Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 z nagrywaniem wideo 4K

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 z nagrywaniem wideo 4K
12 czerwca
2014 08:17

Firma Panasonic zaprezentowała nowy aparat Lumix DMC-FZ1000. Jedną z najważniejszych funkcji tego modelu jest możliwość nagrywania wideo w standardzie 4K. Aparat wyposażony jest w 1-calową matrycę o rozdzielczości 20.1 megapikseli oraz 16-krotny zoom optyczny w obiektywie Leica DC Vario-Elmarit.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:


Informacja prasowa

Panasonic przedstawia pierwszy na świecie aparat typu bridge camera z możliwością nagrywania wideo 4K i 1-calowym czujnikiem MOS.

Profesjonalnej jakości zdjęcia za sprawą zoomu optycznego 16x, obiektywu LEICA DC VARIO-ELMARIT, nowego procesora obrazu Venus Engine oraz 1-calowego czujnika 20.1 MP.

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 z nagrywaniem wideo 4K

Warszawa, 12 czerwca 2014 r. - Firma Panasonic przedstawiła dziś LUMIX DMC-FZ1000, najbardziej zaawansowany aparat typu bridge camera dostępny na rynku. Solidna, kompaktowa konstrukcja wysokiej jakości sprawia, że aparat ten zajmuje pierwsze miejsca w wielu rankingach w swojej klasie. Tak wysokie noty otrzymują też duży, 1-calowy czujnik 20.1 MP MOS o dużej czułości oraz możliwość nagrywania wideo w rozdzielczości 4K zapewniającej niezrównaną jakość rejestrowanego obrazu.

Aparat został wyposażony w 16-krotny zoom optyczny w obiektywie LEICA DC VARIO-ELMARIT, który cechuje zakres przysłony f/2.8-4.0. W połączeniu z możliwościami nowego procesora obrazu Venus Engine i czujnika umożliwia on uzyskiwanie pięknego efektu rozmycia tła.

Ponadto LUMIX DMC-FZ1000 jako pierwszy kompaktowy aparat cyfrowy oferuje funkcję nagrywania wideo w rozdzielczości 4K (QFHD 4K: 3840x2160, do 25 kl./s (PAL) w MP4). Pozwala ona na eksperymenty z nową możliwością (techniką?) fotograficzną opracowaną przez Panasonic i polegającą na wycinaniu zdjęć 8 MP z materiału wideo w rozdzielczości 4K.

Nowe technologie zapewniają niezrównaną jakość obrazu

Zaangażowanie firmy Panasonic w tworzenie nowatorskich technologii obrazowania, które wykorzystane zostały w asortymencie urządzeń LUMIX, pozwoliło zrobić kolejny krok naprzód dzięki wprowadzeniu przełomowego aparatu typu bridge camera: LUMIX DMC-FZ1000. Zupełnie nowy czujnik, przeprojektowany procesor obrazu Venus Engine i zdumiewający obiektyw LEICA DC VARIO-ELMARIT zapewniają optymalną jakość obrazu, rozdzielczość i reprodukcję kolorów, osiągalne do tej pory jedynie w aparatach z wymiennymi obiektywami.

Duży, 1-calowy czujnik MOS o dużej czułości

LUMIX DMC-FZ1000 ma nowo opracowany 1-calowy czujnik MOS 20.1 MP o dużej czułości, około czterokrotnie większy niż czujnik 1/2.3-calowy, jaki można znaleźć w większości porównywalnych aparatów. Doświadczenie firmy Panasonic związane z badaniami nad nowoczesnymi czujnikami pozwoliło uzyskać znacznie większy rozmiar piksela. Umożliwia to zwiększenie ilości światła i rejestrowanie obrazów o dużej czułości, co przekłada się na doskonałą wydajność w warunkach słabego oświetlenia i znacznie zwiększa efekt rozmycia tła. Niezależnie od tego, jaka scena znajduje się przed obiektywem aparatu, użytkownicy mają pewność, że każdy element zostanie zarejestrowany z niezwykłymi szczegółami.

Wysokiej jakości obiektyw LEICA z 16-krotnym zoomem optycznym

LUMIX DMC-FZ1000 to również efekt długotrwałej współpracy Panasonic z firmą LEICA. Jasny obiektyw DC VARIO-ELMARIT z zoomem optycznym 16x przeszedł rygorystyczne testy LEICA, które pozwoliły zapewnić, że urządzenie gwarantuje wyjątkową wydajność optyczną każdej fotografii i filmu. W trybie szerokokątnym LUMIX DMC-FZ1000 może również eliminować zniekształcenia, a w trybie teleobiektywu - minimalizować abrazję chromatyczną. Jasna przysłona f/2.8-4.0 tego nowoczesnego aparatu pozwala robić zdjęcia w powiększeniu bez typowego efektu rozmazania. Ponadto stały obiektyw 16x LEICA DC VARIO-ELMARIT (odpowiednik aparatu 35 mm: 25-400 mm) eliminuje konieczność noszenia ze sobą niezliczonych obiektywów i akcesoriów, co z kolei ułatwia dotarcie w trudno dostępne miejsca.

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 z nagrywaniem wideo 4K

Rozszerzony procesor obrazu Venus Engine

Całkowicie nowy procesor obrazu Venus Engine firmy Panasonic znacznie poprawia istniejące poziomy czułości optycznej, rozdzielczości, gradacji i reprodukcji kolorów. Pozwala to rejestrować obrazy i filmy z większą dokładnością i autentycznością niż w przypadku innych dostępnych na rynku aparatów typu bridge camera. Nowy losowy filtr procesora miesza zmniejsza? niechciane zakłócenia na obrazie, tworząc bardziej naturalne zdjęcia, a nowy filtr przysłony w wyższym zakresie częstotliwości przetwarza najdrobniejsze szczegóły (takie jak włosy czy odcień skóry), co sprawia, że zarówno fotografie, jak i kadry filmów odzwierciedlają najmniejsze nawet elementy. Procesor obrazu Venus Engine ma również duży wpływ na reprodukcję kolorów - odcień, nasycenie i jasność są dzielone na 16 osi. Umożliwia to delikatne regulacje i dokładną ocenę każdego koloru w kadrze.

Pierwszy na świecie aparat typu bridge camera z funkcją 4K

Za sprawą aparatu LUMIX DMC-FZ1000 firma Panasonic w jeszcze większym stopniu zaciera granice między fotografią profesjonalną a wideografią. Zdumiewające możliwości rejestrowania w rozdzielczości 4K są po raz pierwszy dostępne w aparacie typu bridge camera i pozwalają na tworzenie realistycznych i pełnych głębi światów filmowych, przepełnionych szczegółami i nasyconych prawdziwymi kolorami. Dzięki dodatkowym opcjom nagrywania w rozdzielczości Full HD i VGA użytkownik dysponuje ponadto ustawieniem wideo odpowiednim do każdej sytuacji.

Firma Panasonic przedefiniowała aparat kompaktowy i stworzyła pierwsze tego typu urządzenie z możliwością nagrywania wideo 4K, czyli w rozdzielczości czterokrotnie większej niż Full HD. Połączenie 4K (QFHD 4K: 3840x2160, do 25 kl./s (PAL) w MP4), dużego czujnika i jasnego obiektywu LEICA pozwala osiągnąć jakość wideo, którą trzeba ujrzeć, by móc w nią uwierzyć. Niezależnie od tego, czy treść jest przeglądana na ekranie 4K, czy Full HD, funkcja rejestracji wideo 4K aparatu LUMIX DMC-FZ1000 sprawia, że każdy szczegół jest niezwykle dokładny, a każdy kolor bardziej autentyczny. Aparat wyposażony jest również w opcje rejestrowania wideo w wielu wysokiej jakości formatach - w tym MP4 i AVCHD - dzięki czemu aspirujący filmowcy mogą szybciej i wygodniej przesyłać, edytować i oglądać swoje nagrania. Co więcej, istnieje też możliwość robienia zdjęć z zarejestrowanego materiału 4K, tworząc obrazy 4K pełne szczegółów i głębi.

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 z nagrywaniem wideo 4K

Szybkie wideo Full HD

Oprócz ciągłej, 30-minutowej rejestracji w rozdzielczości 4K2 funkcja szybkiego wideo w aparacie LUMIX DMC-FZ1000 pozwala rejestrować materiał Full HD z szybkością 100 kl./s (PAL), tworząc tym samym film o wyjątkowej płynności.

Płynne zoomowanie zapewniające bezproblemową rejestrację wideo

Aparat LUMIX DMC-FZ1000 ma kilka funkcji, które pozwalają rejestrowa najlepszej jakości wideo bez konieczności stosowania dodatkowych akcesoriów. Połączenie hybrydowej 5-osiowej optycznej stabilizacji obraz3, wskaźnika poziomu i łatwego w użyciu pierścienia powiększenia umożliwia pozbawione drgań nagrywanie filmów z przeciwdziałaniem ruchom dłoni i, w większości sytuacji, eliminację konieczności stosowania nieporęcznych statywów.

Niezrównana łatwość użytkowania, tworzenia i kontroli

Dzięki wysokiej jakości i solidnej konstrukcji, która podkreśla obiektyw LEICA o dużej średnicy, jak również wielu funkcjom zarówno AF, jak i kreatywnym zaprojektowanym w celu zapewnienia niezrównanej użyteczności i szybkości reakcji najnowszy aparat LUMIX o stałym obiektywie jest doskonałym towarzyszem podczas każdej przygody.

Szybszy i bardziej precyzyjny autofocus

Nowa, poprawiona funkcja AF wspomagana przez układ silnika i technologię Depth from Defocus firmy Panasonic sprawia, że aparat osiąga prędkości fokusu większe o 275% niż w przypadku modelu LUMIX DMC-FZ200 i większości konwencjonalnych aparatów typu bridge camera. Za sprawą fokusu 0,09 s w trybie szerokokątnym i 0,174 w trybie teleobiektywu podczas korzystania z wizjera możliwe jest rejestrowanie z niezrównaną dokładnością i precyzją nawet najszybciej poruszających się obiektów. Aparat LUMIX DMC-FZ1000 wyposażony jest również w tryb szybkiego fotografowania seryjnego, który zapewnia niezliczone okazje do fotografowania doskonałych obrazów natury w każdej sekundzie.

Nowe opcje ostrości:

  • Full Area AF - opcja Full Area AF umożliwia ustawianie ostrości na dowolnej części pola widzenia.
  • Full Area AF - obszar wykrywania ostrości zwiększony został do 49 punktów, co oznacza, że tryb Custom Multi AF pozwala na tworzenie elastyczniejszych ujęć dzięki swobodnemu wybieraniu dowolnej liczby spośród tychże 49 bloków ostrości.
  • 1-Area AF - obszar kadru 1-Area AF można teraz swobodnie zmienia w trybie zarówno ręcznym, jak i autofocus.
  • Pinpoint AF - pomaga ustawiać ostrość na bardzo małym obszarze, powiększając część widoczną w oknie kadru.
  • Low Light AF - zapewnia wyższą wydajność w warunkach słabego oświetlenia -4EV, co stanowi odpowiednik fotografowania pod rozgwieżdżonym niebem bez innych źródeł oświetlenia.
  • Focus Peaking - funkcja Focus Peaking umożliwia praktyczniejszą kontrolę nad ostrością poprzez prezentowanie pozycji fokusu w trybach MF oraz AF+MF. Podczas monitorowania obiektu w wizjerze użytkownik może widzieć szczyty ostrości.
  • Eye Detection AF - automatycznie ustawia ostrość bezpośrednio na ludzkim oku; ostrość tę zaczyna ustawiać, kiedy fotograf spojrzy w wizjer.

Kryształowo czysty wyświetlacz

Aparat LUMIX DMC-FZ1000 wyposażony jest ponadto w reagujący z podwójną szybkością wyświetlacz, który dodatkowo zwiększa atrakcyjność przeglądania zdjęć i filmów. Zarówno przeprojektowany wizjer 2.359k OLED, jak i 3-calowy wyświetlacz LCD 921-K dot oferują znakomitą rozdzielczość. Dzięki czasowi reakcji krótszemu o 300% niż w podobnych modelach obraz w wizjerze idealnie odzwierciedla to, co widzimy w naturze. Aparat cechuje również wiodący w swojej klasie czas uruchamiania pozwalający na przejście od zera do fotografowania w zaledwie 0.66 s.

Zademonstruj swoją kreatywność

Zestaw filtrów umożliwia kompletną kontrolę nad kreatywnością, dzięki czemu użytkownicy mogą zapewnić swoim kreacjom specjalne wykończenie. LUMIX DMC-FZ1000 wyposażony jest w 22 różne filtry, od sepii i High Dynamic po Soft Focus czy efekt miniatury. Po zrobieniu doskonałego zdjęcia aparat oferuje ponadto różne opcje łączności pozwalające na przesłanie zdjęcia znajomym i rodzinie. Co więcej, LUMIX DMC-FZ1000 integruje się z Wi-Fi za pomocą technologii NFC, zapewniając najbardziej elastyczne możliwości zarówno fotografowania, jak i natychmiastowego udostępniania obrazu, nawet z dala od domu. Za pomocą smartfona lub tabletu użytkownik może też zdalnie rejestrować obrazy i filmy, jak również dostosowywać zoom, fokus, przysłonę i ekspozycję.


Komentarze czytelników (77)
  1. Oxygenum
    Oxygenum 12 czerwca 2014, 08:20

    Świetny aparat na wycieczki.
    Rozsądna wielkość fizyczna matrycy.

  2. septemberlicht
    septemberlicht 12 czerwca 2014, 09:29

    Gdyby nie to, że cena będzie pewnie przekraczać 2500 zł. byłby prawdziwy killer na półce kompaktów z megazoomem.

  3. rolech
    rolech 12 czerwca 2014, 09:38

    w USA ma kosztowac $900 wiec u nas na poczatku moze przekroczyc 3000zl

  4. Luke_S
    Luke_S 12 czerwca 2014, 09:45

    U nas to będzie 900 euro, więc podejdzie pod 4000 zł.

  5. Husani
    Husani 12 czerwca 2014, 09:49

    Jak dla mnie ten aparat jest zupełnie bez sensu. Rozmiar i waga większa niż w tanich lustrzankach, (waży ponad 800g), a czujnik ma 1 cal i 20 MP, co spowoduje, iż jakość zdjęć nie będzie zbyt dobra, spore szumy i mały zakres dynamiczny, ale...ma przecież możliwość filmowania w 4K, czyli cudo i trzeba to kupić, a cena? Tylko 900 dolarów, czyli u nas 3500 złotych. Lepiej chyba kupić choćby Canona 100D i mieć lżejszy aparat z większymi możliwościami i lepszą jakością obrazu.
    Trzeba mieć nierówno pod czaszką aby nabyć tego „kloca”.

  6. focjusz
    focjusz 12 czerwca 2014, 09:50

    Zastanawia mnie strategia Panasonica. Wkładanie takiej ( jak na dziś mocno profesjonalnej ) funkcji do kompaktu jednak . Jeśli opanowali ta technologię i mogą zarabiać na niej dużo ale jednak wydaje mi się że jest ona zbędna w takich modelach - a niewątpliwie podraża ich produkcję i cenę.
    Amatorowi myślę wystarczy na razie HD - zwłaszcza ze 4K rzadko będzie mógł wyświetlić na TV.

  7. Robinson73
    Robinson73 12 czerwca 2014, 09:59

    Widać , że matryca SONY z RX100II już jest sprzedawana

  8. Husani
    Husani 12 czerwca 2014, 10:21

    Pewnie niedługo ta matryca będzie u Olympusa. Byle nie wypuścili podobnego kloca, tylko coś naprawdę kompaktowego.

  9. zentaurus
    zentaurus 12 czerwca 2014, 10:22

    Husani@
    Dodaj sobie do "swojego" Canona obiektywy o ogniskowych od 16 do 400mm to dopiero wtedy będziesz miał klocka, a raczej parę klocków do noszenia..

  10. ncc23marek
    ncc23marek 12 czerwca 2014, 10:23

    dlaczego nie robić od razu 8K link

  11. sloma_p
    sloma_p 12 czerwca 2014, 10:31

    @zentaurus - po pierwsze to jest zakres 25-400, po drugie EOS100D z Tamim 16-300 też nie jest duży, żadnego nie wsadzisz do kieszeni...

  12. Husani
    Husani 12 czerwca 2014, 10:34

    Ale jak dodam sobie do mojego Canona te obiektywy to będę przynajmniej miał jakość obrazu bez takich wad optyki jak w kompaktach i będę wiedział, że procesor aparatu nie interpoluje mi iluś tam pikseli i nie przerabia obrazu aby ukryć np. zbyt małe pole obrazowe obiektywu, monstrualnego winietowania czy aberracji chromatycznej. A jak nie będę chciał korzystać z takich powiększeń to przypnę sobie mały obiektyw i nie będę zmuszony do noszenia tego kloca.

  13. ad1216
    ad1216 12 czerwca 2014, 10:35

    Husani: żeby mieć taki zasięg zoomu w lustrzance musisz dokupić Tamrona 16-300 (540g), co wagowo w komplecie z Canonem 100D wyjdzie jeszcze więcej niż ten Panasonic (Canon 100D waży 407 g) i dodatkowo będziesz miał dużo ciemniejszy obiektyw, czyli f/3,5-6.3 a nie f2,8-4. Cena wyjdzie bardzo podobna a pewnie nawet wyższa - 2,5 tys za Tamrona i 1,6 tys. za 100D i masz ponad 4 tys. zł.

  14. zentaurus
    zentaurus 12 czerwca 2014, 10:36

    Tak, 25-400mm. Mimo wszystko trudno porównywać te dwie konstrukcje. Matryca 1 calowa daje już naprawdę niezłą jakość a chętnych na konstrukcje w/ wymienionego aparatu na pewno nie zabraknie.

  15. Chomsky
    Chomsky 12 czerwca 2014, 10:38

    Fajny wycieczkowiec.

  16. zentaurus
    zentaurus 12 czerwca 2014, 10:39

    Husani@
    Twoje pieniądze Twoje zabawki, nikt ci nie każe kupować.

  17. sloma_p
    sloma_p 12 czerwca 2014, 10:46

    @zentaurus - owszem, trudno porównywać - 100D ma lepszy AF, lepszą jakość zdjęć, wymienne obiektywy, lepsze szkła (jak porównamy to co w FZ1000 z Tamim 16-300), a rozmiary, wagę i cenę podobne. Naprawdę być fanem kompaktów, żeby coś takiego kupić. To już RX10 ma większy sens...

  18. tomizary
    tomizary 12 czerwca 2014, 10:47

    900 $ koszmar cenowy ... do tego aparat ciężki
    za 650 $ w usa mamy juz w promocji canona g1x mark II .. ktory ma wieksza matryce i napewno oferuje lepsza jakosc zdjec a do tego jest lżejszy i poreczny :-)
    A np. taki nikon mega zoom p520 ... realnie na wakacjach zrobi identycznej jakosci zdjecia , choc ma mniejsza matryce w 90 % zdjec w dzien , nie bedzie roznicy :-)

  19. Oxygenum
    Oxygenum 12 czerwca 2014, 10:49

    Jak uzupełnienie lustra powinien być ok.
    4K jest lepsze od HD a jak komuś mało miejsca na karcie to sobie włączy zwykłe HD i po problemie.
    Najbardziej osłabiają mnie wieczni malkontenci.
    Raz że 4K jest be a że 20 MP to za dużo.
    Sorry ale takie są trendy i nic o słabszych parametrach nie będzie się wyróżniało na rynku.
    Uważam taki kompakt jako udany kompromis miedzy parametrami a oczekiwaniami rynku.

  20. sloma_p
    sloma_p 12 czerwca 2014, 10:56

    Taki kompakt to beznadziejny kompromis między rozmiarami a możliwościami. Jakby mu zrobili szkło o zakresie 24-135 to dla większości zastosowań byly OK, a znacznie mniejszy i lepszej jakości. A tak, to mamy kolejny kompakt, w którym marketingowacy mogą "wykazać" się wielkimi numerami.

    Chciałbym zobaczyć to 4K z takiego kompaktu. Komórki też już robią w 4K i nikt o zdrowych zmysłach nie powiem, że dają rezultaty lepsze od kamery Full HD. Co najwyżej filmy będą więcej ważyć...

  21. sloma_p
    sloma_p 12 czerwca 2014, 10:57

    A i jeszcze jedno - ona ma taki rozmiar (i masę) jak lustro, więc o jakim uzupełnianiu tu mówimy?

  22. pierpapier
    pierpapier 12 czerwca 2014, 11:09

    nareszcie coś co będę mógł zabrać na Madagaskar

    link
    ps.
    starsznie dużo tu tępych strzał ostatnio

  23. fatman
    fatman 12 czerwca 2014, 11:09

    No to szacun!
    czekam na implementację tych wszystkich wodotrysków i prezentację wzbogaconego GX-8.
    Obiektywiki, klocuszki, stałeczki 12mm, 20mm i 45mm mogę nosić po kieszeniach :-)

  24. druid
    druid 12 czerwca 2014, 11:14

    @Oxygenum
    "Raz że 4K jest be a że 20 MP to za dużo. "

    Ale tak dokładnie jest. 4K to format dobry dla profesjonalnych filmowców, którzy chcą mieć możliwość kadrowania, obróbki itp. Kto zajmujący się filmowanie nawet półprofesjonalnie ( filmy okolicznościowe itp.) będzie korzystał z kompaktu 4K ??
    20 mpix to za dużo jak na małą 1 calową matrycę, obraz w 1:1 nigdy nie był i nie będzie w tego typu matrycach dobry w 1:1. Myślę, że 10 mpix to max na takie przetworniki.

  25. zentaurus
    zentaurus 12 czerwca 2014, 11:16

    Uważam tak jak Oxygenium, zapowiada się na świetny kompromis i doskonały podróżniczy aparat. Hiperzoomy na APS-c rzadko dają dobrą jakość a ciemnica tego Tamrona po prostu powala, W porównaniu z Panasonikiem zestaw Canona jest nieporęczny, większy, ciemniejszy i nie daje takich funkcji filmowych jak FZ. Myślę że bez problemu znajdą się nabywcy tego aparatu mający gdzieś budżetowe lustrzanki z tunelowymi wizjerami.

  26. Wojmistrz
    Wojmistrz 12 czerwca 2014, 11:16

    "The camera is priced at £749, and will be available in Mid July. Pre-orders will benefit from a free battery and case offer."
    Przyznam, że przykładowe fotki mi się bardzo podobają. To samo z reskalowanymi filmami z 4k do FullHD lub 2HD. Sample 4K z YouTube wyglądają względnie dobrze, ale na pewno lepiej niż z Samsunga. Tak czy inaczej Panasonic postawił milowy krok w kompaktach. Czas sprzedać kamerę i czekać na 3mos 4K2 :D

  27. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 12 czerwca 2014, 11:18

    @sloma_p
    - lepszy autofocus? W czym lepszy? panasonic ma tam zastosowac DFD z modelu GH4, ktore po pierwsze jest szybsze niz canon a po drugie dokladniejsze.
    - lepsza jakosc zdjec - taaa, starozytna matryca canona z superoomem na 2-3x wiekszym ISO da lepsza jakosc.
    - wymienne obiektywy - no tos pojechal, to ma byc wada FZ1000?
    - lepszae szkla - jak zwykle zajebiscie poinformowany sloma wie szystko przed innymi. Pokaz sample z panasa do kotych porownywales canona

    Na jakiej zasadzie RX100 ma byc lepszy? Bo Sony?


    Czekam na porownania z Leica i Nokia, smoma i tomizary, prosze, nie zawiezdzcie mnie.

  28. zentaurus
    zentaurus 12 czerwca 2014, 11:24

    druid@
    Masz chyba szklaną kulę w domu i lepiej wiesz co komu jest potrzebne. Co do upakowanych matryc, 10 mln na matrycach kompaktów premium (np. Panasonic L7) daje większe upakowanie pikseli niż 20 mln, na jednocalowej.

  29. zbytek3
    zbytek3 12 czerwca 2014, 11:26

    dla mnie jedno jest najwazniejsze, jest to poki co najtanszy aparat oferujacy w 4k az 100 MB przeplywu danych, chyba ze znacie cos jeszcze tanszego...

  30. zbytek3
    zbytek3 12 czerwca 2014, 11:29

    i jak ktos planuje 4k - bedzie zadowolony, tylko od kiedy mozna to cudo kupic?

  31. sloma_p
    sloma_p 12 czerwca 2014, 11:31

    @komisarz_ryba
    - weź sobie dowolny kompakt i porównaj ze 100D. To, ze zaimplementują technologię z GH4 jeszcze nic nie oznacza - systemy oparte o detekcję kontrastu uzależniają swoją sprawność od moce obliczeniowej AISICów. Nie wierzysz chyba, ze tutaj moc będzie taka jak w GH4?
    - ta starożytna matryca jest i tak sporo lepsza niż cokolwiek 1"...
    - tak to wada - skoro ma taki rozmiar jak 100D + kit, i tyle waży, to wolę mieć coś, w czym założę np. jasną skałkę czy superzooma, a nie być uwalonym takim klocem po wieki...
    - jeśli wierzysz, ze można ominąć prawa fizyki is tworzyć dobre szkło o takich parametrach, to gratuluję. Te szkła w bridge'ach z mega-zoomem są korygowane softowo w znacznym stopniu, wszystkie bez wyjątku...

    Nie pisałem o RX100, tylko o RX10, naucz się czytać ze zrozumieniem, to pogadamy. Chcesz, kup sobie takiego FZ1000, ja napisałem swoje zdanie i tyle. Nie moje pieniądze, nie mój problem, dla mnie kompakt powinien mieścić się w kieszeni,nawet jeśli to kieszeń kurtki, jak jest większy, to wolę jakieś m43 czy APS-C.

  32. mate
    mate 12 czerwca 2014, 11:34

    @sloma_p
    Rozumiem, że już miałeś ten aparat w ręku i fotografowałeś nim oraz filmowałeś, że tak kategorycznie wypowiadasz się chociażby o lepszym AF?
    No i w czym niby RX10 ma sens a ten Panas nie? Przecież RX10 jest zbliżony gabarytowo, ma minimalnie szersze szkło i na ekw. 200 mm jest pewnie z 0,5 EV jaśniejszy. Za to brakuje mu na długim końcu no i zdecydowanie słabsze możliwości filmowe.

  33. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 12 czerwca 2014, 11:45

    @sloma_p
    - AF: to sie doinformuj, ze procesor w FZ1000 jest ten sam co w GH4... to nie kwestia wiery, spojrzyj na specyfikacje - te same 4 rdzenie i ten sam engine
    - sporo lepsza na zasadzie "znajdz roznice jesli potrafisz". Do ISO 800 roznica bedzie jedynie lepszy DR w Paanasonicu.
    - to kupuj aparta z wymiennymi obiektywami. Ten taki nie jest i nikt tego nie ukrywa. Jedni beda przepinac dla optymalnego rezultatu (o ile tamron 16-300 to cos optymalnego), inni nie beda. To sie nazywa wybor. Wybor to nie wada.
    - nie musze w nic wierzyc - piszesz, ze tamron jest lepszy, a tymczasem tu mamy obiektyw podobnej wielkosci na znacznie mniejszy sensor. Poza tym Panasonic ma spore doswiadczenie w produkcji bardzo dobrych optycznie superzoomow do aparatow kompaktowych. Mozna chowac glowe w piasek a moze to zauwazyc.

    No wlasnie, nie chcesz to nie kupuj. RX100 nie jest konpurencja - Sony mialo bardzo slaby obiektyw w RX100 v2 wiec teraz bedzie jeszcze slabszy, kiedy podbilijasnosc. Nic dziwnego, bo o ile elktronike robia dobra to optyke slaba. A panasonic obiektywy robi bardzo dobre.

  34. 12 czerwca 2014, 11:45

    za dwa lata pod następcą pojawią się komentarze, że bez sensu to wideo 16k, w zupełności by wystarczyło 4k...

  35. zentaurus
    zentaurus 12 czerwca 2014, 11:58

    sloma_p@
    Poczekajmy z wyrokowaniem w sprawie jakości do pierwszych testów. Masz rację, praw fizyki nie da się oszukać dlatego superzoomy chcące mieć małe gabaryty na APS-c nie grzeszą jakością i są ciemne. Panas nie jest aparatem do wszystkiego ale moim zdaniem na podróże bije każdą budżetową lustrzankę z badziewnym i ciemnym megazoomem. Ja sam chętnie bym zostawił swoją pełnoklatkową lustrzankę wybierając się gdzieś na Antypody czy safari. Wybór często polega na kompromisach. Aparaty z jednocalową matrycą dają już teraz często porównywalną jakość z aparatami APS-c, w każdym razie nie jest to przepaść. Konstruując aparat typu FZ 1000 możemy idealnie zoptymalizować matrycę z obiektywem, właśnie dzięki temu że tworzy nierozerwalnie jednorodną całość. Ewentualny nabywca często kupi tego Panasonika jako drugi aparat lub jako fotoamator świadomie rezygnujący z jasnych stałek na rzecz filmowania w technice 4K.

  36. joteem
    joteem 12 czerwca 2014, 12:00

    Ciekawy aparat (jak prawie każdy Panasonic) raczej tylko dla chcących filmować.

    Mi to szkoda by było za 5 lat obiektyw Leiki wrzucić do śmietnika, ale cieszy mnie fakt że matryce 1 calowe stają się już standardem w kompaktach. To na tyle duża matryca że dzieli ją już przepaść w porównaniu do telefonów, ale pozwala na osiągnięcie wysokich ekwiwalentów ogniskowej przy kompaktowych rozmiarach i rozsądnych cenach.
    To co mnie smuci to te 20 megapikseli : boję się że będzie jak z Nikonem 1 V3, czyli dużo pikseli w połączeniu z niewystarczającą rozdzielczością optyki i szumami już na najniższych czułościach da taki efekt że rozdzielczość pozostanie teoretyczna a użytkownicy dostaną bezsensownie duże pliki do przechowywania i obróbki.

  37. mate
    mate 12 czerwca 2014, 12:01

    @komisarz_ryba
    Ale sloma_p pisał cały czas o RX10 a nie RX100, więc faktycznie czytaj ze zrozumieniem. A co do szkła w nowym RX100 to jakoś sample dostępne w sieci nie potwierdzają twojego wróżbictwa.

  38. mate
    mate 12 czerwca 2014, 12:06

    @zentaurus
    Rawy są już dostępne na dpreview. W porównaniu do RX10 Panas daje minimalnie lepszy detal i minimalnie mniejsze szumy, także jest dobrze. W porównaniu do przytaczanego tu 100D różnica na korzyść Canona w szumach to max 1EV, także całkiem fajnie się ten aparat zapowiada.

  39. Robinson73
    Robinson73 12 czerwca 2014, 12:06

    są już pierwsze sample na dp , hmm tyłka nie urywają

  40. mate
    mate 12 czerwca 2014, 12:12

    @Robinson73
    A do czego porównujesz? Bo IMO te sample są dobre mając na uwadze, iż mamy do czynienia z hybrydą z zoomem o dużym zakresie ogniskowych.

  41. Robinson73
    Robinson73 12 czerwca 2014, 12:31


    Patrzę na sample z mojego RX100 . To zdjęcie kolarzy niepokojąco traci za dużo szczegółów, patrzę na jpg.

  42. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 12 czerwca 2014, 12:32

    @mate - nie uwzywaj zwrotow ktocyh nie rozumiesz. Zwlaszcza "czytaj ze zrozumieniem" - jak ktos pomyli RX100 z RX10 to nie jest to wynik czytania bez zrozumienia a pomylki. O ktora bardzo latwo, bo porownanie FZ100 z RX10 ma duzy sens, podczas gdy w porownaniu FZ100 z RX100 tego sensu nie ma. Odpowiedzia na RX100 bedzie LX8 (F2-2.8 i zakres 24-80 z matrcya 1'').

  43. Robinson73
    Robinson73 12 czerwca 2014, 12:33

    Aczkolwiek matryca w RX100 na niskim ISO moim zdaniem zachowywała się lepiej niż tak w RX100II .

  44. mate
    mate 12 czerwca 2014, 12:39

    @komisarz_ryba
    Ale sloma już raz cię poprawiał, że nie wspominał nic o RX100 a ty dalej żeś o nim pisał, więc najwyraźniej masz problem z rozumieniem prostego tekstu. Teraz piszesz o FZ100, mimo że artykuł dotyczy FZ1000. Albo faktycznie nie rozróżniasz liter i cyfr albo masz problemy z pisaniem.

  45. Langusta
    Langusta 12 czerwca 2014, 12:40

    Nieźle napchali technologii do tego pudełka.
    Trochę klocek, ale ogólnie to ciekawa opcja; raczej z tytułu gabarytów nie uzupełni dslr ale w pewnych okolicznościach może być ciekawą alternatywą dla systemu. Jak porównywać do wymiennej optyki to raczej z m43 i tu już nie jest tak różowo - sporo zestawów w porównywalnym budżecie i o dobrych / lepszych parametrach. Jednak jak komuś na superzoom i ekw 400mm lufie zależy...
    Jakby ten cudak był szczelny to wtedy miałoby toto więcej sensu i zysk z optyki szerokiego zakresu byłby bardziej miarodajny.
    To czego mi brakuje to możliwość bezpośredniej zmiany ogniskowej na obiektywie, zamiast wajchy wokół spustu; brak szybkości i precyzji.
    Cena jednak nie zabija i chętni się znajdą. Oby więcej takich projektów...

  46. Husani
    Husani 12 czerwca 2014, 12:54

    Prawda jest taka, że jak Panasonic chciał wyprodukować aparat kompaktowy to powinien zadbać aby był on naprawdę KOMPAKTOWY i mieścił się w kieszeni lub przynajmniej w małej torbie, a nie przypominał wcale nie małej cegły o wadze lustrzanki, co raczej wyklucza aby był uzupełnieniem tychże. Tak się składa, że w życiu odbyłem wiele podróży i po licznych doświadczeniach z noszeniem ciężkiego sprzętu, w życiu bym nie wziął na wycieczkę tego aparatu. Przy wadze blisko 1 kg na pewno nie jest to sprzęt dla podróżnika, a tym bardziej na Madagaskar. Natomiast jeżeli ktoś twierdzi, że zrobi nim zdjęcia porównywalne do zdjęć z aparatów o większych fizycznie matrycach to jest w błędzie, przy długiej ogniskowej będzie trzeba podbić ISO by zdjęcie wyszło nieporuszone, (chyba, że ktoś będzie nosił ze sobą również statyw), a wtedy nie będzie już tak różowo a jakością obrazka. Ponadto znając życie obiektyw o tych parametrach, nawet o dużej jasności, nie będzie wcale dawał ładnych optycznie zdjęć, jak ktoś juz napisał: fizyki się nie przeskoczy.

  47. Robinson73
    Robinson73 12 czerwca 2014, 13:02

    Dlatego moim zdaniem matryce 1" mają sens jedynie w małych aparatach typu RX100. Zamiast takiego kloca to już lepiej kupić coś z mikro 4/3 z uniwersalnym szkłem, jakość zdjęć lepsza gabaryty i waga również.

  48. sloma_p
    sloma_p 12 czerwca 2014, 13:09

    Wiedziałem, że padnie tu mnóstwo postów typu "poczekajmy do testów'. Tyle, że matryce wiele lepsza niż w RX100 nie będzie, tego typu zoomy to ZAWSZE kompromis, historia pokazuje, że nikt praw fizyki jeszcze nie złamał, więc ciężko wierzyć że tym razem będzie inaczej. Co do AF i tych samych procesorów/engine - fjanie, że dajecie się nabierać na marketing. Napiszą Venus Engine MCXIII tu i tu i ktoś wierzy, że to te same procesory...akurat ;)

    Ale OK, jak ktoś lubi targać ze sobą kilową puszkę z małą matryca, ale mieć "zuma" 16x to jego sprawa. Nie miałbym nic przeciwko, gdyby ten aparat miał jakąś przewagę nad choćby tym 100D z superzoomem, czy jakimś m43 z takowym. Ale nie - on jest tak samo wielki, ciężki, kosztowny, tylko ma od APS-C 2 razy mniejszą matrycę...

    NA koniec - w RX obiektyw jest przynajmniej rozsądnej jakości. Tam jest kompromis, ale taki, w którym zyskujemy elastyczne, jasne szkło niezłej jakości. Tutaj dostajemy tej samej wielkości szkło, tylko na długim końcu na 2x dłuższą ogniskową i lepszą jasność na szerokim końcu, jak ktoś wierzy, że dostanie choćby zbliżoną jakość z obiektywu o takich parametrach jak w Panasie, to niech śni dalej...Nagrywanie w 4K - pisałem już, w komórkach też jest i co z tego? Będziemy mieli film ważący 2x więcej bez wyraźnej poprawy jakości obrazu?

  49. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 12 czerwca 2014, 13:11

    @mate - jestes zajebisty, ale juz skocz pitolic, bo meczysz.

  50. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 12 czerwca 2014, 13:14

    @Robinson73 - jakos obrazu bedzie minialnie lepsza na niskim ISO, a na wyzszym Panas bedzie mial 1EV przewagi w obiektywie czyli jakosc bedzie taka sama. Poza tym pokaz mi uniwesalne szklo w u4/3 zaczynajace sie do 24mm.

    @sloma_p - dalej spekulujesz i teoretyzujesz. Na dpreview masz rawy. sciagnij i potem pisz co bedzie lepszej jakosci a co gorszej. Z tego co ja widze to Sony mydli bardziej, zwlaszcza na brzegach.

  51. Wojmistrz
    Wojmistrz 12 czerwca 2014, 14:01

    @sloma_p tak, w telefonach też już jest 4K. Hero3 też ma 4K, ale tu masz na prawdę płynny obraz z ładną głębią i optyczny zoom. Pewnie za miesiąc będę miał go w rękach to się przekonam osobiście.

  52. zentaurus
    zentaurus 12 czerwca 2014, 14:14

    Moim zdaniem jako jedyny "klocek" w torbie fotograficznej to całkiem rozsądny wybór. Mamy jasny 16-to krotny zoom, duże możliwości filmowe i fotograficzne w jednym kawałku. Nieco większa masa może bardziej ustabilizować robienie zdjęć i ujęć filmowych z ręki. Jako jedyny aparat w podróży w wielkości małej lustrzanki to całkiem wygodna alternatywa.

  53. Jellyeater
    Jellyeater 12 czerwca 2014, 14:36

    link

    Wg tego człowieka nie da się bezpośrednio porównać ISO. Więc z tym jaśniejszym obiektywem to średnia radość, jak ISO i tak jest de facto mniejsze. Wychodzi na jedno, czy mamy ciemniejsze szkło i podbijemy ISO, czy mamy jaśniejsze szkło i bardziej oszukane niby niższe ISO.

  54. Jan Szpak
    Jan Szpak 12 czerwca 2014, 14:50

    Poczekam na 12K.

  55. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 12 czerwca 2014, 15:00

    @jellyeater - akurat Panasonic nie oszukuje na ISO. Sprawdz np. DXO.

  56. ad1216
    ad1216 12 czerwca 2014, 15:58

    Nie przesadzajdzie z tym narzekaniem na wagę. Mam kolegę, których chodzi po górach z 1D Canona plus 4-5 obiektywów, w tym 500mm f/4 IS plus 5D Mk III plus 100 mniejszych gadżetów. Razem ok. 25 kg na plecach, czasem ciągnie to na wózku jesli jest płasko ale nie wszędzie się da zabrać wózek :)

  57. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 12 czerwca 2014, 16:21

    Oczywiście że Panasonic z Olympusem oszukują na ISO, bo nikon oszukuje na odszumianiu RAWów, Canon na rozdzielczości obiektywów, Sony na numeracji aparatów, a Rosjanie fałszują czarne skrzynki.

  58. Husani
    Husani 12 czerwca 2014, 17:39

    "Mam kolegę, których chodzi po górach z 1D Canona plus 4-5 obiektywów, w tym 500mm f/4 IS plus 5D Mk III plus 100 mniejszych gadżetów. Razem ok. 25 kg na plecach, czasem ciągnie to na wózku jesli jest płasko ale nie wszędzie się da zabrać wózek"


    No nie wiem, czy śmiać się, czy płakać?
    Moge to zrozumieć tylko jeśli on tak zarabia na życie, wtedy w porządku. W innym wypadku to coś nie tak, wycieczki piesze mają być przecież przyjemnością, a nie biegiem o przetrwanie.

  59. Wacław Świntuch
    Wacław Świntuch 12 czerwca 2014, 18:08

    I po co te porównania do 100D. Z czasem również fotografię zawodową opanują pewnie bezlusterkowce, a rynek konsumencki kompakty z większymi matrycami. Wówczas mącące spokój otoczenia, klapiące lustro -poza studiem będzie postrzegane jako obciach lub dziwactwo.

  60. kivirovi
    kivirovi 12 czerwca 2014, 18:44

    Fajny. Fakt, ze ta premiera promuja TV 4K. Zobaczymy jak im pojdzie.

    Ech, zeby byl taki z zakresem 35-560 albo jeszcze lepiej od 50-600... Mialbym malego szerokiego kompakta i duza, dluga hybryde i byloby cudownie...

  61. TomcioPaluszek
    TomcioPaluszek 12 czerwca 2014, 18:50

    kivirovi - no to kup wspomnianego Canona 100D, do tego Tamrona 150-600 a do szerokich kątów jakiegoś kompakta. Wagowo rozmiarowo będzie to, o czym marzysz a jaka jakość obrazu!!!

  62. kivirovi
    kivirovi 12 czerwca 2014, 19:11

    Takie cos to ja juz mam i wlasnie wagowo wcale nie jest tak samo.

  63. ***s***
    ***s*** 12 czerwca 2014, 21:31

    tomizary | 2014-06-12 10:47:24....za 650 $ w usa mamy juz w promocji canona g1x mark II .. ktory ma ......

    Puk puk puk, halo halo .....
    Co ma to wiemy ale czego NIE MA? Nie ma filmowania !!! Nie ma nawet przyzwoitego filmowania HD a co dopiero 4K. Tak wiec nie porownuj go z czyms co sie nie liczy.

  64. ***s***
    ***s*** 12 czerwca 2014, 21:39

    Husani | 2014-06-12 12:54:29..... na pewno nie jest to sprzęt dla podróżnika, a tym bardziej na Madagaskar.


    Na madagaskar moze sie nie nadaje :-) ale jedmak jest to super aparat wlasnie dla podroznika. Dobra matryca duzy zoom wsadzony na stale wiec nie zasysa kurzu na matryce. Do tego mozna pokrecic sobie filmiki niezlej jakosci gwarantowane przez Panasonica ktory zna sie na tym temacie.

  65. druid
    druid 12 czerwca 2014, 22:05

    O czym tu w ogóle mowa. Gdybym miał być wieszczem i prorokiem tak jak wielu tutaj to wróżyłbym koniec segmentu takich hybrydowych aparatów. Ich istnienie wraz z nastaniem ery bezlusterkowców traci sens. To sprzęt dla amatorów którzy myślą, że im większy "zoom" tym lepszy aparat, a takich widzę tu sporo produkujących się i piszących bzdury porównując lustrzenki APS-C do takiego badziewia. Chyba to są jedyni klienci nabywający podobe produkty.
    Gdybym potrzebował w podróże czegoś lekkiego to wziąłbym bezlusterkowca, najlepiej APS-C.
    Hybrydy tego typu to drogi szajs dla ludzi którzy po prostu nie specjalnie rozróżniają jakości obrazowania.

  66. Soniak10
    Soniak10 12 czerwca 2014, 22:24

    A ja z kolei od dawna twierdzę, że właśnie na takie aparaty rynek jeszcze będzie się utrzymywał: kompakty z superzoomem o zakresie ogniskowych +/- 24 do +/- 400 mm w przeliczeniu na pełną klatkę 35mm, ale właśnie z matrycami większymi niż w najlepszych smartfonach.
    Uważam, ze w tej klasie aparatów, jeżeli mają walczyć o utrzymanie się na rynku, to standardem powinny być matryce 1", dobrze oprogramowane i z naprawdę baaardzo przyzwoicie skorygowanym obiektywem.

    Brak konieczności wymiany obiektywu wraz ze zmianą fotografowanego tematu - od makro, przez krajobraz po tele - jest i będzie niezaprzeczalną zaletą dla wielu użytkowników w porównaniu zarówno z lustrzankami jak i bezlusterkowcami. Porównując tej klasy kompakty z aparatami systemowymi nie można zapominać właśnie o makro, bo tutaj przewaga kompaktów zaznacza się chyba najwyraźniej, przynajmniej dla kogoś kto wie, co znaczy zmiana obiektywu w terenie żeby pstryknąć ładnego motylka lub chociażby kwiatka. A to są dla sporej części posiadaczy sprzętu częste tematy zdjęć na spacerach lub urlopach. Dla nich żadna lustrzanka czy bezlusterkowiec nie będzie sensowną alternatywą, bo są po prostu z natury bardziej kłopotliwe.
    Ja sam używam jako podstawowego sprzętu właśnie Fuji X-S1 i na urlop biorę tylko jego, a jakość fotek jest znacznie powyżej potrzeb i oczekiwań dla takich zastosowań.

  67. kivirovi
    kivirovi 12 czerwca 2014, 23:12

    Wymiana obiektywow bardzo pogarsza konkurencyjnosc zestawu. Wystarczy porownac cene Nikon 1 z podobna sama matryca i teleobiektywem z tym FZ1000. N1 jest wiekszy, ciezszy, nieergonomiczny i duzo drozszy. A po co nosic dwa obiektywy, jesli mozna dwa aparaty?

    Moim zdaniem staroswieckie "uniwersalne" rozwiazania (bagnety i wymienne obiektywy) wymyslone jako narzedzia dla zawodowcow do zarabiania, beda zastepowane niszowymi, specjalistycznymi rozwiazaniami dla hobbystow. Jak znika zawod fotograf to nie ma rynku na jego "dluta i kielnie".

  68. Chomsky
    Chomsky 13 czerwca 2014, 10:31

    Lustrzanki to trupy, mam takich sześć sztuk w szafie, Malutkie kompakciki , hybrydki, bezlusterkowce to przyszłość amatorskiej fotografii. No, może zaawansowani jakiś czas pozostaną przy lustrach. Takie jest życie i nie ma co strzępić języka bez potrzeby.

  69. Gemo
    Gemo 13 czerwca 2014, 13:28

    septemberlicht | 2014-06-12 09:29:03
    jesli chodzi o zoom to daleko mu do dzisiejszej konkurencji

  70. Chomsky
    Chomsky 14 czerwca 2014, 11:11

    Gemo- daleko ale matryca sporo większa niż w hybrydkach typo zoom 60x, obiektyw dość jasny. Nie bierzesz tego pod uwagę??

  71. druid
    druid 14 czerwca 2014, 12:24

    @Chomsky
    Malutkie kompakciki , hybrydki, bezlusterkowce to przyszłość amatorskiej fotografii.

    Owszem z tym można się zgodzić. Kompakciki i hybrydki to sprzęt dla niezaawansowanych amatorów. Tacy jednak z pewnością oczekują aparatu taniego "robiącego ładne zdjęcia". Nie chcą przepłacać, nie zależy im na filmowaniu 4K, za to chcą mieć "duży zoom". Dlatego uważam, że ten sprzęt nie ma sensu bo zawiera w sobie cechy które amatorów odstraszają, czyli wysoką cenę, duże gabaryty. Zaawansowanych amatorów znowuż powinna odstraszyć mała matryca przepakowana pikselami. Tacy wybiorą bezlusterkowca.

  72. Soniak10
    Soniak10 14 czerwca 2014, 16:17

    "Owszem z tym można się zgodzić. Kompakciki i hybrydki to sprzęt dla niezaawansowanych amatorów"

    Można, ale z małym zastrzeżeniem: malutkie kompakciki zostaną wyparte - owszem, już są - przez wielofunkcyjne smartfoniki. I dlatego m.in. wnioskowałem na forum, żeby Optyczni uwzględnili ten trend i dodali na forum dział "Smartfony" ze stałym wątkiem "Pomagamy wybrać smartfon". Nic złego by się nie stało.

  73. kivirovi
    kivirovi 14 czerwca 2014, 19:22

    No coś ty Soniak, stałoby sie: wyszliby z niszy i zaczęliby zarabiać.
    Wyobraźcie sobie test aparatów w telefonach: Galxy, iPhone, Nokia.. a do kompletu jakiś najtańszy kompakt... Tylko kto im pożyczy telefon do testów. Raczej nie fotozakupy...

  74. Boa
    Boa 15 czerwca 2014, 15:20

    Uczepiliście się tego 4K. No owszem, mało kto jeszcze dziś to wykorzysta, a zanim odpowiednie tv będą w cenach osiągalnych, dla polskiego ludu, to ten aparat może mieć już swojego następcę, a może nawet i dwóch, ale...

    ...Full HD 100kl/s!!! To już jest konkret.

  75. gamma
    gamma 16 czerwca 2014, 22:28

    wg mnie tego typu aparaty sa bez sensu.

    profesjonalista bedzie jednak wolal lustrzanke, a wyedukowany amator szczegolnie na wakacjach z reguly woli maly aprat wyposazony w dobra matryce (duza matryce typu micro 4/3 czy apsc).

    oczywiscie znajda sie fotografowie, ktorzy kupia aparat bo ma duzy zoom, ale dla zwyklego pstrykacza na wakacjach najbardziej liczy sie szeroki kat, 24-28mm do krajobrazow. dziwie sie dlaczego produceni robia malo aparatow z zoomem ok 24-48 (2x), ktory to zakres pokrylby 99% zapotrzebowan na wakacjach. i zeby taki zoom byl jasny, lekki i maly!

    ale cieszy mnie tryb video w tym aparacie. mozna powiedziec mala matryca, a wiec nie aparat pro, a panasonic dal 100mbps, czyli 3-4x wiecej niz normalnie! jakosc powinna wiec byc znacznie lepsza, i miejmy nadzieje, ze kazdy kolejny aparat z serii GF czt GM bedzie mial ok 100mbps.

  76. 18 czerwca 2014, 16:51

    Dla mnie to już jest killer. 4K w kompakcie... wooooooooow :)

  77. arfan
    arfan 27 lipca 2014, 15:19

    nie wiem co znaczy to wybrzydzanie. Ktoś kto filmuje wie że aparat o tej rozddzielczości filmowania i ciężarze zapiu to nie Canon 1100D. W życiu nie czytałem tak dyletanckich komentarzy. Kamera 4K to wydatek 5000-10 000 zł. Przy takim zapisie i długim, matryca musi mieć chłodzenie gdyż by się roztopiła. Cięzar aparatu jest więć większy gdyż ma system odprowadzania ciepla, jak w procesorze w komputerze.Cena 900 dolarów jest mniejsza od Sony RX10, a robi fiilmy o przwie 3 x takiej rożdxzielczości. jeśli komuś potrzebny HD z długością nagrywania 29 min. to faktycznie 1100D wystarczy. Aparat jest dla ludzi którzy chcą piękne zdjęcia i profesjonalne prawie filmy. Cena aparatu canon i kamery
    4K wytedy jest pomyłką i dwa urządzenia do noszenia. Zanosi się ze będzie b. dobry aparat i ciekawą możliwością wycinaia z filmów klatek o jakości aparatu fotograficznego. B.przydatne więc będzie przy robieniu np. szybko poruszających się scen czy objektów bez używania systemu poklatkowego.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.