz będzie identyczny jak ten w D600 bo to właściwie ten sam aparat ze zmieniona cyferką w nazwie modelu.

  17. adam m
    adam m 21 listopada 2013, 20:24

    a kolory to koledzy ocenili po słabiutkich kadrach pstrykniętych w beznadziejną pogodę? to gratuluję

  18. shooter
    shooter 21 listopada 2013, 20:36

    @marcinek
    Śledzę temat foto nieregularnie i wybiórczo, generalnie szkoda mi na to czasu (wolę tematykę HW komputerowego), szczególnie ma modele których nie kupię ;)
    No, ale jakieś tam podstawowe pojęcie o rynku dobrze mieć ;)

    btw. A Canon 6D ? Lepiej wypadł od D600 ? ;)

  19. ncc23marek
    ncc23marek 21 listopada 2013, 20:55

    "nie wszystko co nowe jest lepsze"
    ____________ takie hasełko
    sprawdza się i to bardzo w dzisiejszych czasach

  20. joteem
    joteem 21 listopada 2013, 22:03

    Jak kupowałem aparat to się długo zastanawiałem między 6D i D600. Minęło kilka miesięcy i cieszę się ze swojego wyboru, bo tego że mój aparat od razu po zakupie staje się starą wersją bym nie zniósł.
    Ale nie ma co ukrywać, D610 to próba przykrycia wtopy z kurzem na matrycy w D600. A jeśli Nikonowi nie będą się takie przydarzać, to taki przedwczesny "upgrade" nie stanie się normą.

  21. Stiwi
    Stiwi 21 listopada 2013, 22:15

    No i dalej szumi dookoła las

  22. maksiczek
    maksiczek 21 listopada 2013, 23:39

    Jak to możliwe, że taka sama matryca w obu aparatach D600/D610 nie dała identycznych pomiarów na dxomark ?

  23. tadeusz69
    tadeusz69 22 listopada 2013, 00:00

    Na fotolis przetestowali d610 i wyszło że ta matryca na rekordową dynamikę tonalną .
    Tak dla małego poròwnania link do zdjęcia z testu 6d

    link


  24. cygnus
    cygnus 22 listopada 2013, 00:06

    Dziwię się liczbie narzekań, przecież w fotkach testowych nie ma białej ściany przy f22.

  25. m
    m 22 listopada 2013, 05:36

    "bo tego że mój aparat od razu po zakupie staje się starą wersją bym nie zniósł. "


    kwintesencja dzisiejszego konsumpcjonizmu, czyli problemy pierwszego swiata

  26. wowaw
    wowaw 22 listopada 2013, 06:32

    A ten aparat to umie robić słitaśne foteczki?
    Bo ta pani ze zdjęć przykładowych (ostatni rząd) to jakoś tak dziwnie blaszana wyszła. :-D

  27. bodzio239
    bodzio239 22 listopada 2013, 06:58

    Znajomy , fan - Pentaxa - , po obejrzeniu tych zdjęć stwierdził : K-500 , za 1825 zł robi nie gorsze zdjęcia i mniej chyba "zaszumione" . I według mnie coś w tym jest. No może nie do końca .

  28. casiopea
    casiopea 22 listopada 2013, 08:47

    Król jest jeden- Canon EOS 6D. Nie szumi do ISO 3200.

  29. incognitox
    incognitox 22 listopada 2013, 09:36

    @tadeusz69

    Z podlinkowanego zdjecia wynika ze dziadek bardzo stracil na wadze od kiedy test 6d byl przeprowadzony (patrz buch).

  30. cube
    cube 22 listopada 2013, 09:37

    obrazek z tego cuda jest jakis taki mdły. Kolory też dziwnie oddaje, bije żółtym po gałach... ale może coś poprawią, w lutym pewnie będzie d615 ;-)

  31. mate
    mate 22 listopada 2013, 09:37

    bodzio239
    To niech znajomy też pstryknie jpgi prosto z puszki na minimalnych wszystkich ustawieniach i wtedy porównujcie.

  32. Edzia86
    Edzia86 22 listopada 2013, 10:00

    A skąd przekonanie, że minimalne wszystkie ustawienia u różnych producentów są takie same?
    Jak już to minimum dwa zdjęcia na skrajnych ustawieniach coś mogłyby mówić, ale też niewiele.
    Nigdy nie mogłam zrozumieć tej metody "badawczej".

  33. gavin
    gavin 22 listopada 2013, 10:01

    Znowu to idiotyczne testowanie: iso 6400 na 1/200 sek :)

  34. mate
    mate 22 listopada 2013, 10:17

    Edzia86, oczywiście że minimalne wszystkie ustawienia są różne w różnych aparatach, ale lepiej tak porównywać niż np. jpg z puszki na minimum do rawa z innej puszki wołanego pod własne preferencje i np. odszumianego.

  35. wowaw
    wowaw 22 listopada 2013, 10:44

    @gavin
    Idź zrób np. foty z zawodów gokartowych w ciemnawej hali... Wyjdzie Ci, ze nawet krótsze czasy przy ISO 6400 nie są takie bardzo idiotyczne :)

    @bodzio239
    FANI danej marki (nie tylko Pentaxa) - zwłaszcza Ci posiadający niższe modele (i super KITy) zawsze będą leczyć kompleksy w ten sposób...

    Zdjęcia przykładowe optycznych są jakie są...
    Są specyficzne - ale dobrze - jeśli ktoś chce/wie co to sobie sprawdzi co trzeba.
    Inna sprawa, że można poczekać na mniej nijaką pogodę...
    Jeżeli natomiast ktoś chce to może przecież poszukać w sieci - jest tego pełno. :-)

  36. Khedron
    Khedron 22 listopada 2013, 11:09

    Wychodzi więc na to, że Nikon w aparacie za 6,5 tys. daje możliwość robienia gorszych zdjęć niż Pentax za niecałe 2 tys. Jakim cudem ktokolwiek kupuje Nikona ? Dlaczego Pentax nie jest niekwestionowanym liderem rynku ? Testu jeszcze nie było a "eksperci" już psy wieszają na D610 zaś największy wobec tej puszki zarzut to zła pogoda podczas wykonywania przez redaktora zdjęć testowych. Kur... czaczki - "ten gupi , wsiowy nikon nawet słóńca nie ómiał załatwić".

  37. baron13
    baron13 22 listopada 2013, 11:12

    @gavin: a co jest złego w testowaniu wysokiego iso na 1/200 sekundy ? Liczy się ekspozycja . Tylko ekspozycja.

  38. subiluru
    subiluru 22 listopada 2013, 11:49

    Niesamowite, jak można wyciągać różne wnioski z oglądania tych samych obrazków :D
    MZ aparat zapowiada się wyśmienicie.

  39. wowaw
    wowaw 22 listopada 2013, 12:04

    @Khedron
    Ależ test już był :)
    Nie wierzę, że D610 w obrazowaniu będzie się czymkolwiek różnił od D600.
    Nie pamiętam tylko czy o D600 też takie głupoty wypisywali. :-)

  40. Khedron
    Khedron 22 listopada 2013, 14:54

    @wowaw - tak, ale D600 a nie 610 a to przecież ... niemal ten sam aparat :). D600 był świetnym pomysłem, całkowicie rozłożonym najpierw przez sypiącą się migawkę a później przez aroganckie zachowanie Nikona. Zamiast potraktować poważnie klientów i tą cholerną migawkę wymienić w ramach akcji serwisowej, tworzą nibynowy model a tych którzy zaufali im wcześniej zostawiają na lodzie.
    Swoją drogą - trudno mi uwierzyć żeby firma i inżynierowie mający kilkadziesiąt lat doświadczenia w budowie lustrzanek, nagle dali tak porządnie d... jak przy D600. Moim zdaniem to była robota księgowych - idiotów potrafiących nawet najlepszy projekt zupełnie rozłożyć w imię oszczędności 5 centów na 2000 dolarów.

  41. misiak76
    misiak76 22 listopada 2013, 15:05

    Jak dla mnie próg użytecznosci ISO konczy się na 6400 i za to moją 90 bym wymienił jakbym ją wymieniał ;)

  42. jerrywielo
    jerrywielo 22 listopada 2013, 15:34

    historia sie powtarza - nikon flash sb 900 vs sb 910 - ta "dziesiatka" ma tylko pomoc przy zmianie produktu bez zmiany produktu...
    ...nic nowego
    - marketing
    - rebranding ...

  43. wowaw
    wowaw 22 listopada 2013, 16:38

    @Khedron
    Nie wiem jakie były przyczyny - nie chcę gdybać - ale faktycznie przydałaby się poprawa niezawodności.
    Natomiast w kwestii osiągów - raczej będzie równo z 600. :-)

    Chciałbym żeby Nikon popracował i odzyskał zaufanie klientów. Bardzo lubię ten system mimo, że jestem z Canonem od lat.

  44. 22 listopada 2013, 16:42

    Ludzie przecież to ten sam aparat co D600 więc czym to ma się różnic?
    Zmienili tylko wadliwy element z poprzedniego modelu i dali nowa plakietkę.

  45. Khedron
    Khedron 22 listopada 2013, 16:53

    @wowaw - Nie sposób z tym się nie zgodzić - firma sama strzela sobie w kolana - aż przykro na to patrzeć. A przecież robią bardzo dobre aparaty. Miałem D90 i nic mu nie można było zarzucić. Po nim kupiłem D7100 - różnica ogromna w dodatku aparat bez wad, wart każdej wydanej na niego złotówki. Sprzedałem po siedmiu miesiącach bo wyszło mi, że stać mnie na D800. Sprzęt świetny a najciekawsze jest to, że nie ma nawet śladu wad, które wyszły w teście na optycznych - autofocus pracuje rewelacyjnie. Gdyby Nikon posiedział nad nim chwilę dłużej, nie byłoby żadnych zastrzeżeń w teście i nota wyższa o dobre 2 punkty. A tak - z czasem wszystko naprawili, ale smród został i się wlecze a na forach osoby, które nawet nie miały tego aparatu w rękach wymądrzają się na temat słabego AF. Żenada. Z D600 firma narobiła takiego szamba, że musiała nawet zmienić oznaczenie bo inaczej nie dało się wybrnąć. Napiszę to samo co o Sony - inżynierowie na pewno genialni, za to reszta firmy - księgowi, marketing i spece od głupich pomysłów, zachowują się jakby pracowali dla konkurencji.

  46. maksiczek
    maksiczek 22 listopada 2013, 18:57

    Skoro ten sam aparat, a więc i matryca dlaczego są różne wyniki pomiarów na dxomark?
    Różnica 55 punktów w tabeli porównywania osiągów w słabym świetle (raw) : link

  47. kwscore
    kwscore 22 listopada 2013, 19:18

    przy zakupie 1L oleju dają gratis ;)

  48. Khedron
    Khedron 22 listopada 2013, 19:37

    @maksiczek - wyniki są takie same. W tej skali różnica 50 punktów nie ma najmniejszego znaczenia przy wartościach sięgających 3000. Może wynikać z czegokolwiek - od minimalnie innych, niemierzalnych warunków testu po zwyczajne widełki technologiczne produktu. Nie istnieją dwa produkty o identycznych właściwościach.

  49. maksiczek
    maksiczek 22 listopada 2013, 20:01

    Nie ma dwóch takich samych aparatów ? :):))

  50. Khedron
    Khedron 22 listopada 2013, 20:02

    Nie ma.

  51. E.T.English.Tea
    E.T.English.Tea 23 listopada 2013, 00:35

    szkoda, że nie można zobaczyć galerii użytkownika.. tzn, klikam sobie w panią/pana a-z z komentarzy czytelników i wiem co kryje się za jej/jego wypowiedziami.. teoretyk czy praktyk? pisze o fotografii czy ją uprawia.. bo szczerze powiedziawszy wolałbym czytać opinie ludzi, o których wiem, że potrafią robić zdjęcia...

  52. hasky
    hasky 23 listopada 2013, 09:44

    E.T.English.Tea - zgadzam się z Tobą w stu procentach.
    Jak tak czytam te komentarze to sobie myślę że moje D600 powinno już dawno leżeć w koszu
    a ja jak ten uparty kretyn dalej robię nim zdjęcia ;D

  53. Adams77
    Adams77 23 listopada 2013, 18:13

    hasky
    Też mam D600. Zrobiłem 4000 zdjęć i zastanawiam się czy czyścić te kilka paprochów, ale na razie mało mi to przeszkadza. Mogli by dać punkty AF nie tak bardzo na środku, ale wiedziałem, że ten typ tak ma. Czasem na zdjęciu pojawi się mora. Poza tym całkiem fajny aparat.

  54. Z_photo
    Z_photo 23 listopada 2013, 23:30

    @ cube: "... bije żółtym po gałach... "

    Czy Kolega ogląda zdjęcia testowe na sensownym monitorze, prawidłowo osadzonym w systemie tzn. skalibrowanym i oprofilowanym?
    Pytam, bo na moim monitorze żadnego "bicia żółtym po gałach" nie stwierdziłem.

  55. hasky
    hasky 24 listopada 2013, 09:30

    Do matrycy w D600 najczęściej przywierają użytkownicy Canona i teraz nie wiem czy ich gruszką
    czy pędzelkiem... ;D

  56. 25 listopada 2013, 23:18

    @ hasky

    Najbardziej przywierają ci co tego aparatu nawet w ręce nie mieli ale nie do matrycy tylko do szyby w witrynie sklepowej :)

    Mam D600 od stycznia, zrobiłem ponad 11 tyś zdjęć i czyściłem raz.

  57. subiluru
    subiluru 26 listopada 2013, 13:44

    Mam d600, czyściłem matrycę raz - wg instrukcji.
    Nie wiem o co chodzi z całą tą aferą.

  58. jabek
    jabek 27 listopada 2013, 11:41

    Posiadam Nikona D600 i starego D90, obydwa aparaty spisują się znakomicie. Jeśli chodzi o fotki obydwa generują świetne zdjęcia, przy słabym oświetleniu matryca D600 generuję super obraz tu widać znaczny postęp w technologii. Wykonałem ok 15 tyś foto D600 z kilkoma obiektywami, jedyna wada jaką zauważam to blisko ulokowane pola AF, reszta spełniła moje oczekiwania w 100%. Miałem to szczęście iż trafiłem w dobrą partię i mogę cieszyć się z użytkowania znakomitego aparatu.
    Co do porównania systemów (CANON, NIKON, etc) to raczej kwestia przyzwyczajenia, umiejętności fotografa i użytej optyki by porównywać możliwości. Każdy z systemów na rynku jest w stanie zrobić extra fotki i technologicznie jest zaawansowany. A to iż cykl życia produktów i face-lifting wykonywany jest częściej na danych produktach wymusza to rynek. Dotyczy to większości produktów oferowanych na rynku (najłatwiej to widać na rynku IT), gdzie konkurencja jest bardzo duża. By dana marka przetrwała na rynku musi temu się podporządkować, inaczej przejdzie do historii.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.