Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wraz z premierą filmowego obiektywu firmy Samyang - modelu V-DSLR 50 mm T1.5 AS UMC - na stronie internetowej koreańskiego producenta pojawiły się przykładowe zdjęcia zrobione z użyciem tego obiektywu. W galerii zdjęć znajdziemy pięć fotografii wykonanych aparatem Canon EOS 5D Mark II.
zdjęcia z PEŁNOKLATKOWCA zawsze będą czarowały jakością 50 mm z C d m II = 50 mm to znaczy że obraz jest stabilny w porównaniu do ... PÓŁPROFESJONALNEGO canona 7 D To więcej szczegółów i jakby inna głębia ostrości ...szersza a sam obiektyw ...fajny bo Samyang nie śpi jak konkurencja ze stajenki Canona
Takie zdjęcia są mocno podkoloryzowane przez producenta. Wolę jednak sample optycznych na minimalnym wyostrzeniu, wtedy można porównać z innymi szkłami testowanymi tą samą metodą. Co do bokehu to prosiłbym o sample wykonane gdzieś w lesie lub na tle drzew, z prześwitującym niebem itp. Tam zawsze najlepiej widać czy obiektyw daje ładny typ rozmycia.
Chyba tylko lamer może powiedzieć, że te sample były wyostrzane. ;) Inna kwestia, czy focono przeciętnym obiektywem z taśmy i jak z powtarzalnością szkieł u Samyanga.
Sigmie "wersja 2.0" wyszła świetnie, ale drogo, Nikkor G - do filmu szału nie ma, Zeiss- zarówno, nie licząc Otusa, który troszkę drogi, a Canon-śpi spokojnie, bo ma przecież 50/1,2 o którym amator może pomarzyć.
Pantomas, konkurencja już dawno pokazała nowe szkła. Zaczęło się od pierwszej Sigmy 50/1.4, potem był Sony Zeiss, Zeiss Otus, Nikkor, nowa Sigma i Samyang.
@janko, nie wiem co ty robisz z tymi zdjęciami i filmami ale wszystkie mają strasznie dziwne kolory które nieprzyjemnie atakują mój mózg. O ile (pierwsze) różowe kwiatki wyglądają normalnie to później wszystko wygląda jak jakby kolory były jednolite w pewnym obszarze gdzie nie przekroczy jakiegoś (dosyć wysokiego progu) tylko tekstura na kanale Y nałożona, brrr....
To mi przypomina wyglądem zdjęcia traktowane odszumianiem kolorów w LR na 100 + podbicie saturacji.
To o czym piszesz, to kompresja chrominancji plus dyfuzja świateł (nie mylić z pojęciem kompresji sygnału celem ograniczenia ilości danych). Obserwacje wskazują, że większości taki obraz się podoba, co nie znaczy, że muszą każdemu. Ciągnąć cienie z Blackmagica można mocno jak nigdzie indziej, co oczywiście też jest jakąś tam konkretną estetyką, niekoniecznie wielbioną przez każdego.
w Wa-wie szukałam i jedyne dobre miejsce, gdzie mają wybór obiektywów Samyang to proclub przy żytniej i kupiłam tam bo miałam w czym wybierać przynajmniej.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Sample miodzio i szkiełko także ;)
A gdzie filmy " filmowego obiektywu"?
Fajne sample, ciekawe ile taki obiektyw
Jak dobrze że istnieje taka firma jak Samyang.
"Jak dobrze że istnieje taka firma jak Samyang. " bo Samyang to firma troskliwa :-)
zdjęcia z PEŁNOKLATKOWCA zawsze będą czarowały jakością
50 mm z C d m II = 50 mm to znaczy że obraz jest stabilny w porównaniu do ...
PÓŁPROFESJONALNEGO canona 7 D
To więcej szczegółów i jakby inna głębia ostrości ...szersza
a sam obiektyw ...fajny bo Samyang nie śpi jak konkurencja ze stajenki Canona
Dwa ostatnie zdjęcia samego obiektywu pod podanym linkiem się różnią :P popatrzcie na pierścienie na zdjęciu 4 i 5 są bez "ząbków"
Chyba że ma jakieś nakładki :)
"Spisek" wykryty i zaraz potem "Nie odnaleziono serwera" ? ;-)
Nie można otworzyć strony z samplami ! ;-)
Zainteresowanie przekroczyło możliwości serwera hostującego sample ?
sebolnet - bo te dwa ostatnie to wersja fotograficzna.
Miodzio miodzio :) ostre bo nie robili ostrości na (-) jak w Optyczne. Jak Im wpadnie w ręce to już nie będzie tak miodzio i ostro ;)
@Bergen ,- ale optyczni lubią Samyanga to będzie ostro, i telewizja, i radio :-)
Wągry na nosie ...wyszły świetnie i to dosłownie...;) choć jakby takie podrasowane?
Takie zdjęcia są mocno podkoloryzowane przez producenta. Wolę jednak sample optycznych na minimalnym wyostrzeniu, wtedy można porównać z innymi szkłami testowanymi tą samą metodą.
Co do bokehu to prosiłbym o sample wykonane gdzieś w lesie lub na tle drzew, z prześwitującym niebem itp. Tam zawsze najlepiej widać czy obiektyw daje ładny typ rozmycia.
@kajot4 Czasami nie warto przesadzać z wyostrzaniem ;)
Jeżeli Samyang nie odstraszy ceną, będzie to strzał w dziesiątkę i jeszcze wejściówki na Photokinę dadzą...
Konkurencja śpi?
Co ma konkurencja niby zrobić, 50mm f1.4 wersja 2.0 ?
Chyba tylko lamer może powiedzieć, że te sample były wyostrzane. ;)
Inna kwestia, czy focono przeciętnym obiektywem z taśmy i jak z powtarzalnością szkieł u Samyanga.
Sigmie "wersja 2.0" wyszła świetnie, ale drogo, Nikkor G - do filmu szału nie ma, Zeiss- zarówno, nie licząc Otusa, który troszkę drogi, a Canon-śpi spokojnie, bo ma przecież 50/1,2 o którym amator może pomarzyć.
Pantomas, konkurencja już dawno pokazała nowe szkła. Zaczęło się od pierwszej Sigmy 50/1.4, potem był Sony Zeiss, Zeiss Otus, Nikkor, nowa Sigma i Samyang.
ncc23marek, liczysz na jakąś nagrodę za najbardziej bezsensowne komentarze na tym portalu? Jesteś w ścisłej czołówce... :P
jaad75
Marek chciał powiedzieć ,że lepszy będzie obiektyw 50 mm od 75 mm ;
Zapraszam na świeżutkie sample filmowe. Kamera Blackmagic CC, ujęcia przy przysłonach 1.5 - 4
link
Piękny bokeh
Faaaajne te sample , morda mi się śmieje coraz bardziej.:-)
@janko, nie wiem co ty robisz z tymi zdjęciami i filmami ale wszystkie mają strasznie dziwne kolory które nieprzyjemnie atakują mój mózg. O ile (pierwsze) różowe kwiatki wyglądają normalnie to później wszystko wygląda jak jakby kolory były jednolite w pewnym obszarze gdzie nie przekroczy jakiegoś (dosyć wysokiego progu) tylko tekstura na kanale Y nałożona, brrr....
To mi przypomina wyglądem zdjęcia traktowane odszumianiem kolorów w LR na 100 + podbicie saturacji.
... + ciągniecie cieni w niektórych kadrach
To o czym piszesz, to kompresja chrominancji plus dyfuzja świateł (nie mylić z pojęciem kompresji sygnału celem ograniczenia ilości danych). Obserwacje wskazują, że większości taki obraz się podoba, co nie znaczy, że muszą każdemu.
Ciągnąć cienie z Blackmagica można mocno jak nigdzie indziej, co oczywiście też jest jakąś tam konkretną estetyką, niekoniecznie wielbioną przez każdego.
w Wa-wie szukałam i jedyne dobre miejsce, gdzie mają wybór obiektywów Samyang to proclub przy żytniej i kupiłam tam bo miałam w czym wybierać przynajmniej.
Niby fajny, ale 600g i 10cm dlugosci oraz cena 455 GBP sprawia, ze do Fuji sie srednio oplaca...
A tak pracuje filmowo ten obiektyw z 5DIII:
link
Wszystkie ujęcia przy otwartej przysłonie.