Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe

13 sierpnia
2014 15:43

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S podpiętym do aparatu Nikon D3x. Jak zwykle, wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu z wyostrzaniem i kompresją ustawionymi na najniższą dostępną wartość.


Zdjęcia przykładowe

Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 70 mm, f/4.0, exp. 1/2000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 11.34 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 135 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.72 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 105 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 9.3 MB
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 10.18 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 200 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 10.03 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 135 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 9.56 MB
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 11.94 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 12.94 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 120 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 8.2 MB
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 200 mm, f/4.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 6.88 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 70 mm, f/11.0, exp. 1/250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 13.04 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 105 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 10.81 MB
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 200 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 6.2 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 12.85 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 8.98 MB
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 12.18 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 100 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 11.44 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 200 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.08 MB
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 105 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 8.62 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 200 mm, f/4.0, exp. 1/160 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.24 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 200 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.77 MB
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 85 mm, f/5.0, exp. 1/160 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 8.36 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/1600 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 12.16 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 10.34 MB
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 105 mm, f/4.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 11.54 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 102 mm, f/4.0, exp. 1/160 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.92 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 95 mm, f/4.0, exp. 1/160 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.77 MB
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Tokina AT-X 70-200 mm f/4 PRO FX VCM-S - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 120 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 8.11 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 85 mm, f/5.0, exp. 1/125 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.92 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 155 mm, f/5.0, exp. 1/125 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.85 MB


Komentarze czytelników (38)
  1. cauchy
    cauchy 13 sierpnia 2014, 16:03

    przy takim mydle Canon 70-200 f4 IS kładzie ją na łopatki

  2. Arek
    Arek 13 sierpnia 2014, 16:04

    Ja tam mydła akurat nie widziałem. No ale ja się może mało znam ;)

  3. patrykb
    patrykb 13 sierpnia 2014, 16:19

    Przyznam,ze obiektyw mydlem to moze nie jest, ale Canon jest napewno bardziej ostry i ma lepszy kontrast.
    Brakuje mu po prostu do Canona.
    Mimo to jest calkiem,calkiem.
    Dzieki za test.
    Patryk.

  4. azimut
    azimut 13 sierpnia 2014, 16:20

    nie jest zły, kiedy będzie pod bagnet m4/3? :)))

  5. Arek
    Arek 13 sierpnia 2014, 16:24

    patrykb - to nie jest test. Test się zaczyna właśnie robić. I to on pokaże, który obiektyw jest lepszy. Porównanie zdjęć przykładowych wykonanych różnymi aparatami bardzo rzadko daje jednoznaczną odpowiedź, które szkło jest lepsze. Tutaj nie daje.

  6. kaznodziej
    kaznodziej 13 sierpnia 2014, 16:28

    Spoko jest, to obraz z D3x, niezbyt oczo....kłujący, że tak powiem. A na wyniki testu czekamy z zaciekawieniem.

  7. sektoid
    sektoid 13 sierpnia 2014, 17:49

    Miałem kiedyś Canona 70-200/4L USM i na f/4 ta Tokina to przy nim nędza. Przy cenie Canona 2200 pln nie widzę sensu :D

  8. gamling
    gamling 13 sierpnia 2014, 18:20

    @ sktoid
    i podpisałeś tego swojego 70-200 do D3x? Bo jak nie to nie masz czego porównywać.
    Ludzie to są sample, i tylko sample. W dodatku z bardzo specyficznej i wymagającej puszki. Poczekajcie na test i nie piszcie bzdur. Tak żeby uniknąć kompromitacji.

  9. thorgal
    thorgal 13 sierpnia 2014, 18:21

    Prosimy o wiecej zdjec przykladowych z tą uroczą szatynką po 30-tce.

  10. 13 sierpnia 2014, 18:42

    Bez RAWów to nawet tej mydliny nie ma sensu oglądać...

  11. 13 sierpnia 2014, 18:46

    Dwa pliki RAW na przysłonach f/4 i f/5.6 na ogniskowej 70mm i 200mm pokazały by więcej niż 100 mydlanych jpegów.

  12. druid
    druid 13 sierpnia 2014, 18:54

    Ale przecież ta sample są bardzo przyzwoite. Weźmy pod uwagę że to jpgi na najmniejszym stopniu wyostrzania. Wg. mnie rozdzielczość którą oferuje w oparciu o te przykładowe fotki jest bardzo przyzwoita.

  13. patrykb
    patrykb 13 sierpnia 2014, 19:15

    Czesciowo masz racje Arku.
    Porównanie zdjęć przykładowych wykonanych różnymi aparatami jest wedlug mnie mimo to w 80% tym, co
    zobaczymy na zdjeciach koncowych po tescie.
    Poczekajmy na test,ale jedno jest pewne: swojego Canona 70-200 is ii nie oddam nigdy.

    Patryk.

  14. Tymek
    Tymek 13 sierpnia 2014, 19:22

    Panowie gdzie widzicie to mydło? :) Zdjęcie może nie jest ostre jak brzytwa, ale wygląda bardzo dobrze zarówno w centrum jak i na krawędziach, poza tym obiektyw świetnie radzi sobie z aberracją której ja tu nie widzę :) jak dla mnie piękne zdjęcia.

  15. letrel
    letrel 13 sierpnia 2014, 19:44

    patrykb - nie jest. Zrob sobie zdjecia tym samym aparatem i obiektywem w zimie i w lecie o roznych porach dnia to zobaczysz, jak bardzo zdjecia sie roznia. Jest za duzo zmiennych, zeby miarodajnie porownac szkla po zdjeciach.

  16. dialmo
    dialmo 13 sierpnia 2014, 19:56

    700 zł różnicy to trochę mało, żeby odbierać klientów Nikonowi, chyba że optycznie będzie wyraźnie deklasować dosyć przyzwoitego nikkora

  17. grzegorz9992
    grzegorz9992 13 sierpnia 2014, 19:57

    pozostanie dla mnie niezgłębioną tajemnicą sympatia do wyrobów firmy Tokina

    choć wdaje się że ten obiektyw może produkować niezłe portrety

  18. luke130
    luke130 13 sierpnia 2014, 20:16

    Śmierdzi fejkiem!
    Tokina bez aberracji chromatycznej?
    ;)

  19. cauchy
    cauchy 13 sierpnia 2014, 20:17

    Tymek, wszystkie te foty, szczególnie portrety są "miękkie". Widziałeś fotki z C 70-200 f4 IS? to jest zoom który na każdej długości zachowuje się jak stałka od brzegu do centrum i nie ma mowy o takiej miękkości.

    No ale ok, poczekajmy na test, bo rzeczywiście porównywanie szkła na różnych korpusach trochę się mija z celem. Powiem tylko, że jeśli ten obiektyw pobije w czymkolwiek odpowiednik canona będę mocno zaskoczony.

  20. Dżozef
    Dżozef 13 sierpnia 2014, 20:28

    Mydło okrutne.
    Nawet biorąc poprawkę na obligatoryjnie wprowadzanie rozmydlenie kolorów w Nikonie obrazki wyglądają jak z kita

  21. kaznodziej
    kaznodziej 13 sierpnia 2014, 20:56

    @Dżoef - do jakiego kita nawiązujesz? Może warto mieć akurat tego?

  22. espresso
    espresso 13 sierpnia 2014, 21:03

    ależ nawiedzonych ortodoksyjnych systemowców się tu zleciało../

  23. 1backspace65
    1backspace65 13 sierpnia 2014, 21:43

    Ogólnie mydło, ale to może być kwestia egzemplarza. Porównałem powyższe zdjęcia z ogniskową 150 mm swojej Sigmy (150mm/2,8 stałka). Powyższy obiektyw nie jest wart zainteresowania.

  24. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 14 sierpnia 2014, 08:45

    Jak na minimalne ustawienia wyostrzania jest świetnie i jestem pewien, że obiektyw wypadnie w teście bardzo dobrze.

    Arek, może warto by było wrzucać pod testami chociaż po 3-6 zdjęć na standardowych ustawieniach puszki z normalnym poziomem kontrastu, nasycenia i wyostrzania?

  25. mancebo
    mancebo 14 sierpnia 2014, 08:51

    Mydło?
    Patrzcie na miejsce w którym jest ustawiona ostrość. Podejrzewam, że szkło ma lekki FF, ale tam gdzie poleciał AF to jest fajnie ostre...

    @1backpace65 -> nie porównuj stałek z zoomami.

    Moim zdaniem ostrość jest fajna, na moje oko to MTF-y sięgają na pełnej dziurze ~40 lpmm +-2 ... na teście wyjdzie później...



  26. cauchy
    cauchy 14 sierpnia 2014, 09:15

    @espresso
    nikt tu nie jest nawiedzony, po prostu każdy kto rozważy zakup Tokiny będzie porównywał ją z odpowiednikiem systemowym, zwłaszcza że Tokina wcale niewiele mniej kosztuje

  27. jabek
    jabek 14 sierpnia 2014, 09:42

    Nie będzie łatwo Tokinie z tym obiektywem dla Nikona.... w podobnej cenie systemowy AF-S 70-200mm f/4G ED VR i Tamron SP 70-200 mm F2.8 DI VC USD dają lepszy obraz i są bardzo ostre. Czekamy na test.

  28. Z_photo
    Z_photo 14 sierpnia 2014, 10:16

    @ jabek: "... AF-S 70-200mm f/4G ED VR i Tamron SP 70-200 mm F2.8 DI VC USD dają lepszy obraz i są bardzo ostre. Czekamy na test. "

    Do czego potrzebny Ci test, skoro już stwierdziłeś, że konkurencyjne obiektywy "dają lepszy obraz"?

    Dla mnie test tego obiektywu, będzie jednocześnie testem trafności wnioskowania części z wypowiadających się tu osób, które w oparciu o dość specyficzne zdjęcia przykładowe, wykonane w niestandaryzowanych warunkach, zdolne są ocenić obiektyw - wystawiając mu cenzurkę "mydlany" lub podobną. :)

  29. jabek
    jabek 14 sierpnia 2014, 10:42

    Czysta ciekawość :)

  30. kedar
    kedar 14 sierpnia 2014, 12:15

    Miękki nie znaczy nieostry. U Nikona wyłączone wyostrzanie jest wyłączone. Nikkor 70-200/4G nie jest lepszy na otwartej dziurze. Przynajmniej po tych samplach. Można sprawdzić na Pixel Peeper. Są tam sample ze wszystkich obiektywów, o których mowa w dyskusji. Mnie zastanawia, czy i jak będzie pracował z dołączonym telekonwerterem. Jeżeli będzie słabo, wtedy i Canon i Nikon pokażą mu miejsce przy tej cenie.

  31. thorgal
    thorgal 14 sierpnia 2014, 17:57

    @luke130, Tymek

    Nikony chyba usuwaja abberacje w jpegach.

  32. Asterrone
    Asterrone 15 sierpnia 2014, 11:05

    "Porównanie zdjęć przykładowych wykonanych różnymi aparatami bardzo rzadko daje jednoznaczną odpowiedź, które szkło jest lepsze" - ciekawe, bo mi się wydaje, że właśnie położenie obok siebie zdjęć robionych różnym sprzętem rozwiewa wątpliwości. Cała reszta to zabawa laboratoryjna dla pasjonatów optomechaniki.

  33. Z_photo
    Z_photo 15 sierpnia 2014, 12:43

    @ Asterrone - masz rację, wydaje Ci się.
    Byłoby tak jak sugerujesz, gdyby zdjęcia przykładowe przedstawiały ten sam motyw i były wykonywane w identycznych warunkach.

  34. Asterrone
    Asterrone 16 sierpnia 2014, 01:51

    @ Z-photo - no to przecież jasne. Nie twierdzę, że musi być dokładnie to samo, ale np. kilka zdjęć portretowych, albo krajobrazowych zrobionych w podobnych warunkach dają dość dobre porównanie. Poza tym istnieje czynnik subiektywny. Zdarzyło mi się kupić szkło "gorsze" według mędrców szkiełka i oka, bo na moje odczucie dawało ładniejszy efekt i już. Niestety "ładniejszości" nie udaje mi się zmierzyć :-)

  35. leszek3
    leszek3 17 sierpnia 2014, 20:47

    Asterrone,
    Współcześnie obiektywy konstruuje się nie "na oko", ale w oparciu o teoretyczne wyliczenia ich MTF-ów. Ale oczywiście możesz mieć swoje zdanie w kwestii tego, czy istotniejsze są wyliczenia, czy porównanie kilku zdjęć.

  36. Dżozef
    Dżozef 19 sierpnia 2014, 08:19

    Właściwie to leszek3 ma rację, lepszy obiektyw jest ważniejszy od lepszych zdjęć. Po co komu lepsze zdjęcia jeśli i tak nikt ich nie ogląda.

  37. Werwik
    Werwik 19 sierpnia 2014, 17:46

    Test po angielsku już można sobie przeczytać: link

    Wynika z niego, że Tokina poza pancernością wypada słabiej od Nikkora F4 pod względem ostrość na brzegach kadru na puszkach FX.

  38. Asterrone
    Asterrone 21 sierpnia 2014, 21:30

    leszek3,

    ale współczesne zdjęcia nadal robię wedle własnego uznania i poczucia estetyki, a jak się konstruuje obiektyw to mało mnie obchodzi :-) Zresztą mając ponad 20 lat doświadczenia widzę, jak obiektyw f:3,5 albo nawet 4, co kiedyś było standardem staje się super-extra-pro, soczewki robią się plastikowe, o korpusie nie wspominając. Mój zoom Takumara 70-210 kupiony w latach 80. ma do dziś lepszą ostrość niż to testowane właśnie badziewie, więc gdzie ten komputerowy postęp? A koło roku 1936, kiedy Niemcy skonstruowali wzorcowe do dziś Sonnary to komputery nawet nie istniały. Ów postęp polega na zalaniu rynku tanią masówką wspomaganą elektroniką i tyle. Postęp widać w konstrukcji aparatów, ale w optyce użytkowej jest raczej regres.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.